abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 13:35:04 #101
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36575195
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:26 schreef cheukert het volgende:
Valt erg mee, toen ik mn theorie deed (begin klas 4 vwo ofzoiets) vond ik t erg goed te doen. Avond ervoor even geblokt verder niks aan gedaan. Ohja, voorschriften had ik in de trein geleerd
Wil je GPL halen of de Duitse papiertjes?
GPL.

Duits is bij mij. Plus ik woon ook niet echt in de buurt van de duitse grens.
pi_36577575
Jij woonde toch in Duitsland?
laat maar, ik dacht dat je iemand anders was
Jij woont in Rotterdam zie ik net
Valkenburg bij Leiden ligt vrij dicht in de buurt.
Wel een mailtje sturen een week van te voren voor een toegangspas tot het veld (militair)
www.zhvc.nl
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 2 april 2006 @ 14:49:10 #103
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36577773
Ik woon in Breda

LostFormat is uit rotterdam
pi_36577879
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:43 schreef cheukert het volgende:
Jij woonde toch in Duitsland?
laat maar, ik dacht dat je iemand anders was
Jij woont in Rotterdam zie ik net
Valkenburg bij Leiden ligt vrij dicht in de buurt.
Wel een mailtje sturen een week van te voren voor een toegangspas tot het veld (militair)
www.zhvc.nl
ey ga vliegen jij
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36578077
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:49 schreef Keiichi het volgende:
Ik woon in Breda

LostFormat is uit rotterdam

Gilze is dan het dichtsbij denk ik> maar ook militair, dat dan weer wel
pi_36578146
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:52 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

ey ga vliegen jij
wilde vanochtend gaan, maar regende zo hard als de motherfocker, dus maar niet gegaan. Kmoet vanaaf ook nog wiskunde po maken, dus nu gaan heeft ook niet echt veel nut. Ik denk overigens toch dat het veld verzopen is
pi_36579313
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:59 schreef cheukert het volgende:

[..]

wilde vanochtend gaan, maar regende zo hard als de motherfocker, dus maar niet gegaan. Kmoet vanaaf ook nog wiskunde po maken, dus nu gaan heeft ook niet echt veel nut. Ik denk overigens toch dat het veld verzopen is
het veld is idd verzopen, dat was het bij ons gister verdomme ook
  zondag 2 april 2006 @ 21:39:52 #108
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36590573
quote:
YellowLedbetter had de drang om te reageren, ik de drang om hem te bannen.
Dat gevoel kreeg ik bij hem.
Die naam kwam me al zo bekend voor...
pi_36592526
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

vertel eens
pi_36761991
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ja, vervloekt nog aan toe. Nu heb ik een onzin ban

Maar OT: Ik zat er zo aan te denken dat de grootste prestatie van zweefvliegen, en in ieder geval een van de bijzonderste, het solo gaan is . Dus nu vroeg ik me af na hoeveel starts de fok!kende zweefvliegers solo zijn gegaan?

Natuurlijk, omdat ik de vraag stel, zal ik wel beginnen. Ik heb mijn logboekje er nog eens op na geslagen en zoals ik me al goed herinnerde was dat na 118 starts. Als je dan bedenkt dat de gemiddelde leerling rond de 60/70 starts solo gaat dan heb ik misschien toch wat verkeerd gedaan Maar ik merk wel dat ik door die vele starts al in veel weertypes heb gevlogen met instructeur en mezelf nu dus heel goed kan redden. Ik denk dat ik daar dan ten opzichte van anderen misschien wel een voordeel van heb gehad. En natuurlijk om mezelf niet prutserig over te laten komen zeg ik maar even wat de mensen op onze club ook vaak zeggen:'Degene die pas laat solo gaan worden meestal hele goede piloten'! En natuurlijk is dat zo
pi_36762924
Ik heb het al eerder geroepen en ik roep het opnieuw. Starts maken geen zak uit. Iedereen (!) die ik ken is na 15 tot 25 uur vliegen solo gekomen. Starts varieren daarbij van 20 tot over de 200.

Zelf kon ik eigenlijk solo na 70 starts en 15 uur, maar toen was het seizoen afgelopen
Uiteindelijk na 113 starts en 20 uur solo gekomen.
pi_36763938
als we het over uren hebben ben ik na ongeveer 19 uur solo gegaan
pi_36767324
Gemiddelde van het aantal starts bij 1e solo in de laatste 2 jaar bij onze club ligt denk ik zo rond 50/60 ofzo en ons veld kennende geen 15uur.

Mijn eerste solo was trouwens mijn 91e start met zo'n 15uur ongeveer...
Ook anders dan anderen vond ik mijn eerste solo niet zo boeiend,het blijft natuurlijk wel meer hangen dan je andere vluchten, maar ik vond het net zo spannend als al die andere vluchten...

Laatste dag zomerkamp Terlet, voor mij was er al iemand solo gekomen dezelfde dag.
Om 12.21 is mijn eerste start van de dag. Het lukt mij niet om boven te blijven, wat sommige anderen wel lukt, na 7 minuten sta ik weer op de grond. Was een vrij nette vlucht. Kist weer in de rij, toen kregen we te horen dat ie op nummer 1 moest, dus wij de 13 op nummer 1 zetten. Ik was al bezig met het lood(ballast) eruit te halen, komt de instructeur naar me toe en vertelt dat ik nog een keer mag. Ik had al iets van dat ik eindelijk eens een keertje solo moest komen, dus eigenlijk wel een beetje verwacht. Echter dacht ik dus dat dit een checkstart was. Ik ging alvast zitten, mn instructeur komt aangelopen, en zet de riemen achter vast. Geeft nog een laatste briefing, en dan gaat de kap dicht. Ik doe de pre-flight cockpit check, alles in orde en ik steek mn duim op. Zoals het is helpt de instructeur die mij solo heeft gelaten mij weg. Wat ik heb vernomen, is dat de stuurorganen veel anders aanvoelen, omdat je veel lichter bent, dit voel ik ook vrij duidelijk, maar het voelt daarnaast ook weer heel gewoon, precies hetzelfde zoals die 90x ervoor. Het waait niet hard, maar een relaxt doch stevig briesje. De wind staat ongeveer 30graden cross denk ik.(weetik niet meer precies) Ik kwam op ruim 500m los, en draaide weer een paar rondjes, voelde wel enkele schoppen, maar ik kon er niks mee. Na zo'n 5 minuten zat ik weer ongeveer op circuithoogte, ik maak een heel net circuit, netjes opgestuurd, maar ik begin een beetje hoog op final. Maarja, daarvoor heb je oa die remkleppen. Ik mik op een goeie snelheid met de knuppel en ik zoek een mooi punt met mn kleppen. Het veld is een beetje heuvelachtig, maar ik heb hier de afgelopen week vrij vaak gevlogen, dus weet wel ongeveer hoe het staat. Ik mik ongeveer 2 vliegtuiglengtes voor het doellandingsveld en begin daar af te vangen, ik kijk naar de horizon en haal de knuppel naar achter, ik blijf nog vrij lang hangen, net achter het doellandingsveld raak ik de grond, en rem. Kap gaat open en ik wacht tot dat ik word opgehaald. Zoals verwacht is de groep groter dan normaal en worden er wat handjes geschudt. Zo dat was mijn eerste solo.
De tweede kwam er gelijk achteraan, echter vloog ik ditmaal een wolk bijna in, dus op 450m ontkoppelt en gelijk de kleppen erbij, ik ging steeds harder 90,100,110,120,130, dus toen nog meer kleppen getrokken totdat ik weer onder de wolk uitkwam. Vlucht was niet thermisch en na 6 minuten stond ik weer op de grond. De meute hadintussen de emmers die eerder op dag waren gebruikt weer tevoorschijn gehaald. Zodra ik op de grond sta krijg ik ze over me heen.
pi_36767506
mijn excusus voor het bovenstaande verhaal, misschien een tikje te lang
pi_36767523
Hehe, gelukkig doen wij dat niet met water Wij krijgen een bosje vers geplukte bloemen... En wij maken onze eerste solo ook niet op de 2-zitter waar we les op hebben maar op de ASK-23. Ik ging trouwens solo tijdens het avondvliegen op dinsdag. Ik had daarvoor 2 nette starts met de 21 en ik duw de kist dus terug naar de startplaats. Komt de instructeur naar mij toe:'Zeg, wat dacht je van een 23?' Natuurlijk wel goed he Wel een beetje spannend die eerste keer, maar dat lijkt me normaal. Komt nog bij dat de 23 een stuk lichter stuurt dan de 21, dus ik was bij mijn eerste solo landing een beetje te vroeg met afvangen
pi_36768962
Mijn eerste 23 landing stonk ook
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:16:39 #117
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36772877
Doden bij ongeluk sportvliegtuig Zuid-Holland

Een ongeluk met een motorzweefvliegtuig
pi_36773037
Het bizarre is dat een aantal nieuwsberichten het over 6 inzittenden hebben... het zijn tweezitters, ik vloog er regelmatig op.

Anyway, die zal wel een huis oid in zijn gevlogen
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:31:30 #119
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36773274
In het artikel staat nergens dat er 6 man in zat. enkel 6 'betrokkenen'
pi_36773390
Op NU.nl wel. ANP is nogal vaag...
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:45:13 #121
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36778944
Het artikel was gewijzigd in tussentijd al

Het zou gaan om deze kist. Enigste RF5 van valkenburg.
pi_36780249
pi_36792436
heerlijk vliegweer...
pi_36793324
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:59 schreef cheukert het volgende:
heerlijk vliegweer...
ja verdomme, en ik zit thuis te leren voor de schoolexamenweek Het leven is niet eerlijk, ik kijk op teletext vanochtend en het zou tot 1200 meter gaan....vanavond maar es vragen aan lui die wel gevlogen hebben. En nu weer leren...
  zondag 9 april 2006 @ 16:45:28 #125
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36796051
Zouden ze vanavond nog ergens aan het vliegen zijn
pi_36796072
Niet bij ons, er wordt helemaal niet gevlogen, vanwege onderzoek naar het tragische ongeval van gister...
pi_36798371
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:45 schreef Keiichi het volgende:
Zouden ze vanavond nog ergens aan het vliegen zijn
Ga kijken zou ik zeggen Ik hoorde net dat er 1,5 uur is gevlogen met de nieuwe ls-4 van de club dus het was wel goed thermisch
pi_36799040
Autoreply zit waarschijnlijk nu waarschijnlijk heerlijk te boren...
pi_36799780
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:25 schreef cheukert het volgende:
Autoreply zit waarschijnlijk nu waarschijnlijk heerlijk te boren...
of te borrelen
pi_36800139
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:53 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

of te borrelen
Maar een tweezitter, de andere staat nog bij Grob... AR heeft vanmiddag wel gescheurd, maar dan op motor. Thermisch was het übergoed, maar laag, 600 meter in ZLD en (geschat) bij breda iets van 1100 oid.

M'n seizoen wordt steeds korter, laatste vlucht vorig jaar: 20 juli oid
pi_36800219
zegnou zelf, die Janus is toch wel chiller dan die doos van een twin?
Is die standard Libelle trouwens een privekistje?
pi_36801667
Jazeker. Er passen echter slecht twee mensen in... je was vanmiddag op MZ?

15 is prive, te koop, zwaar gepimped en vliegt heerlijk

Deze kist dus:

pi_36801866
noop, dagje thuis gehangen
Eerst van plan om naar t veld te gaan, maar er zou sowieso niet gevlogen worden ivm met onderzoek en het was ook onduidelijk of het veld wel open was (militair)

geen poen voor een privekist, al heb ik er voorlopig nog niet zoveel aan.

Die kist met jou erin lijkt trouwens wel erg ruim
  zondag 9 april 2006 @ 20:41:20 #134
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36803159
Ik heb een zwever in de lucht boven woensdrecht gespot eerder deze avond.

Ik wou zelf eigenlijk helemaal naar Burgh Haamstede rijden in het mom van lekker naar het strand te gaan en dan gewoon kijken of er iemand toevallig was Maar niet ieder waarmee ik wegging was het daar mee eens
pi_36808436
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:41 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een zwever in de lucht boven woensdrecht gespot eerder deze avond.

Ik wou zelf eigenlijk helemaal naar Burgh Haamstede rijden in het mom van lekker naar het strand te gaan en dan gewoon kijken of er iemand toevallig was Maar niet ieder waarmee ik wegging was het daar mee eens
Was bij ons (Midden-Zeeland) langsgekomen, je had zo mee kunnen vliegen
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:02 schreef cheukert het volgende:
noop, dagje thuis gehangen
Eerst van plan om naar t veld te gaan, maar er zou sowieso niet gevlogen worden ivm met onderzoek en het was ook onduidelijk of het veld wel open was (militair)

geen poen voor een privekist, al heb ik er voorlopig nog niet zoveel aan.

Die kist met jou erin lijkt trouwens wel erg ruim
Twee jaar geleden heb ik de neushaak vervangen. Ik was de enige die erbij kon en ik zat op den duur ook klem. Tijdens de vlucht zit je prima, maar wel vast met heupen en schouders. Lengte is geen probleem en het bijbehorende gevoel is perfect, jij vliegt, je zit niet in een plastic doos

En geen poen voor een privekist? Huur er eentje. Er staat een libelle (niet de 15) te huur, 500 euro voor twee weken. Als je naar een lierveld in Frankrijk gaat met een vriend kan je om de dag vliegen, heb je een ophaler en vlieg je voor 350 euro netto 7 dagen...

De enige reden dat ik dat niet doe is dat ik al een privekist heb
pi_36808604
nouja, dat ik geen privekist heb komt ook doordat ik nog geen gpl heb, geen rijbewijs, geen auto met trekhaak en ga zo maar door enkel een fiets

stoerlap die AR met zn eigen kist, watvoor is t?
  zondag 9 april 2006 @ 23:19:56 #137
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36808877
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Was bij ons (Midden-Zeeland) langsgekomen, je had zo mee kunnen vliegen
[..]
Als je dat nou eerder vertelt

De 10daagse vooruitzichten geven voor het volgende weekend wel redelijk/goed weer. Dan kan ik mooi wel even langskomen
Als ik iedereen thuis laat, dan kan ik gaan waar ik wil zonder dat iemand weer eigenlijk ergens anders heen wil of naar huis (zoals vandaag dus )
pi_36810793
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:19 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Als je dat nou eerder vertelt

De 10daagse vooruitzichten geven voor het volgende weekend wel redelijk/goed weer. Dan kan ik mooi wel even langskomen
Als ik iedereen thuis laat, dan kan ik gaan waar ik wil zonder dat iemand weer eigenlijk ergens anders heen wil of naar huis (zoals vandaag dus )
Ik zit waarschijnlijk vrijdag nog in Duitsland (kist ophalen), vrijdag is alv en de rest van het weekend dus vliegeren. Bel/mail ff als je komt, dan geef ik het alvast door.

@ Cheuk: Zowel onze Discus als Janus heb ik meer dan de helft van het aantal uren/jaar op... defacto dus privekisten. Dit jaar weer twee weken wedstrijdboren+ twee weken bergvliegen
pi_37019296
weer eens gevlogen, 7 minuten startjes dat dan weer wel
en zicht was pauper, ik kon den haag niet eens zien liggen
  maandag 17 april 2006 @ 11:35:07 #140
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37027220
quote:
THERMIEK: MEEST MATIG, IN DE LOOP VAN DE MIDDAG IN
OPKLARINGSGEBIEDEN LOKAAL VRIJ KRACHTIG.
Daar moet meer uit te halen zijn
pi_37181933
omfg, wat doe ik dacht ik toen ik net zo wakker werd Want het zonnetje scheen volop en het leek me goed weer en ik had toegezegd te komen werken. Maar gelukkig begint het al te matigen Eigenlijk was ik van plan om vanochtend te gaan vliegen maar toen was ik veel te moe enzo...
  zondag 23 april 2006 @ 09:03:25 #142
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_37204804
Mja dat was gister dus niet het weer wat ze voorspelden hopen dat het vandaag wat meer gaat worden
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_37205062
Vandaag wordt het begin v.d. dag goed... behalve aan de kust, er hangt nu al cirrus.

AR heeft dit jaar al 7 minuten gevlogen
  zondag 23 april 2006 @ 11:50:08 #144
43311 jozef444
pi_37206945
Net nog even op t veld geweest, was al iemand die een belletje te pakken had gehad maa rweer terugkwam omdat ie nog maar aan t invliegen was
pi_37208473
Het weer ziet er nu wel aardig uit, baal dat ik nu niet kan vliegen...

Overigens over het aantal starts en solo gaan: na 56 starts zou ik solo gegaan hebben, als er horizon geweest was stomme wolkenbasis op 300 meter
Uiteindelijk is het het jaar erop geworden met 63 starts
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_37211518
Mijn wraak volgt deze zomer wel, dat kutweer hier in Nederland kan je toch niet op rekenen.

Aangezien er toch nog redelijke wat zweverige personages rondhoppen hiero, zit er nog iemand in juli/augustus in het buitenland? (En dan speciaal in NO Frankrijk of de Alpen?) Altijd leuk om ff langs te komen buurten
  zondag 23 april 2006 @ 14:36:16 #147
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37212948
Vanuit de noordzee trekt er nu alweer een regengebied binnen.

En ik heb nog steeds geen enkele club tot zover lastig gevallen
pi_37218872
ik heb het hele weekend niet gevlogen
pi_37219524
net thuis, 2 startjes gemaakt, 1e nog een beetje soort van stijgen op gepikt, van 350 naar 450. 2e was niks.... in de middag begon t te regenen
pi_37219550
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:58 schreef cheukert het volgende:
net thuis, 2 startjes gemaakt, 1e nog een beetje soort van stijgen op gepikt, van 350 naar 450. 2e was niks.... in de middag begon t te regenen
je post gewoon hetzelfde in 2 topics joh. Ik heb je wel door, je wilt gewoon je postgehalte opkrikken!
pi_37219616
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

je post gewoon hetzelfde in 2 topics joh. Ik heb je wel door, je wilt gewoon je postgehalte opkrikken!
nee, ik wil onze topics een beetje hoog houden
pi_37219690
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:01 schreef cheukert het volgende:

[..]

nee, ik wil onze topics een beetje hoog houden
het slaat inderdaad wel allemaal een beetje dood. Misschien moet er gewoon een centraal vliegtopic komen ofzo
  zondag 23 april 2006 @ 18:31:32 #153
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37220507
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

het slaat inderdaad wel allemaal een beetje dood. Misschien moet er gewoon een centraal vliegtopic komen ofzo
Er moeten gewoon meer mensen gaan zweefvliegen

Ik heb me het al voorgenomen iig
pi_37221275
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:31 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Er moeten gewoon meer mensen gaan zweefvliegen

Ik heb me het al voorgenomen iig
wanneer dan Duurt lang met je hoor
  zondag 23 april 2006 @ 19:04:14 #155
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37221579
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:55 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

wanneer dan Duurt lang met je hoor
Ik laat het beetje te veel af hangen van andere mensen. Als ik op pad ga, wil ik altijd zoveel mogelijk dingen doen. Meeste dingen zijn saai om in je uppie te doen (Ik wil dan bv ook graag dan langs het strand bv )
Verder wacht ik soms ook iets te veel het weer af
pi_37221698
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:04 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik laat het beetje te veel af hangen van andere mensen. Als ik op pad ga, wil ik altijd zoveel mogelijk dingen doen. Meeste dingen zijn saai om in je uppie te doen (Ik wil dan bv ook graag dan langs het strand bv )
Verder wacht ik soms ook iets te veel het weer af
kun je niet gewoon een keer een email sturen naar een of andere club dan?
  zondag 23 april 2006 @ 19:20:28 #157
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37222159
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:07 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

kun je niet gewoon een keer een email sturen naar een of andere club dan?
emails reageren sommige niet echt op. Althans, heb er wel paar gemailt, maar nooit meer iets van gehoord. (bv woensdrecht en gilze-rijen)
pi_37224605
Ik ken van iedere club wel iemand, gewoon ff naar mij mailen

Maarre, bel/mail gewoon ff een normaal lid, die reageren altijd wel snel hoor.

Goed, ik vlieg dus in mei ook niet meer thermisch als het een weekendje tegen zit
  maandag 24 april 2006 @ 10:32:05 #159
43311 jozef444
pi_37237685
Autoreply waarschijnlijk zit ik wel in t buitenland in juli maar dan zal t tsjechie zijn wel een leuk overlandje frankrijk - tsjechie

Ben zelf sinds afgelopen zaterdag na er twee jaar geleden mee gestopt te zijn weer opnieuw begonnen , en moet zeggen heb nog geen 1x zoveel lol gehad in t vliegen als afgelopen zaterdag
pi_37240263
@jozef: welke club?
  maandag 24 april 2006 @ 12:13:38 #161
43311 jozef444
pi_37240325
AC nistelrode
pi_37242840
Is er ook een minimale lengte die iemand moet hebben om te mogen zweefvliegen?
pi_37245326
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:40 schreef Wolter het volgende:
Is er ook een minimale lengte die iemand moet hebben om te mogen zweefvliegen?
nee, dat hoeft niet. Maar het is wel zo makkelijk dat je geen lilliputter bent
  maandag 24 april 2006 @ 15:04:41 #164
43311 jozef444
pi_37245422
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

altijd wel voldoende loodkussens en gewone kussens maarja afgelopen zaterdag zaten we ook te kijken of er wel iemand achter in de tweezitter zat jongen kwam net met zen kruin boven de kap uit
pi_37245628
dan had ie een mooi uitzicht
pi_37245908
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ik weet dat het misschien een beetje lastig is om in te schatten maar ik ben zelf 1.92 m en waar ik mee wil gaan zweefvliegen is 1.42 m. Levert dat voor 1 van ons 2en problemen op? Oja, is het ook mogelijk om in Leeuwarden met 2 pasagiers tegelijk te vliegen onder begeleiding (dus niet zelf vliegen)?

[ Bericht 10% gewijzigd door Wolter op 24-04-2006 15:46:27 (extra vraag) ]
  maandag 24 april 2006 @ 15:45:24 #167
43311 jozef444
pi_37246691
achja bij ons wordt er nog veel op hout gevlogen alleen vanwege men lengte begin ik al meteen op plastic ooh wat een ramp
pi_37246862
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:20 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ik weet dat het misschien een beetje lastig is om in te schatten maar ik ben zelf 1.92 m en waar ik mee wil gaan zweefvliegen is 1.42 m. Levert dat voor 1 van ons 2en problemen op? Oja, is het ook mogelijk om in Leeuwarden met 2 pasagiers tegelijk te vliegen onder begeleiding (dus niet zelf vliegen)?
Wat ik hier dus uit op maak is dat jij samen met een ander, die ook nog nooit heeft zweef gevlogen, wil gaan vliegen maar dat hij 50 cm korter is? Het is inderdaad erg vaag maar op je 2de vraag kan ik wel makkelijk antwoord geven. Dat wil namelijk niet omdat de meeste zweefvliegen( op een paar uitzonderingen na) 1 of 2 zitters zijn en dus geen 3 zitters dus met 2 passagiers tegelijk gaat niet lukken.
  maandag 24 april 2006 @ 15:58:07 #169
43311 jozef444
pi_37247021
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:52 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Wat ik hier dus uit op maak is dat jij samen met een ander, die ook nog nooit heeft zweef gevlogen, wil gaan vliegen maar dat hij 50 cm korter is? Het is inderdaad erg vaag maar op je 2de vraag kan ik wel makkelijk antwoord geven. Dat wil namelijk niet omdat de meeste zweefvliegen( op een paar uitzonderingen na) 1 of 2 zitters zijn en dus geen 3 zitters dus met 2 passagiers tegelijk gaat niet lukken.
je moet even zoeken

maandag 24 april 2006 @ 16:00:24 #170
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37247095
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:58 schreef jozef444 het volgende:

[..]

je moet even zoeken

[afbeelding]
Hebben ze ook een familie uitvoering, SUV achtig ofzo
  maandag 24 april 2006 @ 16:01:11 #171
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37247128
quote:
Dit is de eenvoudigste manier om kennis te maken met het vliegen. U maakt één vlucht met een ervaren piloot. De vlucht duurt ongeveer 15 minuten. Aan het einde van de vlucht krijgt u ter herinnering een doopvluchtcertificaat.
Voor ¤37 op Terlet, bij Arnhem??
Is dit de moeite waard?? Lijkt me namelijk wel een leuke ervaring
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 24 april 2006 @ 16:03:04 #172
43311 jozef444
pi_37247186
Passagiersvluchtje is altijd leuk 37 euro is wel duur vind ik zelf maargoed
pi_37247289
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:01 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Voor ¤37 op Terlet, bij Arnhem??
Is dit de moeite waard?? Lijkt me namelijk wel een leuke ervaring
Informeer gewoon bij het dichtsbijzijnde zweefvliegveld, prijzen en beleving ontlopen elkaar niet zoveel. Terlet is commercieël, dus je bent snel(ler) aan de beurt en duur.
  maandag 24 april 2006 @ 16:06:54 #174
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37247307
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:03 schreef jozef444 het volgende:
Passagiersvluchtje is altijd leuk 37 euro is wel duur vind ik zelf maargoed
Wat is een beetje een normale prijs ervoor?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 24 april 2006 @ 16:07:58 #175
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37247340
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Informeer gewoon bij het dichtsbijzijnde zweefvliegveld, prijzen en beleving ontlopen elkaar niet zoveel. Terlet is commercieël, dus je bent snel(ler) aan de beurt en duur.
Terlet is op een kwartiertje rijden met de auto van mij Daarom lijkt het me ook wel mooi om m'n eigen omgeving uit de lucht te zien.
LastFM
  maandag 24 april 2006 @ 16:10:47 #176
43311 jozef444
pi_37247421
ah dan moet je gewoon terlet pakken ik weet dat de prijs bij ons op de club 26 euro is. maar je moet idd gewoon lekker bij je in de buurt pakken dan en terlet is ook niks verkeerds mee
pi_37247468
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:58 schreef jozef444 het volgende:

[..]

je moet even zoeken

[afbeelding]
Daarom zei ik ook enkele uitzonderingen maar wel een lachen kist.

En over die passagiersvluchten, die zijn bij osn nu 15 euro dacht ik.
  maandag 24 april 2006 @ 16:16:13 #178
43311 jozef444
pi_37247595
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:12 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook enkele uitzonderingen maar wel een lachen kist.

En over die passagiersvluchten, die zijn bij osn nu 15 euro dacht ik.
weet nog toen bij die eerste pic dat ik dacht dat t een photoshop was
pi_37247711

alhoewel het niet erg duidelijk te zien is schijnt dit ook een 3 zitter te zijn
  maandag 24 april 2006 @ 16:26:30 #180
43311 jozef444
pi_37247942
hmzz ok 2 naast elkaar + 1 dervoor oid ?
pi_37248016
Ik denk het, watn hij lijkt me redelijk breed. Of er zit er 1 in de romp verstopt
  maandag 24 april 2006 @ 16:32:30 #182
43311 jozef444
pi_37248155
Goe4 + 1 configuratie dus
pi_37248168
Watwatwat?
  maandag 24 april 2006 @ 16:34:20 #184
43311 jozef444
pi_37248215
Gö 4

lekker knusjes naast elkaar vliegen
pi_37248513
oh, aha vandaar
pi_37248569
Die stemme is ook wel een leuk ding, ziet er alleen niet uit
  maandag 24 april 2006 @ 17:13:58 #187
43311 jozef444
pi_37249512
Woei kom er net achter dat ik zaterdag niet hoef te werken (hoera voor koninginnedag ) das dus zaterdag en zondag lekker vliegen
pi_37249545
en daarna ook weer de hele week want dan is het meivakantie he En dan ga ik al mijn vvo er doorheen rossen en mijn doellandingen doen enzo
  maandag 24 april 2006 @ 17:26:20 #189
43311 jozef444
pi_37249895
ehm neuh dan ist weer studeren en niet vliegen helaas en we vliegen ook alleen maar op de weekenden
pi_37249924
haha, hebbe jullie geen kampen lullig
  maandag 24 april 2006 @ 17:30:48 #191
43311 jozef444
pi_37250024
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
haha, hebbe jullie geen kampen lullig
jawel maar ik ben geen jeugd
pi_37250128
aha vandaar. Je bent een gpl'er
  maandag 24 april 2006 @ 18:06:49 #193
43311 jozef444
pi_37251072
neuh net begonnen weer met vliegen
pi_37251230
aha, een herintreder dus
  maandag 24 april 2006 @ 18:13:30 #195
43311 jozef444
pi_37251281
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
aha, een herintreder dus
yupz weer lekker van voor af aan beginnen
pi_37251704
hoeveel starts had je?
  maandag 24 april 2006 @ 19:06:22 #197
43311 jozef444
pi_37252712
niet zo veel weet t zo niet meer
pi_37253369
weet het niet meer Hoeveel heb jij er eigenlijk Cheukert? Ik heb er op het moment 199
pi_37255085
iets tussen 120 - 130 ofzo
al nieuw boekje gehaald ?
pi_37255209
Jajaja, het nieuwe boekje was al een tijdje geleden gehaald. Maar tot nu toe nog niet zo veel gevlogen he. Ik moest er aan het begin van het jaat nog 6 tot de 200 en nu nog 1...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')