Laat ik het zo zeggen, mocht iemand dit topic met jouw posts naar de politie doorsturen, dan gaan ze sowieso bij fok! jouw IP-adres opvragen. Vervolgens komen ze bij dat adres aan de deur om te kijken wat er te vinden valt. Je zult de eerste niet zijn die op die manier van een koude kermis thuiskomt.quote:Op zondag 26 september 2010 00:51 schreef 0067 het volgende:
[..]
dat kan
maar er is 1 reden waarom ik dat niet graag doe
1: bewijs (mocht iemand me aangeven)
Dus je bent echt bang dat ik je ga aangeven? Goede keus, want zo'n klootzak ben ik gelukkig wel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:51 schreef 0067 het volgende:
[..]
dat kan
maar er is 1 reden waarom ik dat niet graag doe
1: bewijs (mocht iemand me aangeven)
Denk je dat de politie dit serieus gaat nemen? Hahaquote:Op zondag 26 september 2010 00:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, mocht iemand dit topic met jouw posts naar de politie doorsturen, dan gaan ze sowieso bij fok! jouw IP-adres opvragen. Vervolgens komen ze bij dat adres aan de deur om te kijken wat er te vinden valt. Je zult de eerste niet zijn die op die manier van een koude kermis thuiskomt.
Maar je hebt nog de kans om dit te ontkrachten.
goed als ik die morgen maak (moet hem nog vinden tussen al dat pistool onderhoud rommen) en post ben nu erg moe en ga zo pitte.quote:Op zondag 26 september 2010 00:54 schreef mrhercules80 het volgende:
Doe ons dan die foto van de demper maar die je een paar posts terug aanbood...
Hij zou niet de eerste zijn, stonden er niet op geenstijl een aantal van die gangsters met hun pipa's die dan ook de politie mochten verwelkomen?quote:Op zondag 26 september 2010 00:56 schreef mrhercules80 het volgende:
[..]
Denk je dat de politie dit serieus gaat nemen? Haha
ja naast me tussen de puinzooi. moet ikm eerst zoeken dan weer foto maken bah te moe voor nu.quote:Op zondag 26 september 2010 00:59 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je had em toch naast je liggen?
Dat was het zeker! We schoten in de schietkoker bij mij op het onderdeel. Absoluut niet te doen, die koker was ten eerste te klein (bedoeld voor schieten met een pistool, al kon hij ook nog wel een UZI hebben), maar vooral te smal voor automatisch vuur. De vonken spoten van de wanden na een kogel of 5!quote:Op zondag 26 september 2010 00:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op een hoeveel meter baan heb je geschoten met de Uzi? Moet zeker een unieke ervaring zijn geweest!
De enig juiste manier.quote:En je hebt compleet gelijk, ik sprak er een week of 2 geleden nog met een sergeant van de natres over, die het enorm jammer vond dat de FN-Fal weg was. Maar iig zijn we er ook op gekomen dat volautomatisch ervoor is dat de vijand in dekking gaat, en de schutters pikken dan semi-automatisch de enkele vijanden uit het veld.
von_Preussen je weet toch dat er ook nog opsporingsambtenaren mee lezen.quote:Op zondag 26 september 2010 00:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, mocht iemand dit topic met jouw posts naar de politie doorsturen, dan gaan ze sowieso bij fok! jouw IP-adres opvragen. Vervolgens komen ze bij dat adres aan de deur om te kijken wat er te vinden valt. Je zult de eerste niet zijn die op die manier van een koude kermis thuiskomt.
Maar je hebt nog de kans om dit te ontkrachten.
quote:Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef Pumatje het volgende:
0076, het was leuk, maar nu is het afgelopen.
Mocht je werkelijk waar medische of psychiatrische hulp zoeken omdat je nog steeds vast zit in je eigen realiteit doe dat dan,. want je bent hier het forum aan het verneuken.. ik kan weer op gaan ruimen 'domme.
Je no no argumenten slaan niet door, je wilt het maar over 1 ding hebben, en dat achterlijke XD gebruik wat dat ook moge zijn begint me enorm te irriteren. Doe er wat aan.
M16? M4?quote:Op zondag 26 september 2010 00:47 schreef 0067 het volgende:
kunnen we weer verder op het Yankee Rusland punt?
BTW AK IS BETER DAN EEN M16 of M4
Nee, want dat heeft een "kleine kogel" , dus dat is niet russian strong!!1111 etc..quote:Op maandag 27 september 2010 18:18 schreef Andyy het volgende:
AR15-achtigen werken ook gewoon prima hoor
Wat heb je aan een jochie van 10 die kan schieten met een AK, maar niks kan raken?quote:Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, want dat heeft een "kleine kogel" , dus dat is niet russian strong!!1111 etc..![]()
(Snap die mentaliteit nooit, 556 richt meer schade aan dan de meeste mensen denken, en je kan meer munitie meenemen, what's not to love?)
En het AR-15 platform begint ook zeer betrouwbaar te worden, kijk maar naar de HK416/417.
Enigste punt waarop een AK geweer beter is dat het zo simpel is zelfs een jochie van 10 kan er mee schieten!
Nee.. dat is dus niet waar.quote:Op maandag 27 september 2010 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Bovendien, een AK is oorspronkelijk een Duits concept, Sturmgewehr 44,
Enigequote:Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, want dat heeft een "kleine kogel" , dus dat is niet russian strong!!1111 etc..![]()
(Snap die mentaliteit nooit, 556 richt meer schade aan dan de meeste mensen denken, en je kan meer munitie meenemen, what's not to love?)
En het AR-15 platform begint ook zeer betrouwbaar te worden, kijk maar naar de HK416/417.
Enigste punt waarop een AK geweer beter is dat het zo simpel is zelfs een jochie van 10 kan er mee schieten!
Niet veel.quote:Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heb je aan een jochie van 10 die kan schieten met een AK, maar niks kan raken?
Het begrip concept is moeilijk te vatten voor je?quote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee.. dat is dus niet waar.
Ding lijkt optisch een beetje op elkaar, maar dat is het wel zo'n beetje.
quote:
Is that you John Wayne?quote:Op maandag 27 september 2010 19:02 schreef Vronsky het volgende:
[..]
![]()
Verbeter mijn verbaal Nederlands niet.
Ik wachtquote:Op maandag 27 september 2010 18:59 schreef stroopdoosch het volgende:
Wat een gebagger hier door een klein kind, als troost zal ik zo wat mooie foto's van russisch wapentuig posten
Geweer....maar als aanvals geweer te zwaar, te log...quote:Op maandag 27 september 2010 20:11 schreef sp3c het volgende:
pfff
wat een discussie
iedereen dat de FAL het beste geweer ooit is ... aller tijden
Niets zo gevaarlijk als een jochie van 10, zonder enige moraal, met een AK. En haal het niet in je hoofd om op zo'n kind te schieten, want dan zit je in diepere shit dan Eric O en Kapt. Kroon bij elkaar!quote:Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heb je aan een jochie van 10 die kan schieten met een AK, maar niks kan raken?
Die 416 is niet zo handig voor de gemiddelde infanterist eerlijk gezegd.quote:Op maandag 27 september 2010 21:19 schreef thesystem het volgende:
[..]
Geweer....maar als aanvals geweer te zwaar, te log...
Het is wel stoer, popiejopie yeah een terugslag....
Maar in een gevecht wil ik weer snel op m'n tegenstander zitten met m'n richtmiddel.
Doe mij dan maar een 5.56 op een 6.8....
7.62 is leuk als dmr of soort van sla.....daarvoor is de FAL niet verkeerd....
Maar als aanvalswapen, een AR15 type wapen.....en dan het liefst gewoon de 416!
Merk wel dat die wat zwaarder was als de M4/C8(en ja, ik had gewoon de carbine versie)
Hoezo niet?quote:Op maandag 27 september 2010 21:30 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Die 416 is niet zo handig voor de gemiddelde infanterist eerlijk gezegd.
Word pas interessanter als vervanger van de diemaco C7 als HK ooit eentje met een lange loop gaat maken.
Wacht..quote:Op maandag 27 september 2010 21:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Je kan 'm krijgen in 3 verschillende looplengtes
Daar kan je de 3 verschillende looplengtes zien, de korte is natuurlijk wel handig voor MOUTquote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Wacht..
Heb bij nader inzien even gegoogle'd.
Is dat deze?:
[ afbeelding ]
Zo ja.. vervangen die hap, go go go!
Even toch hier en quote op....quote:Op maandag 27 september 2010 21:36 schreef stroopdoosch het volgende:
Elke FOK!ker is ineens een echte wapenkenner
Toch wel opmerkelijk hoeveel commando's en aanverwanten hier op Fok! posten, nu las ik dat Sterretje er ook al eentje was dus zo zie je maar weer.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:56 schreef thesystem het volgende:
[..]
Even toch hier en quote op....
Ja, ik heb recht van spreken mits t over bepaalde small arms gaat![]()
En nee, niet alleen als schutter......
Migs waren soms in het voordeel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die Russische tanks zo goed zijn, waarom werden die volledig aan flarden geschoten in de Golf? En waar hebben mig's een duidelijk voordeel gehad na Korea?
Een wapen is alleen maar zo goed en effectief als de persoon die het bedient en de tactiek die men gebruikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die Russische tanks zo goed zijn, waarom werden die volledig aan flarden geschoten in de Golf? En waar hebben mig's een duidelijk voordeel gehad na Korea?
Waar hadden ze een duidelijk voordeel dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef thesystem het volgende:
[..]
Migs waren soms in het voordeel.
Er is dus geen bewijs dat de russische tanks beter warenquote:Wat men totaal vergeet is dat de tanks en wapens in de golf export wapens waren en niet door de russen zelf bediend werden.
Lag dat niet aan het enorme numerieke overwicht van de Egyptenaren en de Syriërs?quote:In de Yom Kippur hadden de Israeli's op t begin het nakijken, toen waren de Egyptenaren en Syriers beter....tot men tactieken verzon tegen hun wapens....
En? Die Migs waren dus niet in staat er maar een enkele neer te halen.quote:Dat amerika zo makkelijk won was mede te danken aan hun enorm luchtoverwicht......
Kan allemaal waar zijn, maar waar heeft het russische wapentuig hun superieuriteit bewezen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een wapen is alleen maar zo goed en effectief als de persoon die het bedient en de tactiek die men gebruikt.
Het duitse leger was 1940 ook inferieur aan het Franse (tanks waren niet beter, slechts wat moderner en de Fransen en Britten hadden er gewoon meer). Omdat de Duitsers echter betere tactieken hadden, hebben ze die Fransen enorm op hun kloten geven.
En dat was, naast het luchtoverwicht, ook een belangrijk punt in de Golfoorlog. De Irakezen hadden de beste tanks van de wereld kunnen hebben, maar als je er niet (goed) mee omgaat kan je het vergeten.
In de 6-daagse en Yom Kippoer oorlog speelde een belangrijke rol dat de Arabieren ook de Sovjetische commandostructuur en tactieken hebben overgenomen, en de effectiviteit van hun wapens daardoor nog eens verminderd werd. Omdat het bleek dat de Russische wapens en tactieken zo erg het onderspit dolven, hebben de Russen ook voor zichzelf de conclusie getrokken dat ze in Europa maar SS-20 moesten plaatsen om een overwicht te behalen. Het is dus net te simpel om te zeggen dat het alleen maar eraan lag dat ze de exportversie hadden.
Ook als die wapens door de Russen bediend zouden zijn zouden ze uiteindelijk verloren hebben. De Russen hebben goeie producten gemaakt, als je let op het doel waarvoor ze ontworpen zijn. Maar het schortte gewoon aan hun tactieken, en vooral aan eigen initiatief. Iets waar veel Arabische landen tot op de dag van vandaag mee worstelen, gelet op het enorme aantal 'civiele' westerse adviseurs die de arabieren in dienst hebben. Saoedi Arabië is een bekend voorbeeld: Je wordt daar geen jachtvlieger omdat je een vliegerhandje hebt, maar omdat je een lid bent van de elite, en je Lamborghini is niet exclusief genoeg meer. Na de Golfoorlog van 91 heb ik met aardig wat 'advisuers' gesproken, en eigenlijk waren ze het er alemaal over eens: Als je je F-15 van A naar B wilt laten vliegen, moet je vooral een Arabier inhuren, dat doen ze keurig. Maar als je er mee wilt vechten moet je er een Amerikaan of Europeaan in zetten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef thesystem het volgende:
[..]
Migs waren soms in het voordeel.
Wat men totaal vergeet is dat de tanks en wapens in de golf export wapens waren en niet door de russen zelf bediend werden.
In de Yom Kippur hadden de Israeli's op t begin het nakijken, toen waren de Egyptenaren en Syriers beter....tot men tactieken verzon tegen hun wapens....
En hoe kwamen ze aan dat overwicht? Irak had het vierde leger van de wereld destijds. De Geallieerden hadden nummeriek zeker geen overwicht. Dat was puur tactiek.quote:Dat amerika zo makkelijk won was mede te danken aan hun enorm luchtoverwicht......
zelfs Chinees materieel was in dat politieke klimaat genoeg geweest om die toestellen buiten de gevechten te houdenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:04 schreef Pumatje het volgende:
Het russische materieel ( AA ) was voor de Amerikanen een groot genoeg probleem om hun Apache gunships maar aan de grond te houden in Yougoslavie
Tja, in de oorlog in voormalig Joegoslavië werden vooral politieke beslissingen genomen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelfs Chinees materieel was in dat politieke klimaat genoeg geweest om die toestellen buiten de gevechten te houden
de legerleiding wilden ze maar wat graag inzetten
Heb er een heel mooi boek over...wel aardig lees werkquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Iska het volgende:
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik voor dit topic nog nooit had gehoord van de Yom Kippur oorlog. Net toch maar even ingelezen
Een beetje offtopic maar je als je meer wil weten over de oorlogen waar arabische landen aan hebben deelgenomen en vaak ook in hebben verloren moet je echt 'Arabs at war' lezen van Kenneth Pollack. Super boek waarin uitvoerig wordt beschreven hoe het nou komt waarom Arabische landen nu zo vaak verliezen in oorlogen. Grotendeels blijkt dat dus te komen door een gebrek aan een fatsoenlijke militaire doctrine/cultuur. In dat opzicht doen de oorlogen in het Midden-Oosten, waarin veelal gebruik is gemaakt van Russisch matrieel door de Arabieren, geen eer aan de kwaliteit van Russische toestellen e.d. Losstaand natuurlijk van het feit dat exportversies ge-downgrade versies zijn van het orgineel zoals de Russen ze zelf gebruiken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:11 schreef thesystem het volgende:
Tijdens de Yom Kippur lag het niet aan de aantallen van de Syriers en de Egyptenaren (Israel heeft uiteindelijk ook gewonnen) Maar het lag ook aan tactiek en en verrassing. Tevens door zwaar te moderniseren, alleen wist men het niet volledig te benutten. De russische (Syrische) tanks waren uitgerust met nachtzicht apparatuur.....de israelische amper tot niet....toch wist men te winnen.
Arabieren een gebrek aan militaire cultuur? Als er iets gebakken zit in de Arabier dan is het wel de bereidheid tot de 'strijd'. De Koran kent bijvoorbeeld een groot aantal passages waar dit uitdrukkelijk naar voren komt. Men kan het eerder gooien op een laagopgeleide bevolking, verzwakte moraal, wetenschappelijke achteruitgang en niet de bereidheid om te vechten voor Arabische dictators die enkel uit eigen belang handelen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef MoChe het volgende:
Een beetje offtopic maar je als je meer wil weten over de oorlogen waar arabische landen aan hebben deelgenomen en vaak ook in hebben verloren moet je echt 'Arabs at war' lezen van Kenneth Pollack. Super boek waarin uitvoerig wordt beschreven hoe het nou komt waarom Arabische landen nu zo vaak verliezen in oorlogen. Grotendeels blijkt dat dus te komen door een gebrek aan een fatsoenlijke militaire doctrine/cultuur. In dat opzicht doen de oorlogen in het Midden-Oosten, waarin veelal gebruik is gemaakt van Russisch matrieel door de Arabieren, geen eer aan de kwaliteit van Russische toestellen e.d. Losstaand natuurlijk van het feit dat exportversies ge-downgrade versies zijn van het orgineel zoals de Russen ze zelf gebruiken.
Dat zeg ik net, het Russische wapentuig is NIET superieur.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan allemaal waar zijn, maar waar heeft het russische wapentuig hun superieuriteit bewezen?
Ik blijf volhouden dat Russische icbm's superieur zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
Dat zeg ik net, het Russische wapentuig is NIET superieur.
Dat vind ik toch wel erg slecht als ik eerlijk ben..quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Iska het volgende:
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik voor dit topic nog nooit had gehoord van de Yom Kippur oorlog. Net toch maar even ingelezen
I know, heb al geklaagd bij mij oudersquote:Op woensdag 29 september 2010 15:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel erg slecht als ik eerlijk ben..
Onderbouw dat eens.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik blijf volhouden dat Russische icbm's superieur zijn.
Ik heb er ook wel eens over horen zeggen, they could not hit Nevada on a clear dayquote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Pumatje het volgende:
Nou ja, dat zijn ze ook in principe.
Bedoel je dat de Israelisch de zaak zo slecht onderhouden, of dat de techniek gewoon uit zichzelf zwak was?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:22 schreef Pumatje het volgende:
Hier in Nederland werden als een gek alle motoren uit onzecenturions gebaco'd om naar Israel gevlogen te worden... zo erg was de scheit daar..
Techniek was erg zwak, britten en motoren bouwen is hetzelfde als Frans zijn en overwinningen boeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bedoel je dat de Israelisch de zaak zo slecht onderhouden, of dat de techniek gewoon uit zichzelf zwak was?
het is gewoon zo.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel eens over horen zeggen, they could not hit Nevada on a clear day
Kom eens met een onderbouwing, je kan wel roepen dat het zo is, maar dat is geen argument.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het is gewoon zo.
Russen lopen op sommige punten gewoon voor....
De Duitsers weer op andere..
toch zit ik liever in een Duitse tank dan een Russische.
Russische tanks zijn net het A-team, veel vuurkracht, maar ze raken niks.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom eens met een onderbouwing, je kan wel roepen dat het zo is, maar dat is geen argument.
Geloof dat Pumaatje niet begreep dat ik het over ICBM's heb.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Russische tanks zijn net het A-team, veel vuurkracht, maar ze raken niks.
Dat is echt bullshit..quote:Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Russische tanks zijn net het A-team, veel vuurkracht, maar ze raken niks.
Bron?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:17 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit..
De russen waren de allereerste die rijdend konden vuren en treffen in Wo2... zonder stabilisatie systeem..
gewoon omdat ze poep goed waren.
Bron?quote:, en met een stabilsatie systeem kwamen ze als allereerste in hun KV-1 laat in Wo2 geloof ik.
quote:Vuurleidingssysteem van de russen is nagenoeg niets over bekend, dus niemand kan daar uitspraken over doen. Het vuurleidingssysteem is overigens het meest geheime van een tank tesamen met bepantsering samenstelling....
verder is er met een statische tank zonder vuurleidings systeem prima te schieten...ala ww2. Kan ik ook.
Weliswaar waren die tanks niet de meest geavanceerde versie, desondanks gaven ze een leuke indruk over wat de capaciteiten waren van het Warschaupakt. Vergeet namelijk niet dat de Bundeswehr in 1990 de beschikking kreeg over een complete uitrusting van een Warschaupakt leger. Daarbij zaten ook T-72's, MiG-29's en Mil Mi-24's. Er zijn ook exemplaren naar de VS en Israel gegaan, en reken maar dat ze daar heel veel kennis van hebben opgedaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:17 schreef Pumatje het volgende:
Vuurleidingssysteem van de russen is nagenoeg niets over bekend, dus niemand kan daar uitspraken over doen. Het vuurleidingssysteem is overigens het meest geheime van een tank tesamen met bepantsering samenstelling....
Nee, dat laatste was absoluut niet het geval. De Bundeswehr was ook ervan overtuigd dat de meest gevoelige zaken weggehaald zouden worden (o.a. de MiG-29´s, waar men nog jarenlang mee is doorgevlogen). Echter waren de Russen in die tijd zo erg met zichzelf en hun eigen problemen bezig, zodat er van het Oost-Duitse leger dat er maar een heel klein deel in handen van de SU is teruggegaan. De rest, en daarbij ook heel veel moderne wapens, zijn allemaal gewoonweg overgegaan naar het Duitse leger, en o.a. bij de WTD-61 op hart en nieren onderzocht. Daar bleek o.a. ook dat de angst voor de MiG-29 veel groter was, en dat de capaciteiten een stuk lager waren dan ze hadden ingeschat.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef Pumatje het volgende:
verder zorgden de Russen er wel voor dat het meest gevoelige tijdig is weggehaald uit Oost-Duitsland.![]()
Dom waren ze niet![]()
Kort samengevat:quote:
Een circular error probability van 200 meter na een vlucht van maximaal 11,000 kilometer kan ik niet echt slecht noemen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er ook wel eens over horen zeggen, they could not hit Nevada on a clear day
Je vergeet de Tridentquote:Op woensdag 29 september 2010 21:55 schreef Northside het volgende:
[..]
Kort samengevat:
- de USA gebruikt minuteman III icbm's die in 1966 ontworpen zijn.
- Rusland rolt op het moment RS-24 icbm's uit die rond 2000 zijn ontworpen.
Ok, dat ding komt uit eind jaren 80 geloof ik. Stuk beter, maar heeft ook niet dezelfde snufjes als de laatste Russische raketten. Vlakke baan, korte boost fase, onvoorspelbare baan, uitwijkmogelijkheden tegen raketschild, bestand tegen laserwapens... het is echt mooi spul hoor, die Russische hardware.quote:
Dat klopt maar dat is voornamelijk een cultuur van kolonisatie, onderwerping en het verheerlijken van de martelaarsdood en dat heeft weer weinig van doen met een efficiente militaire cultuur...quote:Op woensdag 29 september 2010 00:13 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Arabieren een gebrek aan militaire cultuur? Als er iets gebakken zit in de Arabier dan is het wel de bereidheid tot de 'strijd'. De Koran kent bijvoorbeeld een groot aantal passages waar dit uitdrukkelijk naar voren komt. Men kan het eerder gooien op een laagopgeleide bevolking, verzwakte moraal, wetenschappelijke achteruitgang en niet de bereidheid om te vechten voor Arabische dictators die enkel uit eigen belang handelen.
Nah, het verheerlijken van de martelaarsdood is meer een Iraans-sjiitisch product.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat klopt maar dat is voornamelijk een cultuur van kolonisatie, onderwerping en het verheerlijken van de martelaarsdood en dat heeft weer weinig van doen met een efficiente militaire cultuur...
Onder de pallestijnen en tsetsjenen slaat het ook wel aan, nu nog het tot bloedens toe bewerken van het eigen lichaam net zolas de sjiitische lieden het ook doen in optocht en er is sprake van een trendquote:Op woensdag 29 september 2010 23:50 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Nah, het verheerlijken van de martelaarsdood is meer een Iraans-sjiitisch product.
De Palestijnen slaat het ook aan inderdaad, maar onder invloed van de revolutie in Iran in 1979:quote:Op woensdag 29 september 2010 23:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Onder de pallestijnen en tsetsjenen slaat het ook wel aan, nu nog het tot bloedens toe bewerken van het eigen lichaam net zolas de sjiitische lieden het ook doen in optocht en er is sprake van een trend
quote:Reuter en Khosrokhavar zijn het er over eens dat de Iraanse Revolutie de bakermat is van het moderne islamitische martelarendom met het sjiisme als de vruchtbare grond waarop het bloeit.
Het martelaarschap, het lijden, de dood en de zelfopoffering vormen sindsdien een belangrijk onderdeel van het sjiisme. Deze cultus van de dood en het lijden is vreemd aan het soennisme.
Ook zo'n succesverhaal, de T-80.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef Pumatje het volgende:
laat staan wat dat tussen de T-72 van de Duitsers en van de Russen is geweest.. of de T-80.
Is geheim, niets over bekend. Ook de Amerikanen zullen zeker niet het boekje hebben opengedaan over wat ze wisten.
hebben de Fransen Nederland niet ooit eens ingelijfd?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Techniek was erg zwak, britten en motoren bouwen is hetzelfde als Frans zijn en overwinningen boeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/T-80#United_Kingdomquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:41 schreef Pumatje het volgende:
vertel daar eens meer over soldat.. heb je een bron
wel leuke info
Nuance: die Fulcrums (20 of zo) waren op dat moment niet meer luchtwaardig, en zijn per C-5 Galaxy naar de VS gebracht en vervolgens een tijdlang opgeslagen. Het probleem was dat een aantal (12 geloof ik) van deze toestellen nucleair capable waren, de Russen de fondsen ontbeerden om ze terug te halen, en Iran belangstelling voor ze leek te hebben. Waar ze nu zijn is gedeeltelijk onbekend, maar de USAF zegt ze niet luchtwaardig te hebben gemaakt om ze daarna als agressor te gebruiken. Waarschijnlijker is dat de toestellen in zo slechte staat waren dat ze zijn verschroot, op een paar na, die staan tentoongesteld.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben trouwens later nog een stuk of 10-14 MiG-29´s van Moldavie gekocht, en die naar de VS overgevlogen.
Dat ze bereid zijn te vechten wil nog niet zeggen dat ze een goed ontwikkelde militaire cultuur hebben. Ze vechten maar verliezen. Dat is waar het boek over gaat en ook antwoord op geeft. Lees nou maar gewoon.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:13 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Arabieren een gebrek aan militaire cultuur? Als er iets gebakken zit in de Arabier dan is het wel de bereidheid tot de 'strijd'. De Koran kent bijvoorbeeld een groot aantal passages waar dit uitdrukkelijk naar voren komt. Men kan het eerder gooien op een laagopgeleide bevolking, verzwakte moraal, wetenschappelijke achteruitgang en niet de bereidheid om te vechten voor Arabische dictators die enkel uit eigen belang handelen.
quote:Foto van _kosmos_:Op dinsdag 26 oktober 2010 02:48 schreef _kosmos_ het volgende:
In een nacht, onze geleerde kunnen de gravitatie veld van de aarde zo veanderen, dat heel amerika ondeerwater komt te ligen. Bovendien amerikanen hebben hun militere apparatuur computer bestuurd, die kun je dus hacken, en bijvoorbeeld de raket terugsturen naar afzender. Maar onze generalen, makken alle planen met potlood op een papier, raketen worden met de hand afgestemd op een doel ! Owjah, ik was bijna vergeten de Topol-M die alltijd klaar staat:
Het maakt hem echter niet uit of er wel of niet een radar is, de rakketen veranderd in richting en hoogte constant, worden niet gezien door elektromagnetische impulsen, heeft 7 atom raketen waarvan 4 zijn nep (om tegenstander in de waar brengen). Het wapen is heel moelijk te zien op een radar, laat staan neerhalen. De wapen is heel mobie, waardoor de raket kan gelanceerd worden voordat radar heeft de instalatie gezien. En om dit allemaal af te sluiten hebben wij "Tsar Bomba", dit zijn de gevolgen als die op Parijs valt:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |