Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!
Iemand ervaring ?
overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net
quote:Wel ervaring met zweven en met vliegen maar niet allebei tegelijk, lijkt me tof! Veel plezier!
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:
30 mei , ga ik zweefvliegen!!Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!
Iemand ervaring ?
overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net
quote:Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:Iemand ervaring ?
quote:Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde
Op donderdag 23 mei 2002 21:00 schreef Guus het volgende:[..]
Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken
quote:Nee net niet , maar ik was de passagier (in het busje van de verkeersleiding , vandaar dat wij zo mochten rondrijden op het veld) en het vliegtuig kwam van rechts.
Op donderdag 23 mei 2002 21:01 schreef Joene het volgende:Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde
[Dit bericht is gewijzigd door Guus op 23-05-2002 21:04]
quote:Das vast een eng gezicht
Op donderdag 23 mei 2002 21:03 schreef Guus het volgende:[..]
Nee net niet , maar ik was de passagier en het vliegtuig kwam van rechts.
quote:Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!
Op donderdag 23 mei 2002 21:02 schreef mystical het volgende:
Ah man, ik wil ook zo graag, maar ja ik moet 't zelf allemaal bekostigen en 't isduur een jaar zweefvliegen
quote:34euro per vlucht:?
Op donderdag 23 mei 2002 21:04 schreef Joene het volgende:[..]
Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!
quote:Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:[..]
34euro per vlucht:?
waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij
Dus dan kost het 34 euro
nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh
quote:o zit het zo
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:[..]
Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf
Dus dan kost het 34 euro
nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh
[Dit bericht is gewijzigd door kimble op 23-05-2002 21:15]
quote:Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:ik ga maar 1 malig
quote:2e vlucht mag eventueel voor 20 euro
Op donderdag 23 mei 2002 21:16 schreef Guus het volgende:[..]
Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden
quote:Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:[..]
34euro per vlucht:?
waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij
Kosten daarvan zijn:
CONTRIBUTIE 2002
Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53
entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25
quote:FAC?
Op donderdag 23 mei 2002 21:41 schreef mystical het volgende:[..]
Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??
Kosten daarvan zijn:
CONTRIBUTIE 2002
Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25
ik zit nu gewoon bij de zhvc als je dat bedoelt
quote:zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
Op donderdag 23 mei 2002 21:43 schreef mystical het volgende:
FAC = Friese Aero Club (vlb Leeuwarden)
quote:de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....
Op donderdag 23 mei 2002 21:47 schreef mystical het volgende:
Oeh das net ff te ver rijden (ben sowieso al duur(der) uit als ik met de trein naar Leeuwarden ga).
Is niet echt een optie om weekends naar Valkenburg te gaan (zweefvliegen schilt overigens wel 300 euro bijna --> hoe komt 't toch dat er zoveel prijsverschil in zit?? Omdat de ene cursus op een vliegbasis gegeven wordt ofzo)
quote:Bij de FAC wordt je dmv een lier de lucht in geholpen dus de extra kosten van een tweede vliegtuig hebben ze niet (al zou 't wel mooi zijn als je met een F16 de lucht werd ingetrokken - als de naverbrander uitstaat
Op donderdag 23 mei 2002 21:51 schreef kimble het volgende:[..]
de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....
Ik hoop dat m'n ouders een kwart willen betalen (want dan zit in na de zomervakantie op driekwart van de kosten)
mzl
Alien
quote:RPL
Op donderdag 26 september 2002 10:44 schreef _Alien_ het volgende:
Jep, ik doe ook al 4 jaar aan zweefvliegen, bij de Amsterdamse op vlb. Soesterberg.
Blijft het mooiste wat er is!
Ik heb sinds een maandje mn RPL, dus nu lekker prestatie kisten vliegen!mzl
Alien
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:36 schreef k_man het volgende:
Ha! Zweefvliegen lijkt me ook wel ok. Soort ballonvaren maar dan zonder ballon.
quote:Je drijft ook mee op de luchtstromen.
Op donderdag 26 september 2002 22:24 schreef _Alien_ het volgende:[..]
.... ja zoiets ja
quote:je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken
Op vrijdag 27 september 2002 10:46 schreef k_man het volgende:[..]
Je drijft ook mee op de luchtstromen.
quote:Ook jouw vereniging dus. Hoe heet je, ik ken jou
Op donderdag 23 mei 2002 21:44 schreef kimble het volgende:
zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
quote:Dat komt alleen omdat je dan uit het mandje valt.
Op vrijdag 27 september 2002 10:49 schreef Byte_Me het volgende:[..]
je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken
[Dit bericht is gewijzigd door mcDavid op 16-02-2004 15:07]
( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc )
www.zweefvliegen.nu de site van de club waar ik al 3 jaar bij zit.
Studenten rondvlucht 12 euro
Niet student 20 euro
Als je ooit tijd/zin hebt moet je het zeker doen, het is zooooooo geweldig!!
quote:'t is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.
Op maandag 16 februari 2004 15:12 schreef Andoire het volgende:
Zweefvliegen lijkt me zoooooo STOER he..
Heeel veel pleizer.( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc
)
was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start
voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!
quote:jou verklaring voor je hoogtevrees is precies tzelfde als bij mij, ik moest pas geleden voor t onderhoud van de hangar t dak op met een schildersladder ik was echt gruwelijk bang maar in een kist totaal niet
Op maandag 16 februari 2004 19:36 schreef mcDavid het volgende:[..]
't is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.
was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start
voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!
Present!quote:Op maandag 30 mei 2005 14:14 schreef MartijnA3 het volgende:
Oud topic, ik weet 't, maar ik heb vorige week 18 starts gemaakt bij ACS (Aero Club Salland). Ik had nog nooit eerder in een zweefvliegtuig gevlogen, maar wat is dit gaaf ! De leercurve is erg steil, maar je merkt dat het best snel te leren is.
Ik ben na afloop van de weekcursus gelijk lid geworden, wat is vliegen verslavend! Mijn langste vlucht duurde 40 minuten, waarin ik zelf van 450m naar 850m ben geklommen. Het was jammer dat we door de harde wind zo ver van het veld werden weggezet, anders hadden we nog wel wat meer kunnen stijgen.
Nog actieve zweefvliegers hier?
Jajaquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
KICKJUH, vanwege het feit dat ik in andere vlieg gerelateerde topics veel zweefvliegers tegen kom
www.zweefportaal.nlquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Rory78 het volgende:
Hmn, interessant; wordt het in Limburg ook ergens gedaan?
quote:Jarno Nieuwenhuize || Midden-Zeeland
Je wilt een lijstje zweefvliegers bedoel je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:28 schreef Autoreply het volgende:
Aangezien toch niemand terug te vinden is irl (ik werd laatst op straat door een wildvreemde aangesproken en herkend vanwege fora), meldt je ff met club en naam oid...
Nah, Jarno dus, verdere info is in onderstaande drie links wel te vinden.
Als we gewoon een lijstje steeds copy-pasten ala:
[..]
Hoi hoiquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
Frequent Fokkende zweefFliegers oid jah. Lijkt me wel cool, kom toch vrij geregeld mensen tegen die niet op de landelijke zweeffora (portal, zweefjeugd, ras, gliderforum, .de) zitten.
Anyway hoi![]()
Bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Zie je die TremorChrist, dat was mijn vorige account maar die had ik verneukt dus dat je niet denkt dat hij daar dan ook vliegt, nja doet ie wel maar dat ben ik dan hequote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:12 schreef Autoreply het volgende:
Hey Tom. Maar waar vlieg je nou enzow.
Overigens zijn zweeffora wel gaaf hoor, allemaal van die randdebielen. Lekkere discussies over wingletsen pissen tijdens de vlucht
![]()
Indien het weer het toestaat is de woensdagavond bij de ZHVC (marinevliegkamp Valkenburg bij Leiden) speciaal voor het rondvliegen van gezelschappen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Jammer dat je als groep niet kan kennismaken met het zweefvliegen tijdens het weekend. Het is als persoon onafhankelijk wel te doen, maar niet als groep, die kunnen alleen doordeweeks terecht. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik moet toch echt maar eens werk hiervan gaan maken...
Euhmz Nienke?? Er zitten niet veel vrouwen bij onze club dus ik ken ze allemaal wel maar ken voor zover ik weet echt geen nienke?quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
Cheuk || Zuid-Hollandse Vliegclub
YellowLedbetter || Twentse zweefvliegclub
McDavid || ?
Zweefvliegje || Friese Aeroclub
Autoreply || Vliegclub Midden-Zeeland
En om niet geheel offtopic te raken, YLB, je kent vast Nienke wel... zusje van een oud-huisgenoot van me![]()
Zuid-Limburg en het gaat om een groep van 20-30 man...quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:47 schreef Autoreply het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf, ik ken zeker twintig clubs, waaronder die van mijzelf waar dat wel kan hoor. Waar kom je vandaag?
En de ZES, we vliegen op de Peel, bij venrayquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:18 schreef Autoreply het volgende:
Hmm, dan zijn alleen Schinveld, Venlo en Keiheuvel een optie... wellicht dat het over de grens wel makkelijk kan. Zitten veel zweefvliegclubs daarzo.
gewoon doen!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:33 schreef Keiichi het volgende:
Damd, krijg zin om te gaan leren zweven weer![]()
Heb er paar jaar geleden al over gedacht, maar toen is er nog niets van gekomen.
Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigenquote:
Doen. Het is een verslaving voor de rest van je leven of je vind het wel gaaf. In het laatste geval stopt vrijwel iedereen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigen![]()
Iemand tips welke clubs in de buurt van Breda het leukst zijn? (Kan tot B.Haamstede aan toe van mijn part)
(Woensdrecht)quote:Het eerste jaar ben je dus wel zo'n ¤ 800,- kwijt. Dit is niet weinig, maar als je bedenkt dat je daar zo'n 200 startjes, 50 uur vliegen
Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:09 schreef Keiichi het volgende:
[..]
(Woensdrecht)
Dit is wel zeer goed te doen4 euro per start
![]()
Voor axel moet ik net een stukkie verder rijden (Of om antwerpen heen, of door de scheldetunnel) en dat alles is ook niet zonder prijskaartje.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:34 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)
20 euro/uurAlleen m'n motor is nóg goedkoper
![]()
Overigens is Axel nog veel goedkoper, 500 euro voor onbeperkt vliegen (lierstarts that is) Als je net zo debiel fanatiek bent als dat ik in het begin was moet 300 á 400 starts niet onhaalbaar zijn.
Overigens ben ik per jaar ook zo'n 1000 euro kwijt voor rond de 100 uur... Midden-Zeeland is per uur vermoedelijk de goedkoopste club van Nederland![]()
http://www.zweefportaal.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=5quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijvenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:17 schreef Autoreply het volgende:
Starts vliegen wordt bij vrijwel iedere club gepromoot (wij vliegen héél veel starts) maar da's bullshit, iedere minuut in de lucht leer je ongeveer evenveel.
De Zuid-Hollandse Vliegclub (ZHVC) ligt vrij dicht in de buurt > vliegveld Valkenburgquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
In het begin (tijdens je DBO-periode, wanneer je nog met instructeur vliegt) leer je vooral het vliegen zelf en het krijgen van het "vlieggevoel". Dan kan je naar mijn mening gewoon lekker veel landingen en starts maken. Thermieken leer je natuurlijk wel tijdens de DBO, maar echt thermieken leer je jezelf tijdens je solo tijd (ben ik dus momenteel meebezig).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:27 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijven![]()
jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
Verdomme, kloteregen maakt het veld zeiknat waardoor we niet konden lieren en er stond te veel crosswind voor slepen en het is nu superweer. Maar morgen weer een dag!! En die schijnt goed te worden
Dan was je nog niet eens in de buurt gekomenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:57 schreef Keiichi het volgende:
[..]
jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomen![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dan was je nog niet eens in de buurt gekomenWij zitten op een militaire basis en je hebt een toegangspas nodig
ge-ownedquote:
GPL.quote:Op zondag 2 april 2006 13:26 schreef cheukert het volgende:
Valt erg mee, toen ik mn theorie deed (begin klas 4 vwo ofzoiets) vond ik t erg goed te doen. Avond ervoor even gebloktverder niks aan gedaan. Ohja, voorschriften had ik in de trein geleerd
Wil je GPL halen of de Duitse papiertjes?
ey ga vliegen jijquote:Op zondag 2 april 2006 14:43 schreef cheukert het volgende:
Jij woonde toch in Duitsland?
laat maar, ik dacht dat je iemand anders was![]()
Jij woont in Rotterdam zie ik net
Valkenburg bij Leiden ligt vrij dicht in de buurt.
Wel een mailtje sturen een week van te voren voor een toegangspas tot het veld (militair)
www.zhvc.nl
quote:Op zondag 2 april 2006 14:49 schreef Keiichi het volgende:
Ik woon in Breda![]()
LostFormat is uit rotterdam![]()
wilde vanochtend gaan, maar regende zo hard als de motherfocker, dus maar niet gegaan. Kmoet vanaaf ook nog wiskunde po maken, dus nu gaan heeft ook niet echt veel nut. Ik denk overigens toch dat het veld verzopen isquote:
het veld is idd verzopen, dat was het bij ons gister verdomme ookquote:Op zondag 2 april 2006 14:59 schreef cheukert het volgende:
[..]
wilde vanochtend gaan, maar regende zo hard als de motherfocker, dus maar niet gegaan. Kmoet vanaaf ook nog wiskunde po maken, dus nu gaan heeft ook niet echt veel nut. Ik denk overigens toch dat het veld verzopen is![]()
quote:YellowLedbetter had de drang om te reageren, ik de drang om hem te bannen.
Dat gevoel kreeg ik bij hem.
vertel eensquote:Op zondag 2 april 2006 21:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]Die naam kwam me al zo bekend voor...
Ja, vervloekt nog aan toe. Nu heb ik een onzin banquote:Op zondag 2 april 2006 21:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]Die naam kwam me al zo bekend voor...
ja verdomme, en ik zit thuis te leren voor de schoolexamenweekquote:Op zondag 9 april 2006 14:59 schreef cheukert het volgende:
heerlijk vliegweer...
Ga kijken zou ik zeggenquote:Op zondag 9 april 2006 16:45 schreef Keiichi het volgende:
Zouden ze vanavond nog ergens aan het vliegen zijn![]()
of te borrelenquote:Op zondag 9 april 2006 18:25 schreef cheukert het volgende:
Autoreply zit waarschijnlijk nu waarschijnlijk heerlijk te boren...
Maar een tweezitter, de andere staat nog bij Grob... AR heeft vanmiddag wel gescheurd, maar dan op motor. Thermisch was het übergoed, maar laag, 600 meter in ZLD en (geschat) bij breda iets van 1100 oid.quote:
Was bij ons (Midden-Zeeland) langsgekomen, je had zo mee kunnen vliegenquote:Op zondag 9 april 2006 20:41 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een zwever in de lucht boven woensdrecht gespot eerder deze avond.
Ik wou zelf eigenlijk helemaal naar Burgh Haamstede rijden in het mom van lekker naar het strand te gaan en dan gewoon kijken of er iemand toevallig wasMaar niet ieder waarmee ik wegging was het daar mee eens
![]()
Twee jaar geleden heb ik de neushaak vervangen. Ik was de enige die erbij kon en ik zat op den duur ook klem. Tijdens de vlucht zit je prima, maar wel vast met heupen en schouders. Lengte is geen probleem en het bijbehorende gevoel is perfect, jij vliegt, je zit niet in een plastic doosquote:Op zondag 9 april 2006 20:02 schreef cheukert het volgende:
noop, dagje thuis gehangen![]()
Eerst van plan om naar t veld te gaan, maar er zou sowieso niet gevlogen worden ivm met onderzoek en het was ook onduidelijk of het veld wel open was (militair)
geen poen voor een privekist, al heb ik er voorlopig nog niet zoveel aan.
Die kist met jou erin lijkt trouwens wel erg ruim
Als je dat nou eerder verteltquote:Op zondag 9 april 2006 23:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Was bij ons (Midden-Zeeland) langsgekomen, je had zo mee kunnen vliegen![]()
[..]
Ik zit waarschijnlijk vrijdag nog in Duitsland (kist ophalen), vrijdag is alv en de rest van het weekend dus vliegeren. Bel/mail ff als je komt, dan geef ik het alvast door.quote:Op zondag 9 april 2006 23:19 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Als je dat nou eerder vertelt
De 10daagse vooruitzichten geven voor het volgende weekend wel redelijk/goed weer. Dan kan ik mooi wel even langskomen![]()
Als ik iedereen thuis laat, dan kan ik gaan waar ik wil zonder dat iemand weer eigenlijk ergens anders heen wil of naar huis (zoals vandaag dus)
Daar moet meer uit te halen zijnquote:THERMIEK: MEEST MATIG, IN DE LOOP VAN DE MIDDAG IN
OPKLARINGSGEBIEDEN LOKAAL VRIJ KRACHTIG.
quote:Op zondag 23 april 2006 17:58 schreef cheukert het volgende:
net thuis, 2 startjes gemaakt, 1e nog een beetje soort van stijgen op gepikt, van 350 naar 450. 2e was niks.... in de middag begon t te regenen
nee, ik wil onze topics een beetje hoog houdenquote:Op zondag 23 april 2006 17:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]je post gewoon hetzelfde in 2 topics joh. Ik heb je wel door, je wilt gewoon je postgehalte opkrikken!
het slaat inderdaad wel allemaal een beetje dood. Misschien moet er gewoon een centraal vliegtopic komen ofzoquote:Op zondag 23 april 2006 18:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
nee, ik wil onze topics een beetje hoog houden![]()
Er moeten gewoon meer mensen gaan zweefvliegenquote:Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
het slaat inderdaad wel allemaal een beetje dood. Misschien moet er gewoon een centraal vliegtopic komen ofzo
wanneer danquote:Op zondag 23 april 2006 18:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Er moeten gewoon meer mensen gaan zweefvliegen![]()
Ik heb me het al voorgenomen iig![]()
Ik laat het beetje te veel af hangen van andere mensen. Als ik op pad ga, wil ik altijd zoveel mogelijk dingen doen. Meeste dingen zijn saai om in je uppie te doenquote:Op zondag 23 april 2006 18:55 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
wanneer danDuurt lang met je hoor
kun je niet gewoon een keer een email sturen naar een of andere club dan?quote:Op zondag 23 april 2006 19:04 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik laat het beetje te veel af hangen van andere mensen. Als ik op pad ga, wil ik altijd zoveel mogelijk dingen doen. Meeste dingen zijn saai om in je uppie te doen(Ik wil dan bv ook graag dan langs het strand bv
)
Verder wacht ik soms ook iets te veel het weer af![]()
emails reageren sommige niet echt op. Althans, heb er wel paar gemailt, maar nooit meer iets van gehoord. (bv woensdrecht en gilze-rijen)quote:Op zondag 23 april 2006 19:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
kun je niet gewoon een keer een email sturen naar een of andere club dan?
nee, dat hoeft niet. Maar het is wel zo makkelijk dat je geen lilliputter bentquote:Op maandag 24 april 2006 13:40 schreef Wolter het volgende:
Is er ook een minimale lengte die iemand moet hebben om te mogen zweefvliegen?
altijd wel voldoende loodkussens en gewone kussens maarja afgelopen zaterdag zaten we ook te kijken of er wel iemand achter in de tweezitter zatquote:Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
nee, dat hoeft niet. Maar het is wel zo makkelijk dat je geen lilliputter bent
Ik weet dat het misschien een beetje lastig is om in te schatten maar ik ben zelf 1.92 m en waar ik mee wil gaan zweefvliegen is 1.42 m. Levert dat voor 1 van ons 2en problemen op? Oja, is het ook mogelijk om in Leeuwarden met 2 pasagiers tegelijk te vliegen onder begeleiding (dus niet zelf vliegen)?quote:Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
nee, dat hoeft niet. Maar het is wel zo makkelijk dat je geen lilliputter bent
Wat ik hier dus uit op maak is dat jij samen met een ander, die ook nog nooit heeft zweef gevlogen, wil gaan vliegen maar dat hij 50 cm korter is? Het is inderdaad erg vaag maar op je 2de vraag kan ik wel makkelijk antwoord geven. Dat wil namelijk niet omdat de meeste zweefvliegen( op een paar uitzonderingen na) 1 of 2 zitters zijn en dus geen 3 zitters dus met 2 passagiers tegelijk gaat niet lukken.quote:Op maandag 24 april 2006 15:20 schreef Wolter het volgende:
[..]
Ik weet dat het misschien een beetje lastig is om in te schatten maar ik ben zelf 1.92 m en waar ik mee wil gaan zweefvliegen is 1.42 m. Levert dat voor 1 van ons 2en problemen op? Oja, is het ook mogelijk om in Leeuwarden met 2 pasagiers tegelijk te vliegen onder begeleiding (dus niet zelf vliegen)?
je moet even zoekenquote:Op maandag 24 april 2006 15:52 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Wat ik hier dus uit op maak is dat jij samen met een ander, die ook nog nooit heeft zweef gevlogen, wil gaan vliegen maar dat hij 50 cm korter is? Het is inderdaad erg vaag maar op je 2de vraag kan ik wel makkelijk antwoord geven. Dat wil namelijk niet omdat de meeste zweefvliegen( op een paar uitzonderingen na) 1 of 2 zitters zijn en dus geen 3 zitters dus met 2 passagiers tegelijk gaat niet lukken.
Voor ¤37 op Terlet, bij Arnhem??quote:Dit is de eenvoudigste manier om kennis te maken met het vliegen. U maakt één vlucht met een ervaren piloot. De vlucht duurt ongeveer 15 minuten. Aan het einde van de vlucht krijgt u ter herinnering een doopvluchtcertificaat.
Informeer gewoon bij het dichtsbijzijnde zweefvliegveld, prijzen en beleving ontlopen elkaar niet zoveel. Terlet is commercieël, dus je bent snel(ler) aan de beurt en duur.quote:Op maandag 24 april 2006 16:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Voor ¤37 op Terlet, bij Arnhem??
Is dit de moeite waard?? Lijkt me namelijk wel een leuke ervaring![]()
Wat is een beetje een normale prijs ervoor?quote:Op maandag 24 april 2006 16:03 schreef jozef444 het volgende:
Passagiersvluchtje is altijd leuk37 euro is wel duur vind ik zelf
maargoed
Terlet is op een kwartiertje rijden met de auto van mijquote:Op maandag 24 april 2006 16:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Informeer gewoon bij het dichtsbijzijnde zweefvliegveld, prijzen en beleving ontlopen elkaar niet zoveel. Terlet is commercieël, dus je bent snel(ler) aan de beurt en duur.
Daarom zei ik ook enkele uitzonderingenquote:
weet nog toen bij die eerste pic dat ik dacht dat t een photoshop wasquote:Op maandag 24 april 2006 16:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook enkele uitzonderingenmaar wel een lachen kist.
En over die passagiersvluchten, die zijn bij osn nu 15 euro dacht ik.
jawel maar ik ben geen jeugdquote:Op maandag 24 april 2006 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
haha, hebbe jullie geen kampenlullig
quote:
De lente was prima, 17 of 9 april, of somewhere in maart... totaal al weer bijna 50.000 km alleen in NL al...quote:Op maandag 24 april 2006 20:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
ikke 5 en 44 minuten. Wat is het ook vervloekt kut dat die zomer zo laat begint..
helaas nog maar een simpele solist, geen 500km's voor mij voorlopigquote:Op maandag 24 april 2006 21:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De lente was prima, 17 of 9 april, of somewhere in maart... totaal al weer bijna 50.000 km alleen in NL al...
quote:Op maandag 24 april 2006 21:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De lente was prima, 17 of 9 april, of somewhere in maart... totaal al weer bijna 50.000 km alleen in NL al...
Pas na 20 buitenlandingen oid heb je genoeg zelfvertrouwen om laag bellen op te pakken en terug te komen... da's mijn ervaring iig.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Er zaten wel aardige dagen tussen maar het is nou nog niet echt om over naar huis te schrijven. Laatst ginger er 3 bij ons overland (en nog een paar met turbo's, maar die tellen ff niet) en ze landden alledrie buiten
quote:Op woensdag 26 april 2006 17:58 schreef Keiichi het volgende:
Wordt er vanavond nog gevlogen op Midden-Zeeland AR?![]()
Ik ben redelijk impulsiefquote:Op woensdag 26 april 2006 18:00 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]daar kom je dan ook wel heerlijk op tijd mee aanzetten mocht het zo zijn
quote:Op woensdag 26 april 2006 19:33 schreef Autoreply het volgende:
Nee, toevallig niet. A.s. vrijdag en het weekend wel. We vliegen nu meestal maandag en vrijdag en zodra het langer licht wordt ook woensdag erbij. Doe gewoon ff bellen, telefoonnummer staat op m'n website
heerlijk relevant de info over de MLA'squote:Man gewond bij ongeluk met zweefvliegtuig
Uitgegeven op zondag 30 april 2006 om 19:42:36
(Novum) - Arnhem. Een 43-jarige man uit het Overijsselse Bathmen is zondagmorgen gewond geraakt toen het zweefvliegtuig waarin hij zat kort na de start neerstortte. Dat meldt de politie. Het vliegtuig was op ongeveer vijftien meter hoogte toen het neerstortte en een harde landing maakte.
De man moest door medewerkers van de ambulance en brandweer worden bevrijd en is met rugklachten overgebracht naar een ziekenhuis. Volgens de politie had het vliegtuig waarschijnlijk een probleem met de lieraandrijving. Een 59-jarige man uit Zaandam, die ook in het vliegtuig zat, bleef ongedeerd.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat adviseerde vorige week staatssecretaris van Verkeer Melanie Schultz van Haegen (VVD) een vliegverbod voor lichte vliegtuigen boven de bebouwde kom in te stellen. Afgelopen maand vonden twee fatale ongelukken met ultralightvliegtuigen plaats in het Groningse Stadskanaal.
ik vond het al verdachtquote:Op maandag 1 mei 2006 21:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Grapje joh cheukertMaar het was wel komisch om jou daar te zien staan
De reden dus dat ik niet in het westen vlieg, maar in arnhem... ik wil gewoon zo hoog mogelijkquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:33 schreef cheukert het volgende:
wij hebben voorjaarskamp op Langeveld, max. 1500ft. anders wordt Schiphol boos en worden we geschept door Boeings en ander tuig
Daarvoor zitten wij met de CCT met een strip op Terletquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:24 schreef MutZ het volgende:
[..]
De reden dus dat ik niet in het westen vlieg, maar in arnhem... ik wil gewoon zo hoog mogelijk
gisdter ging het overal hoog. Bellen van 4,5 meter geintegreerdquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:24 schreef MutZ het volgende:
[..]
De reden dus dat ik niet in het westen vlieg, maar in arnhem... ik wil gewoon zo hoog mogelijk
Houd je mond!quote:Op zondag 7 mei 2006 12:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
gisdter ging het overal hoog. Bellen van 4,5 meter geintegreerdtot 2000 meter
![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 16:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Houd je mond!
Zeeland ging het tot 400 meter![]()
geen ophaler nodig? turbootje?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:15 schreef Autoreply het volgende:
Dat doe ik ook niet hoor, ben gewoon depri![]()
NK vind ik ruk, kutweer in NL en allemaal nogal formeel. Nee, dan liever boren in Frankrijk, met goed weer, geen ophaler nodig en eten wordt voor je geregeld. Bovendien kan ik dan (hopelijk) redelijk meekomen met de rest.
Of gewoon een hele goeie pilootquote:Op zondag 7 mei 2006 17:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
hij is een mooi weer vlieger
quote:Op zondag 14 mei 2006 16:31 schreef cheukert het volgende:
Bedoel je motor in de vorm van brommer of slagroomklopperding?
quote:Op zondag 14 mei 2006 18:05 schreef cheukert het volgende:
@ crash: Venlo?
't gebeurt wel 's, maar wat heb je eraan? Iig binnen de EU kan je nergens met zo'n ding terecht en verschepen is kansloos want je loop direct in de gaten (speciale containers)quote:Op zondag 14 mei 2006 18:05 schreef cheukert het volgende:
@ crash: Venlo?
Gelukkig dat het nog relatief onbekend is bij criminelen... De meesten aanhangers kunnen zo weggereden worden. Op Terlet kan je 's nachts zo dat terrein oprijden.
ja zkers, verdomd rotweerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:16 schreef jozef444 het volgende:
Lekker weertje vandaag he :p
quote:
uhuh front moet maar sneller voorbij trekkenquote:Op maandag 22 mei 2006 20:36 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook, mooi vliegen met hemelvaart maar nee hoorNja, dan maar hopen dat het wel gewoon goed weer wordt
* jozef444 gaat zen ventilator inpluggenquote:Op maandag 22 mei 2006 20:44 schreef YellowLedbetter het volgende:
of gewoon de andere kant opdrijven, als we nou heel hard gaan blazen
quote:
zolang je maar niet in je pilotenpak allemaal "zwaar relaistische"gaat doen enzoquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:36 schreef jozef444 het volgende:
[..]what the hell
weet wel dat ze bij een of andere shop in de buurt van schiphol een volledige sim hebben staan van een passagiersvliegtuig met alle knoppen
die is ook best sick
quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
zolang je maar niet in je pilotenpak allemaal "zwaar relaistische"gaat doen enzo![]()
hier miezert tquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:00 schreef YellowLedbetter het volgende:
iddmaar moet jij niet vliegen?
Hierzo in twente is het droog maar zwaar bewolkt en het veld is vast ook zwaar doorweekt
ik zag op ons instructierooster dat wij ook morgen vliegen maar dan moet ik werkenquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:16 schreef jozef444 het volgende:
[..]
hier miezert tmaar ik kreeg net een mailtje dat we morgen ook mogen vliegen omdat volkel dicht is
quote:Dames, Heren,
Via de DSA kwam de melding dat de busmaatschappij BBA op buslijn 91 van Arnhem naar Apeldoorn de halte Terlet gaat opheffen, of reeds opgeheven heeft. Vooral voor jeugdige zweefvliegers kan dit een ernstige beperking in de bereikbaarheid van Terlet betekenen.
Navraag bij BBA leerde mij dat de halte inderdaad wordt opgeheven met als reden dat het moeilijk is voor de chauffeurs om weer in te voegen op de A50. (mijns inziens een drogreden).
Klachten over het opheffen kunnen via de site van BBA geventileerd worden. Ik heb reeds vandaag vanuit mijn functie een klacht bij ze neergelegd. Hoe meer mensen een klacht bij ze indienen, hoe meer kans op terugdraaien van deze maatregel.
Dus ik adviseer alle gebruikers om over deze gang van zaken te klagen op www.bba.nl , klikken op BBA connex group logo.
Bij klantenservice is een klachtenformulier te vinden dat elektronisch verstuurd kan worden.
Groet,
Bart Pelt
Hoofd Bureau Afdeling Zweefvliegen
KNVvL Afdeling Zweefvliegen
met een twin "boeing/slagschip" astir?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:24 schreef jozef444 het volgende:
Heerlijk gevlogen vandaag, belletjes van 4 a 5 meter met die lompe lesbak van memaar wel lekker tot 1400 meter geweest
Yup zaten uitschieters bij in die bel en we stegen als een gekquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:20 schreef cheukert het volgende:
[..]
met een twin "boeing/slagschip" astir?
welke kist heb je mee?quote:Op zondag 16 juli 2006 17:30 schreef Autoreply het volgende:
AR live vanuit Frankrijk, gisteren de laatste wedstrijddag, 6 uit 8 vliegdagen, een keer net geen 100 km/h (gemiddeld, steken was nog "ietsje" harder), final glides van 40+ kilometer en gemiddeld 180+, tis toch wat. Wedstrijdvliegen, iedere dag anders![]()
Nog 4 weken en 4000 km oid te gaan![]()
Een, laatste dag, zie olc, zwaar verneukt. Uiteindelijk een bel gevonden op 120 meter oid en bij de tweede poging 'm buiten gezetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |