abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86732920
quote:
GENEVE - Het Israëlische leger heeft het internationale recht geschonden bij de bestorming van een hulpvloot voor de Gazastrook op 31 mei.

Dat is de conclusie van een onderzoek door de Verenigde Naties, dat woensdag is bekendgemaakt. Bij de bestorming zijn negen mensen gedood.

De aanval kan volgens de VN niet gerechtvaardigd worden, ook niet door Israëls recht op zelfverdediging

''Het gedrag van de Israëlische militairen en ander personeel tegen de passagiers op de vloot was buitenproportioneel voor deze gelegenheid'', aldus de onderzoekers. Ze spreken van ''totaal onnodig en ongelooflijk geweld''.
http://www.nu.nl/buitenla(...)al-gaza-konvooi.html

Hoe zal dit (weer) goedgepraat worden door de Israël-fans.
pi_86733231
De VN kan je toch niet serrious nemen, met die achterlijke obsessie op Israel :')
pi_86733765
Rot op wanneer je soldaten gaat slaan met stokken, nadat ze al 100 keer hebben aangekondigd die schepen te gaan enteren als ze niet omkeren, verdien je het gewoon.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86733941
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:00 schreef De_Veenboer het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)al-gaza-konvooi.html

Hoe zal dit (weer) goedgepraat worden door de Israël-fans.
Zie hierboven. Ze hebben altijd hun maniertjes om recht te lullen wat krom is.
pi_86733959
Onderzoek kan moeilijk serieus genomen worden aangezien de VN al zonder enige kennis van zaken Israël veroordeelde een uur nadat de bestorming in het nieuws was verschenen. Wat dat betreft zeggen de beelden meer dan die huichelaars van de VN. Een organisatie die volledig geïnfiltreerd is door islamofascistische landen.
pi_86734391
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef franske19 het volgende:
VN. Een organisatie die volledig geïnfiltreerd is door islamofascistische landen.
De Joodse terreurstaat heeft haar legitimiteit te danken aan de VN.
pi_86734861
Ik las het in een andere reactie op een andere site al. Het wordt tijd dat de VN het hoofdkwartier gaat vestigen in Jaffa, het is al lang duidelijk dat Israel niet fout zit, al jaren wordt Israel schandalig misbruikt door de VN.
pi_86734865
Jammer. Ik had gehoopt op een objectief onderzoek.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_86735019
quote:
Israel refused to cooperate with the panel, preferring instead to work with a separate UN group under New Zealand's former Prime Minister Geoffrey Palmer and Colombia's former President Alvaro Uribe that is also examining the incident but has yet to publish its findings

"Israel is a democratic and law abiding country that carefully observes international law and, when need be, knows how to investigate itself," the Foreign Ministry statement said.

"That is how Israel has always acted, and that is the way in which investigations were conducted following Operation Cast Lead, launched to protect the inhabitants of southern Israel from rockets and terror attacks carried out by Hamas from Gaza," said the statement.

Bron: Haaretz. Ben dus ook wel benieuwd naar dit rapport eerlijk gezegd. Buiten dat veroordeelt het onderzoek van dit topic ook al de blokkade, dit was niet het onderzoek, volgens mij wat eerder zo groots werd aangekondigd. Het is duidelijk bevooroordeeld en je kan je afvragen in hoeverre ze echt onderzoek hebben kunnen doen als Israel dit onderzoek van te voren al niet eens erkende.
pi_86735576
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Buiten dat veroordeelt het onderzoek van dit topic ook al de blokkade, dit was niet het onderzoek, volgens mij wat eerder zo groots werd aangekondigd. Het is duidelijk bevooroordeeld en je kan je afvragen in hoeverre ze echt onderzoek hebben kunnen doen als Israel dit onderzoek van te voren al niet eens erkende.
Zonder die blokkade zou er nooit een Flotilla zijn geweest.

Jij bent degene die bevooroordeeld is, net als Israël. :')
pi_86735746
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:07 schreef Doler12 het volgende:
De VN kan je toch niet serrious nemen, met die achterlijke obsessie op Israel :')
Bedankt voor het filmpje. Blijkbaar bekent Israel schuld want dat mannetje somt verschillende schendingen van mensenrechten op en zet de Israel/floot situatie in hetzelfde rijtje.
Het kan zijn dat de VN met "double standards" een beslissing neemt maar neemt niet weg dat Israel hier fout zat.....
pi_86735784
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:48 schreef DeParo het volgende:
Ik las het in een andere reactie op een andere site al. Het wordt tijd dat de VN het hoofdkwartier gaat vestigen in Jaffa, het is al lang duidelijk dat Israel niet fout zit, al jaren wordt Israel schandalig misbruikt door de VN.
Dit. Iedereen die de VN serieus neemt moet zich even (opnieuw?) realiseren dat de VN bestaat uit een verzameling dictaturen, waar men het spreekwoordelijke achterwerk afveegt met de mensenrechten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 23 september 2010 @ 00:26:39 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86735831
Dat was allang al duidelijk, maar bij deze bevestigd dan.

DeParo kom er maar in. :')
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86735850
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:23 schreef Valinor het volgende:

[..]

Bedankt voor het filmpje. Blijkbaar bekent Israel schuld want dat mannetje somt verschillende schendingen van mensenrechten op en zet de Israel/floot situatie in hetzelfde rijtje.
Het kan zijn dat de VN met "double standards" een beslissing neemt maar neemt niet weg dat Israel hier fout zat.....
Je bent werkelijk te dom voor woorden als dat is wat je uit dat filmpje haalt.
pi_86735868
Btw, VN is 1 groot poppenkast. Alsof er na dit onderzoek iets veranderd.... Maakt niet uit of je schuldig bent of niet, er zijn geen strafmaatregelen...
pi_86735886
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:17 schreef DelBosque het volgende:

Jij bent degene die bevooroordeeld is, net als Israël. :')
Jij niet, toch? :')
pi_86736044
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:27 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je bent werkelijk te dom voor woorden als dat is wat je uit dat filmpje haalt.
Goed he, dat is wat media hedendaags inhoudt. Knip en plakwerk. Waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er daadwerkelijk gebeurt is. Israel deed hetzelfde na het incident, met het uitbrengen van filmpjes waarop je kon zien hoe de "terroristen" de aanval inzetten. En als jij die filmpjes gelooft dan val je precies in dezelfde categorie van mensen die je net zelf dom noemde.
Feit blijft dat er hier 9 mensen zijn overleden en dat vind ik al genoeg om tot de conclusie te komen dat Israel te hard ingreep en fout zat.
  donderdag 23 september 2010 @ 00:49:31 #18
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86736298
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jammer. Ik had gehoopt op een objectief onderzoek.
wc eend?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86736524
Quote dan ook de gehele tekst:

quote:
Bevooroordeeld

Israël heeft het onderzoek door de VN-Mensenrechtenraad steeds bij voorbaat verworpen. Het land vindt de onderzoekers bevooroordeeld.

De Israëlische regering werkt wel mee met een ander onderzoek, dat is opgezet door secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties.

De Mensenrechtenraad is ook in westerse landen ietwat omstreden. In de raad zouden nogal veel landen zitten met een slechte reputatie op het gebied van mensenrechten, zoals Iran en Libië.
Niet serieus te nemen dus.
Sinds 1785
pi_86736570
quote:
[....]Ik was in de Saoedische hoofdstad Riad gedurende de eerste dagen van deze operatie, in december 2008. Saoediërs zamelden massaal humanitaire hulp in, op aandringen van de hoogste leiders. Ondanks de militaire inval in Gaza werden de hulpgoederen categorisch tegengehouden. Het waren niet de Israëli’s die deze regionale Arabische hulp niet toestonden. Het waren ook geen Joden: het waren moslims. Het was Egypte, een land met een moslim-meerderheid, dat weigerde om Saoedi-Arabië toegang te geven tot een open grens. De Egyptenaren verhinderden zelfs het afleveren van medische hulpgoederen.[....]

en tijde van het incident met de vloot vond in Pakistan, mijn land via vaderlijke en moederlijke lijn, de uitzonderlijke massamoord plaats op 120 gematigde, pacifistische moslims, leden van de Ahmadiyya-beweging die streeft naar een vreedzame, pluralistische islam. Zij werden in koelen bloede vermoord door medeburgers, landgenoten, moslims net als zij. Onder de slachtoffers waren veel oudere mannen, honderden mensen raakten gewond, sommigen stierven later. De hulpdiensten verschenen pas na twee uur, de Pakistaanse politie deed niets, het leek alsof ze toelieten dat dit gebeurde, te bang om in te grijpen.

Waar bleef de nationale en internationale woede over de dood van deze moslims? Waar is onze oemma nu? Waar blijven de moslims die roepen om een onderzoek naar oorlogsmisdaden door de lakse en steeds onwilliger Pakistaanse ’leiders’? Wij, de moslims, hebben ineens geen stem, geen tong meer, we zijn afgemat, niet geraakt. Maar op de een of andere manier maakt Gaza ons blind van woede [....].
http://www.trouw.nl/opini(...)hebben_we_Gaza_.html
Leg de berichten van de mensen daar eens naast elkaar.

Ik was er niet bij en weet ook niet of ze terecht of niet terecht hebben geschoten. Denk zelf wel dat die entering niet nodig was wanneer je ze met schepen vast had gezet, maar zelfs daar weet ik niet genoeg van.

Ik vraag mij wel af wie uiteindelijk dit onderzoek heeft gedaan en hoe onafhankelijk kan zoiets zijn. Blijkbaar had de VN voor de tijd (dus voor er überhaupt een onderzoek kwam) al een oordeel over Israël
quote:
Spoedzitting

Ook VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon veroordeelt de Israëlische actie
. De VN wil, net als de VS en de Europese Unie, dat er snel een onderzoek komt.
NOS
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86736595
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:26 schreef TeenWolf het volgende:
Er zijn heel wat DeParo's nodig om de Israëlische staatsterreur wereldwijd te verdedigen.

UN condemns brutality of Israeli raid on aid flotilla [Independent]
'Israel flotilla raid was unlawful' [Aljazeera]
Israel slammed over flotilla raid [ABC Online]
Gaza flotilla attack: UN report condemns Israeli brutality [The Guardian]
Gaza Flotilla Raid 'Violated Human Rights' [Sky News]
UN Gaza aid probe finds 'clear evidence' against Israel [AFP]
Israeli flotilla raid 'broke law' [BBC News]
UN Committee has 'clear evidence' against Israel in flotilla attack [Buenos Aires Herald]
Gaza: UN Cites Rights Violations [New York Times]
Israel broke rights law in Gaza ship raid: UN probe [Expatica Switzerland]
Flotilla attack, willful killing: Report [Press TV]
UN panel says Israelis broke international law [Radio New Zealand]
Gaza flotilla report: Israeli interception "clearly unlawful" [Monsters and Critics]

:+
pi_86736811
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Het waren niet de Israëli’s die deze regionale Arabische hulp niet toestonden. Het waren ook geen Joden: het waren moslims. Het was Egypte, een land met een moslim-meerderheid....
Ik maak de zin even af: "een land dat wordt geleid door een ongelovige puppet van de VS/Israël die de moslims niet vertegenwoordigt". Hoe durft ze hem als moslim te bestempelen. Een moslim helpt zijn moslimbroeders, de Egyptische puppet heeft gefaald en is buiten de islam getreden.
  donderdag 23 september 2010 @ 01:42:04 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86736896
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit. Iedereen die de VN serieus neemt moet zich even (opnieuw?) realiseren dat de VN bestaat uit een verzameling dictaturen, waar men het spreekwoordelijke achterwerk afveegt met de mensenrechten.
Amerika, en welke nog meer?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86736929
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:32 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ik maak de zin even af: "een land dat wordt geleid door een ongelovige puppet van de VS/Israël die de moslims niet vertegenwoordigt". Hoe durft ze hem als moslim te bestempelen. Een moslim helpt zijn moslimbroeders, de Egyptische puppet heeft gefaald en is buiten de islam getreden.
Mwa, ik geloof daar net zo min in dan dat alle christenen elkaar altijd helpen. Ze noemt trouwens ook Pakistan.

Ik vond het stuk wel interessant om te lezen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_86737295
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef franske19 het volgende:
Onderzoek kan moeilijk serieus genomen worden aangezien de VN al zonder enige kennis van zaken Israël veroordeelde een uur nadat de bestorming in het nieuws was verschenen. Wat dat betreft zeggen de beelden meer dan die huichelaars van de VN. Een organisatie die volledig geïnfiltreerd is door islamofascistische landen.
Dat is dan ook wel weer amusant ja.
pi_86737442
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:32 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ja dat hebben we gezien in Pakistan hoe de moslims hun broeders hielpen, het graf in wel te verstaan. Overigens worden de Palestijnen die zijn uitgeweken naar bv Libanon ook gewoon in tentenkampen ondergebracht en worden ze beperkt in hun bewegingsvrijheid, van je broeders moet je het hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86737524
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef MouzurX het volgende:
Rot op wanneer je soldaten gaat slaan met stokken, nadat ze al 100 keer hebben aangekondigd die schepen te gaan enteren als ze niet omkeren, verdien je het gewoon.
Eens. Usually not a good plan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Disorder op 23-09-2010 07:04:53 ]
pi_86737552
Ja iedereen weet toch dat de VN een Palestijnse organisatie is.
pi_86737591
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:59 schreef IHVK het volgende:
Ik vind dit anders wel héél schokkend. Maar staat er in dit rapport dan totaal geen veroordeling van de agressieve opvarenden? Misschien verzwijgt het persbericht dat gewoon? Mocht dat inderdaad ontbreken, dan is de VN écht gevaarlijk radicaal geworden - en moet Nederland eens gaan nadenken of ze daar wel deel van wil uitmaken.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_86737720
Dat is net zoiets als dat de SP gaat onderzoeken wie erop achteruit gaan in NL :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Donald Duck held donderdag 23 september 2010 @ 07:49:24 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86737825
Ach ja, de VN. Een blaffend hondje dat niet kan bijten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86737999
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef MouzurX het volgende:
Eens, als soldaten je aanvallen en je schepen enteren, dan moet je gewoon doen wat ze zeggen, alles is sowieso jouw schuld.

Luister of sterf.
pi_86738006
Soldaten zijn heilig.
pi_86738056
Hier staat het rapport: http://www2.ohchr.org/eng(...)n/A.HRC.15.21_en.pdf. Advance Unedited Version? Zal wel. Ik snap het gesip ook niet zo, Israël viel een hulpkonvooi aan, slachtte tien hulpverleners / activisten af en deed dat om een misdadige blokkade in stand te houden. Dat wisten we al, daar heb je geen een of ander VN-rapportje voor nodig. Was je van mening dat Israël recht heeft bloedbaden aan te richten, juich je dergelijke agressie toe, dan ben je zo ook niet overtuigd, natuurlijk.
pi_86738073
quote:
Op donderdag 23 september 2010 07:08 schreef Karrs het volgende:
Maar staat er in dit rapport dan totaal geen veroordeling van de agressieve opvarenden?
Hangt af van de opdracht.
pi_86738122
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:10 schreef IHVK het volgende:
Soldaten zijn heilig.
ik vertrouw eerder goed getrainde israelische commando's dan een paar moslims... (moslims hebben zo'n goede naam overal ter wereld, totaal niet onaangepast of agressief, leugenachtig en zo) :')

ik zeg: alle joden uit israel weg terug naar europa en alle moslims jaar israel, lijkt me een goede ruil :)
pi_86738793
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:14 schreef Monidique het volgende:
Hier staat het rapport: http://www2.ohchr.org/eng(...)n/A.HRC.15.21_en.pdf. Advance Unedited Version? Zal wel. Ik snap het gesip ook niet zo, Israël viel een hulpkonvooi aan, slachtte tien hulpverleners / activisten af en deed dat om een misdadige blokkade in stand te houden. Dat wisten we al, daar heb je geen een of ander VN-rapportje voor nodig. Was je van mening dat Israël recht heeft bloedbaden aan te richten, juich je dergelijke agressie toe, dan ben je zo ook niet overtuigd, natuurlijk.
Nuance...? Nuaaaaaanceeeeeeee!!!

(Ik zoek de nuance bij je, kan het zo niet vinden namelijk)
  donderdag 23 september 2010 @ 09:05:28 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86738958
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:58 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nuance...? Nuaaaaaanceeeeeeee!!!

(Ik zoek de nuance bij je, kan het zo niet vinden namelijk)
Wat moet ie nuanceren? De hele uitgangspositie die door Israel gecreeerd was, was al onrechtmatig.
Intelligent, but fucked up.
pi_86739283
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat moet ie nuanceren? De hele uitgangspositie die door Israel gecreeerd was, was al onrechtmatig.
Och, een opmerking als "Was je van mening dat Israël recht heeft bloedbaden aan te richten, juich je dergelijke agressie toe, dan ben je zo ook niet overtuigd, natuurlijk" is wat mij betreft gespeend van elke nuance. Zeg eens zoiets bij de strandrellen van Hoek van Holland, als je iets tegen de politie hebt.
pi_86740339
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:59 schreef IHVK het volgende:
Hoe waar inderdaad.
pi_86740895
Israël is het heilige land en heeft het recht zich met alle mogelijke middelen te verdedigen. De rest van de wereld moet zich hier niet mee te bemoeien!
pi_86741347
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Eens, als soldaten je aanvallen en je schepen enteren, dan moet je gewoon doen wat ze zeggen, alles is sowieso jouw schuld.

Luister of sterf.
Ja.
Als je met je bootje ergens naartoe gaat en mensen zeggen 10x dat ze je gaan enteren als je nog verder gaat dan zoek je het zelf op.

Dan kan je wel gaan zeiken over dat ze je niet mogen tegenhouden maar het feit is dat ze het lang van tevoren aangeven en je zelf door blijft gaan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86741352
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Luister of sterf.
Tsja, je kan ook niet luisteren en de stoute schoenen aantrekken, en die soldaten proberen te ontwapenen en wat tikken te verkopen, maar dat resulteert dus in huilen.
pi_86741460
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja.
Als je met je bootje ergens naartoe gaat en mensen zeggen 10x dat ze je gaan enteren als je nog verder gaat dan zoek je het zelf op.

Dan kan je wel gaan zeiken over dat ze je niet mogen tegenhouden maar het feit is dat ze het lang van tevoren aangeven en je zelf door blijft gaan.

Dus als jij straks over straat rijd en iemand zegt dat hij je auto gaat inspecteren omdat je de straat naast zijn huis in rijd vind jij het goed?
pi_86741530
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:26 schreef TeenWolf het volgende:
Dat was allang al duidelijk, maar bij deze bevestigd dan.

Het enige wat bevestigt is is dat jij je nu wat beter voelt.
pi_86741556
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:37 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dus als jij straks over straat rijd en iemand zegt dat hij je auto gaat inspecteren omdat je de straat naast zijn huis in rijd vind jij het goed?
Vergelijken is niet je sterkste punt he? :')
pi_86741764
Wat grappig hier de zure reacties van de isreal lovers omdat de VN zogenaamd een voor ingenomen stelling heeft. Maar als diezelfde VN zegt dat een inval in afghanistan goed is zitten hier dezelfde mensen ook meteen te juigen dat de VN zoiets goed gekeurd heeft. _O-
pi_86741806
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:41 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Vergelijken is niet je sterkste punt he? :')
Misschien niet maar het is gewoon verbazend hoe sommige mensen alles wat Israël doet goed praten.
pi_86741867
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Misschien niet maar het is gewoon verbazend hoe sommige mensen alles wat Israël doet goed praten.
Niet minder verbazend dan hoe sommige mensen hier alles wat Israel doet afdoen als staatsterreur.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:56:04 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86741934
Israël zat natuurlijk fout, dat is al die tijd al wel duidelijk. Maar het oordeel van deze Mensenrechtencommissie draagt wat mij betreft aan die overtuiging verder niets bij, daarvoor is die commissie te politiek en te ongeloofwaardig vanwege de afkomst van de verschillende leden.
pi_86741975
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:10 schreef IHVK het volgende:
Soldaten zijn heilig.
Nee, soldaten zijn mensen met dezelfde gevoelens. Wanneer je bedreigd gaat worden mag een soldaat zich verdedigen tijdens een operatie. De burger werd in de eerste instantie niet bedreigd. Wanneer de burger het als een heilige oorlog ziet (en van wat ik er van begreep waren er mensen die zo dachten aanwezig op dat schip) en aanvalt is het wat mij betreft gewoon een soldaat.

En ja, die gaat ook andersom op.

Ze beweerden geen wapens aan boord te hebben, dus was het niet eenvoudiger voor Israël om de schroef van het schip vast te laten lopen? Kost de eigenaar van het schip enorm veel geld, maar dat had hij dan voor de tijd kunnen weten. Waren er misschien geen slachtoffers geweest.
pi_86742103
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:56 schreef Pool het volgende:
Israël zat natuurlijk fout, dat is al die tijd al wel duidelijk.
Nee, dat is helemaal niet duidelijk.
quote:
Maar het oordeel van deze Mensenrechtencommissie draagt wat mij betreft aan die overtuiging verder niets bij, daarvoor is die commissie te politiek en te ongeloofwaardig vanwege de afkomst van de verschillende leden.
Hiermee eens.
pi_86742149
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:57 schreef paddy het volgende:
De burger werd in de eerste instantie niet bedreigd.
Als er mensen met machinegeweren op het dek landen d.m.v helikopters begeleid door oorlogsschepen, dan voel ik me best bedreigd. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742167
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat grappig hier de zure reacties van de isreal lovers omdat de VN zogenaamd een voor ingenomen stelling heeft. Maar als diezelfde VN zegt dat een inval in afghanistan goed is zitten hier dezelfde mensen ook meteen te juigen dat de VN zoiets goed gekeurd heeft. _O-
Niet dat ik ergens partij voor kies is de kritiek op de Mensenrechtenraad natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Volgens de Freedom House dekt de Raad sommige ernstige mensenrechtenschendingen zelfs toe.
Wanneer je de samenstelling van de Raad nader beschouwd is de meerderheid van de 47 lidstaten niet vrij, of slechts gedeeltelijk vrij.

De Raad heeft in enkele jaren tijd al meer dan 10 maal Israël veroordeeld, maar mensenrechtenschendingen in Tibet, Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe werden niet in de Raad besproken. (Wikipedia)
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:06:33 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86742238
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:04 schreef damian5700 het volgende:
De Raad heeft in enkele jaren tijd al meer dan 10 maal Israël veroordeeld, maar mensenrechtenschendingen in Tibet, Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe werden niet in de Raad besproken. (Wikipedia)
Nee precies, en dat is natuurlijk belachelijk.
pi_86742274
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als er mensen met machinegeweren op het dek landen d.m.v helikopters begeleid door oorlogsschepen, dan voel ik me best bedreigd. :')
als je een vreedzame activist bent, op weg naar Gaza met hulpgoederen, heb je daar geen enkele reden voor. Als je een militant bent, en je bent van plan militairen aan te vallen met stokken en messen, dan ligt dat iets anders.
pi_86742291
quote:

[..]

Toch raar dan wapens op een "vredes"konvooi, en ja na tig waarschuwingen en een entering gewapende soldaten aanvallen is natuurlijk heus niet vragen om geweld toch? :D _O-

Maar goed het gaat om Israel dus dan gaan de oogkleppen bij mensen graag weer op. Zijn toevallig veelal mensen met een gedeelde cultuur?
pi_86742325
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

als je een vreedzame activist bent, op weg naar Gaza met hulpgoederen, heb je daar geen enkele reden voor. Als je een militant bent, en je bent van plan militairen aan te vallen met stokken en messen, dan ligt dat iets anders.
Wel apart, want als je echt van plan met om militairen aan te vallen (als dat dus het doel was), dan zou je verwachten dat je toch wel wat betere bewapend bent dan dat. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742358
quote:

[..]

Waarom? Israelische militairen zijn enorm terughoudend in het gebruik van geweld.
pi_86742394
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel apart, want als je echt van plan met om militairen aan te vallen (als dat dus het doel was), dan zou je verwachten dat je toch wel wat betere bewapend bent dan dat. :')
Vandaar dat de eerste de beste militair die voet op dat dek zette meteen ontwapend werd?
pi_86742411
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom? Israelische militairen zijn enorm terughoudend in het gebruik van geweld.
Ja, daar staan ze inderdaad om bekend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742434
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vandaar dat de eerste de beste militair die voet op dat dek zette meteen ontwapend werd?
Jij meent dus dat het DOEL van deze mensen was om de militairen aan te vallen. Dus ook al was het schip NIET door de Israealiers aangevallen, dan hadden deze Turken de Israelische soldaten wel aangevallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742503
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee precies, en dat is natuurlijk belachelijk.
Is dat belachelijk? Ja van de ene kant wel. Maar politiek is zoals we weten allang niet meer objectief te noemen. Als ik zo na dat kaartje kijk vind ik het wel knap dat israel toch nog behandeld wordt door die raad, terwijl er niet zoveel moslim landen in die raad zitten.

Ook de VS zou veroordeeld moeten worden vanwege guantamo bay.
pi_86742542
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij meent dus dat het DOEL van deze mensen was om de militairen aan te vallen. Dus ook al was het schip NIET door de Israealiers aangevallen, dan hadden deze Turken de Israelische soldaten wel aangevallen?
Ik was er niet bij, dus ik zou het niet weten. Maar ik herinner me nog wel het filmpje op youtube van voor het vertrek, waarbij ze zich al zingend kostelijk vermaakten met het feit dat ze martelaren zouden worden.

Oh irony...
pi_86742594
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, dus ik zou het niet weten. Maar ik herinner me nog wel het filmpje op youtube van voor het vertrek, waarbij ze zich al zingend kostelijk vernmaakten met het feit dat ze martelaren zouden worden.

Oh irony...
Je hoeft er niet bij te zijn geweest om het een en ander af te kunnen leiden. Je gaat mij niet vertellen dat ze daadwerkelijk als doel hadden om Israel of Israelische soldaten aan te vallen met stokken, messen en een 6-tal civiele schepen met wat cement en voedsel. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742657
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, daar staan ze inderdaad om bekend.
Dat is voor jou als moslim die nogal moeite heeft met een Joodse staat op grond die als Dar al Islam beschouwd werd vast moeilijk in te zien, maar echt: Israelische militairen zijn enorm terughoudend met het inzetten van geweld. Je broeders mogen blij zijn dat ze te maken hebben met de IDF en niet met het Rode Leger oid, want dan zouden ze continu teruggebombardeerd worden naar de Steentijd.

Vgl

en

pi_86742670
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hoeft er niet bij te zijn geweest om het een en ander af te kunnen leiden. Je gaat mij niet vertellen dat ze daadwerkelijk als doel hadden om Israel of Israelische soldaten aan te vallen met stokken, messen en een 6-tal civiele schepen met wat cement en voedsel. :')
Nee dat niet, maar ze waren blijkbaar wel eventueel bereid om voor de heilige zaak te sterven, vandaar dat gezwaai met dolken en slagattributen voor het oog van de camera. Altijd gezellig die georganiseerde groepsreisjes.
pi_86742749
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:20 schreef Sachertorte het volgende:
Dat is voor jou als moslim die nogal moeite heeft met een Joodse staat op grond die als Dar al Islam beschouwd werd vast moeilijk in te zien, maar echt: Israelische militairen zijn enorm terughoudend met het inzetten van geweld. Je broeders mogen blij zijn dat ze te maken hebben met de IDF en niet met het Rode Leger oid, want dan zouden ze continu teruggebombardeerd worden naar de Steentijd.
Mij kan het bestaan van een Joodse staat geen anus schelen. En dat je de term "Dar al Islam" gebruikt (als een soort van statische bepaling van grondrechten of grenslijnen) laat al zien dat je vrij weinig van dat soort zaken begrijpt. Je retoriek wordt in ieder geval gedeelt door Hamas. Ik zou er trots op zijn als ik jou was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742785
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef Hathor het volgende:

Nee dat niet, maar ze waren blijkbaar wel eventueel bereid om voor de heilige zaak te sterven, vandaar dat gezwaai met dolken en slagattributen voor het oog van de camera. Altijd gezellig die georganiseerde groepsreisjes.
Ze waren bereid om hun vaart te verdedigen, dat doet niets af aan het primaire civiele doel. Humanitaire hulp. Als er atoom-bommen in het vrachtschip lagen, was het een ander verhaal geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86742889
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:08 schreef Cassero het volgende:

[..]

Toch raar dan wapens op een "vredes"konvooi, en ja na tig waarschuwingen en een entering gewapende soldaten aanvallen is natuurlijk heus niet vragen om geweld toch? :D _O-

Maar goed het gaat om Israel dus dan gaan de oogkleppen bij mensen graag weer op. Zijn toevallig veelal mensen met een gedeelde cultuur?
Ik vind dat dikgedrukte een zwak argument. Het is bekend dat er enorm veel stromingen zijn binnen geloven. Iets voor iemand invullen om degene monddood te krijgen is geen discussie.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:29:56 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86742948
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dat belachelijk? Ja van de ene kant wel. Maar politiek is zoals we weten allang niet meer objectief te noemen. Als ik zo na dat kaartje kijk vind ik het wel knap dat israel toch nog behandeld wordt door die raad, terwijl er niet zoveel moslim landen in die raad zitten.

Ook de VS zou veroordeeld moeten worden vanwege guantamo bay.
Ja, dat dus. Dat de VS aan de ene kant overal mee wegkomt en dat aan de andere kant Rusland, China, Cuba, maar ook Sudan, er ook mee wegkomen.

Dat het evenwicht in dit soort raden blijkbaar zo is, dat alleen Israël en de Palestijnen besproken en op de vingers getikt worden en in alle belangstelling staan.

Dat keurt niks van het gedrag van Hamas en Israël goed overigens, maar wat meer oog voor de wereld buiten het Midden-Oosten zou die mensenrechtencommissie wel sieren.
pi_86743050
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze waren bereid om hun vaart te verdedigen, dat doet niets af aan het primaire civiele doel. Humanitaire hulp. Als er atoom-bommen in het vrachtschip lagen, was het een ander verhaal geweest.
Tsja, zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Ik blijf van mening dat wanneer je je voordoet als vreedzame activist, maar tegelijkertijd wel slag en steekwapens draagt, er iets behoorlijk stinkt. Dan kan het wel niet de intentie vooraf zijn om het Israelische leger aan te vallen, maar echt vreedzaam is het natuurlijk niet meer wanneer je je vooraf al bewapend, en bij het zicht van de eerste de beste militair als een dolle stier gaat gedragen. Ik geloof geen seconde dat er slachtoffers waren gevallen wanneer ze de inspectie gewoon hadden laten gebeuren. Maar nee....ze kwamen op het briljante idee om militairen aan te vallen. 8)7
pi_86743143
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

"Israel is a democratic and law abiding country that carefully observes international law and, when need be, knows how to investigate itself," the Foreign Ministry statement said.
Dat in het bold: echt waar? Dan hebben ze het gedeelte waaruit blikt dat het stichten van nederzettingen op bezet gebied niet mag vast gemist ..
pleased to meet you
pi_86743175
quote:

[..]

Niet dat ik ergens partij voor kies is de kritiek op de Mensenrechtenraad natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Volgens de Freedom House dekt de Raad sommige ernstige mensenrechtenschendingen zelfs toe.
Wanneer je de samenstelling van de Raad nader beschouwd is de meerderheid van de 47 lidstaten niet vrij, of slechts gedeeltelijk vrij.

[ afbeelding ]

Precies. Dit is dus eigenlijk wel een gevalletje WC-eend onderzoek

pi_86743201
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef Hathor het volgende:
Tsja, zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Ik blijf van mening dat wanneer je je voordoet als vreedzame activist, maar tegelijkertijd wel slag en steekwapens draagt, er iets behoorlijk stinkt. Dan kan het wel niet de intentie vooraf zijn om het Israelische leger aan te vallen, maar echt vreedzaam is het natuurlijk niet meer wanneer je je vooraf al bewapend, en bij het zicht van de eerste de beste militair als een dolle stier gaat gedragen. Ik geloof geen seconde dat er slachtoffers waren gevallen wanneer ze de inspectie gewoon hadden laten gebeuren. Maar nee....ze kwamen op het briljante idee om militairen aan te vallen. 8)7
Die mensen kunnen de intentie van de enterende soldaten ook niet ruiken natuurlijk. Want let wel, in de ogen van de activisten zijn de Israelische soldaten gewoon vijanden. En dat is, gezien hun gedrag in het Midden-Oosten niet geheel vreemd. Beide partijen zijn wat mij betreft hier gewoon enorm de mist in gegaan, mede door blindelings vertrouwen van eigen kant "dat het allemaal wel goed zal komen" en dat het eigen imago belangrijker is dan alles. Het imago van Israel dat het "de baas is" en het imago van de activisten "die de Israelische machtsbasis wel even zouden doorbreken". Uiteindelijk moesten ze beiden huilen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86743310
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die mensen kunnen de intentie van de enterende soldaten ook niet ruiken natuurlijk. Want let wel, in de ogen van de activisten zijn de Israelische soldaten gewoon vijanden. En dat is, gezien hun gedrag in het Midden-Oosten niet geheel vreemd. Beide partijen zijn wat mij betreft hier gewoon enorm de mist in gegaan, mede door blindelings vertrouwen van eigen kant "dat het allemaal wel goed zal komen" en dat het eigen imago belangrijker is dan alles. Het imago van Israel dat het "de baas is" en het imago van de activisten "die de Israelische machtsbasis wel even zouden doorbreken". Uiteindelijk moesten ze beiden huilen.
Ok, dat beide partijen fout zijn ben ik wel met je eens, en dat geeft me een vreemd gevoel. :')
pi_86743331
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

de hele actie was uiteraard provocatie pur sang van de flotilla.
ik vraag me af waarom men zich steeds richt op israel terwijl de andere buurlanden van palestina de palestijnen veel meer dwars zitten. Hoor je geen hond over terwijl dat veel schrikbarender is.

volgensmij vergeten mensen dat de israelische commando's als primair wapen een paintball geweer of zo hadden.
pas toen ze zwaar werden aangevallen trokken ze hun side-arm.

maar goed, uiteraard zij jij messen, stalen pijpen, knuppels en ander zwaar gereedschap niet als dodelijk wapen he...
pi_86743413
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

het was godverdomme aangekondigd :|W

als het vredige activisten zijn en zoveel weten over israel dan wisten ze ook dat ze niet moeten lopen gaan klooien met een van de beste elite-eenheden ter wereld.

hele actie was pure provocatie en men hoopte gewoon op doden, vind het nog een bescheiden aantal die acht
pi_86743422
quote:

[..]

Wat is Freedom House?

quote:
Funding
In 2001 Freedom House had income of around $11m, increasing to over $26m in 2006.[12] Much of the increase was due to an increase between 2004 and 2005 in US government federal funding, from $12m to $20m.[12] Federal funding fell to around $10m in 2007, but still represented around 80% of Freedom House's budget.[12] As one scholar noted, "This is unusual, especially when one considers that the organizations involved in the assessment and monitoring of human rights, democracy and freedom in the world refuse on principle - as a guarantee of their independence and credibility - government funding."[12]

Freedom House receives the majority of its funding from the U.S. government through the National Endowment for Democracy, USAID, and the State Department. It also receives some funding from foundations such as the Bradley Foundation, the Smith Richardson Foundation, the Dutch government, the Nicholas B. Ottaway Foundation, the John D. and Catherine T. MacArthur Foundation, the John S. & James L. Knight Foundation, the John Hurford Foundation, and a list of others.
Die Amerikanen die op grote schaal mensenrechten schenden zijn natuurlijk betrouwbaar. _O-
pi_86743473
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:43 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

het was godverdomme aangekondigd :|W

als het vredige activisten zijn en zoveel weten over israel dan wisten ze ook dat ze niet moeten lopen gaan klooien met een van de beste elite-eenheden ter wereld.

hele actie was pure provocatie en men hoopte gewoon op doden, vind het nog een bescheiden aantal die acht
Dus als ik het aankondig mag ik Israelische schepen in internationale wateren enteren?
pi_86743606
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:45 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dus als ik het aankondig mag ik Israelische schepen in internationale wateren enteren?
ja ga maar lekker duitse schepen enteren op de noordzee voor de lol...

feit is dat Hamas en andere terreurorganisaties op allerlei manieren wapens binnensmokkelen.
wanneer ze niet hadden ingegrepen kwam er weer een flotilla, weer een weer een, totdat het standaard werd en men er ook wapens tussen ging drukken....
pi_86744317
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:43 schreef Farang het volgende:

[..]

Wat is Freedom House?
[..]

Die Amerikanen die op grote schaal mensenrechten schenden zijn natuurlijk betrouwbaar. _O-
Prima dat jij de geloofwaardigheid van deze NGO betwijfelt, maar daarmee is de kritiek op de Mensenrechtenraad en haar disproportionele aandacht voor Israël niet van tafel.
pi_86744563
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Prima dat jij de geloofwaardigheid van deze NGO betwijfelt, maar daarmee is de kritiek op de Mensenrechtenraad en haar disproportionele aandacht voor Israël niet van tafel.
Kofi Annan heeft toen ook aan de noodbel getrokken.

quote:
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.

Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.

"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."

De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.

De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."

Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
bron
pi_86744616
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarmee de disproportionele aandacht voor Israel en de samenstelling van de Raad (en het verband ertussen) nog steeds niet bewezen is. En dat is dus mijn kritiek op de kritiek van deze NGO.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86744907
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kofi Annan heeft toen ook aan de noodbel getrokken.

Zijn opvolger Ban Ki-moon heeft dezelfde kritiek geuit.
pi_86745092
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mij kan het bestaan van een Joodse staat geen anus schelen. En dat je de term "Dar al Islam" gebruikt (als een soort van statische bepaling van grondrechten of grenslijnen) laat al zien dat je vrij weinig van dat soort zaken begrijpt. Je retoriek wordt in ieder geval gedeelt door Hamas. Ik zou er trots op zijn als ik jou was.
Waarom reageer je dan altijd zo fel in dit soort topics? Volgens mij ben jij heel erg begaan met je broeders, meer dan met de kafirs.
pi_86745242
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarmee de disproportionele aandacht voor Israel en de samenstelling van de Raad (en het verband ertussen) nog steeds niet bewezen is. En dat is dus mijn kritiek op de kritiek van deze NGO.
Dit is helemaal niet wat het Freedom House heeft beweerd of gesuggereerd. Ik heb het klip en klaar in mijn eerste bijdrage in deze topic vermeld dat de stelling van haar was, dat de Raad sommige ernstige mensenrechtenschendingen toedekt.
Het dus gaat met name over een consequente aanpak.

Maar doe maar lekker kritiek hebben!
pi_86745302
Hé pro israel mensen kunnen jullie ook inhoudelijk reageren ipv persoonlijk te worden en een user te gaan afzeiken. Of is dat de manier hoe er discussies gevoerd worden. In dat opzicht zijn jullie dan net zo erg als die raad waar jullie zo tegen zijn.
pi_86745331
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

trekje van al die moslims :')

palestijnen word beestachtig behandeld in de niet israelische buurlanden, ook grenzen pottdicht, geen hulp.
of de marokkaanse muur waarbij de marokkaanse regering negers in de wijstij dropt zodat ze sterven :')

maar dat zijn moslims en daar hebben we het dan niet over.

de islam is echt het kanker van samenlevingen allom
Ach, Egypte vergast de Palestijnen zelfs (!!!), en je hoort er nooit iemand over...
pi_86745363
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Basp1 het volgende:
Hé pro israel mensen kunnen jullie ook inhoudelijk reageren ipv persoonlijk te worden en een user te gaan afzeiken. Of is dat de manier hoe er discussies gevoerd worden. In dat opzicht zijn jullie dan net zo erg als die raad waar jullie zo tegen zijn.
Mutant doet alsof hij zo heel genuanceerd en onpartijdig is, ik stel dat aan de kaak.

Dat ik zelf partijdig ben lijkt me evident, maar daar doe ik ook niet moeilijk over.
pi_86745370
Daar draag jij zelf ook aan bij met uitlatingen 'als zure reacties van Israël lovers'. Dit is niet bepaald verheffend of constructief te noemen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
pi_86745502
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:40 schreef damian5700 het volgende:
Daar draag jij zelf ook aan bij met uitlatingen 'als zure reacties van Israël lovers'. Dit is niet bepaald verheffend of constructief te noemen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Het heeft in ieder geval niet meteen de negatieve en denigrende ondertoon die ik hier toch bij veel andere reacties wel lees. Maar ook dat zal wel weer aan mijn perceptie liggen. :')
pi_86745634
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval niet meteen de negatieve en denigrende ondertoon die ik hier toch bij veel andere reacties wel lees. Maar ook dat zal wel weer aan mijn perceptie liggen. :')
Je komt zelf het topic binnen door meteen op de man te spelen hoor. Dan kun je nu wel krampachtig overheen proberen te lullen met een :') enzo. Maar het maakt het toch niet minder waar.

Dus doe gewoon zelf ook normaal.
pi_86745697
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval niet meteen de negatieve en denigrende ondertoon die ik hier toch bij veel andere reacties wel lees.
Dit voldoet toch niet aan jouw eigen norm om inhoudelijk te reageren? Je bent heel selectief bezig door anderen ineens de maat te nemen op voorwaarden die jij stelt en zelf niet eens nakomt.
pi_86745823
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je komt zelf het topic binnen door meteen op de man te spelen hoor. Dan kun je nu wel krampachtig overheen proberen te lullen met een :') enzo. Maar het maakt het toch niet minder waar.

Dus doe gewoon zelf ook normaal.
Ik speel op de groep pro israel mensen ja dat geef ik ook meteen toe. Dat is IMO nog steeds heel wat anders als een stel wolven die 1 persoon eruit pikken en daarop al hun aanvallen openen.

Het is natuurlijk wel makkelijk om 1 persoon aan te vallen maar daardoor geraak je op den duur nog meer van de werkelijkheid vervreemd omdat men elkaar napraat en daardoor denken dat dat het enigste zwart wit antwoord is wat bestaat. Terwijl de nuance op deze manier nog meer kwijt raakt.
pi_86745909
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik speel op de groep pro israel mensen ja dat geef ik ook meteen toe. Dat is IMO nog steeds heel wat anders als een stel wolven die 1 persoon eruit pikken en daarop al hun aanvallen openen.

Het is natuurlijk wel makkelijk om 1 persoon aan te vallen maar daardoor geraak je op den duur nog meer van de werkelijkheid vervreemd omdat men elkaar napraat en daardoor denken dat dat het enigste zwart wit antwoord is wat bestaat. Terwijl de nuance op deze manier nog meer kwijt raakt.
deze user vind het normaal dat een organisatie zich in korte tijd meerdere malen bij incidentjes met israel er direct bovenop zit itt tot honderduizenden doden, miljoenen vluchtelingen en verkrachtingen elders.
pi_86746003
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het draagt niet bij aan de discussie omdat het zo kan verzanden in verder persoonlijk geneuzel. Users die zich wellicht aangesproken voelen en daar dan weer op reageren. Voor je het weet is de topic verkloot hierdoor.
pi_86746012
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:57 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

deze user vind het normaal dat een organisatie zich in korte tijd meerdere malen bij incidentjes met israel er direct bovenop zit itt tot honderduizenden doden, miljoenen vluchtelingen en verkrachtingen elders.
Ik moet deze toch even quoten, want waar heb je mij zien beweren dat ik het normaal vindt dat ze ook niet naar andere conflicten kijken? :')
pi_86746074
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:00 schreef Mylene het volgende:
Voor je het weet is de topic verkloot hierdoor.
Dat zijn zulke topics over israel hier op fok bij voorbaat al. :')
pi_86746320
Israel zat fout. Klaar. Als Iran een soortgelijk kunstje zou flikken dan was dat een haat-topic geworden waar Fokkers over elkaar heen zouden buitelen om te verklaren dat er een bom op Iran moet worden geflikkerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')