abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 13:53:46 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86634879
Ik heb niets gelezen over skates of een skateboard hier in het nieuws (woon in Duitsland).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86635049
"De 10-jarige Mirco uit Grefrath, niet ver van de Nederlandse grens bij Venlo, verdween vorige week vrijdag na een middagje skaten met een vriend"

Uit de openingspost
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 15:08:49 #103
13151 crew  Rewimo
pi_86637485
Ja, dat snap ik, ik bedoelde over of ze gevonden zijn of niet :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86650234
Geen woord daarover.
pi_86652427
Het doen en laten van die ouders rondom de verdwijning blijft toch heel erg apart.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 21:20:17 #106
13151 crew  Rewimo
pi_86653134
Crosspostje:

Dit is wat er gebeurd is thuis, een misverstand:

quote:
Außerdem wurde bekannt, dass die Polizei durch ein Missverständnis erst spät über Mircos Verschwinden informiert wurde.

Die Mutter hatte offenbar den Vater gebeten, auf den Jungen zu warten. Der hatte das falsch verstanden, war ohne im Kinderzimmer nachzuschauen eingenickt. Deshalb ging die Vermisstenanzeige erst über 13 Stunden nach dem Verschwinden ein.
pi_86653220
Rewino, woon jij in de buurt van Grefath?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 21:29:33 #108
13151 crew  Rewimo
pi_86653601
Niet heel dicht in de buurt, maar ook niet heel ver weg. Wij wonen ter hoogte van Nijmegen.
pi_86656486
Vrijwel niemand in Nederland woont heel ver van Grefrath. :{
pi_86656672
Nog steeds geen nieuws?

Dat kind is 99,9% dood. :'( Kan niet anders... Nu is alleen de vraag wie, waar en waarom? :{
-
pi_86656944
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:26 schreef SteelDogg het volgende:
Nog steeds geen nieuws?

Dat kind is 99,9% dood. :'( Kan niet anders... Nu is alleen de vraag wie, waar en waarom? :{
Kan wel anders. Of hij is dood (en dus 100% dood) of hij is niet dood. Je kunt niet voor 99,9% dood zijn. Je bent dood of je leeft nog, een middenweg is er niet.
pi_86657194
Tjah. Of op de weg naar dood, maar dat valt onder levend :P

Ik denk dat hij nu al ergens begraven ligt...
quote:
Verschillende DNA-sporen op kleding vermiste Mirco
GREFRATH - Op de kleding van het vermiste Duitse jongetje Mirco zijn DNA-sporen van meerdere mensen aangetroffen. Onbekend is nog van wie de DNA-sporen zijn. De politie zei maandag te hopen dat de vondst leidt tot meer duidelijkheid over wat er met de 11-jarige jongen uit Grefrath, nabij Venlo, is gebeurd.

De donkergrijze sportbroek en het poloshirt van Mirco werden enige tijd na zijn verdwijning gevonden op een parkeerplaats.

Mirco verdween ruim twee weken geleden na een middagje skaten met een vriend. Zijn fiets werd aan de rand van Grefrath gevonden. De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.

De verdwijning van Mirco leidde tot de grootste zoekactie in de geschiedenis van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Het Openbaar Ministerie in Krefeld heeft een beloning van 5000 euro uitgeloofd voor informatie die leidt tot oplossing van de zaak.
-
  maandag 20 september 2010 @ 22:39:15 #113
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86657403
Nou goed die ouders snap ik alsnog niet..wat begrepen ze verkeerd...?
Als pleegvader zijnde kijk je toch ook altijd even of de kids in bed liggen of niet?
Blijft vaag.

En die moeder belt of die jongen thuis komt en gaat dan tegen de vader zeggen, let je op dat hij op tijd thuis is.
Hoe laat was dat dan, een knul van 10 jaar oud, was dit voor het eten of erna..
Dan nog, hoe laat mocht dat joch op straat zijn van die pleegouders, die in feite een voorbeeldige functie zouden moeten kunnen laten zien!
Maar, nee...dat deden ze niet.

Waarom is deze jongen uit huis geplaatst en is hij misschien terug ontvoerd door zijn echte ouders???????
Want dat kan ook nog toch?

Wat zou jij doen bv, als je kind onrechtmatig van je afgenomen wordt, ik zou alles op alles zetten om het kind terug te krijgen en meteen verhuizen naar een land in verweggistan.
Snollebolt
pi_86657422
Niets wijst erop dat ze 'm nog levend gaan vinden. Wel apart dat je vrij weinig nieuwe dingen hoort over de zaak.
pi_86658099
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:39 schreef Halcon het volgende:
Niets wijst erop dat ze 'm nog levend gaan vinden. Wel apart dat je vrij weinig nieuwe dingen hoort over de zaak.
De zaak zit aardig op een dood spoor. De kans dat de jongen nog levend wordt teruggevonden is denk ik nihil te noemen.

Het gezin had/heeft inderdaad pleegkinderen. Ik weet niet of Mirco ook een pleegkind is. Het gezin stond als goed te boek, ik meen dat nog niet zo lang geleden een pleegkind daar was geplaatst.

Dat zijn echte ouders hem hebben ontvoerd, lijkt mij niet O wrs vanwege het plots achterlaten van de kleding die hij droeg. Doet eerder denken aan een zedenmisdrijf.
pi_86658225
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De zaak zit aardig op een dood spoor. De kans dat de jongen nog levend wordt teruggevonden is denk ik nihil te noemen.

Het gezin had/heeft inderdaad pleegkinderen. Ik weet niet of Mirco ook een pleegkind is. Het gezin stond als goed te boek, ik meen dat nog niet zo lang geleden een pleegkind daar was geplaatst.

Dat zijn echte ouders hem hebben ontvoerd, lijkt mij niet O wrs vanwege het plots achterlaten van de kleding die hij droeg. Doet eerder denken aan een zedenmisdrijf.
Zie de posting van Zhe Angell. De laksheid van die ouders is op z'n minst raar te noemen. Dat wil niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk iets mee te maken hebben, maar apart is het zeker wel te noemen.
pi_86658316
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt idd. Broek, shirt. Ontvoeringen kwamen vroeger vaker voor dan nu, maar het begint weer een beetje terug te komen.

Ik denk eerlijk gezegd aan het volgende scenario. Mirco ging skaten met z'n vriend, ging met de fiets terug naar huis en is onderweg ontvoerd door een of andere verkrachter, die hem heeft verkracht en vermoord. Wss ergens begraven in een bos of dergelijk :'(
-
pi_86658768
Iki denk niet dat hij een pleegkind is, dan was dit wel duidelijker in het nieuws geweest. De politie had dan wel onderzoek gedaan naar zijn echte ouders of hen ingelicht. Hier hoor je niets van. Ik denk inderdaad dat hij misschien over enkele weken ergens alsnog gevonden wordt in het water ergens gedumpt of misschien wel in de tuin van de dader begraven.
pi_86660041
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef Vedels het volgende:
Iki denk niet dat hij een pleegkind is, dan was dit wel duidelijker in het nieuws geweest. De politie had dan wel onderzoek gedaan naar zijn echte ouders of hen ingelicht. Hier hoor je niets van. Ik denk inderdaad dat hij misschien over enkele weken ergens alsnog gevonden wordt in het water ergens gedumpt of misschien wel in de tuin van de dader begraven.
Het scenario Milly Boele uit Dordrecht. Moet daar niet aan denken.
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:00:14 #120
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86660333
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:10 schreef Vedels het volgende:
Zover ik weet was hij ook een pleegkind.
En als ouder zijnde zou je die kleding misschien weggooien...zo van trek dit aan...eigen kleding.
Natuurlijk is dit ver gezocht.
Maar goed dat houdt mijn hoop inzake Mirco toch levendig.

Hoewel ik wel het ergste vrees... :{
Snollebolt
pi_86660382
Tja. Morgen/Overmorgen zullen we vast wel meer horen. 'Mirco gevonden'...
-
pi_86660744
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef SteelDogg het volgende:
Tja. Morgen/Overmorgen zullen we vast wel meer horen. 'Mirco gevonden'...
Als het niet anders is, dan is het voor de ouders maar te hopen...Niets is zo erg als niet weten...Zoals de zaak Germa van den Boom die sinds 1984 vermist is .

Ik hoop iig dat de dader gepakt wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 08:32:13 #123
13151 crew  Rewimo
pi_86663979
Ik kan overigens nergens vinden (heb net een aantal artikelen door zitten nemen) dat Mirco zelf een pleegkind is. Overal wordt gesproken over "zijn ouders", ik ben het woord pleegkind niet eens tegengekomen. Is hierover soms iets gezegd bij Opsporing Verzocht? Want dat heb ik niet gezien.

Opvallend stukje uit Die Welt:

quote:
Mircos Entführer in der Nachbarschaft vermutet

Die Polizei geht davon aus, dass der Entführer von Mirco in der Umgebung von Grefrath wohnt. Nett und unauffällig soll er sich benehmen.

Spezialisten der Polizei gehen davon aus, dass der Entführer des zehnjährigen Mirco aus Grefrath in der Region am Niederrhein wohnt.

„Das ist der nette, unauffällige Nachbar von nebenan. Er wohnt mitten unter ihnen. Wir glauben fest, dass er aus der Region kommt“, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen.

Daher sei jedes auffällige Verhalten für die Ermittler immens wichtig: „Wer ist später als gewöhnlich nach Hause gekommen? Wer hat noch nachts sein Auto gesäubert? Wer ist Schleichwege gefahren?“

Sogenannte Profiler, offiziell Fallanalytiker genannt, haben den Tathergang genau analysiert und Rückschlüsse auf den Täter gezogen. Aus ermittlungstaktischen Gründen wollte die Polizei nicht sagen, ob sie weitere Kleidungsstücke Mircos gefunden hat.

Zuvor hatten sie bekanntgegeben, dass auch Mircos graues Polohemd auf dem Parkplatz lag, auf dem bereits seine Sporthose entdeckt worden war. Die DNA-Analysen dauern an.
Men denkt dus aan een vergelijkbare situatie als bij Milly.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 10:20:13 #124
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_86666170
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan overigens nergens vinden (heb net een aantal artikelen door zitten nemen) dat Mirco zelf een pleegkind is. Overal wordt gesproken over "zijn ouders", ik ben het woord pleegkind niet eens tegengekomen. Is hierover soms iets gezegd bij Opsporing Verzocht? Want dat heb ik niet gezien.

quote:
Toch leidt deze bizarre gang van zaken niet tot een verdenking richting familie. Het streng christelijke gezin met vier kinderen staat prima bekend in de omgeving. Zozeer zelfs dat de Duitse jeugdhulp er afgelopen zomer nog een pleegkind heeft geplaatst
Idd. Ik ging er door de postings hier gemakshalve vanuit dat Micro een pleegkind was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 11:25:24 #125
13151 crew  Rewimo
pi_86668034
Ik las overigens ook ergens in de serie van Die Welt dat ze katholiek zijn. Hoewel mensen hier in DLD duidelijk meer met hun geloof "doen" dan de meeste mensen in NL (kerkdiensten worden hier nog goed bezocht), zijn het dus geen gggggristenen zoals je uit dat stukje zou kunnen opmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')