Okay dat wist ik niet. Maar in ieder geval niet in het uiterste randje op de overgang naar de wang, zoals ze wel deden bij KF.quote:Op donderdag 23 september 2010 06:42 schreef kalejapie het volgende:
[..]
(Breedte van de band - 50mm ) x 0.75 dat is de breedte waarover je mag meten aan de band voor de apk en uiteraard alleen in de hoofdgroeven . oja die breedte moet je natuurlijk wel netjes verdelen over de twee helften
Waar zijn de arbeidskosten?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
2 banden; ligt aan het merk, maar varieert tussen de 50 en 150 euro per stuk
Uitlijnen; tussen 40 en 65 euro is normaal
- koplamp kost bij artaparts 109 euro mits electrisch verstelbaar
- 2 nieuwe draagarmen kosten bij artaparts 69 euro per stuk
- apk; 25 euries
---
totaal maximaal; 300 + 65 + 109 + 69 + 69 + 25 = 637 euro maximaal zonder werkuur..
Redelijk goede banden kun je wel voor 150 a 200 euro hebben, uitlijnen voor minder dan 65 lukt bij een fatsoenlijk bedrijf ook nog wel, 2 draagarmen monteren kost de kop ook niet, en die koplamp kunnen ze dan meteen ff meenemen.. Al met al; ga naar een fatsoenlijk bedrijf waar je niet genaaid wordt met alles
1 goed ding hebk wel over voor kwikfit; ze hebben eens voor 15 euro 1,5 uur aan een auto staan te kutten waar ze de uitlaat uiteindelijk hebben losgesneden, en daarna de nieuwe ff fatsoenlijk met een klem hebben vastgemaakt.. Dat was daarintegen dan weer niet duur(khad geen snijbrander thuis)
Ik moest lachen, mooi verhaal!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef 1299 het volgende:
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen.
Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien
Bijna goed, gevonden:
[..]
bron: Vraag het de kwik fitter!
Die hebben vast wat aan je verdiend vorige keerquote:Op donderdag 23 september 2010 17:22 schreef fespo het volgende:
kwikfit![]()
al een paar keer gratis geholpen.
vorige week nog een prop laten schieten in de band, helemaal gratis.
Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloonquote:Op donderdag 23 september 2010 17:31 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Waar zijn de arbeidskosten?
Mwa... zou er niet te snel op gaan rekenen.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Lees wat erbij staat; zonder arbeidsloon
Hoe lang zijn ze met die zut bezig? Geen fucking 3 uur a 60 euro.. waardoor je op zo'n achterlijk bedrag komt.
Ga naar een universeel bedrijf en je betaald stukken minder voor alles, dus dan kom je honderden euro's goedkoper uit
Dat is ook lastig.. Maar als je die ene net gevonden hebt, dan ben je ook blij.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Daar heb je ook uiteraard gelijk in. Ik verdedig kwikfit niet hoor, maar gaat om het idee. Ik vind het soms best moeilijk om een goede garage te vinden die o.a. eerlijk is en dat zijn er niet veel..
Canvas door het rubber goedgekeurd ? Wat een prutsers , (dit staat helemaal los van het kwikfit verhaal wat ik nu ga zeggen ), er is een verschil tussen overbodige dingen zogenaamd afkeuren wat geen afkeur had mogen zijn en dingen goedkeuren wat gevaar kan opleveren , en canvas dat zichtbaar is ook al is het door het rubber zichtbaar is gewoon gevaarlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 23:17 schreef Fer het volgende:
Het zou me niks verbazen als er niet zoveel mis is met deze auto
Het komt soms voor dat je het carcas van de band zit zitten in een groef in het rubber, dat wordt vaak genoeg goed gekeurd.
uitlijnen nergens voor nodig, tenzij je last hebt van scheef trekken of extreme oneven bandslijtage. Aangezien je eerder last krijgt van scheuren zal dit wel niet.
Koplamp? is ie echt stuk, of kan ie niet meer gesteld worden? Wellicht stellen met stukjes rubber ergens tussen drukken of parkers.
Draagarm zelf kan niet stuk, wellicht droge rubbers, is slecht voor de wegligging maar niet echt afkeur. Of een stukke kogel, maar die kan los vervangen worden.
Draagassenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Rippingtons het volgende:
Ik heb gisteren mijn Ford Focus uit 2000 naar de kwikfit gebracht voor de jaarlijkse APK keuring.
Word ik vandaag gebeld dat ik een kostenpost heb van 875 euro.
- 2 nieuwe voorbanden (bij beide banden komt het ijzerdraad/staaldraad naar buiten)
- Uitlijnen
- Nieuwe dimlicht-unit aan de linkerzijde
- 2 nieuwe draagassen
- APK keuring
Kloppen deze (hoge) kosten?
Daarom geven ze toch ook altijd een vervangadvies op, voor onderdelen die binnen een jaar versleten kunnen zijnquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
DraagassenMaar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).
In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).
De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoorquote:Op donderdag 23 september 2010 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Prijzen die ik hier over het algemeen weet;
125 euro voor 2 fatsoenlijke bandjes
40 euro uitlijnen
109 euro (uiterste voor die koplamp)
2x 69 euro (draagarmen)
80 euro arbeid
25 euro apk![]()
---
totaal; 517 euro
Scheelt nogal met OP..
Als TS een beetje handig is, doet ie het zelf ff.. Scheelt toch nog aardig wat arbeidskosten..
Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
DraagassenMaar als het ijzerdraad naar buiten komt mag er wel wat onderhoud gepleegd worden ja (ik geloof er werkelijk waar niets van dat de rest wel in orde is).
In het algemeen: APK is onzin. Het is wettelijk verplicht, maar stelt weinig voor. Als je banden bijvoorbeeld afgesleten zijn tot de minimum profieldiepte dan denken veel mensen dat ze daar nog prima een jaar mee kunnen rijden want 'de auto is goedgekeurd'. Ze zijn echter te achterlijk/zuinig om te beseffen dat banden tijdens het rijden slijten en dat een week later de banden al niet meer aan de minimale eisen voldoen (voor alle duidelijkheid: ook al staat je auto niet in een garage om APK gekeurd te worden, dan moet hij nog aan de APK eisen + nog andere eisen voldoen!).
De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
Maar de één rijdt meer dan de ander, dus die vlieger gaat ook niet op. APK is nou eenmaal een momentopname en om zaken enigszins te ondervangen hebben ze de aandachtspunten uitgevonden zoals die op het formulier aangestreept kunnen wordenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Je zou in de APK eigenlijk een hogere eis aan de profieldiepte moeten stellen omdat je weet dat het nog een jaar mee moet.
En dat wou ik nou net zeggenquote:Op zaterdag 25 september 2010 09:41 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als jij voor 80 euro twee draagarmen kan vervangen dan mag jij dat voortaan doen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |