...het is vreemd...quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:24 schreef Marie30 het volgende:
Die mensen moeten ze uit hun ouderlijke macht ontzetten. Wat een egoïsten zeg!
Plus elke moeder (of vader) kan bevestigen dat men niet goed slaapt als je kind nog niet thuis is... Laat staan dat je door slaapt tot de ochtend. En dat gaat dan meestal nog over tieners..!quote:
...Precies...quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:27 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Plus elke moeder (of vader) kan bevestigen dat men niet goed slaapt als je kind nog niet thuis is... Laat staan dat je door slaapt tot de ochtend. En dat gaat dan meestal nog over tieners..!
Heb pas het boek: zeg nooit, nooit gelezen. Over de cel vermiste personen in België. Zeer interessant. Hebben ze die ouders al goed doorgelicht?quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:28 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
...Precies...
ik heb er een raar gevoel bij...
ken het boek dus niet, maar waar denk jij nu aan?quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:30 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb pas het boek: zeg nooit, nooit gelezen. Over de cel vermiste personen in België. Zeer interessant. Hebben ze die ouders al goed doorgelicht?
Ik weet het niet, dat is zo'n ver van mijn bed show dat ik geen hypothese durf geven. Heb een zoon van 11, die mag niet eens alleen weg, laat staan dat hij een gsm heeft of dat hij niet thuis zou zijn 's avonds...! Kinderen moeten kinderen blijven. Ik denk wel eerder aan de ouders, maar zoals dat boek ook zegt, is het onverantwoordelijk: ja, zijn het slechte ouders: ja. Daarom moordenaars? Neen...quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
ken het boek dus niet, maar waar denk jij nu aan?
Je zou bijna denken dat pa het kind in een boze bui want pa wilde gamen zijn zoon in elkaar geramd heeft en dus.........
daar denk ik dan aan.....?
In onze doodlopende straat met zijn vriendjes spelen, of naar de buurtwinkel 500 meter verderop... Is dat niet normaal dan? Waar moet hij alleen naar toe op die leeftijd?quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:49 schreef bascross het volgende:
Een zoon van 11 die niet alleen weg mag?
Dat lijkt mij niet normaal nee. Ik was als 11 jarige altijd buiten en dan niet alleen in onze eigen straat.quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:55 schreef Marie30 het volgende:
[..]
In onze doodlopende straat met zijn vriendjes spelen, of naar de buurtwinkel 500 meter verderop... Is dat niet normaal dan? Waar moet hij alleen naar toe op die leeftijd?
Hij is ook altijd buiten, hier in de straat, in het bos hier vlakbij... Ik vind dat wel normaal. Onnodig dat zulke jonge kinderen alleen overal rond banjeren... Bovendien is het bij zijn klasgenoten ook overal zo, dus ik betwijfel het toch hoeveel mensen dit abnormaal vinden. Ieder zijn mening natuurlijkquote:Op zaterdag 11 september 2010 01:57 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet normaal nee. Ik was als 11 jarige altijd buiten en dan niet alleen in onze eigen straat.
Zal je wel onverschillige ouders hebben gehad....quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:57 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet normaal nee. Ik was als 11 jarige altijd buiten en dan niet alleen in onze eigen straat.
Ik zie net dat je uit België komt, dan zou ik ook wat beter op mijn kinderen letten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:59 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hij is ook altijd buiten, hier in de straat, in het bos hier vlakbij... Ik vind dat wel normaal. Onnodig dat zulke jonge kinderen alleen overal rond banjeren... Bovendien is het bij zijn klasgenoten ook overal zo, dus ik betwijfel het toch hoeveel mensen dit abnormaal vinden. Ieder zijn mening natuurlijk
Ze leven nog.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zal je wel onverschillige ouders hebben gehad....
Flauw hoor. Noem je ook elke Duitser een nazi?quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:03 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zie net dat je uit België komt, dan zou ik ook wat beter op mijn kinderen letten.
Normaal gesproken zou ik zeggen, 'fijn voor je', maar ja aangezien ze niks of niet veel om je geven lijkt me dat niet echt treffend.quote:
Nee, het was inderdaad een slechte grap.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:04 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Flauw hoor. Noem je ook elke Duitser een nazi?
quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen, 'fijn voor je', maar ja aangezien ze niks of niet veel om je geven lijkt me dat niet echt treffend.
Theoretisch mogelijk, maar waarom zou een 10-jarige dan zijn fietsje in een weiland dichtbij zijn huis dumpen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:18 schreef piepie het volgende:
Kan het ook mogelijk zijn dat hij zelf is gevlucht?
Ik speculeer ook maar wat.
Misschien om een dwaalspoor te creëren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:22 schreef Stirner het volgende:
[..]
Theoretisch mogelijk, maar waarom zou een 10-jarige dan zijn fietsje in een weiland dichtbij zijn huis dumpen?
Dat zou ook wel kunnen, maar dat betekent dat hij daar door iemand is opgepikt en dat ze samen van plan waren te 'vluchten'. Niet erg handig om dan een fietsje te dumpen vlakbij je huis en daar af te spreken om opgehaald te worden (of eventueel daar weer langs te rijden als je toch al in een auto zit)quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:27 schreef piepie het volgende:
[..]
Misschien om een dwaalspoor te creëren.
Er was een donkere auto gezien, dat kan ook iemand zijn geweest die hem heeft geholpen dan.
Zijn thuissituatie bracht me op dit idee, omdat die niet bepaald ideaal lijkt te zijn.
Maar ik vrees toch iets anders ...
is het een pleegkind?quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:18 schreef piepie het volgende:
Het is heel vreemd dat die moeder rond die tijd in slaap viel op de bank en pas de volgende dag wakker werd. Misschien alcohol in het spel? Vader ook al onverschillig achter de PC.
Pff, arm kind. Het was trouwens een pleegkind.
Ik speculeer ook maar wat.
Dat dus........quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:33 schreef Stirner het volgende:
Het kan ook nog zo zijn dat hij thuis om het leven is gebracht en dat zijn 'ouders' zijn fietsje in de nacht hebben gedumpt, zodat iedereen in 1e instantie denkt aan een ontvoering oid.
Het zou ook verklaren waarom er zo achterlijk laat pas melding is gemaakt van deze vermissing.
Ja deze theorie kan best eens kloppen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:33 schreef Stirner het volgende:
Het kan ook nog zo zijn dat hij thuis om het leven is gebracht en dat zijn 'ouders' zijn fietsje in de nacht hebben gedumpt, zodat iedereen in 1e instantie denkt aan een ontvoering oid.
Het zou ook verklaren waarom er zo achterlijk laat pas melding is gemaakt van deze vermissing.
pff ken een verhaal inzake een pleegkind die dus vermoord is door haar pleegvader..........quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:37 schreef piepie het volgende:
[..]
Ja deze theorie kan best eens kloppen.
Er zit een heel vreemd luchtje aan die zaak.
Het is een pleegkind.
Kom op zegquote:Op zaterdag 11 september 2010 01:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
ken het boek dus niet, maar waar denk jij nu aan?
Je zou bijna denken dat pa het kind in een boze bui want pa wilde gamen zijn zoon in elkaar geramd heeft en dus.........
daar denk ik dan aan.....?
Het is misschien onvoorstelbaar, maar het komt wel vaker voor dat pleegkinderen 'vroeg of laat' om het leven worden gebracht.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:37 schreef piepie het volgende:
[..]
Ja deze theorie kan best eens kloppen.
Er zit een heel vreemd luchtje aan die zaak.
Het is een pleegkind.
Hara..ik begrijp best dat je bepaalde vooroordelen hebt inzake mijn nonsenszinnige topics.......quote:
Als jouw kind kwijt is ga ik ook zeggen dat jij hem vermoord hebt zonder dat daar ook maar een klein beetje bewijs voor is, leuk hè?quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:47 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Hara..ik begrijp best dat je bepaalde vooroordelen hebt inzake mijn nonsenszinnige topics.......
denk nu eens na girl
be nice en vergeet mijn nick en je vooroordelen aub.......
Niet zo simpel denken aub..ok?
Bij die reputatie passen niet echt twee ouders die totaal niet communiceren met een 10-jarige en onafhankelijk van elkaar maar totaal onverschillig lopen te pitten of achter de pc blijven zitten. Toevallig op de avond dat hun zoon niet thuiskomt....quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:54 schreef piepie het volgende:
Dat die broek zo openlijk daar lag is ook al opmerkelijk inderdaad.
Ik vond nog een achtergrondstukje, waarin staat dat het gezin 4 kinderen heeft en zo goed bekend staat (erg christelijk) dat ze onlangs nog een pleegkind erbij hebben gekregen.
Ik heb ergens gelezen dat het een pleegkind was, maar waren het allemaal pleegkinderen?
Ik word er even geen wijs meer uit.
Toch blijft het heel raar dat een gezin dat zo goed bekend stond toch slecht op hun kinderen lijkt te letten (gaan slapen zonder te weten of je kind thuis is, pff).
http://www.telegraaf.nl/b(...)drijf___.html?p=21,3
Maar hij zal toch wel na school naar een klasgenootje mogen fietsen, of breng je hem altijd weg?quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:59 schreef Marie30 het volgende:
Hij is ook altijd buiten, hier in de straat, in het bos hier vlakbij... Ik vind dat wel normaal. Onnodig dat zulke jonge kinderen alleen overal rond banjeren... Bovendien is het bij zijn klasgenoten ook overal zo, dus ik betwijfel het toch hoeveel mensen dit abnormaal vinden. Ieder zijn mening natuurlijk
Die berichtgeving weer.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:54 schreef piepie het volgende:
Lijkt me vrij normaal dat ze dna van de ouders aantreffen. Een haar of huidcellen van moeder, die de broek heeft gestreken, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zullen zeker op zoek gaan naar sporen van DNA etc op die broek. Als de ouders die broek ergens neer hebben gegooid moeten toch sporen te vinden zijn.
Ja dat klopt. Misschien kunnen ze ook nog zien hoe oud de laatste sporen zijn ofzo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me vrij normaal dat ze dna van de ouders aantreffen. Een haar of huidcellen van moeder, die de broek heeft gestreken, bijvoorbeeld.
En deze jongen was in een weiland vlakbij...quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:59 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hij is ook altijd buiten, hier in de straat, in het bos hier vlakbij...
Ik geloof niet dat dat, op de dag, of het uur exact, zo werkt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Misschien kunnen ze ook nog zien hoe oud de laatste sporen zijn ofzo.
Kan het niet nalaten: Wat een viezerik, die correspondent.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:Wat is dit toch?
Jochie (7) naakt in vieze kelder Van onze correspondent
brr idem dutroux achtige...?quote:Op donderdag 16 september 2010 00:50 schreef piepie het volgende:
Wat vreselijk dat 4-jarige kind.
Die donkere auto doet je inderdaad toch wel aan Mirco denken.
Ik zou ook wel eens willen weten welke nationaliteit hij bijv. had. Zal wellicht morgen wel wat meer over bekend worden. Tenzij de ouders de daders zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
brr idem dutroux achtige...?
Ik hoop het niet
Er is ook zo weinig bekend over dat 4 jarige jongetje..
Was hij vermist bv
Is het een blank kind?
OMG................brr pfffff....ouders die dat doen....quote:Op donderdag 16 september 2010 01:56 schreef Stirner het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen weten welke nationaliteit hij bijv. had. Zal wellicht morgen wel wat meer over bekend worden. Tenzij de ouders de daders zijn.
...nou?quote:Op donderdag 16 september 2010 02:13 schreef piepie het volgende:
Grefrath (Mirco) ligt op ongeveer 2 uur rijden van Eigenbrakel (vermoorde jongetje van 4).
Die donkere auto, pfff, zou het verband hebben?
Vind ik ook. Hopelijk houden ouders in die regio hun kinderen extra goed in de gaten.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
...nou?
wel zelfde richting allemaal is wel opvallend
Is in principe wel mogelijk. Het zou pas griezelig worden als dat jongetje van 10 ook ergens wordt gevonden met een doorgesneden keel.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:13 schreef piepie het volgende:
Grefrath (Mirco) ligt op ongeveer 2 uur rijden van Eigenbrakel (vermoorde jongetje van 4).
Die donkere auto, pfff, zou het verband hebben?
Ik vind het ook wel erg toevallig allemaal.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:19 schreef piepie het volgende:
[..]
Vind ik ook. Hopelijk houden ouders in die regio hun kinderen extra goed in de gaten.
quote:Op donderdag 16 september 2010 02:21 schreef Hathor het volgende:
Ze hebben nu ook Mirko zijn shirtje gevonden.
En toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat zijn kleding is 'gedumpt' op een plaats waar je er zeker van kon zijn dat het werd gevonden. Zeker in zo'n gebied met zoveel alternatieven lijkt dit haast wel opzettelijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
en broek en shirt...
![]()
echt het arme kind en arme ouders...
Hoewel zij in slaap viel en hij gamend de nacht doorging zonder te merken dat hun zoon thuis was of niet...
Beetje heel erg raar is dat..
quote:Op donderdag 16 september 2010 02:25 schreef Stirner het volgende:
[..]
En toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat zijn kleding is 'gedumpt' op een plaats waar je er zeker van kon zijn dat het werd gevonden. Zeker in zo'n gebied met zoveel alternatieven lijkt dit haast wel opzettelijk.
Is inderdaad heel opvallend en vreemd.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:25 schreef Stirner het volgende:
[..]
En toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat zijn kleding is 'gedumpt' op een plaats waar je er zeker van kon zijn dat het werd gevonden. Zeker in zo'n gebied met zoveel alternatieven lijkt dit haast wel opzettelijk.
quote:Op donderdag 16 september 2010 02:29 schreef piepie het volgende:
[..]
Is inderdaad heel opvallend en vreemd.
Als Mirco is meegenomen in die auto, hebben ze hem dan eerst daar uitgekleed?
Oh gruwelijk als ik er aan denk ...
Je zou ook nog aan het scenario kunnen denken dat de daders de kleding daar bewust hebben gedumpt om een dwaalspoor te creëren. Hij zou bijvoorbeeld al ergens in een huis om het leven kunnen zijn gebracht en dat ze naderhand zijn kleding daar hebben gedumpt. (In de hoop dat de politie uit gaat van ontvoering, verkrachting etc.)quote:Op donderdag 16 september 2010 02:29 schreef piepie het volgende:
Is inderdaad heel opvallend en vreemd.
Als Mirco is meegenomen in die auto, hebben ze hem dan eerst daar uitgekleed?
Ja die theorie hadden we eerder al over zitten speculeren.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:31 schreef Stirner het volgende:
[..]
Je zou ook nog aan het scenario kunnen denken dat de daders de kleding daar bewust hebben gedumpt om een dwaalspoor te creëren. Hij zou bijvoorbeeld al ergens in een huis om het leven kunnen zijn gebracht en dat ze naderhand zijn kleding daar hebben gedumpt. (In de hoop dat de politie uit gaat van ontvoering, verkrachting etc.)
Nou de ouders vind ik al erg verdacht!quote:Op donderdag 16 september 2010 02:31 schreef Stirner het volgende:
[..]
Je zou ook nog aan het scenario kunnen denken dat de daders de kleding daar bewust hebben gedumpt om een dwaalspoor te creëren. Hij zou bijvoorbeeld al ergens in een huis om het leven kunnen zijn gebracht en dat ze naderhand zijn kleding daar hebben gedumpt.
Dat zou wel heel slecht nieuws zijn, want dan moet je er serieus rekening mee houden dat er meerdere slachtoffers vallen, zolang ze niet worden opgepakt.quote:Op donderdag 16 september 2010 02:35 schreef piepie het volgende:
[..]
Met de moord op het 4-jarige jongetje ben ik nu wel bang dat die 2 verband met elkaar zouden kunnen hebben.
Als dat niet zo mocht zijn, dan vind ik nog steeds dat die theorie overeind staat.
ik zou als ouder zijnde wel extra alert zijn...quote:Op donderdag 16 september 2010 02:38 schreef Stirner het volgende:
[..]
Dat zou wel heel slecht nieuws zijn, want dan moet je er serieus rekening mee houden dat er meerdere slachtoffers vallen, zolang ze niet worden opgepakt.
In de loop van de dag zal er wel meer informatie naar buiten komen over de zaak van dat 4-jarige jongetje. (Ik neem aan dat de ouders al lang alarm hebben geslagen etc.)
Z'n kleding heeft uitgetrokken, iets anders heeft aangetrokken en zoefff, weg.quote:Op zaterdag 11 september 2010 02:18 schreef piepie het volgende:
Het is heel vreemd dat die moeder rond die tijd in slaap viel op de bank en pas de volgende dag wakker werd. Misschien alcohol in het spel? Vader ook al onverschillig achter de PC.
Pff, arm kind. Het was trouwens een pleegkind.
Dan moeten die ouders toch kleding missen in zijn kast!quote:Op donderdag 16 september 2010 14:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Z'n kleding heeft uitgetrokken, iets anders heeft aangetrokken en zoefff, weg.
Andere kleding om vroegtijdige herkenning te voorkomen ?
Ik denk dat als het kind veel kleding heeft dat het je echt ontgaat als er een shirtje mist hoor.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten die ouders toch kleding missen in zijn kast!
Oh, je zult niet meteen merken dat je iets mist, maar als kleding gevonden wordt en de politie vraagt je te kijken of je bepaalde kleding mist, dan denk ik dat je dat, zeker bij een kind van 10 jaar wel kunt achterhalen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat als het kind veel kleding heeft dat het je echt ontgaat als er een shirtje mist hoor.
Hij kan het zelf gedaan hebben, de ontvoerder kan het ook gedaan hebben (Andere kleding om vroegtijdige herkenning te voorkomen ..)
Of de pleegouders hebben een dwaalspoortje uitgezet.
Hij was een middagje skaten.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:56 schreef Gia het volgende:
Maar goed, ik denk dat hier de pleegouders iets mee te maken hebben.
Is zijn skateboard eigenlijk ook ergens gevonden of heeft ie die meegenomen?quote:De fiets van de jongen is in een wei niet ver van het ouderlijk huis teruggevonden. Op de plek waar de fiets werd gevonden, hadden getuigen een donkere auto gezien.
Goede opmerkingquote:Op donderdag 16 september 2010 18:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hij was een middagje skaten.
[..]
Is zijn skateboard eigenlijk ook ergens gevonden of heeft ie die meegenomen?
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:27 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Plus elke moeder (of vader) kan bevestigen dat men niet goed slaapt als je kind nog niet thuis is... Laat staan dat je door slaapt tot de ochtend. En dat gaat dan meestal nog over tieners..!
Ik niet hoor! Als ik iets niet kan vinden ga ik er van uit dat het in de wasmand ligt of aan de waslijn hangt.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten die ouders toch kleding missen in zijn kast!
Nog steeds geen skateboard.quote:Op zondag 19 september 2010 02:40 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
De tienjarige Mirco verdween twee weken geleden na een middagje skaten met een vriend. Zijn fiets is aan de rand van Grefrath gevonden. Ook zijn poloshirt en sportbroek zijn aangetroffen. De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
quote:
Nog eens doorgelezen dit artikel en wat me ook opviel is dat die moeder pas later in de ochtend is wakker geworden (op die bank nog steeds?).quote:Op zondag 19 september 2010 02:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Precies vreemd toch?quote:Op zondag 19 september 2010 02:58 schreef piepie het volgende:
[..]
Nog eens doorgelezen dit artikel en wat me ook opviel is dat die moeder pas later in de ochtend is wakker geworden (op die bank nog steeds?).
Het gezin had 5 (pleeg)kinderen.
Met 5 kinderen later in de ochtend wakker worden vind ik ook al vreemd.
Het was wel zaterdag, maar zou het hele gezin uitslapen?
quote:Außerdem wurde bekannt, dass die Polizei durch ein Missverständnis erst spät über Mircos Verschwinden informiert wurde.
Die Mutter hatte offenbar den Vater gebeten, auf den Jungen zu warten. Der hatte das falsch verstanden, war ohne im Kinderzimmer nachzuschauen eingenickt. Deshalb ging die Vermisstenanzeige erst über 13 Stunden nach dem Verschwinden ein.
Kan wel anders. Of hij is dood (en dus 100% dood) of hij is niet dood. Je kunt niet voor 99,9% dood zijn. Je bent dood of je leeft nog, een middenweg is er niet.quote:Op maandag 20 september 2010 22:26 schreef SteelDogg het volgende:
Nog steeds geen nieuws?
Dat kind is 99,9% dood.Kan niet anders... Nu is alleen de vraag wie, waar en waarom?
quote:Verschillende DNA-sporen op kleding vermiste Mirco
GREFRATH - Op de kleding van het vermiste Duitse jongetje Mirco zijn DNA-sporen van meerdere mensen aangetroffen. Onbekend is nog van wie de DNA-sporen zijn. De politie zei maandag te hopen dat de vondst leidt tot meer duidelijkheid over wat er met de 11-jarige jongen uit Grefrath, nabij Venlo, is gebeurd.
De donkergrijze sportbroek en het poloshirt van Mirco werden enige tijd na zijn verdwijning gevonden op een parkeerplaats.
Mirco verdween ruim twee weken geleden na een middagje skaten met een vriend. Zijn fiets werd aan de rand van Grefrath gevonden. De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
De verdwijning van Mirco leidde tot de grootste zoekactie in de geschiedenis van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Het Openbaar Ministerie in Krefeld heeft een beloning van 5000 euro uitgeloofd voor informatie die leidt tot oplossing van de zaak.
De zaak zit aardig op een dood spoor. De kans dat de jongen nog levend wordt teruggevonden is denk ik nihil te noemen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:39 schreef Halcon het volgende:
Niets wijst erop dat ze 'm nog levend gaan vinden. Wel apart dat je vrij weinig nieuwe dingen hoort over de zaak.
Zie de posting van Zhe Angell. De laksheid van die ouders is op z'n minst raar te noemen. Dat wil niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk iets mee te maken hebben, maar apart is het zeker wel te noemen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De zaak zit aardig op een dood spoor. De kans dat de jongen nog levend wordt teruggevonden is denk ik nihil te noemen.
Het gezin had/heeft inderdaad pleegkinderen. Ik weet niet of Mirco ook een pleegkind is. Het gezin stond als goed te boek, ik meen dat nog niet zo lang geleden een pleegkind daar was geplaatst.
Dat zijn echte ouders hem hebben ontvoerd, lijkt mij niet O wrs vanwege het plots achterlaten van de kleding die hij droeg. Doet eerder denken aan een zedenmisdrijf.
Klopt idd. Broek, shirt. Ontvoeringen kwamen vroeger vaker voor dan nu, maar het begint weer een beetje terug te komen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De zaak zit aardig op een dood spoor. De kans dat de jongen nog levend wordt teruggevonden is denk ik nihil te noemen.
Het gezin had/heeft inderdaad pleegkinderen. Ik weet niet of Mirco ook een pleegkind is. Het gezin stond als goed te boek, ik meen dat nog niet zo lang geleden een pleegkind daar was geplaatst.
Dat zijn echte ouders hem hebben ontvoerd, lijkt mij niet O wrs vanwege het plots achterlaten van de kleding die hij droeg. Doet eerder denken aan een zedenmisdrijf.
Het scenario Milly Boele uit Dordrecht. Moet daar niet aan denken.quote:Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef Vedels het volgende:
Iki denk niet dat hij een pleegkind is, dan was dit wel duidelijker in het nieuws geweest. De politie had dan wel onderzoek gedaan naar zijn echte ouders of hen ingelicht. Hier hoor je niets van. Ik denk inderdaad dat hij misschien over enkele weken ergens alsnog gevonden wordt in het water ergens gedumpt of misschien wel in de tuin van de dader begraven.
Zover ik weet was hij ook een pleegkind.quote:Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef Vedels het volgende:
Iki denk niet dat hij een pleegkind is, dan was dit wel duidelijker in het nieuws geweest. De politie had dan wel onderzoek gedaan naar zijn echte ouders of hen ingelicht. Hier hoor je niets van. Ik denk inderdaad dat hij misschien over enkele weken ergens alsnog gevonden wordt in het water ergens gedumpt of misschien wel in de tuin van de dader begraven.
Als het niet anders is, dan is het voor de ouders maar te hopen...Niets is zo erg als niet weten...Zoals de zaak Germa van den Boom die sinds 1984 vermist is .quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef SteelDogg het volgende:
Tja. Morgen/Overmorgen zullen we vast wel meer horen. 'Mirco gevonden'...
Men denkt dus aan een vergelijkbare situatie als bij Milly.quote:Mircos Entführer in der Nachbarschaft vermutet
Die Polizei geht davon aus, dass der Entführer von Mirco in der Umgebung von Grefrath wohnt. Nett und unauffällig soll er sich benehmen.
Spezialisten der Polizei gehen davon aus, dass der Entführer des zehnjährigen Mirco aus Grefrath in der Region am Niederrhein wohnt.
„Das ist der nette, unauffällige Nachbar von nebenan. Er wohnt mitten unter ihnen. Wir glauben fest, dass er aus der Region kommt“, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen.
Daher sei jedes auffällige Verhalten für die Ermittler immens wichtig: „Wer ist später als gewöhnlich nach Hause gekommen? Wer hat noch nachts sein Auto gesäubert? Wer ist Schleichwege gefahren?“
Sogenannte Profiler, offiziell Fallanalytiker genannt, haben den Tathergang genau analysiert und Rückschlüsse auf den Täter gezogen. Aus ermittlungstaktischen Gründen wollte die Polizei nicht sagen, ob sie weitere Kleidungsstücke Mircos gefunden hat.
Zuvor hatten sie bekanntgegeben, dass auch Mircos graues Polohemd auf dem Parkplatz lag, auf dem bereits seine Sporthose entdeckt worden war. Die DNA-Analysen dauern an.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan overigens nergens vinden (heb net een aantal artikelen door zitten nemen) dat Mirco zelf een pleegkind is. Overal wordt gesproken over "zijn ouders", ik ben het woord pleegkind niet eens tegengekomen. Is hierover soms iets gezegd bij Opsporing Verzocht? Want dat heb ik niet gezien.
Idd. Ik ging er door de postings hier gemakshalve vanuit dat Micro een pleegkind was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:Toch leidt deze bizarre gang van zaken niet tot een verdenking richting familie. Het streng christelijke gezin met vier kinderen staat prima bekend in de omgeving. Zozeer zelfs dat de Duitse jeugdhulp er afgelopen zomer nog een pleegkind heeft geplaatst
Dat laatste dacht ik direct al, zeker toen kledingstukken van de jongen zijn gevonden. Met een verschil: hier is wrs. sprake van een pedofiel die heeft toegeslagen, die jongen heeft verkracht en vermoord. Het moet allemaal snel gegaan. Het gaat hier duidelijk niet om een klassieke ontvoering die goed van te voren is voorbereid maar een gelegenheidsmisdrijf. (net zoals bij Milly, op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats) ) De jongen is van zijn fiets geplukt, dader laat fiets gewoon achter (wat dom is) en dumpt na de "daad" dan ook nog een zijn kleding. (kan ook weer bedoeld zijn om dwaalspoor te veroorzaken, maar ik denk eerder aan blinde paniek, net zoals het achterlaten van zijn fiets.) Het skatebord is dan wrs weer wel meegenomen.... Kortom dader is zeer slordig te werk gegaan, heeft Mirco al dan niet leven dan weer wel zonder verder sporen van de plek van het misdrijf weten mee te nemen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan overigens nergens vinden (heb net een aantal artikelen door zitten nemen) dat Mirco zelf een pleegkind is. Overal wordt gesproken over "zijn ouders", ik ben het woord pleegkind niet eens tegengekomen. Is hierover soms iets gezegd bij Opsporing Verzocht? Want dat heb ik niet gezien.
Opvallend stukje uit Die Welt:
[..]
Men denkt dus aan een vergelijkbare situatie als bij Milly.
Bel hem ff op, dat 'ie wat meer emotie moet tonen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:06 schreef Gia het volgende:
Heb nog steeds mijn bedenkingen bij de vader.
Waarom doet een hevig geëmotioneerde moeder het woord? Kon dat niet beter vader doen?
Die zit erbij, emotieloos.
Kan me niet voorstellen dat je geen emoties toont als je deze oproep doet, of je vrouw dat doet.
Dat moet toch wat met je doen!!
Het gaat om een ander maisveld, dat nog niet doorzocht is. Dus niet dat waar zijn fiets gevonden is.quote:Op zondag 26 september 2010 17:26 schreef lezzer het volgende:
De media spreken van dat er op de avond van zijn verdwijnen door iemand geschreeuw van een kind uit het maisveld is gehoord.
Daar is men nu aan het zoeken.
http://www.bild.de/BILD/n(...)-abends-schreie.html
meestal na zo'n tijd zonder losgeld en vinden van kledingstukken kun je op weinig nog hopen idd.quote:Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Eleentje86 het volgende:
Ik hoop zo dat hij nog levend terug gevonden wordt.
Maar ben bang dat dat niet het geval zal zijn
tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.quote:Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit lijkt idd wel hopeloos. Geen losgeld, kledingstukken en fiets gevonden.
Eh wat denk je van die ouders....quote:Op zondag 26 september 2010 23:52 schreef jan75 het volgende:
[..]
tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.
geheel terecht uiteraard maar wat ontzettend deprimerend voor politie om een dergelijke taak te krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |