Niet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:47 schreef GianLorenzo het volgende:
Wat doe je precies in de laatste twee weken? De samenvattingen en colleges stampen? Hoe doe je dat dan precies?
Nachtwerk? Niks daarvan. Tijdens de nacht geef je je hersenen rust om alle informatie te verwerken, bruggetjes te bouwen en verbindingen te creëren. Dus voldoende slaap is het allerbelangrijkste.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:38 schreef GianLorenzo het volgende:
Maak er nachtwerk van maak niet uit.
Grappenmaker. Bij de masteropleiding die ik nu doe wordt je geacht 7 hoofdstukken uit niet-kleine Engelse literatuur te lezen. Dit is 'huiswerk' voor 1 vak, voor 1 week. Alle stof doorlezen in één weekend gaat bij veel opleidingen dan ook niet lukken gok ik, laat staan dat je de tijd hebt voor al die andere dingen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:38 schreef GianLorenzo het volgende:
Tips aan iedereen:
Het weekend ervoor (3dagen):
- Alle stof opnieuw lezen
- Zo veel mogelijk samenvatting zo vaak mogelijk lezen
- Practica en studieopdrachten doornemen
- Colleges opnieuw bekijken
- Tentamens maken
Maak er nachtwerk van maak niet uit. De laatste drie dagen zijn cruciaal.
Uiteraard de tijd ervoor alles hebben bijgehouden.
Tering, als ik dit allemaal deed zou ik summa cum laude afstuderen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:40 schreef GianLorenzo het volgende:
Ik leer zo: eerst alles doorlezen. Zorgen dat ik dat een week voor de toets heb gedaan. Ik vat ook alles samen of markeer. In de laatste week ga ik de samenvattingen, dia's van colleges en markeerstukken in mijn hoofd stampen. Dat doe ik door alles een paar keer over te pennen. En daarna maak ik tentamens om te zien welke info ik nog mis. Daarna ga ik die stukjes nog leren/lezen. Twee dagen voor het tentamen lees ik alle stof nog een keer door en leer ik de dia's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zorg dat je je uren erin stopt. Op weekdagen houd ik me eraan dat ik 8 uur of meer productief ben. In de weekends doe ik wat minder, want als je niet relaxt ben je aan het einde van het blok opgebrand.
Leerstrategie. Ik doe gewoon alles wat de docenten ons aanraden als oefening. Dus alles lezen, voorbereiden, oefeningen maken. Ik lees snel, misschien werkt dit niet voor iedereen
Voor ieder vak rooster ik 2 dagen per week in. Niet meer, want anders komt er onherroepelijk een vak in de verdrukking. Krijg ik niet alles van een vak rond in die 2 dagen dan vraag ik me af wat nou het belangrijkst is, doe ik dat en laat de rest liggen.
En ik sta ervoor op, zelfs als ik geen college heb. Dan krijg je op een dag veel gedaan en weet je dat je bij het avondeten die 8 uur praktisch erop hebt zitten. Dat is wel zo fijn. Alles wat je in de avond extra doet is meegenomen. En omdat ik een avondmens ben lukt het bijna altijd om 's avonds nog wat te doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 19-09-2010 14:25:36 ]
En het internet gebruiken om meer te weten te komen over het onderwerp dan behandelt is. Vaak waarderen ze dat. Geweldig leermiddel dat internetquote:Op zondag 19 september 2010 14:02 schreef Sokz het volgende:
Gemiddelde: 8.1
Opleiding: Middelbare school 6vwoBeetje vertekend dus.
Manier:
Nooit huiswerk maken maar wél goed opletten bij het bespreken van opdrachten/opgaves. Dat helpt serieus veel beter want ik kan mezelf toch niet ertoe dwingen om serieus opgaven thuis te maken.
Verslagen e.d. gewoon 110% maken. Dus nét iets beter dan de rest van je klas (mag dan ook wel moeite in zitten).
En ik probeer altijd aan het begin van het jaar de manier van vragen stellen uit te zoeken bij elke docent. Kan vaak de vragen vooraf al invullen. :p
Ja dat ja.quote:Op zondag 19 september 2010 14:04 schreef Sokz het volgende:
[..]
En het internet gebruiken om meer te weten te komen over het onderwerp dan behandelt is. Vaak waarderen ze dat. Geweldig leermiddel dat internet
En dat ja.quote:Op zondag 19 september 2010 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat de beste tactiek voor 'n hoog gemiddelde is om 'n studie te kiezen waar je niet in allerhande groepsopdrachten moet samenwerken met nitwits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |