Dit is de Klaagbaak slimmerik.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:57 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Als je ze niet mag waarom besteed je dan aandacht aan een hele OP ?
ja ze slaan vrouwen omdat ze daar geen manieren kennen;)quote:Op donderdag 16 september 2010 19:58 schreef fratsman het volgende:
TS is in elkaar geslagen door een Friese boer.
Daarom juist dan gaat het failliet en het zit dan nog niet in de EU want dat duurt altijd effe en dan gaan ze allemaal emigreren en dan kopen wij het gewoon weer op en dan gaan we er met z'n alle op stampenquote:Op donderdag 16 september 2010 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is niet levensvatbaar als land. Er wonen alleen maar boeren.
Er bestaan hier al 100k topics over, ga wat meer lurken voordat je zulke topics maakt.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:58 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
ja ze slaan vrouwen omdat ze daar geen manieren kennen;)
Dat willen we helemaal niet, sukkel. Je gaat in Friesland never nooit een meerderheid vinden voor onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Sparklehorse het volgende:
zelf willen ze blijkbaar een Republik Fryslan...
Nee, ook dat willen we niet.quote:ze willen perse een speciale status
Alsof het belangrijk is wat een of andere PVV'er die in zijn rijtjeshuis zit te kankeren op alles wat anders is van mij vindt.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Sparklehorse het volgende:
Wij willen ze niet en zelf willen ze blijkbaar een Republik Fryslan... nou, laat ze toch lekker? Dat onverstaanbaare kuttaaltje is toch niet om aan te horen, er wonen alleen maar zwartekousenboeren en ze willen perse een speciale status, rot dan toch lekker op?
Eens.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:00 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Er bestaan hier al 100k topics over, ga wat meer lurken voordat je zulke topics maakt.
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:01 schreef Danielion het volgende:
Groningen misschien opnemen tot hun Republiek. Daar zit een gasbel.
Laat Twente er even buiten jaquote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef Haque het volgende:
Zet dan gewoon meteen Brabant en Limburg bij in de OP
ohja, en twente
Voor het eerst dat ik het met LFV eens benquote:Op donderdag 16 september 2010 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat willen we helemaal niet, sukkel. Je gaat in Friesland never nooit een meerderheid vinden voor onafhankelijkheid.
[..]
Nee, ook dat willen we niet.
Schattig, waarschijnlijk heb je pas net 4chan ontdekt en zit je te giechelen om de faal die /b/ heet. NO WIMINZ ON TEH INTERNETZ LOL.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Een vrouw die probeert te internetbazen , erg pragmatische faal.
Waar dan in Friesland? Ik heb het nog niet ontdekt (Ljouwert)quote:
Heerenveen.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Waar dan in Friesland? Ik heb het nog niet ontdekt (Ljouwert)
VVD-er, schatje.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:01 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Alsof het belangrijk is wat een of andere PVV'er die in zijn rijtjeshuis zit te kankeren op alles wat anders is van mij vindt.
Nederland is hartstikke gek als ze Brabant af zou stoten, al het goede is in Brabant beter voorradig dan in de meeste andere provincieën.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef Haque het volgende:
ohja, en twente
Dus je salaris ligt hoger dan 4K per maand? Of je snapt niet wat voor gevolgen je stemgedrag heeft gehad. Beetje inteliegendt type stemt GLquote:
Aah wat lief, provinciaaltje in de grote stadquote:Op donderdag 16 september 2010 20:05 schreef dabadbass het volgende:
TS is zelf Fries en probeert (zoals hier te lezen lukt dat nog niet erg goed: Bang in het Amsterdamse verkeer ), te integreren bij in de Randstad
Logisch ook, want wat ik postte was niet mijn mening, doch simpelweg een feit. Friezen willen geen onafhankelijkheid, punt. Dat Friesland onafhankelijkheid zou nastreven is een Westers hersenspinsel.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik het met LFV eens ben
Euhm, volgens mij is Gelderland dat....quote:Op donderdag 16 september 2010 20:09 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Het is bijv. de provincie met de grootste welvaart,
jij bent iemand die vind dat het andersom wel mag maar als de man het vrouwtje terug slaat de vrouw dan gaat miepen ?quote:Op donderdag 16 september 2010 19:58 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Groen Links is een hypocriete kut partij. En je kan stellen dat ik wel welgesteld ben ja, anders had ik niet mijn eigen woning in Amsterdam.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:10 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Dus je salaris ligt hoger dan 4K per maand? Of je snapt niet wat voor gevolgen je stemgedrag heeft gehad. Beetje inteliegendt type stemt GL
quote:
En een LOI thuis studie is niet hoog opgeleid.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:27 schreef Sparklehorse het volgende:
Ik ben hoogopgeleid en ben het vaak eens met Wilders. De Islam is nou eenmaal een probleem in dit land, en de Marokkaantjes ook.
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:13 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
jij bent iemand die vind dat het andersom wel mag maar als de man het vrouwtje terug slaat de vrouw dan gaat miepen ?
Want ik doe en LOI studie. Leuk dat jullie mij af proberen te kraken zonder ook maar iets te weten. Snaveltjes toe kindertjes.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef Skazminko het volgende:
[..]
[..]
En een LOI thuis studie is niet hoog opgeleid.
Doe jij niet precies hetzelfde met een hele provincie?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:16 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Leuk dat jullie mij af proberen te kraken zonder ook maar iets te weten.
Welkom op FOK!quote:Op donderdag 16 september 2010 20:16 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Want ik doe en LOI studie. Leuk dat jullie mij af proberen te kraken zonder ook maar iets te weten. Snaveltjes toe kindertjes.
Welgesteld zonder rijbewijs?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Groen Links is een hypocriete kut partij. En je kan stellen dat ik wel welgesteld ben ja, anders had ik niet mijn eigen woning in Amsterdam.
Dat blijkt anders nergens uit.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:19 schreef Sparklehorse het volgende:
Trouwens, ik weet wel wat over Friesland he
En Brabant. En Zeeland. En al die boeren uit het oosten.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:08 schreef Sinnie het volgende:
Gewoon samenvoegen met België/Limburg en daar een apart land van maken. Niemand verstaat ze en het kan niemand een flikker schelen wat ze proberen te zeggen
Eigen woning in de Bijlmer zeker?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:14 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Groen Links is een hypocriete kut partij. En je kan stellen dat ik wel welgesteld ben ja, anders had ik niet mijn eigen woning in Amsterdam.
Anders steken we gewoon Holland en Utrecht af, en duwen dat richting de UK. Volgens mij is dat nog het bestequote:Op donderdag 16 september 2010 20:21 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
En Brabant. En Zeeland. En al die boeren uit het oosten.
Klasse ideequote:Op donderdag 16 september 2010 20:24 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Anders steken we gewoon Holland en Utrecht af, en duwen dat richting de UK. Volgens mij is dat nog het beste
we delen dezelfde gedachtenquote:
Je kan er wel een hek omheen pleuren en er gewoon al het uitschot van de wereld instoppenquote:Op donderdag 16 september 2010 20:28 schreef trolololo het volgende:
Waarom gebruiken we Friesland niet als vuilstortplaats of als plaats om uranium op te werken?
ONEE
Daar hebben we Ijsland voor
Denk dat maarquote:Op donderdag 16 september 2010 20:21 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Eigen woning in de Bijlmer zeker?
Omhooggevallen wijven hebben we hier al genoegquote:
Als hij in de Bijlmer had gewoond was zijn reactie waarschijnlijk "GroenLinksquote:Op donderdag 16 september 2010 20:21 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Eigen woning in de Bijlmer zeker?
Ja graag. Worden we groter en machtiger. Een nog grotere Nederlandstalige meerderheid (en Friestalige aanvulling) die Nederlandse assertiviteit heeft meegekregen. Dat zou handig zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:21 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
En Brabant. En Zeeland. En al die boeren uit het oosten.
Als hij in de Bijlmer had gewoond had hij niet geweten wat GroenLinks wasquote:Op donderdag 16 september 2010 20:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als hij in de Bijlmer had gewoond was zijn reactie waarschijnlijk "GroenLinks" geweest.
En dat Steenkolenengels, niet te vergeten. In de Europese Raad moeten speciale tolken dat Nederlands Engels ontcijferen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:15 schreef hbc het volgende:
Wat trouwens helemaal niet is te verstaan is; echt zeeuws/ limburgs en dat replica turks/marrokaans wat sommige whities proberen
Waarom moet het dan weer zo nodig in je naam vermeld worden? Ik zie zelden mensen uit andere provincies paraderen met hun provincie, alleen Friezen met hun stomme vlag en taaltje.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat willen we helemaal niet, sukkel. Je gaat in Friesland never nooit een meerderheid vinden voor onafhankelijkheid.
[..]
Nee, ook dat willen we niet.
Mijn nickname is er puur om te provoceren. Immers, 99% van de Fok!ers heeft een hekel aan linksen, Friezen en vegetariërs. Kijk maar eens waar de meeste topics in KLB over gaan.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:16 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Waarom moet het dan weer zo nodig in je naam vermeld worden? Ik zie zelden mensen uit andere provincies paraderen met hun provincie, alleen Friezen met hun stomme vlag en taaltje.
i want that roma's free to do what the wantquote:Op donderdag 16 september 2010 21:16 schreef Danielion het volgende:
[..]
En dat Steenkolenengels, niet te vergeten. In de Europese Raad moeten speciale tolken dat Nederlands Engels ontcijferen.
a. Ik mis "Christelijke".quote:Op donderdag 16 september 2010 21:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mijn nickname is er puur om te provoceren. Immers, 99% van de Fok!ers heeft een hekel aan linksen, Friezen en vegetariërs. Kijk maar eens waar de meeste topics in KLB over gaan.
Ik zie mij nergens een 'stomme vlag en taaltje' gebruiken trouwens?
Generalisering -100quote:Op donderdag 16 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
b. Genoeg Friezen die dat wel hebben.
Zoals ik.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
a. Ik mis "Christelijke".
b. Genoeg Friezen die dat wel hebben.
Alsof ze in Brabant zo raar pratenquote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef Haque het volgende:
ohja, en twente
Iedereen heeft wel een accentjequote:Op donderdag 16 september 2010 21:24 schreef Koenani het volgende:
[..]
Alsof ze in Brabant zo raar praten![]()
Kijk dan naar De Haag Amstertam en Rottadam
als brabants een dialect is, mensen zijn echt wereldvreemd tegenwoordig..quote:Op donderdag 16 september 2010 21:27 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een accentjeDat is iets anders dan een dialect.
QFTquote:Op donderdag 16 september 2010 21:31 schreef hbc het volgende:
De meeste mensen zijn jaloers op friesland, alleen komen ze daar pas achter dat ze in de 30/40 zijn en ze graag willen verhuizen naar het noorden waar je nog;
- filevrij ergens kan aankomen
- de buurman kent
- weinig 'zwart' volk hebt
- na 10 uur alleen over de straat kan
de meeste die friesland bashen zijn studentjes die de kringen van de het potschijten nog op de kont hebben![]()
Tsja alles beter dan 5 miljoen km reizen voor een supermarktquote:Op donderdag 16 september 2010 21:40 schreef FF_Serieus het volgende:
Ik proef hier pure jaloezie vanuit de verziekte (stank, overbevolking, cultuurverrijkers, files, uitzicht op blinde muren etc.) randstad; dan is deze vuilspuwerij wel even lekker, hè?
overdrijven is ook een vakquote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Tsja alles beter dan 5 miljoen km reizen voor een supermarkt
Inderdaad!quote:Op donderdag 16 september 2010 20:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Logisch ook, want wat ik postte was niet mijn mening, doch simpelweg een feit. Friezen willen geen onafhankelijkheid, punt. Dat Friesland onafhankelijkheid zou nastreven is een Westers hersenspinsel.
En waar houd jij dan van? klikquote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Doe maar oranjekoek!quote:Op donderdag 16 september 2010 20:24 schreef Dikke_Henk het volgende:
gezellig hier, iemand nog appelgebak ?
Dat is te merken anders had je dat niet gezegdquote:Op donderdag 16 september 2010 22:01 schreef tralalala het volgende:
Friesland![]()
Super vriendelijke mensen![]()
Mooiste provincie van Nederland![]()
Rustige wegen![]()
En ik kom zelf niet eens uit Friesland.
Hoezo niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:02 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat is te merken anders had je dat niet gezegd
Er wonen lijkt me niks nee...quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
als je er woonde wist je hoe kut het was
en net zit je het nog op te hemelen alsof het zo fantastisch isquote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Er wonen lijkt me niks nee...
ach... Woon jij in Friesland?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
als je er woonde wist je hoe kut het was
nee maar mijn oma welquote:Op donderdag 16 september 2010 22:05 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
ach... Woon jij in Friesland?
Is het nou echt leuk om met paard en wagen naar de dichtsbijzijnde supermarkt 25 kilometer verderop een pak suiker te halen?quote:
Klinkt allemaal leuk, maar het gebrek aan riolering bijvoorbeeld is toch een flink minpunt.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:31 schreef hbc het volgende:
De meeste mensen zijn jaloers op friesland, alleen komen ze daar pas achter dat ze in de 30/40 zijn en ze graag willen verhuizen naar het noorden waar je nog;
- filevrij ergens kan aankomen
- de buurman kent
- weinig 'zwart' volk hebt
- na 10 uur alleen over de straat kan
de meeste die friesland bashen zijn studentjes die de kringen van de het potschijten nog op de kont hebben![]()
Niks mis mee.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:05 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
en net zit je het nog op te hemelen alsof het zo fantastisch is
Dus dan weet je niet hoe het is om in Friesland te wonen. (OMG dat ik hier aan mee doequote:
ik moet er toch wel eens naartoe... en het is daar niet leukquote:Op donderdag 16 september 2010 22:08 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Dus dan weet je niet hoe het is om in Friesland te wonen. (OMG dat ik hier aan mee doe)
Haha! Kom eens uit die stal jij!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:06 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Is het nou echt leuk om met paard en wagen naar de dichtsbijzijnde supermarkt 25 kilometer verderop een pak suiker te halen?
Ik woon niet in Frieslandquote:Op donderdag 16 september 2010 22:09 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Haha! Kom eens uit die stal jij!
Echt niet!quote:Op donderdag 16 september 2010 19:58 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
het gaat over friesland..dus 3 maal radenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef oranjekoek het volgende:
Waar is daar? Dan ga ik daar binnenkort eens kijken
Het is goed voor de doorbloeding!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Echt niet!
We slaan vrouwen omdat ze dat lekker vinden
Nee, we zijn inmiddels het jaar 1800 wel voorbijquote:Op donderdag 16 september 2010 22:11 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Hebben ze geen stallen in Rotterdam?
1801?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:13 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Nee, we zijn inmiddels het jaar 1800 wel voorbij
Die goeie ouwe tijdquote:Op donderdag 16 september 2010 22:13 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Als je mijn plaatsnaam vanuit het Frysk naar het Nederlands vertaald woon ik in 'bult met kots'quote:Op donderdag 16 september 2010 22:12 schreef oranjekoek het volgende:
Waar is daar? Dan ga ik daar binnenkort eens kijken
Het is daar net de hoofdstad van turkije, en die lopen nog aardig wat achter.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:13 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ah, jullie zijn inmiddels 210 jaar vegetariër? Of hebben jullie een manier gevonden om vee te houden in flats?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:13 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ho! Ik heb filmnet!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:16 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Het is daar net de hoofdstad van turkije, en die lopen nog aardig wat achter.
ja in de liftquote:Op donderdag 16 september 2010 22:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ah, jullie zijn inmiddels 210 jaar vegetariër? Of hebben jullie een manier gevonden om vee te houden in flats?
ja het stinkt alleen een uur in de wind maar je raakt eraan gewend.quote:
Buiten de stadquote:Op donderdag 16 september 2010 22:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ah, jullie zijn inmiddels 210 jaar vegetariër? Of hebben jullie een manier gevonden om vee te houden in flats?
En in de Randstad word je wakker in de oksellucht van de overbuurman, zo overbevolkt is het er?quote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik kan niet meer ruiken sinds ik met mijn supersnelle brommer tegen een boom ben geknaldquote:Op donderdag 16 september 2010 22:21 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ja het stinkt alleen een uur in de wind maar je raakt eraan gewend.
Omdatquote:Op donderdag 16 september 2010 22:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
waarom zit jij dan nog steeds in de stad?
dan moet je uit je doppen kijkenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:24 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik kan niet meer ruiken sinds ik met mijn supersnelle brommer tegen een boom ben geknaldDus alles ruikt lekker hier
quote:Op donderdag 16 september 2010 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar het gebrek aan riolering bijvoorbeeld is toch een flink minpunt.
Mijn Nederlandse vriendje mocht even rijden...quote:Op donderdag 16 september 2010 22:25 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
dan moet je uit je doppen kijken
en jij bent niet nederlands?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Mijn Nederlandse vriendje mocht even rijden...
Nee ik ben fries!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:27 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
en jij bent niet nederlands?
Nou, zo hilarisch vinden die friezen het vast niet dat ze op straat moeten schijten.quote:
Het gat?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:27 schreef Chocolate-chick het volgende:
in friesland hebben ze geen riolering nodig.
Ze plassen en poepen gewoon in een gat en gooien het dan weg
vandaar dat je niet kan ruiken als je nederlandse vriendje tegen de boom aan knaltquote:
Met het weer van de laatste dagen valt het te doen!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nou, zo hilarisch vinden die friezen het vast niet dat ze op straat moeten schijten.
Zelfs in Limburg schamen ze zich voor Friesland. Zegt meer dan een 1000 topics lijkt mijquote:Op donderdag 16 september 2010 22:29 schreef Runselpink het volgende:
Friesland
Nederland moet zich schamen met zo'n provincie.
Waarom zou je je behoeften doen in een gat en het er daarna weer uithalen om het vervolgens weer weg te gooien ?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:27 schreef Chocolate-chick het volgende:
als het blijft liggen meurt het een uur in de ruimte?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:30 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Waarom zou je je behoeften doen in een gat en het er daarna weer uithalen om het vervolgens weer weg te gooien ?
En vrouw!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:30 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
vandaar dat je niet kan ruiken als je nederlandse vriendje tegen de boom aan knalt
slaap lekker in je hutjequote:Op donderdag 16 september 2010 22:33 schreef oranjekoek het volgende:
Ik heb hartelijk gelachen om dit topic, de olie in mijn lampje begint op te raken. Morgen om 4 uur de koeien weer melken. Slaap lekker!
Je datalimiet is zeker verstreken?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:33 schreef oranjekoek het volgende:
Ik heb hartelijk gelachen om dit topic, de olie in mijn lampje begint op te raken. Morgen om 4 uur de koeien weer melken. Slaap lekker!
quote:Op donderdag 16 september 2010 22:31 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
als het blijft liggen meurt het een uur in de ruimte?
quote:geslacht: Vrouw
opleiding: MBO dierenartsassistente paraveterinair
wat?quote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef Skazminko het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Wel oppassen met die laptop op dat aanrecht hoor.
Ik weet niet of je serieus bent, grappig probeert te zijn of heel scherp over probeert te komen in dit topic, maar je faalt op alle punten. Wat verklaard werd door je profiel.quote:
klopt maar ik probeer geen van allen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik weet niet of je serieus bent, grappig probeert te zijn of heel scherp over probeert te komen in dit topic, maar je faalt op alle punten.
Je kunt het gat ook gewoon dichtgooien.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:31 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
als het blijft liggen meurt het een uur in de ruimte?
Nee ze hebben in friesland 's avonds geen stroom he. De energiecentrale daar draait op koeienmest. En die beesten hebben weer even een nachtje nodig om genoeg te produceren.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:34 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Je datalimiet is zeker verstreken?
kom de lucht er dan niet doorheenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:40 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Je kunt het gat ook gewoon dichtgooien.
Oh, dan is het goed hoor.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
klopt maar ik probeer geen van allen.
Nooit in Friesland geweest zeker? Afgezien van het feit dat zo'n 60% van de bevolking Fries spreekt (náást het Nederlands) lijkt het hier als twee druppels water op eender welke Nederlandse plattelandsprovincie.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:39 schreef ms90isr het volgende:
Friesland is net zo veel Nederland als de Antillen. Niet dus.
Je ziet vast snel ergens zo'n mooi fries vlagjequote:Op donderdag 16 september 2010 22:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nooit in Friesland geweest zeker? Afgezien van het feit dat zo'n 60% van de bevolking Fries spreekt (náást het Nederlands) lijkt het hier als twee druppels water op eender welke Nederlandse plattelandsprovincie.
Ik wed dat je, als ik je geblinddoekt ergens neerzet, niet kunt vertellen of je je in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel of Gelderland bevindt. En dan bedoel ik niet eens per se dat ik je ergens in een weiland dump, maar gewoon in een dorp of een middelgroot stadje.
Ik blijf wel lekker in Noord-Holland.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nooit in Friesland geweest zeker? Afgezien van het feit dat zo'n 60% van de bevolking Fries spreekt (náást het Nederlands) lijkt het hier als twee druppels water op eender welke Nederlandse plattelandsprovincie.
Ik wed dat je, als ik je geblinddoekt ergens neerzet, niet kunt vertellen of je je in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel of Gelderland bevindt. En dan bedoel ik niet eens per se dat ik je ergens in een weiland dump, maar gewoon in een dorp of een middelgroot stadje.
De Hollanders moesten steden bouwenquote:Op donderdag 16 september 2010 23:00 schreef SwiffMeister het volgende:
Werken kunnen die Friezen iig wel beter dan die Hollanders.
Dat viel me een tijdje terug op toen ik over de afsluitdijk reed van Friesland naar Holland. Het punt waar de Hollanders en de Friezen elkaar namelijk tegenkwamen bij het afbouwen van de dijk ligt namelijk veel dichter bij Holland dan bij Friesland ipv op de helft.
Volgens mij op 1/4. Die Friezen hebben dus veel harder gewerkt.
Je snapt dat de afsluitdijk Friesland met West-Friesland verbind?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:00 schreef SwiffMeister het volgende:
Werken kunnen die Friezen iig wel beter dan die Hollanders.
Dat viel me een tijdje terug op toen ik over de afsluitdijk reed van Friesland naar Holland. Het punt waar de Hollanders en de Friezen elkaar namelijk tegenkwamen bij het afbouwen van de dijk ligt namelijk veel dichter bij Holland dan bij Friesland ipv op de helft.
Volgens mij op 1/4. Die Friezen hebben dus veel harder gewerkt.
Alsof er daarvan zoveel zijn. Men is hier sowieso niet zo verzot op vlaggen, en áls iemand al een vlaggenmast in zijn tuin heeft staan hangt daar vaker een Nederlandse vlag in dan een Friese.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:50 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je ziet vast snel ergens zo'n mooi fries vlagje
Je snapt dat West-Friesland deel uitmaakt van de provincie Noord-Holland?quote:Op donderdag 16 september 2010 23:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt dat de afsluitdijk Friesland met West-Friesland verbind?
En zo ontstond Groningen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:27 schreef Chocolate-chick het volgende:
Verzot op vlaggen niet, maar wel op de Friese vlag. Die is uniekquote:Op vrijdag 17 september 2010 00:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Alsof er daarvan zoveel zijn. Men is hier sowieso niet zo verzot op vlaggen, en áls iemand al een vlaggenmast in zijn tuin heeft staan hangt daar vaker een Nederlandse vlag in dan een Friese.
[..]
quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:39 schreef Symphonic het volgende:
Wat een topic
Maar wel vermakelijk om te lezen
newfag doet alsof ie oldfag isquote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Schattig, waarschijnlijk heb je pas net 4chan ontdekt en zit je te giechelen om de faal die /b/ heet. NO WIMINZ ON TEH INTERNETZ LOL.
Waarom ben je zo boos?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Laten we een eiland voor ze maken... kutfriesland
Er ligt al een plan klaar om Zuid-Holland en Utrecht af te snijden van 'Nederland' en we er een apart land van maken tegen de UK aanquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Laten we een eiland voor ze maken... kutfriesland
Vergeet Noord Holland niet, dat is ook een Holland, dus dat duwen we ook af, en het vrijgekomen stuk water noemen we dan "Zuiderzee 2.0"quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:33 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Er ligt al een plan klaar om Zuid-Holland en Utrecht af te snijden van 'Nederland' en we er een apart land van maken tegen de UK aan
Nazi wannabe`squote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Sparklehorse het volgende:
Wij willen ze niet en zelf willen ze blijkbaar een Republik Fryslan... nou, laat ze toch lekker? Dat onverstaanbaare kuttaaltje is toch niet om aan te horen, er wonen alleen maar zwartekousenboeren en ze willen perse een speciale status, rot dan toch lekker op?
Blijf dan lekker in Amsterdamquote:Op donderdag 16 september 2010 20:19 schreef Sparklehorse het volgende:
TS woont in Amsterdam en heeft daarvoor in Praag en in Faalmere gewoond, dus nee.
Trouwens, ik weet wel wat over Friesland he, anders ging ik niet klagen:D
En dan Overijssel niet bij de 'boeren' ?quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:29 schreef Kriegel het volgende:
Laten we heel Nederland anders gewoon gaan opdelen in een aantal soevereine republieken:
Allochtonia: randstad + Flevoland
Boer'nbagger Republiek Veenrijk: Friesland + Groningen + Drenthe
Pwnland: Gelderland + Overijssel
Alaaf: Noord-Brabant
Deutschland-am-Maas: Limburg
En de rest zoekt het maar lekker uit.
Dat is volgens mij het standaard zinnetje na al het kritiekquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Blijf dan lekker in Amsterdam![]()
Friesland; natuur, rust en nergens en met niemand gezeik. Woon je in een middelgroot dorp met een treinstation (Heerenveen) dan heb je er nog alle noodzakelijke voorzieningen bij ook.
Echt, alle Friesland haters hier op fok! zijn gewoon jaloers
Niet altijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
...
Friesland; natuur, rust en nergens en met niemand gezeik. Woon je in een middelgroot dorp met een treinstation (Heerenveen) dan heb je er nog alle noodzakelijke voorzieningen bij ook.
...
In dit geval is het waar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:18 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het standaard zinnetje na al het kritiek
Hmmm... en dit dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:54 schreef Karzai het volgende:
Omdat de lastige Friezen in de middeleeuwen zijn onderworpen door de Hollanders.
Geschreven door een fries zeker.quote:
Er wordt wel veel met scheldwoorden gesmeten hier.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:18 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het standaard zinnetje na al het kritiek
Waarom?quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:00 schreef AwesomeFace het volgende:
BrabantGelderland
![]()
en de rest van de west kust
![]()
In het (door friezen verzonnen) verhaaltje in wikipedia staat dat Pier een vrijheidsstrijder was, nou dan weet je al hoe laat het is.quote:
En Noord-Hollanders stammen af van geassimileerde Friezen. Verklaart veel van hun vrijpostigheid.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:54 schreef Karzai het volgende:
Omdat de lastige Friezen in de middeleeuwen zijn onderworpen door de Hollanders.
Dit in tegenstelling tot een land bestaande uit managers, wut?! Twintig uur vergaderen over wie de enige koolraap mag hebben. Daarna over wie hem moet snijden...quote:Op donderdag 16 september 2010 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is niet levensvatbaar als land. Er wonen alleen maar boeren.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Leve de Republiek Fryslan!![]()
Fyslan, een eigen staat, eigen taal, eigen munteenheid: Frysk Kroner!![]()
![]()
![]()
En Fryslan uit de EU, net als Noorwegen!
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/bnn/2020/bb.20030217.asf
quote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Sparklehorse het volgende:
of weer net als vroegahquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
![]()
Euh.. nee dat lijkt me dan weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
![]()
Aangezien de Nederlanders er duidelijk een puinhoop van maken, kijk maar naar het aanstaande kabinet Pipo de Clown-I, is het misschien beter als het episch machtscentrum in Leeuwarden komt te liggen (of beter nog in Hurdegarypquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:15 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
of weer net als vroegah
[ afbeelding ]
Leeuwardenquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Aangezien de Nederlanders er duidelijk een puinhoop van maken, kijk maar naar het aanstaande kabinet Pipo de Clown-I, is het misschien beter als het episch machtscentrum in Leeuwarden komt te liggen (of beter nog in Hurdegaryp![]()
) i.p.v. in Den Haag.
Fryslan boppe!
Heerenveen is ook prima, heeft zelfs anderhalve treinhalte.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Leeuwarden![]()
Heerenveen is de enige juiste plaats voor het Friesche gezag.
Dat zeg ik; Heerenveen heeft alles!quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Heerenveen is ook prima, heeft zelfs anderhalve treinhalte.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:09 schreef Deckard het volgende:
Friesland heeft altijd de vrijheid en onafhankelijkheid hoog in het vaandel gehad. De Romeinen, Fransen en Nazis hebben er nooit echt in durven huis te houden of werden gewoon tegengehouden. Daarbij heeft Friesland de stadhouder geleverd die nodig was voor het creeren van de Republiek der Nederlanden.
De jaloezie is natuurlijk logisch voor een volkje wat het nog minder dan vier eeuwen heeft uitgehouden in vergelijking met een krachtig volwassen volk wat al duizenden jaren heeft bestaan.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:09 schreef Deckard het volgende:
Friesland heeft altijd de vrijheid en onafhankelijkheid hoog in het vaandel gehad. De Romeinen, Fransen en Nazis hebben er nooit echt in durven huis te houden of werden gewoon tegengehouden. Daarbij heeft Friesland de stadhouder geleverd die nodig was voor het creeren van de Republiek der Nederlanden.
De jaloezie is natuurlijk logisch voor een volkje wat het nog minder dan vier eeuwen heeft uitgehouden in vergelijking met een krachtig volwassen volk wat al duizenden jaren heeft bestaan.
Oranjewoud, het Gooi van Frieslandquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:28 schreef Poekieman het volgende:
In Friesland wordt volgens mij niet veel geld verdiend vergeleken met de randstad. Als ze zelfstandig zouden worden waren de Friezen een stuk armer dan ze nu zijn. Dat is natuurlijk genoeg reden om niet 'voor jezelf' te willen beginnen.
Misschien zouden ze in Friesland moeten proberen een toevluchtsoord voor rijke randstedelijke babyboomers te worden - of als je het wat groter aanpakt een vakantieoord voor rijke Chinezen. Leuk villaatje in de buurt van een meer, zeilbootje in de buurt, leuk Doutzentje erbij, Zou best haalbaar moeten zijn...
(zelfs een stukje West-Vlaanderen was ooit Fries, het West-Vlaams vertoont net als het Zeeuws vandaag nog altijd sterke Ingvaeoonse kenmerken trouwens; maar dat komt ook door intense handel met Engelse kooplieden)quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:15 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
of weer net als vroegah
[ afbeelding ]
En binnenkort gaan we entree heffen.quote:Op zondag 19 september 2010 01:04 schreef Karzai het volgende:
Het koppige Friese volkje is gewoon een open lucht museum in stand aan het houden.
Ik denk het, we hebben ze overtuigd.quote:Op zondag 19 september 2010 08:17 schreef Compatibel het volgende:
Na alle goede argumenten die bevestigen dat Friesland een waar paradijs is, is het verdacht stil hier. Of zouden de Fok!ers hun koffers al aan het pakken zijn?
quote:Doe mee! De eerste die een standpunt van de Partij Voor de Vrijheid citeert dat werkelijk bijdraagt aan een vrije samenleving wint twee euro!
quote:Op zondag 19 september 2010 09:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik denk het, we hebben ze overtuigd.![]()
Trouwens goed ondertitel heb je:
[..]
Sneek is echt een mooie stad.quote:Op zondag 19 september 2010 10:06 schreef Stuurloos het volgende:
Sneekweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek!!
Ik heb 3 jaar op rij genoten van bier, boten en vrouwen in Sneek, Heeg, Langweer en Grouquote:Op zondag 19 september 2010 10:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Sneek is echt een mooie stad.![]()
Harlingen en Franeker ook!
Ja net zoals computerquote:Op zondag 19 september 2010 10:43 schreef MrSoreto het volgende:
De Friese taal is trouwens buitengewoon boeiend, is sterk verbonden aan het (middel) Engels van bijvoorbeeld Chaucer. Dat kun je nog steeds aan veel woorden horen, bijvoorbeeld kaas: tsiis-cheese, sleutel: kaai-key, samen: tegearre-together, mes: knyft-knife.
Het was eerst één euro, maar daar reageerde niemand op. Nu ook niet, trouwens.quote:Op zondag 19 september 2010 09:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik denk het, we hebben ze overtuigd.![]()
Trouwens goed ondertitel heb je:
[..]
Ze zijn nog in het partijprogramma aan het zoeken denk ik. PVV heeft best een uitvoerig programma van maar liefst 3 A-4-tjes, dus dat is even zoeken natuurlijk.quote:Op zondag 19 september 2010 10:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het was eerst één euro, maar daar reageerde niemand op. Nu ook niet, trouwens.
Hoerenveen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Leeuwarden![]()
Heerenveen is de enige juiste plaats voor het Friesche gezag.
Goede argumentatiequote:
Waaraan? Het SC Heerenveen stadion? Afslag Oranjewoud? Thialf vanuit de trein?quote:Op zondag 19 september 2010 11:18 schreef bascross het volgende:
[..]
Niet nodig, als je er langs rijdt zie je al hoe kut het is.
Stier: Bolle - Bullquote:Op zondag 19 september 2010 10:43 schreef MrSoreto het volgende:
De Friese taal is trouwens buitengewoon boeiend, is sterk verbonden aan het (middel) Engels van bijvoorbeeld Chaucer. Dat kun je nog steeds aan veel woorden horen, bijvoorbeeld kaas: tsiis-cheese, sleutel: kaai-key, samen: tegearre-together, mes: knyft-knife.
Waarom? waarom? waarom? Ik snap niks van dit soort opmerkingen. Kan je me zeggen waarom?quote:Op zondag 19 september 2010 12:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Friesland, het gezwel van Nederland
De mensen hebben dat dat Nederlands-Noorse taaltje dat ze Fries noemen een officieel iets weten te maken. Ze willen altijd apart doen.quote:Op zondag 19 september 2010 12:54 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Waarom? waarom? waarom? Ik snap niks van dit soort opmerkingen. Kan je me zeggen waarom?
Obvious troll is obvious. Tenzij je echt achterlijk genoeg bent om te denken dat Fries een zelfbedacht mengtaaltje isquote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De mensen hebben dat dat Nederlands-Noorse taaltje dat ze Fries noemen een officieel iets weten te maken. Ze willen altijd apart doen.
De grootste stad van Friesland (Leeuwarden) is net zo groot als Heerlen. Er is NIETS te doen behalve wat fierljeppenHet draagt verder gewoon niets bij aan de Nederlandse cultuur. Hetzelfde geldt voor Zeeland
quote:Het jammere is dat ik gewoon heel serieus ben. Het Fries klinkt nergens naar en jullie passen je maar gewoon aan aan de rest van NL.
Ga toch weg. Iedere Fries (ja, 100%) spreekt Nederlands en teksten en opschriften zijn altijd (mede) in het Nederlands. Het gros van de Friezen gebruikt het Fries alleen mondeling, zelfs mensen die thuis alleen Fries spreken maken vaak bijv. hun boodschappenlijstjes gewoon in het Nederlands. Dus de verkeersborden, uithangborden, brieven etc. zijn ook gewoon in het Nederlands opgesteld. Als je je als Nederlander niet redt in Friesland zul je dus wel gewoon dyslectisch zijn o.i.d.quote:Op zondag 19 september 2010 13:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Kun jetypen tot je een ons weegt, maar aanpassen is er niet bij. Als je al in die kutprovincie wilt komen, moet je de Friesche taal kunnen lezen en spreken, anders kom je er geen klote verder.
quote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het draagt verder gewoon niets bij aan de Nederlandse cultuur.
Oja, en heel Nederland wacht op een elfstedentocht, want dan is het ineens wel gezellig in Frieslandquote:Op donderdag 16 september 2010 22:38 schreef Joooo-pi het volgende:
Friesland is een mooie provincie. Mooie schone en rustige omgeving, mooi taaltje, unieke sporten en tradities, mooi volkslied. Kortom een provincie die echt wat toevoegt aan Nederland, in tegenstelling tot sommige andere.
Ik heb zo het vermoeden dat half Nederland niet eens weet dat de Elfstedentocht in Friesland gehouden wordt. Elke winter roept de halve bevolking hoe mooi het zou zijn als er weer eens een Elfstedentocht kwam, maar ik wed dat als je de gemiddelde burger vervolgens vraagt waar die tocht eigenlijk gehouden wordt je een onjuist antwoord krijgt.quote:Op zondag 19 september 2010 14:42 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
[..]
Oja, en heel Nederland wacht op een elfstedentocht, want dan is het ineens wel gezellig in Friesland
Dus dat maakt het een gezwel?quote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De mensen hebben dat dat Nederlands-Noorse taaltje dat ze Fries noemen een officieel iets weten te maken. Ze willen altijd apart doen.
De grootste stad van Friesland (Leeuwarden) is net zo groot als Heerlen. Er is NIETS te doen behalve wat fierljeppenHet draagt verder gewoon niets bij aan de Nederlandse cultuur. Hetzelfde geldt voor Zeeland
Dit is echt wel heeel triestquote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee, de elfstedentocht draagt helemaal niks bij aan de Nederlandse cultuur.quote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat je een aantal woorden niet snapt kan ik nog wel inkomen, maar je bent anders toch ook wel een complete klapmongool als je bij een stuk Friese tekst niet eens in grote lijnen snapt waar het over zou gaatquote:Op zondag 19 september 2010 13:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kun jetypen tot je een ons weegt, maar aanpassen is er niet bij. Als je al in die kutprovincie wilt komen, moet je de Friesche taal kunnen lezen en spreken, anders kom je er geen klote verder.
Een Fries zegt eerder 'Frysk' dan 'Fries'.quote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Poekieman het volgende:
De Friese taal klinkt erg zeurderig. Of misschien zijn dat dan weer dialecten v/h Fries? Zo zegt een Fries geen 'Fries', maar Frieieieies. Net zoals een koe meueueueuh zegt.
Niks tegen Zeeland!quote:Op zondag 19 september 2010 12:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Poekieman het volgende:
De Friese taal klinkt erg zeurderig. Of misschien zijn dat dan weer dialecten v/h Fries? Zo zegt een Fries geen 'Fries', maar Frieieieies. Net zoals een koe meueueueuh zegt.
En een nederlander beeeehhhh bedoel je?quote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Poekieman het volgende:
Tsja, er gebeurt hier verder weinig dus ik denk dat een topic hierover op Omrop Fryslan wel aanslaat.quote:Op maandag 20 september 2010 09:41 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Morgen op Omrop Fryslân:
Verslag van de hevige discussie op Fok!Forum over Friesland.
Hahahaquote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Poekieman het volgende:
Je lijkt me een ontzettend irritant mens!quote:Op donderdag 16 september 2010 20:16 schreef Sparklehorse het volgende:
[..]
Want ik doe en LOI studie. Leuk dat jullie mij af proberen te kraken zonder ook maar iets te weten. Snaveltjes toe kindertjes.
Zeeland heeft qua natuur alleen maar weiland, duinen, strand en water. Wat is daar zo mooi aan dan?quote:Op zondag 19 september 2010 23:56 schreef Belle_Elle het volgende:
[..]
Niks tegen Zeeland!Prachtige natuur en erfgoed hebben we hier. Ons dialect is alleen vreselijk.
Zoals je zelf al omschrijft:quote:Op maandag 20 september 2010 13:01 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Zeeland heeft qua natuur alleen maar weiland, duinen, strand en water. Wat is daar zo mooi aan dan?
omdat ban.quote:Op maandag 20 september 2010 12:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik mag AP wel, hij post alleen erg weinig de laatste tijd.
Ook het meest Calvinistische deel van Nederland.quote:Op zondag 19 september 2010 23:56 schreef Belle_Elle het volgende:
[..]
Niks tegen Zeeland!Prachtige natuur en erfgoed hebben we hier. Ons dialect is alleen vreselijk.
Friesland is het gebied met de grootste kerkdichtheid ter wereld.quote:Op maandag 20 september 2010 17:30 schreef Danielion het volgende:
[..]
Ook het meest Calvinistische deel van Nederland.
[ afbeelding ]
Ik had het over percentage Gereformeerden. Die heb je vooràl in Zeeland.quote:Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Friesland is het gebied met de grootste kerkdichtheid ter wereld.
Ik bestrijd jou punt ook niet, ik haak alleen in op het thema religie om extra informatie over Friesland te geven.quote:Op maandag 20 september 2010 20:08 schreef Danielion het volgende:
[..]
Ik had het over percentage Gereformeerden. Die heb je vooràl in Zeeland.
Goed. Zonder Friesland, trouwens, zouden er in Pensylvanië geen lieden als de volgende rondlopen:quote:Op maandag 20 september 2010 20:13 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ik bestrijd jouw punt ook niet, ik haak alleen in op het thema religie om extra informatie over Friesland te geven.
Voor een uurtje inderdaad leuk, maar daarna word het wel heel eentonig.quote:Op maandag 20 september 2010 13:34 schreef Belle_Elle het volgende:
[..]
Zoals je zelf al omschrijft:
[ afbeelding ]
Ik vind dat mooi hoor!
Fryslan was er zelfs eerder dan Nederland.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:49 schreef superdrufus het volgende:
Friesland is ooit een land geweest, samen met het hertogdom Brabant
Heyquote:Op donderdag 16 september 2010 19:59 schreef Haque het volgende:
ohja, en twente
Ik moat altyd gûle fan blidens, wannear ik ús folksliet hear.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:53 schreef 2cv het volgende:
Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brûze en siede,
En bûnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
It Fryske lân fol eare en rom.
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen,
Oerâlde, leave Fryske grûn,
Nea waard dy fêste, taaie bân ferbrutsen,
Dy't Friezen oan har lân ferbûn.
Fan bûgjen frjemd, bleau by 't âld folk yn eare,
Syn namme en taal, syn frije sin;
Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare,
En twang, fan wa ek, stie it tsjin.
Trochloftich folk fan dizze âlde namme,
Wês jimmer op dy âlders grut!
Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme
In grien, in krêftich bloeiend leat!
Heeft er ondertussen al iemand op gereageerd?quote:Op zondag 19 september 2010 10:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het was eerst één euro, maar daar reageerde niemand op. Nu ook niet, trouwens.
Dit.quote:Op zondag 19 september 2010 15:14 schreef SpecialK het volgende:
Friesland en de Friezen!!
Al 2500 jaar een bron van nuchterheid en secularisme in ons land.
Economie is niet alles.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:58 schreef SchoneZoon het volgende:
Friesland is de armste provincie in NederlandMet andere woorden: die mensen voegen amper wat toe aan Nederland.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:17 schreef Wotte het volgende:
Ik voel me meer Frysk dan Nederlands, en vele Friezen met mij. Dus ik stem voor een autonome regio met een lokale overheid in het koningkrijk der Nederlanden. Wel de lusten niet de lasten, de IRA wil vast wel wat tips geven. Bommetje hier bommetje daar
Denken dat de IRA zichzelf wil lenen aan zoiets.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:17 schreef Wotte het volgende:
Ik voel me meer Frysk dan Nederlands, en vele Friezen met mij. Dus ik stem voor een autonome regio met een lokale overheid in het koningkrijk der Nederlanden. Wel de lusten niet de lasten, de IRA wil vast wel wat tips geven. Bommetje hier bommetje daar
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:45 schreef Trebo het volgende:
Jaaa, weer een anti-Friesland topic![]()
Vaak geopend door mensen die nog nooit buiten de randstad zijn geweest en vooral met argumenten komen als; alleen maar boeren, dom, achterhaald en natuurlijk het 'rare taaltje'.
Vind het altijd wel fijn dit soort topics.. zoveel domheid in de randstad, heerlijk.
Friesland
Dit gaat me dan net weer te ver. Friesland hoort bij Nederland.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee geheel onafhankelijk is een utopie. Maar ik denk dat het belangrijk is voor Fryslân om meer zelfstandige keuzes te kunnen maken. Wetten en regelgeving worden gemaakt met de randstad en midden nederland als uitgangspunt en vaak zijn die in een relatief dun bevolkte provincie als friesland niet relevant. Neem nou bijvoorbeeld dat ze kleine scholen wouden sluiten in de randstad snap ik dat en zullen ze er ook niet veel zijn. Maar hier heb je tientallen met in totaal honderden kinderen die er de dupe van zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:52 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dit gaat me dan net weer te ver. Friesland hoort bij Nederland.
Afgezien van jou. Jij zegt allemaal vreemde onnuchtere onzin op dit forum waar je provinciegenoten zich voor zouden schamen.quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 03:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Afgezien van jou. Jij zegt allemaal vreemde onnuchtere onzin op dit forum waar je provinciegenoten zich voor zouden schamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |