abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87116912
Studie: Financiele wiskunde (ben nu 3e jaars)
Gemiddelde: 8.5
Leertechniek: Met praktische opdrachten, scripties of iets in die geest bewust anders aanpakken dan de rest. Eigenlijk zo ver over de regels heen gaan dat je een andere opdracht maakt maar met goedkeuring van de professor. Uiteraard van te voren al een heel plan laten zien op dag 1 dat het bekend is en uitleggen dat je op die manier veel dieper op het vraagstuk in kan gaan. En dat je daar meer van leert. Werkt bijna altijd. 1 keer was ik de sjaak omdat een andere professor het na keek en het afkeurde om dat ik te veel afweek van de vraag. Officieel klacht ingedient, de professor die ik gesproken had in het begin heeft het nu nagekeken. Cijfer dikke 2 punten omhoog. :')

Wat betreft examens. Voor de wiskunde gerichte examens let ik met name op de lange berekeningen. Erg specifiek gericht op de kleine dingen waar ik geen fouten op wil maken. Voor de rest is het veel oude examens maken om de principe vragen in je hoofd te krijgen zodat je een idee hebt wat je kunt verwachten.

En wat betreft de leerexamens. Daar begin ik jammer genoeg altijd te laat mee. Dan begin ik altijd met samenvatten van de stof + eigen samenvattingen van de lessen wat altijd maar een paar papiertjes zijn. En dan maar de samenvattingen blijven samenvatten tot het stijf in je kop zit :P Voor de rest neem ik het er nog wel eens van tijdens tentamen periode. Bijv. een week in een hotel zitten tijdens de tentamenweek zodat ik me echt even kan afzonderen van de wereld en goed kan uitrusten.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:21 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Een levend bewijs van de verloedering van het hoger onderwijs in Nederland.
Het lijkt mij eerder een teken van iemand die beter kan maar niet beter wil.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87118034
Studie Bedrijfseconomie HEAO
Gemiddelde propedeuse diploma: 7,85

Begon 3 weekenden voor de tentamenweek met leren en dan zo'n 8-10 uur per weekend. Ik werk er 36 uur bij dus door de weeks geen tijd/energie om te leren.

Maar zit nu even tijdelijk in het buitenland met een 50+ urige werkweek, ik vrees voor de komende tentamenweek :') :X
pi_87124982
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]

Het lijkt mij eerder een teken van iemand die beter kan maar niet beter wil.
Ik doelde met name op de open boek tentamens en het feit dat formules 'even in de rekenmachine gezet konden worden'. ;)

Dat er na 1-2 dagen slides doornemen ook nog een dikke 7 wordt behaald kan natuurlijk ook aan de kunde van de persoon liggen, maar uit mijn ervaring ligt het in dat geval eerder aan de moeilijkheidsgraad van het tentamen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:59:42 #79
66083 Platina
78th Element
pi_87238911
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:29 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Ik doelde met name op de open boek tentamens en het feit dat formules 'even in de rekenmachine gezet konden worden'. ;)

Dat er na 1-2 dagen slides doornemen ook nog een dikke 7 wordt behaald kan natuurlijk ook aan de kunde van de persoon liggen, maar uit mijn ervaring ligt het in dat geval eerder aan de moeilijkheidsgraad van het tentamen.
Ik zit wel onder mijn niveau (VWO gedaan), maar vind alsnog dat de tentamens weinig voorstellen. Al denken sommige klasgenoten er anders over (onvoldoendes voor open boek tentamens _O- )
pi_87241860
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik zit wel onder mijn niveau (VWO gedaan), maar vind alsnog dat de tentamens weinig voorstellen. Al denken sommige klasgenoten er anders over (onvoldoendes voor open boek tentamens _O- )
Ik kan me van het HBO nog mensen herinneren die het presteerde om op een toets over wat inleidende stof, in de tweede week van het jaar ofzo, een onvoldoende (en dan ook echt gewoon een 3 of 4) te halen waar ik een 10 haalde. En dat is geen opschepperij, want de toets was gewoon simpel. Had niet eens geleerd. Met sommigen is het echt bedroevend gesteld.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:38:32 #81
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87246242
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik ken mensen die hard leren voor psychologie tentamens..

....en het niet halen! _O-

Geen grapje!
pi_87250184
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Studie: Financiele wiskunde (ben nu 3e jaars)
Je studie lijkt steeds een nieuwe naam te krijgen. Eerst was het economie, toen wiskundige economie en nu financiele wiskunde? :P
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:11:38 #83
66083 Platina
78th Element
pi_87254484
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Ik kan me van het HBO nog mensen herinneren die het presteerde om op een toets over wat inleidende stof, in de tweede week van het jaar ofzo, een onvoldoende (en dan ook echt gewoon een 3 of 4) te halen waar ik een 10 haalde. En dat is geen opschepperij, want de toets was gewoon simpel. Had niet eens geleerd. Met sommigen is het echt bedroevend gesteld.
Haha ja. ik kan er wel hele boeken over vol schrijven. Hoe ongeinteresseerd ze zijn, hoe slecht het met de algemene kennis is gesteld en grammatica en spelling.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:49:33 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87258248
Studie: Farmacie
Gemiddelde theorie: 6.21
Gemiddelde practica: 6,9
Leermethode: Colleges volgen (en dus ook opletten), week voor tentamen sheets doorkijken en indien nodig nog wat literatuur erbij lezen. Oftewel, vrij weinig. Nu moet ik bekennen dat dit vooral in de eerste 2-3 jaar plaatsvond, merk nu wel dat ik meer bij moet houden, maar dan nog studeer ik relatief weinig voor een farmaceut.

Samenvattingen maken schiet voor mij niet op, ik probeer het verhaal bij een sheet te reproduceren. Kan bij tentamenvragen ook vaak het college voor de geest halen en op die manier het bijbehorende verhaal. Daarnaast kent m'n studie veel practica waarbij ik de avond voor een practicumdag de op die dag benodigde literatuur doorlees. Vaak onthoud ik dan wel de belangrijkste dingen. Afhankelijk van het soort practicum moet ik ook vraagstellingen voorbereiden, danwel recepten controleren en bereidingen opzoeken.

Wat mij vooral duidelijk is is dat ik veel beter ben in het toepassen dan in het reproduceren in theorie (Zie 0,7 punt verschil in cijfers). Dan moet ik vanuit m'n cijferlijst ook nog constateren dat practicumvakken met tentamen weer lager zijn dan zonder (op het oog scheelt dit ook weer een half punt). Practica of schrijfopdrachten haal ik eigenlijk steevast een 7,5 of hoger op. Zodra er een tentamen bijkomt haal ik dat tentamen dan met een 6-6,5 met als gevolg net aan een 7 voor het vak.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_87258896
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je studie lijkt steeds een nieuwe naam te krijgen. Eerst was het economie, toen wiskundige economie en nu financiele wiskunde? :P
Het is maar net welke naam je er tegen aan gooit. De volledige titel van mijn course staat nog niet vast. Het zou eventueel BA Economics, Bsc Financial Economics, Bsc Finance of Bsc Mathmatical Economics worden. Dat komt omdat al die studies overlap hebben met de vakken die ik kies. Toevalligerwijs heb ik daar morgen een gesprek over omdat ik nu (nu ik 3e jaars ben) een scriptie titel moet kiezen. En scripties zijn wel gerelateerd aan de studie. Dus met BA economics kun je niet een scriptie schrijven over een econometrische inslag op de beurs bijv. Wat ik dus wil gaan doen :P

Ik ben als 1e jaars begonnen met de studie economie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93706770
Hier is mijn oude topic. Oud maar hier kan ik reageren. Het is al ongeveer 3 maanden verder. En ik heb meer nevenactiviteiten. Hoe kunnen jullie effectief leren?
pi_93706942
:')! _O- :X
Ja doei.
pi_93707003
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ja doei.
pi_93707010
en nee, dat was geen foutje :') _O-
Ja doei.
  Boks-Chick zaterdag 5 maart 2011 @ 22:53:01 #90
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93707039
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
en nee, dat was geen foutje :') _O-
:D _O-

TS snaptutallumaalniezzzo
lolwut
pi_93707085
Dit is gewoon een oude topic die ik omhoog heb gehaald. Andere mensen hebben hier ook gewoon gereageerd, dus zo raar is het niet.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:54:02 #92
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93707104
ik ook niet :{
pi_93707118
hebben ze tegenwoordig ook al MBO-geneeskunde?
Ja doei.
pi_93707137
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
ik ook niet :{
Studie, studeertechniek, nevenactiviteiten en gemiddelde
Ja doei.
  Boks-Chick zaterdag 5 maart 2011 @ 22:54:34 #95
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93707145
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
hebben ze tegenwoordig ook al MBO-geneeskunde?
_O- hou nou op! :D
lolwut
pi_93707160
Nogmaals ik snap niet waarom je met zulke reacties komt. Ik stel een serieuze vraag.
pi_93707199
quote:
Ja die is gesloten.
pi_93707235
oh, sorry, dat had ik niet door :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  Boks-Chick zaterdag 5 maart 2011 @ 22:56:44 #99
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93707264
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef GianLorenzo het volgende:
Nogmaals ik snap niet waarom je met zulke reacties komt. Ik stel een serieuze vraag.
nou nogmaals mijn serieuze antwoord dan maar:

minder nevenactiviteiten gaan doen, je kan in het leven nou eenmaal niet alles hebben :*

Zei ik overigens ook al in het vorige topic.

Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Of minder nevenactiviteiten, meer studietijd en hogere cijfers, of meer nevenactiviteiten, minder studeren en tevreden zijn met zessen ipv zevens.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 5 maart 2011 @ 22:56:58 #100
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93707278
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
oh, sorry, dat had ik niet door :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is best lief, geef toe O+
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')