quote:Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind Lent(h)e en Fee allebei leuk, maar ik zou ze zelf niet kiezen.
Jonas is ook leuk, hoor je hier in DLD geregeld.
Weet je wat het is met namen? Mensen hier geven hun kind een naam, en of je die nu leuk vindt of niet, je went eraan en je ziet dat de naam bij het kind past. En dan wordt het een "gewone" naam (als in: eentje waar je aan gewend bent om die geregeld tegen te komen)
quote:
quote:Op maandag 20 september 2010 12:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jouw Willem is daar ook een mooi voorbeeld van
Wat liefquote:Op maandag 20 september 2010 12:23 schreef innepin het volgende:
Waar we discussies over smaak voeren![]()
Ik vind Lente leuk, maar Lente & Bloem is idd net te.
Vlindur, ik vind Rienk ook tof hoor! Moest er wel aan wennen, maar ik had er dan ook nog nooit van gehoord. Vind 'm steeds wat leuker worden.
Overigens is dat ook wat de meeste mensen van de naam Willow lijken te denken. Eerst: huuuh?en dan mwahhhh
en uiteindelijk valt het wel weer mee.
quote:Op maandag 20 september 2010 12:23 schreef innepin het volgende:
Overigens is dat ook wat de meeste mensen van de naam Willow lijken te denken. Eerst: huuuh?en dan mwahhhh
en uiteindelijk valt het wel weer mee.
quote:Op maandag 20 september 2010 12:39 schreef Rewimo het volgende:
Rienk is ook een leuke naam. En ik kan me maar niet herinneren waar ik hem eerder gehoord had (dus voor jouw Rienk). Elke keer als ik zijn naam zie dan denk ik: wie was dat ook alweer?
Ik wil ook weleens weten wat jullie van Christan vinden trouwens
Dat grapje maakte mn man en ik ook vaak toen ik nog zwanger van hem wasquote:Op maandag 20 september 2010 12:19 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, ik denk bij Jonas ook aan een walvis.
quote:Op maandag 20 september 2010 12:50 schreef nytar het volgende:
[..]
Dat grapje maakte mn man en ik ook vaak toen ik nog zwanger van hem was
(toen Jonas in de walvis zat)
Ik vind Nils ook erg leuk. Maar zo heet Nils al.quote:Op maandag 20 september 2010 12:50 schreef Jore het volgende:
Vlindurs naam voor een tweedw jongetje is mijn allermooiste jongensnaam. Ik kan/ wil hem alleen niet geven omdat mijn man zo heet.
quote:Op maandag 20 september 2010 12:29 schreef Vlindur het volgende:
En Willow, tjaJe weet wat ik er van vind
Het is trouwens ook de nickname van een kennis van me, en die vind ik nogal vervelend
Helpt ook niet echt nee
Dat had ik van jou nou helemaal niet verwacht, omdat je zelf totaal andere namen hebt gekozen voor je kinderen. (Die ik zelf overigens ook heel erg gaaf vind, we hebben nog best getwijfeld of we voor iets heel simpel + Hollands zouden gaan, geloof het of nietquote:Op maandag 20 september 2010 13:06 schreef trui het volgende:
Willow vind ik ook heel mooi en bijzonder!
ach, ik vind luuke & lena ook veel beter passen bij jullie kinderen.quote:Op maandag 20 september 2010 13:12 schreef Lishe het volgende:
De naam van Trui's oudste is 1 van mn favorieten. Mn vader heet ook zo en dat leek me nou geweldig om mijn zoon te vernoemen. Maar mn man vond het niks.
Hij is uitgehuwelijkt aan je dochter hoorquote:Op maandag 20 september 2010 13:04 schreef innepin het volgende:
@PoppejansHet zou toch een leuk stelletje zijn he, Willow en Wolf
Hoewel Wolf en Tijger misschien nog grappiger is
Ik vind Wolf tof. Ook daar moest ik wel even aan wennen, maar het past bij hem en het past bij jullie.
Het heeft absoluut niets met geloof te maken in ons gevalquote:Op maandag 20 september 2010 13:04 schreef innepin het volgende:
@Rewimo.. poeh daar moet ik even over nadenken, wat ik precies van Christan vind. Ik hou niet zo van het overdadig aanwezige christendom in Chris-namen, daardoor vind ik het moeilijk te zeggen wat ik van Christan vind. Ik weet dat jullie heel bewust voor Christan-dus-zonder-i hebben gekozen, maar waarom eigenlijk?
Hoewel ik wel denk dat ik puur qua klank Christan mooier vind dan Christian.
Jelmer vind ik heel leuk, maar ik heb bij iemand in de klas gezeten die zo heet en die was nogal populair. Dan denken ze vast weer dat ik hem heb vernoemd ofzoquote:Op maandag 20 september 2010 13:04 schreef innepin het volgende:
[..]Subtiel verpakt, vlindur
![]()
Eerlijk waar maakt het me weinig uit als mensen het niet zo'n mooie naam vinden. Ik had verwacht dat me dat meer zou doen eigenlijk, maar wij zijn zelf zo blij met de naam, hij past bij d'r, het plaatje klopt gewoon. En ik hoor gelukkig ook vaak genoeg dat mensen het wél een leuke naam vinden![]()
Jullie naam voor een 2e jongetje vind ik wat minder leuk dan Rienk moet ik zeggen, komt denk ik voornamelijk door het -te einde waar ik niet zo weg van ben. 't is inderdaad wel wat gangbaarder. Overigens heet mijn broer Jelmer, vind je dat niks?
@Lishe wat grappig, mijn stiefdochter schijnt ook een +/- 25 jarige mannelijke Willow te kennenZou het dezelfde zijn?
@PoppejansHet zou toch een leuk stelletje zijn he, Willow en Wolf
Hoewel Wolf en Tijger misschien nog grappiger is
Ik vind Wolf tof. Ook daar moest ik wel even aan wennen, maar het past bij hem en het past bij jullie.
@Rewimo.. poeh daar moet ik even over nadenken, wat ik precies van Christan vind. Ik hou niet zo van het overdadig aanwezige christendom in Chris-namen, daardoor vind ik het moeilijk te zeggen wat ik van Christan vind. Ik weet dat jullie heel bewust voor Christan-dus-zonder-i hebben gekozen, maar waarom eigenlijk?
Hoewel ik wel denk dat ik puur qua klank Christan mooier vind dan Christian.
Oh, wat mooi! Ik hou van verhalen achter namen.quote:Op maandag 20 september 2010 13:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het heeft absoluut niets met geloof te maken in ons geval
Christan is de familienaam van mijn moederskant. En toen wij de stamboom aan het uitzoeken waren, kwam ik erachter dat Christan een patroniem is: een voornaam die als achternaam in gebuik is genomen. Op dat moment zei ik: Als ik ooit een zoon krijg, noem ik hem Christan
Later heb ik nog gevonden dat het een Scandinavische vorstennaam is. Leuke bijkomstigheid
Wij zijn beide Fries en Friestalig. En omdat we daar trots op zijn dragen we dat ook uitquote:Op maandag 20 september 2010 13:17 schreef innepin het volgende:
@Vlindur, waarom wilden jullie per se Friese namen? En wil je ook verklappen wat je dan voor Friese meisjesnaam hebt/had?in de meest hormonale fase van mijn zwangerschap had ik ook een Friese meisjesnaam bedacht. Ik weet niet eens meer welke, het was een heel ingewikkelde naam, ik sprak 'm waarschijnlijk verkeerd uit en 't paste totaal niet bij ons, maar ach
![]()
Wat mooi gezegd zo. Volgens mij is dat mijn Willow helemaal. Sprookjesachtig stoer.quote:Op maandag 20 september 2010 13:20 schreef Rewimo het volgende:
Willow doet me steeds denken aan Wind in the WillowsBeetje sprookjesachtig maar wel stoer sprookjesachtig, geen prinsessen of elfjes
Duidelijk. En gaaf.quote:Op maandag 20 september 2010 13:20 schreef Vlindur het volgende:
Wij zijn beide Fries en Friestalig. En omdat we daar trots op zijn dragen we dat ook uit![]()
Ik ben zo gewend aan Niels dat ik Nils incompleet vindquote:Op maandag 20 september 2010 12:55 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik vind Nils ook erg leuk. Maar zo heet Nils al.Zou natuurlijk best gekund hebben, maar het lijkt zo ouderwets om te 'vernoemen'. Vrienden van Nils hebben hun zoontje trouwens wel naar Nils vernoemd. Ze hebben elkaar leren kennen op een feestje bij hem thuis.
Nils' broertje heet trouwens Joost. Stond hier erg hoog op ons lijstje.
Wat leuk dat dat zo overeenkomtquote:Op maandag 20 september 2010 13:24 schreef innepin het volgende:
Wat mooi gezegd zo. Volgens mij is dat mijn Willow helemaal. Sprookjesachtig stoer.
Kikki?quote:Op maandag 20 september 2010 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Poppejans; wat leuk dat het uit dat boek komt! was een goed boek! mooie film ook! ik heb hem laatste nog gezien en moest natuurlijk direct aan je denken...
@Innepin; ik snap wat jij bedoelt; maar dat heb ik bij Evie minder;
dat vind ik dus bij namen als Nikki, Kikki etc niet mooi....bijzonder eigenlijk. Ik zie Evie meer als een andere tak van Eva, zoiets...
wat ik overigens ook leuke namen vind, maar al in mijn familie gegeven zijn: Isa en Len![]()
![]()
![]()
(vooral Len)
haha ja een zwager van mijn zus heeft een dochter die zo heetquote:Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Kikki?![]()
Na gut, je weet dat ik het verder niet vervelend bedoel he? En ik begin Evi(e) steeds leuker te vinden hoor. Jammer wel dat ie zo populair wordt ineens! ik vind Evie denk ik wel leuker dan Evi. Maar ik weet niet waarom![]()
Gewoon als Niels. Nils' oma en een vriend zijn de enigen die echt Nils zeggen. Ik zeg vaak per ongeluk Nieuws.quote:Op maandag 20 september 2010 13:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben zo gewend aan Niels dat ik Nils incompleet vindHoe spreken jullie het uit?
Ik vind het zo verschrikkelijk mooi die naamquote:Op maandag 20 september 2010 13:26 schreef Poppejans het volgende:
Oja Elodie![]()
![]()
zou ik zo een dochter kunnen noemen. Maar die krijg ik er hier niet door helaas
Nou dat dus precies!quote:Op maandag 20 september 2010 14:06 schreef huuphuup het volgende:
En verder valt het me van mezelf ook mee hoe weinig het me doet als mensen de naam Amélie niets vinden. Ik voel me er echt niet door aangesprokendat mag je vinden, klaar haha. Wij vinden het een supermooie naam, als anderen positief reageren dan is dat natuurlijk erg leuk maar als mensen een hm
reactie hebben ja eh, jammer dan
![]()
Geloof het of niet, maar daar hebben we echt geen moment bij stil gestaanquote:Op maandag 20 september 2010 14:09 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou dat dus precies!
Hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat er mensen zijn die de naam Amélie niets vinden...
@Snoopy, ik heb echt best een tijd gedacht dat je expres namen koos die op -is eindigden, zoals sommige mensen allemaal kindjes met dezelfde beginletter doen. Ook omdat jouw naam natuurlijk ook op -is eindigt. Ik vroeg me al af of je man misschien Dennis heet ofzo
quote:Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef snoopy het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar daar hebben we echt geen moment bij stil gestaan
Een soort blackout ofzoWe vonden het gewoon en mooie naam. En nee, ik heb dus geen Dennis.
Nou nee, dat ook weer niet. Mijn schoonmoeder vroeg me of ik haar naar mezelf had genoemd.quote:Op maandag 20 september 2010 14:33 schreef innepin het volgende:
[..]'t is toch niet zo dat je je dat nu pas realiseert he?
![]()
Zo had ik een klasgenootje dat Fleur C o o l s heet, en er pas door ons achterkwam dat ze dus eigenlijk gewoon bloemkool heet
De BNN kalenderquote:Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef snoopy het volgende:
[..]
Nou nee, dat ook weer niet. Mijn schoonmoeder vroeg me of ik haar naar mezelf had genoemd.
En toen stond ik er pas bij stil. Gek eigenlijk.
Ik zag van de week zo'n lijstje op de BNN scheurkalender staan met gekke namen:
Schaamnaam Top 10
1. Stanley Messie
2. Coos Busters
3. Anna Nas
4. Wil Krikke
5. Izzy van Gisteren
6. Conny Plassen
7. Meneer K. Bouter
8. Mevrouw Potappel - Stroop
9. Beau ter Ham
10. Trui Halfmouw
Hihi, zo is Ivy Amélie ineens wel heel erg vernoemen naar huupquote:Op maandag 20 september 2010 15:29 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha Barbabientjenaar mijn oma moet je niet kijken hoor
die is gewoon koppig op een rare manier. Zo heette mijn ex Fong en die noemde ze jarenlang stug Fons. Hoe vaak zie je een Chinees die Fons heet?
en hoe moeilijk is het om gewoon fong te zeggen? Er zijn ingewikkeldere namen wat dat betreft...
Oooh Kimpossible![]()
Ivy, zo heet mn allerliefste vriendinnetje! Ik vind het een prachtige naam, maar B. wil niet vernoemen naar vrienden etc. (en ook geen naam geven, zonder de gedachte van vernoemen, die een vriend(in) al heeft) Helaas helaas. Ik vind het een prachtige naam, gebruik em alsjeblieft!![]()
Ik zei laatst tegen mijn man: "Wat vind je van de naam, Morris?" En toen zei hij ook dat hij het een naam voor een oude man vond.quote:Op maandag 20 september 2010 14:04 schreef snoopy het volgende:
Toen Morris geboren was reageerde iemand hier op het forum dat ie dat een oude mannennaam vond en dat boeide me niks. Nog steeds niet trouwens
Ik denk bij Morris meteen aan Morris Tabaksblat:quote:Op maandag 20 september 2010 16:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik zei laatst tegen mijn man: "Wat vind je van de naam, Morris?" En toen zei hij ook dat hij het een naam voor een oude man vond.Ik vind dat echt niet, ik snap ook die associatie niet zo goed. Ik heb dat veel eerder met een naam als "Henk" bijvoorbeeld.
Die staan absoluut in onze top 10.quote:Op maandag 20 september 2010 17:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
lente vind ik leuk, maar mijn vriend niet. net zoals linde en elin
Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Had ik al eens verteld dat ik op mijn werk een student sprak die Simon heette en zijn broer heette ook Simon?![]()
Waren overigens geen Nederlanders, hier mag dat niet denk ik? Beide kinderen dezelfde naam geven?
Ah, vandaar dat rijmpje!quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:57 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.
Bijv. in de Zaanstreek kwam dit vroeger regelmatig voor door het zeer streng vasthouden aan vernoemingsgewoontes (als je vader en je schoonvader allebei Jan heetten, moest je dus twee zoons Jan noemen, anders voelde een van de vaders zich miskend). In het dagelijks leven sprak men dan van Oudejan en Jongejan of Grotejan en Kleinejan.
Doet me denken aan iemand die ik ken die 2 zoons heeft. De oudste heet T wan, zijn broertje G uido. Toen ik het geboortekaartje kreeg dacht ik dus echt dat hij "Giedo" zou heten, op z'n Hollands net als grote broer.quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef Rewimo het volgende:
Ivy is leuk! Ik vind alleen de combinatie van een Engelse en een Franse naam niet zo denderend, maar ach, je gebruikt ze in de praktijk toch niet samen
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meterquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik zag vandaag ergens een kaartje hangen: B ing.
Nou ja, okee. Maar dan met als tweede en derde namen H endricus M aria. Dat vind ik dan weer geen combinatie eigenlijk
In ken een Binc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bing, zo heet het zoontje van Claudia de Breij ook. Zo hing er bij onze verloskundigepraktijk een kaartje met daarop de naam Bink.
Zal best, maar het klinkt niet vind ikquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:59 schreef Sjeen het volgende:
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meter
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen moeite met namen die je niet in het Nederlands uitspreekt of uit kunt spreken. Om die reden vind ik een naam als Ivy gewoon niet leuk. Het ziet er op schrift leuk uit en klinkt in het Engels prima, maar we wonen in Nederland! Eve lijkt erop en vind ik vele malen leuker.
En verder, tja, ik kan de namen niet loszien van de kindjes. Associaties zijn heel krachtig. Zo vond ik Storm nooit een leuke naam, maar de Storm hier op het forum is zo'n ontzettend leuk jongetje dat ik dat gevoel bij die naam ben kwijtgeraakt. Een naam als Jonas vind ik heel suf - ik moet erbij denken aan jonassen - maar als iemand hier een zoontje krijgt met die naam dan weet ik zeker dat ik er meteen anders over denk.
Er zijn trouwens veel namen die ik leuk vind maar waarvan ik tegelijkertijd vind dat de naam absoluut niet bij een kind van mij zou passen. Amélie is zo'n naam - daar hoort voor mij een donkerharig meisje bij. Elodie is voor mijn dochter te deftig, Willow te brutaal en kunstzinnig, Lente te veel 'in contact staan met de natuur'. Ik ga gewoon niet zo'n dochter krijgen, denk ik. Projectie.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezen
Ja hé, nu maak je me nieuwsgierigquote:Op woensdag 22 september 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik had een favoriet (#1). Toen werd een andere favoriet (#2) het ineens waar mijn lief nooit echt iets in zag. Nu twijfel ik weer over de eerste favoriet en is er bovendien een naam (#3) bij gekomen die ik heel leuk vind. Mijn lief heeft een duidelijke voorkeur voor #2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |