quote:Op woensdag 22 september 2010 08:59 schreef Ladidadida het volgende:
Nogmaals, we gaan het proberen met een dag van 24 uur en een nacht van 24 uur. Dus bv. elke avond om 21:00 de overgang. Niet meer 2 tijden op één dag dus.
Zolang we niet zijn begonnen - en de rollen dus nog niet verdeeld zijn - zie ik niet waarom nietquote:Op woensdag 22 september 2010 09:49 schreef tombolafan het volgende:
Oeh, ik wil wel meedoen, kan dat nog?![]()
Ik pm Hara wel even
Ik was bang dat de rollen al verdeeld zouden zijn ofzo, maar mooi als dat niet zo isquote:Op woensdag 22 september 2010 09:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zolang we niet zijn begonnen - en de rollen dus nog niet verdeeld zijn - zie ik niet waarom niet
Gewoon de namen als link naar de fobo's?quote:Op woensdag 22 september 2010 10:04 schreef timmmmm het volgende:
Voelt iemand de behoefte alle nieuwe namen op de lijst te zetten, met fobo?
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:04 schreef timmmmm het volgende:
Voelt iemand de behoefte alle nieuwe namen op de lijst te zetten, met fobo?
quote:Op woensdag 22 september 2010 00:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik wil morgen wel even kijken, maar ga nu op bed
Maar in de OP staan de namen toch al als linkjes?quote:Op woensdag 22 september 2010 10:06 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net een .txt geopend om te gaan knutselen
Naar de fobo's zelfs!quote:Op woensdag 22 september 2010 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar in de OP staan de namen toch al als linkjes?
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar in de OP staan de namen toch al als linkjes?
Ja maar een lijstje zoals in #42 is makkelijkerquote:
Maak jij 'm?quote:Op woensdag 22 september 2010 10:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ja maar een lijstje zoals in #42 is makkelijkerDus meteen links naar FoBo, Forumhistorie, Profiel
Ah, okeequote:Op woensdag 22 september 2010 10:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ja maar een lijstje zoals in #42 is makkelijkerDus meteen links naar FoBo, Forumhistorie, Profiel
Jij ging em maken, dus maak er maar wat moois vanquote:Op woensdag 22 september 2010 10:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Als er nu nog een keer iemand gaat vragen dan doe ik het niet meer hoorquote:
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:12 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als er nu nog een keer iemand gaat vragen dan doe ik het niet meer hoor
DIt keer maar even niet, jullie zitten al ruim genoeg in de deelnemers en heb er zelf even wat weinig tijd voor. Het zou ook jammer zijn als ik de helft van de stemrondes mis omdat ik er niet ben.quote:
Ladidadinges is de spelleider, die organiseert alles, alle speciale rollen PMen naar haar als ze dingen moeten doen, zij schrijft de verhalen, waar de hints instaan. Zij speelt dus niet mee. En weet inderdaad alle rollen, want die verdeelt ze. Als je tijdens het spel vragen hebt, kun je haar dus PMen, want zij is als enige wel te vertrouwen, omdat ze niet meespeeltquote:Op woensdag 22 september 2010 11:23 schreef StijnDa het volgende:
Nog even over de tijden, ik denk dat het ook dood gaat hier als je 24 uur dag en nacht doet. In de nacht hoeven toch alleen de speciale rollen hun PM te sturen? Het lijkt me dat je daar geen 24 uur voor nodig hebt, kan je dan niet beter 'realtime' aanhouden? Zeg om 10 uur wordt het nacht (heb uit reacties begrepen dat dit goed haalbaar is) en om 7 uur 's ochtends wordt het weer dag?
En nog een vraagje, wie maakt die hints? En degene die de rollen verdeelt weet dan toch al welke rol iedereen heeft?
In de nacht hoeft er voor de dorpsbewoners weinig te gebeuren maar voor de speciale rollen en de spelleider wel veel. De spelleider verdeelt de rollen en weet dus wie iedereen is, maar doet verder ook niet mee aan het spel. Voor mij als spelleider betekent een verdeling van dag/nacht om 19:00 en nacht/dag om 22:00 dat ik elke dag van 19:00 tot 22:00 aanwezig moet zijn. Er moet namelijk ook een verhaal komen met hints en dat is nogal een klus. Wanneer de dag ingaat en de nacht is geweest komen er hints die moeten worden opgelost voor het dorp. Als je dit enkel van 22:00 tot 19:00 beschikbaar maakt, kunnen veel mensen geen hints oplossen omdat ze met hun werk zitten. In de vorige delen is keer op keer gebleken dat het voor veel mensen gewoon te kort dag is. Daarnaast vraagt een nacht van 3 uur simpelweg te veel van de speciale rollen en de spelleider. Vandaar de keuze om het eens zo te proberen. Het doodgaan van het spel hangt volledig af van de deelnemers: het dorp moet de hints naar de maffia zien te ontrafelen en de maffia moet zorgen dat zij een dorpeling verdacht maken. Het is een hele kunst en het hangt dus af van de activiteit van de deelnemers!quote:Op woensdag 22 september 2010 11:23 schreef StijnDa het volgende:
Nog even over de tijden, ik denk dat het ook dood gaat hier als je 24 uur dag en nacht doet. In de nacht hoeven toch alleen de speciale rollen hun PM te sturen? Het lijkt me dat je daar geen 24 uur voor nodig hebt, kan je dan niet beter 'realtime' aanhouden? Zeg om 10 uur wordt het nacht (heb uit reacties begrepen dat dit goed haalbaar is) en om 7 uur 's ochtends wordt het weer dag?
En nog een vraagje, wie maakt die hints? En degene die de rollen verdeelt weet dan toch al welke rol iedereen heeft?
hopen dat je maffia wordt dan, hoef je niet zo heel veel te puzzelenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
T wordt wel veel puzzelen met zoveel mensen![]()
Hara is niet zo van de wiki's maken dacht ik? Zal ik er één maken?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:32 schreef Etcetera het volgende:
Lijstje
Ik wil 'm wel in de OP plakken maar ik weet niet waar die staat en Hara is de TS
& Timmmmmmmquote:Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
In de nacht hoeft er voor de dorpsbewoners weinig te gebeuren maar voor de speciale rollen en de spelleider wel veel. De spelleider verdeelt de rollen en weet dus wie iedereen is, maar doet verder ook niet mee aan het spel. Voor mij als spelleider betekent een verdeling van dag/nacht om 19:00 en nacht/dag om 22:00 dat ik elke dag van 19:00 tot 22:00 aanwezig moet zijn. Er moet namelijk ook een verhaal komen met hints en dat is nogal een klus. Wanneer de dag ingaat en de nacht is geweest komen er hints die moeten worden opgelost voor het dorp. Als je dit enkel van 22:00 tot 19:00 beschikbaar maakt, kunnen veel mensen geen hints oplossen omdat ze met hun werk zitten. In de vorige delen is keer op keer gebleken dat het voor veel mensen gewoon te kort dag is. Daarnaast vraagt een nacht van 3 uur simpelweg te veel van de speciale rollen en de spelleider. Vandaar de keuze om het eens zo te proberen. Het doodgaan van het spel hangt volledig af van de deelnemers: het dorp moet de hints naar de maffia zien te ontrafelen en de maffia moet zorgen dat zij een dorpeling verdacht maken. Het is een hele kunst en het hangt dus af van de activiteit van de deelnemers!
Jwel, dan moet ik anderen verdacht makenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:42 schreef -SG- het volgende:
[..]
hopen dat je maffia wordt dan, hoef je niet zo heel veel te puzzelen.
ja maar dat is niet zo heel moeilijkquote:Op woensdag 22 september 2010 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Jwel, dan moet ik anderen verdacht maken
Goed dat je de opmerking over het weekend maakt, in het weekend is het namelijk helemaal doodstil in de topics dus kans dat er een weekendbreak komt. Maar we moeten even kijken, misschien gaat het met de nieuwe tijden in het weekend wel beterquote:Op woensdag 22 september 2010 11:43 schreef StijnDa het volgende:
[..]
& Timmmmmmm
Bedankt voor de verheldering![]()
Ik denk dat het leuker is als het spel wat sneller draait, dan heb je wat meer te doen. Maar het moet natuurlijk haalbaar zijn voor iedereen, en daar moet je een goede tussenoplossing voor vinden. De tijd die vrijwel iedereen tot zijn beschikking heeft is 's avonds, dus er moet een stukje van beiden in de avond-tijd zitten, of inderdaad een hele dag voor dag en een hele dag voor nacht. Misschien kunnen we eens polsen wat de tijd is dat iedereen online kan komen? Dan kunnen we kijken of er een goede oplossing te vinden is tegen een etmaal van 48 uur.
Ik zal maar beginnen, ik kan 's ochtends rond 8 uur heel even online komen, genoeg om even iets door te geven, 'smiddags rond een uur of 4 meestal, dan heb ik meer tijd en 's avonds heb ik ook gewoon tijd.
Misschien heeft men in het weekend meer tijd? dat je bijv. op zaterdag en zondag wel gewoon 24 uur kan pakken ipv 48? Het zijn allemaal maar ideetjes, ik ben nieuw, dus zeg het maar als het niets is.
Oh en Ladidadida fijn dat je spelleider wil zijn![]()
1:5 of 1:4, if I remember correctly. Staat allemaal in de OP, en als het daar nog niet in staat komt het in de spelbeschrijving die ik vanavond zal makenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:48 schreef StijnDa het volgende:
Nog maar een vraagje![]()
Wat is ongeveer de verhouding Mafia : Dorpsbewoners?
Er zijn reeksen van dit spel online waar een dag duurt zolang als dat de laatste gestemd heeft.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:23 schreef StijnDa het volgende:
Oke thanksquote:Op woensdag 22 september 2010 11:58 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
1:5 of 1:4, if I remember correctly. Staat allemaal in de OP, en als het daar nog niet in staat komt het in de spelbeschrijving die ik vanavond zal maken
Ooh, ik dacht eerst 24 uur dag, en dan 24 uur nachtquote:Op woensdag 22 september 2010 11:57 schreef Ladidadida het volgende:
De bedoeling is ook 24 uur trouwens, dus elke avond om bv. 21:00 een kill of een lynch.
30 spelers = 5 mob ofzoquote:Op woensdag 22 september 2010 12:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat als het spel voorbij is? Met 30 deelnemers duurt dat een week of 3 of zo?
Is daar wel eens behoefte aan?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef CaLeX het volgende:
Trouwens, ik zat aan een extra BM functie, naast een dubbele lynch ook de mogelijkheid om één keer de lynch af te blazen als het volgens hem te onduidelijk is.
quote:
Aan de dubbele kan behoefte zijn, dus waarom aan geen enkele niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:18 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Is daar wel eens behoefte aan?
[..]
Omdat de lynch wordt gebruikt om mafia uit te schakelen, hoe meer mafia je kan lynchen hoe beter.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Aan de dubbele kan behoefte zijn, dus waarom aan geen enkele niet.
Met de uitzondering dat hij het niet in mag zetten als hij de meeste stemmen heeft.
Elke pagina veranderd tochquote:Op woensdag 22 september 2010 12:18 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Is daar wel eens behoefte aan?
[..]
![]()
EDIT: Pagina 1 veranderd toch de hele tijdDat is de meest recente pagina.
Dat is toch juist handigquote:Op woensdag 22 september 2010 12:18 schreef StijnDa het volgende:
EDIT: Pagina 1 veranderd toch de hele tijdDat is de meest recente pagina.
iedereen kiest de burgermeester. Dus die kans zit er altijd in.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:24 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Omdat de lynch wordt gebruikt om mafia uit te schakelen, hoe meer mafia je kan lynchen hoe beter.
Als ik het goed begrijp beslist de burgemeester dit zelf? Zonder dat iemand anders er invloed op heeft? Als de burgemeester dan mafia is kan hij zo een mede-mafia-lid beschermen...
De oudste pagina blijft de oudste pagina lijkt me, tenzij oude topics worden gekicked.quote:
Als je bij mensen de allereerste post moet zoeken ben je wel even zoet bij een paar users haha.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
De oudste pagina blijft de oudste pagina lijkt me, tenzij oude topics worden gekicked.
Maar is wel leuker denk ik met pagina 1, meer recente topics, en de pagina's zijn redelijk groot dus is vast goed te doen
Haha ja okequote:Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef lynda het volgende:
[..]
Als je bij mensen de allereerste post moet zoeken ben je wel even zoet bij een paar users haha.
Daarom. Begint het dan weeropnieuw met andere rollen? Zou zonde zijn als het na 2 dagen al afgelopen wasquote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
30 spelers = 5 mob ofzo
is 3 kills per nacht + 1 lynch per dag naast de eventuele kills van de zombies/scherpschutter etc
Dus in principe kan het na 2 dag/nacht cyslus klaar zijn, maar het kan ook een cyclus of 8 duren.
Trouwens, ik zat aan een extra BM functie, naast een dubbele lynch ook de mogelijkheid om één keer de lynch af te blazen als het volgens hem te onduidelijk is.
We hadden ooit ergens een wiki, maar ik weet of dat nog wat isquote:Op woensdag 22 september 2010 11:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hara is niet zo van de wiki's maken dacht ik? Zal ik er één maken?
Als het dorp of de mafia heeft gewonnen begint er een nieuwe inschrijving zoals nuquote:Op woensdag 22 september 2010 12:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Daarom. Begint het dan weeropnieuw met andere rollen? Zou zonde zijn als het na 2 dagen al afgelopen was
quote:Op woensdag 22 september 2010 13:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
We hadden ooit ergens een wiki, maar ik weet of dat nog wat isMaak maar een nieuwe
Gelukkig, ronde 42 heb je er ook in laten staan, nice.quote:
heuy doe jij ook meequote:Op woensdag 22 september 2010 13:20 schreef Kalkmaar het volgende:
Bij deze zal ik gelijk mijn gegevens even aanpassen, dit account is nogal... leeg zie ik
Krijgen we ook PM om 1900 uur?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ladidadida, tot hoe laat kan ik nog nieuwe mensen in de lijst blijven zetten? 19.00 of zo?
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik het zodat ze nog voldoende tijd voor die pm's heeft.quote:
Tripack jongen!quote:
Pak anders 18:30 ofzo, dat half uur maakt niets uit voor het aantal spelers denk ik, en zo lang duurt het niet om te PMen? Rollen kan je al eerder verdelen, hoef je nog maar een klein beetje aan te passen als er nieuwe spelers bijkomen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik het zodat ze nog voldoende tijd voor die pm's heeft.
Ja, dat bedoel ik met de pm'squote:Op woensdag 22 september 2010 13:34 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Pak anders 18:30 ofzo, dat half uur maakt niets uit voor het aantal spelers denk ik, en zo lang duurt het niet om te PMen? Rollen kan je al eerder verdelen, hoef je nog maar een klein beetje aan te passen als er nieuwe spelers bijkomen.
Ik volg je niet helemaal geloof ik.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik met de pm's
Niet druk maken, komt allemaal vanzelf wel goed!quote:Op woensdag 22 september 2010 13:36 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal geloof ik.
Laat maar, heb vertrouwen in jullie![]()
quote:
quote:Op woensdag 22 september 2010 13:38 schreef lynda het volgende:
[..]
Niet druk maken, komt allemaal vanzelf wel goed!
Ergens vanavond zal alles wel volgen met daarna meer dan genoeg tijd voordat het echte stemmen losbarst!
quote:Op woensdag 22 september 2010 14:00 schreef Kalkmaar het volgende:
Over Mafia enzo gesproken, die Roma familie's zijn ook lekker bezig in NL:Ik leg de link met mafia nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
euh... Waar staat pohi voor?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef timmmmm het volgende:
De hints naar mensen staan in hun pohi, hè mensen, niet in de AT van die persoon.
posthistory, je hebt je AT en je history.quote:
http://forum.fok.nl/user/history/30097 vergelijk dit met je ATquote:
ah, dat wist ik niet eens!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/30097 vergelijk dit met je AT
Staat daar ergens een snelkoppeling voor of moet je die url gaan intypenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/30097 vergelijk dit met je AT
Ik ken alleen de weg via je profielquote:Op woensdag 22 september 2010 14:18 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Staat daar ergens een snelkoppeling voor of moet je die url gaan intypen
Ik zie het verschil indd.
Dat is ook nieuwquote:Op woensdag 22 september 2010 14:16 schreef blessed19 het volgende:
[..]
ah, dat wist ik niet eens!
Dat ik na 8 jaar nog iets van fok! zou leren.
Is that so? Dat is al een aaaaaardige tijdquote:
Geen acht jaarquote:Op woensdag 22 september 2010 14:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Is that so? Dat is al een aaaaaardige tijd
Blessed speelde ook mee met een eerdere editie, die moet dat toen gezien hebben. En echt al wel jaren hoor.quote:
jij bent toch 14?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:30 schreef timmmmm het volgende:
Zo lang ik op FOK! zit in ieder geval al wel
Euh... Ik gebruikte altijd de AT van iedereen.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Blessed speelde ook mee met een eerdere editie, die moet dat toen gezien hebben. En echt al wel jaren hoor.
Maar 5 jaar, dus dat is niet zo heel lang neequote:Op woensdag 22 september 2010 14:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
jij bent toch 14?
Dus dat is toch niet zo heel lang?
Dat zeg ik, broekiequote:Op woensdag 22 september 2010 14:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar 5 jaar, dus dat is niet zo heel lang nee
Hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:32 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Euh... Ik gebruikte altijd de AT van iedereen.
Ik klik altijd op de naam. Maar nu kom ik via mijn naam erachter dat het niet de AT is.quote:
Lolquote:Op woensdag 22 september 2010 14:40 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik klik altijd op de naam. Maar nu kom ik via mijn naam erachter dat het niet de AT is.
Ik haal nu echt van alles door elkaar volgens mij.
Ok, ik ben er vanavond weer, dit schiet zo niet op.
Ja, laten we zoiets maar aanhoudenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ladidadida, tot hoe laat kan ik nog nieuwe mensen in de lijst blijven zetten? 19.00 of zo?
Als je je naam even toevoegt aan de meest recente deelnemerslijst welquote:
Can't wait.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:48 schreef Ladidadida het volgende:
Ik ga eens even de OP updaten en me buigen over de rollen enzo
1 op 5quote:Op woensdag 22 september 2010 15:02 schreef Ladidadida het volgende:
Iemand enig idee wat de verhouding dorp-mobs precies was? Ik dacht 4:1 maar het lijkt me zo veelKan het nergens terugvinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |