quote:Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zie het wat somber in. Moet je eens kijken met wat voor moeite we in de eredivisie staan te spelen. Puur op individuele kwaliteit trekt men over een zwakkere tegenstander heen. Maar een echte synergie zie ik nog steeds niet ontstaan tussen de verschillende spelers. Met de aankopen van dit seizoen had ik echt het idee dat er gewerkt werd aan snel spel en aanvallend vermogen, en de mogelijkheid om met onze aanval weer een vuist te maken, voor het eerst sinds lange tijd. Maar ook daarvan zie je maar weinig terug.
Ik denk dat het zeer lastig wordt morgen en dat PSV naast tegen Sampdoria ook gewoon tegen zichzelf zal voetballen. Ik vind dat de kritiek op Rutten in dit opzicht ook wel teveel uit blijft.
Ik ben juist blij dat Salcido weg is.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef jpg97 het volgende:
Ik zie het niet zo somber in als Xaobotnik. Met de impulsen van Lens en Doedelzak vind ik de aanval behoorlijk beter dan vorig jaar ( Danko/Amrabat ). Daarnaast is het vertrek van Salcido ook een aderlating voor de defensie van PSV en Pieters heeft zich sterk ontwikkeld.
Ook Toivonen vind ik tot nu toe beter spelen dan vorig jaar, en Ibi heeft nu al net zo veel goals als het hele vorige seizoen.
En dan is Berg er ook nog bij gekomen en Hutchinson vind ik tot nu toe ook een positieve aankoop.
Naar mijn mening lopen die twee elkaar in de weg. Zet Ibi maar eens even op de bank en laat Ola zijn gang weer gaan als spelverdeler. Ik ben er in zo'n geval heilig van overtuigd dat de spitsen/vleugelspelers beter bediend worden. Toivonen is balvaster en veel meer in dienst van het collectief.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:48 schreef jpg97 het volgende:
Ook Toivonen vind ik tot nu toe beter spelen dan vorig jaar, en Ibi heeft nu al net zo veel goals als het hele vorige seizoen.
Lens op de bank graag en Afellay op rechtsbuiten!quote:Op woensdag 15 september 2010 15:00 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Naar mijn mening lopen die twee elkaar in de weg. Zet Ibi maar eens even op de bank en laat Ola zijn gang weer gaan als spelverdeler. Ik ben er in zo'n geval heilig van overtuigd dat de spitsen/vleugelspelers beter bediend worden. Toivonen is balvaster en veel meer in dienst van het collectief.
Dat zou niet best zijn neequote:Op woensdag 15 september 2010 16:21 schreef Leso_Varen het volgende:
Denk dat d'r zeker niet verloren gaat worden morgen!
Verliezen is nooit best hequote:Op woensdag 15 september 2010 16:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat zou niet best zijn nee
Misschien voelt ie zich in Amsterdam beterquote:Op woensdag 15 september 2010 22:49 schreef Leso_Varen het volgende:
Toch jammer dat we Ooijer kwijt zijn als we hem vanavond zo tegen Madrid zien spelen!
Ach wij hoeven zijn salaris nu niet te betalen.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:10 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Misschien voelt ie zich in Amsterdam beter
Getwijfeld en besloten het niet te doen.quote:Op donderdag 16 september 2010 08:14 schreef WooZ het volgende:
Heb voor vanavond een los kaartje gekocht, andere tegenstanders zijn a boeiend en zowaar kan ik weer eens een keer doordeweeks![]()
Nog mensen hier die er gaan?
Nu nog maar een heel stuk korterquote:Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef Lemming22 het volgende:
Nog maar 11 uur en een kwartier te gaan voor kick-off, Spannend
Spannend? Nee, ik kan geen greintje spanning voor de wedstrijd vanavond ontdekken.quote:Op donderdag 16 september 2010 07:43 schreef Lemming22 het volgende:
Nog maar 11 uur en een kwartier te gaan voor kick-off, Spannend
Ik heb dat dus ook totaal niet. EL begint pas te leven als het er om gaat in de laatste poule wedstrijd(en) en anders pas zelfs na de winterstop.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:34 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Spannend? Nee, ik kan geen greintje spanning voor de wedstrijd vanavond ontdekken.
Indd, maar met een 1-0 voorsprong in de 89e minuut heb ik wel spanningquote:Op donderdag 16 september 2010 16:39 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb dat dus ook totaal niet. EL begint pas te leven als het er om gaat in de laatste poule wedstrijd(en) en anders pas zelfs na de winterstop.
Late gij eens ff snel dat bierke staan jonge.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:00 schreef lookinforyou het volgende:
Toch wel zuur dit....
PSV had gewoon moeten hier, maar mee zat het ook niet. En da's verrekte jammer.
oh oh, maar ben geen jonge zeg.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:05 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Late gij eens ff snel dat bierke staan jonge.
![]()
Maar ik ben toch echt ook niet een man, maar dat maakt toch niet uit verder.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:08 schreef HL_Dog43 het volgende:
lol
Maar man man man manlijke mannen zijn voor PSV, hopelijk is dit ons enige puntverlies.
Noh?
Dusquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:40 schreef jpg97 het volgende:
Of zoals het NL elftal, 2 verdedigende middenvelders, 3 aanvallende middenvelders en 1 diepe spits.
Hij heeft te veel naar Barca gekeken.quote:
Toivonen op de bank is zonde.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:44 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Dus
Keeper
4 verdedigers en
--------Hutchinson--Engelaar------------
Lens-----------Afellay-------Dzsudzsak
-------------------Berg---------------------
Tsja, dat is lastig te doorgronden. Als dat niet zo lastig was, had Rutten dat heus wel opgelost, neem ik aan. Ik denk dat het met het niveau van organiseren te maken heeft. Twente was op dat moment total geen titelkandidaat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:39 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Toch vind ik het wel raar dat het Rutten bij Twente wel lukte om verzorgd positiespel te spelen (dat was ook niet echt aanvallend overigens). Daar werkte Ten Hag en Rutten ook samen, wat gaat er nu dan mis?
Hij stond daar wel, maar hij fungeerde gewoon in zijn oude rol. Of wil je zeggen dat hij controlerend aan het spelen was?quote:Verder stond Afellay gister ook weer op de controlerende positie naas Engelaar hoor.
Interessant idee. Alleen denk ik dat we in de spits een voetballend meer kundige oplossing moeten hebben. De beiden Zweden zijn daar niet geschikt voor, zowel tactisch als technisch Je zou dan Reis kunnen gebruiken met Afellay erachter, en Lens op de positie van Afellay.quote:Denk overigens dat met een Braziliaanse 4-4-2 de kwaliteiten van dit PSV meer naar voren komen, maar dat is wel een lastig systeem. Dus zo:
Keeper+4mans verdediging
--------Hutchinson--Engelaar------------
Afellay------------------------Dzsudzsak
--------Toivonen---Berg------------------
Ik denk niet dat Afellay een goede rechtsbuiten zou zijn. Hij kan aardig met de bal lopen en een bal bij zich houden. Maar een goede kap- en passeerbeweging heeft hij niet echt. Het gaat bij hem puur op snelheid met de bal, en bal controle. In de eredivisie kun je in veel gevallen een verdediging dan nog in de luren leggen, maar internationaal wordt dat een stuk lastiger. En fysiek is het ook niets. Dus het simpel afhouden van iemand en er op voetballend vermogen langs te gaan is er ook niet bij. Mijnsinziens moet het dus gewoon de naar binnentrekkende rol zijn, of centraal.quote:Toivonen en Berg voelen zich volgens mij prettiger bij een 2 spitsen systeem en Afellay en Dzsudzsak zijn in mijn ogen 2 spelers op de vleugels die het gevaarlijkst zijn als ze veel ruimte voor zich hebben.
Hutchinson is dan de stofzuiger op het middenveld, met 'passer' Engelaar naast zich.
We hebben de aanvallers er wel voorquote:Op vrijdag 17 september 2010 17:36 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ik zou wel eens een 1-1-9 zien,maar wij hebben nou eenmaal niks te zeggen.
Ik zeg dat ze zichzelf er prettig bij voelen, en dat zij daar zelf misschien wel het beste in zouden renderen. Maar ik vind dat wat zij te bieden hebben, niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
Eerst zeg je dat de 2 Zweden niet goed genoeg zijn in een 4-4-2 en daarna zeg je dat Berg en Toivenen wel in een 4-4-2 passen..
Wat is het nou?!
quote:Reis: "Het was een emotioneel moment"
Jonathan Reis maakte donderdagavond in het duel met Sampdoria (1-1) zijn officiële rentree voor PSV. De aanvaller kwam vijf minuten voor tijd het veld in, naar eigen zeggen een emotioneel moment.
"Met dank aan God heb ik mijn eerste wedstrijd voor PSV weer gespeeld", zegt Reis in gesprek met NUsport. "Het waren maar vijf minuutjes, maar ik ben terug. Dit is een overwinning op mezelf."
Reis werd in januari ontslagen nadat hij betrapt was op het gebruik van cocaďne, maar werd deze zomer in genade aangenomen. "De club heeft een project met mij. Ik heb veel getraind en krijg mentale begeleiding. Ik voel me lekker nu, daar ben ik de club dankbaar voor."
De Braziliaan werd in het Philips Stadion met een staande ovatie ontvangen. "Daar ben ik de aanhang heel dankbaar voor, het was een emotioneel moment", zegt Reis, die de club en de fans nu wil terugbetalen. Hij weet wat hem te doen staat: "Hard werken en veel doelpunten maken. Over twee weken komen mijn vrouw en zoontje definitief over naar Eindhoven. Als zij er zijn, wordt het allemaal nog makkelijker", aldus Reis.
quote:Volgens het Duitse Abendzeitung wil Mark van Bommel zijn contract bij Bayern München het liefst met nog een jaar verlengen, alvorens hij zijn carriere wil gaan afsluiten bij PSV. Van Bommel: 'Ik wil met Oranje het EK 2012 winnen. Daarvoor moet ik ook volgend jaar nog onder contract staan bij een topclub, welke op hoog niveau uitkomt." Bayern wil pas in de winterstop gaan praten over mogelijke contractverlengingen.
Het is trouwens wel zo netjes om een nieuw topic te openen als je het vorige op slot gooit.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik weet niet trouwens niet wie de startpost onderhoudt, maar ik zit op West in K.
Pardon. Ik wist niet dat daar regels voor waren. Verder wist ik niet dat mijn post de laatste was. Daar kwam ik pas achter toen ik het topic opnieuw op zocht.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:22 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Het is trouwens wel zo netjes om een nieuw topic te openen als je het vorige op slot gooit.
Gebeurt automagisch door de gene die de plaatjes heeft gemaakt. Die worden gewoon steeds opnieuw geupload, hoef je verder niets aan te doen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 03:06 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Pardon. Ik wist niet dat daar regels voor waren. Verder wist ik niet dat mijn post de laatste was. Daar kwam ik pas achter toen ik het topic opnieuw op zocht.
Maar dat is dus de gewoonte? Hoe zit het dan met het aanpassen van de eerstvolgende wedstrijd en de uitslagen als je geen PS-kennis hebt?
quote:Status Reis ongewijzigd
Van onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Jonathan Reis pakte in de slotfase van het Europa Leagueduel tegen Sampdoria (1-1) zijn eerste speelminuten van dit seizoen mee in de hoofdmacht van PSV, maar volgens trainer Fred Rutten is de status van de Braziliaan nog niet veranderd.
"Zowel Jonathan als PSV weet precies waar we mee bezig zijn. Maar ik kan geen inzicht geven in wáár hij zich in dat proces bevindt", aldus Rutten over de speler die begin dit jaar nog op staande voet werd ontslagen vanwege het gebruik van cocaďne en het weigeren van de aangeboden hulp, maar deze zomer een nieuwe kans kreeg in Eindhoven.
Helemaal niks, maar had ook niet verwacht dat het zou gebeurenquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:38 schreef Brigand het volgende:
Dat zou erg mooi zijn, al denk ik omdat er nog niks bekend is van de schorsing van Berg, Reis gewoon op de bank mag beginnen en de tweede helft mag warm lopen en dan mag concurreren met onze grootste troef, de Koef.
Lees net trouwens op PSV Netwerk dat Van Bommel nog 1 jaar wil bijtekenen in München. Hoeveel hebben we dan nog aan Mark als hij pas in 2012 bij ons komt spelen..
[..]
ik Xquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik weet niet trouwens niet wie de startpost onderhoudt, maar ik zit op West in K.
Zo vroeg alquote:
quote:Op zondag 19 september 2010 16:20 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mijn geduld raakt langzamerhand op met Rutte.
Engelaar begon best goed toen hij bij PSV kwam. Maar het is niet alleen zijn schuld. Alles om hem heen klopt niet. Dan kun je hem ook niet de schuld geven van dat het niet werkt.quote:Op zondag 19 september 2010 16:30 schreef vivelafete het volgende:
Heeft iemand trouwens al 1 goede actie van Engelaar gezien sinds hij bij Twente weg is?
Op basis waarvan?quote:Op zondag 19 september 2010 16:47 schreef Rucebo het volgende:
Ik had wel verbetering verwacht na vorig seizoen.
Ga naar het Willem 2 topic ofzo.quote:Op zondag 19 september 2010 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, het zijn gewoon grotendeels prutsers met te weinig kwaliteiten.
Nee, het is absoluut niet alleen zijn schuld. Ik ben het ook helemaal eens met je post op de eerste pagina.quote:Op zondag 19 september 2010 16:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Engelaar begon best goed toen hij bij PSV kwam. Maar het is niet alleen zijn schuld. Alles om hem heen klopt niet. Dan kun je hem ook niet de schuld geven van dat het niet werkt.
Verder lijkt het erop dat ik gewoon 100% gelijk lijk te krijgen. En puntverlies tegen Roda dat sowieso goed staat dit seizoen, verbaast me dan ook niets. Met Berg en Toivonen speel je geen systeem kapot. En met Afellay houdt je geen controle en structuur.
Er zijn ook mensen die zeggen dat deze wedstrijd eigenlijk wel positief is, omdat we een dergelijke wedstrijd die PSV maar niet om kan zetten in de winst vorig seizoen nog verloor in de laatste minuten. En nu dus niet. Maar dat vind ik niet ambitieus genoeg.
Lens is een goede speler. Berg ook, maar hij valt tot nu toe tegen. Hutchinson is nuttig. Marcelo heeft potentie, maar moet ook nog genoeg leren. Bouma is een stabiele factor achterin.quote:Op zondag 19 september 2010 16:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op basis waarvan?
Je verwachtte dat al die lutsers ineens wereldvoetballers werden? Of ben je in het hypen van de 'topaankopen' getrapt?
De waarheid is hard, maar de resultaten liegen niet.quote:
Ouch, 2e in de eredivisie.quote:Op zondag 19 september 2010 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De waarheid is hard, maar de resultaten liegen niet.
Lens en Berg presteren niet voldoende en zijn imho ook echt niet zo goed. Hutchinson is breedteaankoop en gewoon pure middelmaat. Triest dat we zelfs dat al uit het buitenland moeten halen... Marcelo kan best potentie hebben maar je geeft zelf al toe dat hij op dit moment gewoon niet goed genoeg is.quote:Op zondag 19 september 2010 16:57 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Lens is een goede speler. Berg ook, maar hij valt tot nu toe tegen. Hutchinson is nuttig. Marcelo heeft potentie, maar moet ook nog genoeg leren. Bouma is een stabiele factor achterin.
Beter dan de spelers die vertrokken, dus ik verwacht(te) ook beter spel en resultaten.
Ik ben het trouwens eens met de kritiek over Engelaar. Hij is zelden belangrijk en ik zie er ook niet echt een aanvoerder in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |