http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855quote:UPDATE:
Uit zeer betrouwbare bron is ons bekend geworden, dat de voorste motorrijder moest afremmen voor een vóór hem rijdende auto, die onverwachts afremde voor de snelheidscontrole en dat de motorrijders elkaar daarna elkaars stuur hebben geraakt, met het hierboven gemelde resultaat.
De voorste motorrijder heeft noch getracht, zijn zwager, die pas kort zijn motorrijbewijs had, te reanimeren, maar de man overleed aan zijn verwondingen. Het verongelukte slachtoffer laat een vrouw en twee kinderen van zes en acht jaar oud achter.
Ook de afdeling Communicatie van de Regiopolitie Drenthe heeft inmiddels toegegeven, dat er ten tijde van het ongeval ter plaatse van de aanrijding een radarcontrole plaatsvond.
Echt geweldig wat een reacties op die site!quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:18 schreef notagain het volgende:
update:
[..]
http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855
toch knap dat die lul wel eerst snel zijn flitsapparatuur opruimt....en er vandoor gaat. bravo
Wat denk je dan, dat die agent vrolijk doorgaat met flitsen? Of dat 'ie er snel vandoor gaat en die dure apparatuur laat staan? Denk eens na man.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:18 schreef notagain het volgende:
update:
[..]
http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4855
toch knap dat die lul wel eerst snel zijn flitsapparatuur opruimt....en er vandoor gaat. bravo
Iemand moet de schuld krijgen van dit ongeluk. En dat is natuurlijk niet de persoon die ineens vol in de ankers ging (misschien reed hij te hard?) of de motorrijder die niet voldoende afstand hield. (reed misschien ook te hard?) Nee, dat is de agent die daar gewoon zijn werk stond te doen. Vanavond wegmisbruikers gezien en als je ziet wat voor stunts sommige mensen uithalen in het verkeer en denken er mee weg te komen omdat zij nu eenmaal geen "onnodig risico" nemen.............maar wel 130 rijden op een weg waar max. 80 is toegestaan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat denk je dan, dat die agent vrolijk doorgaat met flitsen? Of dat 'ie er snel vandoor gaat en die dure apparatuur laat staan? Denk eens na man.
wat een kroegpraat iddquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:44 schreef Irritinus het volgende:
[..]
Echt geweldig wat een reacties op die site!Omdat er een mongool op de rem trapt en een ander zijn motor niet onder controle heeft (met de sturen in elkaar komen). Is het de schuld van de flitsers.
Ik heb me bescheurd om de reacties daar!
ooit wel eens een noodstop gemaakt met een motor?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:44 schreef Irritinus het volgende:
[..]
Echt geweldig wat een reacties op die site!Omdat er een mongool op de rem trapt en een ander zijn motor niet onder controle heeft (met de sturen in elkaar komen). Is het de schuld van de flitsers.
Ik heb me bescheurd om de reacties daar!
Maar remmen voor een flitser is niet onnodig op de rem trappen? De schade die zo'n flitser aanricht is echt gigantisch, en dat wordt straks nóg hogerquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je zonder reden op de rem trapt en daardoor een ongeluk veroorzaakt wordt de voorligger over het algemeen als schuldige aangewezen. Blijkbaar is de verantwoordelijkheid van de achterligger ook niet oneindig. Terecht natuurlijk.
De schade die een flitser aanricht?? Als je toch niet te hard rijdt, en je hebt als automobilist netjes je gordel om, hoef je toch niet hard te remmen? Dat weet je toch?? Komop zeg, ik blijf het abnormaal vinden om de politie de schuld te geven van dit ongeluk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:52 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar remmen voor een flitser is niet onnodig op de rem trappen? De schade die zo'n flitser aanricht is echt gigantisch, en dat wordt straks nóg hoger
Ja, en als je wel te hard rijdt, dan mag je auto zich op zo'n moment dus even bewijzen..quote:Op woensdag 15 september 2010 00:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
De schade die een flitser aanricht?? Als je toch niet te hard rijdt, en je hebt als automobilist netjes je gordel om, hoef je toch niet hard te remmen? Dat weet je toch?? Komop zeg, ik blijf het abnormaal vinden om de politie de schuld te geven van dit ongeluk.
En uit "zeer betrouwbare bron vernomen"? Nou, kom maar op met die bron dan!
En dan zouden ze dus je rijbewijs af moeten pakken! Zo hard en onverwachts op de rem gaan staan zonder in je spiegels te kijken is gewoon een teken dat je rijbewijs onwaardig bent.quote:Op woensdag 15 september 2010 01:11 schreef LoggedIn het volgende:
Ja, en als je wel te hard rijdt, dan mag je auto zich op zo'n moment dus even bewijzen..
Daar zit nog wel wat in. Hoewel, ik weet niet waar het was, maar over het algemeen staan langs alle Nederlandse snelwegen border met 'Pas op: Radarcontrole'. Dat wij er met zijn allen voor gekozen hebben om deze (en de snelheidsborden) massaal te negeren omdat ze 'er toch nooit staan' is niet de schuld van de overheid. Bovendien is elke verkeerssituatie gevaarlijk. Ik reed laats op de A28 bijna een hertje aan die op de snelweg liep. Zomaar. Opeens. Boem. Hertje. Of schrikken van een vogel? Je moet altijd rekening houden met eventuele rare acties.quote:En ach, abnormaal.. 100% Schuld is onrealistisch, maar als die controle er niet had gestaan, had die motorrijder nog geleefd. Er was geen enkel gevaar in de verkeerssituatie, totdat de flitser in beeld kwam. Tuurlijk, hij had afstand moeten houden en zich aan de snelheid moeten houden en blabla, maar de overheid kiest ook bewust voor deze situatie door niet gewoon te waarschuwen voor een opkomende controle.
Ik ben wel eens benieuwd naar de cijfers.quote:Ik weet niet hoe vaak dit per jaar voorkomt, maar al is het een paar keer, dan vind ik dat iemand daar in DH zich best even achter zn oren mag krabben. Hoeveel verkeersdoden zijn die controles waard? Of maakt het niet uit, omdat een hoger aantal verkeersdoden betekent dat het opvoeren van boetes en controles makkelijker is goed te praten?
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, je zegt dat er geen enkel gevaar was in de verkeerssituatie. Maar als jij geen afstand houdt en je niet aan de snelheid houdt, dan is er dus wel gevaar in de verkeerssituatie.quote:Op woensdag 15 september 2010 01:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En ach, abnormaal.. 100% Schuld is onrealistisch, maar als die controle er niet had gestaan, had die motorrijder nog geleefd. Er was geen enkel gevaar in de verkeerssituatie, totdat de flitser in beeld kwam. Tuurlijk, hij had afstand moeten houden en zich aan de snelheid moeten houden en blabla, maar de overheid kiest ook bewust voor deze situatie door niet gewoon te waarschuwen voor een opkomende controle.
Precies.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
Wie let er nou eigenlijk op zijn snelheid op de snelweg... je moet je ogen op de weg houden en meegaan met het verkeer en niet veel harder of langzamer rijden in principe. Maar als het verkeer tegen de 130 aan rijdt dan rij je zelf ook zo rond de 130... en als je helemaal alleen op de weg rijdt dan let ik ook niet telkens op mijn teller en kan het wel eens voorkomen dat je zonder dat je het dooorhebt naar de 140 gaat.
Maar ja, als er dan een flitsapparaat in de berm opduikt ga je automatisch langzamer rijden en dan kijken hoe hard je nou eigenlijk rijdt. Die dingen brengen nou eenmaal een schrikreactie teweeg, dat is een feit en welk argument men hier nou aanbrengt in de trant van "je moet je aan de snelheid houden" zal niets veranderen dat flitsapparaten plotselinge rem-acties van bestuurders teweeg brengen.
Met een inbraak: Als die mensen hun dure plasma TV wat minder in het zicht hadden geplaatst ...quote:Op woensdag 15 september 2010 01:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ja, en als je wel te hard rijdt, dan mag je auto zich op zo'n moment dus even bewijzen..
En ach, abnormaal.. 100% Schuld is onrealistisch, maar als die controle er niet had gestaan, had die motorrijder nog geleefd.
Nee ... DUHquote:maar de overheid kiest ook bewust voor deze situatie door niet gewoon te waarschuwen voor een opkomende controle.
Gewoon niet remmen. Gewoon door blijven rijden. Rij als een man, neem je boetes als een man.quote:Ik weet niet hoe vaak dit per jaar voorkomt, maar al is het een paar keer, dan vind ik dat iemand daar in DH zich best even achter zn oren mag krabben. Hoeveel verkeersdoden zijn die controles waard? Of maakt het niet uit, omdat een hoger aantal verkeersdoden betekent dat het opvoeren van boetes en controles makkelijker is goed te praten?
Ik niet. Ik rij altijd op de cc!quote:Op woensdag 15 september 2010 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
Wie let er nou eigenlijk op zijn snelheid op de snelweg...
Niks mis mee. Voetje van het gas en even checken hoe hard je rijdt.quote:Maar ja, als er dan een flitsapparaat in de berm opduikt ga je automatisch langzamer rijden en dan kijken hoe hard je nou eigenlijk rijdt.
Ik ben nog nooit geschrokken van een flitspaal. Alleen van mensen die opeens op de rem trappen voor zo'n ding. Eigenlijk moeten ze nog een kastje ervoor plaatsen die mensen op de bon slingert voor onnodig remmen/ gevaarlijk rijgedrag.quote:Die dingen brengen nou eenmaal een schrikreactie teweeg, dat is een feit en welk argument men hier nou aanbrengt in de trant van "je moet je aan de snelheid houden" zal niets veranderen dat flitsapparaten plotselinge rem-acties van bestuurders teweeg brengen.
"zonder dat je het doorhebt"? Dan moet je niet gaan autorijden, als je daar geen verantwoordelijkheid voor durft te nemen.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
Wie let er nou eigenlijk op zijn snelheid op de snelweg... je moet je ogen op de weg houden en meegaan met het verkeer en niet veel harder of langzamer rijden in principe. Maar als het verkeer tegen de 130 aan rijdt dan rij je zelf ook zo rond de 130... en als je helemaal alleen op de weg rijdt dan let ik ook niet telkens op mijn teller en kan het wel eens voorkomen dat je zonder dat je het dooorhebt naar de 140 gaat.
Langzamer rijden is wat anders dan onverwacht remmen.quote:Maar ja, als er dan een flitsapparaat in de berm opduikt ga je automatisch langzamer rijden en dan kijken hoe hard je nou eigenlijk rijdt. Die dingen brengen nou eenmaal een schrikreactie teweeg, dat is een feit en welk argument men hier nou aanbrengt in de trant van "je moet je aan de snelheid houden" zal niets veranderen dat flitsapparaten plotselinge rem-acties van bestuurders teweeg brengen.
Na een ongeluk valt er over het algemeen weinig meer te flitsen....quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat denk je dan, dat die agent vrolijk doorgaat met flitsen? Of dat 'ie er snel vandoor gaat en die dure apparatuur laat staan? Denk eens na man.
ik vind jou dan veel gevaarlijker wanneer je kennelijk de hele tijd je ogen op je dashboard hebt om te kijken of je niet te hard rijdtquote:Op woensdag 15 september 2010 10:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"zonder dat je het doorhebt"? Dan moet je niet gaan autorijden, als je daar geen verantwoordelijkheid voor durft te nemen.
[..]
Langzamer rijden is wat anders dan onverwacht remmen.
Jij moet minutenlang naar je dashboard staren om er achter te komen hoe hard je rijdt?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik vind jou dan veel gevaarlijker wanneer je kennelijk de hele tijd je ogen op je dashboard hebt om te kijken of je niet te hard rijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |