een jongetje had waarschijnlijk Marki gehetenquote:Op donderdag 2 september 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las vandaag in de WIJ Jonge Ouders: Kimara, dochter van Kitty en Marinjo.
Heel sneu verhaal verder, maar ik ben wel zo oppervlakkig om me vooral over de naamkeuze te verbazen.![]()
Ik ken het ook als jongensnaam.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Vandaag in een kinder tijdschrift een meisje genaamd Kay.
Oh, verdomd, ja. Daar ging het hier pas nog over. Marinjo, hoe kon ik díe naam vergeten.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:03 schreef Fannetje het volgende:
Dat is dat stel van Babyboom en op de een of andere manier vind ik die naam wel bij ze passen
quote:Op donderdag 2 september 2010 21:02 schreef snoopy het volgende:
[..]
een jongetje had waarschijnlijk Marki geheten
Ik ken 't alleen als 'Kaai'.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken het ook als jongensnaam.
[ afbeelding ]
![]()
Spreek je 'Kay' uit als 'Ké'?
Ik heb die hele serie pas een paar weken geleden gezien op internet, vandaar dat het nog vers in mijn geheugen zat. In de laatste aflevering zeiden ze nog dat ze hoopten dat ze nog een jongetje zouden krijgen, want een meisje zagen ze totaal niet zitten. Niet gelukt dusquote:Op donderdag 2 september 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, verdomd, ja. Daar ging het hier pas nog over. Marinjo, hoe kon ik díe naam vergeten.
dat ze het dan niet gelijk julliejan deden. dan had je nog kunnen kermen als ouder dat het fonetisch! isquote:Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een nieuw dieptepunt gevonden in mijn omgeving
Jullyjan
quote:
Nou lach maar, zn zoon heet ook zo, alsof t niet erg genoeg is dat je zelf je hele leven moet lijdenquote:
quote:Op donderdag 2 september 2010 21:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou lach maar, zn zoon heet ook zo, alsof t niet erg genoeg is dat je zelf je hele leven moet lijden
Daar snap ik dan ook helemaal niks van.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:59 schreef oh-oh het volgende:
Nou lach maar, zn zoon heet ook zo, alsof t niet erg genoeg is dat je zelf je hele leven moet lijden
Oebelequote:Op vrijdag 3 september 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
Ik ken 3 mannen die Oebele hetenIk blijf me erover verbazen
Waarvoor ik postte trouwens. Net in onze krant:
Sil
Broertje van:
Jim
Jef
Mik en
Sem
Leuk als je ze allemaal moet roepenGeprobeerd net, vrij moeilijk
Wattan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
Dat wil ook niet inderdaad
Ik merk wel dat je als ouder ook moet uitkijken hoe je de namen van je kinderen afkortIk roepook wel eens hele stomme dingen.
hier ook zo eenquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Ik noem Floris af en toe Floor of Floortje wat echt vervelend gaat worden als hij straks ouder is
nou daar maak k dan dus floflo vanquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:19 schreef freecell het volgende:
Mijn man roept dan: zeg dan desnoods Flo! Maar geen Floor!
OHMYGAWD!quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
Sil
Broertje van:
Jim
Jef
Mik en
Sem
Wat dacht je dan van: NXTquote:Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een nieuw dieptepunt gevonden in mijn omgeving
Jullyjan
hahaa mijn vader heet ook Oebel... best sneu..quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
Sil
Broertje van:
Jim
Jef
Mik en
Sem
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat afkorten echt geen probleem, hoor. 'Floortje' voor Florian' is gewoon lief. En kinderen schamen zich toch wel dood voor hun ouders, wat die ook doen. Part of the job.
Mijn vriend zegt tegen Ivan wel eens "mijn kleine vriendje" en daar heb ik een hekel aan. Hij is niet je kleine vriendje, hij is je zoon.
Nee het is de echte naam van het jongetjequote:Op zondag 5 september 2010 21:30 schreef Vanyel het volgende:
En het zijn echt niet toevallig de initialen of voorletters oid die ze voor de stoerigheid even gebruiken?
Zielig!
(reactie op NXT)
Wel iets om rekening mee te houden. Jullie korten het misschien niet af maar anderen wel...quote:Op zondag 5 september 2010 13:03 schreef Shirley het volgende:
We hebben dus een jongensnaam die we al heel lang leuk vinden, begint vriend er ineens over: "als je het afkort, klinkt het stom""
Ja misschien wel, maar dan gewoon niet afkorten? Het is m'n nr. 1 naam en de enige die we allebei leuk vonden...
Zal ik het maar verraden?quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:27 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Nee het is de echte naam van het jongetjeZ'n tweede naam en achternaam zijn ook een hilarische combinatie maar die zal ik hier maar niet plaatsen. Echt erg wat sommige ouders hun kinderen aandoen.
Dat heb ik met Frederik. Vind ik een hele mooie naam, maar het wordt geheid Freek, Fred, Frits enz. en dat vind ik allemaal helemaal niks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:29 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Wel iets om rekening mee te houden. Jullie korten het misschien niet af maar anderen wel...
Opvallend stukje dit:quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:03 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Zal ik het maar verraden?![]()
http://www.nrcnext.nl/blog/2009/06/07/hoera-een-next-baby/
Dan zou Christan ook niet mogen, en een naam als Thomas ook niet. Ik denk dat de ambtenaar hier probeerde om een reden te verzinnen om de naam te weigerenquote:De ambtenaar die Nxt registreerde deed behoorlijk moeilijk, vertelt Dennis Borrel. “Niet alleen vanwege de naam Nxt. Ook met de voornaam Depp, die overigens niets te maken heeft met acteur Johnny, had de burgerlijke stand moeite. Depp is in de Verenigde Staten een veelgebruikte achternaam, en een achternaam als voornaam schijnt niet te mogen.” Uiteindelijk, na een half uur, en heel wat heen en weer gebel, ging de ambtenaar dan toch akkoord.
Nou vertel maar wat het was dan. *nieuwsgierig is*quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vreselijk, zeg, Depp Nxt. Die arme knul gaat nog voor z'n 16e z'n naam veranderen.
Wij zijn trouwens toch op een andere naam overgestapt voor de kleine meid. De naam die we hadden is geweldig, maar past toch net niet bij ons. We konden er niet aan wennen.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:13 schreef Vanyel het volgende:
Nee hoor, volgens mij mag je echt geen achternaam als voornaam gebruiken.
De uitzonderingen zijn de namen die al gebruikelijk zijn als zowel voor- als achternaam.
quote:De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn.
Toekomstig AA-klantje...quote:Op woensdag 8 september 2010 07:40 schreef Mula het volgende:
Nxt?
En dat in combi met die achternaam???
Kinderen van gekke ouders zijn vaak juist heel verstandige mensen. (Iemand moet toch normaal doen thuis?) Die knul verandert zijn naam in Lucas, gaat tandheelkunde studeren en stopt zijn ouwelui in een tehuis zodra hij daar de financiële middelen toe heeft.quote:
Je zegt nu dat je Sofie leuker vindt als het als Sophie geschreven wordt, maar ik gok zomaar dat je dat niet bedoelt?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind Sofie leuker als Sophie.
mijne heeft gewoon dezelfde 2e naam als zn vaderquote:Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wilde altijd graag Sofie als eerste naam (niet roepnaam)...
maar een goede vriendin heet Sophie dus valt 'ie af.
Vind 'k zo apart je kind vernoemen naar iemand, ik heb dan altijd 't gevoel alsof je dan keuzes moet gaan maken.
Of iemand teleurgesteld zal zijn.
Maak je er Kalle van, de (volgens mijn vader) zweudse variant van Karel.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Poppejans het volgende:
Sofie vind ik ook erg leuk! Maar je hoort het wel erg vaak.Niet dat dat mij zou weerhouden om die naam te geven als ik hem het allerleukst vond hoor.
Ik vind de naam van mijn vader erg leuk, Karel. Maarja, om nou een zoon hetzelfde te noemen als mn vader vind ik een beetje gek.
Aan vernoemen en/of tweede namen doen wij niet, ook een volgend kind zal gewoon 1 naam krijgen.
Mij wel. Ik vind dat de naam écht te populair is. Ik zou trouwens altijd voor 'Sophie' kiezen. Ik vind 'Sophie' eruit zien als een Gazelle en 'Sofie' als een goedkope merkloze variant.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Poppejans het volgende:
Sofie vind ik ook erg leuk! Maar je hoort het wel erg vaak.Niet dat dat mij zou weerhouden om die naam te geven als ik hem het allerleukst vond hoor.
Dat vind ik juist helemaal niet gek! Daan (de naam van mijn schoonvader) was hier ook een optie.quote:Ik vind de naam van mijn vader erg leuk, Karel. Maarja, om nou een zoon hetzelfde te noemen als mn vader vind ik een beetje gek.
Ja, en nog best wel echt overtuigd eigenlijk (wij allebei hier)quote:Op donderdag 9 september 2010 20:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Noh!![]()
Ik vind het echt leuk bij elkaar. Buiten het feit dat ik vind dat je niet aan kan komen met een "gewone" naam naast Wolf. Beer zou voor mij dat kermisatractie-gevoel geven zeg maar.maar iets niet doorsnee hoort wel. Nou ja je was al overtuigd.
Gwen, Joy, Flint, Dawn, Juna, Morrisquote:Op donderdag 9 september 2010 21:58 schreef innepin het volgende:
Wolf en Kalle en Wolf en Ronja vind ik allebei heel leuk klinken Poppejans! En heul niet kermiserig
Wij zijn al uit de namen voor een eventuele tweede... en toch ben ik benieuwd, wat vinden jullie bij Willow passen?
Ik vind het allemaal niks, behalve Morris, en die vind ik niet mooi bij de achternaamquote:Op donderdag 9 september 2010 23:22 schreef snoopy het volgende:
[..]
Gwen, Joy, Flint, Dawn, Juna, Morris
Ik moest er even over nadenken...quote:Op donderdag 9 september 2010 21:58 schreef innepin het volgende:
Wolf en Kalle en Wolf en Ronja vind ik allebei heel leuk klinken Poppejans! En heul niet kermiserig
Wij zijn al uit de namen voor een eventuele tweede... en toch ben ik benieuwd, wat vinden jullie bij Willow passen?
jajoh, da's niks voor hier (vind ik).quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik moest er even over nadenken...
Hannah denk ik. Liam, Noah maar ook wel Jet. Lotus. Otte. Siobhan. Phoebe. (die laatste twee vind ik zó mooi. Maar ja, dan moet ik verhuizen want hier in Nederland is het lastig denk')
quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Rose is leuk! Maar toch weer wat in thema. Villa, Willow en Bear (huisje boompje beestje)
Ik vind River wel een leuke naam, net als Skylar. Maar manlief vind dat niks.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:28 schreef innepin het volgende:
[..]!
Wij dachten zelf aan Willow, River en Skye.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:32 schreef trui het volgende:
Innepin, als je Morris wel leuk vindt, is Austin misschien wat voor jullie? (en past die beter bij de achternaam)?
Hehequote:Op vrijdag 10 september 2010 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
! dan kan je ipv Lotus ook wel Elise doen.
Ik las Maanvisquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:23 schreef trui het volgende:
[..]
jajoh, da's niks voor hier (vind ik).
uit de losse pols, wat zusjesnamen voor willow (wellicht ook met een te hoog hippie-gehalte, maar allez)
Willow & Norah
Willow & Apple
Willow & Sky
Willow & Beth (of Elisabeth)
Willow & June (of April)
Willow & Lara
Willow & Mavis
Willow & Maya
Willow & Rose
Willow & Suzy
Gewoon allebei, en voor een jongen Aston Martinquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
! dan kan je ipv Lotus ook wel Elise doen.
Austin Morris dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon allebei, en voor een jongen Aston Martin
Misschien kun jij me uitleggen wat je zo mooi vindt aan 'Siobhan'? Je spreekt dat toch uit als sjuh-fon, of niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moest er even over nadenken...
Hannah denk ik. Liam, Noah maar ook wel Jet. Lotus. Otte. Siobhan. Phoebe. (die laatste twee vind ik zó mooi. Maar ja, dan moet ik verhuizen want hier in Nederland is het lastig denk')
ik dacht meer aan sje-vaugn idd. Een beetje scheef uitgesproken lijkt het alleen wel snel op sifonquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun jij me uitleggen wat je zo mooi vindt aan 'Siobhan'? Je spreekt dat toch uit als sjuh-fon, of niet?
echt? dat bekt ook niet lekker zeg!quote:
Ja, tis ook meer de amerikaanse uitspraak geloof ik, die tweede, die spreekt m wel een beetje meer als augn uit imo.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:32 schreef trui het volgende:
da's dan toch meer sje-vààn? zit geen au in, noch een g!
Ja!quote:
Als het aan mij alleen had gelegen had Ylana zo gehetenquote:
En Indra dan?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:49 schreef Saffier het volgende:
[..]
Als het aan mij alleen had gelegen had Ylana zo geheten
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Poppedein het volgende:
Ik vind Siobhan op papier echt heel erg mooi, maar of je er nou sjevon/chevonne/chevaugh/sjuh-fon van maakt, ik vind de uitspraak (althans hier in NL, daarbuiten ken ik m niet) echt een hoog pauper gehalte hebben...
Valt voor mij qua NL uitspraak echt in het rijtje Destiny/Charity/D'shontay
Ik heb twee neefjes, Indra en Chandraquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:09 schreef innepin het volgende:
[..]
En Indra dan?![]()
Jasmijn vind ik ook héél mooi. Maar ik had vroeger een vriendin die zo heette en dat was áltijd "Jas". Dat vond ik zo stom
Niels & Catoquote:Op zondag 12 september 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor namen jullie bij Niels vinden passen? Nee, ik heb niets op te biechten, ik ben gewoon op tijd met nadenken over een naam![]()
Vind ik ook leukquote:Op zondag 12 september 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niels & Cato
Niels & Emma
Niels & Floor
Niels & Julia (Juultje)
Niels & Lieke
Niels & Loes
Niels & Lola
Niels & Lotte
Niels & Maartje
Niels & Madelief
Niels & Olga (ik blijf een zwak houden voor deze naam)
Niels & Merel
Niels & Ronja
Niels & Roos (te leuk om niet te nemen vanwege vrienden)
Emma was ook een favoriet bij ons geweest, ware het niet dat de kat zo heet. Julia heet mn schoonzusje dus die viel ook af.. Blijkbaar wel allemaal namen in de zelfde categorie, Emma, Julia, Lotte enz. Vind ze ook nog steeds allemaal leukquote:Op zondag 12 september 2010 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Lotte en Emma vind ik ook leukMaar Emma is tegenwoordig wel heel populair.
Julia vind ik zo lief![]()
Loes is hier jaren terug al weggestemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |