quote:Op donderdag 23 september 2010 02:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die 'liberale partijen' richten zich liever op thema's als koopzondagen.Terwijl er met de veroordeling van de SGP keihard aan de stoelpoten van een vrije samenleving wordt gezaagd...
Goed verhaal waar weinig tegenin is te brengen. Ik koester echter niet de illusie dat de overheid de kinderopvang ten dele betaalt om nobel te zijn. Het is pragmatisme, uiteraard. Zo werkt de wereld nou eenmaal. Dat zou jij moeten weten als ras-kapitalist. Het gaat mij ook niet om de intenties maar om de uitwerking, om het resultaat. En het resultaat is dat mensen hun kinderen overdag op een kinderopvang kwijt kunnen, waardoor zij kunnen werken en toch hun inkomen niet als een gek zien dalen. Dat een vorm van nivellering is, kan mij eerlijk gezegd weinig schelen.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maak je geen illusie dat de overheid er een dergelijk nobel streven op na houdt. De arbeidsparticipatie moet volgens de politiek worden vergroot omdat er in de toekomst meer mensen stoppen met werken en minder mensen gaan werken. Ten eerste heeft dat grote gevolgen voor de overheidsinkomsten, werkenden leveren voor de overheid veel meer belastinginkomsten op. Ten tweede wordt daarmee getracht de sociale zekerheid betaalbaar te houden, werkenden betalen immers veel premie voor dit soort zaken. Ten derde wordt er geprobeerd er voor te zorgen dat bedrijven in Nederland in de toekomst voldoende goedkoop personeel aan kunnen trekken (het zogenaamde poldermodel, het is een corporatistische maatregel). Het doel van de overheid is louter financieel en vanuit het oogpunt om het bedrijfsleven gemakkelijk concurrerend te houden en heeft niks met een nobel streven te maken.
Het moge duidelijk zijn, ik vind de subsidie voor kinderopvang niet alleen ongewenst vanuit mijn gedachte dat subsidie voor kinderopvang een ongeoorloofde herverdeling van inkomen is, maar ook vanuit het motief dat de overheid heeft. Het verblijf van kinderen in een gezonde gezinssituatie met vader en moeder (ook vader is mijns inziens erg belangrijk daarin) is door de subsidie voor kinderopvang sterk onder druk te komen staan, en dan heeft men ook nog drie uitermate platte beweegredenen. Het is treurig.![]()
Waarom niet en en? En de SGP lekker vrouwen laten weigeren. Je bent immers toch een domme snol als je je in de contreien begeeft. Maar ook koopzondagen. Je doet alsof er een keus is, terwijl het allebei gewoon mogelijk moet zijn. Het is toch van de zotten dat je je laat beteugelen door een partij met een programma uit 1475?quote:Op donderdag 23 september 2010 02:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die 'liberale partijen' richten zich liever op thema's als koopzondagen.Terwijl er met de veroordeling van de SGP keihard aan de stoelpoten van een vrije samenleving wordt gezaagd...
Je moet de uitspraken van Sacher met een korreltje zout nemenquote:Op donderdag 23 september 2010 03:08 schreef Ratso het volgende:
[..]
Echt waar?
[..]
Past goed bij je
Driewerf
Dat mag nog wel wat genuanceerd worden. Het is geen keuze tussen PvdA en SGP maar tussen PvdA en 'SGP en PVV'...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De JOVD snapt nog nog niet dat je in een niet ideale wereld soms tussen twee kwaden moet kiezen. In dit geval is de keuze tussen de PvdA en de SGP. Dat is een makkelijke.
Dat komt omdat er nu een goed rechts kabinet aankomt. Wacht maar tot de PvdA weer eens in de regering gaat komen. Dan ga ik enorm radicaliseren. Gelukkig duurt dat vast nog wel een jaar of tien.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet de uitspraken van Sacher met een korreltje zout nemen
Gok eerder dat er over een maandje of zes het kabinet valt. Dan zijn er in mei nieuwe verkiezingen en staat in juni PaarsPlus op het bordes.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat er nu een goed rechts kabinet aankomt. Wacht maar tot de PvdA weer eens in de regering gaat komen. Dan ga ik enorm radicaliseren. Gelukkig duurt dat vast nog wel een jaar of tien.
En dit kabinet gaat de PvdA heel groot maken bij de volgende spoedige verkiezingenquote:Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gok eerder dat er over een maandje of zes het kabinet valt. Dan zijn er in mei nieuwe verkiezingen en staat in juni PaarsPlus op het bordes.
Hoop doet leven. Maar realistisch? Neuh.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gok eerder dat er over een maandje of zes het kabinet valt. Dan zijn er in mei nieuwe verkiezingen en staat in juni PaarsPlus op het bordes.
Idem.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:06 schreef remlof het volgende:
[..]
En dit kabinet gaat de PvdA heel groot maken bij de volgende spoedige verkiezingen
Jij denkt dat een kabinet met de PVV een lang leven is beschonken?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoop doet leven. Maar realistisch? Neuh.![]()
[..]
Idem.
Een groot PvdA in een gepolariseerd landschap maakt het zichzelf onmogelijk te regeren. Geef de zetels maar aan D66/GL. Die staan dichter bij het middenquote:Op donderdag 23 september 2010 10:06 schreef remlof het volgende:
[..]
En dit kabinet gaat de PvdA heel groot maken bij de volgende spoedige verkiezingen
Beschonken weet ik niet. Beschoren lijkt me wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kabinet met de PVV een lang leven is beschonken?
Oepsquote:Op donderdag 23 september 2010 10:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Beschonken weet ik niet. Beschoren lijkt me wel.
Geeft niet, als journalist mag dat. Beroepsdeformatie.quote:
De afbeelding onder de spoiler is puur voor satirische doeleinden, en draagt niet bij aan de discussiequote:Op donderdag 23 september 2010 10:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Beschonken weet ik niet. Beschoren lijkt me wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mag toch hopen van nietquote:Op donderdag 23 september 2010 10:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geeft niet, als journalist mag dat. Beroepsdeformatie.
quote:Op donderdag 23 september 2010 10:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
De afbeelding onder de spoiler is puur voor satirische doeleinden, en draagt niet bij aan de discussieDrinkmanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je hebt wel gelijk, maar de PvdA moet nou eenmaal de grootste worden. Althans, dat is een vereiste voor PaarsPlus. Wanneer de VVD wederom als winnaar uit de strijd komt, dan wordt de kans op PaarsPlus direct tot nul gereduceerd. Hoewel dat in grote mate afhankelijk is van hoe rechts straks regeert/quote:Op donderdag 23 september 2010 11:31 schreef JoaC het volgende:
Remlof, wat vind jij van mijn post(10.15)
Is het een vereiste dat de PvdA de grootste word of is het een vereiste dat de VVD niet de grootste is? Of allebei niet, maar hangt het van Rutte I(VVD/CDA+PVV) af?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar de PvdA moet nou eenmaal de grootste worden. Althans, dat is een vereiste voor PaarsPlus. Wanneer de VVD wederom als winnaar uit de strijd komt, dan wordt de kans op PaarsPlus direct tot nul gereduceerd. Hoewel dat in grote mate afhankelijk is van hoe rechts straks regeert/
Het is een combinatie van factoren. Bij voorkeur wordt de PvdA de grootste. Cohen zet namelijk in op een PaarsPlus coalitie. Wanneer de VVD de grootste wordt, is het nog maar de vraag of diezelfde koers wordt gekozen. Indien Rutte I een mislukking was, dan zal de VVD in ieder geval niet nogmaals over rechts willen gaan. Toch denk ik dat de VVD dan nog eerder inzet op een middenkabinet. De kans is aardig groot dat de onderhandelingen dan slagen, aangezien de PvdA zich geen tweede maal laat verwijzen naar de oppositie.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Is het een vereiste dat de PvdA de grootste word of is het een vereiste dat de VVD niet de grootste is? Of allebei niet, maar hangt het van Rutte I(VVD/CDA+PVV) af?
Ik denk dat de grootste oppositiepartij altijd de meeste stemmen trekt, omdat je met een stem daarop de kans het grootst maakt om de zittende MP naar huis te sturen. En ik denk dat heel veel mensen nog steeds graag Cohen als MP willen hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:31 schreef JoaC het volgende:
Remlof, wat vind jij van mijn post(10.15)
Oke, Wilders wil de rest van de wereld ook de mond snoeren. Wat is het toch ook een zielig, hypocriet mannetje.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef remlof het volgende:
Omg, het gerommel qua buitenland begint nu al:
[ afbeelding ]
Dus bij het stemmen op PvdA ben je de lul. want ze kunnen in een middenkabinet stappen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Bij voorkeur wordt de PvdA de grootste. Cohen zet namelijk in op een PaarsPlus coalitie. Wanneer de VVD de grootste wordt, is het nog maar de vraag of diezelfde koers wordt gekozen. Indien Rutte I een mislukking was, dan zal de VVD in ieder geval niet nogmaals over rechts willen gaan. Toch denk ik dat de VVD dan nog eerder inzet op een middenkabinet. De kans is aardig groot dat de onderhandelingen dan slagen, aangezien de PvdA zich geen tweede maal laat verwijzen naar de oppositie.
Optie drie is dat het CDA de grootste wordt. En dan is het vrijwel uitgesloten dat er eeb PaarsPlus kabinet komt. Tenzij er echt niets anders mogelijk is, maar het CDA zal zich niet zo eenvoudig uit een coalitie laten lullen als zij de grootste is.
Het poppetje is minder belangrijk dan het beleid, zo voerde Cohen D66-beleid(homohuwelijk) uit en VVD-beleid(immigratiewet) uit als staatssecretaris. Als je werkelijk wilt dat het beleid dat een volgend kabinet uitvoert dicht bij je eigen mening ligt, dan moet je stemmen op de partij die het dichtste bij je eigen mening komt.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste oppositiepartij altijd de meeste stemmen trekt, omdat je met een stem daarop de kans het grootst maakt om de zittende MP naar huis te sturen. En ik denk dat heel veel mensen nog steeds graag Cohen als MP willen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |