quote:AMSTERDAM – Defensie werkt aan een aangepast gevechtstenue voor vrouwen. De huidige standaardmaten zijn gebaseerd op het mannenlichaam en is daardoor niet altijd even comfortabel voor vrouwelijke militairen.
Van het zogeheten dagtenue bestaat al een vrouwelijke versie, zo vertelt woordvoerder van het ministerie van Defensie Patricia Sonneveld dinsdag aan HP de Tijd.
Het kledingbedrijf van Defensie KPU werkt momenteel aan de nieuwe lijn. Het is nog onbekend wanneer de nieuwe gevechtskleding klaar is voor gebruik.
In Nederland is negen procent van de militairen vrouw.
bron: http://www.nu.nl/politiek(...)kleding-vrouwen.html
Aangepaste gevechtskleding voor vrouwen bestaat toch alquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:28 schreef Mark94 het volgende:
Kom niet zeuren dat ik dit in [DEF] Algemeen Defensie Nieuws topic #2 moet plaatsen want dit verdient toch echt een eigen topic!
[..]
Dat is burgerkleding met een camoprint, dat kun je geen gvt noemen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Aangepaste gevechtskleding voor vrouwen bestaat toch al
[ afbeelding ]
Goeie, maar helaas.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor een vredes actie ergens in de tropenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:56 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Dat is burgerkleding met een camoprint, dat kun je geen gvt noemen.
Ja en vol onder de parasieten terugkomen, lekker hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor een vredes actie ergens in de tropen
quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Ja en vol onder de parasieten terugkomen, lekker hoor
Zijn ze iig flexibel en hoef je niet bang te zijn om nat te wordenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij snapt 't niet helemaal he.quote:
't is nou niet echt alsof het een serieuze post was eh :pquote:
Johquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:30 schreef Esses het volgende:
[..]
't is nou niet echt alsof het een serieuze post was eh :p
Maar ik vond 't nog steeds een goede suggestie voor een GVT... althans voor 5% van de defensie vrouwenquote:
quote:
Waarom? Alleen zodat bepaalde mannen opgegeild kunnen worden?quote:
Is dat inclusief opblaasbaar modderbad?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe fijn ik billen, heupen en tieten ook vind, ik ben het wat dit betreft met Maitje eens. Heel erg onhandig.quote:
Ik snap idd ook niet zo waarom deze dames mooi zijnquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gatverdamme ey, ben net wakker man!
No idea wat het probleem van deze Spaanse Militairen is, maar ze zullen vast ook wel KPU problemen hebben daar, die kleren zijn gewoon veel te klein..echt belachelijk ziet dit eruit..quote:
zeug?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
No idea wat het probleem van deze Spaanse Militairen is, maar ze zullen vast ook wel KPU problemen hebben daar, die kleren zijn gewoon veel te klein..echt belachelijk ziet dit eruit..
Een wonder dat die zeug die half in die m113 zit nog geen VRA'tje aan het invullen is voor een nieuwe broek, ding scheurt bijna uit zijn voegen.
Ik weet niet wat jij onder zeug verstaat, maar die meisjes op de foto zijn alles behalve zuigen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
No idea wat het probleem van deze Spaanse Militairen is, maar ze zullen vast ook wel KPU problemen hebben daar, die kleren zijn gewoon veel te klein..echt belachelijk ziet dit eruit..
Een wonder dat die zeug die half in die m113 zit nog geen VRA'tje aan het invullen is voor een nieuwe broek, ding scheurt bijna uit zijn voegen.
Zij is echt niet dik...quote:Op zondag 19 september 2010 15:08 schreef Pumatje het volgende:
zeug is dikke vrouw,
en what the fuck. m113's ?
Kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet wat een M113 is... of vindt je het niet meer van deze tijd dat deze vtgn nog bestaan?quote:Op zondag 19 september 2010 15:08 schreef Pumatje het volgende:
zeug is dikke vrouw,
Vrouwen met wapens zien er uit als.. kinderen met seksattributen. Out of context, niet serieus te nemen en eigenlijk ook helemaal niet wenselijk.quote:
Ja maar ik zie op de foto geen dikke vrouwquote:Op zondag 19 september 2010 15:08 schreef Pumatje het volgende:
zeug is dikke vrouw,
Stel je niet aan zegquote:Op zondag 19 september 2010 16:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vrouwen met wapens zien er uit als.. kinderen met seksattributen. Out of context, niet serieus te nemen en eigenlijk ook helemaal niet wenselijk.
Hoop dat je wel snapt dat die foto al een paar jaar oud is.quote:Op zondag 19 september 2010 15:08 schreef Pumatje het volgende:
zeug is dikke vrouw,
elk voordeel heeft zijn nadeelquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:52 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waarom? Alleen zodat bepaalde mannen opgegeild kunnen worden?
Ik denk dat 9 van de 10 vrouwen die het leger in gaan of zitten daar niet zo op zitten te wachten.
Daarbij, hoe strakker iets zit hoe moeilijker je je kunt bewegen.. gaan ze straks weer lopen zeiken dat we nog langzamer zijn...
Ja en dan achteraf gaan zitten zeuren....quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
elk voordeel heeft zijn nadeeliets trager maar beter uitzicht ik zeg niks mis mee
Hoe je het ook went of keert, defensie blijft een mannenwereld. Dus zo gek vind ik het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog helemaal geen tenue's voor vrouwen waren.
alle mannen over 1 kam scherenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja en dan achteraf gaan zitten zeuren....![]()
Ik ken mannen langer dan vandaag!!
[..]
Hoe je het ook went of keert, defensie blijft een mannenwereld. Dus zo gek vind ik het eigenlijk niet.
2equote:Op zondag 19 september 2010 16:06 schreef leovanw het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet wat een M113 is... of vindt je het niet meer van deze tijd dat deze vtgn nog bestaan?
reactie zelf verplaatst naar het topic: '[DEF] Herkenningsquiz #12 Van kogellager tot benenwagen'. Daar hoort het m.i. meer thuis...quote:Op donderdag 23 september 2010 23:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
2e
iedereen heeft M113's,en het is iig geen ascod op de foto..
mja m113 heeft een laadklep en deze hebben een deur, zal wel een variant zijn.
Deffers staan er algemeen om bekend dat ze het nooit bij 1 onderwerp kunnen houdenquote:Op vrijdag 24 september 2010 07:09 schreef seasushi het volgende:
Huh? ascot, stevie wonder, M113, laadklep? Dit topic krijgt een verassende wending
Als het op het einde van de eerste pagina nog steeds ontopic is (of zelfs maar misschien) dan is het [DEF]-onwaardig..quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:09 schreef seasushi het volgende:
Huh? ascot, stevie wonder, M113, laadklep? Dit topic krijgt een verassende wending
Orde ver te zoeken?quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:33 schreef m.k het volgende:
ja een topic zomaar sluiten is inderdaad niet goed. maar de orde is hier ver te zoeken naar mijn mening, maarja misschien hoort dat wel bij defensie
ja de orde is hier ver te zoeken. neem dit topic nou als voorbeeld wij praten over moderaten in een defensie kleding topic.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Orde ver te zoeken?
Iedereen moet gewoon lekker zeggen wat hij/zij op zijn hart heeft..
je werkt zeker niet bij Defensie of wel?
quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:36 schreef Rave_NL het volgende:
Offtopic gaan om je gal te spuwen dat lui offtopic gaan..
Ga naar feedback!
En snel een beetje!
precies... now we're talking...quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:04 schreef Pumatje het volgende:
Leo wil het vast graag weer hebben over Defensie meisjes in de kleine kleertjes
So am I...quote:
Voor jullie bedoel je toch? Anyway nice looking... uniforms. Have a cup ofquote:Op maandag 27 september 2010 14:51 schreef m.k het volgende:
hier 592 pagina's met vrouwelijke militairen voor je
Volgens mij was dat de meeste bekeken thread op mp.netquote:Op maandag 27 september 2010 14:51 schreef m.k het volgende:
We hadden het toch over nederlandse dames uniform?quote:Op maandag 27 september 2010 14:51 schreef m.k het volgende:
Is dat zo erg?quote:Op maandag 27 september 2010 19:13 schreef Maitje het volgende:
[..]
We hadden het toch over nederlandse dames uniform?
Zie hier volgens mij alleen maar buitenlandse!
Ja, want we gaan weer offtopic!quote:Op maandag 27 september 2010 19:18 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is dat zo erg?![]()
Zuid Europese vrouwen.
Dit is DEF, wat had je anders verwacht?quote:
Dan zeg ik: banaan.quote:Op maandag 27 september 2010 20:14 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dit is DEF, wat had je anders verwacht?![]()
Als het niet offtopic is na de eerste paar posts is er iets mis.
Dalijk valt je bak koffie nog uit je handen.quote:Op maandag 27 september 2010 21:53 schreef KingSizePinda het volgende:
Maar goed, laat ze de kleren niet aanpassen. Kost alleen maar geld en dan kan ik dadelijk niet meer fatsoenlijk mijn bakkie koffie declareren
Je kunt overdrijvenquote:Op maandag 27 september 2010 20:14 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dit is DEF, wat had je anders verwacht?![]()
Als het niet offtopic is na de eerste paar posts is er iets mis.
Ja dat ook.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:46 schreef paintmeester het volgende:laten ze eerst maar zorgen bij het KPU op tijd weer wat spullen kan leveren. Zoals baretten, rugzakken, en laarzen.
![]()
Als dat weer op de rails zit, dan moet je aan dit soort 'nice to have' projecten beginnen. Zorg eerst maar dat je nieuwe militairen kan kleden en dat je actief dienend personeel ook voorziet van spullen.
Ik wacht verdomme al 6 maanden op mijn spullen
Weet niet hoe strak ze daarin zijn op de KMS? Je kunt als je wat verder bent in de opleiding het gewoon aan je kader vragen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:23 schreef Maitje het volgende:
Mag je bijvoorbeeld ook eigen sokken gebruiken in je kisten? Ook als je gewoon aan de KMS begint?
Inderdaad.. misschien dat je wat meer vrijheid krijgt na de 1e 4 maanden, maar ligt aan je kader denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:23 schreef Pumatje het volgende:
Jij gaat gewoon de bruin/groene sokjes dragen daarzo in het begin
quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:23 schreef Pumatje het volgende:
Jij gaat gewoon de bruin/groene sokjes dragen daarzo in het begin
Hmm oke.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:29 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Weet niet hoe strak ze daarin zijn op de KMS? Je kunt als je wat verder bent in de opleiding het gewoon aan je kader vragen.
Ik draag zelf gewoon eigen sokken... Zolang die zwart zijn krijg ik geen commentaar.
Thnx!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef Deathwings het volgende:
Zolang het maar niet zichtbaar is onder je woodland tshirt of zandkleurig shirt.
Godverdomme maitje dit gaat je allemaal uitgelegd worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Maitje het volgende:
[..]
[..]
Hmm oke.
Oke, oke nog een stomme vraag!![]()
Ik heb altijd een (zwart) hempje onder mijn shirts aan. Mag je dat ook gewoon onder je normale uniform/gevechtspak dragen?
Heej.. ik mag het toch vragen!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Godverdomme maitje dit gaat je allemaal uitgelegd worden.
Jij begint INI-1 ...dus jij gaat 98% door hare majesteit gekleed worden.
ondergoed moet je zelf doen.. maar daar houd t op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |