En hoe lost een rechts kabinet dat op? En waarom zijn we dan opeens in een Nederland van x aantal jaren terug?quote:Op maandag 13 september 2010 12:33 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Nee koos Nederland hoeft niet wit te zijn . Ik ben namelijk geen racist wel zou het prettig zijn als de zogenoemde nieuwe nederlanders zich zouden aanpassen aan onze cultuur e.d hetgeen nu op grote schaal absoluut niet het geval is.
Hoe zie jij dat precies voor je; immigranten die zich aanpassen aan onze cultuur? Alleen een portie boerenkool op maandag? Woensdag gehaktdag? Op zondag met de familie naar de meubelboulevard? Vlotte spijkerbroeken en leuke rokje worden verplicht? Islam afzweren en Jezus omarmen?quote:Op maandag 13 september 2010 12:33 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Nee koos Nederland hoeft niet wit te zijn . Ik ben namelijk geen racist wel zou het prettig zijn als de zogenoemde nieuwe nederlanders zich zouden aanpassen aan onze cultuur e.d hetgeen nu op grote schaal absoluut niet het geval is.
Of je trekt het niet meteen in het extreme.quote:Op maandag 13 september 2010 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je; immigranten die zich aanpassen aan onze cultuur? Alleen een portie boerenkool op maandag? Woensdag gehaktdag? Op zondag met de familie naar de meubelboulevard? Vlotte spijkerbroeken en leuke rokje worden verplicht? Islam afzweren en Jezus omarmen?
Hij zegt dat natuurlijk omdat veel mensen complete assimilatie, het compleet opgeven van de oorspronkelijke cultuur dus, lijken te willen. Maar dat lijkt me toch de verkeerde weg.quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of je trekt het niet meteen in het extreme.
Maak er nou geen karikatuur van. Aanpassen zit vooral tussen de oren.quote:Op maandag 13 september 2010 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je; immigranten die zich aanpassen aan onze cultuur? Alleen een portie boerenkool op maandag? Woensdag gehaktdag? Op zondag met de familie naar de meubelboulevard? Vlotte spijkerbroeken en leuke rokje worden verplicht? Islam afzweren en Jezus omarmen?
Kon het hier niet zien, wat zei hij dan?quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Flounder het volgende:krijgt Ferry Mingelen even een veeg uit de pan van Tjeenk Willink!
Tja, ben het wel met je eens hoor, maar of samenwerking met Wilders de oplossing is.......hele bevolkingsgroepen buitensluitenquote:Op maandag 13 september 2010 12:33 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Dat Tjeenk Willink openstaat voor kritiek, in tegenstelling tot Ferry Mingelen, die "daar allergisch voor is", aldus TW.quote:Op maandag 13 september 2010 13:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kon het hier niet zien, wat zei hij dan?
Nee natuurlijk niet. Hoe hárder je gedwongen wordt, of hoe méér je buitengesloten wordt, des te meer ga je hechten aan je eigen cultuur en identiteit. Maar daar gaan we nog wel achter komen de komende paar jaren.quote:Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef dylany het volgende:
[..]
Tja, ben het wel met je eens hoor, maar of samenwerking met Wilders de oplossing is.......hele bevolkingsgroepen buitensluiten![]()
Al had hij het wel over de journalistiek in het algemeen hé.quote:Op maandag 13 september 2010 13:13 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat Tjeenk Willink openstaat voor kritiek, in tegenstelling tot Ferry Mingelen, die "daar allerisch voor is"
Veel mensen?quote:Op maandag 13 september 2010 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij zegt dat natuurlijk omdat veel mensen complete assimilatie, het compleet opgeven van de oorspronkelijke cultuur dus, lijken te willen. Maar dat lijkt me toch de verkeerde weg.
Die indruk had ik niet.quote:Op maandag 13 september 2010 13:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Al had hij het wel over de journalistiek in het algemeen hé.
Inderdaad, hoe harder je wordt wegezet als groep, "wij tegen zij" hoe meer je gaat terugvallen op je eigen identiteit en cultuur en hoe groter het risico dat mensen zich gaan afzetten tegen de andere cultuur omdat ze zich buitengesloten voelen of het zat zijn zich ten onrechte continu te moeten bewijzen.quote:Op maandag 13 september 2010 13:14 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Hoe hárder je gedwongen wordt, of hoe méér je buitengesloten wordt, des te meer ga je hechten aan je eigen cultuur en identiteit. Maar daar gaan we nog wel achter komen de komende paar jaren.
