abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 22 september 2010 @ 11:42:06 #126
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_86705364
Ik zag nog 2 foutjes, even gefixed :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 september 2010 @ 11:42:28 #127
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_86705381
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
*O*

T wordt wel veel puzzelen met zoveel mensen :o :@
hopen dat je maffia wordt dan, hoef je niet zo heel veel te puzzelen :').
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_86705419
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:32 schreef Etcetera het volgende:
*O* Lijstje *O*

Ik wil 'm wel in de OP plakken maar ik weet niet waar die staat en Hara is de TS :P
Hara is niet zo van de wiki's maken dacht ik? Zal ik er één maken? :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_86705422
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:31 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

In de nacht hoeft er voor de dorpsbewoners weinig te gebeuren maar voor de speciale rollen en de spelleider wel veel. De spelleider verdeelt de rollen en weet dus wie iedereen is, maar doet verder ook niet mee aan het spel. Voor mij als spelleider betekent een verdeling van dag/nacht om 19:00 en nacht/dag om 22:00 dat ik elke dag van 19:00 tot 22:00 aanwezig moet zijn. Er moet namelijk ook een verhaal komen met hints en dat is nogal een klus. Wanneer de dag ingaat en de nacht is geweest komen er hints die moeten worden opgelost voor het dorp. Als je dit enkel van 22:00 tot 19:00 beschikbaar maakt, kunnen veel mensen geen hints oplossen omdat ze met hun werk zitten. In de vorige delen is keer op keer gebleken dat het voor veel mensen gewoon te kort dag is. Daarnaast vraagt een nacht van 3 uur simpelweg te veel van de speciale rollen en de spelleider. Vandaar de keuze om het eens zo te proberen. Het doodgaan van het spel hangt volledig af van de deelnemers: het dorp moet de hints naar de maffia zien te ontrafelen en de maffia moet zorgen dat zij een dorpeling verdacht maken. Het is een hele kunst en het hangt dus af van de activiteit van de deelnemers!
& Timmmmmmm

Bedankt voor de verheldering ^O^
Ik denk dat het leuker is als het spel wat sneller draait, dan heb je wat meer te doen. Maar het moet natuurlijk haalbaar zijn voor iedereen, en daar moet je een goede tussenoplossing voor vinden. De tijd die vrijwel iedereen tot zijn beschikking heeft is 's avonds, dus er moet een stukje van beiden in de avond-tijd zitten, of inderdaad een hele dag voor dag en een hele dag voor nacht. Misschien kunnen we eens polsen wat de tijd is dat iedereen online kan komen? Dan kunnen we kijken of er een goede oplossing te vinden is tegen een etmaal van 48 uur.
Ik zal maar beginnen, ik kan 's ochtends rond 8 uur heel even online komen, genoeg om even iets door te geven, 'smiddags rond een uur of 4 meestal, dan heb ik meer tijd en 's avonds heb ik ook gewoon tijd.
Misschien heeft men in het weekend meer tijd? dat je bijv. op zaterdag en zondag wel gewoon 24 uur kan pakken ipv 48? Het zijn allemaal maar ideetjes, ik ben nieuw, dus zeg het maar als het niets is.

Oh en Ladidadida fijn dat je spelleider wil zijn ^O^
pi_86705474
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:42 schreef -SG- het volgende:

[..]

hopen dat je maffia wordt dan, hoef je niet zo heel veel te puzzelen :').
Jwel, dan moet ik anderen verdacht maken :o
compact en kleverig.
pi_86705613
Nog maar een vraagje :P
Wat is ongeveer de verhouding Mafia : Dorpsbewoners?
  woensdag 22 september 2010 @ 11:53:37 #132
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_86705795
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Jwel, dan moet ik anderen verdacht maken :o
ja maar dat is niet zo heel moeilijk :')
A little knowledge is a dangerous thing.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:57:30 #133
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_86705936
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:43 schreef StijnDa het volgende:

[..]

& Timmmmmmm

Bedankt voor de verheldering ^O^
Ik denk dat het leuker is als het spel wat sneller draait, dan heb je wat meer te doen. Maar het moet natuurlijk haalbaar zijn voor iedereen, en daar moet je een goede tussenoplossing voor vinden. De tijd die vrijwel iedereen tot zijn beschikking heeft is 's avonds, dus er moet een stukje van beiden in de avond-tijd zitten, of inderdaad een hele dag voor dag en een hele dag voor nacht. Misschien kunnen we eens polsen wat de tijd is dat iedereen online kan komen? Dan kunnen we kijken of er een goede oplossing te vinden is tegen een etmaal van 48 uur.
Ik zal maar beginnen, ik kan 's ochtends rond 8 uur heel even online komen, genoeg om even iets door te geven, 'smiddags rond een uur of 4 meestal, dan heb ik meer tijd en 's avonds heb ik ook gewoon tijd.
Misschien heeft men in het weekend meer tijd? dat je bijv. op zaterdag en zondag wel gewoon 24 uur kan pakken ipv 48? Het zijn allemaal maar ideetjes, ik ben nieuw, dus zeg het maar als het niets is.

Oh en Ladidadida fijn dat je spelleider wil zijn ^O^
Goed dat je de opmerking over het weekend maakt, in het weekend is het namelijk helemaal doodstil in de topics dus kans dat er een weekendbreak komt. Maar we moeten even kijken, misschien gaat het met de nieuwe tijden in het weekend wel beter :)

De bedoeling is ook 24 uur trouwens, dus elke avond om bv. 21:00 een kill of een lynch.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  woensdag 22 september 2010 @ 11:58:17 #134
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_86705961
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:48 schreef StijnDa het volgende:
Nog maar een vraagje :P
Wat is ongeveer de verhouding Mafia : Dorpsbewoners?
1:5 of 1:4, if I remember correctly. Staat allemaal in de OP, en als het daar nog niet in staat komt het in de spelbeschrijving die ik vanavond zal maken :Y
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_86706113
Wat als het spel voorbij is? Met 30 deelnemers duurt dat een week of 3 of zo?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86706154
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:23 schreef StijnDa het volgende:
Nog even over de tijden, ik denk dat het ook dood gaat hier als je 24 uur dag en nacht doet. In de nacht hoeven toch alleen de speciale rollen hun PM te sturen? Het lijkt me dat je daar geen 24 uur voor nodig hebt, kan je dan niet beter 'realtime' aanhouden? Zeg om 10 uur wordt het nacht (heb uit reacties begrepen dat dit goed haalbaar is) en om 7 uur 's ochtends wordt het weer dag?

En nog een vraagje, wie maakt die hints? En degene die de rollen verdeelt weet dan toch al welke rol iedereen heeft?
Er zijn reeksen van dit spel online waar een dag duurt zolang als dat de laatste gestemd heeft.

Daarnaast is het een stuk fijner om wat meer tijd te hebben, niet iedereen kan op zijn werk internetten of elke dag er voldoende tijd in steken.

In het verleden was het vaak dat de aktiefste de koers bepaalde, en ook vaak wonnen (of het nu goed of slecht dorp was). Met een langere doorloop heb je volgens mij meer kans.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86706156
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:58 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

1:5 of 1:4, if I remember correctly. Staat allemaal in de OP, en als het daar nog niet in staat komt het in de spelbeschrijving die ik vanavond zal maken :Y
Oke thanks :)
Ik denk niet dat het er in staat, want ik heb de OP wel gelezen.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:57 schreef Ladidadida het volgende:

De bedoeling is ook 24 uur trouwens, dus elke avond om bv. 21:00 een kill of een lynch.
Ooh, ik dacht eerst 24 uur dag, en dan 24 uur nacht :P

Ik vraag nog even door :P
Als je naar iemand's AT kijkt voor hints, kijk je dan naar de oudste pagina of de nieuwste?

[ Bericht 17% gewijzigd door StijnDa op 22-09-2010 12:10:25 ]
pi_86706549
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat als het spel voorbij is? Met 30 deelnemers duurt dat een week of 3 of zo?
30 spelers = 5 mob ofzo

is 3 kills per nacht + 1 lynch per dag naast de eventuele kills van de zombies/scherpschutter etc

Dus in principe kan het na 2 dag/nacht cyslus klaar zijn, maar het kan ook een cyclus of 8 duren.

Trouwens, ik zat aan een extra BM functie, naast een dubbele lynch ook de mogelijkheid om één keer de lynch af te blazen als het volgens hem te onduidelijk is.
pi_86706563
@stijn pagina 1 zal gebruikt worden.
pi_86706622
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef CaLeX het volgende:

Trouwens, ik zat aan een extra BM functie, naast een dubbele lynch ook de mogelijkheid om één keer de lynch af te blazen als het volgens hem te onduidelijk is.
Is daar wel eens behoefte aan?

quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef lynda het volgende:
@stijn pagina 1 zal gebruikt worden.
^O^

EDIT: Pagina 1 veranderd toch de hele tijd :{ Dat is de meest recente pagina.
pi_86706720
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:18 schreef StijnDa het volgende:

[..]

[..]

Aan de dubbele kan behoefte zijn, dus waarom aan geen enkele niet.

Met de uitzondering dat hij het niet in mag zetten als hij de meeste stemmen heeft.
pi_86706779
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Aan de dubbele kan behoefte zijn, dus waarom aan geen enkele niet.

Met de uitzondering dat hij het niet in mag zetten als hij de meeste stemmen heeft.
Omdat de lynch wordt gebruikt om mafia uit te schakelen, hoe meer mafia je kan lynchen hoe beter.
Als ik het goed begrijp beslist de burgemeester dit zelf? Zonder dat iemand anders er invloed op heeft? Als de burgemeester dan mafia is kan hij zo een mede-mafia-lid beschermen...
pi_86706819
quote:

[..]

[..]

^O^

Elke pagina veranderd toch :)
  Redactie Frontpage woensdag 22 september 2010 @ 12:27:28 #144
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_86706858
quote:

Dat is toch juist handig :P Het duurt wel even voor een volledige pagina vernieuwd is en zo krijg je elke ronde andere hints :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_86706877
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:24 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Omdat de lynch wordt gebruikt om mafia uit te schakelen, hoe meer mafia je kan lynchen hoe beter.
Als ik het goed begrijp beslist de burgemeester dit zelf? Zonder dat iemand anders er invloed op heeft? Als de burgemeester dan mafia is kan hij zo een mede-mafia-lid beschermen...
iedereen kiest de burgermeester. Dus die kans zit er altijd in.

Net zoals de dubbele lynch ook weleens gebruikt werd om naast een maffia ook een dorp af te laten maken.
pi_86706881
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:26 schreef lynda het volgende:

[..]

Elke pagina veranderd toch :)
De oudste pagina blijft de oudste pagina lijkt me, tenzij oude topics worden gekicked.
Maar is wel leuker denk ik met pagina 1, meer recente topics, en de pagina's zijn redelijk groot dus is vast goed te doen :)
pi_86707113
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:28 schreef StijnDa het volgende:

[..]

De oudste pagina blijft de oudste pagina lijkt me, tenzij oude topics worden gekicked.
Maar is wel leuker denk ik met pagina 1, meer recente topics, en de pagina's zijn redelijk groot dus is vast goed te doen :)
Als je bij mensen de allereerste post moet zoeken ben je wel even zoet bij een paar users haha.
pi_86707226
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef lynda het volgende:

[..]

Als je bij mensen de allereerste post moet zoeken ben je wel even zoet bij een paar users haha.
Haha ja oke :P
pi_86707419
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

30 spelers = 5 mob ofzo

is 3 kills per nacht + 1 lynch per dag naast de eventuele kills van de zombies/scherpschutter etc

Dus in principe kan het na 2 dag/nacht cyslus klaar zijn, maar het kan ook een cyclus of 8 duren.

Daarom. Begint het dan weeropnieuw met andere rollen? Zou zonde zijn als het na 2 dagen al afgelopen was :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 22 september 2010 @ 13:06:44 #150
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86707956
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hara is niet zo van de wiki's maken dacht ik? Zal ik er één maken? :)
We hadden ooit ergens een wiki, maar ik weet of dat nog wat is :') Maak maar een nieuwe
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')