Is het al ?quote:Op maandag 20 september 2010 20:03 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, moeten ze bij de KL ook invoeren, gewoon alles cluster 4 en infanterist als 2e taak![]()
(natuurlijk totaal niet haalbaar, maar het gaat om het principe)
quote:Op maandag 20 september 2010 19:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Op zoek gaan naar een geschikt vrouwtje om een eigen magteam te maken is anders bloedserieus!
Elke soldaat een rifleman,quote:Op maandag 20 september 2010 20:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Is het al ?
Every soldier a rifleman.
Iedereen heeft de AMO gedaan, dat zijn basisbeginselen infanterie.
Bivaks, vuurovervallen, hinderlagen, zuiveren...
magoed ik heb op de KMS mijn amo gehad..geen idee of dat nu zwaarder was.
Muah, je hebt gelijk, eerst beginnen met een Charlie-team, Delta volgt vanzelf wel..quote:Op maandag 20 september 2010 20:07 schreef EllaN het volgende:
[..]
Het ging me meer om het aantal haha. Alleen maar jongens vind ik prima.
En dat is ook zo... cluster 4 niet, maar iedereen is basis-infanterist.quote:Op maandag 20 september 2010 20:03 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, moeten ze bij de KL ook invoeren, gewoon alles cluster 4 en infanterist als 2e taak![]()
Laat me niet lachen...quote:Op maandag 20 september 2010 20:34 schreef Rave_NL het volgende:
Elke marinier een cluster 4 gevechtstijger.
Ze kunnen nog hun evo afmaken, dan stromen zij bij week 23 weer in. In ieder geval als hun opleiding hun niet bevalt of ze dat niet fixen kunnen ze ervoor kiezen (of het ook wordt toegestaan is iets anders) om alsnog de EVO af te maken.quote:Op maandag 20 september 2010 19:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Was om het tekort terug te dringen voor de tamboers en pijpers en monteurs.. Ik weet niet of ze daarna alsnog de gevechtsopleiding af kunnen maken, je kunt er wel voor kiezen om de volledige opleiding tot alg te voltooien om daarna alsnog tamboer of pijper te worden..
Maar voor de rest bestaat het korps nog steeds uit algemene infanteristen, van chauffeurs tot verbindelaars!
Die ooit was wel voor pak hem beet 2002... Ik ben van mening dat de mariniers van voor 2000 van een ander kaliber waren dan het volk wat daarna opgekomen is.quote:Op maandag 20 september 2010 20:55 schreef Rave_NL het volgende:
Ook die dikke adjudant heeft het ooit gefixt..
Vronsky, no offense maar jij geilt wel beetje op zwarte baret nietwaarquote:Op maandag 20 september 2010 19:36 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hmmm, gooi maar even iets geks erin.. solliciteer voor de EOD?
Weet alleen niet of het cluster 2 is.
(Is maar een suggestie, heb je ook gelijk wat leuks voor als je nog burger wilt worden ooit :p)
Nee, ik geil op de groene pet, die is leuker.quote:Op maandag 20 september 2010 21:56 schreef Iska het volgende:
[..]
Vronsky, no offense maar jij geilt wel beetje op zwarte baret nietwaar
Donkerblauw bedoel jequote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, ik geil op de groene pet, die is leuker.
Maar je moet altijd respect hebben voor de zwarte pet met rode vlek. (Is erin gehamerd door m'n opa, heeft nog leuke dingen met ze gedaan in Rotterdam.)
Ok, donkerblauw, mijn excuses.quote:
Klopt zeer zeker, maar is dat niet de tendens over de gehele krijgsmacht genomen?quote:Op maandag 20 september 2010 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die ooit was wel voor pak hem beet 2002... Ik ben van mening dat de mariniers van voor 2000 van een ander kaliber waren dan het volk wat daarna opgekomen is.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 20 september 2010 22:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker, maar is dat niet de tendens over de gehele krijgsmacht genomen?
Neme niet weg dat het een hele kwalijke zaak is.quote:
Hoorde zelf dat het nogal verschilt per lichting.quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Neme niet weg dat het een hele kwalijke zaak is.
En als bij ons al kwantiteit boven kwaliteit wordt gesteld, hoe gaat het dan bij de rest van defensie aan toe?
De grens 2000 wil ik niet zo hard stellen, maar zo begin 2000 t/m omgeveer 2003 heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe het korps aan het "verslappen" was (dit was overigens niet alleen bij het korps aan de orde, de rest van de krijgsmacht deed ook dapper mee). En meestal deed ik ook wel een babbeltje met de hoogste in rang van de lui die op cursus waren, meestal een kplmarn of een sgtmarn, soms een sgtmajmarn en die baalden daar ook best wel van, van dat wat Rave al terecht aanhaalde: "Kwantiteit boven kwaliteit"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |