Er is nog geen kabinet, er zijn nog geen concrete plannen, er is nog helemaal niets bekend over een eventuele bijdrage aan Afghanistan.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Omdat het kabinet enerzijds meent dat het geld op is en we op van alles en nog wat moeten bezuinigen, en anderzijds vrolijk met geld loopt te strooien als het op Defensie aankomt.
De opvattingen van CDA en VVD over de Nederlandse missie in Afghanistan zijn bekend. Het lijkt me meer dan 'enkel een hypothese' dat deze partijen, die waarschijnlijk het nieuwe kabinet gaan vormen, een voorstander zullen zijn van een nieuwe missie.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Er is nog geen kabinet, er zijn nog geen concrete plannen, er is nog helemaal niets bekend over een eventuele bijdrage aan Afghanistan.
Je kraakt - vanuit je ideologische voorkeuren - een rechts kabinet bij voorbaat al af, puur en enkel op een hypothese. Dát vind ik pas hypocriet.
De PVV zit niet in het Kabinet.quote:
maar zal hier geen steun aan verlenen, als ze dat wel doen dan zullen ze heel veel stemmen verliezen bij de PS verkiezingen, de Ned bevolking is het veel te dure prijsschieten op moslims een beetje moequote:Op zondag 26 september 2010 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De PVV zit niet in het Kabinet.
Net zoals ze vastberaden aan hun AOW-standpunt hebben vastgehouden zeker?quote:Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
maar zal hier geen steun aan verlenen, als ze dat wel doen dan zullen ze heel veel stemmen verliezen bij de PS verkiezingen
De AOW was onderdeel van het akkoord, je moet wat toegeven in een coalitie.quote:Op zondag 26 september 2010 13:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Net zoals ze vastberaden aan hun AOW-standpunt hebben vastgehouden zeker?
Er was anders totaal nog geen akkoord 9 uur na het bekend worden van de uitslag?quote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De AOW was onderdeel van het akkoord, je moet wat toegeven in een coalitie.
De PVV gaf haar AOW-standpunt al op vóórdat er sprake was van een akkoord, nee, zelfs al voordat er partijen met elkaar om tafel zaten.quote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De AOW was onderdeel van het akkoord, je moet wat toegeven in een coalitie.
Voorstander zijn van een missie betekent niet automatisch een onvoorwaardelijke steun voor zo'n missie. Er zit een verschil tussen iets willen, iets kunnen en iets doen.quote:Op zondag 26 september 2010 13:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De opvattingen van CDA en VVD over de Nederlandse missie in Afghanistan zijn bekend. Het lijkt me meer dan 'enkel een hypothese' dat deze partijen, die waarschijnlijk het nieuwe kabinet gaan vormen, een voorstander zullen zijn van een nieuwe missie.
Je misbruikt het woord 'hypocriet' overigens, dat woord heeft deze betekenis niet. Wellicht bedoelde je 'bevooroordeeld' of 'vooruitlopend op de zaken'.
Je gaat je gang maar. We zien wel wie uiteindelijk gelijk blijkt te hebben.quote:Op zondag 26 september 2010 16:12 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Bij deze zal ik je dan bevooroordeeld noemen.
lijkt me niet daar is geen geld meer voor.quote:Op zondag 26 september 2010 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja, NL gaat verder in Afghanistan, die voorspelling durf ik aan. Sta er zelf een beetje ambivalent tegenover. Ze zouden van mij aan de soldaten zelf mogen vragen of ze er zin in hebben en dat meenemen in het oordeel.
Zal wel mooi de afgang van Bos compleet maken, voor zover die nog niet compleet is.
Het feit dat je anderen aan hun afspraak houdt, maakt je afgang compleet ?quote:Op zondag 26 september 2010 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Zal wel mooi de afgang van Bos compleet maken, voor zover die nog niet compleet is.
Welke afgang precies?quote:Op zondag 26 september 2010 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja, NL gaat verder in Afghanistan, die voorspelling durf ik aan. Sta er zelf een beetje ambivalent tegenover. Ze zouden van mij aan de soldaten zelf mogen vragen of ze er zin in hebben en dat meenemen in het oordeel.
Typisch links. Een grote bek hebben over solidariteit zolang anderen er voor mogen opdraaien.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter in beide gevallen was het netto-effect, als dat al positief is, minimaal.
Naar mijn idee hebben 'we' wel even genoeg gedaan aldaar. Laat het maar even aan een aantal van onze NAVO-bondgenoten over.
Nou, inderdaad. Daar zeg je me wat. Had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op maandag 27 september 2010 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of het strategisch wel handig is voor de NATO om troepen te laten sturen door een regering die openlijk islamofoob is. Als ik Taliban was zou ik dat heel welkom achten in de strijd om de 'hearts and minds' van de Afghanen en flink uitmelken. Ik neem aan Ali Modali daar zich niet gaat verdiepen in de exacte gedoogconstructie en dan met een genuanceerd verhaal aankomt: Het land van de islamhater komt hier met militairen vechten tegen de islam.
Maar die draaien nog sneller dan de PvdA, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.quote:
Nee dan verliezen ze veel te veel stemmen , Wilders is niet gek hoorquote:Op maandag 27 september 2010 16:04 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Maar die draaien nog sneller dan de PvdA, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.
Ik denk dat dat wel meevalt. Als de Grote Leider uitlegt dat we ook ons steentje bij moeten dragen aan de strijd tegen de islam, de kudde het wel slikt.quote:Op maandag 27 september 2010 19:25 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nee dan verliezen ze veel te veel stemmen , Wilders is niet gek hoor
Nee mensen zijn de oorlog in Afghanistan helemaal zatquote:Op maandag 27 september 2010 19:45 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Als de Grote Leider uitlegt dat we ook ons steentje bij moeten dragen aan de strijd tegen de islam, de kudde het wel slikt.
Mensen hadden ook geen zin in een AOW-leeftijdverhoging, maar dat weerhield de PVV er niet van om er wel mee in te stemmen. Waarom zou het feit dat 'mensen de oorlog in Afghanistan helemaal zat' zijn dan wél indruk maken op de PVV?quote:Op maandag 27 september 2010 21:22 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nee mensen zijn de oorlog in Afghanistan helemaal zat
Misschien heb je gelijk, maar om welke reden dan? Ik denk niet dat er een diepe antimiltaristische filosofie achter zit, maar gemakzucht. Als Verhagen en Rutte Wilders ervan weten te overtuigen dat het Nederlands aanzien ten goede komt, en dan moet ze wel lukken, kan Wilders het ook wel uitleggen aan zijn achterban.quote:Op maandag 27 september 2010 21:22 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nee mensen zijn de oorlog in Afghanistan helemaal zat
De "hij durft gewoon te zeggen wat wij denken"-stemmers maakt het echt niet uit wat voor een beleid er precies gevoerd wordt. Na 3 zinnen van Geert tijdens de verkiezingstijd zijn ze weer overtuigd...quote:Op maandag 27 september 2010 19:45 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Als de Grote Leider uitlegt dat we ook ons steentje bij moeten dragen aan de strijd tegen de islam, de kudde het wel slikt.
geloof ik niets vanquote:Op maandag 27 september 2010 21:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Overigens blijkt uit peilingen dat PVV-stemmers het over het algemeen helemaal eens zijn met de Nederlandse deelname aan de oorlog in Afghanistan.
Dat lijkt me inderdaad een uitstekend idee. De NAVO dient nergens voor. En lijkt alleen een Amerikaanse wortel voor een Europese ezel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:13 schreef Sloggi het volgende:
Als je niet wil bijdragen aan de missie in Afghanistan kun je beter uit de NAVO stappen.
Oké. Gaan we dan extra geld uitgeven aan Defensie of vertrouwen we voor onze veiligheid op onze bondgenoten? Oh wacht, die hebben we dan niet meer. Optie één dan maar. Oh wacht, jij denkt natuurlijk: 'Nederland wordt toch nooit aangevallen'.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een uitstekend idee. De NAVO dient nergens voor. En lijkt alleen een Amerikaanse wortel voor een Europese ezel.
Door wie zouden wij moeten worden aangevallen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oké. Gaan we dan extra geld uitgeven aan Defensie of vertrouwen we voor onze veiligheid op onze bondgenoten? Oh wacht, die hebben we dan niet meer. Optie één dan maar. Oh wacht, jij denkt natuurlijk: 'Nederland wordt toch nooit aangevallen'.
Zou het?
Nee. We hebben geen vijanden, want we zijn internationaal georentieerd en een lucratieve handelsnatie. We bieden strategisch ook weinig unieks. Hooguit de gasreserves. En als een vijand ons bereikt -mocht het ooit gebeuren-, heeft het weinig zin je daar tegen te verzetten, als bescheiden Nederland. Dan is de vijand sowieso al voorbij veel machtigere naties. We hebben de rivieren, maar verder biedt ons land ook weinig geografische voordelen om ons te verschansen. Het is net een pas geasfalteerde snelweg, voor een potentiele bezetter. In die positie bevinden we ons nou eenmaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oké. Gaan we dan extra geld uitgeven aan Defensie of vertrouwen we voor onze veiligheid op onze bondgenoten? Oh wacht, die hebben we dan niet meer. Optie één dan maar. Oh wacht, jij denkt natuurlijk: 'Nederland wordt toch nooit aangevallen'.
Zou het?
-Dat we nu geen 'vijanden' hebben, betekent niet dat we nooit geen 'vijanden' zullen hebben;quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee. We hebben geen vijanden, want we zijn internationaal georentieerd en een lucratieve handelsnatie. We bieden strategisch ook weinig unieks. Hooguit de gasreserves. En als een vijand ons bereikt -mocht het ooit gebeuren-, heeft het weinig zin je daar tegen te verzetten, als bescheiden Nederland. Dan is de vijand sowieso al voorbij veel machtigere naties. We hebben de rivieren, maar verder biedt ons land ook weinig geografische voordelen om ons te verschansen. Het is net een pas geasfalteerde snelweg, voor een potentiele bezetter. In die positie bevinden we ons nou eenmaal.
Het lukt Costa Rica bijvoorbeeld ook al een tijdje überhaupt zonder leger te funtioneren (wat ik ook niet reeel vind, ivm banenperspectief).
Door Belgie natuurlijk en Ijsland uiteraardquote:Op dinsdag 28 september 2010 00:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Door wie zouden wij moeten worden aangevallen?
Sleep Hitler er maar weer bij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:33 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Door Belgie natuurlijk en Ijsland uiteraard
We gaan min Def hernoemen naar Min Oorlog net als bij Hitler
O sorry opbouwwerkquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sleep Hitler er maar weer bij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerie_van_Oorlog
Daar zit wel wat in. Toch vraag ik me af hoe op de hoogte een Talibanstrijder is van het wel en wee van de Nederlandse politiek en of het wel zo'n verschil zal maken. Er waren al zat Islamofoben in Nederland en die hebben zich ook duidelijk in de media getoond. Als de Taliban überhaupt iets weet over Islamofobie in Nederland dan weten ze al lang dat er van die lui zijn. Als ze net als het Nederlandse klootjesvolk zijn scheren ze direct alle Nederlanders over één kam, net zoals met Denemarken is gebeurd na de tekeningen van een willekeurige cartoonist.quote:Op maandag 27 september 2010 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me af of het strategisch wel handig is voor de NATO om troepen te laten sturen door een regering die openlijk islamofoob is. Als ik Taliban was zou ik dat heel welkom achten in de strijd om de 'hearts and minds' van de Afghanen en flink uitmelken. Ik neem aan Ali Modali daar zich niet gaat verdiepen in de exacte gedoogconstructie en dan met een genuanceerd verhaal aankomt: Het land van de islamhater komt hier met militairen vechten tegen de islam.
Het is inderdaad puur gemakzucht. Men wil geen geld uitgeven aan iets waar ze niet direct of duidelijk beter van worden, dat is alles. Ze horen dat overal miljarden heen gaan en roepen dan uit reflex "afschaffen".quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, maar om welke reden dan? Ik denk niet dat er een diepe antimiltaristische filosofie achter zit, maar gemakzucht. Als Verhagen en Rutte Wilders ervan weten te overtuigen dat het Nederlands aanzien ten goede komt, en dan moet ze wel lukken, kan Wilders het ook wel uitleggen aan zijn achterban.
Door wie niet? Kun jij de toekomst voorspellen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Door wie zouden wij moeten worden aangevallen?
If you wish for peace, prepare for war.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:25 schreef Verburg_K het volgende:
You will never get peace, when you bomb the world to pieces .
Historie is the prove
Ze zijn zeer goed op de hoogte van wat er speelt in de landen die troepen hebben gestuurd naar Afghanistan. Zoals die Taliban-leider zei tegen de Volkskrant (?), wij beschikken ook over internet en volgen het nieuws.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:07 schreef waht het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe op de hoogte een Talibanstrijder is van het wel en wee van de Nederlandse politiek en of het wel zo'n verschil zal maken.
Je kunt ook alleen maar achteraf dom lullen he. Wat hebben de meer dan een miljoen dode mensen daar nou weer aan. Voor niks gestorven!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:03 schreef mlg het volgende:
Irak en Afghanistan waren nutteloze oorlogen. Iran is een ander verhaal.
Het leger voor banen, waardoor je dus hoge belastingen moet heffen, wat inflatie veroorzaakt, minder consumptie en alsnog de werkloosheid vergroot.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee. We hebben geen vijanden, want we zijn internationaal georentieerd en een lucratieve handelsnatie. We bieden strategisch ook weinig unieks. Hooguit de gasreserves. En als een vijand ons bereikt -mocht het ooit gebeuren-, heeft het weinig zin je daar tegen te verzetten, als bescheiden Nederland. Dan is de vijand sowieso al voorbij veel machtigere naties. We hebben de rivieren, maar verder biedt ons land ook weinig geografische voordelen om ons te verschansen. Het is net een pas geasfalteerde snelweg, voor een potentiele bezetter. In die positie bevinden we ons nou eenmaal.
Het lukt Costa Rica bijvoorbeeld ook al een tijdje überhaupt zonder leger te funtioneren (wat ik ook niet reeel vind, ivm banenperspectief).
Wie lult hier nou dom door te zeggen dat ik dom lul, onsympathieke knakker. Hoezo achteraf trouwens? Ik heb nooit ingestemd met de oorlog in Irak, helaas.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:19 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Je kunt ook alleen maar achteraf dom lullen he. Wat hebben de meer dan een miljoen dode mensen daar nou weer aan. Voor niks gestorven!
Zo te zien ben je niet slim genoeg om in te zien dat Iran geen ander verhaal is en dat Iran aanvallen een nog grotere fout is dan Irak. En je kunt natuurlijk niet voor eeuwig die landen ongestraft aanvallen, eens houdt het op en dan mag je hopen dat zij niet deze kant opkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |