Zo eenvoudig is dit in de praktijk niet. Kandidaten zijn zelden volledig gelijk in opleiding, werkervaring en te onderscheiden competenties. Dat maakt 'negatieve' discriminatie doorgaans vaak des te makkelijker, een stok om de hond mee te slaan is immers snel gevonden bij zoveel ongelijkheden tussen profielen. Naar mijn overtuiging is positieve discriminatie als tijdelijke maatregel dan ook zeer goed te verdedigen, omdat bij een goede weerspiegeling van de samenleving in redelijk tot goed functionerende organisaties te verwachten valt dat de emotionele redenen voor 'negatieve' discriminatie mettertijd zullen verdwijnen als gevolg van de identificatie van personeelsleden met hun omgeving.quote:Op maandag 13 september 2010 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, aparte redenatie hoor. Het gaat over een keuze bij gelijke geschiktheid. Kan men gelijke of ongelijke geschiktheid niet onderscheiden dan moet er andere P&O'ers komen...
[..]
Nog meer dissidenten binnen CDA-fractie: Koppejan, Ferrier, Van Toorenburg, Smilde en Blanksma. #eenvandaagquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:20 schreef Jojoke het volgende:
[ link | afbeelding ]
Volgens EenVandaag zijn er vijf tot zeven (stille) dissidenten in totaal.
+Uitslagquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nog meer dissidenten binnen CDA-fractie: Koppejan, Ferrier, Van Toorenburg, Smilde en Blanksma. #eenvandaag
Goed nieuws
Goed dat er nog mensen binnen het CDA zijn die zelfstandig nadenkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nog meer dissidenten binnen CDA-fractie: Koppejan, Ferrier, Van Toorenburg, Smilde en Blanksma. #eenvandaag
Goed nieuws
Discriminatie is discriminatie. Het is positief voor de diegene wordt voorgetrokken en negatief voor diegene die wordt benadeeld.quote:Op maandag 13 september 2010 22:39 schreef ethiraseth het volgende:
Discriminatie vind sowieso plaats, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan. De mens is simpelweg inherent geneigd om mensen te kiezen die op hem lijken, of dit nou qua geslacht, religie, alma mater, studentenvereniging of favoriete voetbalploeg is. Positieve discriminatie is simpelweg een poging om dat nog een beetje recht te trekken.
Het lijkt erop dat het slechts een kwestie van een beetje bijstutten is.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Goed nieuws
Dit horen we graag.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Goed nieuws
We? Wie zijn "we"? De meeste VVD- en PVV-stemmers zullen daar niet onder vallen.quote:
Hij spreekt namens de linkse factie op FOK!quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
We? Wie zijn "we"? De meeste VVD- en PVV-stemmers zullen daar niet onder vallen.
Dan kan ik me dat voorstellen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij spreekt namens de linkse factie op FOK!
quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De linke en de liberale factiequote:Op dinsdag 14 september 2010 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn excusesquote:
de Linke Liberalen.quote:
Double team?quote:
Dan vraag ik me wel af wat zijn definitie van rechts is. En als je als partij meewerkt aan een regeerakkoord waarbij "rechts Nederland zijn vingers bij af gaat likken" is het wat vreemd om van "geen rechts kabinet" te spreken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:23 schreef remlof het volgende:
Verhagen: Het kan geen rechts kabinet heten
‘Het CDA is een middenpartij en daar ben ik ook trots op. Een kabinet waarin het CDA zit, kan dus geen rechts kabinet heten.’
*proest
De PVV zit toch niet in dat kabinet. Alleen CDA en VVD. Lijkt me dan inderdaad een centrum rechts kabinet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:38 schreef damian5700 het volgende:
Het kan ook als centrum-rechts geduid worden ware het niet dat het zwaartepunt VVD en PVV toch wel rechts ligt.
Ik had het over rechtse samenwerking, wat ik zelf een prima duiding vind.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV zit toch niet in dat kabinet. Alleen CDA en VVD. Lijkt me dan inderdaad een centrum rechts kabinet.
De gedoogsteun van de PVV is de enige reden dat dit kabinet ontstaat. Zonder die steun zou een kabinet als dit niet gevormd worden. Door die grote invloed van extreem-rechts op dit kabinet is iedere verwijzing naar het politieke midden in mijn ogen vrij kansloos.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV zit toch niet in dat kabinet. Alleen CDA en VVD. Lijkt me dan inderdaad een centrum rechts kabinet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |