abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86669760
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan overigens nergens vinden (heb net een aantal artikelen door zitten nemen) dat Mirco zelf een pleegkind is. Overal wordt gesproken over "zijn ouders", ik ben het woord pleegkind niet eens tegengekomen. Is hierover soms iets gezegd bij Opsporing Verzocht? Want dat heb ik niet gezien.

Opvallend stukje uit Die Welt:
[..]

Men denkt dus aan een vergelijkbare situatie als bij Milly.
Dat laatste dacht ik direct al, zeker toen kledingstukken van de jongen zijn gevonden. Met een verschil: hier is wrs. sprake van een pedofiel die heeft toegeslagen, die jongen heeft verkracht en vermoord. Het moet allemaal snel gegaan. Het gaat hier duidelijk niet om een klassieke ontvoering die goed van te voren is voorbereid maar een gelegenheidsmisdrijf. (net zoals bij Milly, op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats) ) De jongen is van zijn fiets geplukt, dader laat fiets gewoon achter (wat dom is) en dumpt na de "daad" dan ook nog een zijn kleding. (kan ook weer bedoeld zijn om dwaalspoor te veroorzaken, maar ik denk eerder aan blinde paniek, net zoals het achterlaten van zijn fiets.) Het skatebord is dan wrs weer wel meegenomen.... Kortom dader is zeer slordig te werk gegaan, heeft Mirco al dan niet leven dan weer wel zonder verder sporen van de plek van het misdrijf weten mee te nemen.

Ik kan ook niet terugvinden dat Mirco een pleegkind is. Wel las ik ergens dat ze recentelijk wel een pleegkind hadden aangenomen, maar dat betrof niet Mirco.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 september 2010 @ 19:23:00 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86684605
Politiesite van Soko Mirco die actueel wordt gehouden

Lees daar net dat gisteren zijn verjaardag was :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86718879
Ik vrees dat het ventje voorgoed kwijt is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 09:31:59 #129
13151 crew  Rewimo
pi_86852935
Ouders Mirco: geef ons kind terug

DUSSELDORF - Circa drie weken na de verdwijning van het Duitse jongetje Mirco, hebben zijn ouders op televisie een oproep gedaan aan de dader. „Geef ons alsjeblieft ons kind terug of zeg ons waar we Mirco kunnen vinden”, aldus moeder Sandra Schlitter zaterdagmiddag.

„Ik weet dat Mirco iets ergs is overkomen, zoiets voelt een moeder. Ik vraag me af of hij het koud heeft, of honger of pijn heeft of om me roept”, vertelde de moeder van de 11-jarige jongen. De politie hoopt dat de dader wordt geraakt door het verhaal van de ouders van Mirco en een anonieme melding doet.

Mirco verdween na een middagje skaten met een vriend. Zijn fiets werd aan de rand van zijn woonplaats Grefrath gevonden. De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.

Telegraaf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 09:39:05 #130
13151 crew  Rewimo
pi_86853010

Die Eltern des seit drei Wochen verschwundenen Mirco, Sandra und Reinhard Schlitter aus Grefrath. In einem dramatischen Appell haben sich die Eltern über das Fernsehen an den Täter gewandt.

Mirco und der verzweifelte Appell der Eltern

Seit drei Wochen ist Mirco aus Grefrath verschwunden. Jetzt wenden sich die Eltern in ihrer Not an die Öffentlichkeit.

Es sind zutiefst bewegende Minuten, als sich Mircos Mutter am Samstagabend im Fernsehen in einem Appell an die Öffentlichkeit und den Täter wendet. „Ich weiß, dass Mirco etwas Schlimmes zugestoßen ist, das fühlt eine Mutter“, sagte sie schluchzend. Ich mache mir Gedanken, ob er friert, hungrig ist, Schmerzen hat, nach mir ruft. Wir und seine Geschwister würden ihn gerne in unsere Arme nehmen, sagen, dass wir ihn lieb haben und alles wider gut wird. Falls das Schlimmste eingetroffen ist, müssen wir Abschied nehmen und irgendwie weiter leben. Gib uns bitte unser Kind zurück oder sage, wo wir Mirco finden können.“

Die 50-köpfige Sonderkommission in Mönchengladbach hofft darauf, dass der Täter sich durch den Auftritt der Eltern beeindrucken lässt und vielleicht einen anonymen Hinweis gibt. Aber zunächst heißt es für die Ermittler: abwarten. „Das muss wohl erst mal sacken„, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen zwei Stunden nach Ausstrahlung des Appells. Er und seine Kollegen rechnen damit, dass Reaktionen von möglichen neuen Zeugen am Sonntag bei ihnen eintreffen werden. So sei das auch nach der Sendung „Aktenzeichen XY... ungelöst“ gewesen.

Für Sonntag kündigt Theveßen eine erneute gezielte Suchaktion nach Mirco an. Da sei ein guter Hinweis gekommen, der auch gut ins Bild passe, sagt Theveßen. In dem Gebiet sei noch nicht gesucht worden.

Am Freitagabend war es genau drei Wochen her, dass Mirco in Grefrath auf dem Heimweg von einem Freund verschwand. An einem Feldweg wurde sein Fahrrad gefunden. Eine Woche später war klar, dass eine auf einem Parkplatz entdeckte schwarze Trainingshose dem Jungen gehörte. Auch ein Polohemd konnte ihm über DNA-Spuren zugeordnet werden. Nach wie vor verschwunden ist sein Handy.

Zeugen berichteten von einem dunklen Kombi an der Stelle, an der das Fahrrad entdeckt wurde. Über Tage durchkämmten Hundertschaften der Polizei die Umgebung. Aufklärungsjets der Bundeswehr überflogen das Gebiet mit Wärmebildkameras. Die Auswertung der Aufnahmen ergab bisher auch keine brauchbaren Spuren.
Anzeige

Am Freitag rückte die Polizei mit Kameras und Radarwagen an und blitzte alle Fahrzeuge, die in der Umgebung des möglichen Tatorts unterwegs waren. „Mit viel Glück und Zufall ist vielleicht auch der Täter geblitzt worden“, sagte Polizeisprecher Ingo Thiel.

Wenn nötig, könnten einige der nun erfassten Fahrzeugführer später als mögliche Zeugen befragt werden. Vier Stunden lang wurde bis Mitternacht nach Angaben von Theveßen jedes Fahrzeug fotografiert, das vorbeikam. „Das waren mehrere Hundert.“

Zeitgleich wurden in den Gaststätten im Bereich Grefrath Listen ausgelegt. Darin soll sich jeder eintragen, der dort freitags regelmäßig verkehrt oder an jenem 3. September zu Gast war, als Mirco verschwand. An dem Abend spielte die deutsche Fußball-Nationalmannschaft gegen Belgien.

Mit den Listen will die 50-köpfige Sonderkommission weitere wichtige Zeugen ermitteln. „Uns ist kein Aufwand zu groß, um Klarheit in die Umstände des Verschwindens von Mirco zu bekommen“, so Thiel.

Die Welt
pi_86856102
Op Youtube staat het filmpje van de betreffende oproep.

Zoekveld: Fall Mirco : eltern.
pi_86860303
Het is dus wel hun eigen kind, lijkt me nu wel duidelijk. Ik begrijp nog steeds niet waarom zijn mobiel nog 1,5 uur in de omgeving aan is blijven staan, voor die uit ging. Dit is toch het eerste wat een dader uitzet, lijkt me. Dus dan is de ontvoerder niet meteen met hem ervandoor gegaan. Dramatische oproep, maar of het helpt? Ik betwijfel het. Zo'n schoft laat zich daar echt niet door beïnvloeden.
  zondag 26 september 2010 @ 15:06:27 #133
3542 Gia
User under construction
pi_86860990
Heb nog steeds mijn bedenkingen bij de vader.
Waarom doet een hevig geëmotioneerde moeder het woord? Kon dat niet beter vader doen?
Die zit erbij, emotieloos.

Kan me niet voorstellen dat je geen emoties toont als je deze oproep doet, of je vrouw dat doet.
Dat moet toch wat met je doen!!

Dus, ik weet het niet.

Je weet ook niet of beide ouders thuis waren rond dat tijdstip. Kan best zijn dat pa alleen thuis was, Mirko te laat thuis, ruzie, pa wordt kwaad enz... Brengt hij vervolgens die fiets een kilometer van hun huis en dumpt em daar en beweert dat Mirko niet thuis is gekomen.

Zeg niet dat het zo is, maar het is wel vaak, in dergelijke gevallen, een familie-aangelegenheid.
pi_86861359
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:06 schreef Gia het volgende:
Heb nog steeds mijn bedenkingen bij de vader.
Waarom doet een hevig geëmotioneerde moeder het woord? Kon dat niet beter vader doen?
Die zit erbij, emotieloos.

Kan me niet voorstellen dat je geen emoties toont als je deze oproep doet, of je vrouw dat doet.
Dat moet toch wat met je doen!!
Bel hem ff op, dat 'ie wat meer emotie moet tonen. :') Je denkt serieus als er duizenden mensen op die zaak zitten, dat er nog een mogelijkheid is dat die vader niet schoon is? Vergeet het maar, daar durf ik wel flink wat op in te zetten! 8-)
pi_86864366
Ik vond de vader niet emotieloos kijken, btw. Maar dat kan aan mij liggen.
pi_86866257
De media spreken van dat er op de avond van zijn verdwijnen door iemand geschreeuw van een kind uit het maisveld is gehoord.
Daar is men nu aan het zoeken.
http://www.bild.de/BILD/n(...)-abends-schreie.html
  † In Memoriam † zondag 26 september 2010 @ 17:43:26 #137
308148 Marie30
Perception is reality.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 september 2010 @ 17:47:11 #138
13151 crew  Rewimo
pi_86867150
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:26 schreef lezzer het volgende:
De media spreken van dat er op de avond van zijn verdwijnen door iemand geschreeuw van een kind uit het maisveld is gehoord.
Daar is men nu aan het zoeken.
http://www.bild.de/BILD/n(...)-abends-schreie.html
Het gaat om een ander maisveld, dat nog niet doorzocht is. Dus niet dat waar zijn fiets gevonden is.
pi_86867332
Wel raar dat ze dat kind nog niet hebben gevonden. Het is echt het ergste wat je als ouders kan overkomen, moet er niet aan denken.
pi_86867377
Iedereen gaat op een andere manier om met deze situatie. Kan me voorstellen dat je zo 'lamgeslagen' bent als je zoon verdwenen is, dat je er zo bij kan zitten als die vader.
En wat iemand al zei: er zitten zoveel rechercheurs op die zaak.... En naar de ouders wordt meestal als eerste gekeken, ook in Duitsland weten ze wel dat in de meeste gevallen juist de ouders de daders zijn.
pi_86867393
Ik ben benieuwd wat voor DNA-sporen ze nog op z'n kleding vinden. Maar vrees het ergste voor deze jongen....
pi_86870224
Teletext meldt intussen dat geen spoor is gevonden gedurende de nieuwe zoekactie vandaag met 400 man.
pi_86881200
bizar verhaal zeg :S

als je die agenten met die prikkers ziet lopen om onder de grond dingen te vinden krijg je het als ouder toch ook naar...
pi_86881436
Ik hoop zo dat hij nog levend terug gevonden wordt.
Maar ben bang dat dat niet het geval zal zijn :N
pi_86882562
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:43 schreef Eleentje86 het volgende:
Ik hoop zo dat hij nog levend terug gevonden wordt.
Maar ben bang dat dat niet het geval zal zijn :N
meestal na zo'n tijd zonder losgeld en vinden van kledingstukken kun je op weinig nog hopen idd.

maar goed, ik blijf ook hopen dat dit nu eens een keer goed afloopt
  zondag 26 september 2010 @ 23:17:32 #146
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86883163
:'( Vreselijk...
Snollebolt
pi_86883668
Dit loopt zeker niet goed af, dat is wel duidelijk. Maar als ouders blijf je stiekem hoop houden natuurlijk.
pi_86884412
Dit lijkt idd wel hopeloos. Geen losgeld, kledingstukken en fiets gevonden. :N
pi_86884716
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit lijkt idd wel hopeloos. Geen losgeld, kledingstukken en fiets gevonden. :N
tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.

geheel terecht uiteraard maar wat ontzettend deprimerend voor politie om een dergelijke taak te krijgen
  zondag 26 september 2010 @ 23:53:22 #150
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86884749
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:52 schreef jan75 het volgende:

[..]

tja en ze pompen er honderduizende euro's in aan kosten.

geheel terecht uiteraard maar wat ontzettend deprimerend voor politie om een dergelijke taak te krijgen
Eh wat denk je van die ouders.... :{
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')