en zijn baan als voorzitter van deze club komt in gevaarquote:ma 20 sep 2010, 15:51 |
Voorhoeve verlaat VVD
Den Haag - Joris Voorhoeve heeft zijn lidmaatschap van de VVD opgezegd. Dat doet de oud-minister van Defensie uit protest tegen de samenwerking van zijn partij met de PVV.
Dat bevestigt Voorhoeve maandagmiddag op Radio 1. Voorhoeve vindt het ongewenst dat de VVD zich afhankelijk maakt van de partij van Geert Wilders, een partij die in zijn ogen bestreden moet worden.
Tussen 1986 en 1990 was Voorhoeve fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer. Van 1994 tot 1998 was hij minister van Defensie in het eerste paarse kabinet. Sinds 2006 is hij lid van de Raad van State.
De liberaal is dit jaar ook lid geworden van D66, omdat hij niet eens is met de door de VVD gewenste forse bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking. Voorhoeve is actief binnen enkele hulporganisaties.
Nouja, als je opstapt omdat je het niet eens bent met bezuinigingen op staatsgefinancierde liefdadigheid, weet ik niet of je sneer hout snijdt. Je kunt Voorhoeve wel de fatsoenlijke kant van de VVD noemen.quote:Op maandag 20 september 2010 16:36 schreef remlof het volgende:
De echte liberalen verlaten de VVD, dat was te verwachten.
Blauw I? Ik geloof niet dat die nichten van ''In the Navy'' hebben meegedaan aan de verkiezingen.quote:Op maandag 20 september 2010 16:52 schreef bijdehand het volgende:
Tijd voor Blauw I om aan de macht te komen en te blijven
Ik denk dat het meer dit is:quote:Op maandag 20 september 2010 16:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, als je opstapt omdat je het niet eens bent met bezuinigingen op staatsgefinancierde liefdadigheid, weet ik niet of je sneer hout snijdt. Je kunt Voorhoeve wel de fatsoenlijke kant van de VVD noemen.
Hij was al eerder lid geworden van D66 vanwege de kant die de VVD toen al op dreigde te gaan mbt ontwikkelingssamenwerking. Gevalletje druppel - emmer, denk ik.quote:Voorhoeve vindt het ongewenst dat de VVD zich afhankelijk maakt van de partij van Geert Wilders, een partij die in zijn ogen bestreden moet worden.
Tsja, D66 lijk ook een stuk meer op de VVD van vijftien jaar geleden dan de VVD zelf. Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat hij zich daar meer thuis voelt.quote:Op maandag 20 september 2010 17:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer dit is:
[..]
Hij was al eerder lid geworden van D66 vanwege de kant die de VVD toen al op dreigde te gaan mbt ontwikkelingssamenwerking. Gevalletje druppel - emmer, denk ik.
Rutte maakt de VVD net zo hard kapot als Verhagen het CDA.quote:Op maandag 20 september 2010 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte is de VVD kapot aan het maken. De echt liberalen walgen van de huidige koers van hun partij. Logisch dat zij de benen nemen. Dat er nog vele mogen volgen. Het is trouwens frappant om te zien hoe het CDA en de VVD zich kapot lijken te slaan op Wilders.
En de PvdA is de lachende derdequote:Op maandag 20 september 2010 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rutte maakt de VVD net zo hard kapot als Verhagen het CDA.
Voorhoeve die toen een mooie baan kreeg bij een subsidie-instelling na dat hij minister van oorlog wasquote:
Las ook dat Verhagen zich niet herkent in het commentaar van Wijffels. Gohquote:Op maandag 20 september 2010 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rutte maakt de VVD net zo hard kapot als Verhagen het CDA.
Ik vrees het ook. Als Cohen niet zo dwars had geweest en gewoon had onderhandeld over een middenkabinet (of zelfs meer had toegegeven op paars+), denk ik dat er veel minder rumoer uit de achterbannen gekomen was van VVD en CDA.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |