abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86755950
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:42 schreef kalejapie het volgende:

[..]

(Breedte van de band - 50mm ) x 0.75 dat is de breedte waarover je mag meten aan de band voor de apk en uiteraard alleen in de hoofdgroeven . oja die breedte moet je natuurlijk wel netjes verdelen over de twee helften
Okay dat wist ik niet. Maar in ieder geval niet in het uiterste randje op de overgang naar de wang, zoals ze wel deden bij KF.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 17:21:41 ]
pi_86756048
kwikfit _O_
al een paar keer gratis geholpen.
vorige week nog een prop laten schieten in de band, helemaal gratis. _O_
pi_86756379
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring

2 banden; ligt aan het merk, maar varieert tussen de 50 en 150 euro per stuk
Uitlijnen; tussen 40 en 65 euro is normaal
- koplamp kost bij artaparts 109 euro mits electrisch verstelbaar
- 2 nieuwe draagarmen kosten bij artaparts 69 euro per stuk
- apk; 25 euries
---
totaal maximaal; 300 + 65 + 109 + 69 + 69 + 25 = 637 euro maximaal zonder werkuur..

Redelijk goede banden kun je wel voor 150 a 200 euro hebben, uitlijnen voor minder dan 65 lukt bij een fatsoenlijk bedrijf ook nog wel, 2 draagarmen monteren kost de kop ook niet, en die koplamp kunnen ze dan meteen ff meenemen.. Al met al; ga naar een fatsoenlijk bedrijf waar je niet genaaid wordt met alles :')

1 goed ding hebk wel over voor kwikfit; ze hebben eens voor 15 euro 1,5 uur aan een auto staan te kutten waar ze de uitlaat uiteindelijk hebben losgesneden, en daarna de nieuwe ff fatsoenlijk met een klem hebben vastgemaakt.. Dat was daarintegen dan weer niet duur :P (khad geen snijbrander thuis)
Waar zijn de arbeidskosten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86756904
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef 1299 het volgende:
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen.

Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien :D

Bijna goed, gevonden:
[..]

bron: Vraag het de kwik fitter!

Ik moest lachen, mooi verhaal! ^O^
pi_86764796
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:22 schreef fespo het volgende:
kwikfit _O_
al een paar keer gratis geholpen.
vorige week nog een prop laten schieten in de band, helemaal gratis. _O_
Die hebben vast wat aan je verdiend vorige keer }) })
En aanbidden van kwikfit , common hoe diep kun je zinken 8)7
pi_86768409
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:31 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Waar zijn de arbeidskosten?
Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloon
Hoe lang zijn ze met die zut bezig? Geen fucking 3 uur a 60 euro.. waardoor je op zo'n achterlijk bedrag komt.

Ga naar een universeel bedrijf en je betaald stukken minder voor alles, dus dan kom je honderden euro's goedkoper uit :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86768483
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloon
Hoe lang zijn ze met die zut bezig? Geen fucking 3 uur a 60 euro.. waardoor je op zo'n achterlijk bedrag komt.

Ga naar een universeel bedrijf en je betaald stukken minder voor alles, dus dan kom je honderden euro's goedkoper uit :')
Mwa... zou er niet te snel op gaan rekenen. >:O
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86768727
Prijzen die ik hier over het algemeen weet;

125 euro voor 2 fatsoenlijke bandjes
40 euro uitlijnen
109 euro (uiterste voor die koplamp)
2x 69 euro (draagarmen)
80 euro arbeid
25 euro apk :')
---
totaal; 517 euro

Scheelt nogal met OP..
Als TS een beetje handig is, doet ie het zelf ff.. Scheelt toch nog aardig wat arbeidskosten..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86768791
Daar heb je ook uiteraard gelijk in. Ik verdedig kwikfit niet hoor, maar gaat om het idee. Ik vind het soms best moeilijk om een goede garage te vinden die o.a. eerlijk is en dat zijn er niet veel..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86768945
mensen die denken dat auto rijden niks kost en geen onderhoud aan hun auto willen plegen.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_86769374
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Daar heb je ook uiteraard gelijk in. Ik verdedig kwikfit niet hoor, maar gaat om het idee. Ik vind het soms best moeilijk om een goede garage te vinden die o.a. eerlijk is en dat zijn er niet veel..
Dat is ook lastig.. Maar als je die ene net gevonden hebt, dan ben je ook blij.
Gelukkig hebk een fijne garage die niet flauw is met ff wat extra werk, en normale prijzen hanteert.. Tevens erg eerlijk over zaken, en als er iets raars op de rekening staat, wordt het ook zonder problemen opgelost. Ik kom er al 8 jaar, en daarnaast ook al 4 klanten er binnen gebracht, dus wederzijds vertrouwen zeg maar.

Maar het is klote om een goede en vooral eerlijke garage te vinden tegenwoordig. Overal wordt je genaaid bij het leven. Als je dat niet wil, moet je echt proberen te leren zelf te gaan schroeven. Scheelt je erg veel geld, en extreem veel gereedschap heb je niet nodig voor de basis dingen.

Maargoed, dan moet je wel plaats hebben etc (ik doe het gewoon op straat)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86772268
Het zou me niks verbazen als er niet zoveel mis is met deze auto

Het komt soms voor dat je het carcas van de band zit zitten in een groef in het rubber, dat wordt vaak genoeg goed gekeurd.

uitlijnen nergens voor nodig, tenzij je last hebt van scheef trekken of extreme oneven bandslijtage. Aangezien je eerder last krijgt van scheuren zal dit wel niet.

Koplamp? is ie echt stuk, of kan ie niet meer gesteld worden? Wellicht stellen met stukjes rubber ergens tussen drukken of parkers.

Draagarm zelf kan niet stuk, wellicht droge rubbers, is slecht voor de wegligging maar niet echt afkeur. Of een stukke kogel, maar die kan los vervangen worden.
.
pi_86772561
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:17 schreef Fer het volgende:
Het zou me niks verbazen als er niet zoveel mis is met deze auto

Het komt soms voor dat je het carcas van de band zit zitten in een groef in het rubber, dat wordt vaak genoeg goed gekeurd.

uitlijnen nergens voor nodig, tenzij je last hebt van scheef trekken of extreme oneven bandslijtage. Aangezien je eerder last krijgt van scheuren zal dit wel niet.

Koplamp? is ie echt stuk, of kan ie niet meer gesteld worden? Wellicht stellen met stukjes rubber ergens tussen drukken of parkers.

Draagarm zelf kan niet stuk, wellicht droge rubbers, is slecht voor de wegligging maar niet echt afkeur. Of een stukke kogel, maar die kan los vervangen worden.
Canvas door het rubber goedgekeurd ? Wat een prutsers , (dit staat helemaal los van het kwikfit verhaal wat ik nu ga zeggen ), er is een verschil tussen overbodige dingen zogenaamd afkeuren wat geen afkeur had mogen zijn en dingen goedkeuren wat gevaar kan opleveren , en canvas dat zichtbaar is ook al is het door het rubber zichtbaar is gewoon gevaarlijk :?
Sorrie dat ik het zeggen maar je hebt er echt geen bal verstand van als ik je verhaal zo lees draagarm vervangen voor droge rubbers?? vaak kun je de fuséekogel los vervangen maar dat is lang niet bij alle auto's ....en die rubbers die je bedoelt kan de vulcanisatie van losraken en is geen afkeur mits er ijzer op ijzer is of 1mm echte speling heeft :)


TS: wat voor auto gaat het om? (dit vraag ik ivm de "aangetoonde " gebreken die geconstateerd waren )
Edit: aangezien ik nu zie dat het om een ford focus gaat ,fuséekogels zijn geen zwakke punten bij dit model , draagarmrubbers daaraan tegen wil de vulcanisatie wel eens loslaten (achterste rubbers) van de draagarmen voor , als ik me niet vergis zit er een bolle kraag aan beide kanten dus lijkt het me sterk dat de draagarmen contact maken met het subframe , als je bij het remmen en of stevig optrekken, of over drempels rijdt geen gebonk of schurend bijgeluid hoort of het gevoel hebt dat de auto een beeje scheef trekt durfik wel met zekerheid te zeggen dat het geen afkeur voor de apk mag zijn ,wat je kunt doen is om te vragen of je het met eigen ogen mag zien :) zie je als de auto op de brug staat slijtplekken op de draagarm of het subframe is het terecht , laten ze speling zien met een bandenlichter dan kan je gewoon zeggen dat je in beroep wilt gaan en alsnog een steekproef(herkeuring)wilt :) (die speling met bandenlichter voor een fuséekogel is normaal, maar niet voor die rubbers )

[ Bericht 1% gewijzigd door kalejapie op 23-09-2010 23:44:02 ]
pi_86784019
Kwikfit :'). Laat 'm repareren en je bent gegarandeerd genaaid. Ga naar een willekeurig ander bedrijf in de buurt (geen dealer) en laat 'm daar even nalopen. Kost je twee tientjes extra arbeid, maar scheelt je honderden euro's.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86797543
Net terug bij de garage waar ik me auto moes laten keuren gisteren. Der was een mistlamp voor vervangen( dat wis ik want he glas was kapot) en een stukje remleiding. Daar zat een scheur is of iets. Ben in totaal 200 euries kwijt. Vindt dat wel netjes :)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:00:29 #41
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86816371
Assen a 150 euro/stuk, banden a 100 euro/stuk als je een niet te goedkoop bandje hebt, als een complete koplampunit vervangen gaat worden blijft dat ook absoluut niet onder de 100 euro. Dan je keuring en je arbeidsloon nog... Kan best kloppen dus.

Maar of het terecht is dat het vervangen wordt... tsja :P da's de vraag.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 01:33:41 #42
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86817217
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Rippingtons het volgende:
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring.
Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro.

- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring

Kloppen deze (hoge) kosten?
Draagassen :? Maar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).

In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).

De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:36:59 #43
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86817281
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Draagassen :? Maar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).

In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).

De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Daarom geven ze toch ook altijd een vervangadvies op, voor onderdelen die binnen een jaar versleten kunnen zijn :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 03:16:52 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86818543
Dikke kans dat ik het dan al (laat) vervangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86819336
ik heb eens een nieuwe band gehaald bij de kwikfit...

kreeg een klapband op de snelweg, bad helemaal naar de gort, bij ons een paar straten verderop zat een kwikfit, ik denk ga daar effe heen, effe snel nieuw bandje, zo een zelfde als er op lag maar dan nieuw kostte 90 euro, nou doe dan maar, dan ben ik er vanaf... pirelli p5000 was dat meen ik

paar weken later lekke band aan andere kant, thuiskomertje erop, naar huis gereden, band in auto van de zaak gegooid en maandags naar bandenboer, zelfde band als bij kwikfit was daar 60 euro...

voor mij ook geen kwikfit meer....

paar maanden geleden beurtje gedaan aan auto maar met olie ga ik niet lopen kloten, dus hier in de buurt zit een euromaster, afspraak gemaakt, olie en oliefilter vervangen duurt een uur, dus ik denk ik wacht wel dan... zetten ze blokken op de brug om de auto op te zetten onder de zijskirts!!!! kunnen die monteurs dat helemaal niks???

gelukkig geen schade maar dus ook nooit meer euromaster....
pi_86820007
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Prijzen die ik hier over het algemeen weet;

125 euro voor 2 fatsoenlijke bandjes
40 euro uitlijnen
109 euro (uiterste voor die koplamp)
2x 69 euro (draagarmen)
80 euro arbeid
25 euro apk :')
---
totaal; 517 euro

Scheelt nogal met OP..
Als TS een beetje handig is, doet ie het zelf ff.. Scheelt toch nog aardig wat arbeidskosten..
Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoor :D
pi_86820561
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Draagassen :? Maar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).

In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).

De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.

Draagarmen kapot/doorgeroest is wel vrij zeldzaam overigens.

De lijst van klusjes (met uitzondering van de koplamp dan) is nou niet iets wat je makkelijk thuis kan doen, je moet sowieso al een paar krikken hebben voor de banden en draagarmen (en dat kost ook weer geld), en voor uitlijnen en omleggen van banden hebben ze in de garage speciale apparatuur, als je dat zelf gaat doen ben je 10x zo lang bezig. En als het, zoals kalejapie vermoed, alleen om de rubbers gaat, dan kan je het sowieso niet zelf doen, die moeten eromheen geperst worden maar spaart je de kosten van een nieuwe draagarm.

Iig niet naar de Kwikfit, dat is wel duidelijk ;)
Killing as few patients as possible.
pi_86832584
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.
Maar de één rijdt meer dan de ander, dus die vlieger gaat ook niet op. APK is nou eenmaal een momentopname en om zaken enigszins te ondervangen hebben ze de aandachtspunten uitgevonden zoals die op het formulier aangestreept kunnen worden :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86833839
Vorige maand APK + kleine beurt (Peugeot uit 2002) laten uitvoeren bij de Kwikfit. Halverwege de middag werd ik opgebeld, er moest van alles vervangen en gerepareerd worden. Totale kosten: ruim 1500 euro!

Verkoper aan de telefoon gevraagd op welke van die punten de auto dan ook daadwerkelijk afgekeurd zou worden, want 1500 euro dat vind ik wel erg veel geld. Daar draaide hij steeds omheen en hij werd zelfs steeds brutaler door meerdere keren te stellen dat ik veiligheid niet belangrijk vond, onverantwoordelijk was etc. etc. Uiteindelijk bijna ruzie met die vent gekregen aan de telefoon en gezegd dat ik er nog over na zou denken en contact op zou nemen met mijn besluit of ik het wel of niet laat repareren.

Daarna in de auto gestapt en naar dat betreffende filiaal gereden. Daar diezelfde gast nogmaals face-to-face gevraagd wat er nou eigenlijk gerepareerd moest worden om de auto in ieder geval APK goedgekeurd te krijgen. Hij kwam met een lijstje dat al een stuk korter was dan al die punten (+/- 750 euro) aan de telefoon (veel onderdelen waren 'volgens het boekje' ongeveer aan vervanging toe, maar vertoonden nog geen gebreken of tekenen van slijtage dus dat was eigenlijk toch meer advies dan directe noodzaak). Ook daar zaten nog een aantal dubieuze punten tussen, dus gezegd dat ik eerst een herkeuring wil laten doen bij een ander station voordat ik iets laat repareren.

Hij geeft daarop aan nogmaals te gaan overleggen met de chef werkplaats van dat filiaal en plotseling 'na een hevige discussie' was alles toch akkoord, enkel het lampje boven de kentekenplaat achter moest vervangen worden. Totale kosten buiten de APK 20 euro in plaats van ruim 1500 euro.

Neemt niet weg dat er dit jaar wel wat onderhoud aan de auto gepleegd moet worden. Maar echt lang niet voor 1500 euro en bovendien was die man aan de telefoon ronduit onbeschofd.

Dat was mijn eerste en laatste bezoek aan de Kwikfit.
pi_86833996
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:41 schreef 1299 het volgende:

[..]

Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoor :D
En dat wou ik nou net zeggen :P
Ook koplamp en bandjes op zetten er bij :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')