Nee, soldaten zijn mensen met dezelfde gevoelens. Wanneer je bedreigd gaat worden mag een soldaat zich verdedigen tijdens een operatie. De burger werd in de eerste instantie niet bedreigd. Wanneer de burger het als een heilige oorlog ziet (en van wat ik er van begreep waren er mensen die zo dachten aanwezig op dat schip) en aanvalt is het wat mij betreft gewoon een soldaat.quote:
Nee, dat is helemaal niet duidelijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:56 schreef Pool het volgende:
Israël zat natuurlijk fout, dat is al die tijd al wel duidelijk.
Hiermee eens.quote:Maar het oordeel van deze Mensenrechtencommissie draagt wat mij betreft aan die overtuiging verder niets bij, daarvoor is die commissie te politiek en te ongeloofwaardig vanwege de afkomst van de verschillende leden.
Als er mensen met machinegeweren op het dek landen d.m.v helikopters begeleid door oorlogsschepen, dan voel ik me best bedreigd.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:57 schreef paddy het volgende:
De burger werd in de eerste instantie niet bedreigd.
Niet dat ik ergens partij voor kies is de kritiek op de Mensenrechtenraad natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Volgens de Freedom House dekt de Raad sommige ernstige mensenrechtenschendingen zelfs toe.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat grappig hier de zure reacties van de isreal lovers omdat de VN zogenaamd een voor ingenomen stelling heeft. Maar als diezelfde VN zegt dat een inval in afghanistan goed is zitten hier dezelfde mensen ook meteen te juigen dat de VN zoiets goed gekeurd heeft.
Nee precies, en dat is natuurlijk belachelijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:04 schreef damian5700 het volgende:
De Raad heeft in enkele jaren tijd al meer dan 10 maal Israël veroordeeld, maar mensenrechtenschendingen in Tibet, Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe werden niet in de Raad besproken. (Wikipedia)
als je een vreedzame activist bent, op weg naar Gaza met hulpgoederen, heb je daar geen enkele reden voor. Als je een militant bent, en je bent van plan militairen aan te vallen met stokken en messen, dan ligt dat iets anders.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er mensen met machinegeweren op het dek landen d.m.v helikopters begeleid door oorlogsschepen, dan voel ik me best bedreigd.
Toch raar dan wapens op een "vredes"konvooi, en ja na tig waarschuwingen en een entering gewapende soldaten aanvallen is natuurlijk heus niet vragen om geweld toch?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er mensen met machinegeweren op het dek landen d.m.v helikopters begeleid door oorlogsschepen, dan voel ik me best bedreigd.
Wel apart, want als je echt van plan met om militairen aan te vallen (als dat dus het doel was), dan zou je verwachten dat je toch wel wat betere bewapend bent dan dat.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
als je een vreedzame activist bent, op weg naar Gaza met hulpgoederen, heb je daar geen enkele reden voor. Als je een militant bent, en je bent van plan militairen aan te vallen met stokken en messen, dan ligt dat iets anders.
Waarom? Israelische militairen zijn enorm terughoudend in het gebruik van geweld.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vandaar dat de eerste de beste militair die voet op dat dek zette meteen ontwapend werd?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel apart, want als je echt van plan met om militairen aan te vallen (als dat dus het doel was), dan zou je verwachten dat je toch wel wat betere bewapend bent dan dat.
Ja, daar staan ze inderdaad om bekend.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom? Israelische militairen zijn enorm terughoudend in het gebruik van geweld.
Jij meent dus dat het DOEL van deze mensen was om de militairen aan te vallen. Dus ook al was het schip NIET door de Israealiers aangevallen, dan hadden deze Turken de Israelische soldaten wel aangevallen?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vandaar dat de eerste de beste militair die voet op dat dek zette meteen ontwapend werd?
Is dat belachelijk? Ja van de ene kant wel. Maar politiek is zoals we weten allang niet meer objectief te noemen. Als ik zo na dat kaartje kijk vind ik het wel knap dat israel toch nog behandeld wordt door die raad, terwijl er niet zoveel moslim landen in die raad zitten.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee precies, en dat is natuurlijk belachelijk.
Ik was er niet bij, dus ik zou het niet weten. Maar ik herinner me nog wel het filmpje op youtube van voor het vertrek, waarbij ze zich al zingend kostelijk vermaakten met het feit dat ze martelaren zouden worden.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij meent dus dat het DOEL van deze mensen was om de militairen aan te vallen. Dus ook al was het schip NIET door de Israealiers aangevallen, dan hadden deze Turken de Israelische soldaten wel aangevallen?
Je hoeft er niet bij te zijn geweest om het een en ander af te kunnen leiden. Je gaat mij niet vertellen dat ze daadwerkelijk als doel hadden om Israel of Israelische soldaten aan te vallen met stokken, messen en een 6-tal civiele schepen met wat cement en voedsel.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, dus ik zou het niet weten. Maar ik herinner me nog wel het filmpje op youtube van voor het vertrek, waarbij ze zich al zingend kostelijk vernmaakten met het feit dat ze martelaren zouden worden.
Oh irony...
Dat is voor jou als moslim die nogal moeite heeft met een Joodse staat op grond die als Dar al Islam beschouwd werd vast moeilijk in te zien, maar echt: Israelische militairen zijn enorm terughoudend met het inzetten van geweld. Je broeders mogen blij zijn dat ze te maken hebben met de IDF en niet met het Rode Leger oid, want dan zouden ze continu teruggebombardeerd worden naar de Steentijd.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, daar staan ze inderdaad om bekend.
Nee dat niet, maar ze waren blijkbaar wel eventueel bereid om voor de heilige zaak te sterven, vandaar dat gezwaai met dolken en slagattributen voor het oog van de camera. Altijd gezellig die georganiseerde groepsreisjes.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft er niet bij te zijn geweest om het een en ander af te kunnen leiden. Je gaat mij niet vertellen dat ze daadwerkelijk als doel hadden om Israel of Israelische soldaten aan te vallen met stokken, messen en een 6-tal civiele schepen met wat cement en voedsel.
Mij kan het bestaan van een Joodse staat geen anus schelen. En dat je de term "Dar al Islam" gebruikt (als een soort van statische bepaling van grondrechten of grenslijnen) laat al zien dat je vrij weinig van dat soort zaken begrijpt. Je retoriek wordt in ieder geval gedeelt door Hamas. Ik zou er trots op zijn als ik jou was.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:20 schreef Sachertorte het volgende:
Dat is voor jou als moslim die nogal moeite heeft met een Joodse staat op grond die als Dar al Islam beschouwd werd vast moeilijk in te zien, maar echt: Israelische militairen zijn enorm terughoudend met het inzetten van geweld. Je broeders mogen blij zijn dat ze te maken hebben met de IDF en niet met het Rode Leger oid, want dan zouden ze continu teruggebombardeerd worden naar de Steentijd.
Ze waren bereid om hun vaart te verdedigen, dat doet niets af aan het primaire civiele doel. Humanitaire hulp. Als er atoom-bommen in het vrachtschip lagen, was het een ander verhaal geweest.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:21 schreef Hathor het volgende:
Nee dat niet, maar ze waren blijkbaar wel eventueel bereid om voor de heilige zaak te sterven, vandaar dat gezwaai met dolken en slagattributen voor het oog van de camera. Altijd gezellig die georganiseerde groepsreisjes.
Ik vind dat dikgedrukte een zwak argument. Het is bekend dat er enorm veel stromingen zijn binnen geloven. Iets voor iemand invullen om degene monddood te krijgen is geen discussie.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:08 schreef Cassero het volgende:
[..]
Toch raar dan wapens op een "vredes"konvooi, en ja na tig waarschuwingen en een entering gewapende soldaten aanvallen is natuurlijk heus niet vragen om geweld toch?![]()
Maar goed het gaat om Israel dus dan gaan de oogkleppen bij mensen graag weer op. Zijn toevallig veelal mensen met een gedeelde cultuur?
Ja, dat dus. Dat de VS aan de ene kant overal mee wegkomt en dat aan de andere kant Rusland, China, Cuba, maar ook Sudan, er ook mee wegkomen.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat belachelijk? Ja van de ene kant wel. Maar politiek is zoals we weten allang niet meer objectief te noemen. Als ik zo na dat kaartje kijk vind ik het wel knap dat israel toch nog behandeld wordt door die raad, terwijl er niet zoveel moslim landen in die raad zitten.
Ook de VS zou veroordeeld moeten worden vanwege guantamo bay.
Tsja, zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Ik blijf van mening dat wanneer je je voordoet als vreedzame activist, maar tegelijkertijd wel slag en steekwapens draagt, er iets behoorlijk stinkt. Dan kan het wel niet de intentie vooraf zijn om het Israelische leger aan te vallen, maar echt vreedzaam is het natuurlijk niet meer wanneer je je vooraf al bewapend, en bij het zicht van de eerste de beste militair als een dolle stier gaat gedragen. Ik geloof geen seconde dat er slachtoffers waren gevallen wanneer ze de inspectie gewoon hadden laten gebeuren. Maar nee....ze kwamen op het briljante idee om militairen aan te vallen.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze waren bereid om hun vaart te verdedigen, dat doet niets af aan het primaire civiele doel. Humanitaire hulp. Als er atoom-bommen in het vrachtschip lagen, was het een ander verhaal geweest.
Dat in het bold: echt waar? Dan hebben ze het gedeelte waaruit blikt dat het stichten van nederzettingen op bezet gebied niet mag vast gemist ..quote:Op woensdag 22 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:
"Israel is a democratic and law abiding country that carefully observes international law and, when need be, knows how to investigate itself," the Foreign Ministry statement said.
Precies. Dit is dus eigenlijk wel een gevalletje WC-eend onderzoekquote:Op donderdag 23 september 2010 11:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet dat ik ergens partij voor kies is de kritiek op de Mensenrechtenraad natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Volgens de Freedom House dekt de Raad sommige ernstige mensenrechtenschendingen zelfs toe.
Wanneer je de samenstelling van de Raad nader beschouwd is de meerderheid van de 47 lidstaten niet vrij, of slechts gedeeltelijk vrij.
[ afbeelding ]
De Raad heeft in enkele jaren tijd al meer dan 10 maal Israël veroordeeld, maar mensenrechtenschendingen in Tibet, Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe werden niet in de Raad besproken. (Wikipedia)
Die mensen kunnen de intentie van de enterende soldaten ook niet ruiken natuurlijk. Want let wel, in de ogen van de activisten zijn de Israelische soldaten gewoon vijanden. En dat is, gezien hun gedrag in het Midden-Oosten niet geheel vreemd. Beide partijen zijn wat mij betreft hier gewoon enorm de mist in gegaan, mede door blindelings vertrouwen van eigen kant "dat het allemaal wel goed zal komen" en dat het eigen imago belangrijker is dan alles. Het imago van Israel dat het "de baas is" en het imago van de activisten "die de Israelische machtsbasis wel even zouden doorbreken". Uiteindelijk moesten ze beiden huilen.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef Hathor het volgende:
Tsja, zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Ik blijf van mening dat wanneer je je voordoet als vreedzame activist, maar tegelijkertijd wel slag en steekwapens draagt, er iets behoorlijk stinkt. Dan kan het wel niet de intentie vooraf zijn om het Israelische leger aan te vallen, maar echt vreedzaam is het natuurlijk niet meer wanneer je je vooraf al bewapend, en bij het zicht van de eerste de beste militair als een dolle stier gaat gedragen. Ik geloof geen seconde dat er slachtoffers waren gevallen wanneer ze de inspectie gewoon hadden laten gebeuren. Maar nee....ze kwamen op het briljante idee om militairen aan te vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |