Niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:47 schreef GianLorenzo het volgende:
Wat doe je precies in de laatste twee weken? De samenvattingen en colleges stampen? Hoe doe je dat dan precies?
Nachtwerk? Niks daarvan. Tijdens de nacht geef je je hersenen rust om alle informatie te verwerken, bruggetjes te bouwen en verbindingen te creëren. Dus voldoende slaap is het allerbelangrijkste.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:38 schreef GianLorenzo het volgende:
Maak er nachtwerk van maak niet uit.
Grappenmaker. Bij de masteropleiding die ik nu doe wordt je geacht 7 hoofdstukken uit niet-kleine Engelse literatuur te lezen. Dit is 'huiswerk' voor 1 vak, voor 1 week. Alle stof doorlezen in één weekend gaat bij veel opleidingen dan ook niet lukken gok ik, laat staan dat je de tijd hebt voor al die andere dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:38 schreef GianLorenzo het volgende:
Tips aan iedereen:
Het weekend ervoor (3dagen):
- Alle stof opnieuw lezen
- Zo veel mogelijk samenvatting zo vaak mogelijk lezen
- Practica en studieopdrachten doornemen
- Colleges opnieuw bekijken
- Tentamens maken
Maak er nachtwerk van maak niet uit. De laatste drie dagen zijn cruciaal.
Uiteraard de tijd ervoor alles hebben bijgehouden.
Tering, als ik dit allemaal deed zou ik summa cum laude afstuderen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:40 schreef GianLorenzo het volgende:
Ik leer zo: eerst alles doorlezen. Zorgen dat ik dat een week voor de toets heb gedaan. Ik vat ook alles samen of markeer. In de laatste week ga ik de samenvattingen, dia's van colleges en markeerstukken in mijn hoofd stampen. Dat doe ik door alles een paar keer over te pennen. En daarna maak ik tentamens om te zien welke info ik nog mis. Daarna ga ik die stukjes nog leren/lezen. Twee dagen voor het tentamen lees ik alle stof nog een keer door en leer ik de dia's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zorg dat je je uren erin stopt. Op weekdagen houd ik me eraan dat ik 8 uur of meer productief ben. In de weekends doe ik wat minder, want als je niet relaxt ben je aan het einde van het blok opgebrand.
Leerstrategie. Ik doe gewoon alles wat de docenten ons aanraden als oefening. Dus alles lezen, voorbereiden, oefeningen maken. Ik lees snel, misschien werkt dit niet voor iedereen
Voor ieder vak rooster ik 2 dagen per week in. Niet meer, want anders komt er onherroepelijk een vak in de verdrukking. Krijg ik niet alles van een vak rond in die 2 dagen dan vraag ik me af wat nou het belangrijkst is, doe ik dat en laat de rest liggen.
En ik sta ervoor op, zelfs als ik geen college heb. Dan krijg je op een dag veel gedaan en weet je dat je bij het avondeten die 8 uur praktisch erop hebt zitten. Dat is wel zo fijn. Alles wat je in de avond extra doet is meegenomen. En omdat ik een avondmens ben lukt het bijna altijd om 's avonds nog wat te doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 19-09-2010 14:25:36 ]
En het internet gebruiken om meer te weten te komen over het onderwerp dan behandelt is. Vaak waarderen ze dat. Geweldig leermiddel dat internetquote:Op zondag 19 september 2010 14:02 schreef Sokz het volgende:
Gemiddelde: 8.1
Opleiding: Middelbare school 6vwoBeetje vertekend dus.
Manier:
Nooit huiswerk maken maar wél goed opletten bij het bespreken van opdrachten/opgaves. Dat helpt serieus veel beter want ik kan mezelf toch niet ertoe dwingen om serieus opgaven thuis te maken.
Verslagen e.d. gewoon 110% maken. Dus nét iets beter dan de rest van je klas (mag dan ook wel moeite in zitten).
En ik probeer altijd aan het begin van het jaar de manier van vragen stellen uit te zoeken bij elke docent. Kan vaak de vragen vooraf al invullen. :p
Ja dat ja.quote:Op zondag 19 september 2010 14:04 schreef Sokz het volgende:
[..]
En het internet gebruiken om meer te weten te komen over het onderwerp dan behandelt is. Vaak waarderen ze dat. Geweldig leermiddel dat internet
En dat ja.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de beste tactiek voor 'n hoog gemiddelde is om 'n studie te kiezen waar je niet in allerhande groepsopdrachten moet samenwerken met nitwits.
Waarom ga je dan niet wat anders studeren??quote:Ik lees de drie te leren bladzijden met grote illustraties door in het laatste kwartier voor de toets, en haal vervolgens een 7
MBO Cibap
Gemiddelde 7
Je mocht ook een 3,5 op bepaalde vakken staan, wat een bagger, en voor dat jullie gaan lachen, mijn IQ valt in het spectrum tussen 119 en 139.
9,5!!quote:Op zondag 19 september 2010 18:10 schreef thabit het volgende:
Studie: wiskunde WO
Gemiddelde: 9,5
Ik heb geen speciale leertechnieken, slechts een sterke interesse in het vakgebied.
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.quote:Op zondag 19 september 2010 18:10 schreef thabit het volgende:
Studie: wiskunde WO
Gemiddelde: 9,5
Ik heb geen speciale leertechnieken, slechts een sterke interesse in het vakgebied.
Ik ben het met je eens. Vaak zijn het groepsgenoten die ervoor zorgen dat het cijfer sterk omlaag gaat.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de beste tactiek voor 'n hoog gemiddelde is om 'n studie te kiezen waar je niet in allerhande groepsopdrachten moet samenwerken met nitwits.
Ik denk het niet, dat zijn namelijk ook de studies waar er niet veel van je gevraagd wordt.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben al lang afgestudeerd en daarna gepromoveerd, doe nu een postdoc.quote:Op zondag 19 september 2010 18:21 schreef dude1986 het volgende:
[..]
9,5!!![]()
Wat wil je later doen met je studie?
Als de enige wiskunde die je kent, die van de middelbare school is, dan is het logisch dat je denkt dat wiskunde een extreem makkelijke studie is.quote:Op zondag 19 september 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.
Maar een 9,5 blijft natuurlijk mooi.
Gelukkig ken ik niet alleen de wiskunde van de middelbare school, maar ook twee jaar universitaire wiskunde.quote:Op zondag 19 september 2010 19:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Als de enige wiskunde die je kent, die van de middelbare school is, dan is het logisch dat je denkt dat wiskunde een extreem makkelijke studie is.
Nouja tis al jaren geleden die opleiding heb gedaan, kan me niet voorstellen dat iemand zon repetitie moeilijk vind, want ze hadden extreem lage standaarden, Helaas ben ik ziek geworden en heb me dus nooit op kunnen werken, familie zei ook steeds: wees voorzichtig met wat je kiest en als 11 en 15 jarige luister je naar je ouders, was anders wel op de HAVO gestart en waarschijnlijk daarna naar het VWO, helaas werd ik ziek.quote:Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef Emma123321 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet wat anders studeren??![]()
Als je zo'n IQ hebt en je MBO zo makkelijk vindt, dan kun je toch een hoger niveau aan?
Spijtig inderdaad. Anders had je wellicht nog correct leren spellen, alsook geleerd interpunctie juist toe te passen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:50 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Nouja tis al jaren geleden die opleiding heb gedaan, kan me niet voorstellen dat iemand zon repetitie moeilijk vind, want ze hadden extreem lage standaarden, Helaas ben ik ziek geworden en heb me dus nooit op kunnen werken, familie zei ook steeds: wees voorzichtig met wat je kiest en als 11 en 15 jarige luister je naar je ouders, was anders wel op de HAVO gestart en waarschijnlijk daarna naar het VWO, helaas werd ik ziek.
Wiskunde is moeilijk. Maar het is ook straigtforward. Als het antwoord '1' is en je hebt het goed uitgerekend, weet je ook dat je de volle mep aan punten krijgt.quote:Op zondag 19 september 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.
Maar een 9,5 blijft natuurlijk mooi.
Bij wiskunde moet je toch wel bewijzen opschrijven. Bewoordingen hebben daar wel degelijk veel invloed, en het is zeker belangrijk om het zo op te schrijven dat het prettig leest en overtuigend is. Een hoop studenten gaan daar toch de mist in.quote:Op zondag 19 september 2010 20:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wiskunde is moeilijk. Maar het is ook straigtforward. Als het antwoord '1' is en je hebt het goed uitgerekend, weet je ook dat je de volle mep aan punten krijgt.
Niks geen docent waar je van afhankelijk bent, bewoordingen die invloed hebben, persoonlijke stokpaardjes van de docenten, enz enz..
Als wiskundestudent zou je die vaardigheid toch al gauw wel moeten hebben. Ik was i.i.g. uiteindelijk wel zo ver dat ik een vraag óf niet óf helemaal correct beantwoordde.quote:Op zondag 19 september 2010 20:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij wiskunde moet je toch wel bewijzen opschrijven. Bewoordingen hebben daar wel degelijk veel invloed, en het is zeker belangrijk om het zo op te schrijven dat het prettig leest en overtuigend is. Een hoop studenten gaan daar toch de mist in.
Het is inderdaad een probleem dat sommige docenten daar niet streng genoeg op zijn. Dat heeft gewoon tot gevolg dat veel mensen in hun latere leven nog steeds onleesbare troep produceren.quote:Op zondag 19 september 2010 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Als wiskundestudent zou je die vaardigheid toch al gauw wel moeten hebben. Ik was i.i.g. uiteindelijk wel zo ver dat ik een vraag óf niet óf helemaal correct beantwoordde.
Nu wordt er in de wiskunde zo nu en dan ook waarde gelegd op de 'schoonheid' of 'elegantie' van een bewijs, maar ik kan me niet herinneren dat dat bij ons ooit een criterium is geweest bij de beoordeling van oefenopgaven of tentamens.
whaha wtf. Als je stap 1 t/m 7 nou eens overslaat. Scheelt zeeën van tijd en 't is toch een minimaal iets.quote:Op zondag 19 september 2010 22:12 schreef NonameNogame het volgende:
Mijn strategie (sinds deze week bij mezelf geïmplementeerd):
Leiden, ja, doorlezen, nvtquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:54 schreef GianLorenzo het volgende:
@Elby. Waar studeer je geneeskunde. Koop je dan de JOHO's? En wat doe je met die dia's en samenvattingen? Alleen maar lezen of echt stampen? En als je stampt, wat zijn de beste tips om dat te doen?
Ik heb er 3 van 650 pags in 2 maandenquote:Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef Granaatappel het volgende:
Ik zit dus met een boek van 650 pagina's in 2 maanden, echt geen idee hoe ik dit ga doen ...
Zelfde probleem..quote:Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef Granaatappel het volgende:
Ik zit dus met een boek van 650 pagina's in 2 maanden, echt geen idee hoe ik dit ga doen ...
Ja ik een van 650 en twee van om en nabij de 400.quote:Op maandag 20 september 2010 21:04 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik heb er 3 van 650 pags in 2 maanden
boeit ons niet?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef The_Yakuza het volgende:
Technische Bedrijfskunde
Gemiddelde: 7,7
quote:Op donderdag 23 september 2010 20:40 schreef The_Yakuza het volgende:
Meende dat men op de eerste twee pagina's dat postte?
Lucky you dat je de week vóór je tentamens vrij hebtquote:Op zondag 26 september 2010 19:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Studie: Economie (2ejaars)
Gemiddelde van vorig jaar: 7,4xx
Leertechniek: 5 Weken vrij weinig doen, de (vrije) week voor de tentamens oefententamens voor elk vak uitprinten en oefenen en die als basis voor de leerstof gebruiken.
Eventueel hoorcolleges online terugkijken en hoorcollegesheets leren.
Bestals ik het zo teruglees eigenlijk.
Ik heb die week ook gewoon collegequote:Lucky you dat je de week vóór je tentamens vrij hebtWij hebben gewoon nog college in de week dat we ook tentamens hebben.
Zelf doe ik ook TBK. Hogeschool of Universiteit? En je leertechniek dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef The_Yakuza het volgende:
Technische Bedrijfskunde
Gemiddelde: 7,7
Dat zou ik ook eens moeten doen.quote:Op zondag 19 september 2010 22:34 schreef ThierryNL het volgende:
Sowieso als je eenmaal van school thuiskomt eventjes snel doorlezen wat je die dag hebt gedaan doet wonderen. Verder schrijf ik veel samenvattingen.
Aha, en de bijbehorende 'studie' (opleiding, gok ik zo) ?quote:Op woensdag 29 september 2010 03:58 schreef kleinuuh het volgende:
Gem. 7
Op maandag denken aan leren
Op dinsdag aanstalten maken om uiteindelijk toch maar niet te gaan leren
Op woensdagavond om 22:00 het boek er bij pakken, en na 5 minuten wegleggen omdat je het toch wel kent.
Donderdag toets en nog bijna te laat komen, omdat je lekker bent wezen stappen^^
Een levend bewijs van de verloedering van het hoger onderwijs in Nederland.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:55 schreef Platina het volgende:
Ik doe HBO voedingsmiddelentechnologie. Sta gemiddeld een dikke 7.
Lees 1 of 2 dagen voor het tentamen het boek/dictaat door. Bekijk de powerpoints van de colleges en zet eventueel wat formules in mijn rekenmachine.
Ik zoek het echt niet om langer van te voren te beginnen of een samenvatting te typen. besides we hebben echt vaak open boek tentamens. dan vouw ik alleen oortjes bij de pagina's die ik denk nodig te hebben.
Het lijkt mij eerder een teken van iemand die beter kan maar niet beter wil.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:21 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Een levend bewijs van de verloedering van het hoger onderwijs in Nederland.
Ik doelde met name op de open boek tentamens en het feit dat formules 'even in de rekenmachine gezet konden worden'.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder een teken van iemand die beter kan maar niet beter wil.
Ik zit wel onder mijn niveau (VWO gedaan), maar vind alsnog dat de tentamens weinig voorstellen. Al denken sommige klasgenoten er anders over (onvoldoendes voor open boek tentamensquote:Op zondag 3 oktober 2010 09:29 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Ik doelde met name op de open boek tentamens en het feit dat formules 'even in de rekenmachine gezet konden worden'.![]()
Dat er na 1-2 dagen slides doornemen ook nog een dikke 7 wordt behaald kan natuurlijk ook aan de kunde van de persoon liggen, maar uit mijn ervaring ligt het in dat geval eerder aan de moeilijkheidsgraad van het tentamen.
Ik kan me van het HBO nog mensen herinneren die het presteerde om op een toets over wat inleidende stof, in de tweede week van het jaar ofzo, een onvoldoende (en dan ook echt gewoon een 3 of 4) te halen waar ik een 10 haalde. En dat is geen opschepperij, want de toets was gewoon simpel. Had niet eens geleerd. Met sommigen is het echt bedroevend gesteld.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik zit wel onder mijn niveau (VWO gedaan), maar vind alsnog dat de tentamens weinig voorstellen. Al denken sommige klasgenoten er anders over (onvoldoendes voor open boek tentamens)
Ik ken mensen die hard leren voor psychologie tentamens..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik zit wel onder mijn niveau (VWO gedaan), maar vind alsnog dat de tentamens weinig voorstellen. Al denken sommige klasgenoten er anders over (onvoldoendes voor open boek tentamens)
Je studie lijkt steeds een nieuwe naam te krijgen. Eerst was het economie, toen wiskundige economie en nu financiele wiskunde?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Studie: Financiele wiskunde (ben nu 3e jaars)
Haha ja. ik kan er wel hele boeken over vol schrijven. Hoe ongeinteresseerd ze zijn, hoe slecht het met de algemene kennis is gesteld en grammatica en spelling.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ik kan me van het HBO nog mensen herinneren die het presteerde om op een toets over wat inleidende stof, in de tweede week van het jaar ofzo, een onvoldoende (en dan ook echt gewoon een 3 of 4) te halen waar ik een 10 haalde. En dat is geen opschepperij, want de toets was gewoon simpel. Had niet eens geleerd. Met sommigen is het echt bedroevend gesteld.
Het is maar net welke naam je er tegen aan gooit. De volledige titel van mijn course staat nog niet vast. Het zou eventueel BA Economics, Bsc Financial Economics, Bsc Finance of Bsc Mathmatical Economics worden. Dat komt omdat al die studies overlap hebben met de vakken die ik kies. Toevalligerwijs heb ik daar morgen een gesprek over omdat ik nu (nu ik 3e jaars ben) een scriptie titel moet kiezen. En scripties zijn wel gerelateerd aan de studie. Dus met BA economics kun je niet een scriptie schrijven over een econometrische inslag op de beurs bijv. Wat ik dus wil gaan doenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je studie lijkt steeds een nieuwe naam te krijgen. Eerst was het economie, toen wiskundige economie en nu financiele wiskunde?
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
hebben ze tegenwoordig ook al MBO-geneeskunde?
Ja die is gesloten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Studie, studeertechniek, nevenactiviteiten en gemiddelde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
nou nogmaals mijn serieuze antwoord dan maar:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef GianLorenzo het volgende:
Nogmaals ik snap niet waarom je met zulke reacties komt. Ik stel een serieuze vraag.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
oh, sorry, dat had ik niet doorhet is best lief, geef toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lolwut
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |