Dat doe ik ook niet, die blog post van Kaj Leers heeft het over anonieme bronnen, dus ik ben er meteen al van uit gegaan dat het om onbetrouwbaar nieuws gaat. Maar ik denk wel dat Kaj Leers niet zo maar iets op zijn blog zou schrijven. Voor de rest blijft het speculatie, maar ik sluit niet uit dat Ferrier in de wandelgangen heel andere dingen heeft gezegd dan ze nu officieel naar buiten brengt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:30 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het wel een beetje gek, zo niet selectief, om het ene bericht in de media wel als waarheidsgetrouw aan te nemen en het andere weer niet.
Het CDA is verdeeld en dus faalt Geert?quote:
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze is een door de kiezer verkozen volksvertegenwoordiger, die niet gedwongen is een partijlijn te volgen. Zoiets staat in de wet. Dat jou dat niet zint zegt wel weer genoeg.
Ik kan me niet herinneren dat er een vakje CDA stond op mijn kiesbiljetquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:41 schreef voice-over het volgende:
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.
Sorry bro:quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel maar er is gekozen op de politieke partij CDA niet op de politieke partij Ferrier met een ander programma en andere uitgangspunten.
Apart wel jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het CDA is verdeeld en dus faalt Geert?
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sorry bro:
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.
En op zich verdient het ook wel lof als een volksvertegenwoordiger dat dan ook daadwerkelijk doet in plaats van zodanig een oordeel vellen dat de lieve vrede binnen de partij bewaard blijft.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sorry bro:
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.
Gangbaar ja, aangezien je niet voor niks bij een bepaalde partij zit. Het is geen verplichting, zoals Voice-Over meent.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze is een door de kiezer verkozen volksvertegenwoordiger, die niet gedwongen is een partijlijn te volgen. Zoiets staat in de wet. Dat jou dat niet zint zegt wel weer genoeg.
In de hedendaagse parlementaire praktijk maken fracties de dienst uit, kort gevolgd door de 'coalitiedwang'.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarbij het gangbaar is dat een volksvertegenwoordiger de lijn van de partij volgt.
Het is nou eenmaal zo vastgelegd. Ik snap wel dat de regels plots niet leuk meer zijn, nu een nobody als Ferrier de kans krijgt een rechts kabinet te verneukenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.
Het is niets nieuws.quote:Wilders' positie was onhoudbaar geworden. Hij besloot verder te gaan als eenmansfractie en koos daarvoor de naam Groep Wilders. Dit besluit viel niet goed bij de VVD. Omdat Wilders bij de verkiezingen onvoldoende voorkeurstemmen had verkregen om direct te zijn verkozen, vond een deel van de VVD dat hij zijn zetel moest afstaan aan de partij. Toen hij dat weigerde werd hij beschuldigd van "zetelroof".
Dat hoeven ze helemaal niet en als ze de PvdA buiten de regering willen houden is dat het goed recht van de grootste partij die als eerste gaat onderhandelen over een coalitie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 02:17 schreef remlof het volgende:
[..]
VVD en PvdA moeten praten. En Rutte moet beseffen dat ie tenminste één van z'n piketpaaltjes moet weghalen.
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij. Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo vastgelegd. Ik snap wel dat de regels plots niet leuk meer zijn, nu een nobody als Ferrier de kans krijgt een rechts kabinet te verneuken
Jaja, Wilders was een visionair. Een dappere ziel die zich durfde los te wrikken bij de VVD. Ferrier is echter een luis in de pels. Dat is een beetje de redenering, zo gok ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef Jojoke het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
[..]
Het is niets nieuws.
Ferrier heeft wel degelijk een mandaat, de kiezers wisten dat ze op de CDA lijst stond, en als ze Ferrier niet in de kamer hadden willen zien hadden ze niet op het CDA moeten stemmen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:51 schreef Sachertorte het volgende:
Ze heeft geen mandaat, ze heeft iets van duizend stemmen gehaald.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij. Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.
Voor wie spreek je nu?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, Wilders was een visionair. Een dappere ziel die zich durfde los te wrikken bij de VVD. Ferrier is echter een luis in de pels. Dat is een beetje de redenering, zo gok ik.
Dit is echt een onzinredenering.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ferrier heeft wel degelijk een mandaat, de kiezers wisten dat ze op de CDA lijst stond, en als ze Ferrier niet in de kamer hadden willen zien hadden ze niet op het CDA moeten stemmen.
Gelul natuurlijk. Men stemt op een lijst, van een partij, mét Klink, Ferrier, Koppejan en Schinkelshoek. De kiezer heeft gesproken en de uitkomst is dat die mensen in de kamer zitten en daar hun eigen afwegingen moeten maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De regels stammen uit een grijs verleden, toen men inderdaad meer op personen stemde. Nu stemt men voornamelijk op een partij.
Jij snapt het principe van verkiezingen en volksvertegenwoordiging niet helemaal geloof ik.quote:Ferrier is echt een nobody, en dient haar plaats te weten. Als de partij dit kabinet wil, moet ze zich daar in schikken. Voor een man als Klink lag dat bv heel anders, die had wel een mandaat.
Voor al die zeiksnorren in dit topic die vinden dat Ferrier d'r smoel moet houden.quote:
Als je geen argumenten hebt mag je dat ook best toegeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga anders lobbyen bij de plaatselijke VVD, die kaart het vervolgens aan bij de grote broer en wie weet is de wijziging voor de volgende verkiezingen een feit. Al ga ik daar niet vanuit aangezien we voor de kerst alweer mogen stemmen, is mijn gok.
Maar goed, jullie held Wilders had nooit kunnen zijn waar hij nu is zonder deze regeling.
Je vindt dus dat Wilders destijds ook zijn zetel had moeten opgeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit is echt een onzinredenering.
Wanneer onderbouw jij eens die kretologie?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga anders lobbyen bij de plaatselijke VVD, die kaart het vervolgens aan bij de grote broer en wie weet is de wijziging voor de volgende verkiezingen een feit. Al ga ik daar niet vanuit aangezien we voor de kerst alweer mogen stemmen, is mijn gok.
Maar goed, jullie held Wilders had nooit kunnen zijn waar hij nu is zonder deze regeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |