Tuurlijk johquote:Op maandag 13 september 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op naar de jaren '50 met minderwaardige posities voor vrouwen en homo's bedoel je?
Lang leve de vooruitgang in dat geval
Rechtse censuur, het begint alvast hierquote:Op maandag 13 september 2010 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zit jij mijn post nou weer aan te passen?
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op maandag 13 september 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe moeten we anders terug naar een "Nederland zoals het was"?
Dit soort spruitjespolitiek en -beleid is waar rechts Nederland blijkbaar de vingers bij aflikt...
Tja welk ander Nederland zoals het was zouden we het dan over hebben? Daarnaast een kabinet gesteund door PVV, CDA en SGP heeft nu eenmaal niet al te veel op met vrouwen, homo's en niet-blanken...quote:
Het was ook geen reactie op jouw postquote:
Ze verkopen zichzelf inderdaad wel heel makkelijk als de eerste de beste schandknaapjes aan Wildersquote:Op maandag 13 september 2010 14:37 schreef remlof het volgende:
Jos Collignon voorspelt de toekomst van Rutte en Verhagen:
[ afbeelding ]
Hij lijkt inderdaad niet op zoek naar brede steun. Erg slim als je een grote dosis vrij controversiële zaken er doorheen wilt drukken. Wat dat betreft is de ramkoers die ze zoeken niet slimquote:Op maandag 13 september 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of hij dat überhaupt kan. Met z'n regeringsbeleid "waar rechts Nederland de vingers bij aflikt"
Ze zullen waarschijnlijk niet vrouwen en minderheden voor gaan trekken als je dat bedoelt, iets wat discriminerende partijen als GL en PvdA wel graag zien gebeuren. Mij lijkt de kans op grootschalige discriminatie door de overheid aanzienlijk groter bij paars+ dan bij dit centrum-rechtse kabinet.quote:Op maandag 13 september 2010 19:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja welk ander Nederland zoals het was zouden we het dan over hebben? Daarnaast een kabinet gesteund door PVV, CDA en SGP heeft nu eenmaal niet al te veel op met vrouwen, homo's en niet-blanken...
Wat voor discriminerende voorstellen verwacht jij precies uit de koker van PaarsPlus?quote:Op maandag 13 september 2010 19:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen waarschijnlijk niet vrouwen en minderheden voor gaan trekken als je dat bedoelt, iets wat discriminerende partijen als GL en PvdA wel graag zien gebeuren. Mij lijkt de kans op grootschalige discriminatie door de overheid aanzienlijk groter bij paars+ dan bij dit centrum-rechtse kabinet.
Gelijke rechten zou al ruim voldoende zijnquote:Op maandag 13 september 2010 19:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen waarschijnlijk niet vrouwen en minderheden voor gaan trekken als je dat bedoelt, iets wat discriminerende partijen als GL en PvdA wel graag zien gebeuren.
Mij niet. Al was het maar omdat dit kabinet door de steun van de PVV (met een programma vol streven naar het grootschalig discrimineren van Moslims wat Rutte veel aankopingspunten bood) onmogelijk centrum-rechts genoemd kan worden, zeker al omdat het centrum-deel van het CDA er vakkundig uitgewerkt is.quote:Mij lijkt de kans op grootschalige discriminatie door de overheid aanzienlijk groter bij paars+ dan bij dit centrum-rechtse kabinet.
Daar ben ik ook reuze benieuwd naarquote:Op maandag 13 september 2010 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor discriminerende voorstellen verwacht jij precies uit de koker van PaarsPlus?
Zulke voorstellen: http://www.parool.nl/paro(...)pbaan-stadhuis.dhtmlquote:Op maandag 13 september 2010 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor discriminerende voorstellen verwacht jij precies uit de koker van PaarsPlus?
Bij deze danquote:Op maandag 13 september 2010 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar ben ik ook reuze benieuwd naar
Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van een dergelijke maatregel, vind ik positieve discriminatie toch echt wat anders dan negatieve discriminatie. Daar komt verder bij dat het zeer twijfelachtig is of dat voorstel het regeerakkoord had gehaald.quote:Op maandag 13 september 2010 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zulke voorstellen: http://www.parool.nl/paro(...)pbaan-stadhuis.dhtml
Als het even niet in hun straatje past is artikel 1 uit de grondwet niet meer dan een stukje wc-papier voor GL en PvdA.
[..]
Bij deze dan![]()
En op welk vlak hebben vrouwen en homo's geen gelijke rechten of dreigen die beperkt te worden door het centrum-rechtse kabinet?quote:Op maandag 13 september 2010 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelijke rechten zou al ruim voldoende zijn.
Het is gewoon pure discriminatie en gaat dwars tegen artikel 1 van de grondwet in. Dan kun je daar het etiketje 'positief' opplakken, maar je stelt met zulke maatregelen gewoon een groep mensen achter op basis van afkomst, dus ik zie het positieve er niet echt van in. Ik zie VVD en CDA niet zulke discriminerende voorstellen indienen en wat mij betreft verliezen PvdA en GL hiermee volledig het recht om zogenaamd op te komen tegen discriminatie.quote:Op maandag 13 september 2010 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van een dergelijke maatregel, vind ik positieve discriminatie toch echt wat anders dan negatieve discriminatie. Daar komt verder bij dat het zeer twijfelachtig is of dat voorstel het regeerakkoord had gehaald.
Aha en daar zou de VVD zomaar mee instemmen?quote:Op maandag 13 september 2010 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zulke voorstellen: http://www.parool.nl/paro(...)pbaan-stadhuis.dhtml
Als het even niet in hun straatje past is artikel 1 uit de grondwet niet meer dan een stukje wc-papier voor GL en PvdA.
[..]
Bij deze dan![]()
JIj vroeg:quote:Op maandag 13 september 2010 19:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en daar zou de VVD zomaar mee instemmen?
Nou, dit is dus aangetoond.quote:Op maandag 13 september 2010 19:09 schreef du_ke het volgende:
En hoe discrimineren GL en PvdA dan precies?
Maar ik stond ook achter deze vraagquote:Op maandag 13 september 2010 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
JIj vroeg:
[..]
Nou, dit is dus aangetoond.
En dat is bepaald niet beantwoordquote:Wat voor discriminerende voorstellen verwacht jij precies uit de koker van PaarsPlus?
De VVD is hier geen voorstander van.quote:Op maandag 13 september 2010 19:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon pure discriminatie en gaat dwars tegen artikel 1 van de grondwet in. Dan kun je daar het etiketje 'positief' opplakken, maar je stelt met zulke maatregelen gewoon een groep mensen achter op basis van afkomst, dus ik zie het positieve er niet echt van in. Ik zie VVD en CDA niet zulke discriminerende voorstellen indienen en wat mij betreft verliezen PvdA en GL hiermee volledig het recht om zogenaamd op te komen tegen discriminatie.
Of zulke voorstellen bij paars+ werkelijkheid zouden worden weet ik niet, gelukkig heb je dan ook nog twee fatsoenlijke partijen in het kabinet die wel tegen dit soort vormen van discriminatie zijn, maar het lijkt me wel realistischer dan dat de SGP en de PVV er nu voor kunnen zorgen dat moslims, homo's of vrouwen achtergesteld zullen worden.
Jaja, de VVD en het CDA zijn geweldig en links is slecht en racistisch, nou goed? Wat een raar toontje sla jij plots aan in je post.quote:Op maandag 13 september 2010 19:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon pure discriminatie en gaat dwars tegen artikel 1 van de grondwet in. Dan kun je daar het etiketje 'positief' opplakken, maar je stelt met zulke maatregelen gewoon een groep mensen achter op basis van afkomst, dus ik zie het positieve er niet echt van in. Ik zie VVD en CDA niet zulke discriminerende voorstellen indienen en wat mij betreft verliezen PvdA en GL hiermee volledig het recht om zogenaamd op te komen tegen discriminatie.
Of zulke voorstellen bij paars+ werkelijkheid zouden worden weet ik niet, gelukkig heb je dan ook nog twee fatsoenlijke partijen in het kabinet die wel tegen dit soort vormen van discriminatie zijn, maar het lijkt me wel realistischer dan dat de SGP en de PVV er nu voor kunnen zorgen dat moslims, homo's of vrouwen achtergesteld zullen worden.
Heb het net gekeken.quote:Op maandag 13 september 2010 13:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ok. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Dat lijkt me niet en van D66 verwacht ik dat ook niet, maar VVD gaat ook niet instemmen met discriminatie van vrouwen, moslims en homo's (CDA ook niet lijkt me). Bij paars+ heb je het over twee regeringspartijen die de helft van de zetels van de coalitiepartijen in handen hebben, bij het huidige kabinet gaat het om 'slechts' een of misschien twee gedogende partijen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en daar zou de VVD zomaar mee instemmen?
Voor Verhagen is het de enige manier om zijn lijf te redden. Als het CDA niet gaat regeren, dan mag hij zijn biezen pakken. Daarnaast denkt menig CDA'er dat het land niet fatsoenlijk geregeerd kan worden zonder de hulp van het CDA.quote:Op maandag 13 september 2010 19:30 schreef men.mulder het volgende:
Heel iets anders: waarom wil het CDA eigenlijk regeren (en dan niet aankomen met machtsgeil) als ze regeren gaan ze er hoogstwaarschijnlijk op achteruit qua zetels.
Oppositievoeren kunnen ze niet.quote:Op maandag 13 september 2010 19:30 schreef men.mulder het volgende:
Heel iets anders: waarom wil het CDA eigenlijk regeren (en dan niet aankomen met machtsgeil) als ze regeren gaan ze er hoogstwaarschijnlijk op achteruit qua zetels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |