Waarom ga je dan niet wat anders studeren??quote:Ik lees de drie te leren bladzijden met grote illustraties door in het laatste kwartier voor de toets, en haal vervolgens een 7
MBO Cibap
Gemiddelde 7
Je mocht ook een 3,5 op bepaalde vakken staan, wat een bagger, en voor dat jullie gaan lachen, mijn IQ valt in het spectrum tussen 119 en 139.
9,5!!quote:Op zondag 19 september 2010 18:10 schreef thabit het volgende:
Studie: wiskunde WO
Gemiddelde: 9,5
Ik heb geen speciale leertechnieken, slechts een sterke interesse in het vakgebied.
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.quote:Op zondag 19 september 2010 18:10 schreef thabit het volgende:
Studie: wiskunde WO
Gemiddelde: 9,5
Ik heb geen speciale leertechnieken, slechts een sterke interesse in het vakgebied.
Ik ben het met je eens. Vaak zijn het groepsgenoten die ervoor zorgen dat het cijfer sterk omlaag gaat.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de beste tactiek voor 'n hoog gemiddelde is om 'n studie te kiezen waar je niet in allerhande groepsopdrachten moet samenwerken met nitwits.
Ik denk het niet, dat zijn namelijk ook de studies waar er niet veel van je gevraagd wordt.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de beste tactiek voor 'n hoog gemiddelde is om 'n studie te kiezen waar je niet in allerhande groepsopdrachten moet samenwerken met nitwits.
Ik ben al lang afgestudeerd en daarna gepromoveerd, doe nu een postdoc.quote:Op zondag 19 september 2010 18:21 schreef dude1986 het volgende:
[..]
9,5!!![]()
Wat wil je later doen met je studie?
Als de enige wiskunde die je kent, die van de middelbare school is, dan is het logisch dat je denkt dat wiskunde een extreem makkelijke studie is.quote:Op zondag 19 september 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.
Maar een 9,5 blijft natuurlijk mooi.
Gelukkig ken ik niet alleen de wiskunde van de middelbare school, maar ook twee jaar universitaire wiskunde.quote:Op zondag 19 september 2010 19:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Als de enige wiskunde die je kent, die van de middelbare school is, dan is het logisch dat je denkt dat wiskunde een extreem makkelijke studie is.
Nouja tis al jaren geleden die opleiding heb gedaan, kan me niet voorstellen dat iemand zon repetitie moeilijk vind, want ze hadden extreem lage standaarden, Helaas ben ik ziek geworden en heb me dus nooit op kunnen werken, familie zei ook steeds: wees voorzichtig met wat je kiest en als 11 en 15 jarige luister je naar je ouders, was anders wel op de HAVO gestart en waarschijnlijk daarna naar het VWO, helaas werd ik ziek.quote:Op zondag 19 september 2010 15:04 schreef Emma123321 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet wat anders studeren??![]()
Als je zo'n IQ hebt en je MBO zo makkelijk vindt, dan kun je toch een hoger niveau aan?
Spijtig inderdaad. Anders had je wellicht nog correct leren spellen, alsook geleerd interpunctie juist toe te passen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:50 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Nouja tis al jaren geleden die opleiding heb gedaan, kan me niet voorstellen dat iemand zon repetitie moeilijk vind, want ze hadden extreem lage standaarden, Helaas ben ik ziek geworden en heb me dus nooit op kunnen werken, familie zei ook steeds: wees voorzichtig met wat je kiest en als 11 en 15 jarige luister je naar je ouders, was anders wel op de HAVO gestart en waarschijnlijk daarna naar het VWO, helaas werd ik ziek.
Wiskunde is moeilijk. Maar het is ook straigtforward. Als het antwoord '1' is en je hebt het goed uitgerekend, weet je ook dat je de volle mep aan punten krijgt.quote:Op zondag 19 september 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Wiskunde is natuurlijk totaal niet te vergelijken met andere studies. Zeker wat betreft de cijfers niet, een 10 halen bij wiskunde is niet moeilijker dan zeg maar een 8,5 halen bij de meeste andere studies.
Maar een 9,5 blijft natuurlijk mooi.
Bij wiskunde moet je toch wel bewijzen opschrijven. Bewoordingen hebben daar wel degelijk veel invloed, en het is zeker belangrijk om het zo op te schrijven dat het prettig leest en overtuigend is. Een hoop studenten gaan daar toch de mist in.quote:Op zondag 19 september 2010 20:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wiskunde is moeilijk. Maar het is ook straigtforward. Als het antwoord '1' is en je hebt het goed uitgerekend, weet je ook dat je de volle mep aan punten krijgt.
Niks geen docent waar je van afhankelijk bent, bewoordingen die invloed hebben, persoonlijke stokpaardjes van de docenten, enz enz..
Als wiskundestudent zou je die vaardigheid toch al gauw wel moeten hebben. Ik was i.i.g. uiteindelijk wel zo ver dat ik een vraag óf niet óf helemaal correct beantwoordde.quote:Op zondag 19 september 2010 20:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij wiskunde moet je toch wel bewijzen opschrijven. Bewoordingen hebben daar wel degelijk veel invloed, en het is zeker belangrijk om het zo op te schrijven dat het prettig leest en overtuigend is. Een hoop studenten gaan daar toch de mist in.
Het is inderdaad een probleem dat sommige docenten daar niet streng genoeg op zijn. Dat heeft gewoon tot gevolg dat veel mensen in hun latere leven nog steeds onleesbare troep produceren.quote:Op zondag 19 september 2010 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Als wiskundestudent zou je die vaardigheid toch al gauw wel moeten hebben. Ik was i.i.g. uiteindelijk wel zo ver dat ik een vraag óf niet óf helemaal correct beantwoordde.
Nu wordt er in de wiskunde zo nu en dan ook waarde gelegd op de 'schoonheid' of 'elegantie' van een bewijs, maar ik kan me niet herinneren dat dat bij ons ooit een criterium is geweest bij de beoordeling van oefenopgaven of tentamens.
whaha wtf. Als je stap 1 t/m 7 nou eens overslaat. Scheelt zeeën van tijd en 't is toch een minimaal iets.quote:Op zondag 19 september 2010 22:12 schreef NonameNogame het volgende:
Mijn strategie (sinds deze week bij mezelf geïmplementeerd):
Leiden, ja, doorlezen, nvtquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:54 schreef GianLorenzo het volgende:
@Elby. Waar studeer je geneeskunde. Koop je dan de JOHO's? En wat doe je met die dia's en samenvattingen? Alleen maar lezen of echt stampen? En als je stampt, wat zijn de beste tips om dat te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |