abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4299261
30 mei , ga ik zweefvliegen!!

Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!

Iemand ervaring ?

overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_4299304
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:
30 mei , ga ik zweefvliegen!!

Nooit gedaan , maar het lijkt me erg leuk!!!

Iemand ervaring ?

overigens : ik ga hier www.zweefvliegen.net

Wel ervaring met zweven en met vliegen maar niet allebei tegelijk, lijkt me tof! Veel plezier!
pi_4299374
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 20:53 schreef Joene het volgende:

Iemand ervaring ?

Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_4299390
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:00 schreef Guus het volgende:

[..]

Mijn ervaring met zweefvliegen is dat je nooit net voor een landend toestel met je volkswagenbusje de landingsbaan moet oversteken

Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_4299405
Ah man, ik wil ook zo graag, maar ja ik moet 't zelf allemaal bekostigen en 't is duur een jaar zweefvliegen
pi_4299409
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:01 schreef Joene het volgende:

Begrijp ik goed , dat die zich in je busje boorde

Nee net niet , maar ik was de passagier (in het busje van de verkeersleiding , vandaar dat wij zo mochten rondrijden op het veld) en het vliegtuig kwam van rechts.

[Dit bericht is gewijzigd door Guus op 23-05-2002 21:04]

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_4299418
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:03 schreef Guus het volgende:

[..]

Nee net niet , maar ik was de passagier en het vliegtuig kwam van rechts.

Das vast een eng gezicht
pi_4299423
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:02 schreef mystical het volgende:
Ah man, ik wil ook zo graag, maar ja ik moet 't zelf allemaal bekostigen en 't is duur een jaar zweefvliegen
Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!
pi_4299508
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Kost maar 34 euro per vlucht met instructeur!

34euro per vlucht:?
waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij
pi_4299536
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:

[..]

waar ik zit (sinds zaterdag) is het 410¤ per jaar, en onbeperkt aantal vluchten+ instructeur , en ik krijg er een uur gratis motorvliegen bij

Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf

Dus dan kost het 34 euro

nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh

pi_4299563
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja maar ik ga maar 1 malig joh met bedrijf

Dus dan kost het 34 euro

nou is toch lachen ? ik heb helemaal geen tijd om een aantal keer per jaar te gaan joh

o zit het zo
dan is het wel leuk ja
hopen dat morgen(avond) goed weer is , want dan ga ik voor de eerste keer zweefvliegen (zaterdag heb ik 20min met de motor gevlogen )

[Dit bericht is gewijzigd door kimble op 23-05-2002 21:15]

pi_4299565
Ik heb 3x gevlogen in totaal... vanaf Vliegbasis Volkel. Supermooi om zelf een stuk te mogen vliegen en de termiek op te zoeken
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4299581
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:12 schreef Joene het volgende:

ik ga maar 1 malig

Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden
pi_4299604
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:16 schreef Guus het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat ze een beetje termiek kunnen vinden anders ben je binnen 5 min. weer beneden

2e vlucht mag eventueel voor 20 euro
pi_4299931
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:11 schreef kimble het volgende:

[..]

Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??

Kosten daarvan zijn:

CONTRIBUTIE 2002

Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53

entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25

pi_4299953
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:41 schreef mystical het volgende:

[..]

Pfff, dan zit je vast niet bij de FAC??

Kosten daarvan zijn:

CONTRIBUTIE 2002

Jaarcontributie FAC : € 440,-
jaarcontributie KNVvL : € 137,68 (inclusief sportlicentie)
jeugleden t/m 18 jr KNVvL : € 113,53 (exclusief sportlicentie)
=========
totaal senioren : € 577,68
totaal junioren : € 553,53

entreebijdrage (eenmalig) : € 136,50
entreebijdrage junioren : € 68,25

FAC?

ik zit nu gewoon bij de zhvc als je dat bedoelt

pi_4299964
FAC = Friese Aero Club (vlb Leeuwarden)
pi_4299980
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:43 schreef mystical het volgende:
FAC = Friese Aero Club (vlb Leeuwarden)
zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
pi_4300012
Oeh das net ff te ver rijden (ben sowieso al duur(der) uit als ik met de trein naar Leeuwarden ga).
Is niet echt een optie om weekends naar Valkenburg te gaan (zweefvliegen schilt overigens wel 300 euro bijna --> hoe komt 't toch dat er zoveel prijsverschil in zit?? Omdat de ene cursus op een vliegbasis gegeven wordt ofzo )
pi_4300080
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:47 schreef mystical het volgende:
Oeh das net ff te ver rijden (ben sowieso al duur(der) uit als ik met de trein naar Leeuwarden ga).
Is niet echt een optie om weekends naar Valkenburg te gaan (zweefvliegen schilt overigens wel 300 euro bijna --> hoe komt 't toch dat er zoveel prijsverschil in zit?? Omdat de ene cursus op een vliegbasis gegeven wordt ofzo )
de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....
pi_4300191
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:51 schreef kimble het volgende:

[..]

de zhvc maakt totaal geen winst, alles wat er aan geld binenn komt word ook aan zweefvliegen besteed, bijv terlet als je gaat sleepvliegen (dus dat je in de lucht getrokken word door een vliegtuig) kost het 5x zo duur als bij ons, dusse....

Bij de FAC wordt je dmv een lier de lucht in geholpen dus de extra kosten van een tweede vliegtuig hebben ze niet (al zou 't wel mooi zijn als je met een F16 de lucht werd ingetrokken - als de naverbrander uitstaat ), waarschijnlijk komt 't omdat ze extra huur moeten betalen om een stuk van een vliegbasis af te huren ofzo??

Ik hoop dat m'n ouders een kwart willen betalen (want dan zit in na de zomervakantie op driekwart van de kosten)

donderdag 23 mei 2002 @ 23:55:18 #22
19333 Catty
aka Miran250
pi_4302473
Ik heb ook een keer mogen zweefvliegen op Terlet. Is echt helemaal geweldig. Het is wel raar dat je vliegt en behalve de wind verder helemaal niets hoort. Als ik de kans zou krijgen zou ik zo weer gaan.
Ach......
pi_5979233
Haaa, ik doe sinds kort ook aan zweefvliegen, in Eindhoven, bij een studentenclub (ZES). En het is echt super. Heb nu zo'n 15 starts, en begin het al aardig onder de knie te krijgen, al blijft het landen wel lastig. Mochten er geinteresseerden zijn, bij ons kun je zweefvliegen voor 20 euro (12 als je student bent).
pi_5979502
Jep, ik doe ook al 4 jaar aan zweefvliegen, bij de Amsterdamse op vlb. Soesterberg.
Blijft het mooiste wat er is!
Ik heb sinds een maandje mn RPL, dus nu lekker prestatie kisten vliegen!

mzl
Alien

pi_5979545
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:44 schreef _Alien_ het volgende:
Jep, ik doe ook al 4 jaar aan zweefvliegen, bij de Amsterdamse op vlb. Soesterberg.
Blijft het mooiste wat er is!
Ik heb sinds een maandje mn RPL, dus nu lekker prestatie kisten vliegen!

mzl
Alien

RPL ken alleen zvb. maar ik begin pas net.
pi_5980445
Het Zvb(zweefvliegbewijs) heet in de nieuwe luchtvaartregeling RPL(g) (Wat staat voor recreational Pilot License (glider))
pi_5981246
Ik ben een keer gaan zweefvliegen bij vliegveld Gilze Rijen, werd je vliegtuigje omhooggetrokken met zo'n lier.
Wel lekker gevoel, en lekker stil ook, alleen zo'n shhhhhhhhhh geluid.
Switch time.
pi_5984966
Ha! Zweefvliegen lijkt me ook wel ok. Soort ballonvaren maar dan zonder ballon.
pi_5990872
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:36 schreef k_man het volgende:
Ha! Zweefvliegen lijkt me ook wel ok. Soort ballonvaren maar dan zonder ballon.
.... ja zoiets ja
pi_5996356
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:24 schreef _Alien_ het volgende:

[..]

.... ja zoiets ja

Je drijft ook mee op de luchtstromen.
  vrijdag 27 september 2002 @ 10:48:22 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_5996391
Een lid van onze vereniging is twee maanden nadat ie naar Duitsland is verhuisd daar omgekomen bij een zweefvliegongeluk .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5996410
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 10:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Je drijft ook mee op de luchtstromen.

je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken
  vrijdag 27 september 2002 @ 10:50:27 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_5996430
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 21:44 schreef kimble het volgende:
zhvc= zuid hollande vlieg club, zit op valkenburg (leiden)
Ook jouw vereniging dus. Hoe heet je, ik ken jou .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5996657
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 10:49 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

je drijft niet, je vliegt. bij ballonvaren ga je altijd met de wind mee. bij zweefvliegen kun je zelf kiezen welke kant je opgaat, zolang er maar thermiek is. ik heb ook nog nooi een ballon een looping zien maken

Dat komt alleen omdat je dan uit het mandje valt.
pi_17223784
't zal onderhand wel (2 jaar) te laat zijn, maar bij ons kun je voor 25 euro een passagiersvlucht maken!
wel leuk, nog meer zweefvliegers op fok!
www.zcflevo.nl

[Dit bericht is gewijzigd door mcDavid op 16-02-2004 15:07]

pi_17223947
Zweefvliegen lijkt me zoooooo STOER he..
Heeel veel pleizer.

( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc )

Что было, то прошло..
  maandag 16 februari 2004 @ 15:14:59 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_17224020
Hoogtevrees heb je eigenlijk nauwelijks last van bij zweefvliegen. Je zit namelijk in een gesloten ruimte waar je niet uit kunt vallen.
pi_17224314
een vriend van mij kreeg van de luchtmacht een cursus om zijn brevet te halen.
Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  maandag 16 februari 2004 @ 15:50:08 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17225143
---> UVT
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17228816
--> PTA
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_17228914
hehehe als iedereen hier reclame maakt...

www.zweefvliegen.nu de site van de club waar ik al 3 jaar bij zit.
Studenten rondvlucht 12 euro
Niet student 20 euro
Als je ooit tijd/zin hebt moet je het zeker doen, het is zooooooo geweldig!!

onder
  maandag 16 februari 2004 @ 19:19:12 #42
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_17231786
hehe om maar bij t lijstje te voegen www.acnistelrode.nl mijn clubbie waar ik sinds kort lid van ben, heb ook gekeken naar zvc volkel maar nistelrode was gezelliger (sorry als der mensen hier zitten van volkel )
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_17232321
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:12 schreef Andoire het volgende:
Zweefvliegen lijkt me zoooooo STOER he..
Heeel veel pleizer.

( tis dat ik mega hoogtevrees heb, anders had ik het ook een keer gedaan, net als luchtballon vliegen, bungee jumpen, parachute springen etc )

't is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.

was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start

voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!

maandag 16 februari 2004 @ 19:41:58 #44
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_17232506
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

't is heel vreemd, maar als ik op een hoge ladder sta scheit ik zowat in mijn broek, terwijl ik op 1600 meter hoogte in een zweefkist nergens last van heb. en op 10 meter voor de landing ook niet.

was het maar vast 6 maart, dan gaat het seizoen weer van start

voetballen doe je maar met een bal, niet met dit topic, modjes!

jou verklaring voor je hoogtevrees is precies tzelfde als bij mij, ik moest pas geleden voor t onderhoud van de hangar t dak op met een schildersladder ik was echt gruwelijk bang maar in een kist totaal niet
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_17259825
iemand zei ooit: als je van 3 meter hoogte van een ladder afvalt doet dat ongelooflijk zeer.
Maar of je nou van 20 meter hoogte of van 2000 meter hoogte naar beneden valt, maakt geen verschil! en als je dan mag kiezen, doe dan maar 2000!
pi_27481399
Oud topic, ik weet 't, maar ik heb vorige week 18 starts gemaakt bij ACS (Aero Club Salland). Ik had nog nooit eerder in een zweefvliegtuig gevlogen, maar wat is dit gaaf ! De leercurve is erg steil, maar je merkt dat het best snel te leren is.
Ik ben na afloop van de weekcursus gelijk lid geworden, wat is vliegen verslavend! Mijn langste vlucht duurde 40 minuten, waarin ik zelf van 450m naar 850m ben geklommen. Het was jammer dat we door de harde wind zo ver van het veld werden weggezet, anders hadden we nog wel wat meer kunnen stijgen.

Nog actieve zweefvliegers hier?
pi_27481442
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:14 schreef MartijnA3 het volgende:
Oud topic, ik weet 't, maar ik heb vorige week 18 starts gemaakt bij ACS (Aero Club Salland). Ik had nog nooit eerder in een zweefvliegtuig gevlogen, maar wat is dit gaaf ! De leercurve is erg steil, maar je merkt dat het best snel te leren is.
Ik ben na afloop van de weekcursus gelijk lid geworden, wat is vliegen verslavend! Mijn langste vlucht duurde 40 minuten, waarin ik zelf van 450m naar 850m ben geklommen. Het was jammer dat we door de harde wind zo ver van het veld werden weggezet, anders hadden we nog wel wat meer kunnen stijgen.

Nog actieve zweefvliegers hier?
Present!
onder
pi_27485238
Misschien dat iemand me dit vertellen kan, zoals ik al zei heb ik nu 18 starts en ik voel dat de instructeur bij de start en landing nogal 'meestuurt'. Hij zegt vrij weinig en als hij zegt wat ik moet doen (bijv. opsturen naar links aan de lier) doet hij het al voordat ik het kan doen.
Bochtjes draaien en het circuit vliegen doe ik wel helemaal zelf. Als ik vraag wat mijn progressie is, zegt hij steevast 'het gaat goed'. Het is een supergave gast, alleen is hij niet erg spraakzeem.
In mijn logboekje staan ook geen bijzondere opmerkingen, behalve 'netjes' bij de een na laatste vlucht.
Is het normaal dat de instructeur nog meehelpt na 18 starts? Wanneer hebben jullie de landing bijvoorbeeld voor het eerst helemaal zelf gedaan?
pi_27485733
Ik hou t voorlopig bij kijken (woon vlak bij de Liwadder vliegbasis)
pi_27602006
Jaren lang gedaan in Eindhoven (EACzc) ... bijzonder leuke hobby
pi_32371332
Hehe, als we toch reclame gaan maken voor onze clubs dan doe ik ook gezellig mee
TZC (Twentsche Zweefvlieg Club) Olé Olé

Doe het nu zo'n 2 jaar en is geweldig om te doen, zeker als je solo mag Om helemaal alleen zonder hulp van wie dan ook de thermiek op te zoeken en er gebruik van te maken. Als je de mogelijkheid hebt om het te doen zou ik het zeker aanraden.
Ik ben cool
pi_34251644
KICKJUH, vanwege het feit dat ik in andere vlieg gerelateerde topics veel zweefvliegers tegen kom
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:48:41 #53
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_34264667
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
KICKJUH, vanwege het feit dat ik in andere vlieg gerelateerde topics veel zweefvliegers tegen kom
Jaja *Meldt*
Ik wil een plaatje posten!
pi_36430651
Hmn, interessant; wordt het in Limburg ook ergens gedaan?
pi_36431073
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Rory78 het volgende:
Hmn, interessant; wordt het in Limburg ook ergens gedaan?
www.zweefportaal.nl staan alle clubs
pi_36439487
Aangezien toch niemand terug te vinden is irl (ik werd laatst op straat door een wildvreemde aangesproken en herkend vanwege fora ), meldt je ff met club en naam oid...

Nah, Jarno dus, verdere info is in onderstaande drie links wel te vinden.

Als we gewoon een lijstje steeds copy-pasten ala:
quote:
Jarno Nieuwenhuize || Midden-Zeeland
pi_36443148
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:28 schreef Autoreply het volgende:
Aangezien toch niemand terug te vinden is irl (ik werd laatst op straat door een wildvreemde aangesproken en herkend vanwege fora ), meldt je ff met club en naam oid...

Nah, Jarno dus, verdere info is in onderstaande drie links wel te vinden.

Als we gewoon een lijstje steeds copy-pasten ala:
[..]
Je wilt een lijstje zweefvliegers bedoel je?
pi_36444042
Frequent Fokkende zweefFliegers oid jah. Lijkt me wel cool, kom toch vrij geregeld mensen tegen die niet op de landelijke zweeffora (portal, zweefjeugd, ras, gliderforum, .de) zitten.

Anyway hoi
pi_36444244
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
Frequent Fokkende zweefFliegers oid jah. Lijkt me wel cool, kom toch vrij geregeld mensen tegen die niet op de landelijke zweeffora (portal, zweefjeugd, ras, gliderforum, .de) zitten.

Anyway hoi
Hoi hoi

Ik zit trouwens nooit op zweeffora
pi_36444416
Hey Tom. Maar waar vlieg je nou enzow.

Overigens zijn zweeffora wel gaaf hoor, allemaal van die randdebielen. Lekkere discussies over winglets en pissen tijdens de vlucht
pi_36444471
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:12 schreef Autoreply het volgende:
Hey Tom. Maar waar vlieg je nou enzow.

Overigens zijn zweeffora wel gaaf hoor, allemaal van die randdebielen. Lekkere discussies over winglets en pissen tijdens de vlucht
Bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Zie je die TremorChrist, dat was mijn vorige account maar die had ik verneukt dus dat je niet denkt dat hij daar dan ook vliegt, nja doet ie wel maar dat ben ik dan he
pi_36462467
Jammer dat je als groep niet kan kennismaken met het zweefvliegen tijdens het weekend. Het is als persoon onafhankelijk wel te doen, maar niet als groep, die kunnen alleen doordeweeks terecht. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik moet toch echt maar eens werk hiervan gaan maken...
pi_36462731
Dat hangt er maar net vanaf, ik ken zeker twintig clubs, waaronder die van mijzelf waar dat wel kan hoor. Waar kom je vandaag?
pi_36471545
quote:
Cheuk || Zuid-Hollandse Vliegclub
ook actief op oa zj en zp
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36471626
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:41 schreef Rory78 het volgende:
Jammer dat je als groep niet kan kennismaken met het zweefvliegen tijdens het weekend. Het is als persoon onafhankelijk wel te doen, maar niet als groep, die kunnen alleen doordeweeks terecht. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik moet toch echt maar eens werk hiervan gaan maken...
Indien het weer het toestaat is de woensdagavond bij de ZHVC (marinevliegkamp Valkenburg bij Leiden) speciaal voor het rondvliegen van gezelschappen.
pi_36472129
YellowLedbetter || Twentse zweefvliegclub
McDavid || ?
Zweefvliegje || Friese Aeroclub
Autoreply || Vliegclub Midden-Zeeland

En om niet geheel offtopic te raken, YLB, je kent vast Nienke wel... zusje van een oud-huisgenoot van me

Edit:
Fack, die vloog bij de Drienerlose... dán ken je iig Bart Berendse wel, die doet dezelfde opleiding als mij.
pi_36472191
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
McDavid || ?

En om niet geheel offtopic te raken, YLB, je kent vast Nienke wel... zusje van een oud-huisgenoot van me
Euhmz Nienke?? Er zitten niet veel vrouwen bij onze club dus ik ken ze allemaal wel maar ken voor zover ik weet echt geen nienke?

Reactie op de edit:
Bart ken ik wel ja Dit jaar mijn liercheck mee gedaan
pi_36492614
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:47 schreef Autoreply het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf, ik ken zeker twintig clubs, waaronder die van mijzelf waar dat wel kan hoor. Waar kom je vandaag?
Zuid-Limburg en het gaat om een groep van 20-30 man...
pi_36493890
Hmm, dan zijn alleen Schinveld, Venlo en Keiheuvel een optie... wellicht dat het over de grens wel makkelijk kan. Zitten veel zweefvliegclubs daarzo.
pi_36493995
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:18 schreef Autoreply het volgende:
Hmm, dan zijn alleen Schinveld, Venlo en Keiheuvel een optie... wellicht dat het over de grens wel makkelijk kan. Zitten veel zweefvliegclubs daarzo.
En de ZES, we vliegen op de Peel, bij venray
onder
pi_36494140
[quote]Op woensdag 29 maart 2006 20:01 schreef Autoreply het volgende:
McDavid || ?

RandomReader vliegt volgens mij ook zweef

-edit- de qoute beetje verneukt maar de boodschap blijft hetzelfde -edit-
pi_36494428
Damd, krijg zin om te gaan leren zweven weer

Heb er paar jaar geleden al over gedacht, maar toen is er nog niets van gekomen.
pi_36494458
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:33 schreef Keiichi het volgende:
Damd, krijg zin om te gaan leren zweven weer

Heb er paar jaar geleden al over gedacht, maar toen is er nog niets van gekomen.
gewoon doen!
pi_36494754
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:34 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

gewoon doen!
Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigen

Iemand tips welke clubs in de buurt van Breda het leukst zijn? (Kan tot B.Haamstede aan toe van mijn part )
pi_36497970
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik ga een megateruggaaf van de belasting krijgen, dus ik moet het wel kunnen bekostigen

Iemand tips welke clubs in de buurt van Breda het leukst zijn? (Kan tot B.Haamstede aan toe van mijn part )
Doen. Het is een verslaving voor de rest van je leven of je vind het wel gaaf. In het laatste geval stopt vrijwel iedereen.

Ga binnenkort gewoon een keertje ergens langs, weer vliegen

Qua clubs: H'stede, veel leerlingen, vrij gedisciplineerd.
Woensdrecht, groot, licht bedrijfsmatig, goede kisten.
Axel is een kutstuk rijden vanaf Breda.
Midden-Zeeland (voorbij Goes), klein clubje héél flexibel, veel mogelijkheden. Makkelijk en spotgoedkoop in het buitenland vliegen.

Gilze ken ik wel een paar mensen van maar niet genoeg om een goede mening te kunnen geven.

Mocht Midden-Zeeland je wat lijken, via mijn site (onder) is contactinfo e.d. te vinden
pi_36501306
pi_36506505
da's wel een leuk filmpje. Hetzelfde is namelijk toepasbaar op vliegbasis Twenthe, de KLu gaat daar ook weg en er is nog niet bekend wat er nou precies gaat gebeuren
pi_36522693
Evenals Valkenburg
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:09:09 #79
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36524922
quote:
Het eerste jaar ben je dus wel zo'n ¤ 800,- kwijt. Dit is niet weinig, maar als je bedenkt dat je daar zo'n 200 startjes, 50 uur vliegen
(Woensdrecht)

Dit is wel zeer goed te doen 4 euro per start
pi_36527595
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:09 schreef Keiichi het volgende:

[..]

(Woensdrecht)

Dit is wel zeer goed te doen 4 euro per start
Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)

20 euro/uur Alleen m'n motor is nóg goedkoper

Overigens is Axel nog veel goedkoper, 500 euro voor onbeperkt vliegen (lierstarts that is) Als je net zo debiel fanatiek bent als dat ik in het begin was moet 300 á 400 starts niet onhaalbaar zijn.

Overigens ben ik per jaar ook zo'n 1000 euro kwijt voor rond de 100 uur... Midden-Zeeland is per uur vermoedelijk de goedkoopste club van Nederland
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:02:27 #81
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36528551
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:34 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Je kan beter per uur rekenen... je ervaring telt immers ook in uren en niet in starts (na 20 uur les solo, na 50/80 uur zvb)

20 euro/uur Alleen m'n motor is nóg goedkoper

Overigens is Axel nog veel goedkoper, 500 euro voor onbeperkt vliegen (lierstarts that is) Als je net zo debiel fanatiek bent als dat ik in het begin was moet 300 á 400 starts niet onhaalbaar zijn.

Overigens ben ik per jaar ook zo'n 1000 euro kwijt voor rond de 100 uur... Midden-Zeeland is per uur vermoedelijk de goedkoopste club van Nederland
Voor axel moet ik net een stukkie verder rijden (Of om antwerpen heen, of door de scheldetunnel) en dat alles is ook niet zonder prijskaartje.

Hoeveel starts kon jij op een dag ongeveer maken dan?
pi_36528782
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36528938
Dat hangt er helemaal vanaf. Midden-Zeeland vliegt regelmatig op Axel of H'stede. (nee, niet stoppen met lezen, nú wordt het interessant) Omdat we dan meestal maar een paar leerlingen mee hebben is 5-10 starts per dag niet ongewoon. Doordeweeks, woensdag- en vrijdagavond wordt er gelierd, later in het seizoen ook nog op maandag of zaterdag.
Slepen (in de weekenden) is altijd maar een start, maar zodra het thermisch is zit je meer dan een uur en over het algemeen de halve (2 uur) of hele middag (de behoefte aan bier limiteert de vluchtduur) in de lucht. Een paar van zulke vluchten en je zit met een paar checkstarts op een solostatus.
Veel mensen verliezen hun motivatie doordat ze maar een vluchtje van 5 minuten maken op een dag... da's bij ons dus niet aan de orde. Bovendien zijn we vrij relaxt, zaterdag half twaalf oid op het veld en uurtje of half 6 moet het bier toch wel open c_/

Zelf vlieg ik iets van 15 starts "zelf" (solo of met een ervaren vlieger achterin), maar dan gemiddeld wel 5 uur per vlucht. Da's een resultaat van al lang vliegen en vooral wedstrijden en buitenlandse expedities vliegen. Aan passagiersstarts komen er daar nog 30-50 per jaar bij.

Starts vliegen wordt bij vrijwel iedere club gepromoot (wij vliegen héél veel starts) maar da's bullshit, iedere minuut in de lucht leer je ongeveer evenveel.

Als ik kijk wat er nu mogelijk was als ik nú zou beginnen: 80 lierstarts tijdens de lieravonden, nog eens 50 op H'stede of Axel, samen goed voor 25 uur. Dan nog 20 sleeps (10 tijdens de weekenden en 10 tijdens een kamp) en je zit op 75 uur.

Check voor meer info m'n website of www.vliegclubmz.nl

:W

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 21-06-2020 22:40:27 ]
pi_36529009
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
Ik zat hier laatst ook al over na te denken dat ik dit eens een keertje wil proberen. Ik woon in r'dam. Wat zal voor mij een goede introductie zijn?
http://www.zweefportaal.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=5

De Kennemer heeft héél veel beperkingen, Woensdrecht, H'stede, Midden-Zeeland en Soesterberg zijn denk ik ongeveer even ver rijden.

Heb je een auto ter beschikking?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:27:13 #85
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36530590
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:17 schreef Autoreply het volgende:
Starts vliegen wordt bij vrijwel iedere club gepromoot (wij vliegen héél veel starts) maar da's bullshit, iedere minuut in de lucht leer je ongeveer evenveel.
De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijven
pi_36532281
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef LostFormat het volgende:
De Zuid-Hollandse Vliegclub (ZHVC) ligt vrij dicht in de buurt > vliegveld Valkenburg
Zelf woon ik in Den Haag, en ga ik vaak met iemand mee die langs Leiden CS rijdt die me dan oppikt. En anders ga ik met de fiets, ook vrij goed te doen voor mij.
Als je een auto hebt is het helemaal geen probleem, zal ongeveer 40 minuten rijden zijn ofzo
voor meer info www.zhvc.nl
pi_36532381
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:27 schreef Keiichi het volgende:

[..]

De sport lijkt mij juist zo lang mogelijk boven blijven
In het begin (tijdens je DBO-periode, wanneer je nog met instructeur vliegt) leer je vooral het vliegen zelf en het krijgen van het "vlieggevoel". Dan kan je naar mijn mening gewoon lekker veel landingen en starts maken. Thermieken leer je natuurlijk wel tijdens de DBO, maar echt thermieken leer je jezelf tijdens je solo tijd (ben ik dus momenteel meebezig).
Nadat je je Glider Pilots License (GPL) hebt, begin je met prestatievluchten, zoals overlands, 5uurs vlucht ed.. Later als je genoeg ervaring hebt kan je oko wedstrijden vliegen, waar het draait om zsm van a naar b gaan.
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:53:30 #88
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36554131
Als het volgende weekend wat beter weer is, ga ik denk de zweefclub op Axel eens lastig vallen
pi_36555069
Verdomme, kloteregen maakt het veld zeiknat waardoor we niet konden lieren en er stond te veel crosswind voor slepen en het is nu superweer. Maar morgen weer een dag!! En die schijnt goed te worden
pi_36555618
maar ik heb nu wel een nieuwe logboekje
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:57:09 #91
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36555906
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
Verdomme, kloteregen maakt het veld zeiknat waardoor we niet konden lieren en er stond te veel crosswind voor slepen en het is nu superweer. Maar morgen weer een dag!! En die schijnt goed te worden
jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomen
pi_36556159
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:57 schreef Keiichi het volgende:

[..]

jammer dat jouw vliegclub best ver weg van hier zit, anders had ik daar wel weer even langsgekomen
Dan was je nog niet eens in de buurt gekomen Wij zitten op een militaire basis en je hebt een toegangspas nodig
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:21:01 #93
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36556524
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:07 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Dan was je nog niet eens in de buurt gekomen Wij zitten op een militaire basis en je hebt een toegangspas nodig
pi_36556558
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:21 schreef Keiichi het volgende:

[..]

ge-owned En wat had je anders willen doen? Helpen met de radiokeuring
pi_36556677
ik heb het een tijdje te druk gehad om te zweefvliegen, maar ik denk dat ik er binnenkort weer mee begin. nog even uitzoeken wat het kost hier in duitsland.
pi_36561407
Waarschijnlijk goedkoper dan hier, aangezien Duitsland toch wel een van de grootste zweefvlieglanden is....
Waar zit je ongeveer in Duitsland?
pi_36561438
Jena, in de buurt van erfurt.

ik wel eigenlijk nog steeds mijn zvb/rpl halen, heb al een stuk of 30 starts.
pi_36561613
tegenwoordig hier in der Niederlaenden GPL
Gewoon in Duitsland je dingen halen lijkt me, lekker daarzo knallen. Kan je ook nog eens je PPL-C erbij doen voor weinig poen
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:13:34 #99
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36562275
Heb net wat testjes voor theorie gedownload.

Ik weet van alles nog dondersweing, behalve van meteo
pi_36574932
Valt erg mee, toen ik mn theorie deed (begin klas 4 vwo ofzoiets) vond ik t erg goed te doen. Avond ervoor even geblokt verder niks aan gedaan. Ohja, voorschriften had ik in de trein geleerd
Wil je GPL halen of de Duitse papiertjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')