abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:21:42 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_86954868
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef thesystem het volgende:

[..]

Migs waren soms in het voordeel.
Wat men totaal vergeet is dat de tanks en wapens in de golf export wapens waren en niet door de russen zelf bediend werden.
In de Yom Kippur hadden de Israeli's op t begin het nakijken, toen waren de Egyptenaren en Syriers beter....tot men tactieken verzon tegen hun wapens....
Ook als die wapens door de Russen bediend zouden zijn zouden ze uiteindelijk verloren hebben. De Russen hebben goeie producten gemaakt, als je let op het doel waarvoor ze ontworpen zijn. Maar het schortte gewoon aan hun tactieken, en vooral aan eigen initiatief. Iets waar veel Arabische landen tot op de dag van vandaag mee worstelen, gelet op het enorme aantal 'civiele' westerse adviseurs die de arabieren in dienst hebben. Saoedi Arabië is een bekend voorbeeld: Je wordt daar geen jachtvlieger omdat je een vliegerhandje hebt, maar omdat je een lid bent van de elite, en je Lamborghini is niet exclusief genoeg meer. Na de Golfoorlog van 91 heb ik met aardig wat 'advisuers' gesproken, en eigenlijk waren ze het er alemaal over eens: Als je je F-15 van A naar B wilt laten vliegen, moet je vooral een Arabier inhuren, dat doen ze keurig. Maar als je er mee wilt vechten moet je er een Amerikaan of Europeaan in zetten.
quote:
Dat amerika zo makkelijk won was mede te danken aan hun enorm luchtoverwicht......
En hoe kwamen ze aan dat overwicht? Irak had het vierde leger van de wereld destijds. De Geallieerden hadden nummeriek zeker geen overwicht. Dat was puur tactiek.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 28 september 2010 @ 20:33:25 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86955476
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:04 schreef Pumatje het volgende:
Het russische materieel ( AA ) was voor de Amerikanen een groot genoeg probleem om hun Apache gunships maar aan de grond te houden in Yougoslavie
zelfs Chinees materieel was in dat politieke klimaat genoeg geweest om die toestellen buiten de gevechten te houden

de legerleiding wilden ze maar wat graag inzetten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:37:53 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86955681
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

zelfs Chinees materieel was in dat politieke klimaat genoeg geweest om die toestellen buiten de gevechten te houden

de legerleiding wilden ze maar wat graag inzetten
Tja, in de oorlog in voormalig Joegoslavië werden vooral politieke beslissingen genomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86955763
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Iska het volgende:
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik voor dit topic nog nooit had gehoord van de Yom Kippur oorlog :X. Net toch maar even ingelezen ;)
Heb er een heel mooi boek over...wel aardig lees werk
http://www.amazon.com/Yom(...)formed/dp/0805241760
Je leest er ook veel in over de fouten van israel....onderandere over AMAN en een interne strijd tussen alle leiders

Het irak verhaal:
Tactiek: ja
Technologisch overwicht: ja
Betere training: ja

Niet alleen tactiek ;)
Irak had een groot leger, maar hoe professioneel was dit?
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:54:23 #255
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86956466
Gaaf, zal ff kijken of ik hem ergens kan regelen ;)
En weet iemand nog wat hier een tijdje geleden 'het nieuwe testament van de oorlogvoering' is genoemd?? Wil het gaan halen maar kan de naam nergens meer vinden :S:S Witte voorkant met kogels erop
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86960089
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:11 schreef thesystem het volgende:
Tijdens de Yom Kippur lag het niet aan de aantallen van de Syriers en de Egyptenaren (Israel heeft uiteindelijk ook gewonnen) Maar het lag ook aan tactiek en en verrassing. Tevens door zwaar te moderniseren, alleen wist men het niet volledig te benutten. De russische (Syrische) tanks waren uitgerust met nachtzicht apparatuur.....de israelische amper tot niet....toch wist men te winnen.
Een beetje offtopic maar je als je meer wil weten over de oorlogen waar arabische landen aan hebben deelgenomen en vaak ook in hebben verloren moet je echt 'Arabs at war' lezen van Kenneth Pollack. Super boek waarin uitvoerig wordt beschreven hoe het nou komt waarom Arabische landen nu zo vaak verliezen in oorlogen. Grotendeels blijkt dat dus te komen door een gebrek aan een fatsoenlijke militaire doctrine/cultuur. In dat opzicht doen de oorlogen in het Midden-Oosten, waarin veelal gebruik is gemaakt van Russisch matrieel door de Arabieren, geen eer aan de kwaliteit van Russische toestellen e.d. Losstaand natuurlijk van het feit dat exportversies ge-downgrade versies zijn van het orgineel zoals de Russen ze zelf gebruiken.
пусть всегда будет солнце
pi_86962171
't boek is besteld ;)
pi_86966160
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef MoChe het volgende:
Een beetje offtopic maar je als je meer wil weten over de oorlogen waar arabische landen aan hebben deelgenomen en vaak ook in hebben verloren moet je echt 'Arabs at war' lezen van Kenneth Pollack. Super boek waarin uitvoerig wordt beschreven hoe het nou komt waarom Arabische landen nu zo vaak verliezen in oorlogen. Grotendeels blijkt dat dus te komen door een gebrek aan een fatsoenlijke militaire doctrine/cultuur. In dat opzicht doen de oorlogen in het Midden-Oosten, waarin veelal gebruik is gemaakt van Russisch matrieel door de Arabieren, geen eer aan de kwaliteit van Russische toestellen e.d. Losstaand natuurlijk van het feit dat exportversies ge-downgrade versies zijn van het orgineel zoals de Russen ze zelf gebruiken.
Arabieren een gebrek aan militaire cultuur? Als er iets gebakken zit in de Arabier dan is het wel de bereidheid tot de 'strijd'. De Koran kent bijvoorbeeld een groot aantal passages waar dit uitdrukkelijk naar voren komt. Men kan het eerder gooien op een laagopgeleide bevolking, verzwakte moraal, wetenschappelijke achteruitgang en niet de bereidheid om te vechten voor Arabische dictators die enkel uit eigen belang handelen.
Sinds 1785
  woensdag 29 september 2010 @ 09:37:55 #259
230985 Iska
pi_86970807
'Arabs at War' en 'The utility of Force' zijn onderweg *O*
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86971234
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan allemaal waar zijn, maar waar heeft het russische wapentuig hun superieuriteit bewezen?
Dat zeg ik net, het Russische wapentuig is NIET superieur.

Alleen zelfs het beste wapentuig is maar net zo goed als de rest van de omstandigheden, hadden de Irakezen 1991 allemaal Leopard 2's gehad, dan had dat aan de uitkomst niets kunnen veranderen. Hoogstens had de oorlog wat meer verliezen met zich meegebracht, danwel een dag langer geduurd. Maar dat was het dan ook wel.
pi_86982526
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
Dat zeg ik net, het Russische wapentuig is NIET superieur.
Ik blijf volhouden dat Russische icbm's superieur zijn. ;)
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:44:57 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86983388
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Iska het volgende:
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik voor dit topic nog nooit had gehoord van de Yom Kippur oorlog :X. Net toch maar even ingelezen ;)
Dat vind ik toch wel erg slecht als ik eerlijk ben..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 29 september 2010 @ 15:56:55 #263
230985 Iska
pi_86984043
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel erg slecht als ik eerlijk ben..
I know, heb al geklaagd bij mij ouders ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 20:22:44 #264
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86994858
Hier in Nederland werden als een gek alle motoren uit onzecenturions gebaco'd om naar Israel gevlogen te worden... zo erg was de scheit daar..

[ Bericht 5% gewijzigd door Pumatje op 29-09-2010 20:32:02 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 20:24:11 #265
45206 Pietverdriet
pi_86994928
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:27 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik blijf volhouden dat Russische icbm's superieur zijn. ;)
Onderbouw dat eens.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:30:33 #266
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86995276
Nou ja, dat zijn ze ook in principe.

Bij tanks is heel makkelijk vast te stellen wat beter is en wat niet.

Mobiliteit ( road en cross country)
Pantser ( passieve en actieve verdediging )
penetratievermogen van aanvallende aspect in MM's.
vuurleidingsysteem
actieradius
betrouwbaarheid

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 29-09-2010 20:36:17 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 20:33:42 #267
45206 Pietverdriet
pi_86995478
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Pumatje het volgende:
Nou ja, dat zijn ze ook in principe.
Ik heb er ook wel eens over horen zeggen, they could not hit Nevada on a clear day
pi_86995537
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:22 schreef Pumatje het volgende:
Hier in Nederland werden als een gek alle motoren uit onzecenturions gebaco'd om naar Israel gevlogen te worden... zo erg was de scheit daar..
Bedoel je dat de Israelisch de zaak zo slecht onderhouden, of dat de techniek gewoon uit zichzelf zwak was?
  woensdag 29 september 2010 @ 20:38:23 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86995748
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Bedoel je dat de Israelisch de zaak zo slecht onderhouden, of dat de techniek gewoon uit zichzelf zwak was?
Techniek was erg zwak, britten en motoren bouwen is hetzelfde als Frans zijn en overwinningen boeken.

Maar grootste probleem was dat de Israelisch zulke verliezen leden tijdens de oorlog, dat wij hun Motoren leverden uit onze eigen centurions, zodat ze daar verder konden strijden.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:39:21 #270
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86995808
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel eens over horen zeggen, they could not hit Nevada on a clear day
het is gewoon zo.
Russen lopen op sommige punten gewoon voor....
De Duitsers weer op andere..

toch zit ik liever in een Duitse tank dan een Russische.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:51:06 #271
45206 Pietverdriet
pi_86996459
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef Pumatje het volgende:

[..]

het is gewoon zo.
Russen lopen op sommige punten gewoon voor....
De Duitsers weer op andere..

toch zit ik liever in een Duitse tank dan een Russische.
Kom eens met een onderbouwing, je kan wel roepen dat het zo is, maar dat is geen argument.
pi_86996948
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom eens met een onderbouwing, je kan wel roepen dat het zo is, maar dat is geen argument.
Russische tanks zijn net het A-team, veel vuurkracht, maar ze raken niks.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:10:33 #273
45206 Pietverdriet
pi_86997505
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Geloof dat Pumaatje niet begreep dat ik het over ICBM's heb.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:17:23 #274
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86997819
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit..
De russen waren de allereerste die rijdend konden vuren en treffen in Wo2... zonder stabilisatie systeem..
gewoon omdat ze poep goed waren.

, en met een stabilsatie systeem kwamen ze als allereerste in hun KV-1 laat in Wo2 geloof ik.

Vuurleidingssysteem van de russen is nagenoeg niets over bekend, dus niemand kan daar uitspraken over doen. Het vuurleidingssysteem is overigens het meest geheime van een tank tesamen met bepantsering samenstelling....

verder is er met een statische tank zonder vuurleidings systeem prima te schieten...ala ww2. Kan ik ook.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:19:57 #275
45206 Pietverdriet
pi_86997946
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:17 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit..
De russen waren de allereerste die rijdend konden vuren en treffen in Wo2... zonder stabilisatie systeem..
gewoon omdat ze poep goed waren.
Bron?
quote:
, en met een stabilsatie systeem kwamen ze als allereerste in hun KV-1 laat in Wo2 geloof ik.
Bron?
quote:
Vuurleidingssysteem van de russen is nagenoeg niets over bekend, dus niemand kan daar uitspraken over doen. Het vuurleidingssysteem is overigens het meest geheime van een tank tesamen met bepantsering samenstelling....

verder is er met een statische tank zonder vuurleidings systeem prima te schieten...ala ww2. Kan ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')