http://www.nu.nl/buitenla(...)ij-vn-toespraak.htmlquote:NEW YORK – De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft, zoals gewoonlijk, voor ophef gezorgd bij de Verenigde Naties.
Tijdens een toespraak voor de Algemene Vergadering in New York suggereerde hij dat de Verenigde Staten achter de terreuraanslagen van 11 september 2001 zouden zitten.
Daarop verlieten veel westerse diplomaten de zaal, ook die namens Nederland aanwezig waren.
Terreurnetwerk
Ahmadinejad stelde dat het vooral de Amerikaanse regering is die gelooft dat terreurnetwerk al-Qaeda de aanslagen uitvoerde. ''Een andere theorie stelt dat sommige onderdelen van de Amerikaanse regering de aanval in scene hebben gezet om de kwakkelende economie te stimuleren en de greep op het Midden-Oosten te vergroten, om zo het zionistische regime te redden’’, aldus Ahmadinejad.
Volgens hem zijn ''de meerderheid van de Amerikanen en de meeste landen en politici wereldwijd’’ het met die uitleg eens.
Samenzweringstheorieën
De Verenigde Staten hadden geen goed woord over voor Ahmadinejad. ''In plaats van de ambities en de goede wil van het Iraanse te vertegenwoordigen, heeft Ahmadinejad er weer eens voor gekozen om smerige samenzweringstheorieën en antisemitische beledigingen te spuwen. Die zijn net zo afgrijselijk en misleidend als voorspelbaar'', liet de Amerikaanse vertegenwoordiging bij de VN in een reactie weten.
Ook vorig jaar liep de zaal in New York leeg tijdens de rede van Ahmadinejad. Toen had de Iraanse leider het voorzien op Israël.
Weerloze vrouwen
Hij vroeg zich onder meer af hoe sommige regeringen ''de misdaden van bezetters tegen weerloze vrouwen en kinderen en de vernietiging van hun huizen, boerderijen, ziekenhuizen en scholen onvoorwaardelijk kunnen steunen''.
Ahmadinejad verwees daarmee onder meer naar de Israëlische invasie van de Gazastrook rond de jaarwisseling, ''een barbaarse aanval van het zionistische regime''. Een ontkenning van de Holocaust, waarvoor westerse diplomaten hadden gevreesd, bleef uit.
Doen ze al. Daarom is Iran ook een theocratie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:12 schreef APK het volgende:
Gaan alle believers nu ook in Iran wonen?
Precies en ga eens een discussie aan met die man...die al zo erg wordt uitgelachenquote:Op vrijdag 24 september 2010 00:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mahmoud heeft te vaak in BNW gezetenWel kinderachtig van die westerse diplomaten om weg te lopen, blijf gewoon zitten en lach hem in zijn gezicht uit.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:57 schreef Louis22 het volgende:
Tussen haakjes: Ahmadinejad is natuurlijk veel te intelligent om die theorie ook echt te geloven. Hij wil gewoon irritant zijn.
Hebben ze al vaker gedaan. Niks nieuws.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:49 schreef Appelknaller het volgende:
De regering van de VS heeft er handig gebruik van gemaakt, dat is zeker.
Maar ik denk niet dat ze zo harteloos zouden zijn om zoiets in scene te zetten.
Dat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:57 schreef Louis22 het volgende:
Tussen haakjes: Ahmadinejad is natuurlijk veel te intelligent om die theorie ook echt te geloven. Hij wil gewoon irritant zijn.
Nou, dát inderdaad! Als iemand een afwijkende mening uit, moet maar gewoon het forum afgebroken worden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Moeten we hierom lachen of huilen? Het laat maar weer eens zien wat voor een circus de VN is. Vrijheid van meningsuiting? Prima. Maar als mensen er gebruik van maken om te laten zien dat ze er niet thuis horen, dan kunnen we net zo goed het hele zooitje afschaffen.
Ja natuurlijk. Net als alle vegetariërs eigenlijk Hitler-fans zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 00:12 schreef APK het volgende:
Gaan alle believers nu ook in Iran wonen?
quote:Op donderdag 23 september 2010 23:46 schreef FIFA2010 het volgende:
Een geestelijk gestoorde religieuze idioot een held noemen gaat mij 10 werelden te ver.quote:Wat een held is die man he. Ik vind het geweldig om te zien hoe die man telkens ophef veroorzaakt door de waarheid te vertellen.
De waarheid die jij niet wil zien zoals zovele behept door religie geblokkeerde bovenkamerse zielen.quote:De waarheid doet pijn.
Hij heeft zijn eigen mening. We hoeven het er niet mee eens te zijn, maar hij heeft wel de vrijheid om die mening te hebben, toch?quote:Op vrijdag 24 september 2010 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Moeten we hierom lachen of huilen? Het laat maar weer eens zien wat voor een circus de VN is. Vrijheid van meningsuiting? Prima. Maar als mensen er gebruik van maken om te laten zien dat ze er niet thuis horen, dan kunnen we net zo goed het hele zooitje afschaffen.
Nou vind ik dat je best een harde huid moet hebben als politicus, maar dit gaat toch echt behoorlijk ver. Hij insinueert, hij schoffeert en hij beledigt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:48 schreef Basp1 het volgende:
Wat een kleine kinderen zijn het ook bij de VN. Waarom moeten we die ambtenaren eigenlijknog geld betalen als ze toch weg lopen als er een keer een verhaaltje wordt verteld wat hun niet welgevallig is.
Ik lach nog maar om eens om je vrijheidsbeeld avatarquote:Op vrijdag 24 september 2010 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
He maar zo zien sommige ander landen ook dat hypocriet gedoe van ons (westerse landen) waaraan mondique ook al refereerde van die gekunselde bewijzen om een aanval in irak op valse gronden te legitimeren, die andere landen hebben dan meestal wel het FATSOEN om te blijven zitten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:54 schreef SicSicSics het volgende:
Jij zou toch ook op een gegeven moment weglopen bij een langdradig monoloog van een reli-fundi waarin hij uiteenzet hoe slecht je wel niet bent zonder de mogelijkheid om je te verweren en zonder dat het verhaal gebaseerd is op feiten en onderzoek.
Persoonlijk heb ik alleen maar medelijden met hem. Net zoals ik dat heb voor alle gelovigen. Ze weten gewoon niet beter door jarenlange indoctrinatie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nou vind ik dat je best een harde huid moet hebben als politicus, maar dit gaat toch echt behoorlijk ver. Hij insinueert, hij schoffeert en hij beledigt.
Jij zou toch ook op een gegeven moment weglopen bij een langdradig monoloog van een reli-fundi waarin hij uiteenzet hoe slecht je wel niet bent zonder de mogelijkheid om je te verweren en zonder dat het verhaal gebaseerd is op feiten en onderzoek.![]()
Ik had hem ook de vinger gegeven en was in de kroeg gaan zitten ipv. naar dat gezwets te luisteren.
Waar, maar wanneer heeft een Amerikaanse president, in een VN vergadering, voor het laatst gezegd dat (neem eens een zijstraatje) de Palestijnen alles aan zichzelf te danken hebben en dat Iran Hamas steunt vanwege een antisemitisch plot om alle Joden in het midden oosten uit te roeien?quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:57 schreef Basp1 het volgende:
He maar zo zien sommige ander landen ook dat hypocriet gedoe van ons (westerse landen) waaraan mondique ook al refereerde van die gekunselde bewijzen om een aanval in irak op valse gronden te legitimeren, die andere landen hebben dan meestal wel het FATSOEN om te blijven zitten.
Wat een vergelijking weer. Even de boel omdraaien dan maar, heeft ahmadinjead dan ooit een toespraak gehouden waarbij hij de VS beschuldigde van steun aan israel om hiermee alle perzen/arabieren/moslims uit te roeien.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waar, maar wanneer heeft een Amerikaanse president, in een VN vergadering, voor het laatst gezegd dat (neem eens een zijstraatje) de Palestijnen alles aan zichzelf te danken hebben en dat Iran Hamas steunt vanwege een antisemitisch plot om alle Joden in het midden oosten uit te roeien?
Ik gok... Nooit!
Ja, gisteren!quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:12 schreef Basp1 het volgende:
Wat een vergelijking weer. Even de boel omdraaien dan maar, heeft ahmadinjead dan ooit een toespraak gehouden waarbij hij de VS beschuldigde van steun aan israel om hiermee alle perzen/arabieren/moslims uit te roeien.
Natuurlijk mag hij die mening hebben, en mag hij hem uitdragen. Het is een van de belangrijkste rechten die mensen hebben. Het zou overigens mooi zijn als ALLE Iraniers dat recht hadden, maar dat terzijde. Betekent dit dan ook dat je als luisteraar geen statement mag maken, als die mening je niet bevalt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij heeft zijn eigen mening. We hoeven het er niet mee eens te zijn, maar hij heeft wel de vrijheid om die mening te hebben, toch?
En wat klopt er dan niet meer aan die opemrking dan van hem.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, gisteren!
Hij noemde het alleen 'grip op het midden oosten'.
Oh en dat hadden ze niet voor WOI met Lusitania , niet voor WO2 met Pearl Harbor en niet voor Vietnam met Tonkin incident gedaan?!!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:49 schreef Appelknaller het volgende:
Zijn inleiding.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
En wat klopt er dan niet meer aan die opemrking dan van hem.![]()
Ik ben best naïef soms, maar nee.quote:Of wil jij met droge ogen gaan beweren dat de VS vanuit het nobele doel om de menserechten te verbeteren graag grip op het midden oosten wilt krijgen. Dan zijn er genoeg gebieden in afrika waar de VS veel meer zou kunnen bereiken.
Ik ook niet. Wanneer de regering van Amerika iets te verwijten valt is het de arrogantie in dit geval.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:49 schreef Appelknaller het volgende:
Pearl Harbor is dus volgens jou door de Amerikanen zelf gedaan? En probeer een antwoord zelf te geven i.p.v ellenlange complottheoriën (onbewezen) te C/P'en a.ubquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oh en dat hadden ze niet voor WOI met Lusitania , niet voor WO2 met Pearl Harbor en niet voor Vietnam met Tonkin incident gedaan?!!
Mwa, op zich weet je dan precies met wat voor soort leidinggevende je te maken hebt. Ik heb liever eerlijkheid. Een mening mag van mij....het maakt mij alleen duidelijker dat hij maar in de rondte haat loopt op te roepen. Bewijzen zijn nooit nodig volgens de Iraanse president. En ja, zo'n gevalletje was Bush ook.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zijn inleiding.
[..]
Ik ben best naïef soms, maar nee.![]()
Ik bedoelde eigenlijk alleen te zeggen dat je sommige dingen wel mag denken, maar niet in het openbaar (en al helemaal niet op een internationaal politiek podium) kan zeggen.
Zoals dit bedoelt ie:quote:Hij vroeg zich onder meer af hoe sommige regeringen ''de misdaden van bezetters tegen weerloze vrouwen en kinderen en de vernietiging van hun huizen, boerderijen, ziekenhuizen en scholen onvoorwaardelijk kunnen steunen''.
Pfff! Dat zijn overspelige hoeren en zedendelinquenten. Dat is heel wat anders!quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:46 schreef Mwanatabu het volgende:
Zoals dit bedoelt ie:
Sakineh Mohammadi Ashtiani
Iraanse vrouw gestenigd
Mokarrameh Ebrahimi
Ze waren anders harteloos genoeg om er gebruik van te maken, met veel meer Amerikaanse doden tot gevolg, en een veelvoud aan doden onder niet-Amerikanen.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:49 schreef Appelknaller het volgende:
Er is natuurlijk ook nog zoiets als tussen 'in scene gezet' of 'niets mee te maken' in.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:49 schreef Appelknaller het volgende:
welke waarheid? beiden liegen dus welke waarheidquote:Op donderdag 23 september 2010 23:51 schreef Chooselife het volgende:
Oeioeioei, de waarheid. Of in ieder geval iets in de goede richting. Dan maar snel uit de voeten maken, voordat we het schaamrood op de kaken krijgen!
Precies, daarom zou ik juist blijvenquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:14 schreef Hathor het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil, maar als de man spreekt gebeurt er iets.
Echt onbegrijpelijk, en in mijn optiek kwalijk, dat men geen kennis of enig notie heeft van False Flag operaties.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wanneer de regering van Amerika iets te verwijten valt is het de arrogantie in dit geval.
[..]
Pearl Harbor is dus volgens jou door de Amerikanen zelf gedaan? En probeer een antwoord zelf te geven i.p.v ellenlange complottheoriën (onbewezen) te C/P'en a.ub
http://www.nu.nl/buitenla(...)rie-ahmadinejad.htmlquote:Obama woedend om complottheorie Ahmadinejad
NEW YORK - De Amerikaanse president Barack Obama is woedend om de suggestie van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad dat de Verenigde Staten zelf achter de aanslagen op 11 september 2001 zaten. Dat zei een hoge Amerikaanse functionaris donderdag.
''De president vond de opmerkingen schandalig en beledigend, helemaal omdat ze zo dicht bij Ground Zero gemaakt werden'', aldus de functionaris die anoniem wilde blijven.
Ahmadinejad deed zijn uitspraken in zijn toespraak voor de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York.
Hij zei dat volgens een alternatieve theorie voor de aanslagen ''onderdelen van de Amerikaanse regering de aanval in scène hebben gezet om de kwakkelende economie te stimuleren en de greep op het Midden-Oosten te vergroten, om zo het zionistische regime in Israël te redden''.
Smerige samenzweringstheorieën
Veel westerse diplomaten verlieten daarop de zaal, ook de Nederlandse. De Amerikaanse vertegenwoordiging liet meteen na de toespraak zijn afkeer al blijken: ''In plaats van de ambities en de goede wil van het Iraanse volk te vertegenwoordigen, heeft Ahmadinejad er weer eens voor gekozen om smerige samenzweringstheorieën en antisemitische beledigingen te spuwen.''
Vorig jaar liepen veel vertegenwoordigers ook al weg. Toen vroeg Ahmadinejad zich in zijn toespraak af hoe sommige regeringen ''de misdaden van bezetters tegen weerloze vrouwen en kinderen en de vernietiging van hun huizen, boerderijen, ziekenhuizen en scholen onvoorwaardelijk kunnen steunen''.
Ahmadinejad verwees daarmee onder meer naar de Israëlische invasie van de Gazastrook eind 2008.
http://www.summeroftruth.org/lihopmihopnohop.htmlquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook nog zoiets als tussen 'in scene gezet' of 'niets mee te maken' in.
Ik ben dan ook redelijk overtuigd van de LIHOP-redenering, in tegenstelling tot de MIHOP-theorie.
V.
Obama moet niet zo zeiken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:07 schreef Mohammed_ het volgende:
[..]
Hieronder zijn volledige speech:
De Westerse media zijn idd niet te vertrouwen, maar die vertaalster wordt betaald om objectief te vertalen. En wat er nu in de media te lezen valt komt precies overeen met wat zij zegt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Obama moet niet zo zeiken.
Ahmadinejad heeft niets verkeerds gezegd.
Een advies: neem voortaan elk bericht van de westerse media over Ahmadinejad/Iran met een korreltje zout, de westerse media hebben keer op keer bewezen dat ze niet in staat zijn om eerliijk te berichten over Iran/Ahmadinejad. Maar dat is ook niet raar als je weet wie deze media controleren.
Al die theorieën zijn al een keer onderuit gehaald door engineers. Jeweetwel, mensen met een Master en een PhD enzo.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:53 schreef Monco10 het volgende:
Die aanslag was wel echt te precies uitgevoerd gewoon, hoe kun je nou plannen dat beide gebouwen allebei zo keurig instorten? De wijze waarop ze instortten deed overigens erg vermoeden dat ze neergingen met behulp van dynamiet
En die zouden niet gevoelig zijn voor een grote zak geld?quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:55 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Al die theorieën zijn al een keer onderuit gehaald door engineers. Jeweetwel, mensen met een Master en een PhD enzo.
Ok, die duizenden mensen die betrokken waren bij 9/11 en de aftermath zijn allemaal omgekocht, jij wint.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
En die zouden niet gevoelig zijn voor een grote zak geld?
kan nietquote:Op vrijdag 24 september 2010 00:58 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Precies en ga eens een discussie aan met die man...die al zo erg wordt uitgelachen
Bovendien is het paspoort van een van de daders dezelfde dag nog teruggevonden, hadden ze al genoeg bewijs want de resten van het WTC zijn vernietigd ook al was dat niet helemaal legaal, hadden ze zoveel bewijs dat ze ook nog wat achter konden houden, heeft de regering Bush er maar een paar keer over gelogen en heeft Bin Laden na zijn nosejob en nadat hij dik is geworden overduidelijk bekend, zo duidelijk, dat het de moeite niet was hem officieel verdachte te maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:55 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Al die theorieën zijn al een keer onderuit gehaald door engineers. Jeweetwel, mensen met een Master en een PhD enzo.
Absurditeitenquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bovendien is het paspoort van een van de daders dezelfde dag nog teruggevonden, hadden ze al genoeg bewijs want de resten van het WTC zijn vernietigd ook al was dat niet helemaal legaal, hadden ze zoveel bewijs dat ze ook nog wat achter konden houden, heeft de regering Bush er maar een paar keer over gelogen en heeft Bin Laden na zijn nosejob en nadat hij dik is geworden overduidelijk bekend, zo duidelijk, dat het de moeite niet was hem officieel verdachte te maken.
Behoorlijk ja. Het is eigenlijk een hele rare complottheorie vol met gaten, maar ja, de autoriteit van de regering maakt dat weinig kritische geesten dat allemaal maar voor zoete koek slikken.quote:
Het zal allemaal best, dit soort kul leidt de aandacht af van de wezenlijke zaken. Zaken als Islamterrorisme, goed buitenlands beleid vs slecht buitenlands beleid, het functioneren van geheime diensten enz enz enz.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. Het is eigenlijk een hele rare complottheorie vol met gaten, maar ja, de autoriteit van de regering maakt dat weinig kritische geesten dat allemaal maar voor zoete koek slikken.
ze hebben hem zijn speech af laten maken maar hadden zelf betere dingen te doen met hun vrije tijd ... poepen ofzoquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp de reactie van Obama niet echt. Ze verheffen de status van Ahmadinejad telkens tot ongekende hoogten. Ons wordt verteld dat die vent evil incarnated is. Wat verstandig zou zijn, is die man zn speech laten afmaken en zoiets hebben van: 'oke, leuk man'. Nu wordt het opgeblazen tot ongekende proporties. Volstrekt onnodig imo.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp de reactie van Obama niet echt. Ze verheffen de status van Ahmadinejad telkens tot ongekende hoogten. Ons wordt verteld dat die vent evil incarnated is. Wat verstandig zou zijn, is die man zn speech laten afmaken en zoiets hebben van: 'oke, leuk man'. Nu wordt het opgeblazen tot ongekende proporties. Volstrekt onnodig imo.
De stenigingen zijn gestopt? (ik weiger om de islam achterlijk te noemen, then again, het is een democratie)quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Iran afdoen als een tamelijk betekenisloos derdewereldland
pakt een bak chips en een fles cola, frituur aanquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:45 schreef Maron het volgende:
En zo wordt langzaamaan de weg vrijgemaakt voor een invasie...zo is het ook met Saddam gegaan..nu eerst nog groen licht van de publieke opinie..
[..]
Waarom niet?quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Iran afdoen als een tamelijk betekenisloos derdewereldland
Daar werkt Iran anders ook erg graag zelf aan mee!quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:45 schreef Maron het volgende:
En zo wordt langzaamaan de weg vrijgemaakt voor een invasie...zo is het ook met Saddam gegaan..nu eerst nog groen licht van de publieke opinie..
[..]
Dit dus!quote:
Je kunt je afvragen wat de Amerikaanse vertegenwoordigers bij de toespraak van Ahmedinejahd deden. Waren ze niet op komen dagen ('te laat gekomen'), dan hadden ze ook niet weg hoeven lopen. Hadden ze echt gedacht dat deze toespraak beter zou zijn dan de vorige toespraken?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit dus!
Nog nooit zijn Arabische delegaties weggelopen bij een toespraak van Bush. Weglopen doen alleen zwakkelingen (zelfs in onze Tweede Kamer hebben we zulke slapjanussen).
Lees nou eens wat hij echt gezegd heeft.quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:12 schreef kitao het volgende:
Makkelijk om te beschuldigen , maar waar is zijn bewijs dan ?
Wacht, jij schaalt Ahmadinejad op de schaal van schofterigheid lager in dan bijvoorbeeld een Tony Blair?quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:42 schreef NorthernStar het volgende:
Onze zogenaamde leiders liegen en onze zogenaamde vijand spreekt de waarheid, dat is de trieste realiteit. De geschiedenis zal uiteindelijk mensen als Ahmadinejad rehabiliteren en vernietigend zijn over de schoften die zelfs oorlogen beginnen op basis van bedrog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |