abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86703820
quote:
VS gaat nieuw kabinet om hulp in Afghanistan vragen

AMSTERDAM - De Amerikaanse regering vraagt de Nederlandse regering om een bijdrage aan de oorlog in Afghanistan zodra een nieuw kabinet is gevormd. Dat heeft de Amerikaanse ambassadeur bij de NAVO, Ivo Daalder, in een interview met de NOS gezegd.

De Amerikaanse bevelhebber van de buitenlandse troepen in Afghanistan, David Petraeus, heeft Nederland al gevraagd opnieuw troepen te leveren. Dat zei demissionair minister van defensie Eimert van Middelkoop vorige week in NRC Handelsblad. De NAVO heeft tweeduizend trainers nodig om Afghaanse militairen en politieagenten op te leiden.

Substantieel deel trainers
Twee weken geleden zou generaal Petraeus in Kabul aan Van Middelkoop hebben gevraagd een 'substantieel deel' van die trainers te leveren. Van Middelkoop laat het besluit over aan het nieuwe kabinet, maar hij voegde er wel aan toe dat 'Nederland een loyale NAVO-bondgenoot dient te blijven'.

Ambassadeur Daalder wacht volgens de NOS de formatie van een kabinet af voordat hij met de regering over een missie in Afghanistan gaat praten.
Ben benieuwd. Als het aan het CDA ligt dan krijgt de missie natuurlijk een doorstart. Of die vlieger ook opgaat voor de VVD en de PVV, durf ik niet te zeggen. Wilders heeft herhaaldelijk gezegd dat NL wat hem betreft niets heeft te zoeken in Afghanistan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86703973
tja als de VS dat wil zijn ze vast bereid flink te betalen ervoor, zeg 30 miljard, zijn we meteen uit de bezuinigingen :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_86704034
Goede training voor onze militairen :)
censuur :O
pi_86704292
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Vertel dat tegen de ouders van de overleden militairen :{
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_86704324
quote:
Wat mn bovenbuurman al zegt: leuk als je zoon of dochter ergens door in een greppel ligt.
pi_86704353
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:08 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Vertel dat tegen de ouders van de overleden militairen :{
Beetje een non-argument. Of ga je ook klagen bij ouders van verongelukte bergbeklimmers, duikers, brandweerlui, verkeersdeelnemers, etc.?

quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mn bovenbuurman al zegt: leuk als je zoon of dochter ergens door in een greppel ligt.
Waar denk je dan dat we militairen voor hebben? Om hun hele carriere alleen maar op de Veluwe te oefenen? Ze trainen voor het echte werk. En wat mij betreft doen ze dat in Afghanistan heel goed. Aanzienlijk beter dan in Srebrenica bijvoorbeeld, toen kregen ze nauwelijks wapens mee en mochten ze niet schieten van de politiek, in Afghanistan zijn ze tenminste fatsoenlijk bewapend en mogen ze ook daadwerkelijk iets doen.
pi_86704441
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Beetje een non-argument. Of ga je ook klagen bij ouders van verongelukte bergbeklimmers, duikers, brandweerlui, verkeersdeelnemers, etc.?
Sterven voor een belangrijke zaak is een ding. Je leven geven voor een of ander schraal conflict in Afghanistan die nooit begonnen had moeten worden en die de situatie alleen maar erger maakt, is echter waardeloos.
pi_86704463
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterven voor een belangrijke zaak is een ding. Je leven geven voor een of ander schraal conflict in Afghanistan die nooit begonnen had moeten worden en die de situatie alleen maar erger maakt, is echter waardeloos.
Dat is jouw mening. En je weet anno 2010 als je in het leger gaat dat je eerder uitgezonden worden naar 'den vreemde' dan dat je hier het eigen land moet verdedigen.
pi_86704545
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. En je weet anno 2010 als je in het leger gaat dat je eerder uitgezonden worden naar 'den vreemde' dan dat je hier het eigen land moet verdedigen.
Ja, dat is mijn mening. En die van jullie is mogelijk dat Afghanistan een nobele en zinvolle oorlog is. Laat ik het zo zeggen; ik heb weinig medelijden met een soldaat die wordt neergeknald. Ja, het is zielig voor hem/haar en de nabestaanden, maar uiteindelijk heb je zelf gekozen voor een militair avontuur. Echter, sterven voor deze zaak is ronduit onzinnig.
pi_86704642
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn mening. En die van jullie is mogelijk dat Afghanistan een nobele en zinvolle oorlog is. Laat ik het zo zeggen; ik heb weinig medelijden met een soldaat die wordt neergeknald. Ja, het is zielig voor hem/haar en de nabestaanden, maar uiteindelijk heb je zelf gekozen voor een militair avontuur. Echter, sterven voor deze zaak is ronduit onzinnig.
Oh nee hoor, wmb hebben we daar niks te zoeken. Maar het gros van de militairen is hopelijk nog nét intelligent genoeg om te snappen dat tegenwoordig de kans groter is uitgezonden te worden dan hier 'thuis' een oorlog uit te vechten, dus voor hun is deze zaak wel zinnig neem ik aan. Anders zouden ze niet voor een carriere in het leger kiezen lijkt me.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:22:44 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86704766
We gingen toch bezuinigen (behalve op HRA en belasting voor ondernemers)? En dit bericht dan, van een tijdje terug?

quote:
'Landmacht twee jaar niet volop inzetbaar'

(Novum) - De landmacht heeft twee jaar nodig om weer volledig inzetbaar te zijn. Door de missie in Afghanistan is veel materieel beschadigd. Daarnaast zijn sommige opleidingen door de missie verwaarloosd en zijn sommige eenheden versnipperd geraakt. Dat zegt luitenant-generaal en commandant van de landmacht Rob Bertholee donderdag in de Volkskrant.

* reacties (6)
* print
* stuur artikel door

Hij zegt tijd nodig te hebben om van zijn brigades weer 'volwaardige eenheden' te maken. Dat zou worden bemoeilijkt door geldtekort. Zo gebeurt het dat nieuwe soldaten hun schoenen op nalevering krijgen en zonder laarzen moeten beginnen. "Dan schaam ik mij als commandant echt kapot."

De landmacht ging in Afghanistan meestal met maximaal veertig man tegelijk op patrouille. Daar is veel in geoefend, maar de routine om met een bataljon van achthonderd man tegelijk het veld in te gaan is volgens Bertholee kwijtgeraakt.

De tekorten zijn volgens de commandant ontstaan doordat tijdens de missie veel munitie is verschoten en voertuigen zijn versleten. Ook de brandstofkosten en de kosten voor het onderhoud stijgen. "De nieuwste wapensystemen zijn zo geavanceerd dat de onderhoudsschema's op die van vliegtuigen gaan lijken."

Bezuinigen doet de landmacht door meer voertuigen stil te zetten en oefeningen af te zeggen. "We proberen het minimale overeind te houden: schietseries en de basisopleiding voor nieuwe militairen."
http://www.trouw.nl/nieuw(...)olop_inzetbaar_.html

Het nieuwe kabinet maakt zich naar het volk toe natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig als ze hier aan gaan meedoen. Op alles bezuinigen, het hardst op ontwikkelingshulp, maar ons beschadigde leger terug de woestijn sturen: graag!
pi_86704804
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of het wel of niet belangrijk is, is aan de politiek. NIET aan de soldaat in kwestie. Als-ie daar een oordeel over wil hebben, had-ie een adnere baan moeten kiezen.

quote:

[..]

Typisch links: doordat het leger z'n werk goed doet zitten we hier veilig, en ondertussen kots je over ze heen.
pi_86704871
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Of het wel of niet belangrijk is, is aan de politiek. NIET aan de soldaat in kwestie. Als-ie daar een oordeel over wil hebben, had-ie een adnere baan moeten kiezen.
[..]

Typisch links: doordat het leger z'n werk goed doet zitten we hier veilig, en ondertussen kots je over ze heen.
Hoezo kots ik over het leger heen?
  woensdag 22 september 2010 @ 11:34:21 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86705126
quote:
Ik ben ook links en ik voel me totaal niet aangesproken. Ik vond het terecht dat we naar Uruzgan gingen en ik ben trots op hoe de Nederlandse soldaten daar te werk zijn gegaan. Ze hebben echt hun steentje bij kunnen dragen, hoe moeilijk dat land ook is om in te opereren. Ik vind het wel degelijk goed dat mensen ervoor kiezen om het leger in te gaan en hun leven in gevaar brengen voor de veiligheid in de wereld.

Je moet alleen ook durven weggaan en het commando durven over te dragen. De terugtrekking van Nederland is steeds gepland en er zijn duidelijke besluiten over genomen, totdat het CDA ineens weer begon te draaien, waarschijnlijk omdat ze weer een mannetje op een internationale functie wilden krijgen.

We zijn maar een klein landje en momenteel ook stevig aan het bezuinigen. Ons leger moet bovendien even herstellen. Er zullen altijd conflicten op de wereld zijn, dus ook over een jaar of twee/drie kan onze krijgsmacht zich weer erg nuttig maken.
pi_86705235
I.v.m. de manipulatie, door de politiek en de VS, rond de oorlog in Irak, is mijn houding m.b.t. tot Afganistan er een van totale wantrouwen. Wat mij betreft gaat er voorlopig geen soldaat meer het land uit.
The view from nowhere.
pi_86705350
Dit is dus allang en breed geregeld en in kannen en kruiken. Nederland gaat militairen sturen. Anders zou dit nooit en ten nimmer zo publiekelijk bekend worden gemaakt. En de PVV krijgt echt wel zijn/haar puntje in ruil hiervoor.
pi_86706324
Ehm het zijn wel gewoon maar trainers he.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86706431
quote:
En ik vraag me ook meteen af hoeveel het materiaal nog meer zal slijten als ze nogmaals een aantal jaren daar in de zandbak gaan zitten. Dat zit nooit in de cijfertjes van hoeveel de uitzending kost verwerkt.
pi_86706432
quote:
Lekker nuttig ook....

Vooral als er doden vallen. :Y
pi_86706498
quote:

De oorlog in Afghanistan houdt ons veilig....uhu.

Je kan toch tegen die oorlog zijn, maar wel voor ons leger? Het is compleet nutteloos die wederopbouw daar.
pi_86706593
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:09 schreef MouzurX het volgende:
Ja, die hebben we eerder gehoord, wist je dat de V.S. in eerste instantie ook alleen maar 'adviseurs' naar Vietnam stuurde? In de praktijk vochten die gewoon mee. Het is gewoon een stuk makkelijker om militaire inzet te verkopen aan het volk als je de soldaten 'trainers' of 'adviseurs' noemt.
pi_86707627
quote:

[..]

De motieven van de politiek zijn niet de motieven van een soldaat. Een soldaat zal zijn best doen zich nuttig te maken. Feit blijft dat de NAVO aanwezig is in Afghanistan, en dat de situatie vraagt om soldaten.
Derevaun Seraun.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:58:46 #23
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86707753
Wilders heeft gezegd dat hij wilde dat het leger weg zou gaan uit Afghanistan, lijkt me raar dat hij nu ineens gaat instemmen. Vooral omdat het volk het ook nooit zou willen.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:04:52 #24
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86707907
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:09 schreef MouzurX het volgende:
Inderdaad zeg, anders moeten we volgend jaar weer een garde militairen sturen omdat de overheid intern geen greep meer heeft op het terrorisme.

Het is hetzelfde als een automonteur van Spyker Cars een masterclass geeft in India.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86708024
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:58 schreef Premium_Quality het volgende:
Wilders heeft gezegd dat hij wilde dat het leger weg zou gaan uit Afghanistan, lijkt me raar dat hij nu ineens gaat instemmen. Vooral omdat het volk het ook nooit zou willen.
Inderdaad, politici die hun standpunt veranderen om hun machtspositie te consolideren. Heel vreemd.
Derevaun Seraun.
pi_86708081
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:59 schreef longinus het volgende:
tja als de VS dat wil zijn ze vast bereid flink te betalen ervoor, zeg 30 miljard, zijn we meteen uit de bezuinigingen :)
Dertig miljard.. :D Ik denk dat ze dan eerder zelf mensen sturen, dat lijkt me goedkoper.
pi_86708384
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:10 schreef Kloon2009 het volgende:

[..]

Dertig miljard.. :D Ik denk dat ze dan eerder zelf mensen sturen, dat lijkt me goedkoper.
dertig miljard is niet veel voor een paar mensenlevens toch ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_86708764
quote:

[..]

[..]

:')
pi_86708835
Duidelijk, Balkenende een mooi internationaal baantje (met de zegen van de Amerikanen), NL militairen naar Afghanistan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86708838
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:04 schreef mlg het volgende:

Inderdaad zeg, anders moeten we volgend jaar weer een garde militairen sturen omdat de overheid intern geen greep meer heeft op het terrorisme.

Ach ja de rechtse droom van de maakbare overheid, die vervolgens de linkse droom van de maakbare samenleving moet uitvoeren. :D

Vervolgens gooit rechts met modder naarlinks dat een samenleving niet maakbaar is en vice versa.
pi_86709719
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach ja de rechtse droom van de maakbare overheid, die vervolgens de linkse droom van de maakbare samenleving moet uitvoeren. :D

Vervolgens gooit rechts met modder naarlinks dat een samenleving niet maakbaar is en vice versa.
Lekker abstract.
Derevaun Seraun.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:56:53 #32
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86719095
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:08 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Inderdaad, politici die hun standpunt veranderen om hun machtspositie te consolideren. Heel vreemd.
Ik denk dat Wilders altijd erg bezig is met zetels en dat een nieuwe oorlog beginnen hem zetels gaat kosten.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:02:41 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86719340
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:56 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders altijd erg bezig is met zetels en dat een nieuwe oorlog beginnen hem zetels gaat kosten.
Niet als hij in ruil daarvoor, bijvoorbeeld, een hoofddoekjesverbod krijgt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86719375
Ik denk dat Wilders best mee wil doen. Het is immers een strijd tegen islamitische radicalen, zou een beetje hypocriet zijn daar altijd de mond over vol te hebben maar de strijd aan anderen over te laten.
pi_86721279
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar denk je dan dat we militairen voor hebben? Om hun hele carriere alleen maar op de Veluwe te oefenen? Ze trainen voor het echte werk. En wat mij betreft doen ze dat in Afghanistan heel goed. Aanzienlijk beter dan in Srebrenica bijvoorbeeld, toen kregen ze nauwelijks wapens mee en mochten ze niet schieten van de politiek, in Afghanistan zijn ze tenminste fatsoenlijk bewapend en mogen ze ook daadwerkelijk iets doen.
Echter in beide gevallen was het netto-effect, als dat al positief is, minimaal.

Naar mijn idee hebben 'we' wel even genoeg gedaan aldaar. Laat het maar even aan een aantal van onze NAVO-bondgenoten over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86721382
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:17 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, die hebben we eerder gehoord, wist je dat de V.S. in eerste instantie ook alleen maar 'adviseurs' naar Vietnam stuurde? In de praktijk vochten die gewoon mee. Het is gewoon een stuk makkelijker om militaire inzet te verkopen aan het volk als je de soldaten 'trainers' of 'adviseurs' noemt.
Of wanneer je het een 'opbouwmissie' noemt...
pi_86722883
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of wanneer je het een 'opbouwmissie' noemt...
Ja... 'opbouwmissie' doet het altijd goed. Wat zg. training erbij en je hebt een goed uitgangspunt om onze jongens en meiden weer op pad te sturen voor een heilloze zaak!!
Mijn neefje heeft in Afghanistan gediend. Ik begrijp dat er soms gevochten moet worden maar om jonge mensen weg te sturen (ik weet uit ervaring dat er heeeel veel met trauma''s terug komen) op een missie die eigenlijk geen kans van slagen heeft - tenminste nog niet- vind ik niet best. Bovendien kunnen we het allemaal niet meer betalen!

Laten de mensen die er zo achter staan zelf maar gaan. dan kunnen ze daar mooi de Afghanen gaan 'opleiden'.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86724472
Nee, niet doen zeg ik, dat zou een teken zijn dat het vorige kabinet voor "niets" gevallen is.
  donderdag 23 september 2010 @ 04:19:25 #39
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86737378
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:10 schreef Kloon2009 het volgende:

[..]

Ach joh de Federal reserve tikt dat geld wel even bij in de computer. Elke Amerikaanse student van 15 tien creditcards en de overheid bailt zichzelf er wel uit.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_86737784
Nog maar het voorproefje van rechts dit. Maar ik zeg voortaan: eigen schuld dikke bult.
pi_86738816
quote:

[..]

Eens. In Afghanistan hebben we niks te zoeken. Als je nou vecht tegen een of andere dictator...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 23 september 2010 @ 09:03:31 #42
294269 mlg
pi_86738901
Irak en Afghanistan waren nutteloze oorlogen. Iran is een ander verhaal. Ik moet er niet aan denken dat zij beschikken over nuclaire wapens, en dit kunnen doorverkopen aan terroristen. Dat is echt een serieuze dreiging met deze president en onderdanen.
pi_86738933
quote:
Op donderdag 23 september 2010 07:41 schreef IHVK het volgende:
Nog maar het voorproefje van rechts dit. Maar ik zeg voortaan: eigen schuld dikke bult.
Ja want dit nieuwsbericht zegt ook maar iets over de mening van de "rechtse" partijen op dit punt. :')

Wat een non-nieuws ... VS gaat NL vragen weer naar afghanistan te gaan met trainers :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:06:26 #44
294269 mlg
pi_86738984
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:04 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja want dit nieuwsbericht zegt ook maar iets over de mening van de "rechtse" partijen op dit punt. :')

Wat een non-nieuws ... VS gaat NL vragen weer naar afghanistan te gaan met trainers :')
Volgens mij is wederopbouw meer een linkse hobby.
pi_86755583
Laat het nieuwe kabinet maar vallen over deze kwestie. Zijn we daar ook weer van af.

Tevens is het natuurlijk volkomen hypocriet om enerzijds te korten op bijv. de AOW en de kinderopvang, en anderzijds blijkbaar wel genoeg geld hebben om Nederlandse militairen een uitzichtsloos conflict in Verweggistan Afghanistan in te sturen.
pi_86822294
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Laat het nieuwe kabinet maar vallen over deze kwestie. Zijn we daar ook weer van af.

Tevens is het natuurlijk volkomen hypocriet om enerzijds te korten op bijv. de AOW en de kinderopvang, en anderzijds blijkbaar wel genoeg geld hebben om Nederlandse militairen een uitzichtsloos conflict in Verweggistan Afghanistan in te sturen.
Waarom is dat hypocriet?
Derevaun Seraun.
pi_86822490
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:03 schreef mlg het volgende:
Irak en Afghanistan waren nutteloze oorlogen. Iran is een ander verhaal. Ik moet er niet aan denken dat zij beschikken over nuclaire wapens, en dit kunnen doorverkopen aan terroristen. Dat is echt een serieuze dreiging met deze president en onderdanen.
Zo was de oorlog tegen irak ook begonnen omdat ze chemische wapen zouden verkopen aan terroristen , en dat verhaal over die vuile bom.

Dat je nog wel in de retoriek over iran trapt. :{
pi_86822560
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:36 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Waarom is dat hypocriet?
Hypocriet is misschien niet het juiste woord. Ik zou eerder asociaal gebruiken.
pi_86822760
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:36 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Waarom is dat hypocriet?
Omdat het kabinet enerzijds meent dat het geld op is en we op van alles en nog wat moeten bezuinigen, en anderzijds vrolijk met geld loopt te strooien als het op Defensie aankomt.
pi_86822814
Ik vind ook dat het doodschieten van moslims voor de financiering van de Ned. kinderopvang gaat :{

Dus snel een hele hoop wapentuig aanschaffen in de USA ;)
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86836863
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Omdat het kabinet enerzijds meent dat het geld op is en we op van alles en nog wat moeten bezuinigen, en anderzijds vrolijk met geld loopt te strooien als het op Defensie aankomt.
Er is nog geen kabinet, er zijn nog geen concrete plannen, er is nog helemaal niets bekend over een eventuele bijdrage aan Afghanistan.

Je kraakt - vanuit je ideologische voorkeuren - een rechts kabinet bij voorbaat al af, puur en enkel op een hypothese. Dát vind ik pas hypocriet.
Derevaun Seraun.
pi_86850434
De PVV is tegen een nieuwe missie
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86857079
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Er is nog geen kabinet, er zijn nog geen concrete plannen, er is nog helemaal niets bekend over een eventuele bijdrage aan Afghanistan.

Je kraakt - vanuit je ideologische voorkeuren - een rechts kabinet bij voorbaat al af, puur en enkel op een hypothese. Dát vind ik pas hypocriet.
De opvattingen van CDA en VVD over de Nederlandse missie in Afghanistan zijn bekend. Het lijkt me meer dan 'enkel een hypothese' dat deze partijen, die waarschijnlijk het nieuwe kabinet gaan vormen, een voorstander zullen zijn van een nieuwe missie.

Je misbruikt het woord 'hypocriet' overigens, dat woord heeft deze betekenis niet. Wellicht bedoelde je 'bevooroordeeld' of 'vooruitlopend op de zaken'.
pi_86857225
Ik dacht dat we 18 miljard gingen bezuinigen?
Daar vind ik een nieuwe missie niet bij passen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86857288
Het enige argument van kabinetleden om hier vóór te pleiten, is van persoonlijke aard. Er hangt wellicht lucratieve promotie richting een VN-baan, of een ander internationaal georienteerde baan waar de VS veel zeggenschap over heeft, in de lucht.

Reken maar dat het precies zo werkt.
  zondag 26 september 2010 @ 13:12:54 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86857305
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:55 schreef Verburg_K het volgende:
De PVV zit niet in het Kabinet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86857455
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De PVV zit niet in het Kabinet.
maar zal hier geen steun aan verlenen, als ze dat wel doen dan zullen ze heel veel stemmen verliezen bij de PS verkiezingen, de Ned bevolking is het veel te dure prijsschieten op moslims een beetje moe
pi_86857525
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

maar zal hier geen steun aan verlenen, als ze dat wel doen dan zullen ze heel veel stemmen verliezen bij de PS verkiezingen
Net zoals ze vastberaden aan hun AOW-standpunt hebben vastgehouden zeker?
pi_86857683
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Net zoals ze vastberaden aan hun AOW-standpunt hebben vastgehouden zeker?
De AOW was onderdeel van het akkoord, je moet wat toegeven in een coalitie.
Afgezien daarvan is het AOW-vraagstuk een gepasseerd station
  zondag 26 september 2010 @ 13:27:00 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86857723
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Er was anders totaal nog geen akkoord 9 uur na het bekend worden van de uitslag?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86858528
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

De PVV gaf haar AOW-standpunt al op vóórdat er sprake was van een akkoord, nee, zelfs al voordat er partijen met elkaar om tafel zaten.

Volgens diezelfde redenering zou je overigens kunnen zeggen dat deelname aan een nieuwe Afghanistan-missie onderdeel wordt van het akkoord, omdat de PVV wat moet toegeven in een coalitie.
pi_86863455
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De opvattingen van CDA en VVD over de Nederlandse missie in Afghanistan zijn bekend. Het lijkt me meer dan 'enkel een hypothese' dat deze partijen, die waarschijnlijk het nieuwe kabinet gaan vormen, een voorstander zullen zijn van een nieuwe missie.

Je misbruikt het woord 'hypocriet' overigens, dat woord heeft deze betekenis niet. Wellicht bedoelde je 'bevooroordeeld' of 'vooruitlopend op de zaken'.
Voorstander zijn van een missie betekent niet automatisch een onvoorwaardelijke steun voor zo'n missie. Er zit een verschil tussen iets willen, iets kunnen en iets doen.

Bij deze zal ik je dan bevooroordeeld noemen.
Derevaun Seraun.
pi_86863827
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:12 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

Bij deze zal ik je dan bevooroordeeld noemen.
Je gaat je gang maar. We zien wel wie uiteindelijk gelijk blijkt te hebben.
pi_86865986
Ja, NL gaat verder in Afghanistan, die voorspelling durf ik aan. Sta er zelf een beetje ambivalent tegenover. Ze zouden van mij aan de soldaten zelf mogen vragen of ze er zin in hebben en dat meenemen in het oordeel.

Zal wel mooi de afgang van Bos compleet maken, voor zover die nog niet compleet is.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_86867839
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja, NL gaat verder in Afghanistan, die voorspelling durf ik aan. Sta er zelf een beetje ambivalent tegenover. Ze zouden van mij aan de soldaten zelf mogen vragen of ze er zin in hebben en dat meenemen in het oordeel.

Zal wel mooi de afgang van Bos compleet maken, voor zover die nog niet compleet is.
lijkt me niet daar is geen geld meer voor.

het terug verhuizen kostte al een miljard euro, afgezien is de PVV en de PVDA tegen en terecht
pi_86894134
quote:

Het feit dat je anderen aan hun afspraak houdt, maakt je afgang compleet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_86894366
quote:

Welke afgang precies?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86894837
Lat al die mensen die er zo voor zijn zelf een familielid naar Afghanistan sturen. Als steun!

Kijken hoelang deze onzin dan nog duurt!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86897269
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter in beide gevallen was het netto-effect, als dat al positief is, minimaal.

Naar mijn idee hebben 'we' wel even genoeg gedaan aldaar. Laat het maar even aan een aantal van onze NAVO-bondgenoten over.
Typisch links. Een grote bek hebben over solidariteit zolang anderen er voor mogen opdraaien. :P
pi_86898000
Ik vraag me af of het strategisch wel handig is voor de NATO om troepen te laten sturen door een regering die openlijk islamofoob is. Als ik Taliban was zou ik dat heel welkom achten in de strijd om de 'hearts and minds' van de Afghanen en flink uitmelken. Ik neem aan Ali Modali daar zich niet gaat verdiepen in de exacte gedoogconstructie en dan met een genuanceerd verhaal aankomt: Het land van de islamhater komt hier met militairen vechten tegen de islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86898690
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of het strategisch wel handig is voor de NATO om troepen te laten sturen door een regering die openlijk islamofoob is. Als ik Taliban was zou ik dat heel welkom achten in de strijd om de 'hearts and minds' van de Afghanen en flink uitmelken. Ik neem aan Ali Modali daar zich niet gaat verdiepen in de exacte gedoogconstructie en dan met een genuanceerd verhaal aankomt: Het land van de islamhater komt hier met militairen vechten tegen de islam.
Nou, inderdaad. Daar zeg je me wat. Had ik nog niet eens aan gedacht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86903963
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:55 schreef Verburg_K het volgende:
Maar die draaien nog sneller dan de PvdA, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.
Wir haben es gewusst
pi_86912536
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:04 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Maar die draaien nog sneller dan de PvdA, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.
Nee dan verliezen ze veel te veel stemmen , Wilders is niet gek hoor
  maandag 27 september 2010 @ 19:45:29 #74
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86913502
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:25 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee dan verliezen ze veel te veel stemmen , Wilders is niet gek hoor
Ik denk dat dat wel meevalt. Als de Grote Leider uitlegt dat we ook ons steentje bij moeten dragen aan de strijd tegen de islam, de kudde het wel slikt.
pi_86918813
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:45 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Als de Grote Leider uitlegt dat we ook ons steentje bij moeten dragen aan de strijd tegen de islam, de kudde het wel slikt.
Nee mensen zijn de oorlog in Afghanistan helemaal zat
pi_86919498
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Mensen hadden ook geen zin in een AOW-leeftijdverhoging, maar dat weerhield de PVV er niet van om er wel mee in te stemmen. Waarom zou het feit dat 'mensen de oorlog in Afghanistan helemaal zat' zijn dan wél indruk maken op de PVV?

Overigens blijkt uit peilingen dat PVV-stemmers het over het algemeen helemaal eens zijn met de Nederlandse deelname aan de oorlog in Afghanistan.
  maandag 27 september 2010 @ 22:02:15 #77
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86921416
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar om welke reden dan? Ik denk niet dat er een diepe antimiltaristische filosofie achter zit, maar gemakzucht. Als Verhagen en Rutte Wilders ervan weten te overtuigen dat het Nederlands aanzien ten goede komt, en dan moet ze wel lukken, kan Wilders het ook wel uitleggen aan zijn achterban.
pi_86926199
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:45 schreef Louis22 het volgende:

[..]

De "hij durft gewoon te zeggen wat wij denken"-stemmers maakt het echt niet uit wat voor een beleid er precies gevoerd wordt. Na 3 zinnen van Geert tijdens de verkiezingstijd zijn ze weer overtuigd...
Wir haben es gewusst
pi_86927271
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Overigens blijkt uit peilingen dat PVV-stemmers het over het algemeen helemaal eens zijn met de Nederlandse deelname aan de oorlog in Afghanistan.
geloof ik niets van
pi_86927445
Als je niet wil bijdragen aan de missie in Afghanistan kun je beter uit de NAVO stappen.
pi_86927517
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:13 schreef Sloggi het volgende:
Als je niet wil bijdragen aan de missie in Afghanistan kun je beter uit de NAVO stappen.
Dat lijkt me inderdaad een uitstekend idee. De NAVO dient nergens voor. En lijkt alleen een Amerikaanse wortel voor een Europese ezel.
pi_86927679
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een uitstekend idee. De NAVO dient nergens voor. En lijkt alleen een Amerikaanse wortel voor een Europese ezel.
Oké. Gaan we dan extra geld uitgeven aan Defensie of vertrouwen we voor onze veiligheid op onze bondgenoten? Oh wacht, die hebben we dan niet meer. Optie één dan maar. Oh wacht, jij denkt natuurlijk: 'Nederland wordt toch nooit aangevallen'.

Zou het?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2010 00:21:13 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:29:47 #83
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86927939
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oké. Gaan we dan extra geld uitgeven aan Defensie of vertrouwen we voor onze veiligheid op onze bondgenoten? Oh wacht, die hebben we dan niet meer. Optie één dan maar. Oh wacht, jij denkt natuurlijk: 'Nederland wordt toch nooit aangevallen'.

Zou het?
Door wie zouden wij moeten worden aangevallen?
pi_86928095
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zou het?
Nee. We hebben geen vijanden, want we zijn internationaal georentieerd en een lucratieve handelsnatie. We bieden strategisch ook weinig unieks. Hooguit de gasreserves. En als een vijand ons bereikt -mocht het ooit gebeuren-, heeft het weinig zin je daar tegen te verzetten, als bescheiden Nederland. Dan is de vijand sowieso al voorbij veel machtigere naties. We hebben de rivieren, maar verder biedt ons land ook weinig geografische voordelen om ons te verschansen. Het is net een pas geasfalteerde snelweg, voor een potentiele bezetter. In die positie bevinden we ons nou eenmaal.

Het lukt Costa Rica bijvoorbeeld ook al een tijdje überhaupt zonder leger te funtioneren (wat ik ook niet reeel vind, ivm banenperspectief).
pi_86949351
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee. We hebben geen vijanden, want we zijn internationaal georentieerd en een lucratieve handelsnatie. We bieden strategisch ook weinig unieks. Hooguit de gasreserves. En als een vijand ons bereikt -mocht het ooit gebeuren-, heeft het weinig zin je daar tegen te verzetten, als bescheiden Nederland. Dan is de vijand sowieso al voorbij veel machtigere naties. We hebben de rivieren, maar verder biedt ons land ook weinig geografische voordelen om ons te verschansen. Het is net een pas geasfalteerde snelweg, voor een potentiele bezetter. In die positie bevinden we ons nou eenmaal.

Het lukt Costa Rica bijvoorbeeld ook al een tijdje überhaupt zonder leger te funtioneren (wat ik ook niet reeel vind, ivm banenperspectief).
-Dat we nu geen 'vijanden' hebben, betekent niet dat we nooit geen 'vijanden' zullen hebben;
-Er valt ontzettend veel te halen in Nederland;
-Er bestaan andere conflicten dan enkel grote legers die ons land binnenvallen ( :') ), denk bijvoorbeeld eens aan grote binnenlandse problemen en het beschermen van overzeese handel;
-Essentieel aan een bondgenootschap is het gegeven dat iedereen geeft;
-Een leger heeft een afschrikkend effect;
-Een leger geeft een land een gevoel van waarde, een gevoel van onafhankelijkheid;
-Een leger kan bij nationale rampen adequaat ingrijpen.

En ben je nu werkelijk Costa Rica aan het vergelijken met Nederland?
Derevaun Seraun.
pi_86950246
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Door Belgie natuurlijk en Ijsland uiteraard

We gaan min Def hernoemen naar Min Oorlog net als bij Hitler
pi_86954114
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:33 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Door Belgie natuurlijk en Ijsland uiteraard

We gaan min Def hernoemen naar Min Oorlog net als bij Hitler
Sleep Hitler er maar weer bij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerie_van_Oorlog
pi_86955093
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sleep Hitler er maar weer bij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerie_van_Oorlog
O sorry opbouwwerk ;)

You will never get peace, when you bomb the world to pieces .
Historie is the prove
pi_86957065
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar zit wel wat in. Toch vraag ik me af hoe op de hoogte een Talibanstrijder is van het wel en wee van de Nederlandse politiek en of het wel zo'n verschil zal maken. Er waren al zat Islamofoben in Nederland en die hebben zich ook duidelijk in de media getoond. Als de Taliban überhaupt iets weet over Islamofobie in Nederland dan weten ze al lang dat er van die lui zijn. Als ze net als het Nederlandse klootjesvolk zijn scheren ze direct alle Nederlanders over één kam, net zoals met Denemarken is gebeurd na de tekeningen van een willekeurige cartoonist.

Voor de meer intellectuele kringen in Afghanistan (bestaan die?) is het waarschijnlijk wel een heikel punt. Een regering bestaande uit onder andere Islamofoben die troepen naar het Midden Oosten stuurt is heel slechte reclame.

[ Bericht 0% gewijzigd door waht op 28-09-2010 22:00:22 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86957296
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar om welke reden dan? Ik denk niet dat er een diepe antimiltaristische filosofie achter zit, maar gemakzucht. Als Verhagen en Rutte Wilders ervan weten te overtuigen dat het Nederlands aanzien ten goede komt, en dan moet ze wel lukken, kan Wilders het ook wel uitleggen aan zijn achterban.
Het is inderdaad puur gemakzucht. Men wil geen geld uitgeven aan iets waar ze niet direct of duidelijk beter van worden, dat is alles. Ze horen dat overal miljarden heen gaan en roepen dan uit reflex "afschaffen".
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Door wie niet? Kun jij de toekomst voorspellen?
pi_86957353
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:25 schreef Verburg_K het volgende:
You will never get peace, when you bomb the world to pieces .
Historie is the prove
If you wish for peace, prepare for war.
pi_87010694
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:07 schreef waht het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af hoe op de hoogte een Talibanstrijder is van het wel en wee van de Nederlandse politiek en of het wel zo'n verschil zal maken.
Ze zijn zeer goed op de hoogte van wat er speelt in de landen die troepen hebben gestuurd naar Afghanistan. Zoals die Taliban-leider zei tegen de Volkskrant (?), wij beschikken ook over internet en volgen het nieuws.

De aanslagen van Madrid waren toch wel een succes voor al-Qaeda. Ze hebben de regering van Aznar helemaal kapot gemaakt terwijl ze in de peilingen op winst stonden. Dit soort operaties kun je alleen maar uitvoeren als je zeer goed op de hoogte bent van wat er speelt in de wereld.
pi_87010839
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:03 schreef mlg het volgende:
Irak en Afghanistan waren nutteloze oorlogen. Iran is een ander verhaal.
Je kunt ook alleen maar achteraf dom lullen he. Wat hebben de meer dan een miljoen dode mensen daar nou weer aan. Voor niks gestorven!

Zo te zien ben je niet slim genoeg om in te zien dat Iran geen ander verhaal is en dat Iran aanvallen een nog grotere fout is dan Irak. En je kunt natuurlijk niet voor eeuwig die landen ongestraft aanvallen, eens houdt het op en dan mag je hopen dat zij niet deze kant opkomen.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:20:30 #94
294269 mlg
pi_87010868
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het leger voor banen, waardoor je dus hoge belastingen moet heffen, wat inflatie veroorzaakt, minder consumptie en alsnog de werkloosheid vergroot.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:25:24 #95
294269 mlg
pi_87010988
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:19 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Je kunt ook alleen maar achteraf dom lullen he. Wat hebben de meer dan een miljoen dode mensen daar nou weer aan. Voor niks gestorven!

Zo te zien ben je niet slim genoeg om in te zien dat Iran geen ander verhaal is en dat Iran aanvallen een nog grotere fout is dan Irak. En je kunt natuurlijk niet voor eeuwig die landen ongestraft aanvallen, eens houdt het op en dan mag je hopen dat zij niet deze kant opkomen.
Wie lult hier nou dom door te zeggen dat ik dom lul, onsympathieke knakker. Hoezo achteraf trouwens? Ik heb nooit ingestemd met de oorlog in Irak, helaas.

Ik vind het onverantwoord dat een land met zoveel corruptie kernwapens heeft. Wij geven om de onschuldige slachtoffers, wij houden in het westen daar rekening mee, zij zullen er niet om malen. Jij ziet een oorlog als roekeloos bommen werpen en schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')