En komt uiteindelijk in zeer veel facetten tot uiting. Paar voorbeelden? Ok.quote:Op maandag 13 september 2010 13:07 schreef Flounder het volgende:
[..]
Maak er nou geen karikatuur van. Aanpassen zit vooral tussen de oren.
Ik vind muil-houden-en-in-de-pas-lopen ook assimilatie. En dat hoor ik toch een hoop PVV-ers zeggen. Ik snap anders verder niet waar je nog je cultuur of identiteit als moslim nog moet aflenen als hoofddoeken, korans en moskeen niet meer "mogen". Althans, dat is de wens van de PVV stemmer gezien het programma van de PVV. (Maar nu komt vast weer het verhaal dat 'het toch nooit zover zal komen').quote:Op maandag 13 september 2010 13:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Veel mensen?
Toevallig ken ik niemand die er zo over denkt. Maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Er is tot nu toe weinig tot geen drang, en alsnog hechten groepen zich in Nederland aan hun eigen cultuur en identiteit, zo erg dat ze het zelfs in het straatbeeld laten terugkomen.quote:Op maandag 13 september 2010 13:14 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Hoe hárder je gedwongen wordt, of hoe méér je buitengesloten wordt, des te meer ga je hechten aan je eigen cultuur en identiteit. Maar daar gaan we nog wel achter komen de komende paar jaren.
Maar het was wel zo. Maakt verder niet uit.quote:
Je doelt op moskeeën en schotelantennes?quote:Op maandag 13 september 2010 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is tot nu toe weinig tot geen drang, en alsnog hechten groepen zich in Nederland aan hun eigen cultuur en identiteit, zo erg dat ze het zelfs in het straatbeeld laten terugkomen.
Nee, op geweld jegens homo`s door bepaalde groeperingen, het roepen van 'hoer' naar vrouwen door bepaalde groeperingen en het 'kanker kaaskoppen' geluid wat je naar je hoofd toegeworpen krijgt door bepaalde groeperingen. Vermeng dat samen met het buitenlandse taaltje en je hebt de ingredienten van de gemiddelde PVV stemmer. Maar goed, ik merk dat je liever de discussie simpel houdt, gezien je schotelantennes en moskeeen als enige argument kan bedenken.quote:Op maandag 13 september 2010 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je doelt op moskeeën en schotelantennes?
Als je het niet wíl zien, zul je het niet zien nee. Ik zie genoeg arabische allochtonen die 'gewoon mee doen'. Zowel op straat, zowel als op het werk, etc. Hun eigen identiteit zit juíst in het vieren van een suikerfeest, of meedoen aan een ramadan, het zal mijn keuze niet zijn maar als zij dat willen, prima toch? En een moslima kán ervoor kiezen een hoofddoek te dragen, het zal me werkelijk waar jeuken. Zolang dit niet onder dwang gebeurt kan ik er echt niet meezitten. Maar grote groepen PVV-ers willen zélfs deze kenmerken of gedragingen aanpakken lijkt het. Ze hebben slechts één simpele boodschap: Geen Islam In Nederland.quote:Op maandag 13 september 2010 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is tot nu toe weinig tot geen drang
En juist dat soort figuren zijn de mensen die de kiezers in de armen van Geert Wilders drijven.quote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, op geweld jegens homo`s door bepaalde groeperingen, het roepen van 'hoer' naar vrouwen door bepaalde groeperingen en het 'kanker kaaskoppen' geluid wat je naar je hoofd toegeworpen krijgt door bepaalde groeperingen. Vermeng dat samen met het buitenlandse taaltje en je hebt de ingredienten van de gemiddelde PVV stemmer. Maar goed, ik merk dat je liever de discussie simpel houdt, gezien je schotelantennes en moskeeen als enige argument kan bedenken.
Ik heb werkelijk waar nog geen enkele discussie gezien op de werkvloer die over hoofddoekjes ging. Misschien dat het in andere kringen gebeurt, maar ik heb genoeg allochtone collega`s die volledig in hun waarde worden gelaten en mogen doen en laten wat ze willen op het gebied van hun eigen cultuur. Dat noem ik geen dwang.quote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Als je het niet wíl zien, zul je het niet zien nee. Ik zie genoeg arabische allochtonen die 'gewoon mee doen'. Zowel op straat, zowel als op het werk, etc. Hun eigen identiteit zit juíst in het vieren van een suikerfeest, of meedoen aan een ramadan, het zal mijn keuze niet zijn maar als zij dat willen, prima toch? En een moslima kán ervoor kiezen een hoofddoek te dragen, het zal me werkelijk waar jeuken. Zolang dit niet onder dwang gebeurt kan ik er echt niet meezitten. Maar grote groepen PVV-ers willen zélfs deze kenmerken of gedragingen aanpakken lijkt het. Ze hebben slechts één simpele boodschap: Geen Islam In Nederland.
En dat is precies het probleem; zolang men blijft zwammen over hoofddoekjes en Geert Wilders zal er nooit een oplossing komen voor dit soort problemen. Het zijn slechts symptomen van iets wat dieper zit.quote:Op maandag 13 september 2010 13:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En juist dat soort figuren zijn de mensen die de kiezers in de armen van Geert Wilders drijven.
Als het aan Wilders ligt gaan we dat soort discussies binnenkort wel krijgen anders. Alhoewel, discussie... En dat de gemiddelde Nederlander te laf is ergens te te ageren is bekend ja. Dat is geen tolerantie, mensen houden gewoon hun muil. Ik maak me geen illusie over de tolerantie jegens iedereen die 'anders' is bij de gemiddelde Nederlander eigenlijk. Je moet het op een gemiddelde verjaardag eens over homo's hebben.quote:Op maandag 13 september 2010 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog geen enkele discussie gezien op de werkvloer die over hoofddoekjes ging. Misschien dat het in andere kringen gebeurt, maar ik heb genoeg allochtone collega`s die volledig in hun waarde worden gelaten en mogen doen en laten wat ze willen op het gebied van hun eigen cultuur. Dat noem ik geen dwang.
Of over moslims. Of over Oh Oh Cherso. Of over Wegmisbruikers. Dat is gewoon de waan van de dag; de items die hot zijn worden dan behandeld. Niks verkeerds aan.quote:Op maandag 13 september 2010 13:31 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Als het aan Wilders ligt gaan we dat soort discussies binnenkort wel krijgen anders. Alhoewel, discussie... En dat de gemiddelde Nederlander te laf is ergens te te ageren is bekend ja. Dat is geen tolerantie, mensen houden gewoon hun muil. Ik maak me geen illusie over de tolerantie jegens iedereen die 'anders' is bij de gemiddelde Nederlander eigenlijk. Je moet het op een gemiddelde verjaardag eens over homo's hebben.
Waarom niet? Hoe moet ik 'aanpassen' anders zien?quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 september 2010 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Hoe moet ik 'aanpassen' anders zien?
Misschien dat er gewerkt kan worden aan dat soort puntjes? En zeg nou zelf: verlangen dat men fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt mij bijvoorbeeld nou niet bepaald extreem. Sterker nog: dat lijkt me niet meer dan normaal.quote:[quote]Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, op geweld jegens homo`s door bepaalde groeperingen, het roepen van 'hoer' naar vrouwen door bepaalde groeperingen en het 'kanker kaaskoppen' geluid wat je naar je hoofd toegeworpen krijgt door bepaalde groeperingen. Vermeng dat samen met het buitenlandse taaltje en je hebt de ingredienten van de gemiddelde PVV stemmer. Maar goed, ik merk dat je liever de discussie simpel houdt, gezien je schotelantennes en moskeeen als enige argument kan bedenken.
Dat ben ik overigens helemaal met je eens. Maar je doet alsof bovengenoemde exclusieve eigenschappen zijn van Marokkanen. Dat is (helaas) niet waar. Hoewel het tegenwoordig gelukkig niet zoveel meer voorkomt, was potenrammen in grote delen van het land ook gewoon een hobby van autochtonen. Ik kan de verhalen nog goed herinneren van jongens die met knuppels naar de homo-parkeerplaats gingen. Verder zijn er zat Nederlanders die vrouwen ook als gebruiksvoorwerp zien.quote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zit jij mijn post nou weer aan te passen?quote:Op maandag 13 september 2010 13:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat er gewerkt kan worden aan dat soort puntjes? En zeg nou zelf: verlangen dat men fatsoenlijk Nederlands spreekt lijkt mij bijvoorbeeld nou niet bepaald extreem. Sterker nog: dat lijkt me niet meer dan normaal.
Of aan vrouwenonderdrukking doen. Neem de SGP bijvoorbeeld... Oh, wacht.quote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik overigens helemaal met je eens. Maar je doet alsof bovengenoemde exclusieve eigenschappen zijn van Marokkanen. Dat is (helaas) niet waar. Hoewel het tegenwoordig gelukkig niet zoveel meer voorkomt, was potenrammen in grote delen van het land ook gewoon een hobby van autochtonen. Ik kan de verhalen nog goed herinneren van jongens die met knuppels naar de homo-parkeerplaats gingen. Verder zijn er zat Nederlanders die vrouwen ook als gebruiksvoorwerp zien.
Of dat ze dit doen ómdat ze moslim zijn (zeggen dat ze moslims zijn).quote:Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook echt een tyfushekel aan die kut-Marokkaantjes die dergelijk gedrag vertonen, maar je houdt jezelf voor de gek wanneer je denkt dat enkel moslims dit doen.
Omdat-ie per ongeluk op de edit-knop had gedrukt ipv de quote-knop.quote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zit jij mijn post nou weer aan te passen?
Er wonen in Nederland ook moslims uit Irak, Iran en Turkije en daar zijn dan bijvoorbeeld weer veel minder vaak problemen mee.quote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook echt een tyfushekel aan die kut-Marokkaantjes die dergelijk gedrag vertonen, maar je houdt jezelf voor de gek wanneer je denkt dat enkel moslims dit doen.
Doe ik ook niet Koos, dat weet je zelf ook welquote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook echt een tyfushekel aan die kut-Marokkaantjes die dergelijk gedrag vertonen, maar je houdt jezelf voor de gek wanneer je denkt dat enkel moslims dit doen.
My point exactly.quote:Op maandag 13 september 2010 13:50 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Of aan vrouwenonderdrukking doen. Neem de SGP bijvoorbeeld... Oh, wacht.
[..]
Of dat ze dit doen ómdat ze moslim zijn (zeggen dat ze moslims zijn).
Nee. Ik zie nu pas wat het onderwerp was...vanavond even terugkijken.quote:
Ah oke. Ferdo is dikwijls niet erg gelukkig met mijn bijdragen en wijzigt daarom meer dan eens de inhoudquote:Op maandag 13 september 2010 13:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Omdat-ie per ongeluk op de edit-knop had gedrukt ipv de quote-knop.
Ok. Ben benieuwd wat je ervan vindt.quote:Op maandag 13 september 2010 13:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee. Ik zie nu pas wat het onderwerp was...vanavond even terugkijken.
Stiekem weet ik dat ook welquote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe ik ook niet Koos, dat weet je zelf ook wel
Ik had idd verwacht dat Rutte een stuk zou gaan schrijven, waar geinteresseerden over mee zouden kunnen onderhandelen. Beetje vreemd dat de wens van Rutte (als grootste partij) zo opzichtig genegeerd wordt.quote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef HiZ het volgende:
Goh, wat een verrassing; Opstelten als informateur en het moet gaan om een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Dat hat niemand toch kunnen verwachten, gelukkig hebben meneer Willink en Hare Majesteit licht in de duisterheid gebracht.
Tjeenk Willink heeft er natuurlijk ook een week diep over nagedacht om tot dit verrassende resultaat te komen. Petje afquote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef HiZ het volgende:
Goh, wat een verrassing; Opstelten als informateur en het moet gaan om een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Dat hat niemand toch kunnen verwachten, gelukkig hebben meneer Willink en Hare Majesteit licht in de duisterheid gebracht.
De andere partijen mochten ook nog hun zegje doen in deze adviesronde, zoals het hoort. Gelukkig maar he.quote:Op maandag 13 september 2010 14:32 schreef HiZ het volgende:
Inderdaad, terecht dat de formatie 2 weken stil heeft gelegen.quote:Op maandag 13 september 2010 15:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Tjeenk Willink heeft er natuurlijk ook een week diep over nagedacht om tot dit verrassende resultaat te komen. Petje af
Nooit geweten dat politici zich druk maken om opmerkingen van journalisten.quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Flounder het volgende:krijgt Ferry Mingelen even een veeg uit de pan van Tjeenk Willink!
Hulde voor deze post. Prima verwoord. De GBL is gewoon een splijtzwam. Hij moet zo gauw mogelijk uitgeschakeld worden (politiek gezien dan, voordat ik weer boze mails krijg).quote:Op maandag 13 september 2010 13:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Als je het niet wíl zien, zul je het niet zien nee. Ik zie genoeg arabische allochtonen die 'gewoon mee doen'. Zowel op straat, zowel als op het werk, etc. Hun eigen identiteit zit juíst in het vieren van een suikerfeest, of meedoen aan een ramadan, het zal mijn keuze niet zijn maar als zij dat willen, prima toch? En een moslima kán ervoor kiezen een hoofddoek te dragen, het zal me werkelijk waar jeuken. Zolang dit niet onder dwang gebeurt kan ik er echt niet meezitten. Maar grote groepen PVV-ers willen zélfs deze kenmerken of gedragingen aanpakken lijkt het. Ze hebben slechts één simpele boodschap: Geen Islam In Nederland.
En ook dat mag hoor, die mening hebben. Maar kom er dat gewoon voor uit ipv dat hypocriete gekonkel. Dan weet de rest waar ze zaken meedoen.
Schakel hem uit door hem geen voedingsbodem te geven, zou ik zeggen. Oh wacht, dat probleem is wat complex. Gelukkig heb jij het antwoord. Kom maar op.quote:Op maandag 13 september 2010 16:45 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Hulde voor deze post. Prima verwoord. De GBL is gewoon een splijtzwam. Hij moet zo gauw mogelijk uitgeschakeld worden (politiek gezien dan, voordat ik weer boze mails krijg).
Ik vraag me oprecht af of hij dat überhaupt kan. Met z'n regeringsbeleid "waar rechts Nederland de vingers bij aflikt"quote:Op maandag 13 september 2010 17:30 schreef Toad het volgende:
Hm, wel aardig puntje:
Verhagen over het zoeken naar steun bij andere partijen:
http://nos.nl/audio/18466(...)-weer-aan-tafel.html
Oppositie reageert zuinig, maar dat viel te verwachten.
Ik ben benieuwd hoe premier Rutte straks steun gaat werven voor zijn plannen in de kamer.
Wat als Tjeenk Willink daar wel al rekening mee gehouden heeft?quote:Op maandag 13 september 2010 17:51 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, dat is natuurlijk wel een probleem. Rutte zet fors in op rechts maar met een minderheidskabinet zal hij af en toe ook steun elders dan bij de PVV moeten krijgen. Het lijkt alsof hij daar nu nog niet veel rekening mee houdt..
Op naar de jaren '50 met minderwaardige posities voor vrouwen en homo's bedoel je?quote:Op maandag 13 september 2010 12:18 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja , er komen nu eindelijk weer mooie tijden aan en hopelijk het nederland terug zoals het was.
Hoe moeten we anders terug naar een "Nederland zoals het was"?quote:Op maandag 13 september 2010 13:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
ik bedoelde met 'hij' in dit geval Rutte. Hij laat zo uitgesproken zien wat hij graag in het kabinet ziet komen en wat niet dat hij lijkt te vergeten af en toe de oppositie nodig te hebben, in een minderheidskabinet.quote:Op maandag 13 september 2010 18:40 schreef dylany het volgende:
[..]
Wat als Tjeenk Willink daar wel al rekening mee gehouden heeft?
Tuurlijk johquote:Op maandag 13 september 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op naar de jaren '50 met minderwaardige posities voor vrouwen en homo's bedoel je?
Lang leve de vooruitgang in dat geval
Rechtse censuur, het begint alvast hierquote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zit jij mijn post nou weer aan te passen?
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe moeten we anders terug naar een "Nederland zoals het was"?
Dit soort spruitjespolitiek en -beleid is waar rechts Nederland blijkbaar de vingers bij aflikt...
Tja welk ander Nederland zoals het was zouden we het dan over hebben? Daarnaast een kabinet gesteund door PVV, CDA en SGP heeft nu eenmaal niet al te veel op met vrouwen, homo's en niet-blanken...quote:
Het was ook geen reactie op jouw postquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |