abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86775914
Ferrier vergeet kennelijk dat als dat kabinet er niet komt de kans groot wordt dat hij zijn kamerzetel gewoon kwijt raakt.
pi_86776030
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:22 schreef HiZ het volgende:
Ferrier vergeet kennelijk dat als dat kabinet er niet komt de kans groot wordt dat hij zijn kamerzetel gewoon kwijt raakt.
mwah, ik schat de kans in zulk een geval groter in dat Verhagen dan gaat vallen en ze bij het CDA juis alles op alles zetten 'om de boel bij ekaar te houden'.
Verhagn zal alles doen om zulke dissidenten 'monddood' te maken, me als doel en kabinetsdeelname, maar faalt hij zullen juist die dissidenten hun positie eerder verstevigt zien (alhoewl de rol van 'brutus' spelen en dadwerkelijk de messteek in de rug uit te voeren, een Norbert Schmelzer spelen, niet echt dankbaar is n de poltieke geschiedenis)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_86776104
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:22 schreef HiZ het volgende:
Kamerzetels staan op naam van personen, niet op naam van de partij. Als Ferrier dus besluit om uit de partij te stappen en als onafhankelijk kamerlid door te gaan in de kamer dan kan dat gewoon, het CDA kan haar niet dwingen om haar zetel op te geven.
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:01:25 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_86776450
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:58 schreef Tocadisco het volgende:
Op zich kan ik wel begrijpen waarom Rutte steun zoekt bij de SGP, die wil natuurlijk met man en macht voorkomen dat hij straks terug zou moeten komen bij Cohen.
Want de SGP is liberaler dan de PvdA? :')
pi_86776537
Ik weet ook niet waar de VVD allemaal mee bezig is hoor. De andere twee opties worden geblokkeerd of lukken niet, en dit lukt niet maar er zijn geen andere opties meer voor de VVD. Het is mij duidelijk dat het huidige systeem gewoon niet meer werkt. Ik keek vooraf hoopvol naar dit kabinet maar ik ga er steeds meer m'n vraagtekens bij zetten. Een vierpartijenminderheidskabinet met gedoogsteun van twee conservatieve tegenpolen en een wankele regeringspartij, kom op. Kán het instabieler?

Wat ik als systeem zou willen zien, weet ik niet. Misschien een vorm waarbij de grootste partij het recht krijgt om per standpunt een meerderheid te halen in de kamer. Dus bijvoorbeeld dat de VVD haar HRA standpunt net zo ver bijstelt, dat er een meerderheid in de tweede kamer is, en probeert een meerderheid met andere partijen te krijgen op bijvoorbeeld veiligheid. Maar dat zal ook wel niet werken. Wel is het democratischer en denk ik dat er meer mensen positief tegenover zouden staan aangeizen dan álles op een meerderheid kan rekenen.

Maar wat ze nu aan elkaar proberen te breien... wat er tot nu toe naar buiten is gekomen, doet de VVD waar ik op gestemd heb, geen eer aan.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:12:06 #31
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86776546
Die lui zijn gek...
Gewoon datgeen doen wat het volk verkoos, PVV, PVDA en VVD.........

Wat een gezeik dit zeg.
:{w
Snollebolt
pi_86776555
VVD en CDA kunnen beter een zakenkabinet voorstellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86776573
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:13 schreef capricia het volgende:
Daar hadden ze 6 weken (of hoe lang zijn ze al bezig met zn 3en?) mee moeten komen. Nu is het CDA al te ver heen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:17:08 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_86776589
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:13 schreef capricia het volgende:
VVD en PvdA moeten praten. En Rutte moet beseffen dat ie tenminste één van z'n piketpaaltjes moet weghalen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:51:55 #35
318295 Ratso
I'm walking here!
pi_86776831
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Die lui zijn gek...
Gewoon datgeen doen wat het volk verkoos, PVV, PVDA en VVD.........

Wat een gezeik dit zeg.
:{w
Wat een gezeik. Ben je wel lekker??? Paars plus heeft bv heel wat meer zetels dan dat bruine kabinet. Dus hoezo wat het volk koos? Je moet nog even een cursusje democratie volgen. Kom daarna maar eens terug.
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:52:47 #36
318295 Ratso
I'm walking here!
pi_86776840
Dat bruine gezeik gaat er niet komen :D

Cohen wacht rustig af en weet dat zijn tijd vanzelf komt. _O-
  vrijdag 24 september 2010 @ 03:04:19 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_86776934
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:52 schreef Ratso het volgende:
Dat bruine gezeik gaat er niet komen :D

Cohen wacht rustig af en weet dat zijn tijd vanzelf komt. _O-
Voor Cohen zou het beter zijn als dit kabinet er komt en zichzelf binnen een paar maanden opblaast, dan wordt ie zeker premier.
  vrijdag 24 september 2010 @ 03:22:39 #38
318295 Ratso
I'm walking here!
pi_86777072
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 03:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor Cohen zou het beter zijn als dit kabinet er komt en zichzelf binnen een paar maanden opblaast, dan wordt ie zeker premier.
Dat is zeker idd :Y
Ook een redelijke kans dat dat gaat gebeuren. Ik gok nog steeds op paars (plus).
  vrijdag 24 september 2010 @ 06:19:51 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86777354
CDA weer op scherp

DEN HAAG - Binnen het CDA worden de stellingen betrokken in de aanloop naar een verwacht regeerakkoord.

PVV-criticus en demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) wil tijdens het cruciale partijcongres over een coalitie met VVD en PVV het woord voeren, terwijl CDA-onderhandelaar Bijleveld het Binnenhof zou willen verlaten. Haar naam zingt rond als kandidaat voor commissaris van de Koningin in Overijssel.

Ingewijden aan het Binnenhof denken dat de formatiegesprekken waarschijnlijk volgende week zullen worden afgerond. Dat zou betekenen dat een ingelast CDA-congres, waar de partij groen licht moet geven voor het regeerakkoord, mogelijk op 9 oktober zal worden gehouden.

Tegenstanders van politieke samenwerking met de PVV slijpen ondertussen de messen. Justitieminister Hirsch Ballin laat weten van zijn hart geen moordkuil te zullen maken op het CDA-congres. "Ik heb de partijvoorzitter enkele weken geleden al laten weten dat ik mijn zegje wil doen als CDA-lid uit Tilburg", aldus Hirsch Ballin desgevraagd tegen De Telegraaf. "Er geldt nu 'wait and see'. Maar dat is voor mij niet gelijk aan 'wait en er verder geen opvatting over hebben'", zegt de bewindsman, die bekendstaat als fel tegenstander van de denkbeelden van de PVV.

Coryfeeën

Ingewijden zeggen dat de minister zich op de achtergrond nauw verstaat met andere tegenstanders van samenwerking met de partij van Wilders. Tot nu toe hield Hirsch Ballin zich naar buiten toe redelijk op de vlakte. Eerder deze week uitten CDA-coryfeeën Klink, Wijffels en Veerman opnieuw kritiek op de onderhandelingen met de PVV. Klink heeft ook aangegeven het woord te zullen voeren op het congres.

De geruchten over een mogelijke carrièrestap van CDA-nummer twee Bijleveld zijn opmerkelijk, omdat ze, sinds Klink vertrok als CDA-onderhandelaar, de nieuwe secondant van fractievoorzitter Verhagen werd bij de besprekingen over het vormen van een rechtse coalitie. Ingewijden meldden dat Bijleveld altijd grote bezwaren tegen de PVV heeft gehad en plaatsten openlijk vraagtekens bij de mogelijkheid of de politica wel in een kabinet zou willen zitten dat door gedoogsteun van de PVV overeind gehouden moet worden. Met de overstap naar Overijssel zou ze die keuze niet meer hoeven te maken.

Pikant is dat Bijleveld als huidig staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zelf gaat over de benoemingen van commissarissen van de Koningin. Demissionair minister Hirsch Ballin is in dit geval aangesteld als de politiek verantwoordelijke

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86777402
De CDA gaat dit nooit redden. Zelfs al komen ze door het congres en de fractiestemming heen, dan is de interne situatie zo fragiel dat bij het minste geringste de meerderheid van 75 niet meer bestaat. Je moet als zgn. Christelijke partij ook helemaal niet met een extreem-rechtse partij willen samen werken.. je had van tevoren kunnen voorspellen dat dit problemen zou opleveren op ethisch gebied.
pi_86777420
Wat een godvergeten soap is het toch. Al is godvergeten niet een juiste benaming, nu de freakin' SGP z'n vinger in de pap gaat rammen.

Bijzonder overigens om op FOK! Te lezen hoe SGP-steun wordt goedgepraat, door deze lfde mensen die zichzelf seculier genoeg vinden om termen als christenhondente gebruiken.
pi_86778032
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 06:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een godvergeten soap is het toch. Al is godvergeten niet een juiste benaming, nu de freakin' SGP z'n vinger in de pap gaat rammen.

Bijzonder overigens om op FOK! Te lezen hoe SGP-steun wordt goedgepraat, door deze lfde mensen die zichzelf seculier genoeg vinden om termen als christenhondente gebruiken.
Alles ter steun van de strijd tegen de Moslims en de PvdA nietwaar :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86778078
_O-

Ga je alsnog falen Geert :')
pi_86778314
Kabinetsformatie kruipt naar eindfase

Gelukkig valt er binnenkort niets meer te speculeren. Ik hoorde volgende week zaterdag het CDA-congres.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86778379
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:41 schreef damian5700 het volgende:
Kabinetsformatie kruipt naar eindfase

Gelukkig valt er binnenkort niets meer te speculeren. Ik hoorde volgende week zaterdag het CDA-congres.
2 of 9 oktober worden veel genoemd inderdaad. Maar goed het is al vaker bijna klaar geweest ;)

Jouw linkje zegt 9, de volkskrant 2
http://www.volkskrant.nl/(...)euw_kabinet_dichtbij
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86778447
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

2 of 9 oktober worden veel genoemd inderdaad. Maar goed het is al vaker bijna klaar geweest ;)

Jouw linkje zegt 9, de volkskrant 2
http://www.volkskrant.nl/(...)euw_kabinet_dichtbij
In de meest gunstige scenario, voor de mogelijke aanstaande coalitie, zal het akkoord dinsdag of woensdag gepresenteerd worden, dus dat ligt precies in lijn van wat ik gehoord heb.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86778484
ik blijf zeggen: laat maar komen. De meesten die op deze partijen stemden gaan het echt wel voelen. Die hebben niet op een keihard VVD-beleid gestemd, die hebben vooral uit angst gestemd (buitenlanders, moslimterroisten). Als ze merken dat aan dat "probleem" niks wordt gedaan maar dat ze het wel financieel gaan voelen, sociale verworvenheden komen te vervallen (plus dat het mileu/natuur om zeep gaat worden gebracht) gaat een deel toch wel weer wat meer met het verstand stemmen. Het is dus een kwestie van even door de zure appel heen bijten.
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:06:40 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86778674
Wat ik het meest komische vind is dat Hirsch Ballin blijkbaar anti-PVV is. :') Onze eigen autocratische censuurminister.
pi_86778965
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:54 schreef attila_de_hun het volgende:
ik blijf zeggen: laat maar komen. De meesten die op deze partijen stemden gaan het echt wel voelen. Die hebben niet op een keihard VVD-beleid gestemd, die hebben vooral uit angst gestemd (buitenlanders, moslimterroisten). Als ze merken dat aan dat "probleem" niks wordt gedaan maar dat ze het wel financieel gaan voelen, sociale verworvenheden komen te vervallen (plus dat het mileu/natuur om zeep gaat worden gebracht) gaat een deel toch wel weer wat meer met het verstand stemmen. Het is dus een kwestie van even door de zure appel heen bijten.
En dan gaan we maar voor de revolutie aangezien de rest van de partijen ook niet doen wat we willen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86779019
Whehehehehehe-topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')