abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 september 2010 @ 14:46:54 #1
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_86461415

Sta je niet op de plattegrond? Even melden!

laatste post:

quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zie het wat somber in. Moet je eens kijken met wat voor moeite we in de eredivisie staan te spelen. Puur op individuele kwaliteit trekt men over een zwakkere tegenstander heen. Maar een echte synergie zie ik nog steeds niet ontstaan tussen de verschillende spelers. Met de aankopen van dit seizoen had ik echt het idee dat er gewerkt werd aan snel spel en aanvallend vermogen, en de mogelijkheid om met onze aanval weer een vuist te maken, voor het eerst sinds lange tijd. Maar ook daarvan zie je maar weinig terug.

Ik denk dat het zeer lastig wordt morgen en dat PSV naast tegen Sampdoria ook gewoon tegen zichzelf zal voetballen. Ik vind dat de kritiek op Rutten in dit opzicht ook wel teveel uit blijft.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 15 september 2010 @ 14:48:38 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_86461465
Ik zie het niet zo somber in als Xaobotnik. Met de impulsen van Lens en Doedelzak vind ik de aanval behoorlijk beter dan vorig jaar ( Danko/Amrabat ). Daarnaast is het vertrek van Salcido ook een aderlating voor de defensie van PSV en Pieters heeft zich sterk ontwikkeld.

Ook Toivonen vind ik tot nu toe beter spelen dan vorig jaar, en Ibi heeft nu al net zo veel goals als het hele vorige seizoen.

En dan is Berg er ook nog bij gekomen en Hutchinson vind ik tot nu toe ook een positieve aankoop.
PieAir
pi_86461683
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef jpg97 het volgende:
Ik zie het niet zo somber in als Xaobotnik. Met de impulsen van Lens en Doedelzak vind ik de aanval behoorlijk beter dan vorig jaar ( Danko/Amrabat ). Daarnaast is het vertrek van Salcido ook een aderlating voor de defensie van PSV en Pieters heeft zich sterk ontwikkeld.

Ook Toivonen vind ik tot nu toe beter spelen dan vorig jaar, en Ibi heeft nu al net zo veel goals als het hele vorige seizoen.

En dan is Berg er ook nog bij gekomen en Hutchinson vind ik tot nu toe ook een positieve aankoop.
Ik ben juist blij dat Salcido weg is. :)
Verder heb ik ook wel vertrouwen in de wedstrijd van morgen, Italiaanse clubs hebben over het algemeen erg veel moeite met Nederlandse clubs en PSV's aanval heeft ontzettend veel aan individuele klasse gewonnen tov afgelopen seizoen.

Over Xaobotnik, is dat een kloon van Grrrrrrrr? :D
pi_86461874
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef jpg97 het volgende:
Naar mijn mening lopen die twee elkaar in de weg. Zet Ibi maar eens even op de bank en laat Ola zijn gang weer gaan als spelverdeler. Ik ben er in zo'n geval heilig van overtuigd dat de spitsen/vleugelspelers beter bediend worden. Toivonen is balvaster en veel meer in dienst van het collectief.
pi_86463548
Kaartverkoop is aardig dramatisch voor morgen :( . Overigens deel ik de mening van Xaobotnik wel; ik mis de synergie tussen de spelers. Vorig seizoen had je dat overigens nog wel tussen Manolev en Lazovic bijvoorbeeld, nu zie ik dat eigenlijk helemaal niet meer.
pi_86463570
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:00 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Naar mijn mening lopen die twee elkaar in de weg. Zet Ibi maar eens even op de bank en laat Ola zijn gang weer gaan als spelverdeler. Ik ben er in zo'n geval heilig van overtuigd dat de spitsen/vleugelspelers beter bediend worden. Toivonen is balvaster en veel meer in dienst van het collectief.
Lens op de bank graag en Afellay op rechtsbuiten!

Overigens roep ik al een jaar of 2 a 3 ofzo dat Afellay niet op nr.10 achter de spits thuis hoort ;). Was al blij dat Rutten hem vorig seizoen in ieder geval niet op die positie neerzette.

[ Bericht 18% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 15-09-2010 15:54:28 ]
pi_86463719
Afellay deed het inderdaad goed op de vleugel in Oranje _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86464902
Denk dat d'r zeker niet verloren gaat worden morgen!
pi_86464929
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:21 schreef Leso_Varen het volgende:
Denk dat d'r zeker niet verloren gaat worden morgen!
Dat zou niet best zijn nee :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86467625
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat zou niet best zijn nee :s)
Verliezen is nooit best he :)
tvp
pi_86468325
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:37 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Verliezen is nooit best he :)
tvp
Goed punt :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:26:11 #12
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86469068
Een echt goed punt is 1 van de 3 goede punten die morgenavond in Eindhoven blijven.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_86480692
Toch jammer dat we Ooijer kwijt zijn als we hem vanavond zo tegen Madrid zien spelen!

:')
pi_86481586
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:49 schreef Leso_Varen het volgende:
Toch jammer dat we Ooijer kwijt zijn als we hem vanavond zo tegen Madrid zien spelen!

Misschien voelt ie zich in Amsterdam beter :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_86481816
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:10 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Misschien voelt ie zich in Amsterdam beter :')
Ach wij hoeven zijn salaris nu niet te betalen.
  donderdag 16 september 2010 @ 07:43:27 #16
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_86486689
Nog maar 11 uur en een kwartier te gaan voor kick-off, Spannend ;)
pi_86486963
Heb voor vanavond een los kaartje gekocht, andere tegenstanders zijn a boeiend en zowaar kan ik weer eens een keer doordeweeks :9 *O*

Nog mensen hier die er gaan? :Y)
pi_86489691
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:14 schreef WooZ het volgende:
Heb voor vanavond een los kaartje gekocht, andere tegenstanders zijn a boeiend en zowaar kan ik weer eens een keer doordeweeks :9 *O*

Nog mensen hier die er gaan? :Y)
Getwijfeld en besloten het niet te doen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  donderdag 16 september 2010 @ 11:19:18 #19
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_86491518
heb wel een passepartout, maar moet vanavond helaas aan me voorbij laten gaan, vervelend verkoudheidje
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_86501124
tvp :)
Nothing to see here, carry on
pi_86501146
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef Lemming22 het volgende:
Nu nog maar een heel stuk korter :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86502536
En nog een stukje korter :P slappe TVP :) maar goed, hoop echt op een flink resultaat vanavond :)
pi_86502744
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef Lemming22 het volgende:
Spannend? Nee, ik kan geen greintje spanning voor de wedstrijd vanavond ontdekken.
Ik typ straat.
pi_86503013
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:34 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Spannend? Nee, ik kan geen greintje spanning voor de wedstrijd vanavond ontdekken.
Ik heb dat dus ook totaal niet. EL begint pas te leven als het er om gaat in de laatste poule wedstrijd(en) en anders pas zelfs na de winterstop.
pi_86505069
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:39 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ik heb dat dus ook totaal niet. EL begint pas te leven als het er om gaat in de laatste poule wedstrijd(en) en anders pas zelfs na de winterstop.
Indd, maar met een 1-0 voorsprong in de 89e minuut heb ik wel spanning :P
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 16 september 2010 @ 18:26:59 #26
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_86506547
PSV - Sampdoria

Wedstrijdtopic :)
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 16 september 2010 @ 22:57:39 #27
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86518614
We hadden gewoon moeten winnen, we waren beter maar... pech pech pech en een onterecht afgekeurde goal.
  donderdag 16 september 2010 @ 23:00:08 #28
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_86518733
Veel pech vandaag, maar gelukkig wel nog gelijk. Dat komt heus wel goed. *O*
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_86518734
Maar goed, hoe psv de 2de helft aant voetballen, dan zie ik het sowieso wel positief in dit seizoen :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_86518763
Toch wel zuur dit....

PSV had gewoon moeten winnen hier, maar mee zat het ook niet. En da's verrekte jammer.

[ Bericht 3% gewijzigd door lookinforyou op 16-09-2010 23:07:07 ]
Keep the faith!!
  donderdag 16 september 2010 @ 23:05:51 #31
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86519005
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:00 schreef lookinforyou het volgende:
Toch wel zuur dit....

PSV had gewoon moeten hier, maar mee zat het ook niet. En da's verrekte jammer.
Late gij eens ff snel dat bierke staan jonge.
:P
pi_86519053
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:05 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

Late gij eens ff snel dat bierke staan jonge.
:P
oh oh, maar ben geen jonge zeg.

Nou ja dan winnen er maar ergens tussen
Keep the faith!!
  donderdag 16 september 2010 @ 23:08:28 #33
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86519130
lol
Maar man man man manlijke mannen zijn voor PSV, hopelijk is dit ons enige puntverlies.
Noh?
pi_86519175
Jammer eigenlijk, jarenlang was de verdediging PSVs steunpilaar. Nu begint het steeds meer het zorgenkindje te worden. Pieters en met name Marcello waren weer matig vandaag.
Patat Friet
pi_86519386
Mja
pi_86519467
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:08 schreef HL_Dog43 het volgende:
lol
Maar man man man manlijke mannen zijn voor PSV, hopelijk is dit ons enige puntverlies.
Noh?
Maar ik ben toch echt ook niet een man, maar dat maakt toch niet uit verder.

PSV kan in elk geval voetballen en dat was ook wel mooi om te zien.

En dan nu maar op naar Kerkrade, maar Roda doet ons niks meer O-)
Keep the faith!!
  donderdag 16 september 2010 @ 23:39:21 #37
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86520468
Roda staat er anders goed voor.
pi_86523464
Zondag die Duitsers afmaken :Y
pi_86523496
Roda ligt ons voor geen meter.
Ik typ straat.
pi_86523952
Oja, (wil)Fredje deed het prima vond ik :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ganzenherder op 17-09-2010 10:44:46 ]
Patat Friet
pi_86524831
Ik ben al langer ontevreden over het beleid en de prestaties van Rutten, en helaas lijkt het er steeds meer op dat ik gewoon gelijk krijg: Rutten is niet geschikt voor dit PSV. Iig niet als coach. De man heeft meer dan een jaar kunnen werken aan een team. Alle zwaktes die er vorig seizoen in zaten, zijn nu nog net zo goed aanwezig. Er is totaal geen synergie, en wedstrijden worden alleen maar gewonnen op individuele kwaliteit. Tegen clubs die ons wat minder liggen, of die redelijk materiaal tegen ons in brengen, is het spel zwak, en moet de winst uit momenten komen, of een ingeving van een individuele speler, en niet vanuit het spelsysteem. Denk aan de wedstrijd tegen Heerenveen, waar PSV de eerste helft gewoon van het veld wordt gespeeld en de ommekeer wederom uit een individuele actie van een speler moest komen; een lucky goal van Toivonen uit een simpele knal. Tegen AZ werd ook op specifieke momenten de wedstrijd gewonnen. Niet omdat PSV sterker was. Sterker nog, het was eerder andersom zo. We kunnen niet winnen van een zeer beperkte ploeg als Den Haag. Als Den Haag geen wereldpot neerzet, mag dat gewoon nooit voorkomen. En ook daar kwam het eerste PSV-doelpunt uit een standaardsituatie.

Vandaag zagen we het weer. Sampdoria was verre van geweldig. PSV kon blijven aanvallen, en kwam niet in gevaar. Maar de aanvallers Berg en Toivonen waren onzichtbaar. Lens en Dzsudzsak waren goed bezig, maar in de punt gebeurde niets. Toch liep de centrale middenvelder Toivonen daar steeds rond. Kennelijk in de veronderstelling dat hij wel een spits was.
De enige die daadwerkelijk richting de goal kon komen was Afellay. Waarom dan niet gewoon de nadruk op hem leggen als de aanval vanuit het middenveld moet komen, door Toivonen daar weg te halen, en er een basis te leggen door Atiba naast Engelaar te zetten wanneer Lens gewisseld wordt?

Want nu moest Afellay alles vanuit het middenveld zelf doen, wat weer uitmond in een looppartij van achteren naar voren, waar Afellay rond de 16, het overzicht nog amper heeft. Hoefde hij het halve veld niet van te voren steeds over te steken, dan zat er misschien vanaf het begin al een actie richting de goal in, ipv dat hij realtime in die loop naar voren moet verzinnen wat hij gaat doen. Zeker na de wissel van Lens, had Afellay dat gat kunnen opvullen. In plaats daarvan koos Rutten voor een extra beperkte spits met Dikke Danny en een zwakkere vervanger van Lens door Amrabat.

En pas op het allerlaatst geeft hij de enige spits met klasse potentie een paar minuten.
Rutten's wissels zijn structureel erg voorspelbaar, en ingrepen komen structureel pas erg laat in de wedstrijd. Rutten blijft maar aanklooien met het koppel Berg en Toivonen en Koevermans is de eerste aanvaller, terwijl Reis een ondergeschoven kindje blijft, ondanks zijn prestaties in de jeugd. Vandaag zag je ook weer hoe goed hij zijn positie koos en gewoon gevaarlijk kon zijn in die paar minuten.
Toivonen op het middenveld is een lachertje. En in de spits blijft het ook maar een beperkte speler. Als ze echt tegen de 10 miljoen voor hem hadden kunnen vangen, hadden ze dat meteen moeten doen. En de huur van Berg slaat ook nergens op. Feitelijk zit PSV nu namelijk met 5 spitsen voor die ene positie. Want met twee spitsen zie ik PSV niet snel spelen.

Geen synergie tussen spelers. De opbouw is ruk, en onder druk is de structuur al snel weg. Speler weten elkaar niet te vinden; een fatsoenlijke combinatie is een unicum.

En dan heb je nog steeds mensen die roepen 'Ja, maar Rutten moet bouwen'. Onzin. Rutten zit er al meer dan een jaar, en in dat jaar is er niets verbetert. Kijk nar een Verbeek. AZ heeft niet de individuele klasse van een PSV, maar Verbeek is daar net nieuw, en daar wordt er wel gecombineerd, en vanuit een structuur gevoetbald. Twente heeft ook een aardige verloop gehad de afgelopen jaren (dit seizoen volgens mij nog meer dan PSV zelfs), en dit seizoen ook weer een nieuwe trainer. En toch zien we die ook gewoon goed voetbal spelen vanuit een duidelijk systeem en zet het ordelijk spel neer wat een vuist naar voren kan maken en waar de linies elkaar kunnen ondersteunen.
Ondertussen is bij PSV een goede dieptepass al een unicum. Laat staan een degelijke opbouw, spelsnelheid, goed positiespel, etc.
Ik zie dit ook niet verbeterd worden. Want vorig jaar, zag je na een jaar ook dezelfde zwaktes. En ligt echt aan Rutten dat die er niet uitgehaald werden, want met een deels nieuw team, zien we dit jaar weer hetzelfde. De automatismen die een goed ingespeeld team behoord te hebben zie je niet. Totaal niet. Het komt ook niet langzaam erin ofzo, nee, het is er gewoon niet.

Afellay heeft hij tot aanvoerder gemaakt. Een speler die vooral met de bal aan de voet naar de 16 sprint, en meer dan eens in zijn acties faalt door gewoon nimmer een tactisch idee te hebben gehad, en puur op intuďtie zijn spel speelt. Verre van logisch. En dan heb ik het niet eens over Rutten's ingeving om Afellay tot een controlerende speler te maken. Een idee die hij gelukkig lijkt het hebben herzien.

Het afschuiven op de spelers vind ik zwak. Een speler die al jaren op profniveau speelt, international is van zijn land, etc. beheerst heus wel de basisvaardigheden. Ze moeten alleen wel in staat worden gesteld om dit te laten zien. Het moet in het tactische verhaal zitten. En daar is Rutten voor verantwoordelijk.
pi_86528498
Toch vind ik het wel raar dat het Rutten bij Twente wel lukte om verzorgd positiespel te spelen (dat was ook niet echt aanvallend overigens). Daar werkte Ten Hag en Rutten ook samen, wat gaat er nu dan mis?

Verder stond Afellay gister ook weer op de controlerende positie naas Engelaar hoor :D.
Denk overigens dat met een Braziliaanse 4-4-2 de kwaliteiten van dit PSV meer naar voren komen, maar dat is wel een lastig systeem. Dus zo:

Keeper+4mans verdediging

--------Hutchinson--Engelaar------------
Afellay------------------------Dzsudzsak
--------Toivonen---Berg------------------

Toivonen en Berg voelen zich volgens mij prettiger bij een 2 spitsen systeem en Afellay en Dzsudzsak zijn in mijn ogen 2 spelers op de vleugels die het gevaarlijkst zijn als ze veel ruimte voor zich hebben.
Hutchinson is dan de stofzuiger op het middenveld, met 'passer' Engelaar naast zich.
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:40:45 #43
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_86534903
Of zoals het NL elftal, 2 verdedigende middenvelders, 3 aanvallende middenvelders en 1 diepe spits.
PieAir
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:42:32 #44
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_86534981
En hou eens op met je "synergie" :')
PieAir
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:44:31 #45
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86535052
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef jpg97 het volgende:
Of zoals het NL elftal, 2 verdedigende middenvelders, 3 aanvallende middenvelders en 1 diepe spits.
Dus

Keeper
4 verdedigers en

Lens-----------Afellay-------Dzsudzsak
-------------------Berg---------------------
:9~
pi_86535204
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:42 schreef jpg97 het volgende:
En hou eens op met je "synergie" :')
Hij heeft te veel naar Barca gekeken.

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:44 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

Dus

Keeper
4 verdedigers en

Lens-----------Afellay-------Dzsudzsak
-------------------Berg---------------------
:9~
Toivonen op de bank is zonde.
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:56:31 #47
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86535472
Tsjah ik vind Reis op de bank ook steeds een zonde, maar dat krijg je met zo'n kwijl aanval.
pi_86536682
Gisteren toch echt te weinig gekregen. Wel typisch dat er (wederom) pas in de tweede helft en met een achterstand echt gevoetbald wordt.

Verder is Lens een baas, die moet gewoon altijd spelen. Berg vind ik tegenvallen. Ik erger me ook aan die standaardwissels van Rutten. Ik was erg verrast dat hij Reis inbracht en niet Bakkal. Daarnaast is Amrabat zoveel minder dan Lens, dat ik hoop dat hij hem alleen gewisseld heeft omdat Lens er compleet doorheen zat...
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:16:31 #49
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_86538690
Was wel een mooi moment toen Reis erin kwam. _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_86542297
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:39 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Toch vind ik het wel raar dat het Rutten bij Twente wel lukte om verzorgd positiespel te spelen (dat was ook niet echt aanvallend overigens). Daar werkte Ten Hag en Rutten ook samen, wat gaat er nu dan mis?
Tsja, dat is lastig te doorgronden. Als dat niet zo lastig was, had Rutten dat heus wel opgelost, neem ik aan. Ik denk dat het met het niveau van organiseren te maken heeft. Twente was op dat moment total geen titelkandidaat.

Verder is de organisatie van een Twente heel anders dan die van PSV. Daar zit een voorzitter die veel directer betrokken is bij de structuur en het beleid van de club. Bij PSV zit het wat bedrijfsmatiger in elkaar. Twente is beter afgesteld op een lage kleine competitie als de eredivisie, terwijl PSV van oudsher nog ingesteld is op het aanhouden van netwerken waaruit goede spelers voort moeten komen (die nu niet meer willen komen voor het geld dat nu beschikbaar is) en grotere sponsoren. Dit met als doel om internationaal mee te kunnen blijven doen. Doordat die structuur niet meer werkt in de huidige voetbalomgeving, en doordat de bedrijfsstructuur van PSV redelijk wankel is (denk aan de staat van de jeugdopleiding waar in de afgelopen jaren veel in geďnvesteerd is, terwijl het aloude beleid waarin niets door kwam, gewoon doorgezet werd, het feit dat het scoutingsapparaat in een penibele staat verkeerd, en er een redelijk stroperig bestuur is voor een relatief kleine organisatie als PSV (met een algemeen directeur, voorzitter, raad van commissarissen, raad van bestuur met vertegenwoordigers van belanghebbenden die met zijn allen niet genoeg aanleveren in termen van bronnen).

Ik denk dat Rutten gewoon bij een grote BVO gewoon verdrinkt en daar niet geschikt voor is.

quote:
Verder stond Afellay gister ook weer op de controlerende positie naas Engelaar hoor :D.
Hij stond daar wel, maar hij fungeerde gewoon in zijn oude rol. Of wil je zeggen dat hij controlerend aan het spelen was? :) Overigens meende ik ook iets van over-effort te zien. Als in dat hij zit in de kijker wilde spelen, en daarom extra zijn best deed en veel ging lopen met de bal, ongeacht of dat wel of niet in het teambelang was. Maar goed, gezien de situatie van onvermogen van gisteren, kon ik daar wel mee leven. Aan de andere kant (:)) draagt het natuurlijk niet bij aan pogingen om de structuur terug in het spel te krijgen. De aanvoerder moet hem dan tot orde roepen.......maar ja, dat is Afellay dus.

En daarmee hebben we nňg een punt van kritiek; de belangen van Afellay en zijn acties daartoe die niet stroken met het belang van het team cq. PSV. :(

quote:
Denk overigens dat met een Braziliaanse 4-4-2 de kwaliteiten van dit PSV meer naar voren komen, maar dat is wel een lastig systeem. Dus zo:

Keeper+4mans verdediging

Afellay------------------------Dzsudzsak
--------Toivonen---Berg------------------
Interessant idee. Alleen denk ik dat we in de spits een voetballend meer kundige oplossing moeten hebben. De beiden Zweden zijn daar niet geschikt voor, zowel tactisch als technisch Je zou dan Reis kunnen gebruiken met Afellay erachter, en Lens op de positie van Afellay.

quote:
Toivonen en Berg voelen zich volgens mij prettiger bij een 2 spitsen systeem en Afellay en Dzsudzsak zijn in mijn ogen 2 spelers op de vleugels die het gevaarlijkst zijn als ze veel ruimte voor zich hebben.
Hutchinson is dan de stofzuiger op het middenveld, met 'passer' Engelaar naast zich.
Ik denk niet dat Afellay een goede rechtsbuiten zou zijn. Hij kan aardig met de bal lopen en een bal bij zich houden. Maar een goede kap- en passeerbeweging heeft hij niet echt. Het gaat bij hem puur op snelheid met de bal, en bal controle. In de eredivisie kun je in veel gevallen een verdediging dan nog in de luren leggen, maar internationaal wordt dat een stuk lastiger. En fysiek is het ook niets. Dus het simpel afhouden van iemand en er op voetballend vermogen langs te gaan is er ook niet bij. Mijnsinziens moet het dus gewoon de naar binnentrekkende rol zijn, of centraal.

Berg en Toivonen zijn denk ik inderdaad beter in een twee-spitsensysteem. Maar dat geldt voor het gros van de spitsen wel. De vraag is alleen of ze goed genoeg zijn. Ik denk van niet. Verder kun je je afvragen of je met twee spitsen kunt winnen van een sterkere tegenstander. Vroeger had ik het idee dat je gewoon het systeem moet spelen waar je spelers zich het beste in voelen, en dat je dan het beste voetbal kon neerzetten. Je hebt dat veel eerder de synergie (@jpg97: :6), omdat spelers snel snappen wat ze moeten doen, en elkaar eerder vinden, aangezien de meesten al eerder zo hebben gespeeld.

Het is echter zo dat er geen holistische meerwaarde is (dus dat je met alle kwaliteiten bij elkaar niet beter bent dan de som van die kwaliteiten). Met een goed systeem is dat er wel. Op die manier zagen we dat PSV onder Hiddink wist te winnen van tegenstanders die veel beter zijn. Traditioneel spelen de Nederlandse clubs dan ook vaak in een dergelijk systeem. Het is alleen wel zo dat je het moet kůnnen. De kleinere clubs spelen daarom vaak alleen 4-4-2.
Wat mij betreft heeft Hiddink mijn ongelijk bewezen, en is een simpele 4-4-2 niet de oplossing. Iedere tegenstander kan zich daar namelijk optimaal op instellen, en iedere ploeg met duurdere spelers zal met PSV dan normaal gesproken geen moeite hebben. En iets anders dan een simpele 4-4-2 vergt al extra moeite voor een Toivonen/Berg, dat ze die natuurlijke synergie al niet hebben.

Maar kwa basiskwaliteiten heb ik sowieso veel meer vertrouwen in een Reis in de spits met een Afellay erachter. Het Braziliaanse systeem is dus best interessant, maar dan afgesteld op de spelers die we hebben:

----------------------------------------------
Lens---------Afellay----------Dzsudzsak
------------------------Reis-----------------

Waar Lens en Dzsudzsak het veld breed houden en Afellay dus soort van tweede spits kan fungeren, maar dan vanuit het middenveld; tussen de linies in dus.
pi_86542660
Eerst zeg je dat de 2 Zweden niet goed genoeg zijn in een 4-4-2 en daarna zeg je dat Berg en Toivenen wel in een 4-4-2 passen..

Wat is het nou?!
pi_86542695
Ik zou btw wel graag een 4-4-2 zien :)
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:36:14 #53
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86543631
Ik zou wel eens een 1-1-9 zien, :') maar wij hebben nou eenmaal niks te zeggen.
pi_86544140
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:36 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ik zou wel eens een 1-1-9 zien, :') maar wij hebben nou eenmaal niks te zeggen.
We hebben de aanvallers er wel voor :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:55:38 #55
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86544236
lol
pi_86544668
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
Eerst zeg je dat de 2 Zweden niet goed genoeg zijn in een 4-4-2 en daarna zeg je dat Berg en Toivenen wel in een 4-4-2 passen..

Wat is het nou?!
Ik zeg dat ze zichzelf er prettig bij voelen, en dat zij daar zelf misschien wel het beste in zouden renderen. Maar ik vind dat wat zij te bieden hebben, niet goed genoeg.
pi_86547111
Net een weekje weg, bekijk ik de samenvatting en wat is er met Ibi ?? :')
Heeft hij een vloek ofzo? :')
pi_86557876
Ik weet niet trouwens niet wie de startpost onderhoudt, maar ik zit op West in K.
pi_86558540
Als hij het dan toch aan gaat passen, ik zit in vak M. En om het een niet helemaal nutteloze post te laten zijn:

quote:
Reis: "Het was een emotioneel moment"

Jonathan Reis maakte donderdagavond in het duel met Sampdoria (1-1) zijn officiële rentree voor PSV. De aanvaller kwam vijf minuten voor tijd het veld in, naar eigen zeggen een emotioneel moment.

"Met dank aan God heb ik mijn eerste wedstrijd voor PSV weer gespeeld", zegt Reis in gesprek met NUsport. "Het waren maar vijf minuutjes, maar ik ben terug. Dit is een overwinning op mezelf."

Reis werd in januari ontslagen nadat hij betrapt was op het gebruik van cocaďne, maar werd deze zomer in genade aangenomen. "De club heeft een project met mij. Ik heb veel getraind en krijg mentale begeleiding. Ik voel me lekker nu, daar ben ik de club dankbaar voor."

De Braziliaan werd in het Philips Stadion met een staande ovatie ontvangen. "Daar ben ik de aanhang heel dankbaar voor, het was een emotioneel moment", zegt Reis, die de club en de fans nu wil terugbetalen. Hij weet wat hem te doen staat: "Hard werken en veel doelpunten maken. Over twee weken komen mijn vrouw en zoontje definitief over naar Eindhoven. Als zij er zijn, wordt het allemaal nog makkelijker", aldus Reis.
pi_86559210
Laat die jongen het dan ook een keer waar maken! Hoe mooi zou het zijn als ie meteen 4 goals maakt :P
pi_86560237
Dat zou erg mooi zijn, al denk ik omdat er nog niks bekend is van de schorsing van Berg, Reis gewoon op de bank mag beginnen en de tweede helft mag warm lopen en dan mag concurreren met onze grootste troef, de Koef.

Lees net trouwens op PSV Netwerk dat Van Bommel nog 1 jaar wil bijtekenen in München. Hoeveel hebben we dan nog aan Mark als hij pas in 2012 bij ons komt spelen..

quote:
Volgens het Duitse Abendzeitung wil Mark van Bommel zijn contract bij Bayern München het liefst met nog een jaar verlengen, alvorens hij zijn carriere wil gaan afsluiten bij PSV. Van Bommel: 'Ik wil met Oranje het EK 2012 winnen. Daarvoor moet ik ook volgend jaar nog onder contract staan bij een topclub, welke op hoog niveau uitkomt." Bayern wil pas in de winterstop gaan praten over mogelijke contractverlengingen.
pi_86561191
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik weet niet trouwens niet wie de startpost onderhoudt, maar ik zit op West in K.
Het is trouwens wel zo netjes om een nieuw topic te openen als je het vorige op slot gooit. :{
pi_86562490
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:22 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Het is trouwens wel zo netjes om een nieuw topic te openen als je het vorige op slot gooit. :{
Pardon. Ik wist niet dat daar regels voor waren. Verder wist ik niet dat mijn post de laatste was. Daar kwam ik pas achter toen ik het topic opnieuw op zocht.
Maar dat is dus de gewoonte? Hoe zit het dan met het aanpassen van de eerstvolgende wedstrijd en de uitslagen als je geen PS-kennis hebt?
pi_86563133
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 03:06 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Pardon. Ik wist niet dat daar regels voor waren. Verder wist ik niet dat mijn post de laatste was. Daar kwam ik pas achter toen ik het topic opnieuw op zocht.
Maar dat is dus de gewoonte? Hoe zit het dan met het aanpassen van de eerstvolgende wedstrijd en de uitslagen als je geen PS-kennis hebt?
Gebeurt automagisch door de gene die de plaatjes heeft gemaakt. Die worden gewoon steeds opnieuw geupload, hoef je verder niets aan te doen.
pi_86563229
Ik word zo moe van die man met zijn processen.

quote:
Status Reis ongewijzigd

Van onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Jonathan Reis pakte in de slotfase van het Europa Leagueduel tegen Sampdoria (1-1) zijn eerste speelminuten van dit seizoen mee in de hoofdmacht van PSV, maar volgens trainer Fred Rutten is de status van de Braziliaan nog niet veranderd.

"Zowel Jonathan als PSV weet precies waar we mee bezig zijn. Maar ik kan geen inzicht geven in wáár hij zich in dat proces bevindt", aldus Rutten over de speler die begin dit jaar nog op staande voet werd ontslagen vanwege het gebruik van cocaďne en het weigeren van de aangeboden hulp, maar deze zomer een nieuwe kans kreeg in Eindhoven.
Ik typ straat.
pi_86563703
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 00:38 schreef Brigand het volgende:
Dat zou erg mooi zijn, al denk ik omdat er nog niks bekend is van de schorsing van Berg, Reis gewoon op de bank mag beginnen en de tweede helft mag warm lopen en dan mag concurreren met onze grootste troef, de Koef.

Lees net trouwens op PSV Netwerk dat Van Bommel nog 1 jaar wil bijtekenen in München. Hoeveel hebben we dan nog aan Mark als hij pas in 2012 bij ons komt spelen..
[..]

Helemaal niks, maar had ook niet verwacht dat het zou gebeuren :)
pi_86564110
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:36 schreef Xaobotnik het volgende:
ik X :Y)
pi_86591914
Zal wel weer een traditioneel zware pot worden vanmiddag :{
Patat Friet
pi_86592693
Ik ga naar kerkrade mensen, laterzz ^O^
pi_86592705
Tvp
pi_86593121
quote:
Op zondag 19 september 2010 08:58 schreef FL_Freak het volgende:
Ik ga naar kerkrade mensen, laterzz ^O^
Zo vroeg al :o
pi_86594005
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zo vroeg al :o
Die-hard fans he :P
pi_86601447
PSV is in ieder geval beter :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86602695
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
PSV is in ieder geval beter :)
Mwoah... heb het idee dat hij er eerder bij ons in zal gaan dan bij hun :{
pi_86603354
Wat spelen ze afschuwelijk slecht nu zeg
pi_86603430
Reis niet eens op de bank.
Kut Rutten
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  zondag 19 september 2010 @ 16:01:51 #77
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86603457
Ze spelen on-ge-lo-fe-lijk sterk. Aanvallend kan het zich met gemak meten met een Barcalona.

*zucht*
pi_86603555
:D
  zondag 19 september 2010 @ 16:20:51 #79
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_86603982
Mijn geduld raakt langzamerhand op met Rutte.
pi_86604004
Bagger zooitje, Amrabat hoeft er mij ook echt niet meer in :/
pi_86604036
dramatisch
pi_86604074
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mijn geduld raakt langzamerhand op met Rutte.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86604096
Wat een verschrikkelijke steekpassjes zeg.
pi_86604177
Tweede helft was bagger ;(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86604226
Ze hadden er weinig zin in kreeg ik het idee. Wat een ongeďnspireerd zootje.
Ik typ straat.
pi_86604235
Hoe fucking moeilijk is het echt om van roda te winnen? :{
pi_86604254
Wat verschrikkelijk weer zeg! Totaal geen voetbal!
Wat iemand een aantal posts terug ook al zei: ze winnen (eventueel) door persoonlijke kwaliteiten en standaard situaties, maar niet door te voetballen.

Heeft iemand trouwens al 1 goede actie van Engelaar gezien sinds hij bij Twente weg is?
pi_86604328
Ook netjes van Roda... hebben al uit tegen Ajax en AZ gespeeld toch? En thuis tegen PSV en Twente, en toch al flink wat punten.

Tsja, verder ben ik niet echt verbaasd over het puntverlies. Een hoog baltempo zie ik maar zelden en tegen beetje goede georganiseerde tegenstanders krijg je het dan al moeilijk. Tel daar bij op dat we geen speler hebben die veelvuldig uit het niks kan scoren op cruciale momenten (Afellay en Dzsudzsak kunnen het zelden en de rest kan dat niet) en dan weet je dat we het moeilijk gaan krijgen t.o.v. van Ajax (die met Suarez wel zo'n speler hebben) en Twente (die de bal sneller rond kunnen spelen o.a. door beter positiespel).
pi_86604355
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef vivelafete het volgende:
Heeft iemand trouwens al 1 goede actie van Engelaar gezien sinds hij bij Twente weg is?
Engelaar begon best goed toen hij bij PSV kwam. Maar het is niet alleen zijn schuld. Alles om hem heen klopt niet. Dan kun je hem ook niet de schuld geven van dat het niet werkt.

Verder lijkt het erop dat ik gewoon 100% gelijk lijk te krijgen. En puntverlies tegen Roda dat sowieso goed staat dit seizoen, verbaast me dan ook niets. Met Berg en Toivonen speel je geen systeem kapot. En met Afellay houdt je geen controle en structuur.

Er zijn ook mensen die zeggen dat deze wedstrijd eigenlijk wel positief is, omdat we een dergelijke wedstrijd die PSV maar niet om kan zetten in de winst vorig seizoen nog verloor in de laatste minuten. En nu dus niet. Maar dat vind ik niet ambitieus genoeg.
pi_86604497
Maza :N :N
Dzudszak :N
Berg :N
Toivonen :N
Rutten :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2010 16:38:16 ]
pi_86604775
Tja, het zijn gewoon grotendeels prutsers met te weinig kwaliteiten. Had iemand anders verwacht na afgelopen seizoen dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86604847
Ik had wel verbetering verwacht na vorig seizoen. Ik begin steeds minder vertrouwen in Rutten te hebben. Hij wisselt nagenoeg altijd hetzelfde ongeacht de stand en ik denk dat je uit deze selectie meer moet kunnen halen.

Maar goed, puntverlies tegen Roda kan, het spel moet wel beter.
pi_86604992
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:47 schreef Rucebo het volgende:
Ik had wel verbetering verwacht na vorig seizoen.
Op basis waarvan?

Je verwachtte dat al die lutsers ineens wereldvoetballers werden? Of ben je in het hypen van de 'topaankopen' getrapt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86605023
Vandaag waren de wissels extra zwak. Hij bracht immers spelers in zonder de strategie echt te veranderen. Dan zit je dus in een situatie waarin je de spelers die je vooraf als minderwaardig hebt bestempeld tov de basisspelers, in het team hebt op de plaatsen van hun concurrenten, en je het spel dus eigenlijk zwakker maakt.
pi_86605062
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, het zijn gewoon grotendeels prutsers met te weinig kwaliteiten.
Ga naar het Willem 2 topic ofzo.
pi_86605132
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:33 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Engelaar begon best goed toen hij bij PSV kwam. Maar het is niet alleen zijn schuld. Alles om hem heen klopt niet. Dan kun je hem ook niet de schuld geven van dat het niet werkt.

Verder lijkt het erop dat ik gewoon 100% gelijk lijk te krijgen. En puntverlies tegen Roda dat sowieso goed staat dit seizoen, verbaast me dan ook niets. Met Berg en Toivonen speel je geen systeem kapot. En met Afellay houdt je geen controle en structuur.

Er zijn ook mensen die zeggen dat deze wedstrijd eigenlijk wel positief is, omdat we een dergelijke wedstrijd die PSV maar niet om kan zetten in de winst vorig seizoen nog verloor in de laatste minuten. En nu dus niet. Maar dat vind ik niet ambitieus genoeg.
Nee, het is absoluut niet alleen zijn schuld. Ik ben het ook helemaal eens met je post op de eerste pagina.
Echter, Engelaar is een speler die ik nog nooit wat extras heb zien brengen. Speelt het team goed dan speelt hij soms nog wel redelijk mee. Speelt het team slecht dan speelt hij extreem slecht en raakt hij de hele wedstrijd geen bal goed. Hij zal nooit de speler zijn die het team over een moeilijk punt heen helpt. Het is allemaal zo sloom, zo onzuiver, zo onovertuigend. Het lijkt hem ook allemaal gen reet te interesseren. Ik twijfel bij hem (naast zijn capaciteiten) erg aan zijn instelling. Zie bijv. dat hij niet meer bij Oranje wil spelen. Ik snap echt niet wat Fred Rutten nou in hem ziet.
pi_86605212
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Op basis waarvan?

Je verwachtte dat al die lutsers ineens wereldvoetballers werden? Of ben je in het hypen van de 'topaankopen' getrapt?
Lens is een goede speler. Berg ook, maar hij valt tot nu toe tegen. Hutchinson is nuttig. Marcelo heeft potentie, maar moet ook nog genoeg leren. Bouma is een stabiele factor achterin.

Beter dan de spelers die vertrokken, dus ik verwacht(te) ook beter spel en resultaten.

Ik ben het trouwens eens met de kritiek over Engelaar. Hij is zelden belangrijk en ik zie er ook niet echt een aanvoerder in.
pi_86605234
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:53 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Ga naar het Willem 2 topic ofzo.
De waarheid is hard, maar de resultaten liegen niet.
pi_86605293
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De waarheid is hard, maar de resultaten liegen niet.
Ouch, 2e in de eredivisie.
Alleen maar 'lutsers' natuurlijk ^O^
pi_86605385
Ik zit nu in de bus naar huis

Wat een bagger wedstrijd! :r

Kots kots kots
pi_86605394
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:57 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Lens is een goede speler. Berg ook, maar hij valt tot nu toe tegen. Hutchinson is nuttig. Marcelo heeft potentie, maar moet ook nog genoeg leren. Bouma is een stabiele factor achterin.

Beter dan de spelers die vertrokken, dus ik verwacht(te) ook beter spel en resultaten.

Ik ben het trouwens eens met de kritiek over Engelaar. Hij is zelden belangrijk en ik zie er ook niet echt een aanvoerder in.
Lens en Berg presteren niet voldoende en zijn imho ook echt niet zo goed. Hutchinson is breedteaankoop en gewoon pure middelmaat. Triest dat we zelfs dat al uit het buitenland moeten halen... Marcelo kan best potentie hebben maar je geeft zelf al toe dat hij op dit moment gewoon niet goed genoeg is.

Bouma is nooit echte top geweest maar is wel een aardige verdediger, niet iemand die ons echter weer naar de top helpt.

We hebben veel spelers die goed genoeg zijn als waterdragers maar missen al een paar jaar de toppers die je nodig hebt om een echt goed elftal te zijn.

Investeren of accepteren dat je verder afglijdt richting de middenmoot de komende jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')