Nou, ik zit al aan de chocolade kruidnoten.quote:Op zondag 12 september 2010 21:47 schreef kahaarin het volgende:
Nog iemand zin in warme chocomelk? Het lijkt tenslotte wel al volop herfst.
Dit hoeft niet zo maar kou en sneeuw, ja lekker, laat maar komen.
Meteorologische herfst, idd. De kalender herfst duurt nog ff.quote:Op zondag 12 september 2010 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
De herfst is op een enkele dag na al een ruime maand bezig...
Lol, lekker!quote:Op zondag 12 september 2010 21:48 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nou, ik zit al aan de chocolade kruidnoten.
Nog 11 daagjesquote:Op zondag 12 september 2010 21:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Meteorologische herfst, idd. De kalender herfst duurt nog ff.![]()
Nog 8 dagen he, de herfst begint op 21 September.quote:
Op donderdag 23 september om 5.09 uur begint volgens de sterrenkundige kalender de herfst 2010. De zon staat dan precies boven de evenaar waardoor dag en nacht dan overal op aarde even lang duren. De 23e september is meestal de begindatum van de herfst.quote:Op zondag 12 september 2010 22:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nog 8 dagen he, de herfst begint op 21 September.
Dus ik ben net niet in de zomer jarig. (22e)
Dan ben ik gewoon in de zomer jarig, nooit geweten.quote:Op zondag 12 september 2010 22:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Op donderdag 23 september om 5.09 uur begint volgens de sterrenkundige kalender de herfst 2010. De zon staat dan precies boven de evenaar waardoor dag en nacht dan overal op aarde even lang duren. De 23e september is meestal de begindatum van de herfst.
http://www.knmi.nl/cms/content/24948/begin_van_de_herfst
Soms wel, soms niet.quote:Op zondag 12 september 2010 22:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dan ben ik gewoon in de zomer jarig, nooit geweten.![]()
Dat zijn de sleutelwoorden.quote:De zon staat dan precies boven de evenaar waardoor dag en nacht dan overal op aarde even lang duren.
http://www.leslink.nl/0%2(...)t_in_drie_eeuwen.htmquote:In 2005 was dat op 23 september om 00.23 uur.
In 2006 was dat op 23 september om 6.03 uur.
In 2007 is het op 23 september om 11.51 uur.
In 2008 is het op 22 september om 17.44 uur.
In 2009 begint de sterrenkundige herfst
op dinsdag 22 september om 23.18 uur.
Later in de middag indd de eerste regen, voor nu lijkt het nog wel mee te vallen, alles brokkelt af, denk dat er ook maar weinig van over blijft, en wat over komt zal hooguit wat lichte neerslag geven.quote:Op maandag 13 september 2010 07:29 schreef gerard96 het volgende:
komt al een regenband vanuit westen aan denk dat we vanmiddag al wel regen hebben in het noorden en westen
'quote:Op maandag 13 september 2010 16:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voortaan bron erbij vermelden of de link.
Hier trekt de wind lekker aan, 37km/h 5bft. Pieken in de 40km/h, ook nog bewolkt geworden en de temp 16.9gr.
Wees niet bang er komt nog genoeg aanquote:Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Neerslagband lijkt af te brokkelen.
Technisch gezien moet het dan eerst even hebben gevroren...quote:Op maandag 13 september 2010 21:50 schreef TheKC het volgende:
Eerst nog een indian summer natuurlijk.
Zo het nu naar lijkt is alles opgelostquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Technisch gezien moet het dan eerst even hebben gevroren...
@Speedy, is het probleem met harde wind nu opgelost? De vorige keer kreeg je geen data meer door toch?
Nou, mooi zo! Dan hoef je er iig niet meer naar toe met zulk weer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zo het nu naar lijkt is alles opgelost![]()
[ afbeelding ]
<18 dagen geleden was het een drama qua bereik, dat is ook goed terug te zien op de grafieken.
De voeding van de VP2 wil niet meer voeden, of de Console deugt niet helemaal, daardoor werkt de console nu alleen op batterijen, die waren echter bijna leeg, waarschijnlijk was dit het probleem geweest maar 100% zeker weet ik dit niet.
Ik heb de console ook verplaatst, dit zou ook de reden kunnen zijn dat het bereik nu optimaal is.
De afgelopen dagen 100% bereik, alleen vandaag 98% maar zulke dipjes zijn heel normaal.
Bereik vloog vooral tijden slecht weer er wel eens uit, bij regen werd het instabiel (veel schommeling). Vandaag plens water gehad en 100% bereik, ik hoop dat het nu is opgelost.
Daarnaast waren er problemen met de software die de data door stuurt (grafieken e.d), dit lijkt nu ook opgelost te zijn. Voor mij een raadsel waarom nu alles ineens perfect loopt.
Als dat ding meewerkt dan.quote:Echter wil nog altijd die stomme teamviewer niet mee werken, of die blijft hangen waardoor ik niet kan inloggen, of hij laat me niet toe en vliegt er na 2min eruit. Enige oplossing is: Erheen gaan en het programma opnieuw opstarten. Maar voor de rest heb ik weinig te klagen![]()
Nu op naar de 2de storm van dit jaar
Hier is het nog niet droog geweest. Ik zit te wachten tot het stopt met regenen, want ik wil gaan hardlopen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:56 schreef Drassss het volgende:
Grauwe dag tot nu toe. Amper hier regen gehad, maar gewoon grijs weer..
Noord Brabant, place to bequote:Op dinsdag 14 september 2010 15:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hier is het nog niet droog geweest. Ik zit te wachten tot het stopt met regenen, want ik wil gaan hardlopen.
Indd als dat dign wil mee werken mawr dat is niet het grootste probleem gelukkigquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, mooi zo! Dan hoef je er iig niet meer naar toe met zulk weer.
[..]
Als dat ding meewerkt dan.Ik kijk met spanning uit naar de resultaten, eens zien of het weer zo te keer gaat.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:54 schreef gerard96 het volgende:
oww ja toni sorry vergeet het weer !!!!!!!! IK BEN DOM!!!!!
Bron is Weerplaza
Zo doe je dat!quote:Het weer: Grijs en regen
Het is grijs en grauw en er zijn flinke perioden met regen. Verder waait het fors: aan zee krachtig tot hard, 6 tot 7 Bft en in het binnenland soms 5 Bft. Het wordt 17 tot 19 graden. Woensdag waait het nog iets harder. Langs de noordkust staat 's avonds mogelijk even een westerstorm, 9 Bft. Opnieuw zijn er buien, maar de zon schijnt ook af en toe. Het kwik daalt tot 15 of 16 graden. Later in de week neemt de wind af, maar de buien blijven.
Ik denk dat je het hier wel kunt vinden: http://www.klimaatinfo.nl/oostenrijk/quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:36 schreef Timm-E het volgende:
Weet er hier iemand wat de site is van de Oostenrijkse KNMI? Ik heb de temperatuur-geschiedenis van Wenen in de periode november 2008 tot en met mei 2009 nodig (voor mijn studie). Is het mogelijk deze ergens te vinden, of zijn dit soort gegevens van andere landen altijd niet openbaar?
Als ik zo via de weerkaarten van www.weer.nl kijk komt de krul morgen tussen 09.00 en 15.00 boven de eilanden te liggen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ben benieuwd wat die lijntje gaat doen, de wind haalt bij deze gemiezer behoorlijk uit. Momenteel volle 7bft met pieken van 64km/h
Euh 4 auto's die bijna tegen elkaar aan botsenquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:48 schreef Fredo55 het volgende:
@ Speedy, wat gebeurde er op het eind van dit filmpje?![]()
http://www.youtube.com/user/SpeedyGJ#p/u/4/zA5tAw75cKc
Pas als het tot 12bft komt zeker?quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:38 schreef kahaarin het volgende:
WOEIIII!![]()
![]()
![]()
*Nee hoor, ik wordt niet hyper van wind*
Ja, morgenochtend rond uurtje of 8 mag dit weer dus stoppen in regio haaglanden :pquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:27 schreef mwaterl het volgende:
Flinke wind en regen hiero in Voorburg (bij Den Haag). Ik vind het wel gezellig
Een raam heeft geen benenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:51 schreef Frankz0rz het volgende:
Wat een tyfusweerEn abnormaal harde wind hier net, dacht even dat mn dakraam de benen zou nemen
quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Pas als het tot 12bft komt zeker?![]()
Dan wordt ik gek
Tijdens de storm van 2 weken terug was ik op de pier in het restaurant, alles stond daar op zijn grondvesten te schuddenquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Woei die je binnen hoort, wordt ik kriebelig van....
In de middag/avond zal het hoogtepunt moeten zijn al zijn de stormkansen wel wat afgenomen helaasquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:33 schreef themauster het volgende:
Wat een wolkbreuk hier in Noord-Groningen(provincie) eerder op de avond verheug me op de storm morgen even op de dijk kijken denk ik.
Lol, doe je dan een filmpje van de wind.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tijdens de storm van 2 weken terug was ik op de pier in het restaurant, alles stond daar op zijn grondvesten te schuddenwat een heerlijk gevoel is dat dan
![]()
Misschien morgen weer![]()
[..]
De kans hoeft niet groot te zijn, als het maar waait toch?quote:In de middag/avond zal het hoogtepunt moeten zijn al zijn de stormkansen wel wat afgenomen helaas
Komt goed, ik zal de videocamera wel even aan de lader gooien en het geheugenkaartje even leeg maken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, doe je dan een filmpje van de wind.
[..]
De kans hoeft niet groot te zijn, als het maar waait toch?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Komt goed, ik zal de videocamera wel even aan de lader gooien en het geheugenkaartje even leeg maken.
En ja das wel zomaar toch, zit een groot verschil `tussen 8bft (62km/h) en storm (75km/h)
Kans is zeker nog kans ja, vorige keer zagen we het allemaal niet aankomen..ik laat me daarom graag verrassenquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
Dat is waar, maar kans wil zeggen dat er nog steeds kans is toch? Het maakt mij niet uit hoe groot de kans is als er maar storm is.
Nou zoveel bijzonders is het allemaal niet hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:22 schreef Drassss het volgende:
Pff lig op de bank, maar ik vind het allemaal niet zo bijzonder hier in het zuiden. Mazzelaars daar in het noorden
Ja begrijp ikquote:Op woensdag 15 september 2010 08:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt pas in de namiddag en avond KANS op storm he
En geld alleen voor het noordelijke kustgebied.
Je ziet dat Vlieland nu al een windkracht 7 heeft dus het gaat de goede kant op.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop meer dat de grens van 100km/h gehaald gaat worden![]()
Maar indd de 75km/h gemiddeld moet maar weer is gehaald worden
Heb daar niet de temperatuurgeschiedenis kunnen helaas. Maar toch bedankt!quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hier wel kunt vinden: http://www.klimaatinfo.nl/oostenrijk/
Zeeplatform heeft nu windkracht 8 met pieken in de 80.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het gaat rap nu, 56km/h gemiddeld en pieken van 64km/h.
Ik kwam net ook tot 8bft, nu even lichte daling 59.5km/h pieken van 72km/hquote:Op woensdag 15 september 2010 10:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zeeplatform heeft nu windkracht 8 met pieken in de 80.
Buienradar geeft nu aan dat het platform een windstoot heeft gehad van 100.4quote:Op woensdag 15 september 2010 11:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kwam net ook tot 8bft, nu even lichte daling 59.5km/h pieken van 72km/h
Op het platform nu een 9 met stoten van 105.. Eens kijken hoever het zuidwaarts trekt en of je iets in de 80/90 gaat metenquote:Op woensdag 15 september 2010 13:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aangekomen op de pier, net op het laatste moment een buitje over me heen.
De boot naar Ameland had moeite met afvaren door het hoge water die komt opzetten.
Forse 8bft momenteel met pieken dik in de 70km/h.
Gemiddeld of als pieken?quote:Op woensdag 15 september 2010 14:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Op het platform nu een 9 met stoten van 105.. Eens kijken hoever het zuidwaarts trekt en of je iets in de 80/90 gaat meten
Die 105 is uiteraard een piek. Er zijn wel al een aantal pieken in de +100 geweest.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gemiddeld of als pieken?
Tijdens buien zal ik die de 80km/h wel gaan halen. Als die ver genoeg zuidwaarts gaat dan kan ik mijn hart vast houden!
En nu weer een piek van 77km/h!
Ahhhh okequote:Op woensdag 15 september 2010 14:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik had het over die 80/90![]()
105=11bft![]()
Verder dan 77km/h wil die hier nog niet komen.
Volgens de weerkaarten van weer.nl blijft het nog wel lang zo waaien. Zeker tot 10u savonds. Er komen straks ook buien aan wat spookachtig kan gaan maken.. Het zal dus niet zomaar helemaal inkakken.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zie een storm niet 1 2 3 meer komen. Ik kan het mis hebben maar duurt te lang.
Gezien op het platform het ergste al voorbij is denk ik niet dat het hier nog tot 9bft gaat komen.
Max 64km/h gemiddeld en de piek van 85km/h.
De wind begint ook al af te nemen, zit nu meer in de 50 dan de 60.
Er komen natuurlijk nog veel ergere buien aan de komende uren. Je ziet ze al op de buienradar heel langzaam richting de eilanden komen. Of de wind daar " last " van kan hebben durf ik niet te zeggen.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee oke, misschien effe dipje door die buien?
Maar storm zie ik echt niet meer zitten hoor. Door de buien zal de stoten misschien nog wel wat opvoeren, maar KNMI geeft de max stoten tot 90km/h...
We wachten nog maar effe af.
Ik heb het idee dat het in Grunn city alleen maar harder gaat waaien nu.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee oke, misschien effe dipje door die buien?
Maar storm zie ik echt niet meer zitten hoor. Door de buien zal de stoten misschien nog wel wat opvoeren, maar KNMI geeft de max stoten tot 90km/h...
We wachten nog maar effe af.
quote:Op maandag 13 september 2010 16:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voortaan bron erbij vermelden of de link.
quote:Op maandag 13 september 2010 16:51 schreef gerard96 het volgende:
oww ja sorry vergeet het steeds weer![]()
![]()
![]()
Ik weet niet of het mag (spam en zulks) maar ik heb er hier 1 gekocht: http://www1.conrad.nl/scr(...)&aktiv=4&navi=oben_2quote:Op woensdag 15 september 2010 17:51 schreef Green1 het volgende:
Shit
Mijn binnen en buitenthermometer doet het niet goed meer. Nu zat ik te kijken naar een nieuwe, die ook luchtdruk en vochtigheid weergeeft. Die zijn nogal prijzig zie ik..
Iemand nog suggesties voor zo'n ding?
Je linkje is dood Kahaarin.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik weet niet of het mag (spam en zulks) maar ik heb er hier 1 gekocht: http://www1.conrad.nl/scr(...)&aktiv=4&navi=oben_2
Was de goedkoopste volgens de prijswijzer.
Oh, hier doet hij het gewoon...?quote:
Ah je moet verder zonder de koekjesquote:Op woensdag 15 september 2010 18:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, hier doet hij het gewoon...?
Het is: www.conrad.nl
dan huis en tuin--->Meteorologie.
Doet dat het wel?
Ehm...huh?quote:Op woensdag 15 september 2010 18:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ah je moet verder zonder de koekjes
Ik heb nu dezequote:Op woensdag 15 september 2010 17:51 schreef Green1 het volgende:
Shit
Mijn binnen en buitenthermometer doet het niet goed meer. Nu zat ik te kijken naar een nieuwe, die ook luchtdruk en vochtigheid weergeeft. Die zijn nogal prijzig zie ik..
Iemand nog suggesties voor zo'n ding?
Ah zo! Tja, heb hem in mijn favorieten staan, je moet je registreren om te bestellen dus zal ik wel een koekje hebben idd.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik kreeg een foutmelding, maar dan moest ik klikken op: Zonder cookies
Hmm, ik denk niet dat ze zo blijven, de vorige lijn stortte ook in: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:Op woensdag 15 september 2010 18:20 schreef gerard96 het volgende:
buielijnen worden activeren het regent hier nu ook lekker hard
Ja vandaar dat koekjequote:Op woensdag 15 september 2010 18:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah zo! Tja, heb hem in mijn favorieten staan, je moet je registreren om te bestellen dus zal ik wel een koekje hebben idd.
Toch wel? De vorige lijn stortte in, deze gaan dus zo door? Dan kan het nog wel eens gaan spoelen idd. Alsof we nog niet genoeg hebben gehad.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja vandaar dat koekje
De ergste buien zitten momenteel nog op zee en zullen vanzelf gaan activeren. Vooral vannacht moet het behoorlijk gaan regenen in het noorden en noordoosten van het land.
Nee joh niet spoelenquote:Op woensdag 15 september 2010 18:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Toch wel? De vorige lijn stortte in, deze gaan dus zo door? Dan kan het nog wel eens gaan spoelen idd. Alsof we nog niet genoeg hebben gehad.
Daar houd ik je aan en owee als ik natte voeten krijg op het tuinpad!quote:Op woensdag 15 september 2010 18:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee joh niet spoelenIk denk dat de 2de buienlijn nog enigzins wat water gaat geven. Niet zo heel dramatisch, maar een prima hoeveelheid.
Zucht dan ga ik maar alvast met de billen bloot..quote:Op woensdag 15 september 2010 18:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daar houd ik je aan en owee als ik natte voeten krijg op het tuinpad!![]()
(We moeten nog wat aan de waterhuishouding doen.)
Ben al trug, geen water gezien.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zucht dan ga ik maar alvast met de billen bloot..
Nouja de wolkenhoogtes zitten rond de 4/5 km dus het kan ook niet heel extreem zijn momenteel. Er zit maar 1 pitje die Duitsland gaat "platwalsen ".
Klopt, ik ga uit van city Zuid-Oost.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:44 schreef gerard96 het volgende:
kahaarin maakt niks het regent hier met bakken uit lucht en dat wel in PR Groningne
Jep Trekt beetje naar NO -Oquote:Op woensdag 15 september 2010 19:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, ik ga uit van city Zuid-Oost.Het begint hier wel wat te dreigen, volgens mij waait het voor mij nu weg naar het Noorden, kan dat?
Gister was er toch ook zo'n mooie donkere lijn? Achja beter dan niks.. wat een natte dagen de laatste weken zeg.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:41 schreef kahaarin het volgende:
De rode pitten storten voor Groningen in, Friesland en Drente lijken wel wat te krijgen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Klopt, dat was ook net niks behalve nattigheid.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:52 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gister was er toch ook zo'n mooie donkere lijn? Achja beter dan niks.. wat een natte dagen de laatste weken zeg.
quote:Op woensdag 15 september 2010 20:00 schreef Drassss het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)t-veel-neerslag.html
Achja elke zomer en elke winter krijgen we dit soort berichten..
Lol, er begint zich een poeltje te vormen op ons pad nu.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:11 schreef Drassss het volgende:
Hmm duurt nog even voordat ik ook wat regen ga krijgen.. Het enige wat hier tot nu toe nog gevallen is vogelpoep
Ik denk dat het gewoon droog blijft in het zuiden en zuidwesten.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgt zuidwest NL ook wat?'
Ik denk dat je toch nog wat regen zal krijgen. Zal niet veel zijn, maar het regenlijntje zal iets draaien en richting zuidoost trekken.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon droog blijft in het zuiden en zuidwesten.
Hier in Zeeland scheen de zon zelfs nog in de vooravond.
Is de trekrichting niet pal oost, lichtelijk noordoost?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch nog wat regen zal krijgen. Zal niet veel zijn, maar het regenlijntje zal iets draaien en richting zuidoost trekken.
Hij zal iets inzakken. Het zal zuidwest/oost zijn. Lastig om daar een bepaalde richting voor te gevenquote:Op woensdag 15 september 2010 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Is de trekrichting niet pal oost, lichtelijk noordoost?
Lijk idd nu pal van West naar Oost te zijn: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op woensdag 15 september 2010 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Is de trekrichting niet pal oost, lichtelijk noordoost?
Ik zie niet veel meer komen voor hier, betekent dus ALWEER geen 20mm in 24h!!!! Niet te geloven.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lijk idd nu pal van West naar Oost te zijn: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Eerder op de avond was het nog NO, nu lijkt het een beetje gedraaid te zijn.
Is dit jouw meetstation?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ben even bezig geweest met de weerrapporten, heb iets gevonden, this nog wel frans dus moet het nog even in Nederlands vertalen, ben hier wel mee bezig geweest.
Deze Maand
Dit jaar
De andere werken nog niet, deze moet ik nog importeren.
Als ik dan dit overzicht zie, allemachtig wat een wind maximumbehalve de maan Juli zit alles boven de 70km/h
die gemiddelden, tja dat zie ik niet iedereen na doen
![]()
Inmiddels 15.8mm vandaag
Kloptquote:
Dat is een mooi gemiddelde idd, tja, wat wil je ook, zo aan de pier.quote:
Inderdaad, een regengebied trekt het kanaal over richting Zeeland,Vlaanderen.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hij zal iets inzakken. Het zal zuidwest/oost zijn. Lastig om daar een bepaalde richting voor te geven
Vergis je ook niet dat je op de radar niet alles op zee kan zien. Laatste minuten komen daar al regenstukken richting zuid-holland/zeeland.
Meestal is het boven eerder dan onderquote:Op woensdag 15 september 2010 20:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is een mooi gemiddelde idd, tja, wat wil je ook, zo aan de pier.
Nu wij een beneden woning hebben merk ik pas hoeveel lawaai je op de bovenste verdieping hebt trouwens, alle wind/regen/hagel hoorden we eerder, nu alleen nog stortregen en harde wind.
Klopt, als bij ons de ramen op een kier gingen fluiten dan werd het binnen no-time winderig idd.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Meestal is het boven eerder dan onder![]()
Dat merk ik ook aan de mast, als die begint te gieren, hoef ik maar tot 5 te tellen voor ik de bomen helemaal scheef zie gaan![]()
Trouwens filmpje van vanmiddag![]()
Helaas niks spannends in het restaurant.
Klopt, de veerboot had moeite om aan te varen, volgens mij was dit ook de laatste boot die vertrok.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, als bij ons de ramen op een kier gingen fluiten dan werd het binnen no-time winderig idd.
Wow! Dat is waar de vissersboten vertrekken toch? Lekker briesje.![]()
Ach, dit was vast ook lekker uitwaaien.
11bft is ook al een tijdje geleden...quote:Op woensdag 15 september 2010 21:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, de veerboot had moeite om aan te varen, volgens mij was dit ook de laatste boot die vertrok.
Vissersboten waren nergens te bekennen, misschien maar goed ook![]()
Uitwaaien
Maar nu serieus!!!!!! 10bft!!!! En wel dit jaar, ik eis het!!!!!
Kom maar terug als je meer dan 85km/h op je teller hebt staatquote:Op woensdag 15 september 2010 22:03 schreef Drassss het volgende:
Regen komt eraan.. Bijna in Brabant.
Lol, dat kan ik me voorstellen, de wind schuin op de pier, dan is het lastig aan en afmeren.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, de veerboot had moeite om aan te varen, volgens mij was dit ook de laatste boot die vertrok.
Vissersboten waren nergens te bekennen, misschien maar goed ook![]()
Uitwaaien
Maar nu serieus!!!!!! 10bft!!!! En wel dit jaar, ik eis het!!!!!
Hehe, hadden ff 55 hierquote:Op woensdag 15 september 2010 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kom maar terug als je meer dan 85km/h op je teller hebt staat![]()
![]()
Geintje
Nee die regen zal niks voorstellen, hooguit mm of 2![]()
Huh? Het activeert als een malle ineens:quote:Op woensdag 15 september 2010 22:42 schreef Drassss het volgende:
Jaaaaaaaaa Kahaarin. Er zit weer onweer in het complex!
Alles komt naar Drassssssquote:Op woensdag 15 september 2010 22:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Huh? Het activeert als een malle ineens:
http://www.sat24.nl/
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Maar wel recht onder Groningen door....![]()
Ik zou de laptop net wegleggen, nu toch maar ff een half oogje er op houden.
Watjes dat ze zijnquote:Op woensdag 15 september 2010 22:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, dat kan ik me voorstellen, de wind schuin op de pier, dan is het lastig aan en afmeren.
Die plezier-vissersboten varen niet meer uit als het boven de 5 uitkomt, dan hebben ze toch alleen maar zieke klanten.
Ik weet niet wat de commerciele boten doen maar de Noordzee op met 8/9 lijkt me toch niet handig.
Hmm, tja, als het zo is dan ben ik bij het water, dat weet ik wel. We zijn een keer met windkracht 9 met uitschieters bij Vierhuizen gaan lopen over de dijk, ben er bijna afgewaaid.
No thnx! Dat gaat niet goed....quote:Op woensdag 15 september 2010 23:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Watjes dat ze zijn![]()
Je moet eens met 10bft gaan met stoten van 130km/h
Geloof het of niet, die flitsen zijn hier waarneembaar!quote:Op woensdag 15 september 2010 23:24 schreef themauster het volgende:
Het onweert hier (Noorden van provincie Groningen)
Dat geloof ik wel,het regent nu behoorlijk hard onweer is weer weg op wat flitsen na.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geloof het of niet, die flitsen zijn hier waarneembaar!
quote:Weer
Verwachting
donderdag 16 en vrijdag 17 september 2010
Enkele buien
Het is wisselend bewolkt en van tijd tot tijd komen er buien voor, met name in het westen en noorden is er een kleine kans op onweer. De middagtemperatuur ligt rond 16 graden. De westelijke wind is matig boven land, kracht 3 of 4 en vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6, langs de kust.
Vannacht trekken eerst nog enkele buien over het land, later in de nacht blijven de buien waarschijnlijk beperkt tot de kuststrook. Er zijn ook opklaringen en het wordt ongeveer 9 graden. De wind is westelijk, landinwaarts zwak tot matig en aan de kust vrij krachtig of krachtig. Vrijdag overdag is het half tot zwaarbewolkt en vallen er nog steeds enkele buien. De temperatuur komt niet hoger dan 15 graden. De west- tot noordwestenwind is meest matig, aan de kust (vrij) krachtig.
Uitgifte: 16/09/2010 12.53 uur LT
Hier blijft het tot nu toe bij dreigen, wel een loodgrijze lucht aan de ene kant van het huis en zon aan de andere kant.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:44 schreef gerard96 het volgende:
kahaarin die buien trokken hier zonet over echte hoosbuien geen onweer
Totdat er 1 over je heengaat, dan is het niet grappig meerquote:Op donderdag 16 september 2010 18:14 schreef mazaru het volgende:
Wat een grappige wolkjes!
[ afbeelding ]
Ik was net heel fanatiek aan het hardlopen met Evy Gruyaert, toen er zo'n lollig wolkje boven mijn hoofd bleef hangen.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:23 schreef Drassss het volgende:
[..]
Totdat er 1 over je heengaat, dan is het niet grappig meer
Dat is minder erg, zelfs prettig bij het hardlopen.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik was net heel fanatiek aan het hardlopen met Evy Gruyaert, toen er zo'n lollig wolkje boven mijn hoofd bleef hangen.
Douchen onder het hardlopen
FF blijft hangen en PC loopt vast.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef Drassss het volgende:
Buienradar nu ook 3D
http://www.nu.nl/internet/2335151/buienradar-3d.html
Persoonlijk vind ik het waardeloos dus je mist niksquote:Op donderdag 16 september 2010 20:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
FF blijft hangen en PC loopt vast.![]()
Ik hou het lekker bij de gewone radar beelden
Liever regen dan windquote:Op donderdag 16 september 2010 20:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat is minder erg, zelfs prettig bij het hardlopen.
quote:
Dat rode lijntje gaat ook echt precies over Noordwijk heen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:10 schreef Frankz0rz het volgende:
Het gaat helemaal los hier in NoordwijkKeiharde regen, grote druppels, onweer
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op donderdag 16 september 2010 22:10 schreef Frankz0rz het volgende:
Het gaat helemaal los hier in NoordwijkKeiharde regen, grote druppels, onweer
Misschien wat bromvliegenquote:Op donderdag 16 september 2010 22:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Komt nog meer aan ook.
Volgens KNMI zou het Noorden ook onweer krijgen....?
Echt een mooie fotoquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
't Is hier inmiddels wat donkerder. Foto vanuit Maastricht richting het noorden genomen.
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Echt een mooie fotoEn lekker dreigend
Does normaalquote:Op zaterdag 18 september 2010 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
Nieuwe pluim is flink kouder op termijn. Hoop stiekem al weer op een echte winter.
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/
Is een hele met temperaturen van 7 tot 10 graden ook goed?quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Does normaalIk wil nog een halve nazomer met temperaturen van 15/20 graden.
http://www.onweer-online.nl/quote:Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Disorder het volgende:
Wat is eigenlijk een goed forum voor weer-enthousiastelingen?
Nee!quote:Op maandag 20 september 2010 17:05 schreef gerard96 het volgende:
Maar later oostenwind en toevoer koude lucht
Barbequenquote:Op maandag 20 september 2010 20:46 schreef Fredo55 het volgende:
Woensdag een prachtige nazomerdag, 22 graden en geen neerslag.. precies op mijn verjaardag.
Kan je niet wat langer jarig zijn?quote:Op maandag 20 september 2010 20:46 schreef Fredo55 het volgende:
Woensdag een prachtige nazomerdag, 22 graden en geen neerslag.. precies op mijn verjaardag.
Heerlijk weer! In de tuin 15 graden, half zonnetje en windstil.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
De zon is hier al een tijdje te voorschijn gekomen![]()
Vanmorgen webcam gezien van de pier, en daar was het helder terwijl hier de mist van <100m aanwezig was
Geloof het of niet, maar op de pier ook wind stil!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heerlijk weer! In de tuin 15 graden, half zonnetje en windstil.
Lol, dat mag in de krant idd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar op de pier ook wind stil!
[ afbeelding ]
Dit gebeurd echt niet vaak dat ik zo weinig wind meer
Klopt!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, dat mag in de krant idd.Komt dit nu door de restanten van Igor bij Groenland? Ineens zulk ander weer...
Optie 1 graag!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt!
We kunnen 2 dingen verwachten van de orkaan restanten.
1: Pracht weer - alleen als die het pad noordelijk gaat volgen.
2: Slecht weer - alleen als die het pad recht op ons af laat komen of eronder waardoor storingen vrij spel hebben.
De vlaggen hangen er maar stil bij.
[ afbeelding ]
Het is indd ander weer dan wat we hebben gehad, gister nog wolkbreuken gehad, 15mm op de pier.. maar miste net de rooie pit die hier voor huis even 24mm achter liet!
Daar gaat het niet om, met een beetje fatsoen vermeld je gewoon waar je het vandaan hebt.quote:
Fatsoenquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:56 schreef Timmos het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, met een beetje fatsoen vermeld je gewoon waar je het vandaan hebt.
http://www.pietsweer.nl/index.php?p=5972 dus
Mijn telefoon zegt dat ook... beetje onweer is nooit verkeerdquote:Op dinsdag 21 september 2010 15:39 schreef marcel-o het volgende:
volgens mn telefoon gaat t vrijdag onweren![]()
volgens mij was dat accuweather.
Klein detail, mensen kunnen wel eens boos worden als je dingen post zonder bronvermelding, staat ook vaak bij foto's/verslagen e.d. alleen gebruiken indien bron vermeld is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:49 schreef Green1 het volgende:
[..]
FatsoenWat heeft dat nu weer met fatsoen te maken..
Mijn telefoon zegt dat het droog is nu. Ik zit immers binnen met het gordijn dicht en dus kan me mobiel niet nat worden.....quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:00 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Mijn telefoon zegt dat ook... beetje onweer is nooit verkeerd
quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn telefoon zegt dat het droog is nu. Ik zit immers binnen met het gordijn dicht en dus kan me mobiel niet nat worden.....
flauwe humor ook :e:
Kan best hoor! http://aquaparts.nl/index.php?main_page=index&cPath=37quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen gebruik jij een mobiel?
Ik vind het maar gezeur om niksquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klein detail, mensen kunnen wel eens boos worden als je dingen post zonder bronvermelding, staat ook vaak bij foto's/verslagen e.d. alleen gebruiken indien bron vermeld is.
http://educatie-en-school(...)onnen-vermelden.html
Lees je hier maar eens in, als je een heel bericht citeert en er geen bron bij zit kan het zelfs plagiaat zijn.
Whahaha mooie foto!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen gebruik jij een mobiel?
Igor komt hier niet heenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:53 schreef gerard96 het volgende:
http://www.sat24.nl/
Ik zie dat igor nu al hierheen koerst.
Las het ergens ook al dat hogedruk bij ijsland al onze kan op drukt .
Tot en met Donderdag ochtend nog mooi weer daarna herfstweer.
Wind draait namelijk richting N-NW\
En mist trekt binnen voor het noorden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |