Hehehe denk je???quote:Op maandag 13 september 2010 00:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Ja, maar mijn hele punt is dat die conducteurs er ook tegen op zien om in een drukke ochtendspits de spoorwegpolitie erbij te halen, tenzij je echt van de Gestapo-conducteurs treft die koste wat het kost de regels willen hanteren.
quote:Op maandag 13 september 2010 00:50 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe het ook zij, ik hoop jou te treffen op mijn traject, hopelijk gun je me die korting dan wel. Als ik het woord 'Fok you' in mijn mond neem, dan weet je met wie je te maken hebt.
Je quote me heel mooi, maar je bericht geeft geen antwoord op mijn vraag..quote:Op zondag 12 september 2010 23:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De openbaar vervoer-bedrijven grijpen elke kans aan om de zakken van hun reizigers leger te maken, ook al als het als gevolg is van hun onvermogen om iets goed te regelen, daar hebben ze geen boodschap aan. Net als dat je gewoon moet dokken als je een defecte studenten OV-chipkaart ontvangt van de IB-Groep.
Volgens mij niet: je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs en dat is of een kaartje of de chipkaart (een brief kan iedereen printen)quote:Op maandag 13 september 2010 08:59 schreef Rick_ het volgende:
[..]
Je quote me heel mooi, maar je bericht geeft geen antwoord op mijn vraag..![]()
Iemand enig idee?
weet je al waardoor het kwam ?quote:Op zondag 12 september 2010 14:25 schreef shmoopy het volgende:
Iemand hier een idee?
Heb voor mijn oudste een OV-chipkaart aangeschaft met automatich ¤10 opladen als het saldo onder ¤5 uitkomt.
Het beste joch is er welgeteld alleen afgelopen maandag mee naar school geweest en was vanaf dinsdag ziek thuis.
Blijkt nu op mijn online banking dinsdagochtend 2x ¤10 opgeladen te zijn (en dus van mijn rekening).
Gek genoeg ook nog eens op 2 tijdstippen die hij normaal op een tram zou stappen (incl overstappen dus), maar hij lag toch echt ziek in z'n bed.
quote:Transactiebon OV-chipkaart
Stel, je koopt een brood bij de plaatselijke bakker. Je wilt een bon en de bakker zegt dat je die bij de concurrent een uur lopen verderop moet halen.
U vindt dit een vreemd verhaal? Maar zo gaat het wel met de OV-chipkaart in Berkel en Rodenrijs. Daar rijdt een bus van Qbuzz. Als je daar een busreis koopt en je wilt een transactiebon hebben om je financiële- en reistransacties te controleren en te declareren, moet je naar een automaat van de RET, want Qbuzz maakt gebruik van de transactiebonnenvoorziening van de RET. De dichtstbijzijnde automaat van de RET is een uur lopen van het centrum van Berkel en Rodenrijs. Daar kan je dan een transactiebon maken, waar je alleen iets aan hebt om je reistransacties te controleren en te declareren, want er staan onvoldoende gegevens op voor de controle van je financiële transacties, zoals het saldo bij de eerste geregistreerde reistransactie. Als je dit saldo aan het begin van de transactiebon zou hebben, kan je daar je opgeladen saldo's bij optellen en je reiskosten van aftrekken en vergelijken met het "Huidig saldo", dat wel op de transactiebon staat.
Qbuzz verwijst je naar OV-chipkaart.nl op internet, maar dat is al even onvolledig en niet voor iedereen toegankelijk.
Verdere klachten over de transactiebon, zijn: 1. Het nummer van de OV-chipkaart op de transactiebon komt niet overeen met het nummer op de OV-chipkaart.
2. Op de transactiebon ontbreekt het nummer van de bus- of tram-lijn.
3. Bij vervoersmaatschappijen, die gebruikmaken van de transactiebonnenautomaat van een andere vervoersmaatschappij, ontbreekt de naam van de vervoerende maatschappij en de naam van de haltes. Dat is vooral lastig, als je met meerdere vervoersmaatschappijen gereisd hebt, en je wilt restitutie voor gemaakte fouten aanvragen. Dan wil men als eerste de namen van de incheck- en uitcheckhaltes weten.
4. Het aantal afgedrukte reistransacties zou minimaal vijftien moeten zijn, in plaats van tien. Op één dag heb ik al twaalf reistransacties. Als ik aan het eind van de dag een transactiebon zou kunnen maken, vallen er al twee reistransacties af. Die kan ik dus niet meer controleren en declareren.
De politieke partijen, die voorgeven hun best te doen voor het openbaar
vervoer, vinden dit onderwerp niet zo interessant. Misschien zou de gemeente zelf, die de concessie geeft aan de vervoersmaatschappij, die in onze gemeente het openbaar vervoer mag verzorgen, hogere eisen moeten stellen aan de klantvriendelijkheid van de voorzieningen van dat openbaar vervoer.
C. E. Molin
Berkel en Rodenrijs
Vanmiddag kwam een vrouw ook klagen bij de Qbuzz, er was 1,76 afgeschreven terwijl ze een abonnement had. Ja mevrouwtje, dan moet u daar zijn, bij de RET. Daar kom ik net vandaan, die zeiden dat ik bij Qbuzz moet zijn.....quote:
Het klinkt als iets dat in Nederland steeds meer standaard wordt: een goed idee, compleet vern**kt door mensen die voor toch-niet-onredelijke-salarissen gaan bedenken hoe het wel niet zou moeten functioneren, compleet voorbijgaand aan simpelheid/eenvoud/gebruik.quote:
een automatisch incasso kan je zo storneren, dus invloed heb je er zeker op...quote:Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Zelva het volgende:
Ja, het is natuurlijk belachelijk dat je verplicht wordt om een machtiging af te geven dat ze van alles mogen afschrijven wat ze willen, zonder dat je daar invloed op hebt. En als er dan wat fout gaat... nee, mag ik dat even herformuleren? En als dan het onvermijdelijke moment komt dat er wat fout gaat, moet je stad en land aflopen om je gelijk te halen.
Storneren is makkelijk, maar het wordt lastig als je niet goed duidelijk kan maken waarom je gestorneerd hebt. Dat is waar de schoen wringt.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:11 schreef mschol het volgende:
[..]
een automatisch incasso kan je zo storneren, dus invloed heb je er zeker op...
m.a.w. je moet gewoon weten waarom je storneert?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Storneren is makkelijk, maar het wordt lastig als je niet goed duidelijk kan maken waarom je gestorneerd hebt. Dat is waar de schoen wringt.
stormeren mag altijdquote:Op woensdag 15 september 2010 23:20 schreef mschol het volgende:
[..]
m.a.w. je moet gewoon weten waarom je storneert?
lijkt me zowiezo handig.
daarom laad ik zelf handmatig wel op (anonieme chipkaart)quote:Op woensdag 15 september 2010 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
stormeren mag altijd
alleen waarom zou je en machtiging tot automatisch opwaarderen afgeven als je al weet dat het hoe dan ook fout gaat
ja ik ook, kleine moeite af en toe 50 euro opladenquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:43 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom laad ik zelf handmatig wel op (anonieme chipkaart)
kleine moeite? dat helaas niet.. oplaadpunten zijn heeel dun gezaait hier in den haag voor zo'n "groot" projectquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ik ook, kleine moeite af en toe 50 euro opladen
Dat valt toch wel mee als ik deze lijst van htm zo zie:quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
kleine moeite? dat helaas niet.. oplaadpunten zijn heeel dun gezaait hier in den haag voor zo'n "groot" project
helaas zijn er genoeg kleinere winkels (ook bruna overigens hierzo) die wel strippenkaarten verkochten en nu dus geen oplaadpunt hebben..quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee als ik deze lijst van htm zo zie:
http://www.htm.net/Pages/DEF/1/370.html
Dat zijn toch ook de plaatsen waar je vroeger ongeveer alleen maar je normale strippenkaarten kon kopen.
Ik heb het geluk dat ik bijna altijd met de trein reis en daar altijd wel zo'n apparaat tegen kom.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:22 schreef mschol het volgende:
helaas zijn er genoeg kleinere winkels (ook bruna overigens hierzo) die wel strippenkaarten verkochten en nu dus geen oplaadpunt hebben..
Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze een soort sterren abbonment kunnen invoeren op die kaart, omdat deze abbonementen relatief gezien vaak erg voordelig waren en ze de kaart kostenneutraal zouden moeten invoeren.quote:zowiezo vind ik het achterlijk dat ik in den haag nog niet met abbonement zou kunnen rijden op ov chipkaart (waarschijnlijk kan het wel, maar kan je niet in of uit checken..)
kostenneutraal as in: niet duurder?quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:31 schreef Basp1 het volgende:
Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze een soort sterren abbonment kunnen invoeren op die kaart, omdat deze abbonementen relatief gezien vaak erg voordelig waren en ze de kaart kostenneutraal zouden moeten invoeren.Goed he dat ze het nog weten ze zijn pas bijna 10 jaar bezig.
Gemiddeld genomen niet duurder.quote:
Sterrenabonnement invoeren op de OV chipkaart is makkelijk zat, het probleem is dat er verschillende vervoerders zijn en die allemaal hun eigen ding hebbenquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het geluk dat ik bijna altijd met de trein reis en daar altijd wel zo'n apparaat tegen kom.![]()
[..]
Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze een soort sterren abbonment kunnen invoeren op die kaart, omdat deze abbonementen relatief gezien vaak erg voordelig waren en ze de kaart kostenneutraal zouden moeten invoeren.Goed he dat ze het nog weten ze zijn pas bijna 10 jaar bezig.
Hier ook in Rotterdam, nu wil men de losse kaartjes goedkoper maken en de buskaartjes ook geldig laten zijn in de metro, omdat de kosten voor bv toeristen veel hoger liggen dan in andere wereldstedenquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen niet duurder.Aaangezien de reizigersaantallen gezakt zijn zijn de kosten per persoon omhoog gegaan dat is de vervoerderslogica van een kostenneutrale invoering.
En ja ik heb bij mijn busritjes die ik wel eens doe een stijging van rond de 30% te pakken tov een normale strippenkaart, dan was (is?) er in brabant ook nog een goedkopere strippenkaart waardoor de stijging nog hoger zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |