abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86642337
Ik kom op mijn werk zoveel namen tegen dat ik wel wat gewend ben.
Als ik zelf ooit kinderen krijg dan zullen ze een naam krijgen die gangbaar is zonder vreemde spelling oid omdat ik uit ervaring weet hoe vaak dat fout gaat.
  maandag 20 september 2010 @ 17:26:51 #77
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86642958
Ik zag gisteren bij de kapper een kaartje hangen met Zoï...

Over vreemde spelling e.d. gesproken :D

ken het overigens enkel als kledingmerk
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86643017
ik ben zelf geloof wat meer van de gangbare namen
floris moest mijn moeder eerst aan wennen, maar dat had k verwacht (bij mijn ouders in de wijk woont een floris-jan en die mensen zijn niet zo geliefd zeg maar).

rienk is niet echt mijn soort naam. vind t ook niet lekker bekken door de -nk op t eind.
maar ben dr nu wel aan gewend.
wolf t zelfde verhaal

willow vind ik grappig. ook door de buffy willow vind k t niet daar ofzo.

lente vind ik leuk, maar mijn vriend niet. net zoals linde en elin -O-

onze meisjesnaam is trouwens ook heel standaard eigenlijk. alleen de 2e naam iets minder. maar die heb ik gewoon erbij gezet omdat R m wel leuk vind maar niet als roepnaam. heb ik ook met de 2e naam van floris gedaan. boeide m niet zo geloof ik :)
pi_86660972
Ik ben zelf niet echt van de Nederlandse namen, en nu met bijna 30 weken twijfelen we nog over een naam voor ons mannetje. Tis gewoon zo moeilijk.
Voor een meisje waren we er wel zo goed als uit. Sienna en dan als 2e naam Jolie.. omdat dat een soort samenvoegsel van onze namen is, En dat het Frans voor 'mooi' is vonden we ook apart .En de initialen zouden gelijk aan onze voorletters zijn...maar goed..zover zijn we dus niet voor onze knul.
Wel staat mijn favo naam in de namenlijst van de Fok! kindjes :)
Back in business.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:27:05 #80
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_86671952
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:13 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik zei laatst tegen mijn man: "Wat vind je van de naam, Morris?" En toen zei hij ook dat hij het een naam voor een oude man vond. -O- Ik vind dat echt niet, ik snap ook die associatie niet zo goed. Ik heb dat veel eerder met een naam als "Henk" bijvoorbeeld.
Ik denk bij Morris meteen aan Morris Tabaksblat:

pi_86672896
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
lente vind ik leuk, maar mijn vriend niet. net zoals linde en elin -O-
Die staan absoluut in onze top 10. :Y

Willow vind ik ook leuk, maar zo heet een van onze katten al dus dat gaat niet.
Zelfde verhaal geldt voor Karel.
pi_86672975
Had ik al eens verteld dat ik op mijn werk een student sprak die Simon heette en zijn broer heette ook Simon? :o

Waren overigens geen Nederlanders, hier mag dat niet denk ik? Beide kinderen dezelfde naam geven?
pi_86673069
Simon en Simon maar dan gesproken als Saaimon en Siemon O-)

Simon vind ik ook wel mooi trouwens! (De Siemon versie :) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:57:58 #84
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_86676919
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Had ik al eens verteld dat ik op mijn werk een student sprak die Simon heette en zijn broer heette ook Simon? :o

Waren overigens geen Nederlanders, hier mag dat niet denk ik? Beide kinderen dezelfde naam geven?
Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.

Bijv. in de Zaanstreek kwam dit vroeger regelmatig voor door het zeer streng vasthouden aan vernoemingsgewoontes (als je vader en je schoonvader allebei Jan heetten, moest je dus twee zoons Jan noemen, anders voelde een van de vaders zich miskend). In het dagelijks leven sprak men dan van Oudejan en Jongejan of Grotejan en Kleinejan.
pi_86677216
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:57 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.

Bijv. in de Zaanstreek kwam dit vroeger regelmatig voor door het zeer streng vasthouden aan vernoemingsgewoontes (als je vader en je schoonvader allebei Jan heetten, moest je dus twee zoons Jan noemen, anders voelde een van de vaders zich miskend). In het dagelijks leven sprak men dan van Oudejan en Jongejan of Grotejan en Kleinejan.
Ah, vandaar dat rijmpje!

Ouwejan en Jongejan die gingen samen pompen
Ouwejan die brak zijn been en Jongejan zijn klompen.
pi_86678046
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef Rewimo het volgende:
Ivy is leuk! Ik vind alleen de combinatie van een Engelse en een Franse naam niet zo denderend, maar ach, je gebruikt ze in de praktijk toch niet samen :)
Doet me denken aan iemand die ik ken die 2 zoons heeft. De oudste heet T wan, zijn broertje G uido. Toen ik het geboortekaartje kreeg dacht ik dus echt dat hij "Giedo" zou heten, op z'n Hollands net als grote broer.
Blijken ze het uit te spreken als "Kwiedo" :?
Hadden ze grote broer z'n naam beter als T oine kunnen schrijven vind ik dan.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:16:46 #87
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86680161
Maar ja, dat kun je niet meer terugdraaien. En ik kan me ook wel voorstellen dat ze geen Kwiedo schrijven....

Ik ken trouwens een gezin waar 3 jongens dezelfde namen in een andere volgorde hebben (en ook een andere roepnaam).
Dirk Wieger Arie (ik weet niet meer in welke volgorde).
En daarna kwam er een meisje (die zat bij mij in de klas).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 17:22:14 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86680380
Ik zag vandaag ergens een kaartje hangen: B ing.

Nou ja, okee. Maar dan met als tweede en derde namen H endricus M aria. Dat vind ik dan weer geen combinatie eigenlijk :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86683113
Bing, zo heet het zoontje van Claudia de Breij ook. Zo hing er bij onze verloskundigepraktijk een kaartje met daarop de naam Bink.
29/10/'10 - 25/03/'13
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 september 2010 @ 18:59:50 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86683719
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik zag vandaag ergens een kaartje hangen: B ing.

Nou ja, okee. Maar dan met als tweede en derde namen H endricus M aria. Dat vind ik dan weer geen combinatie eigenlijk :{
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meter :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:04:03 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86683860
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bing, zo heet het zoontje van Claudia de Breij ook. Zo hing er bij onze verloskundigepraktijk een kaartje met daarop de naam Bink.
In ken een Binc.
Verschrikkelijk die c op 't eind :P

Bing, daar ben ik wel aan gewend, 'k kijk te veel gt/st.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 19:31:40 #92
13151 crew  Rewimo
pi_86684917
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:59 schreef Sjeen het volgende:
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meter :)
Zal best, maar het klinkt niet vind ik ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86702779
Iemand tips voor een site/boekje met originele naamtips?

We hebben hier een boekje liggen met voornamen van A-Z. Je wordt helemaal scheel van dat boekje na het lezen van 10 namen.

Liever een site met wat kortere lijstjes, waarin originaliteit een rol speelt. Dus geen Hidde-Sem-Lucas lijstjes. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2010 @ 10:53:59 #94
13151 crew  Rewimo
pi_86703793
Sites uit de OP al bekeken? :)
pi_86705848
Ik heb eigenlijk alleen moeite met namen die je niet in het Nederlands uitspreekt of uit kunt spreken. Om die reden vind ik een naam als Ivy gewoon niet leuk. Het ziet er op schrift leuk uit en klinkt in het Engels prima, maar we wonen in Nederland! Evie lijkt erop en vind ik vele malen leuker.

En verder, tja, ik kan de namen niet loszien van de kindjes. Associaties zijn heel krachtig. Zo vond ik Storm nooit een leuke naam, maar de Storm hier op het forum is zo'n ontzettend leuk jongetje dat ik dat gevoel bij die naam ben kwijtgeraakt. Een naam als Jonas vind ik heel suf - ik moet erbij denken aan jonassen - maar als iemand hier een zoontje krijgt met die naam dan weet ik zeker dat ik er meteen anders over denk.

Er zijn trouwens veel namen die ik leuk vind maar waarvan ik tegelijkertijd vind dat de naam absoluut niet bij een kind van mij zou passen. Amélie is zo'n naam - daar hoort voor mij een donkerharig meisje bij. Elodie is voor mijn dochter te deftig, Willow te brutaal en kunstzinnig, Lente te veel 'in contact staan met de natuur'. Ik ga gewoon niet zo'n dochter krijgen, denk ik. Projectie. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:11:26 #96
298315 SacreCoeur
pi_86706379
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen moeite met namen die je niet in het Nederlands uitspreekt of uit kunt spreken. Om die reden vind ik een naam als Ivy gewoon niet leuk. Het ziet er op schrift leuk uit en klinkt in het Engels prima, maar we wonen in Nederland! Evie lijkt erop en vind ik vele malen leuker.

En verder, tja, ik kan de namen niet loszien van de kindjes. Associaties zijn heel krachtig. Zo vond ik Storm nooit een leuke naam, maar de Storm hier op het forum is zo'n ontzettend leuk jongetje dat ik dat gevoel bij die naam ben kwijtgeraakt. Een naam als Jonas vind ik heel suf - ik moet erbij denken aan jonassen - maar als iemand hier een zoontje krijgt met die naam dan weet ik zeker dat ik er meteen anders over denk.

Er zijn trouwens veel namen die ik leuk vind maar waarvan ik tegelijkertijd vind dat de naam absoluut niet bij een kind van mij zou passen. Amélie is zo'n naam - daar hoort voor mij een donkerharig meisje bij. Elodie is voor mijn dochter te deftig, Willow te brutaal en kunstzinnig, Lente te veel 'in contact staan met de natuur'. Ik ga gewoon niet zo'n dochter krijgen, denk ik. Projectie. :Y)
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezen :P
pi_86706534
Hier is de naam een strijd. Meisjesnaam hebben we al heel lang. Waren we zo overuit. Hubbie kwam met die naam en hij is prachtig.
Maar jongensnaam }:| Dit weekend met vrienden en hun dochtertje over jongensnamen. Zo'n boekje met allemaal namen ingezien. Maar....... We hebben nog niets. Wel iets wat misschien in de buurt komt maar nog niet het gevoel wat we beide hadden bij de meisjesnaam.

Dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik nog 7 maanden :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_86706682
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezen :P
Ik ook. :D

Ik had een favoriet (#1). Toen werd een andere favoriet (#2) het ineens waar mijn lief nooit echt iets in zag. Nu twijfel ik weer over de eerste favoriet en is er bovendien een naam (#3) bij gekomen die ik heel leuk vind. Mijn lief heeft een duidelijke voorkeur voor #2.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:21:55 #99
298315 SacreCoeur
pi_86706711
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook. :D

Ik had een favoriet (#1). Toen werd een andere favoriet (#2) het ineens waar mijn lief nooit echt iets in zag. Nu twijfel ik weer over de eerste favoriet en is er bovendien een naam (#3) bij gekomen die ik heel leuk vind. Mijn lief heeft een duidelijke voorkeur voor #2.
Ja hé, nu maak je me nieuwsgierig :{w
pi_86706817
Claudia ik kan me in heel veel van je post vinden. Kindjes hier maken veel namen leuk waar je normaal niks mee hebt.

En ik ben reuze benieuwd wat jullie naam uiteindelijk wordt!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')