abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:16:06 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87837567
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:07:17 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87846180
quote:
de 2a4.. wat een lachertje
Waarnemingsmiddelen van de jaren 80.. yeahhhhh
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_87867973
Erg jammer dat er op dit soort forums altijd op dit soort discussies wordt gereageerd door mensen die zelf nog geen dag in dienst hebben gezeten. Uit de post van leovanw blijkt meteen dat hij de enige is die verstand van zaken en recht van spreken heeft. In mijn optiek is het niet belangrijk hoe je een eenheid noemt, maar je moet dan wel consequent zijn. Je kan dus niet zeggen 'de mariniers en het kct zijn elite en luchtmobiel niet'. Daarmee zeg je dus eigenlijk dat de gemiddelde marinier hetzelfde takenpakket heeft als de gemiddelde commando, en dat luchtmobiel daar bovendien buitenvalt. Dat is allesbehalve waar. Jongens; het is heeeel simpel.

Pantserinfanterie: Infanterie eenheid
Luchtmobiel: Lichte Infanterie
Korps Mariniers: Lichte Infanterie
Korps Commando Troepen: Special Forces

Voor degene die het niet doorhad. Achter Korps Mariniers en Luchtmobiel staat hetzelfde: lichte infanterie. Het verschil met de pantserinfanterie is dus dat deze twee eenheden bestaan uit militairen die gewend zijn te opereren zonder ondersteuning van zware voertuigen. Laat je niet misleiden door de term 'licht'; dit wil juist zeggen dat zij zélf zwaar bepakt zijn en lange afstanden af moeten kunnen leggen zonder voertuigen. Het resultaat: een zware opleiding, andere manier van inzet en over het algemeen andere mind set.

Als je dit niet 'elite' genoeg vind en je vind dat alleen special forces tot de elite behoren, dan vallen zowel luchtmobiel als het korps mariniers af. Over het algemeen worden beide eenheden vaak echter wél zo aangeduid, net door dat beetje extra dat zij leveren. Om hiermee de pantserinfanterie overigens niet af te vallen.

Nogmaals vind je dit allemaal niet stoer genoeg, dan moet je eerst bij jezelf afvragen wie jij wel niet bent om dat niet stoer te vinden en vervolgens, wanneer je nog steeds van je standpunt overtuigd bent, moet je dan maar solliciteren bij het Korps Commando Troepen. Het korps commando troepen levert namelijk ook een zeer pittige opleiding en leidt zijn mensen daarnaast op om special operations uit te voeren. In tegenstelling tot het gros van de mariniers/luchtmobielers.

En daar komt ie 'HET GROS'. Want ja, er zijn uitzonderingen. Zo heeft het Korps Mariniers een (in verhouding zeer kleine) groep militairen die ook onder het kopje 'special forces' vallen. Met recht is hier al gesproken over bijvoorbeeld het UIM. Echter, om dit nogmaals te benadrukken; de gemiddelde marinier komt niet uit een onderzeeër gezet om vervolgens gekleed in het zwart een 'high value target' uit zijn huis te trekken. Geloof niet alles wat je op tv ziet... De gemiddelde marinier heeft een erg stoere baan, maar is nog steeds infanterist.

Ik weet dat er infanterie pelotons van het korps mariniers worden gebruikt om deze kleine groep special forces van het korps te ondersteunen (of dat hier althans plannen voor waren). Maar maakt dat ze dan ook special forces? Nee, helaas niet. Overigens is exact ditzelfde plan ook bij de landmacht van toepassing. Daar gaat het namelijk om pelotons luchtmobiel die het kct ondersteunen. (ik zag dat een forumganger hier al van op de hoogte was) Ook zij zijn daarmee echter nog geen special forces. Tot slot; Ook de luchtmobiele brigade heeft kleine eenheden die op zeer hoog niveau acteren, denk daarbij aan de pathfinders.

Al met al; als je antwoord geeft op vragen zorg dan dat je weet waar je over praat en als je iets wel of geen elite wil noemen is dat helemaal aan jou, maar ben dan consequent.

*)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:41:11 #54
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87873554
Daar gaat mijn topic toch niet over ;(
pi_88103224
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:45 schreef redcharlie het volgende:
Erg jammer dat er op dit soort forums altijd op dit soort discussies wordt gereageerd door mensen die zelf nog geen dag in dienst hebben gezeten. Uit de post van leovanw blijkt meteen dat hij de enige is die verstand van zaken en recht van spreken heeft. In mijn optiek is het niet belangrijk hoe je een eenheid noemt, maar je moet dan wel consequent zijn. Je kan dus niet zeggen 'de mariniers en het kct zijn elite en luchtmobiel niet'. Daarmee zeg je dus eigenlijk dat de gemiddelde marinier hetzelfde takenpakket heeft als de gemiddelde commando, en dat luchtmobiel daar bovendien buitenvalt. Dat is allesbehalve waar. Jongens; het is heeeel simpel.

Pantserinfanterie: Infanterie eenheid
Luchtmobiel: Lichte Infanterie
Korps Mariniers: Lichte Infanterie
Korps Commando Troepen: Special Forces

Voor degene die het niet doorhad. Achter Korps Mariniers en Luchtmobiel staat hetzelfde: lichte infanterie. Het verschil met de pantserinfanterie is dus dat deze twee eenheden bestaan uit militairen die gewend zijn te opereren zonder ondersteuning van zware voertuigen. Laat je niet misleiden door de term 'licht'; dit wil juist zeggen dat zij zélf zwaar bepakt zijn en lange afstanden af moeten kunnen leggen zonder voertuigen. Het resultaat: een zware opleiding, andere manier van inzet en over het algemeen andere mind set.

Als je dit niet 'elite' genoeg vind en je vind dat alleen special forces tot de elite behoren, dan vallen zowel luchtmobiel als het korps mariniers af. Over het algemeen worden beide eenheden vaak echter wél zo aangeduid, net door dat beetje extra dat zij leveren. Om hiermee de pantserinfanterie overigens niet af te vallen.

Nogmaals vind je dit allemaal niet stoer genoeg, dan moet je eerst bij jezelf afvragen wie jij wel niet bent om dat niet stoer te vinden en vervolgens, wanneer je nog steeds van je standpunt overtuigd bent, moet je dan maar solliciteren bij het Korps Commando Troepen. Het korps commando troepen levert namelijk ook een zeer pittige opleiding en leidt zijn mensen daarnaast op om special operations uit te voeren. In tegenstelling tot het gros van de mariniers/luchtmobielers.

En daar komt ie 'HET GROS'. Want ja, er zijn uitzonderingen. Zo heeft het Korps Mariniers een (in verhouding zeer kleine) groep militairen die ook onder het kopje 'special forces' vallen. Met recht is hier al gesproken over bijvoorbeeld het UIM. Echter, om dit nogmaals te benadrukken; de gemiddelde marinier komt niet uit een onderzeeër gezet om vervolgens gekleed in het zwart een 'high value target' uit zijn huis te trekken. Geloof niet alles wat je op tv ziet... De gemiddelde marinier heeft een erg stoere baan, maar is nog steeds infanterist.

Ik weet dat er infanterie pelotons van het korps mariniers worden gebruikt om deze kleine groep special forces van het korps te ondersteunen (of dat hier althans plannen voor waren). Maar maakt dat ze dan ook special forces? Nee, helaas niet. Overigens is exact ditzelfde plan ook bij de landmacht van toepassing. Daar gaat het namelijk om pelotons luchtmobiel die het kct ondersteunen. (ik zag dat een forumganger hier al van op de hoogte was) Ook zij zijn daarmee echter nog geen special forces. Tot slot; Ook de luchtmobiele brigade heeft kleine eenheden die op zeer hoog niveau acteren, denk daarbij aan de pathfinders.

Al met al; als je antwoord geeft op vragen zorg dan dat je weet waar je over praat en als je iets wel of geen elite wil noemen is dat helemaal aan jou, maar ben dan consequent.

*)
Als ik in een paar topic elke keer moet aanhoren en lezen hoe geweldige de LMB wel niet is en vervolgens ga je zaken met elkaar vergelijken dan durf ik vol te houden als leek en gewone burger dan gemiddeld genomen een commando en marinier meer in zijn pet heeft dan een gemiddelde LMB infanterist. En dan kun je nog honderd keer gaan herhalen dat zus en zo toch anders ligt,ja,appels en peren zijn moeilijk met elkaar te vergelijken,maar grosso modo ach ik de weerbaarheid en status van een gemiddelde marinier en commando hoger dan die van een LMB infanterist hoe goed en vaak hij opgeleid wordt door :6 .... o.a. commando's.
Nog even en we moeten alles te danken hebben aan onze jongens van de Lucht Mobiele brigade.

Waarom denk je dat er bij de massa in de maatschappij,leken voor het gemak, als je het woord elite laat vallen men als eerste commando en dan marinier zegt/ Zeker omdat ze tegen LMB zijn of nog beter er niks vanaf weten? Nee, men weet over het algemeen de geschiedenis wel een beetje van deze 2 Korpsen en dat telt. En daar veranderd tig uitzendingen in Afganistan echt niet 1,2 3 iets aan lijkt mij.
Mij is ook aangeleerd dat je moet kijken naar de emblemen op de baretten en wat zie ik op die van de LMB? Stoottroepen,een prima eenheid maar om die dan vervolgens op het niveau van de gemiddelde marinier of commando te plaatsen is je zelf erg veel klasse toebedelen die je niet hebt lijkt mij.
Waarom hoor ik bijvoorbeeld niks over het welbekende 42 BLJ,de Limburgerse Jagers, die zelfs bij de commando's vanwegen hun pansterstorm? erg goed en hoog staan aangeschreven.
Hebben ook in Afghanistan gediend,hebben ook een staat van dienst die ver teruggaat.

nee,LMB schijnt een soort overheerlijking( of flavor of the month) te zijn van het Nl leger,iets dat mi net zo vergangkelijk is als de populariteit momenteel van een programma als Oh Cherso.
Een beetje bescheidenheid zou meer op zijn plaats zijn dan deze vorm van oververheerlijking door enkelen. :Z
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88112356
Dat is nou eenmaal de luchtmobiele cultuur.... luchtmobiel en dan een hele tijd niets en dan de rest van het leger, de zogenoemde "blanco's'

Ik heb overigens niets tegen lmb...
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:29:46 #57
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88112399
Luchtmobiele cultuur. :)
Met knuffelbesten rondlopen.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_88208826
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:28 schreef Ice_Ice het volgende:
Dat is nou eenmaal de luchtmobiele cultuur.... luchtmobiel en dan een hele tijd niets en dan de rest van het leger, de zogenoemde "blanco's'

Ik heb overigens niets tegen lmb...
En dat laatste is waarschijnlijk een understatement :D :s) })
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 14:28:36 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88209309
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:28 schreef rubje het volgende:

[..]

Hebben ook in Afghanistan gediend,hebben ook een staat van dienst die ver teruggaat.
LMB toch ook?

de reden dat je niet zoveel over het 42ste hoort is omdat dit slechts 1 bataljon is en er dus niet al teveel van zijn maar ze vinden zichzelf ongetwijfeld de besten net zoals dat ze bij 11 infbat zichzelf beter vinden als 12 infbat binnen de brigade maar dat 12 infbat toch beter is als de rest buiten de brigade

interservices rivalry heet het en het is gezond

quote:
nee,LMB schijnt een soort overheerlijking( of flavor of the month) te zijn van het Nl leger,iets dat mi net zo vergangkelijk is als de populariteit momenteel van een programma als Oh Cherso.
Een beetje bescheidenheid zou meer op zijn plaats zijn dan deze vorm van oververheerlijking door enkelen. :Z
zelfverheerlijking is een militair dingetje, daar is de luchtmobiele brigade echt niet uniek in

net zoals artsen zichzelf de bomb vinden
pi_88244827
Juist ja, vol zijn van je zelf is mi niet erg maar overdrijven alsof dat het enigste is,dan mag je je zelf weleens laten nakijken want op een bepaalt moment wordt je niet meer serieus genomen en zelfs als vervelend beschouwd.

Iets anders: Ik heb die website van leovanw eens de afgelopen tijd doorgespit en er staat echt veel en goede informatie op voor leken zoals ik inzake alles wat met de commandos hebben te maken.Ik heb begrepen dat hij deze info ook zelf krijgt aangereikt van hun om naar buiten te brengen. Erg leuk allemaal en informatief. ^O^
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 13:25:33 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88245014
voorbeel van dat overdrijven aub?
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:26:02 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88245030
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:20 schreef rubje het volgende:
Juist ja, vol zijn van je zelf is mi niet erg maar overdrijven alsof dat het enigste is,dan mag je je zelf weleens laten nakijken want op een bepaalt moment wordt je niet meer serieus genomen en zelfs als vervelend beschouwd.

Iets anders: Ik heb die website van leovanw eens de afgelopen tijd doorgespit en er staat echt veel en goede informatie op voor leken zoals ik inzake alles wat met de commandos hebben te maken.Ik heb begrepen dat hij deze info ook zelf krijgt aangereikt van hun om naar buiten te brengen. Erg leuk allemaal en informatief. ^O^
Zucht..............
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_88245313
misschien hier een andere mening als burger.

i don't give a crap wie de beste is! ze moeten allemaal goed zijn, hun stinkende best doen.
wat maakt het ook uit.
i dont hate god i just hate his fanclub
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:35:08 #64
110987 ErwinRommel
pi_88245367
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:34 schreef Blauwebaret het volgende:
misschien hier een andere mening als burger.

i don't give a crap wie de beste is! ze moeten allemaal goed zijn, hun stinkende best doen.
wat maakt het ook uit.
Dat dus!!!
pi_88245678
het zal ook meer de mening van de gemiddelde 14 tot 20 jarige zijn die er zo over denkt?

ik vind het nog wel lachwekkend ook eigenlijk, dat mensen zich er zo druk om kunnen maken over wie beter is :') ik zou zeggen, solliciteer bij alle eenheden, doorloop alle opleidingen en kom met het antwoord ^O^
i dont hate god i just hate his fanclub
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:46:24 #66
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_88245804
Dan moet je eerst beginnen met definiëren van 'Beste'. KCT met LMB vergelijkingen is beetje appels en peren verhaal
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 13:46:29 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88245809
sowieso de vraag wie beter is ... :')

luchtmobiel is beter in dingen die diep in hun straatje liggen dan commando's en mariniers bij mekaar, Mariniers daarentegen kunnen zwemmen
pi_88245834
Je wilt ook echt niet weten hoeveel jochies ik heb horen zeggen dat de luchtmobiele brigade SF is. :')

KCT en de MSO met elkaar te vergelijken is al een stuk beter.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:08:31 #69
110987 ErwinRommel
pi_88246617
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:47 schreef Vronsky het volgende:
Je wilt ook echt niet weten hoeveel jochies ik heb horen zeggen dat de luchtmobiele brigade SF is. :')

KCT en de MSO met elkaar te vergelijken is al een stuk beter.
Zucht.......nogmaals.....LMB zijn geen SF, net zomin als het Korps Mariniers.
Goed in het Korps heb je 1 héél klein clubje, de zgn UIM. Maar de rest is gewoon lichte infanterie!!

Dat het Kmarns een naam heeft is bekend, hun wapenfeiten idem. Dat kent Nederland.
LMB is relatief nieuw. (ja, ben eerste lichting, 09/92). En pisvlekken die bweren dat LMB beter is dan weet ik veel wie?? Ze liegen, een ieder heeft zijn eigen vakgebied.
Zonder elkaar overleven we nl. niet!!
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:13:50 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88246808
mjah nieuw ... de brigade is nieuw ja

de geschiedenis van de verschillende eenheden binnen de brigade gaat terug tot de tiendaagse veldtocht maar dat weet jij als grenadier ongetwijfeld beter dan mij
pi_88246879
Meh, UIM.

MSO is veel hipper. :{w
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:43:59 #72
110987 ErwinRommel
pi_88248037
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:13 schreef sp3c het volgende:
mjah nieuw ... de brigade is nieuw ja

de geschiedenis van de verschillende eenheden binnen de brigade gaat terug tot de tiendaagse veldtocht maar dat weet jij als grenadier ongetwijfeld beter dan mij
Uiteraard sp3c ;)
Garde Regiment Grenadiers, Garde Regiment Jagers (11 Infbat AASLT). Ik weet het. Maar dat zijn dan wel de regimenten die tegenwoordig ondergebracht zijn in AASLT/PARA.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 14:53:50 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88248438
voor mij een andere verpakking voor hetzelfde cadeautje eerlijk gezegd

grenadiers en jagers zijn tradioneel lichte infanterie regimenten geweest
wat de geschiedenis betreft, dan heb je nog van heutsz en de stoottroepen ... dan zit het wat de geschienis wel goed met de LMB denk ik hoor

sterker nog, de geschiedenis is langer en roemrijker dan die van het KCT *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88251468
We zijn allemaal elite op ons eigen werkgebied :+
pi_88253174
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zucht.......nogmaals.....LMB zijn geen SF, net zomin als het Korps Mariniers.
Goed in het Korps heb je 1 héél klein clubje, de zgn UIM. Maar de rest is gewoon lichte infanterie!!

Dat het Kmarns een naam heeft is bekend, hun wapenfeiten idem. Dat kent Nederland.
LMB is relatief nieuw. (ja, ben eerste lichting, 09/92). En pisvlekken die bweren dat LMB beter is dan weet ik veel wie?? Ze liegen, een ieder heeft zijn eigen vakgebied.
Zonder elkaar overleven we nl. niet!!
Sowieso, de LMB is ook niet meer wat het geweest is, heb wat verhalen gehoord van zo'n man die ook in de eerste lichting zat toen ik nog vrijwillige brandweerman was.

Daar zaten blijkbaar ook wat oud-legionairs tussen en kader het afkomstig van de commandos en Mariniers, kan je ook echt niet meer vergelijken met nu denk ik. :P

Wat ik wil zeggen, jullie waren vroeger beter dan dat volk dat er nu zit. :*
pi_88321111
hehe,eindelijk iemand die ook even de realiteitszin naar boven laat komen. ^O^
nog ff een een gemiddelde LMB infanterist acht zich ook beter dan een gemiddelde
legionair,of iemand vd Spetnatz })

@sp3c

Het grote voorbeeld is er maar 1 en dat is ErwinRommel die in praktisch elk topic met zijn "para "kreten zich naar de voorgrond dringt,alsof er niks anders bestaat en het idee geeft dat hij met zijn militaire achtergrond bij de grote jongens van het KCT en Mariniers hoort. Maar goed,ik vind het verder zinloos om hier aandacht aan te geven want ik heb al voldoende gezegd hoe ik er tegenover sta en erover denk (Dutchbat 3 verhaal) en dat hoef ik niet elke keer te herhalen lijkt mij.

in dat opzicht zou hij eens een voorbeeld kunnen nemen aan Rave_NL die echt laat zien dat hij heus wel kwaliteiten heeft en zich bescheiden opstelt en passend uit daar waar nodig.
Dat is een eigenschap van een ware gevechtssoldaat,ongeacht of het nu elite is of niet ,die zich niet hoeft te bewijzen of zonodig op de voorgrond hoeft te treden,want waarom luid en duidelijk maken waar je vandaan komt en hoe goed je wel niet bent,als je echt die kwaliteiten hebt die je zegt te hebben.
Het is toch belangrijk dat jij maar weet hoe goed je bent? Heb je echt geen speldje oid voor nodig,de mensen zien of merken het toch wel op een bepaalt moment en als ze het niet merken? sowhat,er zijn belangrijkere dingen in het leven lijkt mij.

[ Bericht 16% gewijzigd door rubje op 04-11-2010 16:31:41 ]
pi_88321812
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:08 schreef rubje het volgende:
nog ff een een gemiddelde LMB infanterist acht zich ook beter dan een gemiddelde

@sp3c

Het grote voorbeeld is er maar 1 en dat is ErwinRommel die in praktisch elk topic met zijn para kreten zich naar de voorgrond dringt,alsof er niks anders bestaat en het idee geeft dat hij met zijn militaire achtergrond bij de grote jongens van het KCT en Mariniers hoort.Maar goed,ik vind het verder zinloos om hier aandacht aan te geven want ik heb al voldoende gezegd hoe ik er tegenover sta en erover denk (Dutchbat 3 verhaal) en dat hoef ik niet elke keer te herhalen lijkt mij.

in dat opzich zou hij eens een voorbeeld kunnen nemen aan Rave_NL die echt laat zien dat hij heus wel kwaliteiten heeft en zich bescheiden opstelt en passend uit waar nodig.
Dat is een eigenschap van een ware gevechtssoldaat ongeacht of het nu elite is of niet ,die zich niet hoeft te bewijzen of zonodig op de voorgrond hoeft te treden,want waarom luid en duidelijk maken waar je vandaan komt en hoe goed je wel niet bent,als? je echt die kwaliteiten hebt?
Het is toch belangrijk dat jij maar weet hoe goed je bent? heb je echt geen speldje oid voor nodig,de mensen zien of merken het toch wel op een bepaalt moment en als ze het niet merken? sowhat,er zijn belangrijkere dingen in het leven lijkt mij.
Overigens, de gemiddelde legionair stelt ook niet VEEL voor, (Basis opleiding van 15 weken.. dat is het.), alleen zij hebben van vroeger in Afrika nogal een reputatie opgebouwd.
Daar is het dus echt dienen en je bek dicht houden.

(En, er is dus niets dat "spetsnaz" heet, is geen speciale eenheid ofzo, het is gewoon het Russische woord voor sf, er zijn wel wat groepen binnen Rusland die wel weten wat ze doen maar ik durf er geld op te verwedden dat de gemiddelde westerse sf'ert beter uitgerust en getrained is.)

En Rave, ik wist niet dat je bescheiden was! :')
  donderdag 4 november 2010 @ 12:32:27 #78
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_88322003
Passend en subtiel Rave, hulde!
pi_88322036
Nou, ik heb op discovery een aantal documentaire over de legionairs opleidingen (vooral als je voor hun para specialisme gaat)gezien en dat is niet niks .Er was ook zoiets gelijks van de Navy Seals,Marines Recon en naast het bekende leesmateriaal zijn dit soort documentaires altijd een welkome aanvulling op bestaande informatie.
En Rave die speelt het spelletje van jennerij heus wel mee en zegt ook af en toe wat maar in verhouding met het gejengel wat ik elke keer lees van ErwinRommel is hij redelijk bescheiden over zijn doen en laten en dat zegt mij genoeg.
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 12:39:07 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88322226
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:33 schreef rubje het volgende:
Nou, ik heb op discovery
ik stopte met lezen :')
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 12:43:44 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88322405
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:08 schreef rubje het volgende:
die is mooi

iemand zegt iets wat in je staatje past en DAT is realeitszin en de restis onzin

quote:

@sp3c

Het grote voorbeeld is er maar 1 en dat is ErwinRommel die in praktisch elk topic met zijn AASLT/PARA FTW! kreten zich naar de voorgrond dringt,alsof er niks anders bestaat en het idee geeft dat hij met zijn militaire achtergrond bij de grote jongens van het KCT en Mariniers mag scharen, dan heb ik zoiets van: :r :r :r
dat heb ik hm nog niet zien zeggen eerlijk gezegd

ja hij strooit met kreten in het rond en is heel erg trots op zijn diensttijd daar maken we (ik ook :@) af en toe wat grappen over maar dat hij beter is dan de rest heb ik hem nooit horen zeggen

quote:
Maar goed,ik vind het verder zinloos om hier aandacht aan te geven want ik heb al voldoende gezegd hoe ik er tegenover sta en erover denk (Dutchbat 3 verhaal) en dat hoef ik niet elke keer te herhalen lijkt mij.
nee dat hoeft niet want het gebrek aan kennis straalt er iedere keerweer vanaf en je krijgt iedere keer dezelfde reacties

quote:
Dat is een eigenschap van een ware gevechtssoldaat ongeacht of het nu elite is of niet
wat de fok! weet jij daar nu van ...
  donderdag 4 november 2010 @ 13:06:25 #82
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88323299
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef Deathwings het volgende:
Passend en subtiel Rave, hulde!
Nogmaals, tact is gay.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_88323536
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:43 schreef sp3c het volgende:

die is mooi

iemand zegt iets wat in je staatje past en DAT is realeitszin en de restis onzin

dat heb ik hem nog niet zien zeggen eerlijk gezegd

[..]
Kijk eens goed in de geschiedenis in DEF waar hij in voorkomt en je ziet vanzelf de keren
dat de kreet " AASLT/PARA FTW! " in voorkomt.
Ik sta verder altijd open voor andere gedachtes zolang die wel redelijk zijn en niet vanuit een en dezelfde achterliggende gedachten zijn nl: "ach wat weet jij als leek en niet gediende er nou van,laat alles maar aan ons over,wij weten er alles van,dus is jouw mening nikszeggend en bevooroordeelt" terwijl je juist als ervaren militair gewoon doordrongen bent van 1 gedachte nl: "
de enige manier hoe je hierover kunt praten of oordelen is door zelf militair te zijn en het ervaren te hebben"
kortom de standaardreactie van mensen die alleen maar hun eigen waarrheid willen horen dat geen waarheid is maar een falsificering van de eigen feiten. Kortom eenzijdig en niet neutraal,laat staan objectief.

quote:
ER strooit met kreten in het rond en is heel erg trots op zijn diensttijd daar maken we (ik ook :@) af en toe wat grappen over maar dat hij beter is dan de rest heb ik hem nooit horen zeggen
Het gaat niet om het feit dat je niet trots mag zijn over je diensttijd en wat grappen en grollen op zijn tijd mag doen,maar als je continue in bijna elke topic in DEF je naar voren schreeuwt met dezelfde kreten,en je ziet en leest zijn verleden,dan heb ik zoiets van: "Joh...een tandje minder kan ook wel." Vooral met een verleden van een VN bataljon genaamd Dutchbat 3 dat zoveel jaar na dato voor de gewone burger nog steeds synoniem staat voor nederlandse jongens die zich militairen noemen en onschuldige bange burgers aan de vijand overleverden omdat ze zelf zoals het heette onderbemand,onderbewapend en in de steek gelaten waren door de hogere militaire machten terwijl achteraf blijkt dat gewoon simpele angst heeft geregeerd en men dus voor de gemakkelijkste weg koos nl: "Geef de vijand wat ze willen en redt je eigen vege lijf ondanks dat je kan raden dat die burgers worden afgevoerd en vermoord."

quote:
[..]

nee dat hoeft niet want het gebrek aan kennis straalt er iedere keerweer vanaf en je krijgt iedere keer dezelfde reacties
Ik heb de afgelopen weken expres alle documentatie mbt dit hele Srebrenica gebeuren er goed op nageslagen,nagelezen en op mij laten inwerken om een mening te kunnen vormen zodat het tenminste goed onderbouwd is. Maar als ik elke keer moet aanhoren dat ik ook begrip voor onze nederlandse militairen moet hebben alleen maar omdat zij geestelijk er door heen zitten vanwege hetgeen ze hebben ervaren,dan is dat voor een gemiddelde burger en niet-militair niet te vatten omdat altijd het beeld blijft van hossende militairen voor de tv camera's die maar wat blij zijn dat ze naar huis mochten terwijl daarvoor tientallen moslim burgers waren afgevoerd en vermoord door de vijand,alleen maar omdat onze eigen jongens te bang waren ( of noem het voor mijn part bevel van hoger hand) om ze met de beperkte middelen die ze hadden iets te doen. Dat laatste is wel duidelijk geworden in die documentaire op Geschiedenis24 over sergeant-majoor Hans Thijsen en de val van Srebrenica
quote:
Documentaire uit 2005 over sergeant-majoor Hans Thijsen, die op 11 juli 1995 als Dutchbatter betrokken is bij de val van de moslimenclave Srebrenica. Thijsen wordt gevolgd bij zijn terugkeer naar Srebrenica, tien jaar na de genocide.
Afl.: Monument van onverwerkt verdriet.
En dan kun je duizend keren beweren dat het allemaal anders of dat mensen het niet begrijpen of anti-militair zijn of noem maar een zoveelste excuus,feit is dat men gewoon de ware toedracht niet wil horen omdat het te pijnlijk is. Tuurlijk,de waarheid komt nooit gelegen,dus liegen we maar erop los om het te verdringen. }:| :r of betichten we de andersdenkenden van alles en nog wat.

De daders liggen op het kerkhof niet waar voormalig minister-president Kok?

[ Bericht 23% gewijzigd door rubje op 04-11-2010 17:06:13 ]
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 13:16:30 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88323651
blablabladiebla

ik zag ooit is een documantaire over Chupacabra
mijn oom werkt met dieren en die vind het allemaal bullshyte, het ding is een wilde hond volgens alle onderzoeken maar de documantaire zei dat het bestaat en ik in het idee grappig doos mijn oom heeft geen gelijk tot hij zegt dat ik gelijkheb
pi_88323696
Rubje.. heb jij nou eigenlijk in dienst gezeten? Met de dienstplicht.

Want je straalt het tegenovergestelde uit, of je bent zo'n bittere dipli. ;(
  donderdag 4 november 2010 @ 13:52:52 #86
110987 ErwinRommel
pi_88324901
Rubje, jij hebt de ballen verstand van zaken. Het is goed met jou, ik laat je maar door reutelen hoor. Succes met je verstand van 0 mbt LMB!!
pi_88332279
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:17 schreef Vronsky het volgende:
Rubje.. heb jij nou eigenlijk in dienst gezeten?

Want je straalt het tegenovergestelde uit, of je bent zo'n bittere dipli. ;(
Ik heb die vraag al eerder beantwoord met "nee"en ook waarom.
Ik denk dat ik gelijk de eerste sergeant die mij van alles en nog wat toebrulde/schreeuwde een kaakslag had gegeven waardoor ik dus op water en brood?(dat heet toch zo?)zou zijn gezet en ergens in een cel zou zijn beland. })

quote:
ErwinRommel schreef op donderdag 4 november 2010 @ 13:52

Rubje, jij hebt de ballen verstand van zaken. Het is goed met jou, ik laat je maar door reutelen hoor. Succes met je verstand van 0 mbt LMB!!
Zelf alleen blijven wentelen in je eigen verdriet is al erg genoeg dus daar zeg ik niks over. :{
Ontkennen van feiten op grond van bewijzen alleen maar omdat ze jou niet welgevallig zijn is triest,zelfs als meningen en gedachtes worden onderbouwd. Het zegt meer over jou realiteitszin. :W

[ Bericht 14% gewijzigd door rubje op 04-11-2010 18:06:36 ]
pi_88332350
:')
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 17:50:15 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88333759
ja of zo'n vette vliegende high kick waar je er 4 tegelijk mee omlegt ... die zijn ook cool!
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:12:32 #90
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_88349854
Jongens , Rommel, Rave, Sloggi,... kappen met verneuken van het topic.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_88350473
Wat deed ik verkeerd dan? Ik kan m'n reactie niet meer terugvinden namelijk :').
pi_88350580
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:12 schreef Pumatje het volgende:
Jongens , Rommel, Rave, Sloggi,... kappen met verneuken van het topic.
waarom doe jij niet gewoon je werk en ban die mongool gewoon?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')