Is that you John Wayne?quote:Op maandag 27 september 2010 19:02 schreef Vronsky het volgende:
[..]
![]()
Verbeter mijn verbaal Nederlands niet.
Ik wachtquote:Op maandag 27 september 2010 18:59 schreef stroopdoosch het volgende:
Wat een gebagger hier door een klein kind, als troost zal ik zo wat mooie foto's van russisch wapentuig posten
Geweer....maar als aanvals geweer te zwaar, te log...quote:Op maandag 27 september 2010 20:11 schreef sp3c het volgende:
pfff
wat een discussie
iedereen dat de FAL het beste geweer ooit is ... aller tijden
Niets zo gevaarlijk als een jochie van 10, zonder enige moraal, met een AK. En haal het niet in je hoofd om op zo'n kind te schieten, want dan zit je in diepere shit dan Eric O en Kapt. Kroon bij elkaar!quote:Op maandag 27 september 2010 18:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heb je aan een jochie van 10 die kan schieten met een AK, maar niks kan raken?
Die 416 is niet zo handig voor de gemiddelde infanterist eerlijk gezegd.quote:Op maandag 27 september 2010 21:19 schreef thesystem het volgende:
[..]
Geweer....maar als aanvals geweer te zwaar, te log...
Het is wel stoer, popiejopie yeah een terugslag....
Maar in een gevecht wil ik weer snel op m'n tegenstander zitten met m'n richtmiddel.
Doe mij dan maar een 5.56 op een 6.8....
7.62 is leuk als dmr of soort van sla.....daarvoor is de FAL niet verkeerd....
Maar als aanvalswapen, een AR15 type wapen.....en dan het liefst gewoon de 416!
Merk wel dat die wat zwaarder was als de M4/C8(en ja, ik had gewoon de carbine versie)
Hoezo niet?quote:Op maandag 27 september 2010 21:30 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Die 416 is niet zo handig voor de gemiddelde infanterist eerlijk gezegd.
Word pas interessanter als vervanger van de diemaco C7 als HK ooit eentje met een lange loop gaat maken.
Wacht..quote:Op maandag 27 september 2010 21:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Je kan 'm krijgen in 3 verschillende looplengtes
Daar kan je de 3 verschillende looplengtes zien, de korte is natuurlijk wel handig voor MOUTquote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Wacht..
Heb bij nader inzien even gegoogle'd.
Is dat deze?:
[ afbeelding ]
Zo ja.. vervangen die hap, go go go!
Even toch hier en quote op....quote:Op maandag 27 september 2010 21:36 schreef stroopdoosch het volgende:
Elke FOK!ker is ineens een echte wapenkenner
Toch wel opmerkelijk hoeveel commando's en aanverwanten hier op Fok! posten, nu las ik dat Sterretje er ook al eentje was dus zo zie je maar weer.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:56 schreef thesystem het volgende:
[..]
Even toch hier en quote op....
Ja, ik heb recht van spreken mits t over bepaalde small arms gaat![]()
En nee, niet alleen als schutter......
Migs waren soms in het voordeel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die Russische tanks zo goed zijn, waarom werden die volledig aan flarden geschoten in de Golf? En waar hebben mig's een duidelijk voordeel gehad na Korea?
Een wapen is alleen maar zo goed en effectief als de persoon die het bedient en de tactiek die men gebruikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als die Russische tanks zo goed zijn, waarom werden die volledig aan flarden geschoten in de Golf? En waar hebben mig's een duidelijk voordeel gehad na Korea?
Waar hadden ze een duidelijk voordeel dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef thesystem het volgende:
[..]
Migs waren soms in het voordeel.
Er is dus geen bewijs dat de russische tanks beter warenquote:Wat men totaal vergeet is dat de tanks en wapens in de golf export wapens waren en niet door de russen zelf bediend werden.
Lag dat niet aan het enorme numerieke overwicht van de Egyptenaren en de Syriërs?quote:In de Yom Kippur hadden de Israeli's op t begin het nakijken, toen waren de Egyptenaren en Syriers beter....tot men tactieken verzon tegen hun wapens....
En? Die Migs waren dus niet in staat er maar een enkele neer te halen.quote:Dat amerika zo makkelijk won was mede te danken aan hun enorm luchtoverwicht......
Kan allemaal waar zijn, maar waar heeft het russische wapentuig hun superieuriteit bewezen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een wapen is alleen maar zo goed en effectief als de persoon die het bedient en de tactiek die men gebruikt.
Het duitse leger was 1940 ook inferieur aan het Franse (tanks waren niet beter, slechts wat moderner en de Fransen en Britten hadden er gewoon meer). Omdat de Duitsers echter betere tactieken hadden, hebben ze die Fransen enorm op hun kloten geven.
En dat was, naast het luchtoverwicht, ook een belangrijk punt in de Golfoorlog. De Irakezen hadden de beste tanks van de wereld kunnen hebben, maar als je er niet (goed) mee omgaat kan je het vergeten.
In de 6-daagse en Yom Kippoer oorlog speelde een belangrijke rol dat de Arabieren ook de Sovjetische commandostructuur en tactieken hebben overgenomen, en de effectiviteit van hun wapens daardoor nog eens verminderd werd. Omdat het bleek dat de Russische wapens en tactieken zo erg het onderspit dolven, hebben de Russen ook voor zichzelf de conclusie getrokken dat ze in Europa maar SS-20 moesten plaatsen om een overwicht te behalen. Het is dus net te simpel om te zeggen dat het alleen maar eraan lag dat ze de exportversie hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |