Ik denk bij Morris meteen aan Morris Tabaksblat:quote:Op maandag 20 september 2010 16:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik zei laatst tegen mijn man: "Wat vind je van de naam, Morris?" En toen zei hij ook dat hij het een naam voor een oude man vond.Ik vind dat echt niet, ik snap ook die associatie niet zo goed. Ik heb dat veel eerder met een naam als "Henk" bijvoorbeeld.
Die staan absoluut in onze top 10.quote:Op maandag 20 september 2010 17:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
lente vind ik leuk, maar mijn vriend niet. net zoals linde en elin
Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Had ik al eens verteld dat ik op mijn werk een student sprak die Simon heette en zijn broer heette ook Simon?![]()
Waren overigens geen Nederlanders, hier mag dat niet denk ik? Beide kinderen dezelfde naam geven?
Ah, vandaar dat rijmpje!quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:57 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Ja hoor, mag best, er is geen wet die het verbiedt. Praktisch lijkt het me niet.
Bijv. in de Zaanstreek kwam dit vroeger regelmatig voor door het zeer streng vasthouden aan vernoemingsgewoontes (als je vader en je schoonvader allebei Jan heetten, moest je dus twee zoons Jan noemen, anders voelde een van de vaders zich miskend). In het dagelijks leven sprak men dan van Oudejan en Jongejan of Grotejan en Kleinejan.
Doet me denken aan iemand die ik ken die 2 zoons heeft. De oudste heet T wan, zijn broertje G uido. Toen ik het geboortekaartje kreeg dacht ik dus echt dat hij "Giedo" zou heten, op z'n Hollands net als grote broer.quote:Op maandag 20 september 2010 15:30 schreef Rewimo het volgende:
Ivy is leuk! Ik vind alleen de combinatie van een Engelse en een Franse naam niet zo denderend, maar ach, je gebruikt ze in de praktijk toch niet samen
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meterquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik zag vandaag ergens een kaartje hangen: B ing.
Nou ja, okee. Maar dan met als tweede en derde namen H endricus M aria. Dat vind ik dan weer geen combinatie eigenlijk
In ken een Binc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bing, zo heet het zoontje van Claudia de Breij ook. Zo hing er bij onze verloskundigepraktijk een kaartje met daarop de naam Bink.
Zal best, maar het klinkt niet vind ikquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:59 schreef Sjeen het volgende:
Vermoedelijk vernoemingen naar peter en meter
e lijkt erop en vind ik vele malen leuker.
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen moeite met namen die je niet in het Nederlands uitspreekt of uit kunt spreken. Om die reden vind ik een naam als Ivy gewoon niet leuk. Het ziet er op schrift leuk uit en klinkt in het Engels prima, maar we wonen in Nederland! Eve lijkt erop en vind ik vele malen leuker.
En verder, tja, ik kan de namen niet loszien van de kindjes. Associaties zijn heel krachtig. Zo vond ik Storm nooit een leuke naam, maar de Storm hier op het forum is zo'n ontzettend leuk jongetje dat ik dat gevoel bij die naam ben kwijtgeraakt. Een naam als Jonas vind ik heel suf - ik moet erbij denken aan jonassen - maar als iemand hier een zoontje krijgt met die naam dan weet ik zeker dat ik er meteen anders over denk.
Er zijn trouwens veel namen die ik leuk vind maar waarvan ik tegelijkertijd vind dat de naam absoluut niet bij een kind van mij zou passen. Amélie is zo'n naam - daar hoort voor mij een donkerharig meisje bij. Elodie is voor mijn dochter te deftig, Willow te brutaal en kunstzinnig, Lente te veel 'in contact staan met de natuur'. Ik ga gewoon niet zo'n dochter krijgen, denk ik. Projectie.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de naam die jullie uitkiezen
Ja hé, nu maak je me nieuwsgierigquote:Op woensdag 22 september 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik had een favoriet (#1). Toen werd een andere favoriet (#2) het ineens waar mijn lief nooit echt iets in zag. Nu twijfel ik weer over de eerste favoriet en is er bovendien een naam (#3) bij gekomen die ik heel leuk vind. Mijn lief heeft een duidelijke voorkeur voor #2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |