VVD en CDA moeten wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:12 schreef remlof het volgende:
Heeft het nog zin om deze façade van een formatie van een minderheidskabinet voort te zetten? Het heeft ondertussen al steun nodig van twee dubieuze partijen, PVV en SGP.
Precies.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Want een normaal meerderheidskabinet is niet mogelijk
Onzin. Een middenkabinet is nog niet eens onderzocht en Paars+ kan ook nog altijd als de VVD iets toegeeft.quote:
Tja ze hebben daar alle recht toe natuurlijk. Rutte en Verhagen kiezen bewust voor een koers met een minimale meerderheid via vreemde constructies. Dan schuif je toch wat aparte partijen als SGP en PVV in een gouden zetel..quote:Op donderdag 23 september 2010 22:14 schreef eleusis het volgende:
SGP erbij en eisen stellen met hun 2 zetels
Geen onzin. Paars + is al onderzocht en midden is geblokkeerd door job.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin. Een middenkabinet is nog niet eens onderzocht en Paars+ kan ook nog altijd als de VVD iets toegeeft.
Over rechts is ook twee keer mislukt. Dat zegt dus echt helemaal niks.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef men.mulder het volgende:
[..]
Geen onzin. Paars + is al onderzocht en midden is geblokkeerd door job.
Een middenkabinet gaat de PvdA natuurlijk nooit in mee, dat gaat ze enorm veel kosten en paars plus houd in dat de VVD enorm mag inleveren aan de PVV en het CDA, wat zij never ever gaan doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin. Een middenkabinet is nog niet eens onderzocht en Paars+ kan ook nog altijd als de VVD iets toegeeft.
Deze vergelijking is niet te maken want paars plus is mislukt op de inhoud en het rechtse 1x door de vormgeving. De andere keer is het nooit mislukt omdat Verhagen eerst naar midden wou kijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over rechts is ook twee keer mislukt. Dat zegt dus echt helemaal niks.
"iets"quote:Op donderdag 23 september 2010 22:23 schreef remlof het volgende:
[..]
SGP zal zn huid in dat geval duur verkopen. Als het kabinet de mannenbroeders tegen de haren instrijken dan gaan die dwarsliggen. Dat is geen complot, maar gewoon de manier van politiek bedrijven van de SGP. Van der Staaij heeft dat zelf ook al aangegeven.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:14 schreef eleusis het volgende:SGP erbij en eisen stellen met hun 2 zetels
Rutte is al 2 miljard teruggegaan in zijn eis. Dan is het verschil niet zo groot meer hoorquote:
Terecht alsof de SGP de enigste partij is die dit zou doenquote:Op donderdag 23 september 2010 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
SGP zal zn huid in dat geval duur verkopen. Als het kabinet de mannenbroeders tegen de haren instrijken dan gaan die dwarsliggen. Dat is geen complot, maar gewoon de manier van politiek bedrijven van de SGP. Van der Staaij heeft dat zelf ook al aangegeven.
En wat denk je van de HRA die gaat hij echt niet opgeven.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rutte is al 2 miljard teruggegaan in zijn eis. Dan is het verschil niet zo groot meer hoor.
maar beiden zijn nooit volledig uitgesloten (het ging nog maar om een setje 'piketpalen' die nu achterhaald zijn) en daarom volgens mij juist prima te vergelijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:33 schreef men.mulder het volgende:
[..]
Deze vergelijking is niet te maken want paars plus is mislukt op de inhoud en het rechtse 1x door de vormgeving. De andere keer is het nooit mislukt omdat Verhagen eerst naar midden wou kijken.
Als in ruil voor wat aanpassingen ook de huurmarkt aangepakt wordt kan dat best wel. Jusit nu is het goed te verkopen.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:42 schreef men.mulder het volgende:
[..]
En wat denk je van de HRA die gaat hij echt niet opgeven.
Allereerst: enigste is geen woord. Verder neem ik het de SGP niet kwalijk, ik vraag mij alleen of het wenselijk is om je te laten gijzelen door de mannenbroeders. Ze vertegenwoordigen slechts een handjevol kiezers, die dusdanig veel invloed krijgen.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:41 schreef men.mulder het volgende:
[..]
Terecht alsof de SGP de enigste partij is die dit zou doen
Venijnig!quote:Op donderdag 23 september 2010 22:43 schreef du_ke het volgende:
Het is maar net waar de goede wil zit. En vooralsnog is de goede wil van Rutte enkel gericht op extreem-rechts en orthodox-christelijk.
mwah, ik schat de kans in zulk een geval groter in dat Verhagen dan gaat vallen en ze bij het CDA juis alles op alles zetten 'om de boel bij ekaar te houden'.quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:22 schreef HiZ het volgende:
Ferrier vergeet kennelijk dat als dat kabinet er niet komt de kans groot wordt dat hij zijn kamerzetel gewoon kwijt raakt.
Kamerzetels staan op naam van personen, niet op naam van de partij. Als Ferrier dus besluit om uit de partij te stappen en als onafhankelijk kamerlid door te gaan in de kamer dan kan dat gewoon, het CDA kan haar niet dwingen om haar zetel op te geven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:22 schreef HiZ het volgende:
Ferrier vergeet kennelijk dat als dat kabinet er niet komt de kans groot wordt dat hij zijn kamerzetel gewoon kwijt raakt.
Want de SGP is liberaler dan de PvdA?quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:58 schreef Tocadisco het volgende:
Op zich kan ik wel begrijpen waarom Rutte steun zoekt bij de SGP, die wil natuurlijk met man en macht voorkomen dat hij straks terug zou moeten komen bij Cohen.
Daar hadden ze 6 weken (of hoe lang zijn ze al bezig met zn 3en?) mee moeten komen. Nu is het CDA al te ver heen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:13 schreef capricia het volgende:
VVD en CDA kunnen beter een zakenkabinet voorstellen.
VVD en PvdA moeten praten. En Rutte moet beseffen dat ie tenminste één van z'n piketpaaltjes moet weghalen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:13 schreef capricia het volgende:
VVD en CDA kunnen beter een zakenkabinet voorstellen.
Wat een gezeik. Ben je wel lekker??? Paars plus heeft bv heel wat meer zetels dan dat bruine kabinet. Dus hoezo wat het volk koos? Je moet nog even een cursusje democratie volgen. Kom daarna maar eens terug.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Die lui zijn gek...
Gewoon datgeen doen wat het volk verkoos, PVV, PVDA en VVD.........
Wat een gezeik dit zeg.
Voor Cohen zou het beter zijn als dit kabinet er komt en zichzelf binnen een paar maanden opblaast, dan wordt ie zeker premier.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:52 schreef Ratso het volgende:
Dat bruine gezeik gaat er niet komen
Cohen wacht rustig af en weet dat zijn tijd vanzelf komt.
Dat is zeker iddquote:Op vrijdag 24 september 2010 03:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor Cohen zou het beter zijn als dit kabinet er komt en zichzelf binnen een paar maanden opblaast, dan wordt ie zeker premier.
Alles ter steun van de strijd tegen de Moslims en de PvdA nietwaarquote:Op vrijdag 24 september 2010 06:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een godvergeten soap is het toch. Al is godvergeten niet een juiste benaming, nu de freakin' SGP z'n vinger in de pap gaat rammen.
Bijzonder overigens om op FOK! Te lezen hoe SGP-steun wordt goedgepraat, door deze lfde mensen die zichzelf seculier genoeg vinden om termen als christenhondente gebruiken.
2 of 9 oktober worden veel genoemd inderdaad. Maar goed het is al vaker bijna klaar geweestquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:41 schreef damian5700 het volgende:
Kabinetsformatie kruipt naar eindfase
Gelukkig valt er binnenkort niets meer te speculeren. Ik hoorde volgende week zaterdag het CDA-congres.
In de meest gunstige scenario, voor de mogelijke aanstaande coalitie, zal het akkoord dinsdag of woensdag gepresenteerd worden, dus dat ligt precies in lijn van wat ik gehoord heb.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 of 9 oktober worden veel genoemd inderdaad. Maar goed het is al vaker bijna klaar geweest
Jouw linkje zegt 9, de volkskrant 2
http://www.volkskrant.nl/(...)euw_kabinet_dichtbij
En dan gaan we maar voor de revolutie aangezien de rest van de partijen ook niet doen wat we willen?quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:54 schreef attila_de_hun het volgende:
ik blijf zeggen: laat maar komen. De meesten die op deze partijen stemden gaan het echt wel voelen. Die hebben niet op een keihard VVD-beleid gestemd, die hebben vooral uit angst gestemd (buitenlanders, moslimterroisten). Als ze merken dat aan dat "probleem" niks wordt gedaan maar dat ze het wel financieel gaan voelen, sociale verworvenheden komen te vervallen (plus dat het mileu/natuur om zeep gaat worden gebracht) gaat een deel toch wel weer wat meer met het verstand stemmen. Het is dus een kwestie van even door de zure appel heen bijten.
Uhhu. Maar hij pakt het beter aan dan de 'dissidenten'. Hij wacht netjes tot het congres.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat ik het meest komische vind is dat Hirsch Ballin blijkbaar anti-PVV is.Onze eigen autocratische censuurminister.
Is dat wel beter? Straks wordt het op het congres afgeblazen en is al die onderhandelingstijd voor niets geweest en hebben de betrokken partijen ook nog eens een enorm slechtere onderhandelingspositie bij nieuwe onderhandelingen met de PvdA.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:47 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Uhhu. Maar hij pakt het beter aan dan de 'dissidenten'. Hij wacht netjes tot het congres.
Kijk, als het CDA-congres besluit tot een "Ja", wie de neuk is die Ferrier dan om te zeggen "Nee, ik doe het niet"?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:41 schreef Roellie80 het volgende:
Dus, of meewerken of erui stappen (eruit gegooid worden?)
Denken dat er een coalitie komt met de PVDAquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Is dat wel beter? Straks wordt het op het congres afgeblazen en is al die onderhandelingstijd voor niets geweest en hebben de betrokken partijen ook nog eens een enorm slechtere onderhandelingspositie bij nieuwe onderhandelingen met de PvdA.
Maar ze is ook niet de eerste, Blijkbaar is het CDA nou eenmaal erg verdeeld over een samenwerking met de PVV. Verhagen wil koste wat kost doorzetten, maar dit zal uiteindelijk dus niet zorgen voor een echt stabiel kabinet imo.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kijk, als het CDA-congres besluit tot een "Ja", wie de neuk is die Ferrier dan om te zeggen "Nee, ik doe het niet"?
Niemand had ooit van dat mens gehoord. Ze is helemaal niks.
Als dit faalt kan je er vanuit gaan dat de PVDA mag aanschuiven. Het is gewoon de 2e partij heurquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Denken dat er een coalitie komt met de PVDA
Het is al wekenlang bekend dat de procedure eerst onderhandelingen en een akkoord en vervolgens beoordelen op de inhoud en erover stemmen op het congres is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Is dat wel beter? Straks wordt het op het congres afgeblazen en is al die onderhandelingstijd voor niets geweest en hebben de betrokken partijen ook nog eens een enorm slechtere onderhandelingspositie bij nieuwe onderhandelingen met de PvdA.
Hirsch Balin is, alhoewel je best qua standpunten en meningen hem verschrikkelijk vinden, wél een groot kenner van de rechtstaat... een uitrerst kundige Juridische wetenschapper (eerlijk gezegd vond ik hem juist ook veel beter toen hij nog Hoogleraar Staats- en Bestuursrecht was en de politiek van buitenuit bekritiseerde).quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Zolang deze onderhandelingen niet zijn afgerond, zal altijd de vraag bestaan of deze optie levensvatbaar is. Dus ja.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:56 schreef Jud1th het volgende:
[..]
quote:CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier ontkent dat ze een kabinet van haar partij en de VVD met gedoogsteun van de PVV op voorhand afwijst. Journalist Kaj Leers beweert op zijn weblog dat ze tegen samenwerking met de PVV zal stemmen.
De Leusdense speelde een sleutelrol in het mislukken van een eerdere poging om een minderheidskabinet te formeren. Later heeft ze aangegeven een eventueel regeerakkoord van VVD en CDA met steun van de PVV eerst op de inhoud te beoordelen, voor ze er als Kamerlid haar steun aan geeft.
Volgens Leers heeft Ferrier in haar omgeving laten weten dat ze inmiddels een besluit heeft genomen. Hij verwijst in zijn artikel naar niet nader genoemde bronnen.
Tegenover RTV Utrecht heeft Ferrier vrijdagmorgen echter ontkend dat ze zal tegenstemmen. Ze wacht naar eigen zeggen nog steeds op een document waar ze inhoudelijk op kan reageren.
De opstelling van Ferrier is cruciaal, omdat de samenwerking van VVD, CDA en PVV op een Kamermeerderheid van slechts één zetel kan rekenen. Daarvoor moeten dan wel alle fractieleden hun steun toezeggen.
Ja, maar het kan ook voor de bühne bedoeld zijn, misschien heeft Ferrier wel degelijk al een beslissing genomen en speelt ze gewoon het spelletje verder mee.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:10 schreef damian5700 het volgende:
Dit is al een heel ander beeld als de inhoud/strekking van deze topic.
Maar misschien ook niet en heeft ze voor RTV Utrecht ontkent wat ze heeft willen ontkennen, dus heeft die opmerking van jou heeft geen enkele waarde.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:12 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, maar het kan ook voor de bühne bedoeld zijn, misschien heeft Ferrier wel degelijk al een beslissing genomen en speelt ze gewoon het spelletje verder mee.
Ja maar denken dat er daar dan wel iets uit komt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als dit faalt kan je er vanuit gaan dat de PVDA mag aanschuiven. Het is gewoon de 2e partij heur
Tja, het blijft allemaal speculeren natuurlijk, houdt 't in ieder geval wel spannendquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:16 schreef damian5700 het volgende:
Maar misschien ook niet en heeft ze voor RTV Utrecht ontkent wat ze heeft willen ontkennen, dus heeft die opmerking van jou heeft geen enkele waarde.
Moet jij eens opletten hoe makkelijk dat zal gaan als Bruin eenmaal van tafel isquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:18 schreef MouzurX het volgende:
Ja maar denken dat er daar dan wel iets uit komt.
Ze is een door de kiezer verkozen volksvertegenwoordiger, die niet gedwongen is een partijlijn te volgen. Zoiets staat in de wet. Dat jou dat niet zint zegt wel weer genoeg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kijk, als het CDA-congres besluit tot een "Ja", wie de neuk is die Ferrier dan om te zeggen "Nee, ik doe het niet"?
Waarom ging dat dan eerder niet zo makkelijk?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:20 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe makkelijk dat zal gaan als Bruin eenmaal van tafel is
Democratie is inderdaad alleen leuk als je aan de goede kant staat. Dat zie je in alle topics wel terugkomen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze is een door de kiezer verkozen volksvertegenwoordiger, die niet gedwongen is een partijlijn te volgen. Zoiets staat in de wet. Dat jou dat niet zint zegt wel weer genoeg.
De pa van Hirsch Ballin was joods en heeft in kamp Buchenwald gezeten. Wellicht is jonge Hirsch Ballin opgegroeid in een omgeving waar continue gewaarschuwd werd voor discriminatie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat ik het meest komische vind is dat Hirsch Ballin blijkbaar anti-PVV is.Onze eigen autocratische censuurminister.
Ik vind het wel een beetje gek, zo niet selectief, om het ene bericht in de media wel als waarheidsgetrouw aan te nemen en het andere weer niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:19 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Tja, het blijft allemaal speculeren natuurlijk, houdt 't in ieder geval wel spannend
Ze is kamerlid en heeft alle recht om tegen te stemmen. Bovendien zal vast niet 100% van het congres instemmen met deze coalitie, dus dan is ze representant van de groep tegenstemmers.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, die blog post van Kaj Leers heeft het over anonieme bronnen, dus ik ben er meteen al van uit gegaan dat het om onbetrouwbaar nieuws gaat. Maar ik denk wel dat Kaj Leers niet zo maar iets op zijn blog zou schrijven. Voor de rest blijft het speculatie, maar ik sluit niet uit dat Ferrier in de wandelgangen heel andere dingen heeft gezegd dan ze nu officieel naar buiten brengt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:30 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het wel een beetje gek, zo niet selectief, om het ene bericht in de media wel als waarheidsgetrouw aan te nemen en het andere weer niet.
Het CDA is verdeeld en dus faalt Geert?quote:
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze is een door de kiezer verkozen volksvertegenwoordiger, die niet gedwongen is een partijlijn te volgen. Zoiets staat in de wet. Dat jou dat niet zint zegt wel weer genoeg.
Ik kan me niet herinneren dat er een vakje CDA stond op mijn kiesbiljetquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:41 schreef voice-over het volgende:
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.
Sorry bro:quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.
Apart wel jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het CDA is verdeeld en dus faalt Geert?
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sorry bro:
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.
En op zich verdient het ook wel lof als een volksvertegenwoordiger dat dan ook daadwerkelijk doet in plaats van zodanig een oordeel vellen dat de lieve vrede binnen de partij bewaard blijft.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sorry bro:
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.
Gangbaar ja, aangezien je niet voor niks bij een bepaalde partij zit. Het is geen verplichting, zoals Voice-Over meent.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In de hedendaagse parlementaire praktijk maken fracties de dienst uit, kort gevolgd door de 'coalitiedwang'.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.
Het is nou eenmaal zo vastgelegd. Ik snap wel dat de regels plots niet leuk meer zijn, nu een nobody als Ferrier de kans krijgt een rechts kabinet te verneukenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.
Het is niets nieuws.quote:Wilders' positie was onhoudbaar geworden. Hij besloot verder te gaan als eenmansfractie en koos daarvoor de naam Groep Wilders. Dit besluit viel niet goed bij de VVD. Omdat Wilders bij de verkiezingen onvoldoende voorkeurstemmen had verkregen om direct te zijn verkozen, vond een deel van de VVD dat hij zijn zetel moest afstaan aan de partij. Toen hij dat weigerde werd hij beschuldigd van "zetelroof".
Dat hoeven ze helemaal niet en als ze de PvdA buiten de regering willen houden is dat het goed recht van de grootste partij die als eerste gaat onderhandelen over een coalitie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:17 schreef remlof het volgende:
[..]
VVD en PvdA moeten praten. En Rutte moet beseffen dat ie tenminste één van z'n piketpaaltjes moet weghalen.
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij. Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo vastgelegd. Ik snap wel dat de regels plots niet leuk meer zijn, nu een nobody als Ferrier de kans krijgt een rechts kabinet te verneuken
Jaja, Wilders was een visionair. Een dappere ziel die zich durfde los te wrikken bij de VVD. Ferrier is echter een luis in de pels. Dat is een beetje de redenering, zo gok ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef Jojoke het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
[..]
Het is niets nieuws.
Ferrier heeft wel degelijk een mandaat, de kiezers wisten dat ze op de CDA lijst stond, en als ze Ferrier niet in de kamer hadden willen zien hadden ze niet op het CDA moeten stemmen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:51 schreef Sachertorte het volgende:
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij. Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.
Voor wie spreek je nu?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, Wilders was een visionair. Een dappere ziel die zich durfde los te wrikken bij de VVD. Ferrier is echter een luis in de pels. Dat is een beetje de redenering, zo gok ik.
Dit is echt een onzinredenering.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ferrier heeft wel degelijk een mandaat, de kiezers wisten dat ze op de CDA lijst stond, en als ze Ferrier niet in de kamer hadden willen zien hadden ze niet op het CDA moeten stemmen.
Gelul natuurlijk. Men stemt op een lijst, van een partij, mét Klink, Ferrier, Koppejan en Schinkelshoek. De kiezer heeft gesproken en de uitkomst is dat die mensen in de kamer zitten en daar hun eigen afwegingen moeten maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij.
Jij snapt het principe van verkiezingen en volksvertegenwoordiging niet helemaal geloof ik.quote:Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.
Voor al die zeiksnorren in dit topic die vinden dat Ferrier d'r smoel moet houden.quote:
Als je geen argumenten hebt mag je dat ook best toegeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga anders lobbyen bij de plaatselijke VVD, die kaart het vervolgens aan bij de grote broer en wie weet is de wijziging voor de volgende verkiezingen een feit. Al ga ik daar niet vanuit aangezien we voor de kerst alweer mogen stemmen, is mijn gok.
Maar goed, jullie held Wilders had nooit kunnen zijn waar hij nu is zonder deze regeling.
Je vindt dus dat Wilders destijds ook zijn zetel had moeten opgeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit is echt een onzinredenering.
Wanneer onderbouw jij eens die kretologie?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga anders lobbyen bij de plaatselijke VVD, die kaart het vervolgens aan bij de grote broer en wie weet is de wijziging voor de volgende verkiezingen een feit. Al ga ik daar niet vanuit aangezien we voor de kerst alweer mogen stemmen, is mijn gok.
Maar goed, jullie held Wilders had nooit kunnen zijn waar hij nu is zonder deze regeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |