Ik hoop gewoon dat D66 stemmen weet weg te snoepen bij de VVD. Dat vergroot de kans op PaarsPlus aanzienlijk. Dat is het beste scenario. Tel daar een PvdA die de grootste wordt bij op en PaarsPlus is bijna een zekerheidje.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus bij het stemmen op PvdA ben je de lul. want ze kunnen in een middenkabinet stappen.
En niet stemmen op de PvdA ben je ook de lul, want dan komt PaarsPlus er niet?
Dacht het niet
Ooit eraan gedacht dat een stem op D66/GroenLinks de kans op PaarsPlus ook vergroot?.
De waarheid vertellen is geen gerommel.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef remlof het volgende:
Omg, het gerommel qua buitenland begint nu al:
[ afbeelding ]
Het zijn ook altijd van die idiote vragenquote:
Wat als D66 en/of groenlinks een Partij wordt waar niet omheen kan worden gegaan(net zoals D66 in 1994) Dan is het toch niet van belang wie de grootste is?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat D66 stemmen weet weg te snoepen bij de VVD. Dat vergroot de kans op PaarsPlus aanzienlijk. Dat is het beste scenario. Tel daar een PvdA die de grootste wordt bij op en PaarsPlus is bijna een zekerheidje.
Ja, dat zou ik toejuichen. Dan moet D66 haar zetelaantal op zn minst verdubbelen. En dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wat als D66 en/of groenlinks een Partij wordt waar niet omheen kan worden gegaan(net zoals D66 in 1994) Dan is het toch niet van belang wie de grootste is?
Daar ontberen ze het verstandelijk vermogen voor vrees ikquote:Op donderdag 23 september 2010 12:27 schreef Compatibel het volgende:
Wilders die vindt dat mensen geen kritiek mogen hebben![]()
Zien PVV adepten nu werkelijk niet het gebrek aan logica en consistentie in de beweringen van die man?
Dus jij stemt D66/GroenLinks volgende keer?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik toejuichen. Dan moet D66 haar zetelaantal op zn minst verdubbelen. En dat zie ik niet snel gebeuren.
Ik sluit dat niet uit. Neigde de vorige keer al naar D66. Echter, omdat de VVD gestaag groeide in de peilingen besloot ik, uit tactische overwegingen, voor Cohen te gaan. De PvdA was namelijk de enige partij die de VVD kon verslaan. Daarnaast is de PvdA ook niet bepaald mijn huispartij. Ik heb er geen echte binding mee.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus jij stemt D66/GroenLinks volgende keer?
Wat is er zo 'quote:Op donderdag 23 september 2010 03:59 schreef Frith het volgende:
[..]
![]()
Ik volsta maar met de smiley voor die laatste zin.
Bij de PvdA krijg je er echter ook gratis en voor niets GL bij. Over discriminerende maatregelen en bepaalde partijen ga ik maar niet weer beginnen, daar heb ik mijn mening al genoeg over gegeven de laatste paar dagen.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat mag nog wel wat genuanceerd worden. Het is geen keuze tussen PvdA en SGP maar tussen PvdA en 'SGP en PVV'...
En als je dat nog steeds zo'n makkelijke keuze vindt dan zal je wel heel dol zijn op discriminerende maatregelen.
Nog even een andere toevoeging:quote:Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef remlof het volgende:
Omg, het gerommel qua buitenland begint nu al:
[ afbeelding ]
En erg logisch ook. Je kan immers geen zaken doen met mensen die jou niet als gewenst achten.quote:De ambassadeur stelt dat de relaties tussen Nederland en Indonesië verstoord worden „door de aanwezigheid van de heer Wilders. Ik ben gepikeerd over wat hij zegt. Het verstoort de economische en politieke verhoudingen. (-) Als de heer Wilders de regering dwingt zijn denkbeelden ten uitvoer te brengen, zullen onze betrekkingen onder druk komen te staan.”
Ik ben geen fan van "tactisch stemmen", PvdA neigt namelijk meer naar SP dan naar D66. Andersom gaat VVD meer richting PVVquote:Op donderdag 23 september 2010 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sluit dat niet uit. Neigde de vorige keer al naar D66. Echter, omdat de VVD gestaag groeide in de peilingen besloot ik, uit tactische overwegingen, voor Cohen te gaan. De PvdA was namelijk de enige partij die de VVD kon verslaan. Daarnaast is de PvdA ook niet bepaald mijn huispartij. Ik heb er geen echte binding mee.
Bezoek je ook bijeenkomsten enzo? Geen idee hoe dat is namelijk. Maar ik mag dan ook geen lid worden van een partij, omdat ik voor mijn werk objectief dien te blijven.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:16 schreef remlof het volgende:
Ik ben wel lid van de PvdA trouwens, maar dat is meer om van dichtbij mee te maken hoe zo'n grote partij functioneert. Ik voel me niet verplicht om er elke verkiezingen op te stemmen.
Ja ik ga iig naar de landelijke congressen. Erg leuk altijd.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bezoek je ook bijeenkomsten enzo? Geen idee hoe dat is namelijk. Maar ik mag dan ook geen lid worden van een partij, omdat ik voor mijn werk objectief dien te blijven.
Heerlijk, een zaal vol gelijkgestemdenquote:Op donderdag 23 september 2010 14:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik ga iig naar de landelijke congressen. Erg leuk altijd.
En soms ook naar lokale bijeenkomsten.
Ik stem liever op de partij die het dichtste bij me staat, momenteel is dat D66, maar ik ben niet bang om VVD of PvdA te stemmen. Ik ben niet bang om afwijkende standpunten in te nemen, maar juist via een lidmaatschap van een democratische partij beoefen je invloed uit.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:04 schreef remlof het volgende:
Ik stem al mijn hele leven tactisch
Omdat ik het belangrijker vind invloed uit te oefenen op wat voor een regering er komt dan maar steevast op hetzelfde clubje te stemmen.
Zie reactie op remlof.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Eens met remlof. Ben ook geen partijgebonden figuur. Kijk, JoaC, in de aanloop naar de verkiezingen had jij bijvoorbeeld een D66-usericon. Zoiets zal ik niet snel doen. Voel me gewoon niet gelieerd aan een partij.
Lastige situatie met die verschillende petten. Ik snap het wel, maar je stelt op deze manier wel de verhoudingen op de proef.quote:
Dat valt nog behoorlijk tegen hoor. Zeker bij het congres waar er over het voortzetten over de missie in Uruzgan werd gestemd waren de meningen bijhoorlijk verdeeld.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk, een zaal vol gelijkgestemden![]()
Ja, er komen regelmatig kamerleden naar de lokale afdelingen toe om partijstandpunten toe te lichten. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar over de AOW leeftijd.quote:Komen er dan sprekers ofzo die een betoog houden over actuele kwesties, of hoe moet ik mij dat voorstellen?
Ik overweeg ook om lid van de PvdA te worden, als onbezoldigd medewerker van de AIVD. Iemand moet tenslotte zijn burgerplicht doen. En het mooiste is: het getal van het Beest kan dan gewoon 54.504 blijven.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:16 schreef remlof het volgende:
Ik ben wel lid van de PvdA trouwens, maar dat is meer om van dichtbij mee te maken hoe zo'n grote partij functioneert. Ik voel me niet verplicht om er elke verkiezingen op te stemmen.
Die verhoging die in 2006 nog asociaal was?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat valt nog behoorlijk tegen hoor. Zeker bij het congres waar er over het voortzetten over de missie in Uruzgan werd gestemd waren de meningen bijhoorlijk verdeeld.
[..]
Ja, er komen regelmatig kamerleden naar de lokale afdelingen toe om partijstandpunten toe te lichten. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar over de AOW leeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |