Weetje, mijn vader heeft ooit als leenauto een mercedes E-klasse gehad met een gepantserde kofferbak (was van een juwelier geweest, onze koffers zijn nooit veiliger naar schiphol gekomen) , en door dat extra gewicht, heb je meer massa om af te moeten remmen, wat je dus ook merkt tov van onze normale E-klasse. In het geval van WTC-7 was er vermoedelijk meer massa door die bepantsering, wat dus de het instorten zal versnellen. Elementaire natuurkunde Lambiekje.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:13 schreef Lambiekje het volgende:
Wat men denk ik niet weet is dat in 1989 al beslist is dat de torens óf compleet vernietigd moesten worden óf het moest een grondige asbest/galvanische erosie behandeling ondergaan. Ook was toen beslist dat in 2007 het gebouwcomplex onbewoonbaar verklaart zou worden. Toch gek dat ondanks dat er 'verplichte' asbest verwijderings project gestart moest worden, wat miljarden zou kosten dat sommige verdiepingen grondige renovatie ondergingen. Dat daar dan de zogenaamde vliegtuigen in knalden. De verdiepingen waar Bush met zijn vriendjes het beheer over hadden.
Wat ook redelijk bizar is is dat WTC7 een gepantserde 23ste verdieping had. Maar dat gebouw begeeft het sneller dan een kaartenhuis. Waarom zou alle mogelijke overheidsinstituten in dat gebouw zitten als het zou snel in elkaar stort. Het is een complete farce.
Zegt het fenomeen tijdzones je iets? En volgens mij was er geen algemeen alarm in Rusland waardoor hij wat makkelijker voor een camera kon verschijnen, net als de regeringsleiders in meer landen trouwens. En ik ken zijn exacte woorden niet (jij wel?), maar ik vermoed dat hij iets heeft gezegd als "we kunnen dit als Rusland alleen maar zwaar veroordelen, en er als internationale gemeenschap op toezien dat het in de toekomst niet weer zal gebeuren" of iets van die strekking. Als hij heeft gezegd, in plaats van "we gaan binnen 2 maanden Saddam uit zijn paleis schoppen, en de taliban in Afghanistan dmv bezetting uitroeien" zou je een punt hebben, maar dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Even een hint:
Het was President Poetin van Rusland die als eerste op de buis was om de oorlog tegen terrorisme af te kondigen nog voordat de torens instortten.
Massa heeft geen invloed op de valversnelling, maar de impact van het naar beneden stortend puin op de onderliggende lagen is dan natuurlijk wel weer een stuk groter, waardoor dat weer makkelijker verpulvert.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Weetje, mijn vader heeft ooit als leenauto een mercedes E-klasse gehad met een gepantserde kofferbak (was van een juwelier geweest, onze koffers zijn nooit veiliger naar schiphol gekomen) , en door dat extra gewicht, heb je meer massa om af te moeten remmen, wat je dus ook merkt tov van onze normale E-klasse. In het geval van WTC-7 was er vermoedelijk meer massa door die bepantsering, wat dus de het instorten zal versnellen. Elementaire natuurkunde Lambiekje.![]()
En als "ze" die gebouwen wilden slopen, waarom werd er dan in 1998 begonnen met het privatiseren van het hele WTC complex, door het te verkopen met een 99-jarig huurcontract, iets wat dus ook gebeurd is, in april 2001. Onderdeel van die deal was dat het consortium met daarin Silverstein, voor 200 miljoen het hele WTC complex op zou knappen. Nog afgezien van het feit dat Silverstein al eigenaar was van WTC-7, wat nog veel nieuwer is, en voor de rest jaarlijkse betalingen moest doen aan de port authority, de voormalige eigenaren.
wel op de impuls wat is waar fruityloop het over heeftquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Massa heeft geen invloed op de valversnelling, maar de impact van het naar beneden stortend puin op de onderliggende lagen is dan natuurlijk wel weer een stuk groter, waardoor dat weer makkelijker verpulvert.
Ok, true.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wel op de impuls wat is waar fruityloop het over heeft
Bij het pentagon is het wel heel duidelijk dat het geen vliegtuig geweest isquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:38 schreef Pendora het volgende:
Zelf vind ik het Pentagon verhaal nog veel interessanter. Op deze site: http://911review.org/Wget(...)e.net/pentagon1.html zie je foto's redelijk snel na de impact. Er zijn maar een paar beschadigingen maar het Pentagon staat nog volledig overeind en stort pas later gedeeltelijk in.
quote:Op donderdag 9 september 2010 19:14 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waarom slaat men dit over.
Dit kan gewoon niet, al zouden we alle rapporten en beweringen negeren.. we hebben hier beeldmateriaal wat al helemaal vergeleken is en al... en wat totaal niet klopt.
ToT.. jouw mening aub bijvoorbeeld.
Dan moet je maar es een kijkje nemen naar volgende site :quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:38 schreef Pendora het volgende:
Zelf vind ik het Pentagon verhaal nog veel interessanter. Op deze site: http://911review.org/Wget(...)e.net/pentagon1.html zie je foto's redelijk snel na de impact. Er zijn maar een paar beschadigingen maar het Pentagon staat nog volledig overeind en stort pas later gedeeltelijk in.
Wellicht dat we dat snel te weten gaan komen. Ik heb namelijk gelezen dat het International Center for 9/11 Studies recentelijk zo'n 300 DVD's + een aantal harddisks met beeldmateriaal heeft weten los te peuteren op basis van de Freedom Of Information Act.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:06 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Net September Clues bekeken en het roept veel vragen op. Maar mij overtuigd het nog niet dat er geen vliegtuigen zijn gebruikt. Wel dat er behoorlijk gekloot is met de beelden en audio.
Wat ik ook vreemd vind aan de docu 102 minutes that changed america (afgelopen woensdagavond op sbs6 gedeeltelijk gezien) dat er geen amateur beelden worden getoond van de 2e inslag. Het enigste wat je zag was een close up van WTC1 vanuit een lawaaierige kamer met mensen. Toen ineens een vuurbal... Totaal geen amateur beelden van de 2e inslag.
Ook zijn er maar een stuk of 40 filmpjes van de 2e inslag met vliegtuig te vinden. Terwijl er misschien wel duizenden mensen op afstand stonden te kijken. Bijna geen filmpjes te vinden vanaf de oevers van de Hudson of de East River. Alleen maar wazige fimpjes met vaak onnodig gezoom of bewegende camera's.
Er zullen toch vast wel cameraploegen zijn geweest die overzicht opnames maakten vanaf de overkant van de East River of de Hudson op die zonnige en heldere ochtend van 11-9-2001?
quote:
quote:Op donderdag 9 september 2010 23:34 schreef ToT het volgende:
Ow gewoon andere scherptediepte door instellingen met de camera.Weinig spectaculair!
Deze heb je vast al eens gezien?quote:
Onzin, dat is geen verklaring.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:34 schreef ToT het volgende:
Ow gewoon andere scherptediepte door instellingen met de camera.Weinig spectaculair!
Ja uhuh, dat lijkt me de hoek van de camera te zijn hoor. Die linkse screencap is genomen van een video gemaakt vanuit een helicopter. Die andere cap is vanuit een lager oogpunt genomen. Als ik op die hoogte rechtuit film zie ik de achtergrond niet natuurlijk, want de camera richt niet schuin naar beneden op dat rechter shot.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:30 schreef Ticker het volgende:
[..]
Onzin, dat is geen verklaring.
Even een hele achtergrond laten verdwijnen door diepte?
C'mon.
[ afbeelding ]
Serieus, doe een poging maar deze raakt noch kant noch wal, beide objecten zijn net zo scherp in beeld...![]()
Ja? een explosie hoeft niet veroorzaakt te zijn door explosieven natuurlijk, maar het lijkt wel alsof mensen hier denken dat het horen van een luide knal of het zien van een vuurbal alleen maar veroorzaakt kan zijn door explosieven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wow... mensen kijk dit, vanaf 0:57![]()
!
Dit is dus 1 van de filmpjes die niet is vrijgegeven door NIST en nu dus in handen is van The International Center for 9/11 Studies.
Tijdje geleden hier nog gepost dat meer dan 500 verklaringen van Brandweerlieden en first responders werden afgewezen door NIST dus niet meegenomen in het onderzoek.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zijn dan ook later in de hersenen van al die ooggetuigen toegevoegd, inclusief bij degenen die zich nog uit het WTC hebben kunnen redden?
Ach.. het wordt tot op de bodem uitgezocht, dus wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja? een explosie hoeft niet veroorzaakt te zijn door explosieven natuurlijk, maar het lijkt wel alsof mensen hier denken dat het horen van een luide knal of het zien van een vuurbal alleen maar veroorzaakt kan zijn door explosieven.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja uhuh, dat lijkt me de hoek van de camera te zijn hoor. Die linkse screencap is genomen van een video gemaakt vanuit een helicopter. Die andere cap is vanuit een lager oogpunt genomen. Als ik op die hoogte rechtuit film zie ik de achtergrond niet natuurlijk, want de camera richt niet schuin naar beneden op dat rechter shot.
Inzoomen maakt totaal niets uit, we blijven een achtergrond zien. De enige mogelijkheid om deze niet te zien, is als we lager als het dak gaan filmen, maar dat is niet zo, we kijken namelijk vanaf boven en zien duidelijk op beide foto's net zoveel van het dak. Zelfs de hoek is hetzelfde.quote:Overigens zou de mate waarin is ingezoomd ook nog een reden kunnen zijn. Ik zie de torens in beeld rechts (gebaseerd op de screencap, ik kan het daadwerkelijke filmpje hier niet zien want op werk), maar ik kan geen inschatting maken van hoe ver is ingezoomd. Maar, als ik mijn fotocamera pak, en ik kijk daar doorheen dan zie ik een volledige scene. Maar ik heb een zoombereik van 20x optisch, dus als ik ga inzoomen dan krijg ik mijn onderwerp steeds meer in beeld, maar de rest valt natuurlijk steeds meer weg.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Helaas gaat dit totaal niet op.
Je laat je in de maling nemen omdat er bij de een een poging is gedaan om de toren want anders in beeld te monteren.. dit geeft het idee dat we op een andere plek zijn.. vergelijken we beide beelden, zien we exact hetzelfde. Rechts is zelfs minder gedetailleerd, gefilterd (gezien de kleur)... en al.
[..]
Inzoomen maakt totaal niets uit, we blijven een achtergrond zien. De enige mogelijkheid om deze niet te zien, is als we lager als het dik zitten, maar dat is niet zo, we kijken namelijk vanaf boven en zien duidelijk op beide foto's net zoveel van het dak.
Scherp blijven
Pays-Bas Douze Pointe!quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je laat je in de maling nemen omdat er bij de een een poging is gedaan om de toren want anders in beeld te monteren.. dit geeft het idee dat we op een andere plek zijn.. vergelijken we beide beelden, zien we exact hetzelfde. Rechts is zelfs minder gedetailleerd, gefilterd (gezien de kleur)... en al.
[..]
Inzoomen maakt totaal niets uit, we blijven een achtergrond zien. De enige mogelijkheid om deze niet te zien, is als we lager als het dik zitten, maar dat is niet zo, we kijken namelijk vanaf boven en zien duidelijk op beide foto's net zoveel van het dak.
Scherp blijven
je bedoelt dat wtc 1 breeder was dan wtc 2 of anders om? de ene foto is ook waziger alsof er een filter is toegepast..quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:48 schreef oompaloompa het volgende:
ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zie de linker toren toch een stuk breder zijn dan de rechter
Een even "hoog" dak geeft dan dus juist aan dat het vanuit een ander persectief genomen is -.-
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:48 schreef oompaloompa het volgende:
ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zie de linker toren toch een stuk breder zijn dan de rechter
Een even "hoog" dak geeft dan dus juist aan dat het vanuit een ander persectief genomen is -.-
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar ik kan het mis hebben. Mijn gevoel (let wel, gevoel, ik zeg niet dat dit waarheid is) zegt het volgende:quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Scherp blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |