Dat topic weet ik nog, geweldigquote:Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef 1299 het volgende:
Er was een keer een prachtig verhaal hier meen ik van iemand die naar de quickfit ging om zijn schokbreker te vervangen.
Vervolgens ging hij naar een ander fileaal voor een apk keuring, daar wisten ze te melden dat de schokbreker vervangen moesten worden. Ja prima hoor, vervang maar, toen hij de rekening gepresenteerd kreeg liet hij de garantiebon van een week terug zien
Bijna goed, gevonden:
[..]
bron: Vraag het de kwik fitter!
Wat een schande dat de KwikFit niet het allergoedkoopste is ! Wat een ongeloofelijk gore oplichters ! Hoe durven ze zomaar hun eigen prijzen te bepalen en daardoor ¤30,- duurder te zijn dan de concurrent !quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:46 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb eens een nieuwe band gehaald bij de kwikfit...
kreeg een klapband op de snelweg, bad helemaal naar de gort, bij ons een paar straten verderop zat een kwikfit, ik denk ga daar effe heen, effe snel nieuw bandje, zo een zelfde als er op lag maar dan nieuw kostte 90 euro, nou doe dan maar, dan ben ik er vanaf... pirelli p5000 was dat meen ik
paar weken later lekke band aan andere kant, thuiskomertje erop, naar huis gereden, band in auto van de zaak gegooid en maandags naar bandenboer, zelfde band als bij kwikfit was daar 60 euro...
voor mij ook geen kwikfit meer....
Bokken op de brug om olie te verversenquote:paar maanden geleden beurtje gedaan aan auto maar met olie ga ik niet lopen kloten, dus hier in de buurt zit een euromaster, afspraak gemaakt, olie en oliefilter vervangen duurt een uur, dus ik denk ik wacht wel dan... zetten ze blokken op de brug om de auto op te zetten onder de zijskirts!!!! kunnen die monteurs dat helemaal niks???
gelukkig geen schade maar dus ook nooit meer euromaster....
Banden uitlijnenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef davidov2009 het volgende:
voor uitlijnen en omleggen van banden hebben ze in de garage speciale apparatuur
nee natuurlijk nietquote:
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurdquote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Daarom onafhankelijk keuringsstation. Kost 2 tientjes meer maar ze laten wel zien wat er kapot is.
Zelf ook geen goed verhaal over kwitshit. Ze gaven vorig jaar een keer mijn auto terug zonder mijn wielbouten vast te draaien. Toen ik een schopje tegen de band gaf vielen er 2 bouten uit. Reparatie (balanceren) gratis wel gratis gekregen maar ik kom er nooit meer.
Geen idee. Ik zei nog alles weer goed? Ja zei de monteur maar je moet binnenkort wel een keer langs komen voor dit en dat (dingen die ik zelf kanquote:Op zondag 26 september 2010 19:41 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurd
Wielophanging uitlijnen bij het vervangen van een wiel/band ?quote:Op zondag 26 september 2010 19:31 schreef densmee het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet![]()
wel de ophanging
Een wiel balanceren omdat het gedemonteerd is geweestquote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Daarom onafhankelijk keuringsstation. Kost 2 tientjes meer maar ze laten wel zien wat er kapot is.
Zelf ook geen goed verhaal over kwitshit. Ze gaven vorig jaar een keer mijn auto terug zonder mijn wielbouten vast te draaien. Toen ik een schopje tegen de band gaf vielen er 2 bouten uit. Reparatie (balanceren) wel gratis gekregen maar ik kom er nooit meer.
wielophanging uitlijnen ipv de stuurinrichting ??quote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wielophanging uitlijnen bij het vervangen van een wiel/band ?
mijn oom zijn transporter is ook wel eens een wiel afgelopen een paar km nadat hij bij de dealer wegreed.quote:Op zondag 26 september 2010 19:41 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam vergeten je wielbouten vast tedraaien. Ben je dan gewoon stom bezig of wat. Echt slecht van z'n bedrijf als dat gebeurd
Wat ik bedoel dat er nog steeds stomme runderen zijn die denken dat als je een wiel van de auto af schroeft dat het spul dan meteen uitgelijnd moeten worden.quote:Op zondag 26 september 2010 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wielophanging uitlijnen ipv de stuurinrichting ??
Een momentsleutel hóór je ook elke keer na gebruik te ontspannen, anders gaat hij kracht verliezen.quote:Op zondag 26 september 2010 20:58 schreef densmee het volgende:
[..]
mijn oom zijn transporter is ook wel eens een wiel afgelopen een paar km nadat hij bij de dealer wegreed.
dus terug laten brengen door een lepelwagen.
gerepareerd bij de dealer
rijd weer weg 5 km later thuis gekeken of hij nog alle wielmoeren had, miste er weer 3.
hij terug naar de garage, bleek dat iemand de moment sleutel terug had gedraaid naar 5nm![]()
twee weken later krijgt hij wel een rekening van de dealer voor 8 wielmoeren
75% van de autobezitters weet niet eens het verschil tussen balanceren en uitlijnen, laat staan wat het nut ervan isquote:Op zondag 26 september 2010 21:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ik bedoel dat er nog steeds stomme runderen zijn die denken dat als je een wiel van de auto af schroeft dat het spul dan meteen uitgelijnd moeten worden.
Als je onbalans veroorzaakt bij het demonteren van je wielen gebruik je waarschijnlijk een snijbrander of een betonschaar ofzo.quote:Op zondag 26 september 2010 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
75% van de autobezitters weet niet eens het verschil tussen balanceren en uitlijnen, laat staan wat het nut ervan is
Overigens kan het wel degelijk dat je last van onbalans krijgt nadat je wiel eraf is geweest, maar dat is alleen in heel bijzondere gevallen, en dan is het ook niet weer weg te krijgen met het balanceren van alleen de wielen.
quote:Op zondag 26 september 2010 21:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je onbalans veroorzaakt bij het demonteren van je wielen gebruik je waarschijnlijk een snijbrander of een betonschaar ofzo.
Kromme velg omdat hij onder de auto uitvielquote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef 2cv het volgende:
Een wiel balanceren omdat het gedemonteerd is geweest
Wat is er los geweest dan ?quote:Op maandag 27 september 2010 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn achteras tikt best wel wat..
Ik denk dat er een paar bouten niet zo strak zijn aangedraaid, met uitlijnen kunnen ze hem toch wel vaster draaien of niet
Mijn complete achter as met diff en naven + remmen.. (komt van onder een 325i vandaan)..quote:
Zelf gedaan maar geen zin om er wat aan te doen, laat het direct goed doen door de uitlijnerquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je dat zelf gedaan?
Zo ja; ff er onder liggen en vastdraaien dan..
Zo nee; teruggaan naar degene die dat gedaan heeft, en vast laten zetten..
Ik denk dat je je bedenkt zodra je achteras er onderuit valt op het moment dat jij met 80km/u door een bocht raast.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zelf gedaan maar geen zin om er wat aan te doen, laat het direct goed doen door de uitlijner
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
mag ik je dan vragen waarom je zo'n ongelofelijke kutvraag stelt?
Je weet zelf toch wel of dat wel/niet vast te schroeven is
Wat een lamzak ben je toch he![]()
Blijf jij in het zuiden van Nederland ? Dan blijf ik in het noorden. Het midden van Nederland vind ik dan wel een mooie bufferzone. Mocht ik naar Frankrijk moeten dan rijd ik wel via Duitsland.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Turquaz52 het volgende:
ja op de snelweg gaat ie ook serieus als een slang..
zo links rechts links rechts, als ik 140 rij lijkt het alsof ie elk moment om zijn as heen wilt spinnen
quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Blijf jij in het zuiden van Nederland ? Dan blijf ik in het noorden. Het midden van Nederland vind ik dan wel een mooie bufferzone. Mocht ik naar Frankrijk moeten dan rijd ik wel via Duitsland.
Nee, ik heb mijn leven lief. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik geramd word door een onbestuurbare BMW omdat daar de achteras onder vandaan gesodemieterd is.quote:
Waarom rij je dan in godsnaam een 2CV of een BX?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn leven lief. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik geramd word door een onbestuurbare BMW omdat daar de achteras onder vandaan gesodemieterd is.
Omdat die degelijker in elkaar zitten dan dat bouwmodel van jou?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom rij je dan in godsnaam een 2CV of een BX?
Wat reed jij ook alweer? Miesjoebiesie?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat die degelijker in elkaar zitten dan dat bouwmodel van jou?
Nee. Mijn as zit niet losquote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat reed jij ook alweer? Miesjoebiesie?
De jouwe zit vast maar wat ben je er mee opgeschoten? Nog even gammeler bak die je compenseert met dat ding genaamd 'spoilert'.quote:
Gewoon je gezond verstand gebruiken. Zijn je banden kaal, dan laat je er nieuwe op zetten. Daar heb je geen dealer of kwikfit voor nodig om dat te zien.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:33 schreef 2cv het volgende:
De KwikFit probeert vanalles te repareren om geld binnen te slepen, andere garages proberen zo min mogelijk af te keuren om de klant tevreden te houden. Wat heb je dan liever ? Een paar centen extra uitgeven of in een onveilige (vertaling: potentieel levensgevaarlijke auto) rondrijden ?
there's your problem.quote:
quote:Een paar weken terug laat mijn zwager bij KwikFit vier nieuwe schokbrekers monteren onder zijn auto.
Thuis aangekomen spuit hij de schokbrekers in de zwarte tectyl voor extra roest bescherming.
Twee weken later gaat hij naar een andere vestiging van Kwik Fit om zijn auto apk te laten keuren.
De keurmeester loopt om de auto heen en gaat op elke hoek flink staan drukken om de schokbrekers te testen.
Dan zegt die keurmeester tegen hem "Die zijn niet best meer meneer, die zijn echt aan vervanging toe."
Waarop mijn zwager tegen de keurmeester zegt, "Als u denkt dat het echt nodig is, dan moet dat maar."
Na een paar bakken koffie, waren de schokbrekers vervangen de de auto voorzien van een verse apk.
Dan komt de monteur met de rekening, ¤19,00 voor de apk en zo'n ¤240,00 voor de schokbrekers.
Dus mijn zwager legt een briefje van ¤20,00 op de toonbank en het garantie bewijs van twee weken terug.
Zegt die monteur, "Had u dat niet eerder kunnen zeggen meneer?" "Hoezo", zegt mijn zwager, ze waren toch aan vervanging toe!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |