jajoh, da's niks voor hier (vind ik).quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik moest er even over nadenken...
Hannah denk ik. Liam, Noah maar ook wel Jet. Lotus. Otte. Siobhan. Phoebe. (die laatste twee vind ik zó mooi. Maar ja, dan moet ik verhuizen want hier in Nederland is het lastig denk')
quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Rose is leuk! Maar toch weer wat in thema. Villa, Willow en Bear (huisje boompje beestje)
Ik vind River wel een leuke naam, net als Skylar. Maar manlief vind dat niks.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:28 schreef innepin het volgende:
[..]!
Wij dachten zelf aan Willow, River en Skye.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:32 schreef trui het volgende:
Innepin, als je Morris wel leuk vindt, is Austin misschien wat voor jullie? (en past die beter bij de achternaam)?
Hehequote:Op vrijdag 10 september 2010 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
! dan kan je ipv Lotus ook wel Elise doen.
Ik las Maanvisquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:23 schreef trui het volgende:
[..]
jajoh, da's niks voor hier (vind ik).
uit de losse pols, wat zusjesnamen voor willow (wellicht ook met een te hoog hippie-gehalte, maar allez)
Willow & Norah
Willow & Apple
Willow & Sky
Willow & Beth (of Elisabeth)
Willow & June (of April)
Willow & Lara
Willow & Mavis
Willow & Maya
Willow & Rose
Willow & Suzy
Gewoon allebei, en voor een jongen Aston Martinquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
! dan kan je ipv Lotus ook wel Elise doen.
Austin Morris dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon allebei, en voor een jongen Aston Martin
Misschien kun jij me uitleggen wat je zo mooi vindt aan 'Siobhan'? Je spreekt dat toch uit als sjuh-fon, of niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moest er even over nadenken...
Hannah denk ik. Liam, Noah maar ook wel Jet. Lotus. Otte. Siobhan. Phoebe. (die laatste twee vind ik zó mooi. Maar ja, dan moet ik verhuizen want hier in Nederland is het lastig denk')
ik dacht meer aan sje-vaugn idd. Een beetje scheef uitgesproken lijkt het alleen wel snel op sifonquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun jij me uitleggen wat je zo mooi vindt aan 'Siobhan'? Je spreekt dat toch uit als sjuh-fon, of niet?
echt? dat bekt ook niet lekker zeg!quote:
Ja, tis ook meer de amerikaanse uitspraak geloof ik, die tweede, die spreekt m wel een beetje meer als augn uit imo.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:32 schreef trui het volgende:
da's dan toch meer sje-vààn? zit geen au in, noch een g!
Ja!quote:
Als het aan mij alleen had gelegen had Ylana zo gehetenquote:
En Indra dan?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:49 schreef Saffier het volgende:
[..]
Als het aan mij alleen had gelegen had Ylana zo geheten
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Poppedein het volgende:
Ik vind Siobhan op papier echt heel erg mooi, maar of je er nou sjevon/chevonne/chevaugh/sjuh-fon van maakt, ik vind de uitspraak (althans hier in NL, daarbuiten ken ik m niet) echt een hoog pauper gehalte hebben...
Valt voor mij qua NL uitspraak echt in het rijtje Destiny/Charity/D'shontay
Ik heb twee neefjes, Indra en Chandraquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:09 schreef innepin het volgende:
[..]
En Indra dan?![]()
Jasmijn vind ik ook héél mooi. Maar ik had vroeger een vriendin die zo heette en dat was áltijd "Jas". Dat vond ik zo stom
Niels & Catoquote:Op zondag 12 september 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor namen jullie bij Niels vinden passen? Nee, ik heb niets op te biechten, ik ben gewoon op tijd met nadenken over een naam![]()
Vind ik ook leukquote:Op zondag 12 september 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niels & Cato
Niels & Emma
Niels & Floor
Niels & Julia (Juultje)
Niels & Lieke
Niels & Loes
Niels & Lola
Niels & Lotte
Niels & Maartje
Niels & Madelief
Niels & Olga (ik blijf een zwak houden voor deze naam)
Niels & Merel
Niels & Ronja
Niels & Roos (te leuk om niet te nemen vanwege vrienden)
Emma was ook een favoriet bij ons geweest, ware het niet dat de kat zo heet. Julia heet mn schoonzusje dus die viel ook af.. Blijkbaar wel allemaal namen in de zelfde categorie, Emma, Julia, Lotte enz. Vind ze ook nog steeds allemaal leukquote:Op zondag 12 september 2010 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Lotte en Emma vind ik ook leukMaar Emma is tegenwoordig wel heel populair.
Julia vind ik zo lief![]()
Loes is hier jaren terug al weggestemd.
Dat is voor mij toch een bonus bij een naam, als die geen modeverschijnsel is. Ik gebruik de site van het Meertens Instituut om te kijken of de naam vroeger ook in zwang was en of er niet een piek aanwezig is na 2000.quote:Op zondag 12 september 2010 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Ik vind meisjesachtig en stoer juist goed bij jullie passen! Jullie dochter gaat vast een bètastudie doen.quote:Ronja vind ik ook mooi, en stoer (waarschijnlijk te stoer voor een kind van ons)
Om over Lotte nog maar te zwijgen... allebei top 5 namenquote:Op zondag 12 september 2010 12:53 schreef Twinkly het volgende:
Dank je! Die site was ik kwijt.quote:Op zondag 12 september 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is voor mij toch een bonus bij een naam, als die geen modeverschijnsel is. Ik gebruik de site van het Meertens Instituut om te kijken of de naam vroeger ook in zwang was en of er niet een piek aanwezig is na 2000.
Wat mankeert er aan Friese namen?quote:Op maandag 13 september 2010 12:48 schreef Poppejans het volgende:
Willow en Rose vind ik erg leuk bij elkaar staan!
Twinkly, ik vind bij jullie juist wel een korte stoere naam passen.Bram,Gijs en Melle vind ik persoonlijk ook alle 3 enorm leuk!
MaarWolf en Gijs.. dat is een iets te hoog Efteling gehalte
Die namen staan ook prima naast Niels.
Mijn man vind Melle ''te Fries" en Jonah vond ik ook heel mooi maar dat is natuurlijk weer ''te bijbels''![]()
mja.quote:
hihi ik ook. Arme jongen krijgt later van zijn vrienden alleen maar Malt voorgezetquote:
Nou ja, Maaike.quote:Op maandag 13 september 2010 14:56 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hihi ik ook. Arme jongen krijgt later van zijn vrienden alleen maar Malt voorgezet![]()
Grijs wat grappig, dat is precies de naam die mijn man voor een meisje bedacht heeft!
Maaruh hebben jullie nog meer suggesties voor meisjesnamen?
Jurre![]()
De vriendin van mijn zus is getrouwd met een Marokkaan en hebben er een dochter bij; Irsaquote:Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Basboussa het volgende:
Nu wordt het een meisje, en nu hebben we geen naam.... Ik heb ook totaal geen zin om namen te zoeken, zou het bijna Esmeraldina noemen, gewoon om er vanaf te zijn en van die schitterende Arabische namen waar de man nu mee aan komt zetten word ik ook al niet zo vrolijk.
Mijn moeder vindt dat het Marian moet worden. (En noemt de ongeboren vrucht dus ook gewoon systematisch zo, hoezo dwang, en ze vindt het heul geen mooie naam in het echt geloof ik) En ze vond dat het ook niet meer zo etnisch mocht, want dat was voor haar toch wel lastig. Nee, ze heeft niet veel vertrouwen in ons naam-kies-kunnen.
Maar nog suggesties? Kort? Ietwat universeel zou aardig zijn, maar geen Sara, Nora, Fatima namen, want daar zijn er al 80 miljoen van. Arabisch: graag, maar is geen verplichting. De man zou ook zo maar instemmen met Natalie, geloof ik....
Wat dacht je van Nils dan? Zal denk ik minder problemen opleveren.quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Emma was ook een favoriet bij ons geweest, ware het niet dat de kat zo heet. Julia heet mn schoonzusje dus die viel ook af.. Blijkbaar wel allemaal namen in de zelfde categorie, Emma, Julia, Lotte enz. Vind ze ook nog steeds allemaal leukEn Niels zou hier ook een goede kanshebber zijn, wat mij betreft (maar ie in DLD is natuurlijk vragen om problemen
)
Ik heb die variant nog nooit gehoord! Klinkt mij héél maf in de oren.quote:Op maandag 13 september 2010 15:27 schreef Vlindur het volgende:
Niels en Jorja (met een klemtoon op de 'ja')
Ik vind het heel moeilijk om iets te bedenken omdat ik het idee heb dat je smaak heel breed is. Heb je niet nog wat namen die je zelf wel leuk vindt of die je aan een jongetje zou geven?quote:Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Basboussa het volgende:
Maar nog suggesties? Kort? Ietwat universeel zou aardig zijn, maar geen Sara, Nora, Fatima namen, want daar zijn er al 80 miljoen van. Arabisch: graag, maar is geen verplichting. De man zou ook zo maar instemmen met Natalie, geloof ik....
Ik vind Samia wel leuk.quote:Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef Basboussa het volgende:
Haha, daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan. Kirsten vind ik sowieso al niet mooi klinken, maar met zo'n "r" is het echt erg.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf een probleem met namen als Mar-te, Mir-te en Kir-sten omdat ik de 'r' niet goed uit kan spreken. Ter compensatie ga ik er een heel bekakte 'r' van maken. Vooral bij Kirsten vind ik dat erg lelijk klinken.
Een kindje van hier (fok) heet ook zo, ik vond het ook een hele rare naam, maar inmiddels vind ik het echt heel mooiquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb die variant nog nooit gehoord! Klinkt mij héél maf in de oren.
Mijn favoriete namen voor een zusje van Niels zijn Ronja, Roos en Marte.
Ik heet Carlaquote:Op dinsdag 14 september 2010 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf een probleem met namen als Mar-te, Mir-te en Kir-sten omdat ik de 'r' niet goed uit kan spreken. Ter compensatie ga ik er een heel bekakte 'r' van maken. Vooral bij Kirsten vind ik dat erg lelijk klinken.
Ik vind het ook een heel leuke naam, maar het is voor mij zo vanzelfsprekend dat de klemtoon op Jor ligt. Net als bij Jurgen; Ik zou Jur-gén heel raar vinden klinken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Een kindje van hier (fok) heet ook zo, ik vond het ook een hele rare naam, maar inmiddels vind ik het echt heel mooi![]()
Car-lá. Hm. Oh, je bedoelt de r natuurlijk.quote:Ik heet CarlaKrijg je zeker ook niet voor elkaar dan he
dat vind ik ook vreemd, de uitspraak op de ja. is dat echt zo bij 'onze' jorja???quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook een heel leuke naam, maar het is voor mij zo vanzelfsprekend dat de klemtoon op Jor ligt. Net als bij Jurgen; Ik zou Jur-gén heel raar vinden klinken.
bedoel je zo'n keel-r? zo'n bijna-g?quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens echt lelijk vind - en hier ga ik mensen mee tegen de borst stuiten - is de zuidelijke uitspraak van de r in namen als Carla. Maar goed, een ander vindt dat weer charmant.
Volgens mij was het JorJA jaquote:Op dinsdag 14 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook een heel leuke naam, maar het is voor mij zo vanzelfsprekend dat de klemtoon op Jor ligt. Net als bij Jurgen; Ik zou Jur-gén heel raar vinden klinken.
[..]
Car-lá. Hm. Oh, je bedoelt de r natuurlijk.Ik denk dat jullie er weinig opmerkelijks aan zouden horen, maar ik ben me erg bewust van die r-uitspraak. Ik probeer hem in ieder geval niet te 'dik' te maken maar licht te houden.
Wat ik trouwens echt lelijk vind - en hier ga ik mensen mee tegen de borst stuiten - is de zuidelijke uitspraak van de r in namen als Carla. Maar goed, een ander vindt dat weer charmant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |