Ik zou bijna willen zeggen "Wij moeten samen nog Pizza eten", maar dat zeg ik bij nader inzien toch maar niet. Krijg het geheid morgen weer om mijn oren hierquote:
Remlof en ik komen samen Heksie, doen we een trioquote:Op woensdag 22 september 2010 23:27 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee, al die serieverkrachters enzo die op internet zwerven, ik bedank
he ja gezelligquote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Remlof en ik komen samen Heksie, doen we een trio
Nah, dat is gemeenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
* Gaat samen met een FA spinrag weg raggen en bezemsteel verstoppen![]()
Ok, ga ik wel alleen naar heksiequote:Op woensdag 22 september 2010 23:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ok, ok, ik blijf dan wel weer alleen thuis
pppffftt mooi Teun, beetje Whitin Temtetion ( al vind ik haar beter zingen) de zangeres van W Temtetion bedoel ikquote:Op woensdag 22 september 2010 23:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik doe 'm nog een keer, hij is gewoon goed vind ik
Beetje wel hèquote:Op woensdag 22 september 2010 23:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
pppffftt mooi Teun, beetje Whitin Temtetion ( al vind ik haar beter zingen) de zangeres van W Temtetion bedoel ik
Trusten heksjequote:Op woensdag 22 september 2010 23:42 schreef Toverheks het volgende:
maar jongens, ik zeg slaap lekker straks en droom maar fijn![]()
Ciao Teun, ik pleur eerst nog een pizza in de oven. Ci vediamoquote:Op woensdag 22 september 2010 23:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Beetje wel hè
Slaap lekker Heks, ik duik er ook in![]()
De rest veel plezier
Truste hexz0rquote:Op woensdag 22 september 2010 23:42 schreef Toverheks het volgende:
maar jongens, ik zeg slaap lekker straks en droom maar fijn![]()
Afijn, we zijn nu tien jaar verder en diezelfde familie zit nu hier:quote:Uitkoop Roma levert alleen maar verliezers op
Van onze verslaggever Toine Heijmans op 06 oktober '00, 00:00, bijgewerkt 20 januari '09, 13:05
Zes ton kregen de Roma enkele maanden geleden van de gemeente Driebergen, op voorwaarde dat ze zich niet meer in die plaats of elders in de regio zouden vestigen. Nu lijden ze nog steeds kou op een voormalig voetbalveld. En de betrokken loco-burgemeester is haar baan kwijt.
Er is ooit gevoetbald op dit gras, maar nu staan er vijf caravans in de rook van een kampvuur. Uit de grootste en glimmendste van drie Mercedessen waait Joegoslavische muziek, zigeunermuziek: hier op een veld aan de rand van De Bilt wonen de Roma die nu al weken door de provincie zwerven. Hier mogen ze een week of anderhalf blijven, zodat het probleem kan worden opgelost.
Het probleem ligt in Poero's wagen. Poero is de aanspreektitel van Wlasko Nicolic, familie-oudste en spreekbuis namens de groep. Met zijn vrouw Elisabeth voedt hij de acht kinderen op van zijn overleden zoons en nu wonen ze met z'n tienen in de caravan. Daar bewaart hij het contract, drie velletjes A 4. Het is zijn zwaarbewaakte geheim. Niemand mag de papieren zien. Dat is op aandringen van hemzelf zo geregeld in een aparte paragraaf.
De velletjes, op gemeentelijk briefpapier, vatten samen wat de bedoeling is. De Roma zullen zich nooit meer op het grondgebied van Driebergen-Rijsenburg vestigen. Ze zullen ook nooit meer aanspraak maken op een standplaats elders in de regio. In ruil krijgen ze zes ton, door Wlasko te verdelen onder de gezinnen. Hoeveel gezinnen dat zijn, is onbekend. Bij het contract is een lijst gevoegd met tien namen en handtekeningen. Die zijn in de gauwigheid door Wlasko bij elkaar gezocht. Een aantal ondertekenaars woonde in Driebergen, een aantal niet.
Sommigen staan nu in De Bilt, anderen zijn vertrokken. 'Het moest snel', zegt Nicolic. 'We hadden een dag om te beslissen.'
De handtekeningen worden gezet op 12 april in het Betuwse dorpje Ingen, op kantoor bij de juridisch adviseur die het contract had gemaakt. Wlasko Nicolic komt met zijn advocaat E. Olof en een stel Roma-mannen. De Driebergse loco-burgemeester R. van de Kletersteeg komt alleen. Ze maken een praatje, koetjes en kalfjes, de burgemeester vraagt waar de Roma nu naartoe gaan. Ze zullen wel zien.
Van de Kletersteeg leidt Driebergen nog geen twee weken; burgemeester R. van Rappard trad op 1 juli terug. Van de Kletersteeg maakt zich weinig zorgen. Ze weet dat ze een gevaarlijk spel speelt, dat de overeenkomst buiten de gemeenteraad om wordt getekend. Maar er is geen alternatief, daarvan is het hele college overtuigd.
Al maanden is het oorlog op het woonwagenterrein aan de Sportlaan in Driebergen, waar de familie Nicolic was neergestreken.
De groep, of althans een deel ervan, kwam uit Utrecht. Wlasko zegt daar meer dan twintig jaar te hebben gewoond. Volgens anderen is hij pas drie jaar in Nederland, overgekomen uit Italië omdat hij na de dood van zijn vader 'poero' stamoudste werd.
In het kamp aan de Sportlaan is een plek over. Maar de Sportlaan is geen gelukkige keuze. Jarenlang al wordt het kamp bewoond door de woonwagenfamilie Bakker, die ontstemd is over de komst van de Roma. Het wordt ruzie. Begin juli loopt die zo uit de hand, dat juridisch adviseur R. Dobbelsteijn Bisschops waarschuwt voor schietpartijen. Als er niets gebeurt, menen hij en het college, vallen er doden.
Een gemeentelijke projectgroep moet de situatie sussen. Dobbelsteijn zit daarin, de wijkchef van de politie, maar ook P. Wit van bureau Broekhuizen & Wit, dat al jaren het kamp aan de Sportlaan beheert namens de gemeente. Het beheert ook woonwagenkampen in de rest van de regio, en in Limburg - veel gemeenten laten het werk over aan particuliere bureaus als het zijne, wegens gebrek aan kennis of mankracht.
De projectgroep bedenkt meer dan vijftien mogelijke oplossingen. De Roma kunnen met bestuursdwang van de Sportlaan worden gehaald, via een noodbevel dat politie-optreden rechtvaardigt. Maar dat is onmogelijk, concludeert het college. Bestuursdwang mag alleen als de weken voorafgaand aan de situatie waarschuwingen zijn uitgedeeld en dat is onder oud-burgemeester Van Rappard niet gebeurd.
Een andere optie is het uitkopen van de familie-Bakker. Maar zij willen niet weg. Lange gesprekken volgen over de vraag of dan de Roma uitgekocht moeten worden. Uiteindelijk wordt voor die oplossing gekozen - omdat er volgens Van de Kletersteeg niets anders op zit.
De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.
'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
Nicolic voelt zich verliezer. Van de Kletersteeg voelt zich verliezer; zelfs na haar aftreden als gevolg van de affaire blijft ze volhouden dat de uitkoop een goede oplossing was. Op het voormalige voetbalveld in De Bilt is het vuur gedoofd. 'Ik heb het koud', zegt Elisabeth Nicolic. 'Ik wil een huis.'
quote:Utrecht huisvest lastig Roma-gezin in Rijksmonument
woensdag 22 september 2010 07:44
Een Romagezin dat al diverse keren vanwege overlast uit een huurhuis is gezet, mag van de gemeente in een Rijksmonument wonen. Utrecht heeft het huis opgekocht omdat er veel overlast is vanwege de verbreding van de A2.
Een van de leden van het Nicolich-gezin protesteert tegen de gemeente Utrecht Een van de leden van het Nicolich-gezin protesteert tegen de gemeente Utrecht
Lees ook het Elsevier-commentaar: Larmoyante ophef Brussel over 'zielige' Roma
Het gaat om de familie Nicolich, die bekendheid verwierf door met een caravan door de provincie Utrecht te zwerven. De familie werd diverse huurhuizen uitgezet vanwege harde muziek, vandalisme en burenruzie door dronkenschap. Daarnaast zijn er problemen met bureau Jeugdzorg.
Miljoenen
Het landhuis Rhijnshoek is volgens De Telegraaf miljoenen waard. Door wegwerkzaamheden aan de A2, vlakbij, kreeg de gemeente het huis in bezit.
Officieel moeten stichtingen de huizen van de gemeente verhuren en mag de gemeente dit niet zelf, om willekeur te voorkomen. Maar volgens de gemeente wordt het huis 'niet aan de huizenmarkt onttrokken' en mag de gemeente er zelf een bestemming voor zoeken.
De gemeente stuurde het gezin in 2007 nog weg, omdat ze zich 'voortdurend boven de wet stelden'. Vanwege de overlast kwam het gezin ook niet in aanmerking voor woonurgentie, vond Utrecht destijds.
Gevaarlijk
Volgens de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) zijn er tweehonderd tot vierhonderd Roma in Utrecht. Het beleid van de Franse president Nicolas Sarkozy, die Roma zonder identiteitsproblemen uitzet naar Roemenië en Bulgarije, noemde Wolfsen 'buitengewoon gevaarlijk'.
CDA-Kamerlid Mirjam Sterk zei gisteren de mogelijkheid van uitzetting voor werkloze of criminele Roma wel reëel te vinden.
Door Marlou Visser
Leuk huisjequote:Roma-familie jaagt cameraploegen weg
Utrecht - De overlast veroorzakende Roma-familie Nicolich, die door de gemeente Utrecht in een peperduur monumentaal pand is gehuisvest, heeft vandaag twee cameraploegen bedreigd en weggejaagd. EenVandaag ziet als gevolg van de bedreiging af van de geplande reportage.
De Roma, die blijkbaar niet gediend zijn van enige mediabelangstelling, smeten de tv-camera van de actualiteitenrubriek in het water en bedreigden en verjoegen daarnaast een camerateam van Powned. De hoofdredactie van EenVandaag zegt de gang van zaken te betreuren, maar heeft omwille van de veiligheid van haar medewerkers besloten geen aandacht te besteden aan de zaak.
De mediabelangstelling volgt op een verhaal in De Telegraaf, waaruit blijkt dat het Romagezin drie jaar geleden vanwege overlast vanuit Leidsche Rijn in het miljoenenpand Rhijnshoek aan de Rijksstraatweg in de provinciehoofdstad werd ondergebracht. Volgens de gemeente is die verhuizing te verdedigen ,,omdat anders een gezin met jonge kinderen op straat zou komen te staan.'' Die uitleg wordt door de lokale VVD-fractie niet gepikt. De VVD eist opheldering.
Schandalig, maar niemand doet er direct wat aan.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dit zijn ze dus![]()
[..]
Leuk huisje![]()
[ afbeelding ]
Ik zie die auto van ze niet voor de deur.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dit zijn ze dus![]()
[..]
Leuk huisje![]()
[ afbeelding ]
Maar wat moet je dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 08:02 schreef Dementor het volgende:
[..]
Schandalig, maar niemand doet er direct wat aan.
Zoals ze er zijn ingetrokken zo zullen ze ook weer vertrekken met een hoop regeltjes en formulieren en wellicht een afkoopsom.
Ik zou je er echt zo in duwen hoor. Maar helaas, bezet!quote:Op donderdag 23 september 2010 08:42 schreef Copycat het volgende:
Wat een leuk huisje!
En ik zou het heus echt waar heel goed onderhouden!
Goedemorgen!
Oeh!quote:Op donderdag 23 september 2010 08:46 schreef liesje1979 het volgende:
Goedemorgen.
Eerst even nog een vergadering om 9 uur en dan met mijn vader naar de ikea.
Kom, we gaan allemaal in Utrecht wonenquote:Op donderdag 23 september 2010 08:49 schreef Copycat het volgende:
Er is ook niks tussen 'op straat leven' en 'in een miljoenenpand wonen'. Het een of het onvermijdelijke ander.
Een nieuw lacktafeltje en gewoon zooi graaien.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:48 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oeh!iets speciaal nodig of gewoon zooi graaien?
Ik kom ook echt bijna nooit meer bij IKEA. Eerst werkte ik er om de hoek, ging ik er nog af en toe lunchen met Moonah en in de pauze shoppen, maar nu moet ik iemand charteren. Dus ga ik maar nietquote:Op donderdag 23 september 2010 08:50 schreef liesje1979 het volgende:
Een nieuw lacktafeltje en gewoon zooi graaien.
Omdat ik geen auto heb kom ik nooit meer bij de Ikea.
En paps mompelde al iets over dat de rekening dan voor hun was oid.
Ok, fietsen, anders kom ik te laat.
Maar ... als jij naar je zus ging, dan kwam je mij toch oppikken en gingen we ballen happen bij IKEA?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:24 schreef CarOnline het volgende:
I love mijn auto. Maar ik heb alles al van Ikea dus ik hoef niet meer. Zeker niet nu ze de ballen ook hier aan de overkant verkopen
Oh en mogge. Nog nieuws van Gert, Noek?
Leuk dat je het vraagt, CarO.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:24 schreef CarOnline het volgende:
Oh en mogge. Nog nieuws van Gert, Noek?
Oh ja dat is ook zo. Nou ja, plan de herfstvakantie maar vrij danquote:Op donderdag 23 september 2010 09:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar ... als jij naar je zus ging, dan kwam je mij toch oppikken en gingen we ballen happen bij IKEA?
Toch?
Zo naar fysio. Ga ik nu even mijn creditcard alvast voorspekken voor de reis die over 12 dagen aanvangt.
Een weekend kuuroord voor mij? Om bij te komen....quote:Op donderdag 23 september 2010 09:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
*Benieuwd is naar de cadeautjes die voor "Fok! vrienden" worden meegenomen
Haha Santa Barbara, dat keek ik als ik ziek thuis was van school. Heel handig, je valt er zo weer in, ookal heb je een jaar gemist.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt, CarO.![]()
*over naar onze verslaggever ter plaatse
[ afbeelding ]
Gert is momenteel in Santa Barbara. Ik durf dat wel te zeggen want ik denk niet dat mensen hem daar gaan stalken. Daar heeft die natuurlijk weer the time of his life. Hij is naar Hollywood geweest en dat was een alleraardigst oord. Alles gaat wel en het eten is vet maar wordt steeds beter naarmate de reis vordert naar andere plaatsen. The Walmart is huge en LA is filled met smog. Dus!
Lekker fietsweer idd, om 9u al 15 gradenquote:Op donderdag 23 september 2010 09:39 schreef remlof het volgende:
Goeiemorgen op deze laatste zomerse dag van het jaar
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt, CarO.![]()
*over naar onze verslaggever ter plaatse
[ afbeelding ]
Gert is momenteel in Santa Barbara. Ik durf dat wel te zeggen want ik denk niet dat mensen hem daar gaan stalken. Daar heeft die natuurlijk weer the time of his life. Hij is naar Hollywood geweest en dat was een alleraardigst oord. Alles gaat wel en het eten is vet maar wordt steeds beter naarmate de reis vordert naar andere plaatsen. The Walmart is huge en LA is filled met smog. Dus!
Met Cruz!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:39 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Haha Santa Barbara, dat keek ik als ik ziek thuis was van school. Heel handig, je valt er zo weer in, ookal heb je een jaar gemist.
Oh wat tof ook, Hollywood *kwijl*
Ik wil een kadootje uit Hollywood. Het ECHTE Hollywood.
Oh kut, daar was ie al he. Hmmm denk je dat ie even terug rijdt voor me?
Je mag hier wel een weekend komen logeren om wat bij te trekkenquote:Op donderdag 23 september 2010 09:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Een weekend kuuroord voor mij? Om bij te komen....
ik krijg van Gert de Nimbus 2010 in Amerikaanse uitvoering, die zijn zo snel wil je niet weten Teun, in Engeland werden ze geimpoteerd maar daar liep het als een trein dus zijn ze op, toen zei Gert, Heks jij krijgt zo een Amerikaanse van me dan maak jij de blitz in Amsterdam en omstreken bij je vrienden.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
Die blonde met die bolle ogen. Ik weet haar NAAM NIET MEER!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:45 schreef Copycat het volgende:
Cruz! En hoe heette zijn vrouw ook weer? Die was dood en toch weer niet! Of ben ik in de war met een andere zeep?
Helen Helmink!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:45 schreef Copycat het volgende:
Cruz! En hoe heette zijn vrouw ook weer? Die was dood en toch weer niet! Of ben ik in de war met een andere zeep?
Anders ik welquote:Op donderdag 23 september 2010 09:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
Geniet er maar van, over 2 weken verwacht ik nachtvorstquote:Op donderdag 23 september 2010 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Lekker fietsweer idd, om 9u al 15 graden.
Haha ja met Cruz en er was iets met een grot, waar ze in verstopt waren of vast zaten. Heel indrukwekkend, ik weet het 16 jaar later nogquote:Op donderdag 23 september 2010 09:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Met Cruz!![]()
![]()
Zo slecht!
Ik hoop dat hij de kadootjes kon vinden want de smog was echt heel erg schreef hij. Misschien reed hij zo stilletjes ons kadootje voorbij.![]()
As the world turns stopt.
Het is weer oh oh cherso dagquote:Op donderdag 23 september 2010 09:51 schreef Toverheks het volgende:
vergeten we vanavond niet ER, zet het ff neer voor Noek
Heeft ook weer zo zn charmequote:Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Geniet er maar van, over 2 weken verwacht ik nachtvorst
Ohjaquote:Op donderdag 23 september 2010 09:51 schreef Toverheks het volgende:
doet me eraan denken dat ik nog 2 afleveringen PC / PR moet kijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:51 schreef Toverheks het volgende:vergeten we vanavond niet ER, zet het ff neer voor Noek
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:50 schreef remlof het volgende:
Geniet er maar van, over 2 weken verwacht ik nachtvorst
Geen boete?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:53 schreef remlof het volgende:
Word ik godverredomme de trein uirgezet door een één of andere bitcherige conductrice omdat ik vergeten ben m'n 5-retourkaart af te stempelen
En nu ben je boos op jezelf. Neem ik aan.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:53 schreef remlof het volgende:
Word ik godverredomme de trein uirgezet door een één of andere bitcherige conductrice omdat ik vergeten ben m'n 5-retourkaart af te stempelen
No nein non nee!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:51 schreef Toverheks het volgende:
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:53 schreef remlof het volgende:
Ook toevallig, had net de ongediertebestrijding aan de deurquote:Op donderdag 23 september 2010 09:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Ik verwacht over twee weken tropische temperaturen.
Ze zijn allemaal gestorven in de grot. Het was afschuwelijk. Ook die slechterik, Mason.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:52 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Haha ja met Cruz en er was iets met een grot, waar ze in verstopt waren of vast zaten. Heel indrukwekkend, ik weet het 16 jaar later nog
Zou je dat terug kunnen vinden? Wil wel weten of ze eruit zijn gekomen...
Waarom?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:55 schreef Marrije het volgende:
Ook toevallig, had net de ongediertebestrijding aan de deur
dat kijk ik niet, want ik versta ze amperquote:
Jij valt op bitcherige types toch? Heb je een date?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:53 schreef remlof het volgende:
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:59 schreef remlof het volgende:
2981 was hert treinnummer, ik ga een klacht indienen. Krijg gvd alle treinkaartjes vergoed, kon de hele batterij van september laten zien inclusief aankoopbonnetjes. "Dan mag u hem op dit station laten afstempelen" "ja maar dan haal ik deze trein niet meer, want dat stempelding zit onderaan de trap, of wacht u op mij?" "nee". En ook meteen op haar fluit blazen toen ik de trein uit was hè. Smerige bitch, staat al te lang droog zeker
*gniffelquote:Op donderdag 23 september 2010 09:59 schreef remlof het volgende:
2981 was hert treinnummer, ik ga een klacht indienen. Krijg gvd alle treinkaartjes vergoed, kon de hele batterij van september laten zien inclusief aankoopbonnetjes. "Dan mag u hem op dit station laten afstempelen" "ja maar dan haal ik deze trein niet meer, want dat stempelding zit onderaan de trap, of wacht u op mij?" "nee". En ook meteen op haar fluit blazen toen ik de trein uit was hè. Smerige bitch, staat al te lang droog zeker
Jadieja!quote:
Zeg me... Dat het niet zo is!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal gestorven in de grot. Het was afschuwelijk. Ook die slechterik, Mason.
Gadverdamme, ik weet de naam Mason nog. Die had een baard!![]()
de laatste afleveringquote:Op donderdag 23 september 2010 10:02 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Jadieja!
Prachtig acteerwerk ook
ken ik uit me hoofd, bijna alle nummers van Frankquote:Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Zeg me... Dat het niet zo is!
*onverstaanbaar gebrabbel*
Mooi he, Frank Boeijen.
quote:Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Zeg me... Dat het niet zo is!
*onverstaanbaar gebrabbel*
Mooi he, Frank Boeijen.
Waar ik dus erg benieuwd naar ben is wat er gebeurt als dit alles niet helpt. Met hun "laatse kans" en "dan hebben ze een probleem". Ja, wát dán??quote:Op donderdag 23 september 2010 10:03 schreef Toverheks het volgende:
AMSTERDAM - Verspreid door Amsterdam bevinden zich ongeveer 1500 woningen waar zogenoemde asogezinnen worden ondergebracht nadat ze in hun vorige buurt voor (extreme) overlast hebben gezorgd.
Aan deze speciale woningen zijn hulpprogramma's gekoppeld in een poging het overlastgevende gedrag tot het verleden te laten behoren.
Vrijwel alle grotere woningcorporaties in Amsterdam hebben dergelijke huizen in hun bestand. Eigen Haard bezit bijvoorbeeld 251 van deze woningen en verhuist binnenkort een 'Tokkie-gezin' uit de Willem Molegraaffstraat in Slotermeer naar een dergelijk huis. "Het is altijd lastig als blijkt dat een huurder niet op zijn plek blijkt te zitten in de huidige woning. Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd, maar sommige mensen blijken echter begeleiding nodig te hebben omdat hun woongedrag leidt tot overlast voor de omwonenden. Dat gaat bijvoorbeeld om mensen met een psychiatrische aandoening en/of een verslavingsprobleem of huurders die al eerder hun woning kwijt zijn geraakt omdat zij ernstige overlast veroorzaakten. Om deze burgers een laatste kans te bieden en er tegelijkertijd voor te zorgen dat ze hulp accepteren, sluiten we huurcontracten met de zorgaanbieders als HVO Querido en het Leger des Heils", vertelt Eigen Haard-woordvoerder Wim de Waard.
Het idee achter deze samenwerking is dat de instantie een dwangmiddel heeft om deze mensen te dwingen hulp te accepteren en zich aan bepaalde regels te houden. Zo mogen de verstoten 'Tokkies' uit Slotermeer geen honden meer houden, omdat zij deze niet corrigeren en de viervoeters met hun geblaf overlast veroorzaken in de buurt.
Het voordeel hiervan voor de woningcorporatie is dat zij niet langer verantwoordelijk is voor het woongedrag van de huurder. Die ligt dan bij de hulpinstantie.
Jaap Fransman, directeur van hulpinstantie HVO Querido, zegt: "Het enige voordeel voor ons is dat we het betreffende gezin onze hulp kunnen opleggen. Als ze dat namelijk niet accepteren, hebben ze een probleem."
Nah, trek het je niet aan meid!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh ja, Frank met zijn douchegordijn. Wat een spreker is die man.
![]()
Kweenie wat maar het klinkt zo alsof erover nagedacht is. Prachtig!![]()
Nu staan die hartjes echt net niet onder elkaar. Kudt!
Kudos voor het feit dat het lijkt op iets wat evt een oplossing kan zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Waar ik dus erg benieuwd naar ben is wat er gebeurt als dit alles niet helpt. Ik gok op PvdA gesprekjes.![]()
ze heeft nooit iets gevoeld van zijn ontevredenheid, maar alles blijft bij het oude, tot hij weer naar huis rijd.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:09 schreef remlof het volgende:
"Op zoek naar het geluk in Kronenburgpark. Thuis wacht een vrouw onwetend op haar man..."
ik wilde net zeggen, op de wat dan: in een kartonnen doos onder de brugquote:Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Kudos voor het feit dat het lijkt op iets wat evt een oplossing kan zijn.
Het gevolg is dan uiteindelijk dat ze uit hun huis worden geplaatst en op straat komen te staan zoals zoveel psychiatrische patiënten en verslaafden, lijkt mij.
Lijkt mij ook, maar ik geloof er niets van dat dat in de praktijk ook echt gebeurt. Want dan zitten ze met een stel misdragende zwervers op de straten van hun mooie gemeente, dat willen ze ws. ook niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Kudos voor het feit dat het lijkt op iets wat evt een oplossing kan zijn.
Het gevolg is dan uiteindelijk dat ze uit hun huis worden geplaatst en op straat komen te staan zoals zoveel psychiatrische patiënten en verslaafden, lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |