Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!
Iemand ervaring ?
overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net
quote:Wel ervaring met zweven en met vliegen maar niet allebei tegelijk, lijkt me tof! Veel plezier!
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:
30 mei , ga ik zweefvliegen!!Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!
Iemand ervaring ?
overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net
quote:Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:Iemand ervaring ?
quote:Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde
Op donderdag 23 mei 2002 21:00 schreef Guus het volgende:[..]
Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken
quote:Nee net niet , maar ik was de passagier (in het busje van de verkeersleiding , vandaar dat wij zo mochten rondrijden op het veld) en het vliegtuig kwam van rechts.
Op donderdag 23 mei 2002 21:01 schreef Joene het volgende:Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde
[Dit bericht is gewijzigd door Guus op 23-05-2002 21:04]
quote:Das vast een eng gezicht
Op donderdag 23 mei 2002 21:03 schreef Guus het volgende:[..]
Nee net niet , maar ik was de passagier en het vliegtuig kwam van rechts.
quote:Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!
Op donderdag 23 mei 2002 21:02 schreef mystical het volgende:
Ah man, ik wil ook zo graag, maar ja ik moet 't zelf allemaal bekostigen en 't isduur een jaar zweefvliegen
quote:34euro per vlucht:?
Op donderdag 23 mei 2002 21:04 schreef Joene het volgende:[..]
Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!
quote:Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:[..]
34euro per vlucht:?
waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij
Dus dan kost het 34 euro
nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh
quote:o zit het zo
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:[..]
Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf
Dus dan kost het 34 euro
nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh
[Dit bericht is gewijzigd door kimble op 23-05-2002 21:15]
quote:Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:ik ga maar 1 malig
quote:2e vlucht mag eventueel voor 20 euro
Op donderdag 23 mei 2002 21:16 schreef Guus het volgende:[..]
Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden
quote:Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:[..]
34euro per vlucht:?
waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij
Kosten daarvan zijn:
CONTRIBUTIE 2002
Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53
entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25
quote:FAC?
Op donderdag 23 mei 2002 21:41 schreef mystical het volgende:[..]
Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??
Kosten daarvan zijn:
CONTRIBUTIE 2002
Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25
ik zit nu gewoon bij de zhvc als je dat bedoelt
quote:zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
Op donderdag 23 mei 2002 21:43 schreef mystical het volgende:
FAC = Friese Aero Club (vlb Leeuwarden)
quote:de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....
Op donderdag 23 mei 2002 21:47 schreef mystical het volgende:
Oeh das net ff te ver rijden (ben sowieso al duur(der) uit als ik met de trein naar Leeuwarden ga).
Is niet echt een optie om weekends naar Valkenburg te gaan (zweefvliegen schilt overigens wel 300 euro bijna --> hoe komt 't toch dat er zoveel prijsverschil in zit?? Omdat de ene cursus op een vliegbasis gegeven wordt ofzo)
quote:Bij de FAC wordt je dmv een lier de lucht in geholpen dus de extra kosten van een tweede vliegtuig hebben ze niet (al zou 't wel mooi zijn als je met een F16 de lucht werd ingetrokken - als de naverbrander uitstaat
Op donderdag 23 mei 2002 21:51 schreef kimble het volgende:[..]
de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....
Ik hoop dat m'n ouders een kwart willen betalen (want dan zit in na de zomervakantie op driekwart van de kosten)
mzl
Alien
quote:RPL
Op donderdag 26 september 2002 10:44 schreef _Alien_ het volgende:
Jep, ik doe ook al 4 jaar aan zweefvliegen, bij de Amsterdamse op vlb. Soesterberg.
Blijft het mooiste wat er is!
Ik heb sinds een maandje mn RPL, dus nu lekker prestatie kisten vliegen!mzl
Alien
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:36 schreef k_man het volgende:
Ha! Zweefvliegen lijkt me ook wel ok. Soort ballonvaren maar dan zonder ballon.
quote:Je drijft ook mee op de luchtstromen.
Op donderdag 26 september 2002 22:24 schreef _Alien_ het volgende:[..]
.... ja zoiets ja
quote:je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken
Op vrijdag 27 september 2002 10:46 schreef k_man het volgende:[..]
Je drijft ook mee op de luchtstromen.
quote:Ook jouw vereniging dus. Hoe heet je, ik ken jou
Op donderdag 23 mei 2002 21:44 schreef kimble het volgende:
zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
quote:Dat komt alleen omdat je dan uit het mandje valt.
Op vrijdag 27 september 2002 10:49 schreef Byte_Me het volgende:[..]
je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken
[Dit bericht is gewijzigd door mcDavid op 16-02-2004 15:07]
( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc )
www.zweefvliegen.nu de site van de club waar ik al 3 jaar bij zit.
Studenten rondvlucht 12 euro
Niet student 20 euro
Als je ooit tijd/zin hebt moet je het zeker doen, het is zooooooo geweldig!!
quote:'t is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.
Op maandag 16 februari 2004 15:12 schreef Andoire het volgende:
Zweefvliegen lijkt me zoooooo STOER he..
Heeel veel pleizer.( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc
)
was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start
voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!
quote:jou verklaring voor je hoogtevrees is precies tzelfde als bij mij, ik moest pas geleden voor t onderhoud van de hangar t dak op met een schildersladder ik was echt gruwelijk bang maar in een kist totaal niet
Op maandag 16 februari 2004 19:36 schreef mcDavid het volgende:[..]
't is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.
was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start
voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!
Present!quote:Op maandag 30 mei 2005 14:14 schreef MartijnA3 het volgende:
Oud topic, ik weet 't, maar ik heb vorige week 18 starts gemaakt bij ACS (Aero Club Salland). Ik had nog nooit eerder in een zweefvliegtuig gevlogen, maar wat is dit gaaf ! De leercurve is erg steil, maar je merkt dat het best snel te leren is.
Ik ben na afloop van de weekcursus gelijk lid geworden, wat is vliegen verslavend! Mijn langste vlucht duurde 40 minuten, waarin ik zelf van 450m naar 850m ben geklommen. Het was jammer dat we door de harde wind zo ver van het veld werden weggezet, anders hadden we nog wel wat meer kunnen stijgen.
Nog actieve zweefvliegers hier?
Jajaquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
KICKJUH, vanwege het feit dat ik in andere vlieg gerelateerde topics veel zweefvliegers tegen kom
www.zweefportaal.nlquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Rory78 het volgende:
Hmn, interessant; wordt het in Limburg ook ergens gedaan?
quote:Jarno Nieuwenhuize || Midden-Zeeland
Je wilt een lijstje zweefvliegers bedoel je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:28 schreef Autoreply het volgende:
Aangezien toch niemand terug te vinden is irl (ik werd laatst op straat door een wildvreemde aangesproken en herkend vanwege fora), meldt je ff met club en naam oid...
Nah, Jarno dus, verdere info is in onderstaande drie links wel te vinden.
Als we gewoon een lijstje steeds copy-pasten ala:
[..]
Hoi hoiquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
Frequent Fokkende zweefFliegers oid jah. Lijkt me wel cool, kom toch vrij geregeld mensen tegen die niet op de landelijke zweeffora (portal, zweefjeugd, ras, gliderforum, .de) zitten.
Anyway hoi![]()
Bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Zie je die TremorChrist, dat was mijn vorige account maar die had ik verneukt dus dat je niet denkt dat hij daar dan ook vliegt, nja doet ie wel maar dat ben ik dan hequote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:12 schreef Autoreply het volgende:
Hey Tom. Maar waar vlieg je nou enzow.
Overigens zijn zweeffora wel gaaf hoor, allemaal van die randdebielen. Lekkere discussies over wingletsen pissen tijdens de vlucht
![]()
Indien het weer het toestaat is de woensdagavond bij de ZHVC (marinevliegkamp Valkenburg bij Leiden) speciaal voor het rondvliegen van gezelschappen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Jammer dat je als groep niet kan kennismaken met het zweefvliegen tijdens het weekend. Het is als persoon onafhankelijk wel te doen, maar niet als groep, die kunnen alleen doordeweeks terecht. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik moet toch echt maar eens werk hiervan gaan maken...
Euhmz Nienke?? Er zitten niet veel vrouwen bij onze club dus ik ken ze allemaal wel maar ken voor zover ik weet echt geen nienke?quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
Cheuk || Zuid-Hollandse Vliegclub
YellowLedbetter || Twentse zweefvliegclub
McDavid || ?
Zweefvliegje || Friese Aeroclub
Autoreply || Vliegclub Midden-Zeeland
En om niet geheel offtopic te raken, YLB, je kent vast Nienke wel... zusje van een oud-huisgenoot van me![]()
Zuid-Limburg en het gaat om een groep van 20-30 man...quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:47 schreef Autoreply het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf, ik ken zeker twintig clubs, waaronder die van mijzelf waar dat wel kan hoor. Waar kom je vandaag?
En de ZES, we vliegen op de Peel, bij venrayquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:18 schreef Autoreply het volgende:
Hmm, dan zijn alleen Schinveld, Venlo en Keiheuvel een optie... wellicht dat het over de grens wel makkelijk kan. Zitten veel zweefvliegclubs daarzo.
gewoon doen!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:33 schreef Keiichi het volgende:
Damd, krijg zin om te gaan leren zweven weer![]()
Heb er paar jaar geleden al over gedacht, maar toen is er nog niets van gekomen.
Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigenquote:
Doen. Het is een verslaving voor de rest van je leven of je vind het wel gaaf. In het laatste geval stopt vrijwel iedereen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigen![]()
Iemand tips welke clubs in de buurt van Breda het leukst zijn? (Kan tot B.Haamstede aan toe van mijn part)
(Woensdrecht)quote:Het eerste jaar ben je dus wel zo'n ¤ 800,- kwijt. Dit is niet weinig, maar als je bedenkt dat je daar zo'n 200 startjes, 50 uur vliegen
Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:09 schreef Keiichi het volgende:
[..]
(Woensdrecht)
Dit is wel zeer goed te doen4 euro per start
![]()
Voor axel moet ik net een stukkie verder rijden (Of om antwerpen heen, of door de scheldetunnel) en dat alles is ook niet zonder prijskaartje.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:34 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)
20 euro/uurAlleen m'n motor is nóg goedkoper
![]()
Overigens is Axel nog veel goedkoper, 500 euro voor onbeperkt vliegen (lierstarts that is) Als je net zo debiel fanatiek bent als dat ik in het begin was moet 300 á 400 starts niet onhaalbaar zijn.
Overigens ben ik per jaar ook zo'n 1000 euro kwijt voor rond de 100 uur... Midden-Zeeland is per uur vermoedelijk de goedkoopste club van Nederland![]()
http://www.zweefportaal.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=5quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijvenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:17 schreef Autoreply het volgende:
Starts vliegen wordt bij vrijwel iedere club gepromoot (wij vliegen héél veel starts) maar da's bullshit, iedere minuut in de lucht leer je ongeveer evenveel.
De Zuid-Hollandse Vliegclub (ZHVC) ligt vrij dicht in de buurt > vliegveld Valkenburgquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
In het begin (tijdens je DBO-periode, wanneer je nog met instructeur vliegt) leer je vooral het vliegen zelf en het krijgen van het "vlieggevoel". Dan kan je naar mijn mening gewoon lekker veel landingen en starts maken. Thermieken leer je natuurlijk wel tijdens de DBO, maar echt thermieken leer je jezelf tijdens je solo tijd (ben ik dus momenteel meebezig).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:27 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijven![]()
jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
Verdomme, kloteregen maakt het veld zeiknat waardoor we niet konden lieren en er stond te veel crosswind voor slepen en het is nu superweer. Maar morgen weer een dag!! En die schijnt goed te worden
Dan was je nog niet eens in de buurt gekomenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:57 schreef Keiichi het volgende:
[..]
jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomen![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dan was je nog niet eens in de buurt gekomenWij zitten op een militaire basis en je hebt een toegangspas nodig
ge-ownedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |