Ja dat klopt. Ik heb je auto gezien en alle punten waren echt aan vervanging toe.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Rippingtons het volgende:
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring.
Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro.
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
Kloppen deze (hoge) kosten?
Mooi. 30 euro betalen en weg daar. KwikShit staat erom bekend om posten erbij te verzinnen omdat de auto eigenaren en geen klap verstand van hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef Rippingtons het volgende:
Ze hebben nog niks gedaan. Ze wilden mij alleen informeren wat er aan de hand is en wat de kosten zijn.
Kzou eerst maar is gaan kijken bij je auto en ze laten aanwijzen dat het er daadwerkelijk zit.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef Rippingtons het volgende:
Ze hebben nog niks gedaan. Ze wilden mij alleen informeren wat er aan de hand is en wat de kosten zijn.
Ik heb over het algemeen goede ervaringen bij zowel de Kwikfit en de Speedy. Het ligt er ook maar net aan welke plaats je zit. En ja, ik ook hoor verschillende verhalen. Mijn vriendin die had vorig jaar bij de Kwikfit 750 euro kosten aan een Ford Fiesta uit 1996, maar dat was echt niet de moeite meer waard.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:30 schreef pl4kkie het volgende:
Heb je niet gezegd bel me eerst ff als er wat moet gebeuren? Want anders gaan ze er van alles aan doen wat mss wel helemaal niet gedaan is maar wel in rekening gebracht. Misselijke auto bedrijven
Ieder heeft zo zijn eigen ervaring natuurlijk. Ik heb me eigen auto vandaag ook weg gebracht voor apk naar een andere garage waarbij ik normaal zit omdat die een vriend van me flink genaaid hebben. Hij ging voor een grote beurt en ze belden hem van je radiator is lek. Je moet 4 nieuwe banden. Je remmen zijn slecht. Je handrem is kapot( daardoor moesten ze zijn remleidingen door knippen om erbij tekomen). Hij kon ff 1000 euro aftikken. Terwijl er nooit vocht onder z'n auto lag etc. Ben er maar gelijk weg gegaan want ze gaan mij dat niet flikken. Waar ik vandaag heen ben gegaan hebk duidelijk gezegd alleen APK en verder nix. Anders bellen jullie maar als het dringend is en met de apk temaken heeft.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:37 schreef Rippingtons het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen goede ervaringen bij zowel de Kwikfit en de Speedy. Het ligt er ook maar net aan welke plaats je zit. En ja, ik ook hoor verschillende verhalen. Mijn vriendin die had vorig jaar bij de Kwikfit 750 euro kosten aan een Ford Fiesta uit 1996, maar dat was echt niet de moeite meer waard.
achterbanden zijn vaak minder duur hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 20:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Lijkt mij wel.
Voorbanden zijn sowieso prijzig en de draagassen. Dan moet je de manuren er ook nog bij rekenen. Dus ik kan het me wel bij voorstellen dat het richting die prijs is.
De rest is niet zo duur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Uhm, je vriend is dan akkoord gegaan met de prijs, ze mogen volgens mij niet zomaar onderhand gaan vervangen zonder de eigenaar te informeren...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:42 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ieder heeft zo zijn eigen ervaring natuurlijk. Ik heb me eigen auto vandaag ook weg gebracht voor apk naar een andere garage waarbij ik normaal zit omdat die een vriend van me flink genaaid hebben. Hij ging voor een grote beurt en ze belden hem van je radiator is lek. Je moet 4 nieuwe banden. Je remmen zijn slecht. Je handrem is kapot( daardoor moesten ze zijn remleidingen door knippen om erbij tekomen). Hij kon ff 1000 euro aftikken. Terwijl er nooit vocht onder z'n auto lag etc. Ben er maar gelijk weg gegaan want ze gaan mij dat niet flikken. Waar ik vandaag heen ben gegaan hebk duidelijk gezegd alleen APK en verder nix. Anders bellen jullie maar als het dringend is en met de apk temaken heeft.
(Breedte van de band - 50mm ) x 0.75 dat is de breedte waarover je mag meten aan de band voor de apk en uiteraard alleen in de hoofdgroeven . oja die breedte moet je natuurlijk wel netjes verdelen over de twee helftenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kwikfit en APK gaat niet samen. O.a. zou het profiel op de banden te ondiep zijn. Dat werd gedemonstreerd door het uiterste randje van het profiel tegen de wang van de band te meten. Je moet echter het midden van de band meten en daar zat nog 4 mm op.
Lijkt me wel. Draagarmen zijn alleen al tegen de helft aan onderdelen. Dan moeten ze er vervolgens nog opgezet worden.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Rippingtons het volgende:
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring.
Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro.
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
Kloppen deze (hoge) kosten?
Fusee's aan bonken waarschijnlijk, en die kun je niet bij elke auto los van de draagarm vervangen, of ze kunnen/willen het nietquote:Op donderdag 23 september 2010 06:36 schreef kalejapie het volgende:
Wat zijn de precieze afkeur punten op die auto?
vooral die draagarmen voor ben ik wel benieuwd naar
Exact mijn ervaring (kwikfit Amsterdam Oost). Fiesta Diesel voor APK a 25 euro: afgekeurd doordat een van de autogordels 'beschadigd' zou zijn. Wat bleek, er zat een pluisje op. Wel adviseerden ze een preventieve vervanging van de uitlaat -want het metaal werd wat dun- en nieuwe schokdempers achter - zonder duidelijke reden. Later bij een collega garage met APK a 75 euro alsnog goedgekeurd, zonder reparaties. Voor mij nooit meer Kwikfit.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:33 schreef Salatrel het volgende:
daarom laat ik APK nooit door kwikfit doenze adverteren altijd met goedkope keuring maar ze vinden altijd wel iets wat zogenaamd vervangen moet worden
bron: Vraag het de kwik fitter!quote:Een tijdje geleden dacht in dat mijn auto nogal zwabberde en ging dus even naar Flip. Flip heeft een eenmansbedrijfje en is een eerste klas automonteur, volgens Flip waren mijn schokbrekers aan vervanging toe. Ik kreeg een leenauto mee en Flip ging met mijn auto naar de Kwik-Fit om daar vier nieuwe schokbrekers te laten monteren, terug in zijn garage zet hij de auto op de brug en smeert de nieuwe schokbrekers in met een teer achtige verf...goed tegen de roest, zegt Flip. Twee weken later was ik weer bij Flip om mijn auto APK te laten keuren, weer krijg ik een leenauto mee en hij begint mijn auto na te kijken op gebreken. Als de auto in orde blijkt gaat Flip naar een ander filiaaal van Kwik-Fit om de auto te laten keuren. De Kwik-Fit monteur loopt om de auto heen en gaat op elke hoek drukken om de schokbrekers te testen, dat is niet best meneer, die zijn echt aan vervanging toe. Als u denkt dat het nodig is, dan moet dat maar, zegt Flip. Na een paar bakken koffie is de auto klaar, nieuwe schokbrekers en een nieuwe APK. Dan komt de rekening, 19,00 Euro voor de keuring en een kleine 240,00 Euro voor de schokbrekers, Flip legt een briefje van twintig op de bali en het garantiebewijs van de schokbrekers van twee weken geleden! Had u dat niet eerder kunnen zeggen!, zei de monteur. Hoezo?,ze waren toch aan vervanging toe, zegt Flip
Okay dat wist ik niet. Maar in ieder geval niet in het uiterste randje op de overgang naar de wang, zoals ze wel deden bij KF.quote:Op donderdag 23 september 2010 06:42 schreef kalejapie het volgende:
[..]
(Breedte van de band - 50mm ) x 0.75 dat is de breedte waarover je mag meten aan de band voor de apk en uiteraard alleen in de hoofdgroeven . oja die breedte moet je natuurlijk wel netjes verdelen over de twee helften
Waar zijn de arbeidskosten?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
2 banden; ligt aan het merk, maar varieert tussen de 50 en 150 euro per stuk
Uitlijnen; tussen 40 en 65 euro is normaal
- koplamp kost bij artaparts 109 euro mits electrisch verstelbaar
- 2 nieuwe draagarmen kosten bij artaparts 69 euro per stuk
- apk; 25 euries
---
totaal maximaal; 300 + 65 + 109 + 69 + 69 + 25 = 637 euro maximaal zonder werkuur..
Redelijk goede banden kun je wel voor 150 a 200 euro hebben, uitlijnen voor minder dan 65 lukt bij een fatsoenlijk bedrijf ook nog wel, 2 draagarmen monteren kost de kop ook niet, en die koplamp kunnen ze dan meteen ff meenemen.. Al met al; ga naar een fatsoenlijk bedrijf waar je niet genaaid wordt met alles
1 goed ding hebk wel over voor kwikfit; ze hebben eens voor 15 euro 1,5 uur aan een auto staan te kutten waar ze de uitlaat uiteindelijk hebben losgesneden, en daarna de nieuwe ff fatsoenlijk met een klem hebben vastgemaakt.. Dat was daarintegen dan weer niet duur(khad geen snijbrander thuis)
Ik moest lachen, mooi verhaal!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef 1299 het volgende:
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen.
Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien
Bijna goed, gevonden:
[..]
bron: Vraag het de kwik fitter!
Die hebben vast wat aan je verdiend vorige keerquote:Op donderdag 23 september 2010 17:22 schreef fespo het volgende:
kwikfit![]()
al een paar keer gratis geholpen.
vorige week nog een prop laten schieten in de band, helemaal gratis.
Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloonquote:Op donderdag 23 september 2010 17:31 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Waar zijn de arbeidskosten?
Mwa... zou er niet te snel op gaan rekenen.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloon
Hoe lang zijn ze met die zut bezig? Geen fucking 3 uur a 60 euro.. waardoor je op zo'n achterlijk bedrag komt.
Ga naar een universeel bedrijf en je betaald stukken minder voor alles, dus dan kom je honderden euro's goedkoper uit
Dat is ook lastig.. Maar als je die ene net gevonden hebt, dan ben je ook blij.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Daar heb je ook uiteraard gelijk in. Ik verdedig kwikfit niet hoor, maar gaat om het idee. Ik vind het soms best moeilijk om een goede garage te vinden die o.a. eerlijk is en dat zijn er niet veel..
Canvas door het rubber goedgekeurd ? Wat een prutsers , (dit staat helemaal los van het kwikfit verhaal wat ik nu ga zeggen ), er is een verschil tussen overbodige dingen zogenaamd afkeuren wat geen afkeur had mogen zijn en dingen goedkeuren wat gevaar kan opleveren , en canvas dat zichtbaar is ook al is het door het rubber zichtbaar is gewoon gevaarlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 23:17 schreef Fer het volgende:
Het zou me niks verbazen als er niet zoveel mis is met deze auto
Het komt soms voor dat je het carcas van de band zit zitten in een groef in het rubber, dat wordt vaak genoeg goed gekeurd.
uitlijnen nergens voor nodig, tenzij je last hebt van scheef trekken of extreme oneven bandslijtage. Aangezien je eerder last krijgt van scheuren zal dit wel niet.
Koplamp? is ie echt stuk, of kan ie niet meer gesteld worden? Wellicht stellen met stukjes rubber ergens tussen drukken of parkers.
Draagarm zelf kan niet stuk, wellicht droge rubbers, is slecht voor de wegligging maar niet echt afkeur. Of een stukke kogel, maar die kan los vervangen worden.
Draagassenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Rippingtons het volgende:
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring.
Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro.
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
Kloppen deze (hoge) kosten?
Daarom geven ze toch ook altijd een vervangadvies op, voor onderdelen die binnen een jaar versleten kunnen zijnquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
DraagassenMaar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).
In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).
De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoorquote:Op donderdag 23 september 2010 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Prijzen die ik hier over het algemeen weet;
125 euro voor 2 fatsoenlijke bandjes
40 euro uitlijnen
109 euro (uiterste voor die koplamp)
2x 69 euro (draagarmen)
80 euro arbeid
25 euro apk![]()
---
totaal; 517 euro
Scheelt nogal met OP..
Als TS een beetje handig is, doet ie het zelf ff.. Scheelt toch nog aardig wat arbeidskosten..
Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
DraagassenMaar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).
In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).
De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Maar de één rijdt meer dan de ander, dus die vlieger gaat ook niet op. APK is nou eenmaal een momentopname en om zaken enigszins te ondervangen hebben ze de aandachtspunten uitgevonden zoals die op het formulier aangestreept kunnen wordenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.
En dat wou ik nou net zeggenquote:Op zaterdag 25 september 2010 09:41 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoor
Dat topic weet ik nog, geweldigquote:Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef 1299 het volgende:
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen.
Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien
Bijna goed, gevonden:
[..]
bron: Vraag het de kwik fitter!
Wat een schande dat de KwikFit niet het allergoedkoopste is ! Wat een ongeloofelijk gore oplichters ! Hoe durven ze zomaar hun eigen prijzen te bepalen en daardoor ¤30,- duurder te zijn dan de concurrent !quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb eens een nieuwe band gehaald bij de kwikfit...
kreeg een klapband op de snelweg, bad helemaal naar de gort, bij ons een paar straten verderop zat een kwikfit, ik denk ga daar effe heen, effe snel nieuw bandje, zo een zelfde als er op lag maar dan nieuw kostte 90 euro, nou doe dan maar, dan ben ik er vanaf... pirelli p5000 was dat meen ik
paar weken later lekke band aan andere kant, thuiskomertje erop, naar huis gereden, band in auto van de zaak gegooid en maandags naar bandenboer, zelfde band als bij kwikfit was daar 60 euro...
voor mij ook geen kwikfit meer....
Bokken op de brug om olie te verversenquote:paar maanden geleden beurtje gedaan aan auto maar met olie ga ik niet lopen kloten, dus hier in de buurt zit een euromaster, afspraak gemaakt, olie en oliefilter vervangen duurt een uur, dus ik denk ik wacht wel dan... zetten ze blokken op de brug om de auto op te zetten onder de zijskirts!!!! kunnen die monteurs dat helemaal niks???
gelukkig geen schade maar dus ook nooit meer euromaster....
Banden uitlijnenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef davidov2009 het volgende:
voor uitlijnen en omleggen van banden hebben ze in de garage speciale apparatuur
nee natuurlijk nietquote:
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurdquote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Daarom onafhankelijk keuringsstation. Kost 2 tientjes meer maar ze laten wel zien wat er kapot is.
Zelf ook geen goed verhaal over kwitshit. Ze gaven vorig jaar een keer mijn auto terug zonder mijn wielbouten vast te draaien. Toen ik een schopje tegen de band gaf vielen er 2 bouten uit. Reparatie (balanceren) gratis wel gratis gekregen maar ik kom er nooit meer.
Geen idee. Ik zei nog alles weer goed? Ja zei de monteur maar je moet binnenkort wel een keer langs komen voor dit en dat (dingen die ik zelf kanquote:Op zondag 26 september 2010 19:41 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurd
Wielophanging uitlijnen bij het vervangen van een wiel/band ?quote:Op zondag 26 september 2010 19:31 schreef densmee het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet![]()
wel de ophanging
Een wiel balanceren omdat het gedemonteerd is geweestquote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Daarom onafhankelijk keuringsstation. Kost 2 tientjes meer maar ze laten wel zien wat er kapot is.
Zelf ook geen goed verhaal over kwitshit. Ze gaven vorig jaar een keer mijn auto terug zonder mijn wielbouten vast te draaien. Toen ik een schopje tegen de band gaf vielen er 2 bouten uit. Reparatie (balanceren) wel gratis gekregen maar ik kom er nooit meer.
wielophanging uitlijnen ipv de stuurinrichting ??quote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wielophanging uitlijnen bij het vervangen van een wiel/band ?
mijn oom zijn transporter is ook wel eens een wiel afgelopen een paar km nadat hij bij de dealer wegreed.quote:Op zondag 26 september 2010 19:41 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurd
Wat ik bedoel dat er nog steeds stomme runderen zijn die denken dat als je een wiel van de auto af schroeft dat het spul dan meteen uitgelijnd moeten worden.quote:Op zondag 26 september 2010 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wielophanging uitlijnen ipv de stuurinrichting ??
Een momentsleutel hóór je ook elke keer na gebruik te ontspannen, anders gaat hij kracht verliezen.quote:Op zondag 26 september 2010 20:58 schreef densmee het volgende:
[..]
mijn oom zijn transporter is ook wel eens een wiel afgelopen een paar km nadat hij bij de dealer wegreed.
dus terug laten brengen door een lepelwagen.
gerepareerd bij de dealer
rijd weer weg 5 km later thuis gekeken of hij nog alle wielmoeren had, miste er weer 3.
hij terug naar de garage, bleek dat iemand de moment sleutel terug had gedraaid naar 5nm![]()
twee weken later krijgt hij wel een rekening van de dealer voor 8 wielmoeren
75% van de autobezitters weet niet eens het verschil tussen balanceren en uitlijnen, laat staan wat het nut ervan isquote:Op zondag 26 september 2010 21:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ik bedoel dat er nog steeds stomme runderen zijn die denken dat als je een wiel van de auto af schroeft dat het spul dan meteen uitgelijnd moeten worden.
Als je onbalans veroorzaakt bij het demonteren van je wielen gebruik je waarschijnlijk een snijbrander of een betonschaar ofzo.quote:Op zondag 26 september 2010 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
75% van de autobezitters weet niet eens het verschil tussen balanceren en uitlijnen, laat staan wat het nut ervan is
Overigens kan het wel degelijk dat je last van onbalans krijgt nadat je wiel eraf is geweest, maar dat is alleen in heel bijzondere gevallen, en dan is het ook niet weer weg te krijgen met het balanceren van alleen de wielen.
quote:Op zondag 26 september 2010 21:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je onbalans veroorzaakt bij het demonteren van je wielen gebruik je waarschijnlijk een snijbrander of een betonschaar ofzo.
Kromme velg omdat hij onder de auto uitvielquote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef 2cv het volgende:
Een wiel balanceren omdat het gedemonteerd is geweest
Wat is er los geweest dan ?quote:Op maandag 27 september 2010 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn achteras tikt best wel wat..
Ik denk dat er een paar bouten niet zo strak zijn aangedraaid, met uitlijnen kunnen ze hem toch wel vaster draaien of niet
Mijn complete achter as met diff en naven + remmen.. (komt van onder een 325i vandaan)..quote:
Zelf gedaan maar geen zin om er wat aan te doen, laat het direct goed doen door de uitlijnerquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je dat zelf gedaan?
Zo ja; ff er onder liggen en vastdraaien dan..
Zo nee; teruggaan naar degene die dat gedaan heeft, en vast laten zetten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |