Zie ookquote:Nederland krijgt winter met veel neerslag
AMSTERDAM – De komende winter in Nederland wordt er een met 'bovengemiddeld veel neerslag'. Dat voorspelt metereologiebedrijf Meteovista, moeder van onder meer Weeronline.nl, woensdag.
Volgens de onderzoekers van Meteovista zijn er twee mogelijke scenario’s voor de winter van 2010 – 2011. De eerste mogelijkheid is dat er gemiddelde winterse temperaturen komen met relatief veel sneeuw. Zo niet, dan wordt het vermoedelijk een zachte winter met veel regen.
Weersfenomeen La Niña, een ophoping van warm water in het westelijke deel van de Grote Oceaan, is de veroorzaker van de natte winter. Volgens de meteorologen zit er een krachtige variant aan te komen en dat gebeurt niet vaak. Het Amerikaanse klimaatinstituut NOAA verwacht dat La Niña aanhoudt tot in het nieuwe jaar.
Of het er veel sneeuw of veel regen valt, hangt af van de koers van depressies die zich vervolgens vormen boven de Atlantische Oceaan.
Elfstedentocht
Voor schaatsliefhebbers die hopen op een Elfstedentocht is de voorspelling slecht nieuws. “Nederland krijgt alleen elfstedenkou bij een bepaald hoge drukgebied boven Scandinavie. Dat lijkt bij de voortzetting van La Niña niet waarschijnlijk”, aldus meteoroloog Hans Roozen.
De onderzoekers houden wel een slag om de arm: "Er is altijd een bepaalde mate van onzekerheid bij voorspellingen. Maar deze verwachtingen zijn goed onderbouwd."
Idd, sowieso liever sneeuw dan regen want sneeuw kan je nog wat je kleding af vegen en zo word je nauwelijks natquote:Op woensdag 15 september 2010 16:53 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
ik kan slecht tegen kou, maar ik ben juist net leren te wennen aan de kou. Maar sneeuw hoort bij de winterdan zie ik buiten liever sneeuw dan elke dag vieze regen en dat het dan wat minder koud is..
Koud met veel sneeuw. En dat van half november tot eind maart ofzo. Een echte winter.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Of zacht met veel regen of gemiddelde kou met veel sneeuw. Kies maar![]()
Reality check: die sneeuw was gewoon kut. Leuk als je nergens naar toe hoeft, of met de Kerst, maar verder was het een drama. Kut gladheid.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:58 schreef Ladidadida het volgende:
Oh gezelligMij maakt het eigenlijk weinig uit, van die regenachtige dagen hebben hun charme en maanden sneeuw zoals afgelopen jaar ook
En zon ook....quote:Op woensdag 15 september 2010 16:58 schreef Ladidadida het volgende:
Oh gezelligMij maakt het eigenlijk weinig uit, van die regenachtige dagen hebben hun charme en maanden sneeuw zoals afgelopen jaar ook
Kom maar op
Oneens, ja het was lastig, natuurlijk ben ik ook wel ergens veuls te laat aangekomen vanwege het weer/de files maar het is imo echt 100% mooier dan regen en grauw grijs net niet weer. Iedereen heeft er begrip voor en het is maar een paar weken.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:59 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Reality check: die sneeuw was gewoon kut. Leuk als je nergens naar toe hoeft, of met de Kerst, maar verder was het een drama. Kut gladheid.
vond je hem niet heet dan? de kachel is nog steeds uit!quote:Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef Arcee het volgende:
Oh ja, net als de Heetste zomer ooit op komst zeker.:')
Lastig? Een paar weken? Volgens mij romantiseer je het nu iets teveel. Er was een dramatisch strooizout tekort, er zijn onwijs veel ongevallen (en doden) gevallen. Er waren momenten dat ik hier de straat amper uitkwam doordat er een paar cm ijs lag.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oneens, ja het was lastig, natuurlijk ben ik ook wel ergens veuls te laat aangekomen vanwege het weer/de files maar het is imo echt 100% mooier dan regen en grauw grijs net niet weer. Iedereen heeft er begrip voor en het is maar een paar weken.
Ehm, hier niet meer, kijk maar eens bij Groningen: http://www.buienradar.nl/quote:Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
vond je hem niet heet dan? de kachel is nog steeds uit!
quote:Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En het is maar een paar weken.
Het was afgelopen winter helaas wel wat meer.quote:Gemiddeld over het land werden 42 dagen met een sneeuwdek geteld. Het langjarig gemiddelde bedraagt 13 sneeuwdekdagen. In het noordoosten van het land lag er plaatselijk zelfs op 55 dagen sneeuw. Een dergelijk groot aantal sneeuwdekdagen was in meer dan 30 jaar, sinds de winter van 1979, niet meer voorgekomen.
En dat wordt beter bij aanhoudende regen? In een flinke bui zijn er anders ook files en ongevallen genoeg.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Lastig? Een paar weken? Volgens mij romantiseer je het nu iets teveel. Er was een dramatisch strooizout tekort, er zijn onwijs veel ongevallen (en doden) gevallen. Er waren momenten dat ik hier de straat amper uitkwam doordat er een paar cm ijs lag.
En dan nog liever een beetje regen dan een paar maanden sneeuw en ijs.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En dat wordt beter bij aanhoudende regen? In een flinke bui zijn er anders ook files en ongevallen genoeg.
Trouwens, hier in het Noorden was er net genoeg strooizout.![]()
Ik romantiseer niets, maar als ik mag kiezen tussen regen of sneeuw wordt het sneeuw.
Dan zijn we het gewoon niet eens, moet kunnen.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:07 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
En dan nog liever een beetje regen dan een paar maanden sneeuw en ijs.
Jij hebt dus liever een paar maanden sneeuw dan een beetje regen?quote:Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan zijn we het gewoon niet eens, moet kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |