quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:43 schreef sp3c het volgende:die is mooi
iemand zegt iets wat in je staatje past en DAT is realeitszin en de restis onzin
dat heb ik hem nog niet zien zeggen eerlijk gezegd
[..]
Kijk eens goed in de geschiedenis in DEF waar hij in voorkomt en je ziet vanzelf de keren
dat de kreet "
AASLT/PARA FTW! " in voorkomt.
Ik sta verder altijd open voor andere gedachtes zolang die wel redelijk zijn en niet vanuit een en dezelfde achterliggende gedachten zijn nl:
"ach wat weet jij als leek en niet gediende er nou van,laat alles maar aan ons over,wij weten er alles van,dus is jouw mening nikszeggend en bevooroordeelt" terwijl je juist als ervaren militair gewoon doordrongen bent van 1 gedachte nl:
"
de enige manier hoe je hierover kunt praten of oordelen is door zelf militair te zijn en het ervaren te hebben"kortom de standaardreactie van mensen die alleen maar hun eigen waarrheid willen horen dat geen waarheid is maar een falsificering van de eigen feiten. Kortom eenzijdig en niet neutraal,laat staan objectief.
quote:
ER strooit met kreten in het rond en is heel erg trots op zijn diensttijd daar maken we (ik ook

) af en toe wat grappen over maar dat hij beter is dan de rest heb ik hem nooit horen zeggen
Het gaat niet om het feit dat je niet trots mag zijn over je diensttijd en wat grappen en grollen op zijn tijd mag doen,maar als je continue in bijna elke topic in DEF je naar voren schreeuwt met dezelfde kreten,en je ziet en leest zijn verleden,dan heb ik zoiets van: "Joh...een tandje minder kan ook wel." Vooral met een verleden van een VN bataljon genaamd Dutchbat 3 dat zoveel jaar na dato voor de gewone burger nog steeds synoniem staat voor nederlandse jongens die zich militairen noemen en onschuldige bange burgers aan de vijand overleverden omdat ze zelf zoals het heette onderbemand,onderbewapend en in de steek gelaten waren door de hogere militaire machten terwijl achteraf blijkt dat gewoon simpele angst heeft geregeerd en men dus voor de gemakkelijkste weg koos nl:
"Geef de vijand wat ze willen en redt je eigen vege lijf ondanks dat je kan raden dat die burgers worden afgevoerd en vermoord."quote:
[..]
nee dat hoeft niet want het gebrek aan kennis straalt er iedere keerweer vanaf en je krijgt iedere keer dezelfde reacties
Ik heb de afgelopen weken expres alle documentatie mbt dit hele Srebrenica gebeuren er goed op nageslagen,nagelezen en op mij laten inwerken om een mening te kunnen vormen zodat het tenminste goed onderbouwd is. Maar als ik elke keer moet aanhoren dat ik ook begrip voor onze nederlandse militairen moet hebben alleen maar omdat zij geestelijk er door heen zitten vanwege hetgeen ze hebben ervaren,dan is dat voor een gemiddelde burger en niet-militair niet te vatten omdat altijd het beeld blijft van hossende militairen voor de tv camera's die maar wat blij zijn dat ze naar huis mochten terwijl daarvoor tientallen moslim burgers waren afgevoerd en vermoord door de vijand,alleen maar omdat onze eigen jongens te bang waren ( of noem het voor mijn part bevel van hoger hand) om ze met de beperkte middelen die ze hadden iets te doen. Dat laatste is wel duidelijk geworden in die documentaire op Geschiedenis24 over sergeant-majoor Hans Thijsen en de val van Srebrenica
quote:
Documentaire uit 2005 over sergeant-majoor Hans Thijsen, die op 11 juli 1995 als Dutchbatter betrokken is bij de val van de moslimenclave Srebrenica. Thijsen wordt gevolgd bij zijn terugkeer naar Srebrenica, tien jaar na de genocide.
Afl.: Monument van onverwerkt verdriet.
En dan kun je duizend keren beweren dat het allemaal anders of dat mensen het niet begrijpen of anti-militair zijn of noem maar een zoveelste excuus,feit is dat men gewoon de ware toedracht niet wil horen omdat het te pijnlijk is. Tuurlijk,de waarheid komt nooit gelegen,dus liegen we maar erop los om het te verdringen.

of betichten we de andersdenkenden van alles en nog wat.
De daders liggen op het kerkhof
niet waar voormalig minister-president Kok?[ Bericht 23% gewijzigd door rubje op 04-11-2010 17:06:13 ]