abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86465926
quote:
Nederland krijgt winter met veel neerslag

AMSTERDAM – De komende winter in Nederland wordt er een met 'bovengemiddeld veel neerslag'. Dat voorspelt metereologiebedrijf Meteovista, moeder van onder meer Weeronline.nl, woensdag.

Volgens de onderzoekers van Meteovista zijn er twee mogelijke scenario’s voor de winter van 2010 – 2011. De eerste mogelijkheid is dat er gemiddelde winterse temperaturen komen met relatief veel sneeuw. Zo niet, dan wordt het vermoedelijk een zachte winter met veel regen.

Weersfenomeen La Niña, een ophoping van warm water in het westelijke deel van de Grote Oceaan, is de veroorzaker van de natte winter. Volgens de meteorologen zit er een krachtige variant aan te komen en dat gebeurt niet vaak. Het Amerikaanse klimaatinstituut NOAA verwacht dat La Niña aanhoudt tot in het nieuwe jaar.

Of het er veel sneeuw of veel regen valt, hangt af van de koers van depressies die zich vervolgens vormen boven de Atlantische Oceaan.

Elfstedentocht

Voor schaatsliefhebbers die hopen op een Elfstedentocht is de voorspelling slecht nieuws. “Nederland krijgt alleen elfstedenkou bij een bepaald hoge drukgebied boven Scandinavie. Dat lijkt bij de voortzetting van La Niña niet waarschijnlijk”, aldus meteoroloog Hans Roozen.

De onderzoekers houden wel een slag om de arm: "Er is altijd een bepaalde mate van onzekerheid bij voorspellingen. Maar deze verwachtingen zijn goed onderbouwd."
Zie ook
Rijkswaterstaat klaar voor komende winter
Weersvoorspellingstopic herfst 2010
El Niño/La Niña: Terug van weggeweest?
Geen zonnevlekken na 2016: Kleine ijstijd op komst?

Of zacht met veel regen of gemiddelde kou met veel sneeuw. Kies maar :)
Maar dat had ik ook nog kunnen voorspellen.... het wordt vast niet ijskoud, droog en enorm veel zon :{
pi_86466148
ik kan slecht tegen kou, maar ik ben juist net leren te wennen aan de kou. Maar sneeuw hoort bij de winter :Y dan zie ik buiten liever sneeuw dan elke dag vieze regen en dat het dan wat minder koud is..
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_86466194
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:53 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
ik kan slecht tegen kou, maar ik ben juist net leren te wennen aan de kou. Maar sneeuw hoort bij de winter :Y dan zie ik buiten liever sneeuw dan elke dag vieze regen en dat het dan wat minder koud is..
Idd, sowieso liever sneeuw dan regen want sneeuw kan je nog wat je kleding af vegen en zo word je nauwelijks nat ^O^
pi_86466207
Nou, al die voorspellingen hebben me 1 ding geleerd... als ze zeggen dat er veel neerslag gaat vallen zal het wel een kurkdroge winter worden. :').
pi_86466213
Winter.. :'(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2010 @ 16:55:08 #6
862 Arcee
Look closer
pi_86466237
Oh ja, net als de Heetste zomer ooit op komst zeker.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86466295
Alsjeblieft niet weer een winter met veel sneeuw, gladheid en kou.
Dat is allemaal leuk als je voor de lol naar buiten hoeft of enkel om naar je auto, bus of trein te gaan.

Gevoelsmatig is die sneeuw net een paar maanden weg, ben echt niet klaar voor nog zo'n winter.
pi_86466302
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:48 schreef Frutsel het volgende:

Of zacht met veel regen of gemiddelde kou met veel sneeuw. Kies maar :)
Koud met veel sneeuw. En dat van half november tot eind maart ofzo. Een echte winter.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:58:00 #9
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_86466351
Oh gezellig O+ Mij maakt het eigenlijk weinig uit, van die regenachtige dagen hebben hun charme en maanden sneeuw zoals afgelopen jaar ook O+ Kom maar op *O*
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_86466410
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:58 schreef Ladidadida het volgende:
Oh gezellig O+ Mij maakt het eigenlijk weinig uit, van die regenachtige dagen hebben hun charme en maanden sneeuw zoals afgelopen jaar ook
Reality check: die sneeuw was gewoon kut. Leuk als je nergens naar toe hoeft, of met de Kerst, maar verder was het een drama. Kut gladheid.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:59:59 #11
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_86466443
Oeh! Eens zien of we hier in Groningen dan weer door sneeuw die tot boven de knieen komt kunnen banjeren. :) Dan maar optie 1 aub, regen is helemaal niets, sneeuw heeft wel wat, witte kerst/oud & nieuw, en nee niet weer wit van de mist, da's helemaal niet goed. :D
be nice or go away
pi_86466450
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:58 schreef Ladidadida het volgende:
Oh gezellig O+ Mij maakt het eigenlijk weinig uit, van die regenachtige dagen hebben hun charme en maanden sneeuw zoals afgelopen jaar ook O+ Kom maar op *O*
En zon ook....
Doe mij maar zon, weinig wind, geen wolken, 25 graden *O*
  woensdag 15 september 2010 @ 17:01:23 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86466498
Ik wil geen winters meer. Ik stem TEGEN! :( :( :(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:01:57 #14
145755 kahaarin
pi_86466516
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:59 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Reality check: die sneeuw was gewoon kut. Leuk als je nergens naar toe hoeft, of met de Kerst, maar verder was het een drama. Kut gladheid.
Oneens, ja het was lastig, natuurlijk ben ik ook wel ergens veuls te laat aangekomen vanwege het weer/de files maar het is imo echt 100% mooier dan regen en grauw grijs net niet weer. Iedereen heeft er begrip voor en het is maar een paar weken. :)
be nice or go away
pi_86466518
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef Arcee het volgende:
Oh ja, net als de Heetste zomer ooit op komst zeker.:')
vond je hem niet heet dan? de kachel is nog steeds uit! :P
  woensdag 15 september 2010 @ 17:03:18 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86466558
Kak!

Ik wil gewoon kraakheldere blauwe luchten met een mager winterzonnetje, rijp op de grasvelden en in de bossen, met daarbij egaal bevroren meren met warme chocomel en unoxworsten. Maar dat zit er dus niet in. ;(
pi_86466559
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oneens, ja het was lastig, natuurlijk ben ik ook wel ergens veuls te laat aangekomen vanwege het weer/de files maar het is imo echt 100% mooier dan regen en grauw grijs net niet weer. Iedereen heeft er begrip voor en het is maar een paar weken. :)
Lastig? Een paar weken? Volgens mij romantiseer je het nu iets teveel. Er was een dramatisch strooizout tekort, er zijn onwijs veel ongevallen (en doden) gevallen. Er waren momenten dat ik hier de straat amper uitkwam doordat er een paar cm ijs lag.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:03:31 #18
145755 kahaarin
pi_86466565
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

vond je hem niet heet dan? de kachel is nog steeds uit! :P
Ehm, hier niet meer, kijk maar eens bij Groningen: http://www.buienradar.nl/

17 graden binnen was me vanmiddag net te fris. ;)
be nice or go away
  woensdag 15 september 2010 @ 17:06:06 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86466632
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En het is maar een paar weken. :)
quote:
Gemiddeld over het land werden 42 dagen met een sneeuwdek geteld. Het langjarig gemiddelde bedraagt 13 sneeuwdekdagen. In het noordoosten van het land lag er plaatselijk zelfs op 55 dagen sneeuw. Een dergelijk groot aantal sneeuwdekdagen was in meer dan 30 jaar, sinds de winter van 1979, niet meer voorgekomen.
Het was afgelopen winter helaas wel wat meer. ;(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:06:26 #20
145755 kahaarin
pi_86466642
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:03 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Lastig? Een paar weken? Volgens mij romantiseer je het nu iets teveel. Er was een dramatisch strooizout tekort, er zijn onwijs veel ongevallen (en doden) gevallen. Er waren momenten dat ik hier de straat amper uitkwam doordat er een paar cm ijs lag.
En dat wordt beter bij aanhoudende regen? In een flinke bui zijn er anders ook files en ongevallen genoeg.
Trouwens, hier in het Noorden was er net genoeg strooizout. ;) :P

Ik romantiseer niets, maar als ik mag kiezen tussen regen of sneeuw wordt het sneeuw.
be nice or go away
pi_86466656
Zeiden ze niet ook dat we een zomer met veel zon tegemoet gingen? :')
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_86466662
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:06 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En dat wordt beter bij aanhoudende regen? In een flinke bui zijn er anders ook files en ongevallen genoeg.
Trouwens, hier in het Noorden was er net genoeg strooizout. ;) :P

Ik romantiseer niets, maar als ik mag kiezen tussen regen of sneeuw wordt het sneeuw.
En dan nog liever een beetje regen dan een paar maanden sneeuw en ijs.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:07:09 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86466663
Mijn 16 jaar oude Volvo 440 deed het prima afgelopen sneeuwstormperiode. Doe nog maar een keer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 september 2010 @ 17:08:50 #24
145755 kahaarin
pi_86466711
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:07 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

En dan nog liever een beetje regen dan een paar maanden sneeuw en ijs.
Dan zijn we het gewoon niet eens, moet kunnen. ;) Ik moet het trouwens nog maar zien want elke keer als ze zo'n voorspelling doen dan is het faliekant verkeerd, haal je schaatsen maar vast uit het vet. :)
be nice or go away
pi_86466738
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dan zijn we het gewoon niet eens, moet kunnen. ;)
Jij hebt dus liever een paar maanden sneeuw dan een beetje regen?

Weerfreaks... :N.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')