abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 23:48:05 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86226432

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Oh nee ik heb de laatste post in dit topic gemaakt wat nu!?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: Lightake geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 31 augustus.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP).

Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  woensdag 8 september 2010 @ 23:49:51 #2
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86226498
Weet iemand nog een manier om direct uit Japan te bestellen?
Want ik heb voor m'n studie nieuwe "Copic" markers nodig.. en die komen officieel uit Japan dus dat moet goedkoper kunnen dus via Internet :D

Btw,, kan een modje de titel even fixen? want dat moet natuurlijk nummertje TweënNegentig zijn o|O
Chinese Webshops - Topic #92 Fok Goes China?!
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  woensdag 8 september 2010 @ 23:57:05 #3
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_86226724
@ de vraag "hoelang geleden.. " ( geen idee watje naam was :P )
was vorig jaar december en de mail was uit feb dit jaar
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_86226815
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:57 schreef revpolen het volgende:
@ de vraag "hoelang geleden.. " ( geen idee watje naam was :P )
was vorig jaar december en de mail was uit feb dit jaar
Ben je goed van af gekomen dan. :P
  donderdag 9 september 2010 @ 00:15:37 #5
226677 revpolen
pi_86227408
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Joene94 het volgende:

[..]

Ben je goed van af gekomen dan. :P
gewoon nooit meer wat van gehoord,
ga over 2 maanden emigreren.. denk dat ik hem nog maar eens ga mailen dat die wel op mag schieten!

Geld btw terug gehad! ( tradetang *O* *O* *O* *O* *O* )
  donderdag 9 september 2010 @ 00:16:41 #6
226677 revpolen
pi_86227449
BTW vandaag pakketje aangeboden gekregen van TNTExpress! ( uit china )
was niet thuis dus naar me werk laten sturen morgen

toch altijd nieuwsgierig wat het is :P
Denk me EH polo
  donderdag 9 september 2010 @ 00:29:58 #7
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_86227897
Fok goes China?

Het rode schrikbewind van Klonk is toch verdwenen :P
pi_86229238
Nog steeds geen pakje uit China. 20ste verzonden zegt DX. Buyincoins heb ik ook wat kleins gekocht, maar die doen er nu ook al 2 dagen over om in een envelopje te doen.
Wat een falers.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_86231375
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:30 schreef W00fer het volgende:
Nog steeds geen pakje uit China. 20ste verzonden zegt DX. Buyincoins heb ik ook wat kleins gekocht, maar die doen er nu ook al 2 dagen over om in een envelopje te doen.
Wat een falers.
Same here.

TV verkapte P
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
  donderdag 9 september 2010 @ 08:42:06 #10
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_86231914
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef bularax het volgende:

[..]

Vast wel, maar als het zou werken(de echte) zullen die chinese versies het wel niet doen.
Er bestaan geen werkende ;)
pi_86231950
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:30 schreef W00fer het volgende:
Wat een falers.
Er zijn veel feestdagen in China he. :)
  donderdag 9 september 2010 @ 09:25:22 #12
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_86232710
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:42 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Er bestaan geen werkende ;)
Als het bandje 50 euro kost werkt het heel goed. Kost hetzelfde bandje $1 dan werkt het ineens niet meer, heel apart :Y
pi_86235216
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:49 schreef tokko1 het volgende:
Want ik heb voor m'n studie nieuwe "Copic" markers nodig.. en die komen officieel uit Japan dus dat moet goedkoper kunnen dus via Internet :D
Heuj, inkoopactie-tje? Misschien wel interesse mits voor interessante prijs te vinden ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  donderdag 9 september 2010 @ 11:11:10 #14
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86235309
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:07 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Heuj, inkoopactie-tje? Misschien wel interesse mits voor interessante prijs te vinden ;)
Hehe, als ik ze via Jack koop(taobao) zijn ze nog duurder dan hier.. via japan/andere opties?
(TU Delft, IO?)
pi_86242814
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:49 schreef tokko1 het volgende:

Btw,, kan een modje de titel even fixen? want dat moet natuurlijk nummertje TweënNegentig zijn o|O
Chinese Webshops - Topic #92 Fok Goes China?!
Misschien kan je hier rechtstreeks bestellen ;)
http://auctions.search.ya(...)TF-8&tab_ex=commerce
pi_86251579
Lang geleden zag ik op Lightinthebox motor jackets, die bleken jammer genoeg van nepleer te zijn -> waardeloos dus als je er mee op je snuit gaat. (Ik dacht dat monkeybrain of revpoolen dit zei maar dit weet ik niet meer zeker :@ )

Weet iemand waar ik goedkoop een motorjack krijg, van echt leer? :)
pi_86254977
vandaag is mijn eerste pakketje uit china verzonden, ben benieuwd :)
pi_86255449
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:39 schreef koenie95 het volgende:
vandaag is mijn eerste pakketje uit china verzonden, ben benieuwd :)
Wat heb je besteld? Pics and Links S.V.P.
pi_86261278
Netjes netjes.
Ze zijn trouwens wel snel leeg...
pi_86261301
voorraadje butaan inslaan :s)
pi_86261358
Ik heb een blauwe (violet) laser besteld net, schijnt tussen de 30 en 50mw te zijn, ik hoop het ^O^ Was ong. 5,5 euro.

Of mogen lasers ook niet meer in dit topic? Is toch niet illegaal? Anders heb ik niks gezegd natuurlijk :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86261899
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb een blauwe (violet) laser besteld net, schijnt tussen de 30 en 50mw te zijn, ik hoop het ^O^ Was ong. 5,5 euro.

Of mogen lasers ook niet meer in dit topic? Is toch niet illegaal? Anders heb ik niks gezegd natuurlijk :P
5.5 voor ene blauwe laser :| en dan ook nog eens 30-50 mw...

waar vandaan??? lijkt mij een iets te sterk aanbod :P
Tevens zijn die Violet idd niet echt blauw maar meer paars achtig, echte blauwe zijn stukken duurder..

toch is ¤5.5 veel te laag ook voor een violet laser;

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25395

zie gemiddelde prijs; 20 mw = 50$
  donderdag 9 september 2010 @ 23:50:29 #24
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_86263057
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:58 schreef 08gnoT. het volgende:

Wil ik ook wel :P iedereen heeft tegenwoordig zo'n groene..
pi_86264742
Gewoon binnen 3 dagen Oral-b opzetborsteltjes uit Taiwan binnengekregen. :D
pi_86268560
Wil me paypal nu maar weer laten unlocken om me aankomende winteraankopen te kunnen betalen,

alleen wat moet ik nu opsturen? Me ID en me bankrekening afschrift? Op me afschrift staat namelijk duidelijk:"eurostyle rekening"die gaat tot 18.. Ik kan wel de ID van me broer opsturen, weet niet of iemand weet of dit zal werken? Kan ook tevens mijn pa's bedrijfspapier gebruiken en daar hem (met zakelijk handschrift) een officiele brief te sturen dat m'n bankrekening gaarne losgekoppeld moet worden, en dan een officiele handtekening. Denken jullie dat ze daar voor zullen vallen?

~O>
pi_86272561
Die van mij is van ebay, worden verkocht als 5mw maar door de mensen op laserpointerforums zijn ze allemaal rond de 40-50mw getest met hun meters. Zal ook wel deels infrarood zijn, maar toch. Omdat in Amerika niet meer dan 5mw verkocht mag worden, moet daarmee geadverteerd worden, terwijl op de sticker <50mw staat.

op LPF zijn ze er heel enthousiast over in ieder geval. Ik heb de mijne gekocht van valueoffer op ebay. Ik plaats wel een review als ik hem heb ;)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_86274728
Heb een RMA/Geschil/Dinges aangemaakt in het support centre van DX. Omdat ik m'n zending nog niet binnen had. Kijken wat ze ermee doen.

Betekend dispatched bij Buyincoins trouwens dat ie verzonden is?

EDIT: Maken die Chinezen van Buy in Coins nou serieus een foto van je envelop voordat ie de deur uit gaat :D :D :D
Ik rolde van het lachen, wel apart opzich. Fijn ook.

[ Bericht 26% gewijzigd door W00fer op 10-09-2010 13:02:37 ]
pi_86276063
Ik wacht al vanaf januari op een pakketje van DX, elke keer zeggen ze 'wacht maar, dat komt wel'. Maar na 9 maanden... :X Het was het duurste ooit wat ik van DX besteld heb én het was voor iemand anders. Kan ik dat nog terugkrijgen?

@w00fer: Doen ze dat? :D Waar zie je dat? :P
pi_86276905
Ik ben bang dat ik mijn 'Samurai watch' op z'n vroegst volgende week pas krijg...
Kan niet wachten eigenlijk.

En die laser, is dat deze: Linkje
pi_86277002
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn 'Samurai watch' op z'n vroegst volgende week pas krijg...
Kan niet wachten eigenlijk.

En die laser, is dat deze: Linkje
Deze: http://cgi.ebay.com/5mW-4(...)&hash=item2a0967b5aa

Dit is een van de reviews: http://laserpointerforums.com/f52/review-9-ebay-laser-55360.html Die is wel van een andere verkoper, maar die verzendt alleen naar de US. Ze zeggen dat deze identiek zijn en van dezelfde leverancier komen
pi_86278442
quote:
Deze heb ik in het groen. Ik wacht je review af. Wil weten of ik de straal kan zien enzo
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86283812
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:11 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Hehe, als ik ze via Jack koop(taobao) zijn ze nog duurder dan hier.. via japan/andere opties?
(TU Delft, IO?)
Oh eh, ok! (idd)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_86284643
Ik word echt gek van PayPal, had geld op me rekening bijgeschreven, omdat ik een negatief balans had. Heb ik het 2-09 bijgeschreven, staat het nog steeds niet op me PP-rekening. Gister al gemaild, het zou gisteravond na 23.00 op me rekening staan. Staat het er nog steeds niet op.
pi_86284841
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:29 schreef dj-mike het volgende:
Ik word echt gek van PayPal, had geld op me rekening bijgeschreven, omdat ik een negatief balans had. Heb ik het 2-09 bijgeschreven, staat het nog steeds niet op me PP-rekening. Gister al gemaild, het zou gisteravond na 23.00 op me rekening staan. Staat het er nog steeds niet op.
Duurt meestal 1 werkdag langer.
pi_86287720
Morgen zal ik foto's van m'n Matrixbrillen posten :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86287793
Heeft iemand hier al eens een 200mw laser besteld? ^^
pi_86287864
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:03 schreef Berend. het volgende:
Heeft iemand hier al eens een 200mw laser besteld? ^^
Ik heb al 2 jaar een rode van DX :Y Die is ook echt bijna 200mw, is een goede. Steekt binnen een seconde lucifers aan, steekt vuurwerk aan, laat ballonnen klappen, kan door plastic snijden, enz. Supergoed ding.

Ik heb ook een groene 50mw sinds een jaar, die kan alleen met moeite een ballon laten klappen maar is wel veel beter zichtbaar. De rode straal zie je alleen in het donker.
pi_86288649
Lijkt me wel gaaf, beetje aankloten met zo'n laser. Ballonnen knapen, lucifers/vuurwerk aansteken.
Maar om daarom direct pak 'm beet 30 dollar voor tegen aan te gooien...
pi_86289072
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me wel gaaf, beetje aankloten met zo'n laser. Ballonnen knapen, lucifers/vuurwerk aansteken.
Maar om daarom direct pak 'm beet 30 dollar voor tegen aan te gooien...
Ze zijn duurder geworden het afgelopen jaar, vorig jaar kostten ze een tijdje 19 dollar. Die 200mw rode. Misschien zijn de op buyincoins goedkoper?

De groene zijn trouwens wel een stuk goedkoper geworden ook, die van mij kostte 22,50 dollar vorig jaar. Was toen 15 euro. Nu zijn ze al voor 6 of 7 dollar te koop voor echt 50mw als je geluk hebt.

Je kunt er inderdaad niet zo veel nuttigs mee, maar het is gewoon leuk om naar te kijken en mee aan te kloten inderdaad. Met de blu-ray die ik nu besteld heb, kun je op glow-in-the-dark voorwerpen tekenen. Veel sterkere UV dan de zon. http://www.google.nl/sear(...)ource=og&sa=N&tab=iv
pi_86295212
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:15 schreef jopiede het volgende:
Wil me paypal nu maar weer laten unlocken om me aankomende winteraankopen te kunnen betalen,

alleen wat moet ik nu opsturen? Me ID en me bankrekening afschrift? Op me afschrift staat namelijk duidelijk:"eurostyle rekening"die gaat tot 18.. Ik kan wel de ID van me broer opsturen, weet niet of iemand weet of dit zal werken? Kan ook tevens mijn pa's bedrijfspapier gebruiken en daar hem (met zakelijk handschrift) een officiele brief te sturen dat m'n bankrekening gaarne losgekoppeld moet worden, en dan een officiele handtekening. Denken jullie dat ze daar voor zullen vallen?

~O>
Heel goed plan!
Misschien moet je eerst dit eens lezen:
quote:
Wetboek van strafrecht
Artikel 225
1.Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
pi_86295262
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:36 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ze zijn duurder geworden het afgelopen jaar, vorig jaar kostten ze een tijdje 19 dollar. Die 200mw rode. Misschien zijn de op buyincoins goedkoper?

De groene zijn trouwens wel een stuk goedkoper geworden ook, die van mij kostte 22,50 dollar vorig jaar. Was toen 15 euro. Nu zijn ze al voor 6 of 7 dollar te koop voor echt 50mw als je geluk hebt.

Je kunt er inderdaad niet zo veel nuttigs mee, maar het is gewoon leuk om naar te kijken en mee aan te kloten inderdaad. Met de blu-ray die ik nu besteld heb, kun je op glow-in-the-dark voorwerpen tekenen. Veel sterkere UV dan de zon. http://www.google.nl/sear(...)ource=og&sa=N&tab=iv
Waar bestel je zo'n blue ray? :9~
pi_86295426
Heb een 50mw green laser van DX gehaald, maar ik kan dus echt GEEN ballonneetje laten knallen. :( Gekocht voor 15 dollar, maar zou dus al voor 5 dollar beschikbaar zijn?
pi_86296167
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik wacht al vanaf januari op een pakketje van DX, elke keer zeggen ze 'wacht maar, dat komt wel'. Maar na 9 maanden... :X Het was het duurste ooit wat ik van DX besteld heb én het was voor iemand anders. Kan ik dat nog terugkrijgen?
Waarschijnlijk kun je naar je geld fluiten, je had binnen 45 dagen na aankoop een geschil moeten openen bij Paypal.
&lt;b&gt;&lt;a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;123caravanhuren.nl&lt;/a&gt;&lt;/b&gt;
pi_86296496
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:32 schreef 08gnoT. het volgende:

@w00fer: Doen ze dat? :D Waar zie je dat? :P
Als je je orderstatus bekijkt staat aan de rechterkant zo'n foto thumbnail.
Niet op de pagina Order History, maar Order Information. Je ziet daar die 5 bolletjes met die smiley aan de rechterkant.

Die Chinezen van DX hebben nog niet gereageerd op m'n support ticket. M'n pakkie staat ook al dagen op Packaging. Is de plakband op ofzo? Zal ze eens mailen dat ze ophouden met weekend vieren en aan de bak gaan.

Zo niet, dan maandag een Paypal geschil.

[ Bericht 5% gewijzigd door W00fer op 10-09-2010 22:30:17 ]
pi_86297121
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar bestel je zo'n blue ray? :9~
quote:
405nm is blu ray ;)

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:57 schreef SalimRMAF het volgende:
Heb een 50mw green laser van DX gehaald, maar ik kan dus echt GEEN ballonneetje laten knallen. :( Gekocht voor 15 dollar, maar zou dus al voor 5 dollar beschikbaar zijn?
Als je geluk hebt. De garantie heb je nooit natuurlijk, maar vaak zijn de pennen die als 5mw verkocht worden nog sterker dan 50mw's dan DX. Die stickertjes worden er gewoon at random opgeplakt lijkt wel. De mijne komt van ledshoppe vandaan, die zijn vrijwel altijd 40-60mw maar kosten wel 22,50. Ik zal eens kijken of ik een verkoper kan vinden waarvan de uitstoot altijd hoger is die ook naar NL verstuurt.

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:15 schreef mvc het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je naar je geld fluiten, je had binnen 45 dagen na aankoop een geschil moeten openen bij Paypal.
Ja, toen had ik er nog hoop op dat hij zou komen omdat ze bleven zeggen dat hij wel snel aan zou komen. :X Zal ze nog eens voor de laatste keer mailen voor store credit, al heb ik er sindsdien niks meer gekocht op een kabeltje na.

Ik wilde ook naar de foto's van mn pakje kijken op BIC, maar ik heb nooit een account aangemaakt daar. Afgelopen week 2x besteld zonder account blijkbaar? Wist niet dat dat kon.
pi_86297231
Wat is het mail adres van dealextreme? Want dat is lekker verstopt op die site.

@08gnoT: dan maakt BIC een account aan op basis van je Paypal gegevens. Dat doen andere sites tegenwoordig ook. Focalprice geloof ik ook.
pi_86297526
mijn weegschaal staat nog steeds op packing :( anderhalve week sinds ik besteld heb, 2 dagen sinds ik betaald heb :{
pi_86297678
Iemand Canon LP-E6 accus gezien (5d mark II) welke decoded zijn, dus met chip! (en op te laden met canon acculader!)

enige wat ik kon vinden waren lp-e6 met losse charger, deze geven dus errors in de 5d mii, en zijn niet met de originele lader maar slechts met een stand-alone lader te laden.
pi_86297923
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:39 schreef W00fer het volgende:
Wat is het mail adres van dealextreme? Want dat is lekker verstopt op die site.

@08gnoT: dan maakt BIC een account aan op basis van je Paypal gegevens. Dat doen andere sites tegenwoordig ook. Focalprice geloof ik ook.
Daar eens mee proberen dan :)

Over die groene laser aan degene die hierboven ernaar vroeg: ik ga me er niet aan wagen om een site aan te raden, dadelijk valt hij tegen en is het mijn schuld O-)
pi_86303001
Heb net me geld uiteindelijk binnen gekregen op m'n PayPal rekeningen, maar nu kan ik alleen bij sommige verkopers op eBay met uitgestelde overschrijving betalen, en niet met directe overschrijven.

Weet iemand hoe dat kan?
pi_86305721
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 01:00 schreef dj-mike het volgende:
Heb net me geld uiteindelijk binnen gekregen op m'n PayPal rekeningen, maar nu kan ik alleen bij sommige verkopers op eBay met uitgestelde overschrijving betalen, en niet met directe overschrijven.

Weet iemand hoe dat kan?
Paypal met je bank instellen.
pi_86306169
Blue Ray besteld! :D Kost ook niks he :?
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:48:42 #54
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_86306525
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:36 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

[..]

405nm is blu ray ;)
[..]

Dus met een 5mw kan ik ook tekeningen maken?
pi_86307025
tvp, heb iik een hele reeks gemist? ;(
pi_86307064
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:26 schreef ElmoFan het volgende:
tvp, heb iik een hele reeks gemist? ;(
Weer zo'n verkapte :r
  Boks-Chick zaterdag 11 september 2010 @ 10:56:04 #57
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86307449
TT fix :P
lolwut
pi_86307491
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:30 schreef bularax het volgende:

[..]

Weer zo'n verkapte :r
:7
pi_86307837
Uit china is dit de beste site.
www.Alibaba.com
pi_86307859
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 08:09 schreef bularax het volgende:

[..]

Paypal met je bank instellen.
Dat had ik natuurlijk al gedaan, maar ik stond rood op me PP-rekening. En toen had ik weer geld bijgeschreven, en nu kan ik alleen bij DX bestellen met CC, en geen directe betalingen meer uitvoeren op eBay.
  zaterdag 11 september 2010 @ 11:36:08 #61
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86308265
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:14 schreef Jalidutch het volgende:
Uit china is dit de beste site.
www.Alibaba.com
Komt ook even iemand iets zeggen hoor :|W Dat is wholesale site .. kan je bijna alleen per 10+ stuks kopen..

Dát is hun direct shopping variant.. ook wel okee maar vaak hoge verzendkosten ivm dat ze alleen DHL, EMS enzo verzenden...

De beste site is natuurlijk taobao+jack _O_
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_86308677
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:12 schreef bijdehand het volgende:
Blue Ray besteld! :D Kost ook niks he :?
Minder dan 2 jaar geleden kostten ze serieus 2000 euro :')

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:48 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Dus met een 5mw kan ik ook tekeningen maken?
Hoe meer mw hoe feller het wordt en hoe langer het blijft branden, maar het zou moeten werken ja. Ook 5mw is veel sterker dan de zon. Ik kan nu nog niet uit ervaring vertellen, maar als hij binnenkomt review ik hem wel. Ik heb eergisteren al een houten bord met glow in the dark verf geverfd, hopelijk werkt die anders moet ik kijken of ik nog van die sterren heb.
pi_86309451
Hoe bestel je uberhaupt iets op taobao, als je geen chinees kan lezen :') ?
pi_86309517
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:24 schreef Vendris het volgende:
Hoe bestel je uberhaupt iets op taobao, als je geen chinees kan lezen :') ?
jij kan blijkbaar ook geen nederlands lezen, alles staat namelijk in de OP
pi_86309620
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:27 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

jij kan blijkbaar ook geen nederlands lezen, alles staat namelijk in de OP
Te lui om te lezen.

Edit: staat achter spoiler tags blijkbaar, die kan ik niet openen somehow :W
  Boks-Chick zaterdag 11 september 2010 @ 12:32:11 #66
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86309635
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:31 schreef Vendris het volgende:

[..]

Te lui om te lezen.
Gewoon even doen. Zo moeilijk is het niet.
lolwut
pi_86309646
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:32 schreef BrandX het volgende:

[..]

Gewoon even doen. Zo moeilijk is het niet.
zie edit.
  Boks-Chick zaterdag 11 september 2010 @ 12:33:04 #68
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86309659
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:32 schreef Vendris het volgende:

[..]

zie edit.
Dan zou ik maar heeeel snel Adblocker uitzetten :*
lolwut
pi_86309697
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:33 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dan zou ik maar heeeel snel Adblocker uitzetten :*
Die staat niet eens aan (8>
  Boks-Chick zaterdag 11 september 2010 @ 12:35:20 #70
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86309728
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:34 schreef Vendris het volgende:

[..]

Die staat niet eens aan (8>
Er is anders geen enkele andere reden waarom spoilertags niet zouden kunnen werken.
Als het aan scripts zou liggen oid, dan zou je namelijk gewoon de inhoud zien en niet de tags.
lolwut
pi_86309850
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:35 schreef BrandX het volgende:

[..]

Er is anders geen enkele andere reden waarom spoilertags niet zouden kunnen werken.
Als het aan scripts zou liggen oid, dan zou je namelijk gewoon de inhoud zien en niet de tags.
Ik zie alleen grijs vlak, niet te klikken :') maar goed, we spammen het topic vol en dat is niet de bedoeling.
pi_86309895
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:40 schreef Vendris het volgende:

[..]

Ik zie alleen grijs vlak, niet te klikken :') maar goed, we spammen het topic vol en dat is niet de bedoeling.
zegt degene die het blijkbaar moeilijk vind om even rustig de OP door te lezen
pi_86310030
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:41 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

zegt degene die het blijkbaar moeilijk vind om even rustig de OP door te lezen
en jij blijkbaar om mijn reacties te lezen gezien ik de info uberhaupt niet kán lezen omdat deze niet zichtbaar is. :O :W
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:00:46 #74
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86310442
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:46 schreef Vendris het volgende:

[..]

en jij blijkbaar om mijn reacties te lezen gezien ik de info uberhaupt niet kán lezen omdat deze niet zichtbaar is.
Dan doe jij toch iets verkeerd, of je computertje doet iets verkeerd want iedereen kan het wel zien hier...

Maar omdat jij 't bent moet je maar even in je INBOX kijken, dan zul je precies 't berrichtje zien wat in de spoiler staat, succes met lezen en tot over een uurtje ofzo _O-
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_86313372
Over die lasers, ik heb er ook wel oren naar.
Maar als ik alleen al op de site van DealExtreme kijk zie ik er daar talloze.

Nou had ik wel het liefst een echt gave; dus zichtbare straal, sterk en ver schijnen. Maar eigenlijk ook niet meer kosten dan een euro of 15 opgestuurd en wel.

Heeft iemand een idee welke dan het beste is wat je daarvoor kunt krijgen?

Tevens, horloge nog steeds niet binnen :(

Edit: zie dit :o :
Daar krijg je toch serieus problemen mee hier in NL?

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-09-2010 14:57:28 ]
pi_86313494
Vandaag weer een pakketje bij dezelfde winkel gehad dat later is besteld :(

Nog steeds wachtend op 1 pakketje van BiC en DX

Beide eerder besteld...
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:03:40 #77
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86314141
Ik zit te denken om een Android tablet te halen.
Maar nu weet ik niet of ik de Apad of de Epad moet halen..
De Epad heeft een groter scherm dan de Apad.. en qua prijsverschil maakt het niet veel uit.
ik heb ergens gelezen dat je wel een 2.1 versie moet kopen, want die zijn up te daten..
Maar ik kan nergens filmpjes vinden van de zogenoemde Epad... alleen van de Apad..
nu ben ik bang dat de Epad weer een kloon is van de Apad, en daarom slechter is.
quote:
10.2" TFT LCD Touch Screen
Built in 1.3MP Webcam
Built in Speaker and Microphone
Built in G-Sensor Gravity Inducer, Auto Horizontal Screen
Support USB Keyboard & Mouse
More than 100,000 application in Android Market

Features:

* CPU: Zenithink ZT-108 1.0GHz.
* Operating System: Google Android 2.1.
* Memory: 256M RAM.
* Storage Device:2GB NAND Flash, Support for 32GB memory expansion max.
* Size: 10.2 inch TFT LCD Touch Screen.
* Resolution: 1024 x 600 Pixels.
* WIFI connection: Support, 802.11b/g/n Wi-Fi CERTIFIED network connection.
* Built in Speaker.
* Built in Microphone.
* Headset Jack.
* Audio Format: MP3,WMA, WAV, APE, OGG, FLAC, AAC.
* Video Format: AVI, 3GP/MP4, RM/RMVB, FLV, MKV, MOV, WMV.
* Picture: JPEG, GIF.
* Software: MSN, QQ, SKYPE, GTALK, ICQ, E-book, PDF, Office, Application Store(More than 100,000 application).
* USB port support 3G Module, Web Camera, External Ethernet.
* Battery: 2400mAH, 7.4V Lithium-ion battery.
* Battery time: WiFi ON - 5 hours, WiFi OFF - 7 hours.
* Power: 110-240V Input, 9V DC Output, 2A.
* Dimension: 278mm x 185mm x 25mm.

I/O Ports:

* 1 x Built in Microphone
* 1 x Built in Earphone
* 1 x 3.5mm Audio Output
* 1 x TF Card Slot
* 3 x USB 2.0(One standard, other mini port OTG and mini network port)

Languages: English, French, Spanish, Portuguese, Italian, German, Russian, Greek, Chinese, etc.

Package Included:

* 1 x 10.2" Google Android 2.1 Tablet PC ePad
* 1 x 110v-240v Power Adaptor
* 1 x USB RJ45 Port Adapter
* 1 x User Manuel
* 1 x Packing Box
Is dit goed voor ongeveer 180 euro?
http://www.buyincoins.com(...)-1-product-2240.html
pi_86314224
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:03 schreef Snaavel het volgende:
De Epad heeft een groter scherm dan de Apad.. en qua prijsverschil maakt het niet veel uit.
ik heb ergens gelezen dat je wel een 2.1 versie moet kopen, want die zijn up te daten..
Maar ik kan nergens filmpjes vinden van de zogenoemde Epad... alleen van de Apad..
nu ben ik bang dat de Epad weer een kloon is van de Apad, en daarom slechter is.
[..]

Ik zou zoiezo op Ebay kopen. Is minimaal 50 euro goedkoper.
pi_86314269
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:03 schreef Snaavel het volgende:
[..]

Ga alsjeblieft naar het Android topic, wat een kanker dingen zijn dat zeg. :'(
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:09:01 #80
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86314271
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:07 schreef bularax het volgende:

[..]

Ik zou zoiezo op Ebay kopen. Is minimaal 50 euro goedkoper.
Maar dan heb je kans dat het wel een neppert is.. ook heb je kans dat je zon luie verkoper hebt waardoor het pas na 5 weken wachten aankomt..
ik had mijn BIC producten binnen een week binnen...3dagen geleden. mijn product wat ik een dag eerder op ebay had gekocht is nog niet binnen..
pi_86314299
:6
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:09 schreef Snaavel het volgende:

[..]

Maar dan heb je kans dat het wel een neppert is.. ook heb je kans dat je zon luie verkoper hebt waardoor het pas na 5 weken wachten aankomt..
ik had mijn BIC producten binnen een week binnen...3dagen geleden. mijn product wat ik een dag eerder op ebay had gekocht is nog niet binnen..
Ik wacht nog op een pakketje uit augustus van BiC. :')

Kijk gewoon naar de verkopers rating
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:14:15 #82
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86314387
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:10 schreef bularax het volgende:
:6
[..]

Ik wacht nog op een pakketje uit augustus van BiC. :')

Kijk gewoon naar de verkopers rating
was 99% :')
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:15:05 #83
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86314412
Ik ga voor de Apad, Epad ziet er een beetje laggy uit.. je hebt dan wel een 10 inch scherm in plaats van 7 inch, maar dat maakt mij niet uit.. het is dat de software goed werkt.
pi_86315793
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:15 schreef Snaavel het volgende:
Ik ga voor de Apad, Epad ziet er een beetje laggy uit.. je hebt dan wel een 10 inch scherm in plaats van 7 inch, maar dat maakt mij niet uit.. het is dat de software goed werkt.
,,, Mooi ... :D
pi_86317482
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:08 schreef Berend. het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft naar het Android topic, wat een kanker dingen zijn dat zeg.

lol ze zijn een stuk minder dan de iPad dus en vele malen goedkoper. Dus wat wil je ervan verwachten?
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:42:02 #86
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_86318116
Ik heb zojuist 5 Nokia N97 Mini screenprotectors binnengehad van Lightake.

SPOILER
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:17:42 #87
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_86318940
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:42 schreef joepie91 het volgende:
Ik heb zojuist 5 Nokia N97 Mini screenprotectors binnengehad van Lightake.

SPOILER
:') 't blijven chinezen hé..
  zaterdag 11 september 2010 @ 18:27:48 #88
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86319164
Heb net mijn Irobot Apad besteld op Ebay, was ongeveer 160 euro kwijt.
Ben benieuwd.
pi_86319338
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:27 schreef Snaavel het volgende:
Ben benieuwd.
Leuk, ergens lijkt mij zo'n ding ook wel leuk. Lekker internetten op de bank. Alleen dat is het denk ik voor mij ook wel zo ongeveer wat je echt met zo'n ding kunt doen.

Is het trouwens normaal dat je een mail krijgt van Ebay dat je item is verzonden, maar als je op Ebay inlogt en bij de Order Details kijkt dat daar alleen staat dat het betaald is (en niet bij staat dat het verzonden is)?
Ofwel, is ie verzonden of niet? Heb 'm maandag al besteld en had gehoopt gisteren te krijgen, want dat mailtje kreeg ik maandag al.
pi_86319581
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Leuk, ergens lijkt mij zo'n ding ook wel leuk. Lekker internetten op de bank. Alleen dat is het denk ik voor mij ook wel zo ongeveer wat je echt met zo'n ding kunt doen.

Is het trouwens normaal dat je een mail krijgt van Ebay dat je item is verzonden, maar als je op Ebay inlogt en bij de Order Details kijkt dat daar alleen staat dat het betaald is (en niet bij staat dat het verzonden is)?
Ofwel, is ie verzonden of niet? Heb 'm maandag al besteld en had gehoopt gisteren te krijgen, want dat mailtje kreeg ik maandag al.
Niet alle verkopers vinken het vakje aan als ze iets verzonden hebben, ik heb ook zat dingen op 'unshipped' staan terwijl het al lang en breed hier in huis ligt.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:01:42 #91
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86321660
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja, klopt.. en android natuurlijk, wat dus vele malen beter (in mijn opzicht Voordat ik dadelijk ruzie krijg met de appel fan boys :') ) is dan IOS.
pi_86321767
tja, ik wacht er nog even mee. Als ik het nu zou kopen zou ik me waarschijnlijk gaan ergeren aan kleine dingetjes, zou ik 'm alleen gebruiken om wat te internetten (wat prima op een laptop kan) en zou ik 'm alleen kopen omdat ik het wel een geinig ding vind. Maar als student moet je je prioriteiten stellen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:53:55 #93
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_86323226
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:08 schreef Berend. het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft naar het Android topic, wat een kanker dingen zijn dat zeg. :'(
Voor een keer ben ik het met je eens want dat er komen elke keer weer mensen met die vragen aan die ze het beste in het android tablet topic kunnen vragen ;)
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:27 schreef Snaavel het volgende:
Ben benieuwd.
Je was beter afgeweest als je hem van mp4nation kocht want daar krijg je de nieuwste versie gegarandeerd, dus met dubbele accu etc.
pi_86326179
Als ik nu wil betalen bij DX moet ik een CC koppelen. En ik heb gezeik met PP bij eBay. Maandag maar eens contact opnemen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:21:27 #95
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86326519
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:53 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Voor een keer ben ik het met je eens want dat er komen elke keer weer mensen met die vragen aan die ze het beste in het android tablet topic kunnen vragen ;)
[..]

Je was beter afgeweest als je hem van mp4nation kocht want daar krijg je de nieuwste versie gegarandeerd, dus met dubbele accu etc.
Kom je nu mee.. :|W
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:43:40 #96
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_86327230
Is het mogelijk om geld terug te vragen?
hij zou het product maandag pas sturen.
dus het is nog niet verstuurd... want dan ga ik voor de
http://mp4nation.net/cata(...)6_66&products_id=430
pi_86328827
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:43 schreef Snaavel het volgende:
Is het mogelijk om geld terug te vragen?
hij zou het product maandag pas sturen.
dus het is nog niet verstuurd... want dan ga ik voor de
http://mp4nation.net/cata(...)6_66&products_id=430
Via Ebay gekocht?
pi_86336796
Van post op pagina 3:

Iemand?
pi_86336954
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:11 schreef Iemand91 het volgende:
Van post op pagina 3:
[ afbeelding ]

Iemand?
quote:
Veiligheid

Omdat laserlicht, in tegenstelling tot licht van lampen en de zon, de vorm heeft van een nauwe, zich weinig verspreidende bundel, kan het gevaarlijk zijn. Ten eerste kan ook op grote afstand vrijwel het hele vermogen van de laser door de pupil het netvlies bereiken, terwijl de intensiteit van het licht van andere bronnen snel afneemt met de afstand. Bovendien concentreert de ooglens het laserlicht op een zeer klein gebiedje van het netvlies. Deze twee effecten maken dat laserlicht bij relatief kleine vermogens (enkele milliwatts) tot oogbeschadigingen kunnen leiden, door plaatselijke verhitting of door chemische reacties vergelijkbaar met zonnebrand. Dit geldt ook voor infraroodlasers die niet zichtbaar zijn, maar wel schade kunnen veroorzaken.

Lasers die worden verkocht moeten voorzien zijn van een classificatie-aanduiding die aangeeft hoe gevaarlijk de laser is, in een getal van 1 (ongevaarlijk) tot 4 (zeer gevaarlijk), die gedefinieerd zijn in officiële richtlijnen.[2] De klasses zijn

* Class 1 - de laser is ongevaarlijk, hetzij door een laag vermogen, dan wel door een afscherming die ervoor zorgt dat het licht de ogen niet kan bereiken. De lasers in cd-branders hebben een vrij hoog vermogen, maar zijn klasse 1 om laatstgenoemde reden. Lasers in streepjescodelezers vallen ook onder deze klasse omdat de laserbundel zo snel beweegt dat er nooit een gevaarlijke hoeveelheid licht in het oog kan komen.
* Class 2 - de laser is ongevaarlijk bij normaal gebruik, omdat de reflex om het oog te sluiten voorkomt dat er een oogschade optreedt. Dit zijn zichtbaar-licht-lasers met vermogens tot 1 mW, zoals de meeste laserpointers. Enkele seconden in een dergelijke laser staren kan wel tot (kleine) oogbeschadigingen leiden.
* Class 2M - vergelijkbaar met Class 2, onder de voorwaarde dat er geen instrumenten als lenzen gebruikt worden die het licht zouden kunnen concentreren.
* Class 3M (ook wel Class IIIa) - de laser kan in principe tot oogschade leiden, zelfs als de ogen direct worden gesloten, maar het risico op ernstige oogschade is klein. Dit zijn lasers die zichtbaar licht uitstralen tot 5 mW. Sommige laserpointers hebben deze klasse, al zijn ze in Nederland wettelijk verboden.
* Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. De interne lasers in cd- en dvd-branders vallen onder deze categorie wanneer de behuizing van de brander wordt geopend. Diffuus licht van dit type laser is niet schadelijk.
* Class 4 - Behalve de ogen kan de laser ook de huid beschadigen. Alle hogere vermogens. Ook diffuus licht afkomstig van de laser kan de ogen beschadigen.

Bovenstaande vermogens zijn indicaties voor continue lasers. Voor gepulste lasers en voor lasers met onzichtbare golflengtes gelden andere grenswaarden. Lasers zijn voornamelijk gevaarlijk wanneer de bundel direct of via een reflectie van een spiegelend oppervlak het oog raakt. De lichtvlek van een laser die op een mat, niet-glanzend oppervlak valt, kan hinderlijk fel zijn, maar is doorgaans niet direct schadelijk bij vermogens tot enkele watts. Voor mensen die werken met lasers in klassen 3B en 4 zijn er veiligheidsbrillen die licht van de golflengte van de laser absorberen. Lasers met verschillende golflengtes vereisen daardoor ook verschillende typen veiligheidsbrillen.

Alle lasers t/m Class 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in lasers van Class 3A of hogere vermogens. Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.
pi_86337400
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:20 schreef dj-mike het volgende:

[..]

[..]

Ofwel harstikke verboden in Nederland. Die foto is van een 200 mW.
Tevens mag je in Nederland wel een 3B hebben, maar je mag er niet in handelen.
Tss, de Nederlandse wet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')